Kirjoittaja Aihe: Musiikki jota ei voi sietää  (Luettu 85253 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Musiikki jota ei voi sietää
« Vastaus #275 : Elokuu 21, 2008, 23:34:44 »
En voi sietää Heavy/metal tyyppistä musiikkia. Enkä tajua miten sellaista voi kukaan muukaan kuunnella, mutta makunsa kullakin.

Minäkin voisin sanoa, etten tajua, miten kukaan voi kuunnella poppia/rappia/iskelmää/mitä tahansa, mutta en sano, koska se on minusta vähän hölmöä - kaikilla on oma makunsa ja hyvä niin.

Lainaus
Varsinkin tällainen lavalla hyppeleminen ilman paitaa ja kitaran hakkaaminen maahan ja heviletin heilutus vaikka nyt jonkun bändin keikalla on minusta vastenmielistä. En tajua mikä noissa viehättää yleisöä. Eikös se tee bändin jäsenistä jokseenkin naurettavia?

Siis tuon lavakäyttäytymisenkö takia et pidä metallista, vai? Täytyy sanoa, että viestistäsi ilmenee tiettyä tietämättömyyttä ja stereotypioita. Minä olen raskaan musiikin ystävä ja käynyt niin monella keikalla ettei niitä laske erkkikään, eikä yksikään soittaja/laulaja ole koskaan tullut lavalle paidattomana tai hakannut kitaraa maahan. Lettiä he toki heittävät, mutta siinä ei mielestäni ole mitään väärää tai vastenmielistä. Ja tukan heilutus ei kyllä tee bändiläisistä yhtään sen naurettavampia kuin esimerkiksi takamustaan ja rintavarustustaan musiikkivideolla heiluttavaa poppiprinsessaa.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Hippogriff

• :)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SicklePotion51
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #276 : Elokuu 22, 2008, 16:41:36 »
Rainmaker,

ymmärsit väärin, anteeksi jos muotoilin sanani huonosti. En todellakaan tarkoita että jokainen metallibändi tekisi sellaista. Ja ehkä tuo vastenmielistä on vähän liian jyrkkä sana, mutta parempaakaan en keksinyt. Ja kuten jo sanoin, en tarkoita että jokainen metallibändi tekisi niin, sillä metallihan on laaja musiikkialue, ja tarkoitin viestilläni lähinnä tätä rankempaa metallia soittavia bändejä. Ja mikäli vihjailit jotain, että pitäisin sen enemmän takamustaan heiluttaveista poppareista, niin voin sanoa suoraan että en.

Flydream

• Ankeuttaja
« Vastaus #277 : Elokuu 22, 2008, 18:35:35 »
Onhan se aika huvittavaa, että jos joku tulisi tänne haukkumaan rappia tai poppia, ei kukaan sanoisi mitään, mutta heti kun joku sanoo jonkun poikkipuolisen sanan rockista/metallista/hevistä, niin kaikki HEVARITH!!1 ja roggarit hyökkäävät heti puolustamaan. Säälittävää.

ps. minun tunnukseni saa poistaa

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #278 : Elokuu 22, 2008, 19:05:07 »
Onhan se aika huvittavaa, että jos joku tulisi tänne haukkumaan rappia tai poppia, ei kukaan sanoisi mitään, mutta heti kun joku sanoo jonkun poikkipuolisen sanan rockista/metallista/hevistä, niin kaikki HEVARITH!!1 ja roggarit hyökkäävät heti puolustamaan. Säälittävää.

Ai siis on säälittävää keskustella ja väitellä? Minusta on tylsää, jos ihmiset käyvät vain listaamassa inhokkejaan, ja sitten niistä ei saa edes keskustella, koska se on heti jonkun mielestä säälittävää. Minusta on ihan ok jos joku ei pidä jostain genrestä - sitten ei vain pidä ja sille ei voi mitään, mutta se pitäisi tuoda ilmi viestissä, eikä selittää jotain yhtyeiden lavakäyttäytymisestä. Ja totta kai ihmiset haluavat puolustaa asioita, joista pitävät, enkä näe siinä mitään säälittävää.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Hippogriff

• Vuotislainen
« Vastaus #279 : Elokuu 22, 2008, 20:25:14 »

Tietääkseni täällä saa ilmaista mielipiteensä kuka vain. Minusta on vain hienoa, että ihmiset pitävät erilaisesta musiikista, olkoon se sitten räppiä, poppia tai heviä.

Noh, jos nyt kuitenkin tarkoitit juuri näitä "rankkoja" bändejä, kuten esim. joku Slayer tai Testament, niin älä hakeudu sellaisen metallimusiikin pariin, suosittelen power metallia, koska siinä ei esiinny örinää, rankkoja sanoituksia eikä se ole kovin raskastakaan. Ehkäpä metallimusiikin kaikkein kevyin muoto speed metallin lisäksi.

Kuten jo totesin toisessa viestissäni, tarkoitin sanomisillani juuri näitä rankempaa heviä soittavia bändejä. Kevyttä metallia vastaan minulla ei ole mitään, oikeastaan jotkut sellaista musiikkia soittavat bändit ovat jopa mielestäni hyviä.

// Ylipitkä lainaus poistettu. -Suru
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2009, 19:28:10 kirjoittanut Surumielinen »

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #280 : Elokuu 23, 2008, 18:02:03 »

Miten on säälittävää puolustaa jotain mistä pitää, varsinkin jos osaa perustella asiansa? Minusta kyse ei ole siitä ettei metalliväki kestä kritiikkiä vaan siitä että muiden tyylilajien kuuntelijat eivät vaikuta yhtä kiinnostuineilta aiheesta. Aktiivisia keskustelijoita ei tulisi moittia siitä etteivät muut näytä ottavan musiikkiaan yhtä vakavasti.

Itse ihmettelen kuinka paljon täälläkin jotkut antavat ulkomusiikillisten seikkojen kuten lavakäyttäytymisen vaikuttaa itse musiikkiin. Sitähän ensisijaisesti tulisi kuunnella eikä katsella ja pitää ulkonäöt ulkonäköinä sekä imagot imagoina ja niin edelleen. En toki itsekään kannata esimerkiksi kitaroiden romuttamista konserteissa, koska sellainen vieraannuttaa ihmisiä pois musiikin luota enemmän kuin houkuttelee uusia kuuntelijoita. Sitä ymmärrän vielä vähemmän.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Poissa Hippogriff

• Vuotislainen
« Vastaus #281 : Elokuu 23, 2008, 18:15:51 »
Itse ihmettelen kuinka paljon täälläkin jotkut antavat ulkomusiikillisten seikkojen kuten lavakäyttäytymisen vaikuttaa itse musiikkiin. Sitähän ensisijaisesti tulisi kuunnella eikä katsella ja pitää ulkonäöt ulkonäköinä sekä imagot imagoina ja niin edelleen. En toki itsekään kannata esimerkiksi kitaroiden romuttamista konserteissa, koska sellainen vieraannuttaa ihmisiä pois musiikin luota enemmän kuin houkuttelee uusia kuuntelijoita. Sitä ymmärrän vielä vähemmän.

Mikäli tarkoitit "noilla joillakin" mm. minua, en ole väittänyt että lavakäyttäytyminen vaikuttaisi musiikkiin. Totesin vain että en ymmärrä mitä järkeä siinä on.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #282 : Syyskuu 23, 2008, 20:21:14 »
Olen löytänyt suurimman inhokkini: Ruotsinkielinen rap. Ennen kuin vedätte hätäisiä johtopäätöksiä: Kyllä, puhun ihan kohtuullista ruotsia, ei, en pidä sitä pakkopullana. Minun korvaani se ei vain ole niin soljuvaa tai kuulosta todella kauniilta. Räppi ei ole koskaan iskenyt minuun, sävelkorvani ei saa erityistä mielihyvää puheesta yksinkertaisen rytmin päällä. En tuomitse musiikkia genren perusteella, mutta ruotsiksi räppääminen ei vain kuulosta minusta hyvältä.

Poissa Asphyxiation

• Vuotislainen
    • Insanity
« Vastaus #283 : Lokakuu 02, 2008, 14:10:45 »
Hmm. Vaikea sanoa mitään, sillä pidän lähes kaikenlaisesta musiikista, oopperasta purkkapoppiin :'D

Mutta jos minua oikeasti ällöttää, niin jazz ja blues. En vain voi kuunnella niitä, niissä ei ole mielestäni mitään hienoa. Tietysti kukin saa tykätä mistä tykkää, mutta oikeasti, minä en ainakaan vain pysty kuuntelemaan sitä. Tekee mieli tunkea sormet korviin ennen kuin biisi ehtii alkaakaan.
Hän on piirtänyt viestin karttaan, siinä lukee: "Vie minut turvaan."

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #284 : Lokakuu 02, 2008, 22:20:13 »
En itse ole yhtään innostunut Jazzista levyllä, mutta kun joskus olen kuullut sitä livenä, minusta se kuulosti aika hienolta ja tuli sellainen tunne että kunpa osaisi itse tehdä tuon.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #285 : Huhtikuu 27, 2009, 15:37:14 »
EN SUOSITTELE VIESTIÄNI RAP/HIPHOP, LOVEXIN TAI MADONNAN MUSIIKIN RAKASTAJILLE !

RAPRAPRAP HIPHOPHIPHOPHIPHOP = iuiuiuiuiuuu

Elikkäs rap-musiikki ja hiphop tekevät tuskaa korvilleni. (tässä vaiheessa sanon ainoan kappaleen joka sitä EI tee: Eminem - Mockingbird, ja sekin siksi että IHANAT sanat)
 En ole ikinä innostunut räpätyistä lauluista, ehkä sellaisista jossa osittain räpätään ja osittain lauletaan. Se ei ole laulamista, joten miksi se pitää sitten tunkea kappaleisiin/lauluihin? Ja hyvin moni räpätty laulu muistuttaa paljolti toista. Instrumentteja (tässä tapauksessa elektroniikka laitteet ym) ei ole paljoa, eikä niillä voi luoda mitään 'aitoa' kamaa. (ja minulle aivan sama mitä ihmiset ovat mieltä mielipiteestäni, mutta se pysyy)

Sitten toinen: Lovex.

Voi järki, Theon (olikohan edes mutta kuitenkin) ei osaa laulaa, hän osaa rääkyä. Anteeksi, se saattaa olla vähän ankarasti sanottu mutta se on totta. Nimestäkin tulee mieleen joku pissisjuttu koska nimen lopussa on 'x' -kirjain. Kappaleet kuulostavat toisiltaan, yhtä sekasotkua. Mieluummin joku kehno rap-kappale kuin tämä radiosta.

Kolmas: (nykyinen) Madonna.

Jotenkin alkaa vaikuttaa siltä että Madonna on joko ahne, tai sitten vain pitää suosiosta (tai molempia) ja yrittää pysyä pinnalla. Nykyinen musiikki on juuri sellaista 'listahitti' -ainesta, joka vaikuttaa pakolta sinne tungettua. Entinen Madonna on ihan ymmärrettävä, sehän oli silloin 'uutuus' mutta nyt Madonna matkii muita eikä toisinpäin. Kyllä, myönnän että en pidä Madonnasta arvuuttelujen takia, mutten myöskään musiikin.

/enkä voisi olla enempää samaa mieltä Azuran kanssa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 14, 2009, 19:32:35 kirjoittanut puolipro »
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Spider

• omistaa liikaa jalkoja.
  • Vuotislainen
  • Dumdidum.
« Vastaus #286 : Toukokuu 03, 2009, 13:40:22 »
Okei, minut saa teurastaa tästä, oi Gwen Stefanin fanit.

Itse en yksinkertaisesti voi sietää Gwen Stefania tai No Doubtia. Joudun kuuntelemaan tätä kamalaa musiikiksikin kutsuttua ulvontaa n. 24/7 kiitos siskoni. Jokainen kappale kuulostaa samalta, Stefanin ääni ei sovi läheskään kaikkiin kappaleisiin, se rääyntä! Ja vielä se, että musiikki on niin älyttömän miksattua. Olen kuullut tasan yhden hyvän kappaleen Stefanilta (Sweet Escape, vaikken yleensä niin kevyttä musaa kuuntelekaan) ja yhden siedettävän (Wind it up). Kun ensimmäistä kertaa kuulin Gwen Stefanin äänen livenä (vaikkakin siskon kännykästä) oli sellainen OMFGWTF??!?!? -kohtaus. Se kuulostaa ihan erilaiselta (=paremmalta kuin levyllä, ei silti hyvältä). Livenä ääni on paljon matalampi ja *Shock!* se ei edes pysy omien kappaleidensa tahdissa, eikä ääni kuulu mikin kanssakaan vaikka se levyillä tunkee korvista sisään, vihloo hammasjuurissa asti ja kaiken lisäksi jää päähän soimaan.

Toinen jota inhoan on melkein kaikki iskelmä. (Melkein siksi etten ole kuullut läheskään kaikkea iskelmää, enkä kyllä erityisemmion haluaisikaan) Kaikki kappaleet on toistensa kopioita, laulajat ei edes useimmiten kirjoita kappaleitaan itse, eikä niillä kappaleilla ole mitään merkitystä!!! Vai mikä syvällinen viesti voi muka olla kappaleella jossa hoilataan kerta toisensa jälkeen viiden minuutin ajan: "Rakkautta täääääääää on vaain, kai siitä liiiiiiiiiiiiiiiiiikaaaaa saa-a-iin, sä olon oudon teit mun järjen veit minut muutit kokonaan! Oudointa tässä on, että rakastin pienenä Anna Erikksonia *oksentaa*. En muuten olisi uskonut, että muistan vieläkin ton kappaleen sanoitukset. Toisaaltaa siinä on niin yksinkertainen sävel että... Samasta syystä en voi sietää useimpia pop-laulajia.
"I always knew I was a star, and now the rest of the world seems to agree with me."
~Freddie Mercury

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #287 : Toukokuu 04, 2009, 21:13:37 »
Äääää!!!!
Kiduttaa ajatellaki sellasta kauheeta rääkynää, siis raskasta metallia tai yksinkertasesti sellasta missä vaan rääytään. Esimerrkinä tästä Alesana ( ÄÄÄÄ!!!!).

Mielenkiinnosta kysyn, miksi se 'kiduttaa' se 'rääyntä'? Se on itseasiassa hyvin tunteikasta musiikkia:>  Alesana jos on kyseessä, oikeampi termi on screamo(:
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Debra

• Ankeuttaja
« Vastaus #288 : Toukokuu 05, 2009, 22:12:11 »
Minä en voi sietää sellaista örinämusiikkia, jossa laulaja lähinnä karjuu ja rääkyy. Mitä musiikkia se sellainen on? En osaa nimetä yhtäkään bändiä, sillä vältän kuuntelemasta kyseistä musiikkia. Korvia on särkenyt kun sellaista on pitänyt joskus kuulla.

Yksi inhokkibändeistäni on Teräsbetoni (hyi), ja menivät vielä nolaamaan Suomen Euroviisuihinkin.. Voiko sellaisia liekkikuvioisiin nahkavaatteisiin sonnustautuneita tyyppejä ottaa tosissaan? Ja ne laulun sanatkin (Olkoon myrsky sekä viima ja tuvassa lämmin kamiina jne.) olivat huonot. En tykkää. Yih. He ovat naurettavia.

Noo, ei tule muita bändejä mieleen, joita vihaisin, mutta inhoan myöskin sellaista väkisin tehtyä jumputusmusaa, jossa sanoitus on jotakin todella pinnallista vailla mitään järkeä. Sanoissa pitää olla asiaa.

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #289 : Toukokuu 07, 2009, 15:24:16 »
Minä en voi sietää sellaista örinämusiikkia, jossa laulaja lähinnä karjuu ja rääkyy. Mitä musiikkia se sellainen on? En osaa nimetä yhtäkään bändiä, sillä vältän kuuntelemasta kyseistä musiikkia. Korvia on särkenyt kun sellaista on pitänyt joskus kuulla.

Yksi inhokkibändeistäni on Teräsbetoni (hyi), ja menivät vielä nolaamaan Suomen Euroviisuihinkin.. Voiko sellaisia liekkikuvioisiin nahkavaatteisiin sonnustautuneita tyyppejä ottaa tosissaan? Ja ne laulun sanatkin (Olkoon myrsky sekä viima ja tuvassa lämmin kamiina jne.) olivat huonot. En tykkää. Yih. He ovat naurettavia.

Höhö, olin ihan samaa mieltä vielä 17-vuotiaana. :D Tuohon ekaan kohtaan. Never say never. :D Tosin en minä noita harvoja karjumismusiikkeja sanoisi ihan örinäksi, mutta Finntroll ja Opeth <3 (Ei nyt sitten tartte vetää hernettä nenään, että yritän sanoa että oot väärässä sun muuta, tuli vaan oma itteni pari vuotta sitten niin vahvasti tuosta mieleen. :D)

Ja Teräsbetonia ei ole tarkoituskaan ottaa tosissaan. ;) Eivät he itsekään ota itseään tosissaan. Ei nyt sillä, että itsekään kovin suuri fani olisi. :D Minusta  tuon bändin biisien laatu lähinnä kusee.
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #290 : Toukokuu 09, 2009, 20:22:19 »
Minä en voi sietää Tea Hiillostetta. Se on vaan jotenki tekopirteä ällötys, ja laulut on ärsyttäviä. Varsinki Tytöt tykkää!! Kamala biisi... yäk... En vaan kestä sitä tyyppiä, ne inhottavat laulut jää oikee kivasti päähän soimaan ;((

Toinen mitä inhoan on iskelmä. Ärsyttävän imeliä ne niiden rakkausbiisit. Hhyi! Anne Mattilan Tyynyyn jäljet jää on kamala biisi, se jää heti päähän soimaan ja sitte sitä ei enää saa pois! Tai minä en ainakaa saa :D Ja inhoan sitä Enkeleitä onko heitä e_e En ole kovin hyvä perustelemaan miksi näitä inhoan mutta ne on muutenki minun mussiikkityylin vastakohtia. Fall Out Boy tai Sonata Arctica ei oo ihan sama asia ku Tea Hiilloste tai iskelmä :DD
Cadillac.

Gretel

• Ankeuttaja
« Vastaus #291 : Toukokuu 10, 2009, 16:16:51 »
Minulle musiikissa sanoituksilla on hyvin tärkeä osa, ja ne koskettavat kaikista eniten. Siksi inhoan sellaisia turhanpäiväisiä renkutuksia, jossa hoetaan yhtä ja samaa lausetta monta minuuttia, ja taustalla jumputtaa yksitoikkoinen rytmi.
Suomenkielinen rap- musiikki on jotenkin sellaista, että se saa aikaan aivan uskomatonta myötähäpeää, rap-musa ei kyllä oikein iske millään muullakaan kielellä. Pari biisiä on tehnyt poikkeuksen, mutta sanojen jankkaaminen, kirosanat, turha jauhaminen... En saa niistä kappaleista mitään irti.

Liian raskas musiikki ei myöskään kolahda. Liiallinen ärjyminen ei vaan oikein sovi tämän tyttösen korville, koska mieluiten kuuntelen kaunista ja koskettavaa musiikkia, sellaista, joka saa välistä kyyneleet silmiin. Ja vaikka tällaisilla "ärjyntäbändeillä" olisi miten hyviä sanoituksia tahansa, ne eivät pääse oikeuksiinsa jos vain huudetaan.

Massamusiikki ärsyttää. Nykyisin kun avaa radion tuntuu, että kaikki kappaleet ovat samanlaisia, ja se on harmi. Yksillöllisyys ja persoonallisuus on tärkeää kaikessa, eikä koko touhussa ole mitään järkeä, jos kukaan ei erotu edukseen. Pidän omaleimaisista bändeistä ja artisteista, ja ns. "teinimusan" takia jää radio useimmiten kiinni.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #292 : Elokuu 04, 2009, 15:07:02 »
Olen odottanut kauan, että saan sanoa tämän !

Katy Perry on yksi nimi, joka tulee vain mieleen heti, kun mietin vastenmielistä musiikkia. Katy on kyllä menestynyt ja kaikkea, mutta oikeasti, en voi vaan sietää niitä kappaleita! Koulussa meinaa mennä hermot joka ikinen päivä kun joku soittaa tai laulaa I kissed a girliä tai käytävällä soi YOURE HOT AND YOURE COLD YOURE YES AND YOURE NO ja vielä kaupan päälle FIGHT ME, BREAK UP, KISS ME, MAKE UP? Mitä järkeä noissa sanoituksissa oikeasti on?! :D Joidenkin mielestä noissa voi kenties oikeasti ollakin jotain hienoa, mutta minusta tuntuu vain siltä, että on yritetty änkeä vastakohtia ja rimmaavia sanoja samaan biisiin aivan liikaa. Koko renkutuksesta tulee vain mieleen joku lasten opetusvideo missä meille opetetaan vastakohtia. Hohhoijaa. En oikein ymmärrä, miksi Katy on osakseen niin suuren suosion saanut, sillä en erityisesti pidä laulajan äänestäkään.

Ja sitten nämä tusinapopparit- hopparit- räppärit yms. Mm. Flo-rida mikälie se nyt olikaan ei ole koskaan ollut mieleeni, ja kyllä se käy hermoille kun koko päivän soi päässä YOU SPIN MY HEAD RIGHT ROUND RIGHT ROUND ja muutenkin, nämä Lady Gagat yms. tuntuvat tekevän musiikkiaan vain rahasta, enkä Lady Gagallakaan pidä oikein muista biiseistä kuin Pokerfacesta, vaikka sekin käy hermoille monta kertaa putkeen soitettuna. Joillain näistä suosituista tämän hetken tähdistä on tosiaan hyviä biisejä, mutta tunnen, että jotkut ovat todella yliarvostettuja.

En myöskään koskaan ole erityisemmin pitänyt kantrista. Jotkut kantritähdet kuten mm. LeAnn Rimes ja Dolly Parton ovat vielä hyviä, ja LeAnn on itseasiassa yksi suosikkiartisteistani, mutta sellainen maajussikantri jossa pitää kaiken aikaa rämpyttää jotain himputin banjoa ja kiljua sitä jiihaata sinne väliin käy kyllä niin hermoille. Cowboy-musiikkia. :D Ehkä jotkut saattavat tykätäkin tästä, mutta minun musiikkilajini kantri ei ole.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Leung

• Ankeuttaja
« Vastaus #293 : Elokuu 04, 2009, 16:03:21 »
Vihaan kaikenlaista hirveetä heviä, sellasta oikeen raskasta, missä joku vinguttaa bassoo/sähkökitaraa ja karjuu vähän väliä koko biisin ajan. Tuskaa korville :DDD Ei jotkut iskelmät oo ollenkaan niin pahoja, kun tollanen karjunta :D Vaikka en iskelmääkään koskaan kuuntele, mutta kyllä mä niitäkin kappaleita tiedän. Myös useet suomi-räppi kappaleet on ihan kauheita tai monet "purkkapoppi" kappaleet, vaikka niitäkin on ihan hyviä, enkä ees tiiä mitkä kaikki luetellaan sellasiksi :D

Poissa Lonkero

• Vuotislainen
« Vastaus #294 : Elokuu 04, 2009, 21:39:45 »
Ei hevi ole hirveää =D

Paattuneena hirveän korinahevin kuuntelijana vihaan tietenkin yli kaiken kaikkea räppiä hip hoppia ja tusinapurkkapoppia ja kaikkea noiden väliltä. Kun kuuntelee näitä kesähittisuomiräppi-hirvityksiä tekisi mieli potkaista laulajaa silkasta myötähäpeästä niskaan. Vaikka örinähevi onkin lähellä sydäntäni löytää niidenkin joukosta jos jonkinlaisia hirvityksiä jotka menevät paikoitellen jopa pahemmaksi kuin nämä räpit. Ja sitten nämä emopunkkiviilsnyyh-yhtyeet saavat oksennusreaktion aikaan melko nopeasti, en ole pystynyt kuuntelemaan yhdeltäkään emoyhtyeeltä kokonaista kappaletta.

koete

• Ankeuttaja
« Vastaus #295 : Lokakuu 03, 2009, 18:22:38 »
Mä en aina välillä tajua, mikä kaikilla on räppiä vastaan. Siis en nyt tarkota, että mulle tarttis sitä tulla perustelemaan tai muuta, kunhan nyt näin yleisesti mietin. Ja mua ei haittaa vaikkei kaikki siitä tykkääkään.
Ihan yhtälailla itte inhoan heviä ja itse asiassa yhden ihmisen kanssa meillä oli aika mielenkiintonen keksustelu hevistä ja räpistä. Oikeesti, ei todellakaan haukuttu niitä, keskusteltiin järkevästi. Ja se oli musta todella mielenkiintosta, useilla keskustelualueilla nää jutut menee yleensä siihen, että toinen sanoo mielipiteensä, ei perustele sitä yms. Ja sitten toinen tulee sanomaan oman mielipiteensä ja sitten ne rupee tappelemaan siitä kumpi onkaan parempaa, mutta kumpikaan ei perustele. Tietysti löytyy ihan järkeviäkin ihmisiä, jotka osaa keskustella.

Kuitenkin, itse siis inhoan sitä oikein raskasta heviä, örinää, mölinää, miten nyt itse kukin sen haluaa ilmaista. Mä olen enemmän niitä ihmisiä joiden täytyy aina saada selvää kaikista sanoista, ymmärtää niiden merkitys yms. Sitten taas sitä vähän kevyempää heviä mulla ei oikeastaan ole mitään vastaan, en vain kuuntele sitä. Kyllä mä olen kuullut muutaman hyvän hevikappaleen, ne eivät vaan iskeneet ihan hirveästi enkä niitä sen enempää ole kuunnellut. Uskon kyllä, että jos joku suosittelisi niin saattaisin kuunnella.

Lisäksi inhoan sitä massamusiikkia tai purkkapoppia. Omasta mielestäni ne ovat oikeastaan ihan sam asia. Tätä mä en osaa niin hirveästi perustella. Ne on vaan jotain mitä en pysty kuuntelemaan. Paitsi jos joku Antti Tuiskun tms. kappale tulee radiosta kuuntelen sen kyllä. En siis oikeastaan inhoa mitään musiikkia niin paljoa, etten pystyisi sitä radiosta kuuntelemaan. Kyseistä musiikkia en sitten vaan lataa koneelle tai osta levyjä tms.

Niin, eipä mulla oikeastaan ole muuta mitä mä inhoaisin niin hirveesti. Iskelmääkin tykkään kuunnella välillä, en kuitenkaan kovin usein,. Äitin kanssa autolla ajaessa sitä tulee kuunneltua oikeastaan, muttei yleensä muuten. Jä näissäkin on poikkeuksia, siis mikään tangomusiikki ei muhun iske.

Poissa Viridis

• Maagikko
  • Vuotislainen
« Vastaus #296 : Lokakuu 03, 2009, 19:14:25 »
No, itte en kyllä oikeen kestä semmosta rääkymisheviä, melkeen kaikista muista musiikkilajeista löydän jotain kivaa. Niin, ja unohdin laittaa perustelut, eli koska yleensä musassa pidän eniten melodiasta ja sen korostamisesta ja joskus edellä mainitsemastani musasta voi olla sitä vaikea löytää.

//Srutu yhdisti peräkkäiset viestit. :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2009, 20:47:36 kirjoittanut Surumielinen »
Meitä stalkataan. Stalkatkaamme mekin!!!

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #297 : Lokakuu 04, 2009, 12:27:01 »
Hmm, mitäköhän tarkalleen meinaat rääkymismetallilla? Meinaan aika moni metallilaulaja kyllä voidaan luokitella rääkymiseen, riippuen miten kukin sen rääkymisen käsittää. ;)

Meinaatko nyt sitten esimerkiksi death-metallia, jossa lähinnä karjutaan eikä ole puhtaita vokaaleja?
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

Poissa Viridis

• Maagikko
  • Vuotislainen
« Vastaus #298 : Lokakuu 05, 2009, 07:27:09 »
Joo, siis en oo kauheesti hevin eri haaroihin perehtynyt, mutta just semmonen death-metalli missä lähes koko biisi on joko rääkymistä, tai kitaran/basson rääkkäämistä.
Toisaalta melodista heviä en ole koklannut ja se ehkä saatais mennäkkin...
Meitä stalkataan. Stalkatkaamme mekin!!!

Poissa pikkuleipä

• Vuotislainen
« Vastaus #299 : Lokakuu 05, 2009, 23:10:08 »
Oikeastaan ainut musiikki mitä en voi sietää, on suomenkielinen räp. Ei vain kolahda, ja jos totta puhutaan, en pysty kuunnella sitä.
Taustalla on aina sitä samaa koneella tehtyä pimputusta ja sanat! Mä nyt vähän yleistän tässä, mutta ainakin radiossa soineissa suomenkielisissä räp biiseissä on mun mielestä ihan järkyttävät sanat.
Esimerkkinä Cheek: siis ei, ei, ei! Ihan älytöntä leijumista, ainakin tulee selväksi, että jätkä rakastaa itseään. Jos hän oikeasti on mukava tyyppi, niin miksi sitten kirjoittaa tuollaisia sanoituksia, ellei sitten nesteet ole pahasti hatussa?
Elastisen biisit samaa luokkaa, ei yhtä itserakasta, mutta sinne päin. Ja Elastisen ääni on jotain niin kauheaa, ei kuulosta mun korvissa yhtään hyvältä.
Lisäksi kaikki kuulostaa ihan samalta. En tykkää.
Englanniksi laulettu räp on siedettävämpää, mutta en mä sitäkään mielelläni kuuntele. Jotenkin tuntuu siltä, että jokainen tummaihoinen amerikkalainen mies, joka osaa vähän laulaa, saa levytyssopimuksen. Ja samaa sheibaa tulee siltäkin.

Voin vielä kertoa, että kun on hieman enemmän kuunnellut noita "rääkymishevejä" ynnä muita sellaisia, niihin tottuu ja niistä oppii pitämään. Screamo on aika vapauttava musiikkigenre. Voi vaikka karjua mukana, jos siltä tuntuu.