Kirjoittaja Aihe: Siskoni on noita  (Luettu 22150 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Shanlia

• Ankeuttaja
Siskoni on noita
« Vastaus #100 : Elokuu 17, 2005, 16:56:31 »
Siskoni on noita on ihan hyvä sarja.
Tykkäsin erityisesti katsoa sitä kun Cole oli sarjassa, mutta sitten kun Paige meni hänet tappamaan, niin osoitinmieltäni lopettamalla sarjan katsomisen. Nyt olen kuitenkin alkanut katsoa uusinta tuotantokautta ja täytyy sanoa, että olen välillä vähän pihalla katsomattomien jaksojen takia. Toivoisin vielä Colen palaavan sarjaan, (vaikka hän onkin kuollut, mutta tuskin se on mikään este...) mutta sitä en tahdo, että hän olisi taas Phoeben kanssa (koska koko sisarus katras on välillä ihan junttia sakkia... :D )
Lavasteet on aikas kökköjä.

SPOILAAKOHAN???

(En tiedä onko tämä jo mainittu, koska en jaksa lukea koko topiccia...)
Suosikista luin tällaisen pätkän "Julian McMahon vierailee siskoni on noita-sarjassa seitsemännellä kaudella." Eli olisikohan mahdollista, että Cole vielä kävisi sarjassa?... :) Toivotaan parasta!

Eikös kausia ole muuten tulossa 8? (tai yli...)

alcor

• Ankeuttaja
Re: Siskoni on noita
« Vastaus #101 : Elokuu 19, 2005, 13:18:57 »
Charmed on ollut aina lempisarjojani!<3 Tosin nykyisin se on mennyt ERITTÄIN paljon huonompaan suuntaan. Pruen kuolema sai ainakin Alcorin surulliseksi. Prue oli paras. Nykyisin sitten tosin fanitan siskoista eniten Paigea, koska se on niin sympaattinen tyyppi. Salaa vieläkin toivon, että Phoebe olisi heittänyt veivinsä Pruen sijasta, kun jomman kumman heistähän piti sarja jättää.. Prue, Piper ja Paige olisi aivan loistava kolmikko, Phoebe vain on niin ärsyttävä että ei mitään rajaa.

Tyksin tosin sarjasta enempi silloin, kun niissä jaksoissa oikeasti keskityttiin niihin demonien ja pahisten tappamiseen. Nykyisin aika paljon setvitään niiden henkilökohtaisia elämiä.. Se oli silloin ennen paljon kivempaa.. Nykyisin puolet jaksosta menee kun itketään Phoeben miesongelmia ja Piperin sydänsuruja ja Paigen "pakko löytää joku" -sinkkuelämää.

Poissa Leida

• Hanhensulkakynä
  • Vuotislainen
Siskoni on noita
« Vastaus #102 : Syyskuu 06, 2005, 16:04:11 »
Nyt on siis uusi tuotantokausi taas pyörähtänyt käyntiin. Ja minulle uudet jaksot ovat ainakin olleet positiivinen yllätys. Kun sitä edellistä tuotantokautta katselin, niin olin jo jossain vaiheessa heittää hanskat tiskiin ja heivata Lumotut pois aikataulustani. En tiedä ovatko jaksot oikeasti muuttuneet jotenkin parempaan suuntaan vai tuntuuko sarja muuten vaan taas tauon jälkeen paremmalta.

Chris (miten se nyt sitten kirjoitetaankaan) on ehdottomasti mielenkiintoinen tyyppi, joka tuo väriä koko sarjaan. Toisaalta hän tuntuu niin nuorelta, että minulle tulee tunne, ettei hän oikein kuuluisi porukkaan. Leokin on muuttunut parempaan ja kiinnostavampaan suuntaan. Ja varsinkin hänen ja Chrisin konflikti on juttu, joka minua kovasti kiinnostaa.

Kun suosikkini noidista oli ennen Phoebe, niin nyt hän tuntuu lähinnä ärsyttävältä sähellyksineen. Enkä oikein syttynyt sille empaattitouhullekaan. Minä en tasan kestäisi asua samassa talossa jonkun kanssa, joka pystyy lukemaan tunteitani. Mutta kyky mikä kyky, eihän sille minkään voi. Piper sen sijaan on mahtava tyyppi ja Paige varsin piristävä ravatessaan työstä toiseen.
"I believe you find life such a problem because you think there are the good people and the bad people", said the man. "You´re wrong, of course. There are, always and only, the bad people, but some of them are on opposite sides."
-Terry Pratchett: Guards! Guards!-

Amanda

• Ankeuttaja
Siskoni on noita
« Vastaus #103 : Syyskuu 06, 2005, 19:36:15 »
Minäkin olen melkeimpä hulluna sarjaan. Katson joka ikisen jakson, ja jään joskus harrastuksistanikin pois sen takia. Myös siskoni on tähän kyseiseen sarjaan aivan hulluna. Paras hahmo on minusta ehkä Paige. Henkilö on kaunis, ja lisäksi hyvä näyttelemään. Pruesta en pitänyt paljoakaan, silloin kun tämä sarjassa oli. Paigella on kyllä ehkä turhan monta voimaa. Leo on myös aika mukava henkilö, tosin se masensi, kun tästä tuli vanhin.

alcor

• Ankeuttaja
Siskoni on noita
« Vastaus #104 : Syyskuu 06, 2005, 20:41:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Amanda"
Paigella on kyllä ehkä turhan monta voimaa.

Anteeksi, en fanita sarjaa sydämeni pohjasta ja loukkaantunut tai tulistunut tuosta viestistä, mutta on ihan pakko kysyä että MITEN NIIN?? Paige osaa tietääkseni vain "välkkyä" paikasta toiseen ja sen lisäksi hän osaa siirtää tavaroita paikasta toiseen. Siinähän on vain kaksi voimaa! Kun taas Piperillakin on kaksi: hän osaa hidastuttaa molekyylejä (eli pysäyttää asioita) ja nopeuttaa molekyylejä (eli räjäyttää asioita). Phoebellehän taas on kolme: hän osaa levitoida, on empaatti ja näkee tulevaan ja menneisyyteen. Tämä vain herätti kysymyksen, että miten niin PAIGELLA on liian paljon voimia? En tajua. Eihän Paige edes osaa parantaa tai mitään (niin sarjassa ainakin on väitetty, vaikka tosin omasta mielestäni Paige paransi jonkun Leon kanssa jossakin jaksossa). Mutta vaikka hän osaisikin, niin siltikin Phoebellä olisi tasan yhtä monta voimaa.

Että vähän voi miettiä ennen kuin sanoo jotain^^

Lana Laney

• Ankeuttaja
Siskoni on noita
« Vastaus #105 : Syyskuu 06, 2005, 23:14:33 »
Pidän sarjasta todella paljon. :)
Phoebe & Cole juttu toi sarjaan vähän enemmän säpinää, eikä sovi tietysti unohtaa Pruen kuolemaa. Uusi hahmo Chris tuo sarjaan taas uutta väriä.
Myönnettäköön, että välillä sarja kyllästyttää, tai siis, tulee alussa paha demoni lopussa demoni karkotetaan wuhuu kaikki on taas hyvin. Näin minulta saattaa tuntua jakson lopussa, mutta vähän ajan kulttua alan jo malttamattomana odottaa uutta jaksoa.

Itse en osaa sanoa kenen noitasiskon voimista pidän eniten.
Piperin voimat ovat erittäin hyödyllisiä, olisi kieltämättä ihanaa pysäyttää aika ja hengehtää ja taisteluissa räjäyttäminen on todella hyödyllistä.
Paigen voimista pidän myös ja nekin ovat mielestäni hyödyllisiä. Paikasta toiseen siirtyminen lähes silmäräpäyksessä on kätevää ja hyödyllinen asia, varsinkin jos on vaarassa olla myöhässä. Myös asioiden siirtäminen paikasta toiseen on kätevää, voin vain kuvitella kuinka helppoa siivoaminen olisi..
Phoeben voimista pidän vähiten, enkä pidä niitä ollenkaan hyödyllisenä. Leijuminen toki voisi olla mukavaa, mutta loppujen lopuksi mitä suurta hyötyä siitäkin on? Kyky nähdä tulevaisuuteen/menneisyyteen. Selvä, voihan se olla ihan kivaa tietää mitä tapahtuu, mutta..ei vain kolahta tuollainen näkemisjuttu minuun. Empaatti. Kenties hyödyttömin (oma mielipiteeni). Ei minun mielestäni olisi mukavaa tunkeutua ihmisen mieleen, varsinkin jos ei itse halua sitä.
Yksinkertaisesti Phoeben voimat Piperin ja Paigen voimiin ovat mielestäni aika..tylsiä.

Eniten sisaruksista pidän Piperista. Hän on jalat maassa tyyppiä ja äidillinen ihminen, sekä loistava isosisko (Pruen kuoltua).
Phoebe on enemmän mielestäni romanssit-solmussa tyyppiä.
Paige taas..äh, en osaa luokitella häntä. :D

Kaiken kaikkiaan loistava sarja ja toivottavasti jatkuu pitkään. Ei kuitenkaan liian pitkään, ettei sarja ala käydä tylsäksi.

Fievel

• Ankeuttaja
Siskoni on noita
« Vastaus #106 : Syyskuu 07, 2005, 15:49:26 »
Huh huh, kuinkakohan kauan minäkin olen sarjaa katsonut? Ensimmäisestä kaudesta alkaen, totta kai. Suunnilleen jokainen jakso on nähty, ja jos telkkarista ei ehtinyt niin sitten se on netistä ladattu.

Alussa sarja oli mahtava. Ensimmäinen, toinen, kolmas ja neljän kausi olivat niin hyviä, että meinasin kuolla. Silloin juoni oli hyvä, tarpeeksi noitajuttuja, mutta silti suhteitakin vatvottiin. Vaikkei Prue ollutkaan lempihahmoni, se oli todella tärkeä henkilö ja sen lähteminen muutti sarjan huonompaan suuntaan. Vaikka Shannen Dorethyhän (Pruen näyttelijä) sai potkut, Alyssa Milanon riitojen takia.

Lempi hahmoni on aina ollut ja tulee aina olemaan - Phoebe. Juuri sellainen hahmo, jota ei voi olla rakastamatta :> Ne hiukset kausilta 1-3 olivat aivan älyttömän hienot. Harmi kun tuli Alyssa leikkasi hiuksensa aivan lyhyiksi, mutta tämän hän teki vain sen jonkun leffan takia. No, silti Alyssa on Alyssa. Täydellinen näyttelijä. Ja sopii Phoeben osaan paremmin kuin Lori Rom, jonka piti Phoebea ensin näytellä. Ja tietysti - Cole oli toinen lempihahmoni. Juuri tuollaiset pahikset vetoavat ^^ (tämän takia kävin katsomassa Fantastic Four leffankin ;]) Cole ja Phoebe olivat täydellinen pari.

Nykyään sarja on mennyt huonompaan suuntaan, mutta katson sitä toki vielä. Paige ei oikein sarjaan sopinut. Mutta Chris kyllä sopii, sellaisia Charmed tarvitsisi enemmän ;} Uudet jaksot ovat aika - no, enpä sano mitään. Toivottavasti jotain kiinnostavaa tapahtuisi.

Biscuit

• Ankeuttaja
Siskoni on noita
« Vastaus #107 : Syyskuu 07, 2005, 16:42:05 »
Minäkin pidän tästä sarjasta. Tosin nyt kun Piper ja Leo eroavat, niin sarjan taso mielestäni huononee, koska minusta he sopivat niin hyvin yhteen, ja sitten he nyt eroavat vain tollaisen asian takia.. Ei ei. Minusta se ei ole hyvä asia.

Kuitenkin, olen katsonut Siskoni on noitaa jo aika kauan. En kuitenkaan varmaan ensimmäiseltä kaudelta lähtien, mutta kuitenkin. Se oli surullista kun Prue kuoli, kyllä, enkä pidä Paigesta (En hahmosta, enkä näyttelijästä.).

Voimista minusta hyödyllisin on kuitenkin Paigen voimat. Sillä olisiko vähän kätevää siirtyä paikasta toiseen noin vain. Piperin voimat ovat hyödyllisiä taisteluissa, mutta eivät kiinnosta minua niinkään. Phoeben voimat eivät ole ikinä olleet mitenkään merkittäviä, mielestäni, vaikkakin empaatin kyky on kätevä.

Ja Piperin ja Leon vauva on muuten todella suloinen. :) Aivan ihana.

Virkku

• Ankeuttaja
Siskoni on noita
« Vastaus #108 : Syyskuu 10, 2005, 00:26:05 »
Olen katsonut siskoni on noitaa jo aika kauankin. Sarjassa on sellaista maagista tunnelmaa josta pidän paljonkin. (Niinkuin Potterissa). Hahmoista pidän Paigesta.
Paige on mielestäni hyvä siksi, koska hän on hauska, vitsikäs ja hyvä hahmo. Hänen toilailujaan on kiva katsoa.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Siskoni on noita
« Vastaus #109 : Syyskuu 12, 2005, 20:24:10 »
Tietääkö kukaan kuka oli tämän viikon jaksossa demoni? Hirveän tutun näköinen näyttelijä.
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Sunless Wind

• Ankeuttaja
Siskoni on noita
« Vastaus #110 : Lokakuu 13, 2005, 19:23:14 »
Spoilaa vähän joissain kohdissa

Minäkin tykkään. En ole seurannut sarjaa ihan alusta asti, mutta kyllä olen juonen päästä kiinni saanut... Suosikkihahmoni on... Piper. Nämä uudet jaksot ovat olleet minusta kivoja, varsinkin tämä ihan uusin. Pidin myös siitä jakosta missä lumotut muuttuivat jumaliksi...
Oli kyllä kivaa, jos se tulisi joka arkipäivä..

Dark Angel

Pollexia

• Ankeuttaja
Siskoni on noita
« Vastaus #111 : Lokakuu 13, 2005, 22:14:56 »
Voi niitä aikoja kun se ohjelma oli vielä katsomisen arvoinen... Se oli lempiohjelmani ja siitä puhuttiin kavereiden kanssa monta tuntia putkeen.

Ja sitten tuli Paige. Se hahmo vain pilasi koko sarjan. Se oli Pruen paikka, eikä sitä saa antaa kenellekään muulle. Prue oli lempihahmoni. Hän oli vain paras. Ja sitten sinne tulee Paige rumine vaatteineen ja ärsyttävine luonteenpiirteineen. Pheoben vielä kesti, mutta Paige... Se on niin ärsyttävä *repii hiuksia päästään* ja se on pilannut kolmikon.

Itse katselin ensimmäisiä jaksoja joissa Paige oli, mutta sitten soittotuntini alkoivat ja sarja jäi. Nyt katsoin vähän aikaa sitten yhden jakson. Mitä pirun kauniiden ja rohkeiden draamaa siellä oikein harrastetaan?! Se sarja ei enää pääse alemmas. Ainoa hyvä asia siinä on enää Piperin näyttelijä.

Alekx

• Ankeuttaja
Minä.......
« Vastaus #112 : Lokakuu 21, 2005, 11:00:34 »
Minä tykkään Leosta ja Colesta enemmän ja olin ihan hermostunut kun ne karkoitti sen!No sori et tämä viesti on lyhyt......

Muoks.

No kun puhuu taikavoimista, niin minä aina ajattelen että Paige ja Piperilla on parhaat voimat ja sil Phoebella on hunoimmat voimat!Mut Phoebe on mun leppari hahmo, koska se on tosi vitsikäs, mutta en tarkoita ette Paige ole vitsikäs...Minua harmiittaa että Phoebe ja Paige muuttas minne sattuu, siis et mitne Piper antas niiden mennä?No en yritä vihjailla ettei Piper ole tosi kurillinen, mut niiden elämä on ihan sekaisin!No niinkuin näitte(No tarkoitan niitä jotka ovat katselleet viime jaksoa siis uusinata jaksoa.)Piper sanoi Leolle että hänella on ikävä Phoebeta ja Paigea!Ja Leo sanoi et miks se ei kerro niille ja Piper sanoi...
ööööö....NO en mä oikein muista...Sotri.No Heippa!T:Alekx

sannilotta

• Ankeuttaja
Siskoni on noita
« Vastaus #113 : Lokakuu 24, 2005, 15:35:47 »
Chris on myös erittäin mukava lisä sarjaan. :) Näyttelytyö ei ehkä ole parasta mahdollista, mutta harjoittelu tekee mestarin.. ;) Ja söpöhän tuo Chris on, pakko myöntää. Itse kutsun Siskoni on noitaa lyhenteellä SON, onko kellään muulla jotain lempinimeä sarjalle..?

Boreas

• Ankeuttaja
Siskoni on noita
« Vastaus #114 : Lokakuu 26, 2005, 11:12:45 »
Minä olen katsonut Charmedia kolmannen tuotantokauden jaksoista lähtien, ja täytyy sanoa, että sarja on huonontunut. Se tuntuu jotenkin toistavan itseään. Ja en sitä paitsi tykkää nykyisistä henkilöistäkään. Chris on todella ärsyttävä ja Paige on jotenkin.. outo. Ja minusta on typerää että Piper sai lapsen. Koko sarja olisi mielestäni parempi, jos Wyattia ei olisi siinä!

Poissa Giisa

• Lucifer's angel
  • Vuotislainen
  • I've seen angels fall from blinding heights
  • Tupa: Luihuinen
Siskoni on noita
« Vastaus #115 : Lokakuu 27, 2005, 17:58:32 »
Minä rakasti Siskoni on noitaa ensimmäiset kolme tuotantokautta. Prue oli upea henkilö ja kaikki oli vielä uutta ja ihmeellistä siskoksille eikä demonit olleet vain pikkuongelmia, jotka hoidetaan kättä heilauttamalla pois. Pruen kuolema voi pohjaa koko sarjan perusajatukselta kolmesta noitasisaruksesta Paigen ilmaantuessa kuvioihin. Kuitenkin katselin sarjaa vielä senkin jälkeen, Colen kanssa sekoilut sun muut, mutta tällä hetkellä pyörivä tuotantokausi oli yksinkertaisesti liikaa. Ensimmäisen jakson katsoin ja sitten riitti. Sarja on muuttunut huonommaksi ja toistaa itseään jatkuvasti ja tuntuu kuin käsikirjoittajilla olisi pakonomainen tarve keksiä koko ajan jotain vielä mahtavampaa vastusta siskoksille. Kohta varmaan maailmapelastaminen ei enää riitä, vaan universumin tulevaisuus lepää heidän varassaaan. Sarja olisi pitänyt älytä lopettaa ajoissa, kun Shannen Doherty lähti, eikä pilata sitä jatkamalla väkisin.
Älä luota sydämeesi - se haluaa vertasi.

Poissa Paige

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Siskoni on noita
« Vastaus #116 : Marraskuu 07, 2005, 20:38:19 »
Spoilaa 7.11. tullutta jaksoa!

Sattuiko kukaan katsomaan kyseistä jaksoa? Jos satuitte katsomaan niin huomasitteko tiettyjä yhteyksiä Pottereihin? Taikakoulu, jossa opetetaan vain hyviä voimia. Rehtori, joka puhuu hieman salaperäisesti. Näkymättömyysviitta. Se poika joka oli loitsinut päättömän ratsastajan (?) oli kuin Neville. Ainakin silloin kun sitä näytettiin ensimmäisen kerran. Roikkui jostain koukusta tai jostain... Etteivät vain olisi ottaneet vähän mallia Pottereista?
You can dance, you can jive, having the time of your life
See that girl, watch that scene, dig in the dancing queen
ABBA, Dancing Queen

Poissa Rigel

• Beta Orionis
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pahiskeksi
  • Pottermore: SwordVine6760
  • Tupa: Korpinkynsi
Siskoni on noita
« Vastaus #117 : Marraskuu 07, 2005, 21:20:20 »
Minäkin huomasin nuo samat yhtäläisyydet kun Paige. Säälittävää, en olisi uskonut, että Siskoni on noidassa alennutaan tuollaiseen. Kun Suuri sali mainittiin ensimmäisen kerran, ajattelin että siellä on varmaankin taivaalta näyttävä katto tai leijuvia kynttilöitä. Tiedän kyllä, että ainakin keskiajalla (ja muulloinkin) monissa linnoissa sun muissa rakennuksissa oli Suuri sali, eli se siis ei ole Potterien yksinomaisuutta. Silti yhdistin sen Potteriin ja kun kun Leo mainitsi näkymättömyysviitan... Voi kuulakärkikynä!
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2009, 18:51:39 kirjoittanut Rigel »
Ubi sunt qui ante nos fuerunt?

Poissa null

• Vuotislainen
Siskoni on noita
« Vastaus #118 : Marraskuu 08, 2005, 19:21:39 »
Lainaus käyttäjältä: "adulescens"
Silti yhdistin sen Potteriin ja kun kun Leo mainitsi näkymättömyysviitan... Voi Herran Jumala!

Näkymättömyysviitta on vain suomennos. Englanniksi se on muistaakseni Charmedissa "invisibility shield" ja Potterissa "invisibility cloak".

Larski

• Ankeuttaja
Siskoni on noita
« Vastaus #119 : Marraskuu 10, 2005, 19:34:30 »
Joo, mäkin katoin viime jakson tuli näkymättömyysviitasta heti mieleen Potterit, vaikka se viitta oli vähän erilainen kuin Harryn, se jakso oli mielenkiintoinen.. ihan päätön juttu (hehe, olipa hauskaa) Se oli aika juonekas myös.. ei sitä heti arvannu kuka se 'pahis' oli :)
  sori tän viestin lyhyys...
Odotetaan innolla seuraavaa jaksoa (joka tulee maanantaina 14.11 ;T )
mutta anteeksi todellakkin viestin lyhyys...

Poissa Paige

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Siskoni on noita
« Vastaus #120 : Marraskuu 11, 2005, 19:43:47 »
Lainaus käyttäjältä: "the Pearl"
Minusta on kyllä aika typerää väittää, että Siskoni on noita olisi kopioinut taikakoulun, suuren salin ja näkymättömyysviitan Pottereista. Harry Potterit eivät ole ensimmäisiä kirjoja, joissa on puhuttu taikakouluista ja epäilisin, että näkymättömyysviittojakin on melko monissa kirjoissa, suurista saleista nyt puhumattakaan.

Unohdin kokonaan sen suuren salin... Tuo on kyllä totta. Tuskinpa he ovat ottaneet mallia Pottereista, ainakaan paljoa... Silti se tuli välittömästi mieleeni, minkäs sille mahtaa. Minusta jaksossa oli kuitenkin liikaa yhtäläisyyksiä Pottereihin, jotta se olisi ollut pelkkää sattumaa.

Oliko tässä viestissä mitään järkeä?
You can dance, you can jive, having the time of your life
See that girl, watch that scene, dig in the dancing queen
ABBA, Dancing Queen

Poissa null

• Vuotislainen
Siskoni on noita
« Vastaus #121 : Marraskuu 11, 2005, 22:49:36 »
Siinä jaksossa missä oli Bacarra-niminen pahis (en muista jakson nimeä) se Bacarra lausui pottermaisia (latina/tekolatina) loitsuja, esim. glacies imber, incendiarius globus, sopio ja consilio.

RG

• Ankeuttaja
Re: Siskoni on noita
« Vastaus #122 : Marraskuu 12, 2005, 13:04:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Cornelia Hale"
Ajattelin vain kysyä jos täällä on ketään Siskoni on Noita-faneja?
Itse rakastan ohjelmaa, se on aivan mahtava :)
Mitä mieltä olette Paigesta?
Itse pidän enemmän Paigesta kun Pruesta, mutta molemmat ovat hyviä...

P.S. Käykää s.o.n.-yhteisössäni
http://groups.msn.com/CharmedSisaret

mä tykkään sarjasta, mutta nyt on harmiksi kyllä jäänyt muutama sarja väliin :( mutta pitää kyllä nyt pysyä ajan tasalla ja katsoo sarjoja taas niitä unohtamatta.
Mä tykkäsin enemmän kyllä Pruesta se oli mun lempparihahmo ohjelmassa mutta kyllä se Paigekin on íhan yhtä hyvä :)

alcor

• Ankeuttaja
Siskoni on noita
« Vastaus #123 : Marraskuu 12, 2005, 19:10:17 »
Lainaus käyttäjältä: "adulescens"
Säälittävää, en olisi uskonut, että Siskoni on noidassa alennutaan tuollaiseen. Kun Suuri sali mainittiin ensimmäisen kerran, ajattelin että siellä on varmaankin taivaalta näyttävä katto tai leijuvia kynttilöitä. Tiedän kyllä, että ainakin keskiajalla (ja muulloinkin) monissa linnoissa sun muissa rakennuksissa oli Suuri sali, eli se siis ei ole Potterien yksinomaisuutta. Silti yhdistin sen Potteriin ja kun kun Leo mainitsi näkymättömyysviitan... Voi Herran Jumala!

Noh, otetaan huomioon kuitenkin, että Siskoni on noita on ihan eri asia kuin Harry Potterit ja periaatteessa niissä ei ole mitään yhteläisyyksiä jos ei noita-teemaa lasketa mukaan. Noitateemahan ei kuulu yksinoikeutetusti vain Pottereille. Ja sarjassa muuten ei ole oikeastaan minkäänlaisia vaikutteita Pottereista.

Suuri sali. Niin. Mutta kuten kirjoittaja itsekin jo mainitsi, se on keskiajalla melko yleinen nimitys saleista, ja sitä nimeä käytetään vieläkin linnoissa sun muissa kartanoissa. Mikä itse asiassa kuvailisi sitä tilaa Suurta salia paremmin? Nimi ei ole Pottereiden omaisuutta, sitä voi käyttää mielestäni ihan hyvällä omallatunnolla muissakin yhteyksissä.

Noh juu. Hyvää magiaahan siinä koulussa harjoitettiin. Mitä sitten? Itse olen lukenut kirjoja, joissa on kyse noitakoulusta, joka harjoittaa hyvää noituutta. Missä ne noidat sitten opiskelisivat? Tietenkin kun on noitateema, löytyy yhtäläisyyksiä molemmista, mutta entä sitten.

Myönnän näkymättömyysviitan, mutta en pidä sitä pahana asiana. Mitä sitten? Juonessa ei ollut mitään viittauksia Pottereihin eikä sarjan muissakaan tapahtumissa! Ja onko sillä nyt edes väliä, jos YHTEEN jaksoon lainataan joitain asioita Harry Potterista?? Tapahtuu filmimaailmassa kaiken aikaa. Get a life, people.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
Siskoni on noita
« Vastaus #124 : Tammikuu 05, 2006, 22:58:36 »
Olen aina pitänyt sarjan maagisesta tunnelmasta. Se on aina vaikuttanut minuun, vaikka pystykin jättämään jaksoja väliin.
Piper on lempparini sarjasta, johtuen siitä, että hän on vahva, älykäs ja hauska. On kivaa aina katsoa, kuinka hänen äidinvaistonsa ovat joka jaksossa läsnä. On huvittavaa katsoa kun hän hermoilee ja äksyilee muille, mutta ei kumminkaan tee sitä niin, että se ärsyttäisi.
Sarja on mukavaa viihdettä yliluonnollisten ja draaman aiheiden ystäville.
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."