Kirjoittaja Aihe: Sisustaminen  (Luettu 14171 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Mari

• Vuotislainen
    • http://pp.kpnet.fi/anita/anita/Index.html
Sisustaminen
« : Toukokuu 11, 2003, 16:10:33 »
Ainakaan haku ei löytänyt vastaavaa topiccia.

--

Ninh.
Meillä ainakin on tapana aina juhannus-/kevätsiivousten aikaan vaihtaa huonekalujen järjestystä ja muutenkin "päivittää" omia huoneita. 
Minä satun melko tunnetusti inhoamaan siivoamista, etenkin jos se _pakko_ tehdä. Tänä vuonna aion kuitenkin parantaa tapani ja päivittää vaaleanpunaisia-kukkia-tapetit-ja-ovissa-eläinjulisteita-huoneeni oman näköisekseni, sellaiseksi jossa viihdyn.

Olisiko teillä nyt jotain hyviksi todettuja / ajateltuja ideoita, joilla huoneesta saa viihtyisän, helposti siistinäpidettävän ja _mahdollisimman vähän maksavan_ ?

Miten itse olette sisustaneet huoneenne / asuntonne? Onko teillä jonkinlaisia "tapoja", joita noudatatte aina - esim. taulujen kehyksien tulee olla punaiset - vai lätkittekö seinillenne kaiken mikä mielestänne on kaunista - vaikka tavarat eivät lopulta yhteen sopisikaan. :P

Millä tavalla itse saitte huoneestanne / asunnostanne viihtyisän? Tuliko se maksamaan teille paljon? Oliko homma vaivan arvoista? Löysittekö jostain mukavia sisustusvinkkejä vai päätitte kaiken aivan itse?

Erityisessä hakusessa ovat mahd. halvat sisustusvinkit, samoin perustelut.

TiiNa// SISUSTUSIDEOITA!! (!!!!) EI, siis EI oman huoneensa sisustuksen selostamista!  
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2009, 08:33:59 kirjoittanut Lae »

Oollah

• Ankeuttaja
Oman huoneen / Oman asunnon sisustaminen
« Vastaus #1 : Toukokuu 11, 2003, 18:39:29 »
Vaikken yhtä innokkaasti kuin Carmen tuossa yllä sisustelekaan, onhan somassa ympäristössä toki mukavampi elellä kuin... epäsomassa.

Oma sisustustapani on lähinnä koota mahdollisimman paljon (värikkäitä) kivoja kapistuksia sulavaksi sekasotkuksi. Sisustuselementtinä eniten pidän isosta ilmoitustaulusta, jonka raamit maalasin kirkkaankeltaisella (kettiön seinien maalauksesta jääneellä :) maalilla. Siihen isken kaikkea mahdollista viihdyttävää, kaksiuloitteista sälää, sarjakuvista onnistuneisiin mainoksiin ja yksinkertaisesti kaunisiin kuviin... kerroksia alkaa olla jo aika monta, pitäisi varmaan joskus tässä tehdä jonkinnäköistä inventaariota. Heh.

Lisäksi olen maalaillut halpoja puukehyksiä Sinooperista saatavilla vesiliukoisilla maaleilla väriksi jos toiseksikin, ja kuviksi sommitellut kaikenlaista valokuvasuurennoksista hupaisiin sarjisruutuihin. Lampustani riippuu keskikokoinen Tiimarin peilipallo (joulukuusenkoriste, itse asiassa, niin hupaisaa kuin se onkin [kohderyhmänä ehkä Ziggy Stardust? *virn*) ja hopeista nauhaa.

Huonekalujeni värit ovat valitettavasti yhteensopimattomia ja tylsähköjä, jämiä mm. 10-vuotiaan Ullan vaaleanpunaiselta kaudelta (ha :P), mutta menettelevät. Ehkä kun tässä saisin oman kämpän hommailtua niin maalaamista niidenkin suhteen saisi aikaiseksi.

Ah, ja vielä: kuvia huoneestani (muoks: ja jeps, tosiaan Mirz-kullan innostamana - kuvatkaa tekin! :)

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
« Vastaus #2 : Toukokuu 11, 2003, 18:46:12 »
AH! Kuvia minun asunnostani, olen viehättynyt ihmisten huoneista ja asunnoista tällä hetkellä. Oollahinkin olen saanut kuvaamaan, kuten yltä voitte huomata.

----

Oman asunnon sisustaminen oli sinänsä erilaista kuin oman huoneen sisustaminen, että täytyi ottaa huomioon hyötyhuonekaluja enemmän. Ruokapöytä yms. Mutta minä pidän yllä melko yksinkertaista linjaa.

En ole koskaan tapetoinut seiniä julisteilla, sen sijaan käytän yleensä tauluja yms. Jos raha ratkaisee, eikä julisteista niin välitä, niin omat piirrustukset ovat veikeitä. Ja ainahan sitä voi neuvotella porukoiden kanssa, että saako piirtää seinään suoraan? Hyvällä maulla siitä tulee hieno. Minä aion aikanaan omassa talossa jättää lastenhuoneiden seinät niin, että minä voin itse piirtää samalla kun kerron pikkuisille satuja jne.

Vaka vanha hyvä kikka on tietysti kirppikset. Ja mummolan vintiltä löytää aina jotain sisustuselementtejä. Sänky kannattaa välillä kääntää ihan outoon kulmaan.

Mutta hei, KUVATKAA HUONEITANNE! Vaikkei niissä mitään erikoista olisikaan, on kiva nähdä missä viihdytte.

Poissa Hysteeri

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Toukokuu 11, 2003, 19:04:06 »
http://koti.mbnet.fi/tirktuo/huone

Kuvattu on(viihtyminen riippuu mielentilasta ja siisteydestä, kuvaamishetkellä melko sotkuinen). Kyseessä on vanha järjestys, on ollut tuolla uudessa asunnossa (asunut siellä n. 3 vuotta) tapana vaihtaa sängyn ja muiden 'helposti' liikutettavien paikkoja kerran vuodessa tai sitten kun kyllästyttää. Nyk. sänky poikittain televisiotason vieressä ja keinutuoli toisessa paikassa ja muutenkin..

Huoneen järjestyksen pienellä muutoksella saa paljon aikaan. Se on ihan kivaa. Huoneeni ei ole täysin minun näköinen, sivuverhojen kankaan kyllä valitsin ja kapan olen painanut itse kummitätini avustuksella joskus reilut viisi vuotta sitten. Päiväpeitto on peräisin ajalta kun vanhempani olivat vielä yhdessä. Kivan värinen, ei ole tullut vaihdettua sitä. Sen värimaailman mukaan sitten onkin muut värit huoneeseen valittu, isäni uudelta vaimolta löytyi pari seinävaatetta ja vallan ihastuin tuohon puolen seinän kokoiseen tilkkutyöhön. Sopi huoneen väreihin.

Tahtoisin itse maalata huoneen seiniä, mutta olisi liian suuri operaatio, ja kun en tuolla tule asumaan muutaman vuoden päästä enää. Tekstiileillä saa värimaailmaa muutettua ihan tarpeeksi. Mutta nyt pidän noista, mitkä huoneessani ovat. Sopivat kitarankin väreihin :-P

Julisteista pitäisin, jos oikeita löytäisin. Mutta en ikinä osaa valita, niin tyydyn tuommoiseen sisustukseen.

Odotan innolla sitä, että pääsen muuttamaan omaan asuntoon ja sisustamaan huoneistoni itse. Yhdessä vaiheessa oli pienenä toiveena sisustussuunnittelijaksi tulokin. Kuka sitä tietää jos vaikka toteutuisikin.

edit
Vallan meinasin unohtaa. Yhdellä seinälläni on vähän enemmän sekalaista tavaraa ja siitä seinästä pidänkin. Siellä on kalenteri, kello ja erinäisiä valokuvia ja muuta sälää.

Poissa shazzy

• Vuotislainen
« Vastaus #4 : Toukokuu 11, 2003, 19:25:07 »
Mulla on tapana aina syksyllä mökiltä takaisin kotiin muuttaessani tehdä kunnon suursiivous, heittää pois vuoden aikana kertynyttä rojua ja vaihtaa huonekalujen järjestystä ja seinillä roikkuvia tauluja ym. kamaa.
Jos sinulla on ongelmia siisteydessä (mulla on aina ollu) kannattaa heittää kaikki ylimääräinen, jota et luultavasti tarvitse pois, varastoon tai kaapin takaosaan. Lopuille ns. tärkeille jutuille kannattaa hakea hyvä kaappi tai laatikoita, jonne ne voi tunkea pois näkyvistä. Vaatekaappiin kannattaa jättää yksi tyhjä hylly "melkein puhtaita" vaatteita varten, jos on tapana heitellä vaatteita lattioille. Sun kannattaa miettiä, mistä sä todella pidät ja millasessa ympäristössä sä viihdyt, kannattaa käyttää yksinkertaisia ratkaisuja (ne on yleensä parhaita). Ole persoonallinen. Älä tunge liikaa tavaroita huoneeseesi, siellä ei ole mukava asua. Avaruus tuo rauhaa. Selkeät värit on mukavia. Katso, että kaikista paikoista on helppo imuroida tai noukkia pudonneita tavaroita. Näistä on toivottavasto jotain apua...

Alyssa

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Toukokuu 11, 2003, 19:27:36 »
Minun huoneeni tyyli muuttuu aika paljon mielialan mukaan. Siinä huonettani vastapäätä kun on eräänlainen 'sisävarasto', josta käyn hakemassa aina tyyliin sopivat matot.

Kun masentaa, laitan mustat verhot (tai siis pujotan kaapuun tarkoitetun kankaan siihen tankoon silleen jännästi. Saatan laittaa tähän kuvan...) ja tummanruskean maton, jota äitini kutsuu pölynkerääjäksi. Se on ihanan paksu ja siinä on hauskoja kuvioita. Myös sänkyvaatteet vaihtuvat. Toistaiseksi synkimmän värinen pussilakana on ollut tummanvihreä, jossa on suloisen ponin kuva.

Jos on söpöstelyfiilis, laitan mamman ostaman, ihanan pinkin maton ja vaaleahkonpunaiset verhot. Ne on ihan oikeat verhot, silleen pujotetaan 2 pitkää tankoon & solmitaan sivuille. Sänkyyn tulee pinkki pussilakana, jossa on valkoisia kukkia tai sitten sellainen, jossa on jotain ihmeen valkoisia, oransseja & pinkkejä raitoja :)

Kolmas vaihtoehto on sininen. Samanlaiset verhot, kuin punaisessa, mutta vaaleansiniset. Lattialle vaaleansinisävyinen matto, sänkyyn siniset kankaat.

Joskus, kun on oikein reipas fiilinki, siivoan koko huoneen ja vaihdan huonekalujen järjestystä, usein aika rajusti. Tekee hyvää katsoa siivottua & erinnäköistä huonetta.

Minulla tosin on se katto sellainen, että se alenee viistosti oikealle. Sen takia kirjahyllylle on vain 2 mahdollista seinäpaikkaa (yhdellä muuten vapaalla seinällä on ikkuna), samoin vaatekaapilla.  Niitä en kyllä edes jaksaisi itse siirtää. Sama pätee pitkään sellaiseen hyllysysteemiin.

Minä shoppailen todella paljon kirppareilla. Harvoin ostan kyllä mitään mattoja, verhoja tai huonekaluja, mutta jos ostaisin, hakisin ne sieltä. Nyt verhot tekee useimmin äiti ja matot saadaan mammalta tai vintiltä. Äiti on nuoruudessaan tehnyt aivan sairaasti mattoja.

Seinillä minulla on kaikkien ihanien jätkien kuvia sekä iso kangas, jossa villihevosi on jonkunlaisessa järvessä tms.
Julisteeni: Frodo/TSH, 2 Eminemiä, HIM, Ville Valo, Brendan Fehr, The Rasmus, Dominic joku TSH:sta, 50cent.  *heh*
Ei paljon, mutta tarpeeksi. Joskus muinoin minulla oli seinät aivan täynnä hevosjulisteita. Yli sata laskin joskus. Tauluja haluaisin, mutta ne eivät sovi huoneeseeni.

Sänky on huonekaluista rakkain. Se on iso, vanha, pidennettävä ja tummaa puuta. Se on aivan ihana.  Yritin ottaa kuvaa, mutta meidän digikamera on ihan sälä.

Nyt huoneeni on todella sekaisin, koska minulla on paha tapa heittää kaikki vaatteet lattialle :) Sieltä ne ainakin löytää.

Yöpöytänäni on nyt sellainen selkänojallinen puutuoli, koska kunnon yöpöytä on niin täynnä, etten viitsinyt siirtää sitä samaan aikaan sängyn kanssa xD Siinä on ihana mankkarini, jota ilman en tulisi toimeen.

Huoneeni olisi ihana, jos saisin maalata seinät ja jos se pysyisi aina siistinä.

Minulla ei mitään erityisiä sisustusvinkkejä ole antaa, mutta neuvoisin käymään kirppiksellä katselemassa tai sitten siellä mummon tai omalla vintillä. Kierrätys kunniaan.

pteek

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Toukokuu 11, 2003, 22:25:08 »
Heh. Sisustaminen on hauskaa :)

Minä pidän pienistä kuvista. Kämppäni olohuoneen liukuoven olen pyhittänyt postikorttikokoelmalleni, jääkaapinoven sarjakuville ja pilapiirroksille, yhdellä seinällä on kuva/lehtileikekollaasi ja muutamia pieniä tauluja ympäri kämppää. Omat Suosikki "tauluni" ovat kaksi tyhjää puukehystä, joilla olen sitten kehystänyt eteisen valokatkaisijan ja seinässä töröttävän naulan.

Yksi suurimmista sisustuselementeistä kämpässä on ehdottomasti kirjahylly. Melkein kattoon asti yltävä (8 hyllyä), siniseksi maalattu puinen kirjahylly on peruja lapsuudenkodista. Ylimmällä hyllyllä pelejä ja sälää, sitten englanninkieliset kirjat, ja seuraavalla suomenkieliset. Sitten on video/dvd-hylly, cd-hylly, ja sana/koulukirjat omalla hyllyllään. Ja seuraavaksi lisää koulukamoja ja alimmalla hyllyllä lehtipinot. Ja kun koko komeus on vielä aseteltu poikittain (siis ei seinää vasten) huoneeseen, on se aika ovelan näköinen :)

Sisustusvinkeistä yksinkertaisin on ehdottomasti kasvit. Huone/kämppä tuntuu heti kodikkaammalta, kun sinne rahjaa kasvin tai pari. Omassa kämpässä ikkunalaudat alkavat jo vähitellen täyttyä... Palmuvehka, traakki, kultaköynnös ja santut. Jukkis meinas kuolla, joten kuskasin sen äitin hoitoon parantumaan.

Ja tietenkin jokaisella itseään kunnioittavalla ihmisellä täytyy olla oma paavi! Minun on jo tulostettu, vielä pitäis koota se ja leiskauttaa seinälle. :)

Penny D'Aveguen

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Toukokuu 11, 2003, 22:33:56 »
Minä sain oman huoneen vasta viime kesänä, niin käsittämättömältä kuin se kuulostaakin. Sitä ennen asuin ihanassa isossa huoneessa yhdessä vanhemman pikkusiskoni kanssa. Kesällä sitten vaihdettiin niin, että molemmat pikkusiskot asuu yhdessä ja minä sain nuoremman siskon entisen huoneen. Kun vielä viime syksynä sain tietokoneen tänne, oli onneni täydellinen :)

Huoneeni on hirveän pieni ja huonekalujen paikkojen vaihteleminen on oikeastaan mahdotonta. Mutta tämä järjestys onkin ihan hyvä. Huone remontoitiin silloin viime kesänä, täällä on vaaleansinisiksi maalatut lasikuitutapetit, ihanaihana vaatekaappi, jossa on siniharmaat peililiukuovet. Päiväpeitto ja matto ovat myös siniset. Otan kuvia huoneestani, kunhan vähän siivoan tätä. Tosin koska en omista digitaalikameraa, kuvien kehittäminen vie aikansa.

Olen tosin kyllä taas kesällä ilmeisesti saamassa uuden huoneen, kun vähän remontoimme taloa ja vaihdamme huoneiden paikkoja. Sen sisustusta olen kovasti suunnitellut, mutta sininen siitäkin tulee.

Halpoja sisustusvinkkejä en oikeastaan juuri nyt keksi, koska minulla on paha tapa pitää kaikesta mahdollisimman kalliista ja sitten vain kinuta sitä vanhemmilta niin kauan, että ne suostuu (A).

Viihtyisässä huoneessa pitää minusta olla yhteensopivat värit ja sen pitää olla jotenkin tyylikäs. Toisaalta on tärkeää, että huone on omistajansa näköinen. Ja minä ainakin haluan pitää itselleni tärkeitä tavaroita ja esineitä näkyvillä, vaikka ne eivät ehkä ihan täydellisesti huoneeseeni sovikaan. Huoneen pitää myös olla sopivan siisti. Sotkuisessa huoneessa ei viihdy, joten pakko siivota, vaikka se tylsää onkin. Toisaalta liian siisti huonekin on jotenkin ahdistava. On kätevää, jos on paljon laatikoita ja kaappeja, koska silloin sotkun voi tunkea niihin piiloon ja huone näyttää tosi siistiltä. *virnistää*

Mutta yritän saada pian kuvia omasta huoneestani.

*muokkista* Otin eilen 5 kuvaa huoneestani. Se on niin hirveän pieni, että on hirveän hankalaa saada tarpeeksi laajoja kuvia. Jouduin pomppimaan pöydällä ja tasapainoilemaan yhdellä jalalla tietokoneen ja kaiuttimien välissä ja toista kuvaa ottaessa taas seisomaan nurkassa sänkyni päällä, joka on vähän hankalaa, koska juuri siinä kohdassa katto on sellainen outo, kalteva. Mutta nyt vain yritän saada filmin täyteen ja viedä sen kehitettäväksi.

Friikki

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Toukokuu 12, 2003, 09:36:46 »
Huoneen sisustaminen? Rakastan!

Minun huoneeni noudattelee yleensä jotain tiettyä väriä tai väriskaalaa. Viimeksi idea oli keltainen ja savunharmaanläpinäkyä ja keltaista ja savunharmaanläpinäkyvää se sitten oli - säästöpossu, verhot, tyynyt, matto, nojatuoli, päiväpeitto, lakanat, petivaatteet, lamppu, kaikki.
Muoksin tähän kuvan vanhasta huoneestani myöhemmin.

Sitten kyllästyin ikipirteään keltaiseen ja päätin haluta tummaa vihreää. Sammaleenvihreää, puunväristä ja usvanharmaata. Usvainen peikkometsä, niin.

Verhot sammaleenvihreää säkkikangasta. Verhotangon ympäri kieritetty usvanväristä sifonkia. Päiväpeitto samaa kangasta kuin verhotkin, itsetehty vihreä tilkkutäkkityyny. Ja matto vihreää, sammaleenvihreää edelleen.

Minä en pidä sellaisista Suosikki-tyylisistä julkkisjulisteista, enkä niitä seinilleni pistä, en vaikka maksettaisiin. Sen sijaan seinällä roikkuu puukehysteeseen laitettu sammaleenvihreä (Yllätysyllätys!) lehtimainos, jossa lukee "Hanki oma elämä".
Ja ilmoitustaulu on pop. Siinä roikuu bussilippuja, valokuvia, pieni possutaulu, hyviä lauseita ja kaikki muistilaput sun muut.
Ja ovi, oi, se näytti niin tyhjältä, että minun oli pakko vuorata se Loesje-julisteilla: "Kolmas maailma   luulin että on vain yksi" ja "Jos puita on liian harvassa  ei kukaan voi ripustaa riippumattoa".

Huoneeni lamppu on - ah, ihana. Vanha, ruostuneen mustan ja sammaleenvihreän värinen katulamppua muistuttava kattovalaisin, äidin laatikoista löydetty - periä mummolasta.

Kasvit eivät valitettavasti minun huoneessani viihdy kuin kuolleina valonpuutteen takia (Hmm... pitäisikö joskus avata verhot?), mutta maljakkoon laitettu kuiva oksa tai tekomuratti (Kun sen laittaa ylös katon lähelle, ei muovi häritse niin paljon) verhotankoon auttaa tilannetta.

Halpoja sisustuselementtejä? Ylös, ulos ja pihalle! Ulkoa löytyy laudanpätkiä, sulkia, kiviä, oksia, kukkia, kasveja, hiekkaa - kaikkea ihanaa ja ilmaista.

Ja Ikea on jumala. Huoneeni olisi hyvin, hyvin tyhjä ilman tätä ihkuista kauppaketjumitälietä.

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
« Vastaus #9 : Toukokuu 12, 2003, 09:45:33 »
Tässä nyt tuli mieleeni, että eräällä ystävälläni on olemassa oikeissa suhteissa olevan pohjapiirros huoneestaan isolla paperilla (A2), ja siihen on tehty ERILLISIKSI kaikki huoneessa olevat huonekalut, niin että voi vaikka istuskella aamukaffeella ja siirrellä tuoleja yms paperilla, ettei rupea turhaan tahkoamaan jotain johonkin väärään väliin.

Sellaisen voisi tehdä itselleenkin. Se on aika kätevä nyt kun tarkemmin ajattelee, kun se kerran on oikeissa mitoissa ja kaikkea.

Poissa James

• Vuotislainen
« Vastaus #10 : Toukokuu 12, 2003, 15:36:50 »
MInä en erityisemmin huoneeni tämän hetkisestä järjestyksestä perusta. Se on tungettu täyteen kaikkea turhaa. Tosin se on ihan minun oma vika ^^ Minun vanha huoneeni ((*saa sen takaisin kesällä*)) oli paljon viihtyisämpi. Mutta tämä nykyinen nyt...

Seinät on ihan tyhjät. Ennen siellä oli jopa stetsoni roikkumassa, kaapin ovissa vanhoja piirustuksia ja partiopuku naulassa. Enää ei ole edes niitä, kun otin ne pois.

Kaikki on yritetty järjestellä mahdollisimman käytännöllisesti. Mutta loppujen lopuksi se onkin hirveän epäkäytännöllinen. Gerbiilien terraarioiden väliin jää nurkka, jonne kertyy kaikkea turhaa rojua.

En minä erikoisen paljoa sinne mitään kuskaa. Minulle riittää, kunhan siellä on sänky jossa nukkua, ja kirjahylly, jonne tunkea kaikki kirjat.

((Kirjoitan tähän sitten kesällä uudesta huoneestani, jos muistan ja jaksan :P Ja lisään kuvia, kunhan ehdin saada jostain digikameran käsiini))

Nelli

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Toukokuu 12, 2003, 22:38:28 »
Olen asunut nykyisessä huoneessani 1+2 vuotta eli kolme vuotta (tuossa välissä asuin vuoden muualla). Alusta asti olen sisustanut huonettani sinisellä ja valkoisella; pidän niistä väreistä vaikka ne näyttääkin kauhean kylmiltä siskoni huoneen vieressä (oranssia, keltaista, punaista).

Aikaisemmin huoneessani oli sänky, pöytä, kaappi ja korituoli (sekä seinässä kiinni oleva peilikaappi vaatteille), joiden paikkoja vaihtelin aina noin puolen vuoden välein, kun alkoi vanha järjestys tympiä. Vain muutama viikko sitten heivasin kaapin ja pöydän ullakolle ja hankin stereo/tv-tason ja pari seinähyllyä. Äiti tietysti kauhisteli tuon pöydän poistoa, mutta minä lupasin pyhästi, että otan sen taas huoneeseeni, kun lukio alkaa.. ;P

Lattialla on kaksi valkoista mattoa, jotka ovat vähän lika-altista-aluetta. :P Täytyisi varmaan pestä tai sitten hankkia kokonaan uudet, kun nuo vanhat on niin tylsätkin.. Päiväpeitto on luonnonvalkoinen, oikeastaan aika kauhea. Joskus 10-vuotiaana valkkasin sen; sellainen satiinikangas, johon on kirjailtu kukkia. Plääh. Olen jo hetken aikaa patistanut äitiä lähtemään kangaskauppaan kanssani. Verhot on siniset ja samasta kankaasta tyynynpäälliset. Oikeastaan aika kivat, mutta voisi niitäkin joskus vaihtaa.

Rakastan tauluja. Itselläni on yksi halpistaulu Virosta seinällä; siinä on aivan uskomattoman ihanat värit. Ja sitten on rippilahjaksi saamani Heljä Liukko-Sundströmin kolmiosainen taulusarja vielä kiinnittämättä seinälle. Täytyisi pyytää isää. Ja kaikista koriste-esineistä pidän myös paljon. Tuolla stereo-tasolla on sellainen sininen matala malja ja neljä lasituikkua, jotka ovat täynnä läpinäkyviä ja sinisiä lasihelmiä.

Pidän kauheasti sisustamisesta. Olen miettinyt sitä jopa tulevaisuuden ammatikseni. Tykkään kierrellä huonekalukauppoja ja katsella tapetteja ja kaakeleita ja verhoja ja kaikkea mahdollista. Harmi, että muutimme tähän uuteen taloon jo muutamia vuosia sitten. Jos nimittäin nyt muuttaisimme, voisin päästää itseni valloilleni. ;) Oikeastaan äiti (ja isäkin) osasivat tämän talon ihan kivasti sisustaa.

Odotan innolla, kun pääsen muuttamaan omaan asuntoon. Itse asiassa olen jo muutaman kerran maininnut vanhemmilleni haluavani muuttaa pois kotoa, että pääsisin sisustamaan. Ja aina sunnuntaisin katson T.i.l.a.-ohjelman. Se on oikeasti tosi hyvä.

Njuuh. Kuvia saattaa mahd. ilmestyä joku päivä.

etiitti.
Miulla on uusi leveä sänky ja päiväpeitto. Tuossa peitossa on valkoisella pohjalla sinisiä ja vihreitä neliöitä. Tuo vihreä oikeasti sopii aika hyvin tuonne sinivalkoiseen huoneeseen.
Samoin minulla on kaksi uutta taulua seinillä (nekin Virosta.. ;)). Sopii nekin hyvin huoneen värilinjaan. Sinistä ja vähän vihreää.

Tuosta Mirzin neuvosta otin vaarin ja askartelin itselleni pienoismallin huoneestani ja kaikista tavaroista. Nyt pystyy kätevästi katsomaan mahtuuko sänky noin päin ja mahtuuko korituoli silloin sen viereen jene. Tosi kätevää.

Poissa Voyageuse

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Toukokuu 13, 2003, 15:23:22 »
Minun oman huoneeni sisustus on muovautunut pikkuhiljaa. Kaikista tärkeintä on mielestäni päättää tavaroille paikat. Silloin ei joudu siivoustilanteessakaan paniikkiin, vaikka tavaraa paljon olisikin! (lue: tavaraa on aina paljon, yleensä liikaa)

Halpa vinkki: Laita vanjoihin lasipulloihin vesiväreillä värjättyä vettä. Erikokoisista ja värisistä pulloista saa tosi hienon asetelman jonkun hyllynpäällisen koristeeksi.
Calm, calm, calm

Poissa Tha Lil' Dobby

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/teealdee/twilight.html
« Vastaus #13 : Toukokuu 13, 2003, 17:00:55 »
Juu. Onhan sisustus sillointällöin ihan hauskaa, useimmiten minusta se on kylläkin äärimmäisen rassaavaa ja siitä seuraa yleensä jo muutenkin heikkohermoisen ihmisen järkensä menettämistä.
Ja huoneeni on hyvin sekainen. Lähes poikkeuksetta. Siivoan sen aina sillointällöin, kunnolla ehkä kerran kuukaudessa, se pysyy siistinä ehkä pari päivää, korkeintaan. Ja sillälailla ei niin huolellisesti siivoan kerran viikossa, keskiviikkoisin, kun Torstaisin tulee siivooja, ja sen pitää mahtua sisälle huoneeseen:p.

Minun huoneeni on sellainen.. keskikokoinen, ainakin minun mielestäni, mutta se on niin paljon täynnä tavaraa, että se pienentyy suorastaan silmissä ^^. Vaate-huone on kaikkein pahin. Sinne ei (yhtään liioittelematta) mahdu edes ovesta sisään, kun lattia on aivan täynnänsä kenkiä, vaatteita, kasseja ja muuta sälää, ainakin puolen metrin korkuinen se läjä sitten on.. Se on sellainen siksi, että sinne kasaan aina kaikki tavarat piiloon, kun pitäisi siivota :p.
Minulla on jotain ehdottomasti suosikki-tavaroitani, mutta ne ovat yleensä sellaisia, että niitä ei voi oiekin pistää muualle kuin pöydälle, missä ne peittyvät muiden tavaroiden alle :p (esim. ehana kirje-veitsi, Lontoosta ostettu lelu-valosapeli ^^ ja muuta sensellaista :p)
"Tauluja" minulla on muutama, ja julisteita jonkun verran. Jotkut tavarani ovat ehkä hieman omituisissa paikoissa (mankaa lattialla, melkein oven edessä :p), mutta kun pöydille ei mahdu!

Sitten on joitain tyyliin kynä-purkkeja, jotka ovat jotain Spice girls-aiheisia, koska en ole koskaan viitsinyt niitä vaihtaa, kun kynä-purkkeja on muutenkin niin vähän :p

Minun huoneeni värejä ovat lähinnä harmaa, valkoinen ja punainen, tätä asetelmaa kyllä hieman pilaa se, että siellä, yleensä varsin näkyvilläkin on tuollainen keltainen Ikean kuu-banaani :p.
Minun mattoni on Ikean sellainen, jossa on tumman- ja vaalenaharmaata, ja keskellä sellainen sininen talo ^^
Verhot ovat myös Ikeasta, punainen sellainen.. ylhäältä alaspäin laskeutuva verho, juu.
Päivä peite on myös Ikeasta, harmaa, joss aon valkoisia tähtiä, tai lumihiutaleita mitälie, ja samaan sarjaan kuuluva tyyny, jossa värit ovat toisin päin.
Ikeasta myös tuollainen punainen viltti, jossaon valkoisella sellaisia hassuja sytämmiä.
Ja sitten huoneeni helmi. Valkoinen, vanha arkku, jossa on sellaisia kuparisia koristeita. Ehana.

Inhottavaa huoneessani ons e, että useimmiten edes suurin osa roinasta ei ole minun, tai mitenkään tärkeää minulle, suurinosa on jotain isän roinia, jotka aina vain jotenkin pesitytyvät tänne.. :P äh.

Juu, laitan niitä kuvia, sitten kun löydän sen digi-kameran. Ja kunhan viitsin siistiä, voin laittaa niitäkin kuvia sitten, joo.

---

Joo, ja sitten niitä vinkkejä *g*.

Valkovat ovat todella mukava tapa koristella huonettaan, tietenkin ne ovat värikkäitä (jollei siis niitä muokkaa), mutta jos nyt välttämättä haluaa koko huoneestaan ihan sinisen niin osta sen väriset kehykset valokuville.
Laatikot ovat myös todella käteviä, ja minullakin pitäisi olla niitä enemmän, kun kaikki tavarat saa niihin helposti piiloon ^^.
Sitten kaikkea tavallaan turhaakin kannattaa käyttää. Minulla on hyllyn päällä sellainen violetti Harry Potter-laatikko, jossa oli kirjapainoni, ja siitä tuli ihan  hieno viritelmä ^^.
Peilit ovat hyvä juttu joo, mutta niitä ei saa olla liikaa, samoin liian pienet peilit ovat mielestäni varsin turhia, minulla itselläni on tuossa ovenpielessä sellainen peili, ihan liian pieni ja huonossa paikassa, siitä näkee hyvällä tuurilla kasvot :p
Ja tietenkin kasvit ovat kivoja, minä en ikinä muistaisi kastella niitä, joten minulla ei ole niitä, ja ihan hyvähän tämä näinkin on ^^.

-TLD

Fistandantilus

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Toukokuu 13, 2003, 17:34:38 »
Päätin nyt muuttaa viestiäni, kun huomasin miten vanhentunut(ja lapsellinen ^^) se oli.

Olen muunnellut huonettani. Olen nyt ottanut tavakseni siirtää sänkyni ikkunan eteen kesäksi, se antaa mukavaa tilan tuntua. Lisäksi olen vienyt pääosan itse tekemistäni saviesineistä vintille, veivät liikaa tilaa.

Kirjahyllyni on entisellään, se on valkoinen ja huoneen nurkassa. Sen näkyvälle sivulle olen kiinnittänyt huoneeni säännöt, jonka alussa on ote Decameronesta(jota en ole lukenut, selailin vain ja se juttu vaikutti kivalta) sekä sormusruno ja otteita Ajan Pyörästä. Ne ovat mukavia ja halpoja, antaisi mukavaa kontrastia, jos käyttäisi värillisiä papereita, mutta itse käytän vain valkoista.

Oven karmin toiselle puolen olen kontaktimuovin taa kiinnittänyt kaikkien Pottereiden jonkin kannen. Kolmen ekan tapauksessa suomalaisen, ja kahden viimeisimmön tapauksessa brittikannet. En jaksanut odottaa suomalaisia versioita.

Pieni hyllyni on nyt siis tyhjä saviesineistä. Nyt siinä on alimmalla hyllyllä kaikki Potterini(kaikki suomeksi, oppikirjat ja viides vielä englanniksi) sekä kasa pieniä pahvirasioita, jotka ovat kauniita. Siitä seuraavalla hyllyllä on sivistyssanakirja, sanakirja(suomi-ruotsi-suomi ja suomi-englanti-suomi) pieni Potter-legosetti sekä laulava, kung-fu -asuinen hamsteri, jonka ostin pääsiäisenä Tukholmasta. Päällishyllyllä on sellainen avattava ontto kirja, jonka sisällä on tällä hetkellä karkkia, posliini pelle, muita kivoja juttuja sekä kaksi n. 4. sentin korkuista pikkupatsasta. Toinen on keraaminen delfiini, jonka ostin Särkänniemestä. Toinen taas on keraaminen lohikäärme, jonka ostin Tukholmasta jostain pikkuputiikista, ja josta tulee heti mieleen Liekehtivän pikarin pikkulohikäärmeet, jotka ottelijat saivat(vaikea arvata, miksi ostin sen, ja tuhlasin 50 kruunun sijasta 100 kruunua? ^_~).

Olen pikkutarkka järjestyksen kanssa. Vaikka inhoankin siivousta, minulle on tärkeää, että tavarat on järjestyksessä. kirjani ovat aakkosjärjestyksessä, pieni määrä meikkipurkkejani ja voiteitani suorissa riveissä, pahvilaatikot hyllyllä korkeusjärjestyksessä, CD:t järjestetty maan mukaan(suomi vai ulkomaa).  Nautin järjestyksestä, enkä voi sietää paikkoja, joissa vieraillessani tavarat on sikin sokin(kuten pikkusiskoni laatikot *väristys*).

Seinäni ovat tyhjentyneet julisteista, lukuunottamatta muutamaa Potteria sekä yhtä Mustan helmen kirousta, Orlandoa ja Frodoa(sekä Gregory Smithiä kirjahyllyn päädyssä). Nykyään siellä on postikortteja, postereita sekä omia piirustuksiani. Ja latinan lauseet löytyvät sieltä edelleen.

Halpoja vinkkejä? No, huoneeni sai kivan uuden ilmeen, kun löysin rautakaupan ale-kopasta japanin/kiinankielisiä merkkejä sisältävän halvan boordin, joka nyt koristaa huonettani. Lisäksi juuri omat piirustukset ovat mukavia seinillä.

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
« Vastaus #15 : Toukokuu 13, 2003, 18:11:34 »
Tulipa tuossa mieleeni kun kävelin kotiin Tuomiokirkon sivulta, että uutta ilmettä huoneeseen saa niin mukavasti päällystämällä sohvan uudella kankaalla. Minulla itselläni kun EI OLE Marimekko -sohvaa, vaan täkki unikko -pussilakanalla tavallisen vuodesohvan päällä. Varsin kätevä keino piristää huoneen ulkoasua, ja halvallakin, ellei halua Marimekottua.

Hyvin halpa PITKÄNTÄHTÄIMEN suunnitelma sisustukseen on merkkipäivien tuotokset. Minun sisustuksessani eräs huomattava asia on nimittäin astiat renginkaapissani.. merkkipäivien saldoa.

Poissa litsie

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
minun huone.
« Vastaus #16 : Toukokuu 13, 2003, 21:31:48 »
Minun sisustukseni periaatteena on aina ollut se, että huoneeni täytyy olla paikka, jossa MINÄ viihdyn.

Huoneeni on korkea, joka antaa sille suuremman vaikutelman kuin se oikeasti onkaan. Se on myöskin jokseenkin valoisa, koska ikkunani on huoneen tavoin hyvin korkea :)

Huonetta hallitsee ehdottomasti sänkyni, joka on jenkkipatjalla varustettu parisänky. Sängyssä on 6 tyynyä, monta pehmolelua ja kaksi täkkiä, enkä minä koskaan jaksa petata sitä. Se siis iskee luultavasti ensimmäisenä silmään, kun minun huonettani katsoo. Se sijaitsee ikkunan edessä, koska minusta on ihanaa nukkua verhot auki ja katsella taivasta ennen kuin nukahdan.

Huoneessani on paljon kirjoja, mutta niiden määrä näyttää yllättävän vähäiseltä, koska ne on ängetty matalaan hyllyyn (joka muuten ratkeaa kohta liitoksistaan, johtuen liiallisesta kirja määrästä sen kokoon nähden). Loput kirjat, jotka eivät huoneeseeni mahdu, on taktisesti sijoitettu ympäri asuntoa muiden perheenjäsenten hyllyihin. Tietysti voidaan miettiä, miksi en säilytä kirjojani kirjahyllyssä, kun minulla sellainenkin on. Siksipä toki, että se on varattu täysin muuhun käyttöön. Kirjahyllystäni löytyy mm. paljon valokuvia, hajuvesin paketteja ja pulloja, valokuva-albumeita, stereoiden kaiutin, Potterit, kynttilöitä ja muutama maljakko, koulukirjat, sekä ties mitä muuta kaikkea. Sen hyllyillä on asioita, jotka ovat minusta kivoja.

Työpöytä on päällisin puolin yllättävän siisti, johtuen siitä, että kaikki tavarat on tungettu sen laatikoihin :p Sen päällä on muutama valokuva kehyksissä, sekä useimmiten läppäri, ellei joku ole vienyt sitä pois. Läppärin alla olevasta salaluukusta taasen paljastuu suuri tyhjiö, joka sisältää lievässä kaaoksessa olevat kauneidenhoitotarvikkeeni, sekä suuren peilin. Kirjoituspöydän laatikoista saatamme myös löytää vaikka mitä mukavia yllätyksiä, kuten vuoden vanhoja syntymäpäiväonnittelukortteja, jonka liitteenä on 50 euroa. Niitä on hauska löytää :)

Vaatekaappi on myöskin sellainen osa huonettani, jota yksinkertaisesti EI sovi unohtaa. Sen oveen on kiinnitetty Benettonin mainoksia, joista minä pidän kovasti. Sisäpuolella on myöskin ovissa kiinni ties minkälaista julistetta ja kuvaa ja tarkassa hallinnassa olevassa sekasotkussa ovat kaikki tuhat ja yksi vaatettani tungettuina kaappini liian vähille hyllyille. Jokatapauksessa minä pidän vaatekaapistani ja vietän siellä kovasti aikaa. Niin juuri, siellä.

Huoneeni tyyliä on hyvin vaikea määritellä. Sellaista ei oikeastaan ole. Yleisvaikutelma koostuu asioista, jotka ovat minulle tärkeitä ja siellä on muutamia ns. yllättäviä tekijöitä, kuten oranssit verhot, jotka tosin haluaisin vaihtaa sinisiin. Seinät ovat persoonattoman valkoisen, joskin hieman punertavaan vivahtavat, mutta ne näyttävät onneksi hieman värikkäämmiltä, kun valo siivilöityy osittain verhojeni läpi. Valokuvia on huoneessani näkyvillä paljon ja ne esittävät minulle tärkeitä ihmisiä ja asioita. Pidän niistä.

Nyt täytyy lopettaa. Muoksin tähän luultavasti vielä lisää. Kuvia tulee sitten, kun saan aikaiseksi. Ehkä ei siis koskaan. Toivossa on kuitenkin hyvä elää :)
Pilaat hyvän janon Pepsillä...

Saor

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Toukokuu 13, 2003, 21:41:06 »
Onko huoneeni joskus jopa sisustettu? o.O

Nojoo. Suunnittelen aina huonettani (ja tulevaa omaa kämppääni) hirveän tarkasti. En kyllä varmaan ikinä saisi mitään suunnitelmiani koskaan toteutettua, koska olen hyvin epäjärjestelmällinen ihminen.

Haluaisin aika pienen asunnon, ehkä yksiön tai kaksion, jonne sitten voisi laittaa parvisängyn (ne on ihania) ja siihen alle tietokone/kirjoituspöydän. Väreinä sininen, sininen ja... sininen. Ehkä siniharmaakin. Haluaisin kasveja paljon, mutta en kuitenkaan muistaisi kastella niitä. Hyvät musiikkilaitteet olisivat myös kivat, vähän samaan tyyliin kuin nytkin kotonani, että kajarit on piilotettu ympäri huonetta (aijai sitä ihmettelemistä kun uusia ihmisiä tulee käymään. "mistä toi musiikki kuuluu?!).
Pahus, unohdin kokonaan, että pitäisi olla myös tilaa maalata ja piirtää ja muutenkin taiteilla. Ehkä se voisi sittenkin olla kaksio, toinen huone voisi toimia ateljéna. Sinne tietysti jotain inspiroivia värejä, keltaista ja vihreää. Kirjatkin voisi sijoittaa tänne.

Jahas, joku vähän innostui. ^^ Omasta, nykyisestä huoneestani en sano oikeastaan mitään... Siellä on sänky, kirjahyllyjä, kirjoituspöytä ja hirveästi romua. Ja vaatekaappi jossain siellä. En koskaan jaksa siivota. :/

Misha

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Toukokuu 14, 2003, 09:55:37 »
Huoneessani on enimmäkseen vaaleita sävyjä. Tapeteissa on vaaleita kuvioita (onneksi ei kukkia, en kestäisi kukkaisseiniä :P) ja yksi seinä on valkoinen tiiliseinä. Sen olen tunkenut täyteen tulostettuja animekuvia, postikortteja ja muuta sälää. Seiniltä löytyy myös kaksi Sormusten herra-julistetta ja leffan näyttelijöiden kuvia, jotka olen kyllä aikeissa heivata. Tyhjät seinät vain ovat niin tylsät, ettei niitä jaksa katsoa.

Pidän todella paljon verhoista, jotka ovat valkoista, paksua samettia ja ulottuvat lattiaan asti. Kirjoituspöytä on ikkunaa vastapäätä, ja se vyöryy tavaraa. Sänky on hiukan vanhanaikaisen näköinen. Se on maalattu läpikuultavan valkoiseksi, niin että puunsyyt näkyvät. Matalia kirjahyllyjä on kolme, eivätkä ne riitä mihinkään. Kaksi korkeaa hyllyä säästäisi tilaa, mutta niiden hankinta taitaa jäädä hamaan tulevaisuuteen. Matto on valkoinen, ja se peittää melkein kokonaan ikävän muovimattolattian.

Huoneeni yleisväri on valkoinen, mikä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Toisaalta huoneeni on alakerran ainoa asuinhuone ja aika hämärä, joten valkoinen tuo huoneeseen lisää valoa.

Sisustaminen olisi ihan kivaa, jos olisi joskus rahaa toteuttaa suunnitelmat. Eilisen mahtavat sisustushankintani: kaksi animejulistetta (Cardcaptor Sakura ja Ghost in the Shell) ja seinään kiinnitettävä, pimeässä hohtava kameleontti ^^;; Ja jo ne tekivät minusta köyhän. No, ainakin voin viimein häätää Brad Pittin seinältäni.

Olin vähällä unohtaa laajan pehmolelukokoelmani. Tällä hetkellä sängyssäni asustavat sininen kalkkarokäärme, lammas, musta nalle, pörröinen pikkunalle vaaleanpunaisessa villapuserossa, sininen nalle ja ankka. Loput on tungettu vaatekaappiin ja ne uhkaavat pudota niskaan aina kun avaan kaapin oven.

Kuvaa huoneestani minulla ei ole, mutta sellainen saattaa jossain vaiheessa tulla.

Aamun Aurinkoinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Toukokuu 14, 2003, 16:45:37 »
Se rakastaa huonettaan, jonka pian joutuu jättämään muuton takia. Onhan tämä kirjava, ei tyylikäs ja vaikka mitä muuta, mutta olen tämän huoneen haltija ollut kymmenen vuotta joten ikävä voi tulla.

Huoneessa on ovi. Ovi on valkoinen, tai paikoin jonkun muun värinen myös ^^ . Huone ei ole mikään himosuuri, mutta minä yksin siellä asun ja yksin sinne mahdun. Tietokone on siinä (tai tässä) oven lähellä ensimmäisenä. Tietokone ei mikään kaunis ole, tavallinen vain, ja tietokonepöytä on hutera ja ruma. Aih, ja valokatkaisija on tuossa *huitoo oven viertä*.  Tuossa oven lähellä on myöskin tämä lipasto. Sekin on hutera, mutta ihme kyllä kestänyt kokonaiset viisi vuotta kovassa käsittelyssäni. Se on tuollainen puun värinen.

Sitten tänne toiseen laitaan. Tässä on tämä hylly, aina sotkuinen. Siellä säilytän kirjojani ja muita tavaroita, jopa salaisessa kätkössä sen säilytän kaikkia rahavarojani ^^ . Onpa siinä tuo teeveekin. Sen vieressä marsun häkki. Ja marsu. Ainakin välillä, silloin kun se ei ole matkoillaan asunnossamme.

Sitten, täällä kaukana ovesta, pöytä. valkoinen pöytä, valkoinen tuoli myös. Mutta ei kokonaan valkoisia, en jaksa selittää. ( Aina laiska ^^ )
Pöytä on sotkuinen, kamalat kasat piirrustuspapereita, kyniä, kumeja, viivoittimia, roskia...
Ja sitten sänky. Pöydän takana tavallaan, mutta ei kuitenkaan sillä lailla. Siinä on valkoinen päiväpeite, ja kukallisia tyynyjä, silloin kun olen jaksanut pedata sen. Myöskin iso röykkiö pehmolelujani x)

Matto on seeprakuvioinen, koska pidän seeproista ja kaikesta siihen liittyvästä. Tapetit ovat vihreät, tai jotakin siihen suuntaan.

Miksi tämän kirjoitin, eihän kukaan jaksa lukea tällaista epämääräistä kuvailua. Minulla ei ole mahdollisuutta saada kuvia nettiin, ennenkuin käyn itselleni ostamassa skannerin sun muut. Sitten saatan laittaa, mutta ne kuvat voivatkin olla sitten uudesta huoneestani, kuka tietää.

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
« Vastaus #20 : Toukokuu 14, 2003, 17:17:51 »
Niin puheenhan piti koskea halpaa sisustamista ja sisustusniksejä...

Muussa viihteessä käydään kierrosta vuotislaisen huoneissa..

Poissa Sarah Musta

• Lucius
  • Henkihörhö
« Vastaus #21 : Toukokuu 14, 2003, 17:28:28 »
Rakastan sisutamista, ja seuraavassa muutama vinkki omasta kodistani.

Asun yksiössä ja tahdoin sohvan. Sänkykin on kuitenkin saatava, joten tyynyillä tein sängystäni tarvittaessa sohvan. Uuteen kotiini (jonne elokuussa muutan *onnellinen*) ostan sivusta parisängyksi vedettävän sohvan... Tahdon edelleen sohvan *hymy*

Eteiseen, tulevaan kämppääni siis olen ostanut sellaiosen 20cm leveän ja 1590 korkean aallon muotoisen pelin Ikeasta (oikeastaan ostin kaksi). Pidän siitä, se tulee eteiseen. Peilit tuovat tilaa, suosin peilejä. muoks:Ei tule eteiseen, ei mahdu, sähkökaappi keskellä seinää *mur*

Huonekaluna, metalli on halvempaa kuin puu ja sitä on helpompi maalata myöhemmin uuten uskoon. Puu on kaunista ja rakastan Ratian puista arkkuani, mutta kallishan se oli.

Kannatan laatikoita, koska rojut saavat mielen herpaantumaan, kun ne ovat laatikoissa on helpompaa olla ja näyttää siistimmältä. Samoin ovet ovat kivoja. Lundia, vaikka kallis, mutta kiva systeemi. Hesasssa onmuuten käytettyjen toimistotavaroiden liike, jsota saa uskomattoman halvalla Lundian hyllyjä, kuneita ehkä, mutta niin ovat omanikin, kun olen niitä vuosia katsellut.

Kuten jo joku kirjoittikin, tyynyt. Muutenkin tekstiilit ovat suhteellise halpoja, etenkin jos osaa ommella itse, niin voit vaihtaa tyynynpäälisiä usenkin. Matto ja verhot kannattaa valita perusväreistä, ellei aio niitäkin usia kovin usein, etenkin matot maksavat nykyisin aika paljon.

Laita ruukkukasvien mullan päälle pieni luonnon sileäksi hiomia kiviä (ostaakin saa akvaarioliikkiestä). Ne tuovat pirteyttä ja erilaisuutta, merihenkisyyttä kotiin.

Jos et tahdo maalata koko huoneta maalaa yksi seinä, tai osa seinää. Pienet maalipurkit ovat halpoja ja varmasti saat siihen luvankin, kun lupaat pois muuttaessasi maalata seinät uudelleen valkoisiksi *hymy* Ja peilit luovat tilaa, etnkin koristepeilit, kuten ne aaltopeilit, joita koiti kuvailla (Ikeastahan nekin).

Myös sellaiset kalisevat muoviverhot ovat kivoja ja halpoja. Omani ostin Daystä 20€, siniset. Laitan ne parvekkeen oven eteen verhoiksi *g*

Kuvaan asuntoni jossain välissä kun ehdin, vaikka nykyinen ei olekaan ehkä se mieluisin.
I'm not evil, I'm just better than you

LuMi

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Toukokuu 15, 2003, 14:57:47 »
Minä suorastaan rakastan sisustamista. Yleensä ihmiset eivät näe huonettani kahta kertaa samanlaisena. Vaihtelen järjestystä usein! (haluan sisuustus-suunnitelijaksi, eikä äiti tykkää ajatuksesta, että sisustaisin kokko talon. Pah)

Huoneeni yleisvaikutelma on sininen. (ja sotkuinen, huoneeni ei pysy siistinä. Ei vain pysy, kuka lie käy sen sotkemassa ;])
Ikkunan edessä on pöytä. Ovea vastapäässä olevassa seinässä on sänky ja ikkunaa vastapuoleisessa seinässä on hyllyt & peili.
Pöytä on yleensä sotkuinen ja sen toisessa päässä on semmoinen ikea-hylly jonka päällä on ainut viherkasvini. Sänkyni on yleensä petaamatta (en voi aamulla kun kissani nukkuu siinä, enkä raaski siirtää sitä..) Silloin harvoin kun se on pedattu, siinä on sellainen sinisenturkoosi intilainen päiväpeitto. Lattiallani on kiva sininen matto. :) Kaapit ovat suht koht järjestyksessä. Seinillä minulla on pari talua, pari julistetta ja hieno kuva (iso kuva) minusta ja kaveristani!

Huoneeni ei ole kovinkaan iso.

Olen maalannut cd telineeni, pienen hyllykön jossa on niitä posliini esineitä, toisen hyllyn yms siniseksi. Kaikki samalla sinisellä.

Minulla on sininen matto ja vaaleansiniset verhot. Verhot ovat kauheat. Haluan uudet!

Minulla on 8 koriste tyynyä. Ne eivät sovi toisiinsa. :P
1. Höyhen tyyny. Sellanen europehousesta ostettu. Siellä on vaalenpunaisia höyheniä sisällä
2. Ikeasta ostettu sininen tyyny
3. Nallepuh tyyny
4 ja 5 muumi tyynyt. Ne on keltaset ja toisessa on etupuolel niiskuneiti ja toisessa muumipeikko. Ne on ihkut.
6. Semmoinen Ihaa tyyny. ihaan pää loistaa pimeässä.
7 ja 8. Eh. Ostin Tiimarista kaksi sellaista sinistä aika lätyskää tyynyä. Ne ovat nätit! :)

Sisustusvinkkejä: Puutavaroita voi maalailla oman huoneen värisiksi. Valokuva kehyksiä voi koristella höyhenillä, simpukoilla yms. Koriste-esineet on kivoja. Peilin voi reunustaa sellaisilla lasimaaleilla jotka lähtee pois yms. (:

Kaikkea ei todellakaan tarvitse ostaa mistään Ikeasta. Kirppikset on tosi kivoja ja sieltä löytää silloin tällöin jotain kivaa, halpaa ja hyväkuntoista.

Poissa Claud Kishi

• höpöäjä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #23 : Toukokuu 15, 2003, 16:55:49 »
Mä pääsen sisustushommiin siinä juhannuksen aikoihin, sillä meillä on koko yläkerta remontissa ja saan aivan uudenlaisen huoneen.
Haluaisin liilat seinät, jotkut ihanat taivaankappale-aiheiset boordit, Ikean pinkin Ärjång-nojatuolin, helmiverhot oviaukkoon, jättikokoisen W.i.t.c.h-julisteen ym.
Rakkaimmat sisustustavarani ovat Ikean kädellinen aurinkotyyny, Kwanin juliste joka on ollut minulla iät ja ajat ja pienillä peilinpaloilla koristettu korurasia. Ne matkaavat tietysti myös uuteen huoneeseeni.
Joudun käyttämään nyt, siskojen kanssa samassa pienessä huoneessa asuessani, kaiken kekseliäisyyteni että saan viihtyisän huoneen. Olen pingottanut rautalangan "alueeni" poikki ja ripustanut siihen kuvia. 7-vee siskoni kyllä repii niitä pois, ihan vaan minun ärsyttämiseni vuoksi...Hän on myös leikannut siitä palan rautalankaa ja uhkaa aina "pilata sillä ne sun Gwuanin mikälien levyt". Taisi mennä liian off-topic, joten se siitä.
Sisustaminen on ihanaa. Tykkään kamalasti kierrellä sisustusliikkeissä ihan vaan ihanista tavaroista haaveilemisen vuoksi. Ikeassa suorastaan sekoan(niin ainakin tämä edellämainittu pikkurääpälesisko sanoo) ja juoksen osastolta toiselle ja hypistelen tavaroita.
Edellisessä huoneessani oli valkoista ja sinistä. Seinät olivat valkoiset, mutta laitoin niihin aika lailla julisteita. Ja kun minä olin Tom Feltoniin ihastunut, peitin seinäni Tomin kuvilla. Niistä jäi aikamoiset nastanreiät, kuvia oli muistaakseni 20 ja risat.
Ja, kuten Carmen, minunkin synttärilahjatoiveeni olisi Ikea...

Daisha

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Toukokuu 15, 2003, 21:20:21 »
Sisustaminen, aah. Intohimoni. Haluaisin sisustussuunnittelijaksi, mutta katsotaan sitä sitten. Epäilen. (Jos koulutusta haluaa, niin se on _erittäin_ vaikeaa päästä tuolle alalle opiskelemaan. O_o)

Huoneeni ei sano minulle mitään. Ankeaa, vähän lattiatilaa. Ja minullaulla ei ole edes ovea!1 Ajatelkaa. No, toisaalta se saattaisi entisestään pienentää tätä tilaa.. Mutta silti. Leeeveä sänky, tietokonekirjoituspöytä ja Lundian kirjahylly. Kattolampun olen onnistunut rikkomaan. ^^

Sisustusvinkkejä. Hmm. Tekstiileillä voi muuttaa huoneen ilmettä paljon. Ja ne eivät aina ole edes kalliita. Uudet lakanat, uudet verhot, uusi matto.. Ja kun kaikki ovat vielä samaa sävyä, niin.. :P