Kirjoittaja Aihe: Ihmeotukset ja niiden olinpaikat: Grindelwaldin rikokset SUURI SPOILERI!  (Luettu 902 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Noita
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
Oletteko jo nähneet kakkosleffan trailerin? Sehän sisältää suuren spoilerin, joka saa myös koko tähänastiset kirjat uuteen valoon. En nyt aio tunkea mitään spoilertagin taakse piiloon, koska se on ärsyttävää, ja spoilerivaroitus on jo otsikossa. Oma vikasi, jos et usko kerrasta :P

Traileri on tässä: https://www.youtube.com/watch?v=QdYJ0mVon18

Ja sitten siirrymme SPOILERIN pariin.

Eli kyseessä on tietenkin Maledictuksen (Claudia Kim) oikea henkilöllisyys: hän on käärme Nagini. Minä jouduin vähän kelailemaan edes takaisin ennen kuin kuulin että kyllä, todellakin taidettiin sanoa näin. Ja onneksi Rowling myös varmisti asian.

Rowling kertoi Twitterissä, että nähtävästi hän on suunnitellut tätä paljastusta jo noin 20 vuotta. Hmmm. Maledictukset ovat aina naisia, ja heillä on jonkinlainen "verikirous", joka periytyy äidiltä tyttärelle, ja joka saa heidät muuttumaan eläimeksi. Maledictus ei ole animaagi, vaan ihan eri asia.

En oikein pidä tästä paljastuksesta. Joo, se on suoraan Rowlingin suusta, joten ehdottomasti canonia, mutta PLÄÄH! Jotenkin siinä on niin fanfictionmainen tunnelma.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Haihtuus

• Vuotislainen
Katoin myös just trailerin ja toi kohta oli pakko kelata kans uusiks ja uusiks..! Tuntuu kyllä tosi vaikeelta uskoa, että Voldemortin Nagini - ainoa vähänkään "rakas" asia, olisi nainen.. Tai no, periaatteessa nainen. Tuskin kyseessä kuitenkaan olisi mikään varsinainen rakkaussuhde, eiköhän Voldemort kuitenkin "rakastanut" Naginia vain käärmeenä, ei naisena/rakastettuna? Mitä jos Voldemort ei tiennyt Naginin todellista olemusta? Tai jos piti hienona, että olisi alistanut valtaansa noin harvinaisen olennon?

Oon hämilläni asiasta, en osaa sulattaa tätä :D 

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
Joo oli kyl aikamoinen paljastus. Toisaalta aina jotenki tuntunut siltä, ettei Nagini ole ihan tavallinen käärme. Marraskuuta odotellessa.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
Okei, kuulin siis oikein. Ja hmm. Toivoisin erittäin kovasti, ettei tällä haettaisi jotain oikeaa rakkaussuhdetta Voldemortin ja Naginin ihmishahmon välille. Muuten se on ihan OK. Ja olen jo pitkään epäillyt, että Voldemort liitetään näihin elokuviin jotenkin ja Nagini-yhteys riittää minulle. Odotan mielenkiinolla mitä hahmolla tehdään, koska Tanzun tavoin olen aina uskonut, ettei Nagini ole tavallinen käärme.
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
Tämä muuten tarkoittaa, että Neville ei tappanut pelkkää käärmettä. Surullista, jos maledictus ei ollut omasta halustaan pahis, vaan jotenkin Voldun vallassa. Toisaalta, saattoihan hän olla omasta vapaasta tahdostaan pahis.

Tämä kai tarkoittaa, että Nagini ja Harry olivat molemmat hirnyrkkejä tavallaan samalla tavalla. Tavallinen käärme olisi (oletettavasti) sieluton, mutta jos Nagini oli alkujaan ihminen, silloin hänellä oli sielu. Mitähän se tarkoittaa?
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
Spoileri, spoileri, tiedätte kyllä, otsikossakin lukee suuri spoileri, mutta jos selaatte uusimpia viestejä niin sisältää SPOILEREITA Grindelwaldin rikokset-trailerista.

No, nomen est omen ja silleen - Nagini-nimihän tulee selvästi sanasta naga (nãga), josta on monenlaisia tarinoita. Itse muistan lähinnä sellaisen tarinan, että naga kykenee muuttumaan käärmeestä ihmiseksi ja toisinpäin. Vähän... no, sanotaan näin että vähän klisee ja vähän fanfikki? Haluaisin olla enemmän innoissani asiasta, mutta jotenkin...

Rowlingilla on mielestäni vähän ikävä tapa tehdä tällaisia paljastuksia, jotka kuuluvat mielestäni osaksi kirjasarjaa, mutta vasta vuosia kirjoittamisen jälkeen - ymmärrän kyllä, että sivujuonia pitää välillä katkoa pois koska muuten kirjoista voisi tulla sekavia, mutta samaan aikaan mietin että tämä on niitä asioita, jotka olisi ollut hyvä mainita edes jotenkin. Nyt tulee vain sellainen olo, että hän on keksinyt että "ei hitsit, olisikin siistiä jos Nagini olisikin oikeasti ollut ihminen!" ja vain väittää suunnitelleensa tätä vuosikaudet. Sama kuin Dumbledoren homouden kanssa, että olisi hienoa jos se olisi oikeasti kirjoitettu kirjoihin eikä vain mainittu jossain haastattelussa sivumennen.

Sivumennen; voi ei, voi Dumbledore ja iseeviot-peili sentään, sydän suli siinä. <3

Maledictukset herättävät nyt paljon kysymyksiä; elävätkö he yhtä vanhoiksi kuin a) ihmiset, b) velhot vai c) eläin, miksi heidät on kirottu? Lisäksi trailerissa Nagini pystyi muuttumaan ihmisestä käärmeeksi ja oletettavaksi takaisin, mutta onko niin että he jossain vaiheessa muuttuvat kokonaan eläimeksi eivätkä enää pysty muuttumaan takaisin?

Animaageillahan oli se, että jos he ovat tarpeeksi kauan eläimen hahmossa, heidän ajattelu muuttuu eläimen kaltaiseksi, eikö niin? Tai ainakin niin muistelisin Siriuksen selvinneen Azkabanista suunnilleen järjissään, kun hän vietti mahdollisimman paljon aikaa koirana. Mutta niin, jos maledictus viettää suurimman osan aikansa eläinhahmossaan, pysyykö heillä silti ihmisen mieli vai muuttuuko heidänkin ajattelunsa sen eläimen suuntaan? Eli ajatteliko Nagini Potter-kirjoissa kuten käärme vai ihminen? Älykäs se (hän?) oli, mutta olin jotenkin ajatellut että se johtui Voldemortin sielunpalasesta.

Hypin ajatuksesta toiseen; todellakin toivon ettei ole mitään rakkaussuhdetta Voldemortille ja Naginille suunniteltuna... Minulla on niin vahva mielikuva, että Voldemort on aseksuaali ja sitä paitsi, eikös se nyt ollutkin niin ettei hän kyennyt tuntemaan rakkautta, koska oli itse lemmenjuoman tulos? 

Lisäksi; voi Neville... jotenkin tuntuu pahalta, että hän luulee tappaneensa "vain" käärmeen ja oikeasti tappoi ihmisen. Ja juurikin, että oliko Nagini itse paha vai jotenkin Voldemortin vallassa.

Phuuuufh.

Hyvä traileri, näin muuten. Aikuisempi ja synkempi ja Newt on söpö ja awws. Queenia ei näkynyt? Jacob on ihana. Ah.

// Pottermore: "A ‘Maledictus’ is a carrier of a blood curse which will ultimately destine them to transform permanently into a beast." eli maledictus muuttuu jossain vaiheessa eläimeksi lopullisesti.

Suomennetaankohan sana maledictus jotenkin, koska tuota on aika hankala taivuttaa. :D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2018, 10:33:01 kirjoittanut Taru »
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Urpo Spok

• Kosmisesti sitoutumaton
  • Ylihörhö
  • *
  • Boldly going nowhere
  • Pottermore: JinxLeviosa205
  • Tupa: Tuvaton
Mites Voldemort puhui Naginille? Käyttikö sanoja vai kärmeskieltä? Ainakin joskus taisi mainita "Nagini" tms ja Nagini siihen jotenkin reagoi?

Käärmehän ymmärtäisi vain kärmeskieltä. Mutta Nagini voisi ymmärtää vielä myös puhettakin, jos on ollut ihminen?

Toisaalta taas ajattelin, että Voldemort voi hallita ja keskustella Naginin kanssa nimenomaan siksi, että osaa kärmeskieltä. Hmmhh.

Tavallisena käärmeenä taas Naginia en missään vaiheessa ole oikein pitänyt. Sehän oli älyttömän iso ja käärmeeksi, noh... liian älykäs?
What would The Doctor do?

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
Spoilaa :D

Sivumennen; voi ei, voi Dumbledore ja iseeviot-peili sentään, sydän suli siinä. <3
Tää oli musta trailerin paras kohta ^^ Ja tulen luultavasti odottamaan tätä eniten koko elokuvassa. (Ja Jacobia.)

Tavallisena käärmeenä taas Naginia en missään vaiheessa ole oikein pitänyt. Sehän oli älyttömän iso ja käärmeeksi, noh... liian älykäs?
Tälle vahva sama, joskin olen laittanut Naginin ehkä samaan laatikkoon Norriskan kanssa (tapa, jolla viestii Voldemortin kanssa vs tapa, jolla viestii Voron kanssa).

Itse lämpenen tietyiltä osin ajatukselle siitä, että Voldemortilla olisi ollut syvällisempiä tunteita Naginia kohtaan. Annettujen tiedonmurujen perusteella mulle tuli mielikuva siitä, että kun Maledictus muuttuu lopullisesti pedoksi, ihminen ja inhimillisyys hänessä katoaa. Se, mitä jää jäljelle, on aika sama mitä Valedrosta on jäljellä sielun silpomisen jälkeen. Vähemmästäkin tuntisi sielujen syvää yhteyttä. Naginin halun olla Voldemortin kanssa selittäisin vain sillä kärmeskielen osaamisella (vs tapa, jolla basiliski totteli Tomia). En tiedä miten Nagini ihmiskieltä ymmärtää, mutta ehkä häntä kiehtoo se, että Voldemort ymmärtää hänen puhettaan.

Mitä mieltä olitte muuten tästä kiusallisesta huomiosta, että käytännössä Row käsikirjoitti aasialaistaustaisen naisen valkoisen miehen lemmikiksi/orjaksi?

Tämä asetelma jopa tukee musta sitä väitettä, ettei hän vain vetänyt Nagini-käännettä hatusta vaan on tiennyt sen ns. aina. Villillä 90-luvulla, kun Potterien kasaaminen on aloitettu, ei musta hirveämmin kiinnitetty huomiota siihen, miten kirjan/leffan/TV-sarjan sisältö voitaisiin kokea loukkaavana (luin joku aika sitten Tumblr-esseen siitä, miten Frendit aiheuttaisi aika monta tulipaloa, jos se olisi tehty tänä päivänä). Rowhan tuntuu sangen itsepäisesti pitävän kiinni päätöksistään, vaikka hänelle huomautettaisiin, että voisi miettiä uudestaan (case Depp, case painatan-suomalaiset-Potterit-saksalaiselle-paperille-koska-sillä-on-joku-sertifikaatti-jonka-mukaan-se-olisi-ympäristöystävällisempää-mikä-ei-todellakaan-pidä-paikkaansa), joten en yhtään ihmettelisi hänen todenneen kässäripalaverissa "Minä olen aina ajatellut hänet tällaiseksi, joten tällainen hänen pitää olla.
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
Hyväksyn Voldemortin ja Naginin syvällisemmät tunteet, mutta en romantiikkaa heidän välilleen. :D Se olisi vähän liikaa ja tulisi uudelleen Kirottu lapsi-fiilis asiasta (eli tuntuu enemmän fanfiktionilta kuin Canonilta). Sieluntoveruutta ja tunteiden syvyyttä voi tuntea ilman rakkautta/romantiikkaa/seksuaalisuutta. Tosin mä useimmiten muutenkin kannatan hahmojen välille yleensä ystävyyttä ja yleensä petyn, jos ne rakastuvat toisiinsa. Kaipaan populaarikulttuuriin enemmän syviä ystävyyssuhteita.

Nagini varmasti ymmärtää ihmispuhetta myös käärmeenä ollessaan - esimerkiksi esiintyessään Bathilda Bagshotina, hän ymmärsi Hermionen ja muiden puhetta, mutta pystyi itse puhumaan vain kärmeskieltä. Mä olen muuten ajatellut, että Nagini ymmärsi ihmisiä ja sen älykkyys muutenkin olisi johtunut Voldemortin sielunpalasta - mutta tämä selittääkin asian ihan toisin. Huu.

Ja täytyy sanoa, että en edes ajatellut tätä aasialaistaustainen nainen valkoisen miehen lemmikkinä/orjana-huomautusta. Hieman häiritsevää, mutta emme vielä tiedä kaikkea - näkikö Voldemort Naginin lemmikkinä, palvelijana vai kenties toverina?

Mitä enemmän pohdin enemmän tätä Nagini-asiaa, niin sitä enemmän pidän tästä juonenkäänteestä ja huomaan, kuinka hyvin se oikeasti sopiikaan yhteen kirjasarjan kanssa - silti minusta on sääli, ettei mitään tähän viittaavaa ikinä sanottu kirjoissa.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
Mitä enemmän pohdin enemmän tätä Nagini-asiaa, niin sitä enemmän pidän tästä juonenkäänteestä ja huomaan, kuinka hyvin se oikeasti sopiikaan yhteen kirjasarjan kanssa - silti minusta on sääli, ettei mitään tähän viittaavaa ikinä sanottu kirjoissa.

Ehkä tämä yksityiskohta ei ollut niin oleellinen kirjojen tarinan kannalta, kuten ei Dumbledoren homouskaan. Mutta ihan hauskaa että tämmöisiä pieniä yksityiskohtia paljastuu pikku hiljaa jälkikäteen, ei jokaista Rowlingin mielessä muhinutta velhomaailman erikoisuutta olisi millään saanutkaan ängettyä luontevasti osaksi Potterien tarinaa. Vaikka tämä paljastus ei varsinaisesti muutakaan mitään kirjojen tapahtumien kannata, on silti ihan kutkuttavaa ajatella, ettei Severusta tappanut, eikä Neville tappanut mitään tavallista käärmettä. Eri asia sitten, miten paljon tässä vaiheessa Naginissa oli jäljellä mitään ihmismäistä. Olisi myös kiva tietää, tiesiko Voldemort että Nagini on maledictus. Jos Rowling ei lisää valota asiaa, niin ainakin fanficeille löytyy tästä uutta inspistä. :D
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko

Ehkä tämä yksityiskohta ei ollut niin oleellinen kirjojen tarinan kannalta, kuten ei Dumbledoren homouskaan. Mutta ihan hauskaa että tämmöisiä pieniä yksityiskohtia paljastuu pikku hiljaa jälkikäteen, ei jokaista Rowlingin mielessä muhinutta velhomaailman erikoisuutta olisi millään saanutkaan ängettyä luontevasti osaksi Potterien tarinaa. Vaikka tämä paljastus ei varsinaisesti muutakaan mitään kirjojen tapahtumien kannata, on silti ihan kutkuttavaa ajatella, ettei Severusta tappanut, eikä Neville tappanut mitään tavallista käärmettä.

Mitään suoraan tuohon viittaavaa ei tosiaan sanottu, mutta Dumbledorehan korostaa muutamaan otteeseen Voldemortin ja Naginin välistä omituisen läheistä suhdetta (tuo saattoi kuulostaa vähän väärältä...) ja kyllähän Voldemortin kiintymys ja toisaalta Naginin suhteellisen suuri rooli erilaisissa operaatioissa (ministeriöön livahtaminen ja lopulta Arthurin pureminen, Godrickin notko, jne.) ja ylipäätään hirnyrkiksi kelpaaminen korostavat sitä, että mistään tavallisesta metsän lierosta ei ollut kyse. Aluksi ihan pikkuisen kurtistin kulmiani tälle ajatukselle, mutta pienen pureskelun jälkeen tämä tosiaan istuu yllättävänkin uskottavasti osaksi taikamaailmaa. Hienoa!
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
Kääääks mikä juttu tämä nyt oli! Musta ei irtoa mitään järkevää, olen vielä niin hämilläni tästä. Tosin allekirjoitan kyllä lähes kaiken minkä Taru sanoi!

Sitä jäin vielä miettimään, että mikä tämä maledictus on, tai siis että pitäisikö se jo tietää jostain?
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Black Raven

• Vuotislainen
  • Pottermore: ThestralSnidget21678
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Yllätyksenä tämä paljastus tuli, mutta tarkemmin ajateltuna se on aika selkeä kun käy analysoimaan Naginin nimeä. Naginin nimi tulee sanasta naga, joka on itämaisessa kulttuurissa, kuten hindulaisuudessa, puoliksi ihminen, puoliksi käärme, yleensä vielä nainen. Nagat pystyvät olemaan halutessaan täysin ihminen tai käärme. Nagat eivät olleet pahoja, mutta pystyivät olemaan ihmiselle vaarallisia. Mielenkiintoista on että nagat purivat vain pahoja.
"The true power is knowing your weaknesses."

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
Mitä mieltä olitte muuten tästä kiusallisesta huomiosta, että käytännössä Row käsikirjoitti aasialaistaustaisen naisen valkoisen miehen lemmikiksi/orjaksi?

Mielestäni hyvin sopivaa. Ei siis siksi, että asia olisi ok, vaan siksi, että:

a) Briteillä on pitkä menneisyys muiden kansojen alistajina, ja eikös Naginin nimi viitannut Intiaan päin, vaikka hahmon näyttelijä onkin taustaltaan jotain muuta? Intia on yksi brittien vanhoja alusmaita. Tämä mielestäni heijastelee aika hyvin brittien menneisyyttä, jolloin alusmaiden "resursseja" voitiin hyödyntää oman mielen mukaan. Jos ihmisiä ja luonnonrikkauksia, niin miksi ei myös taikahahmoja? Velhomaailmassa muutenkin tuntuu olevan ok käyttää hyväksi muita elollisia olentoja, vaikkapa kotitonttuja. Vasta Hermionen herättyä asian ongelmallisuuteen, aletaan velhomaailmassa (ehkä?) pikkuhiljaa herätä pohtimaan, onko tämä ok, vaikka häntäkään ei oteta vakavasti. Naginin hyväksikäyttö on siis täysin linjassa tämän kanssa.

b) Voldemort on pahis, eikä häneltä mitenkään voi odottaa poliittisesti korrektia käytöstä. Hän alistaa tasapuolisesti kaikkia kannattajiaan, ja vihollisten kohtelu on sitten vielä erikseen.

Lisäksi emme tiedä tässä vaiheessa, millainen suhde Naginilla ja Voldemortilla oikeastaan on. Onko Nagini Voldemortin orjuuttama? Vai kenties vapaasta tahdostaan hänen palvelijansa (ja jos on, mikä hänen motivaationsa on?)? Onko hänen asemansa vastaava kuin esim. Bellatrixin? Vai käyttääkö Nagini kenties Voldemortia omien tavoitteidensa saavuttamiseen (epätodennäköistä)?

Rowling kommentoi jossain tweetissään, että maledictukset eivät ole automaatisesti pahoja, eli heillä on vapaa tahto. Minua ainakin kiinnostaa tietää, miten Nagini päätyy Voldemortin kanssa kimppaan. Toivottavasti sille saadaan joku selitys.

Poissa Mörökölli

• Vuotislainen
Sama ei olis uskonut Naginia naiseksi. Mä oon aina luullut että sen anakonda tai Voldemorin kokeellisen jalostuksen tulos.

Poissa Voldetäti

• Vuotislainen
    • Luetaan Harry Potter // 2019
  • Tupa: Luihuinen
Mua tää paljastus harmittaa ihan silmittömästi, mutta täytyy nyt odotella ihan rauhassa, että mitä se leffa tuo mukanaan. Mä en suoraan sanottuna tykkää siitä, että Rowling pudottelee näitä faktoja näin kahdenkymmenen vuoden jälkeen, koska se a) ärsyttää know-it-all -ihmisen mieltä, kun ei enää tiedäkään kaikkea, koska infoa on niin paljon kirjojen ulkopuolella, b) joku Rowlingin tavassa pudottaa näitä on kuohuttavaa, vähän sama kun cursed child keskustelu kärjistyi niin pahasti, että oli suoranainen synti jos ei aina ollutkaan nähnyt Hermionea tummaihoisena, vaikka koko ihonväriä ei oltu missään mainittu, Row on sillä lailla ehdoton, että se ottaa aivoon (:D) ja c) koska Potterit on niin upea kokonaisuus, ja niistä on löytänyt sen tutun ja turvallisen, rakkaan kodin, sitä pelkää jatkuvasti, että osa siitä taiasta katoaa näiden uusien infojen myötä. Tietysti lukukokemus ja tunteet koskien kutakin hahmoa, kohtausta jne muuttuu muutenkin jokaisella lukukerralla, mutta olisin niin mieluummin halunnut, että tää leffasarja olisi pysynyt erillisenä kokonaisuutena. Toivon todella, että Grindelwald on ihan todella selkeästi erilainen kuin Voldemort, ettei tule Pimeyden lordiin mitään copy cat-viboja. Joskus ennenkin on huomattu, että kirjailijat/tv-sarjan tekijät osaavat pilata omat aiemmat hahmonsa uudella materiaalilla, kun pitää luonnollisesti aina uusilla hahmoilla pyrkiä parempaan (tai tässä tapauksessa pahempaan) tai vaikka viisaampaan kuin edeltäjänsä. Toisaalta taikamaailma on upea ja laaja, sinne mahtuu kaikenlaista, ja tykkään siitä aikuisemmasta tunteesta, mikä Ihmeotuksissa on. Kun velhot ovat vanhempia, he myös osaavat enemmän ja siten voivat näyttää erityisosaamisiaan (ja samalla velhomaailmaa) yleisölle paremmin.

Palatakseni Naginiin, Lupin tuolla ylempänä jossain kohtaa sanoi, tää paljastus tarkoittaa sitä, että Naginilla ja Voldemortilla oli käytännössä samanlainen tilanne kun Harrylla ja Voldemortilla: Voldemortin sielunpalanen jossain elävässä, joka on/oli joskus velho/noita. Koska rrrakastan Voldemortin ja Harryn suhteen erityislaatuisuutta, mua ottaa tää asia ehkä eniten tässä päähän. Lisäksi se vie vähän ytyä myös itse kärmeskieleltä, koska on eri asia keskustella kokoajan jonkun ajattelevan kanssa, joka on joskus ollut ihminen, kuin keskustella käärmeen kanssa (musta se on aina ollut tosi cool ajatus, haha).

En mäkään koskaan pitänyt Naginia tavallisena käärmeenä, mutta ehkä jollain tavalla samalla lailla maagisena, kuin nuo muut ns tavalliset, mutta kuitenkin velhojen lemmikkeinä toimivat eläimet. Ajattelin, että Voldemort on viehtynyt suureen käärmeeseen, koska se on nimenomaan Luihuisen symboli, ja siten melkein sukua, haha, kun Tomppa kerran oli Luihuisen perillinen. Ja selviytyäkseen siitä ruma sikiö -vaiheestaan, Voldemort tarvitsi vahvistuakseen sitä jotain, mitä Matohäntä sitten lypsi Naginista. Tätähän on nyt spekuloitu, että se on jotain tätä maagista, kirottua verta.

On toki mahdollista, että elokuva on ihan loistava, ja innostun syvästi asiasta, mutta näin äkkiseltään (tai no, parin viikon jälkeen, koska aluksi olin ihan kihinäraivoissani) sai kyllä aikaan samat fiilikset kun cursed child. Jos tässä on takana mitään romanttista, mun vereni kyllä kiehuu yli. ;D
“As Hagrid had said, what would come would come and he would have to meet it when it did.”
instagram: @emmylovesvillains