Kirjoittaja Aihe: Leffapiiri  (Luettu 242 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Leffajuho

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Leffapiiri
« : Tammikuu 01, 2018, 17:30:55 »
Tuli lukupiiristä mieleen: miten olisi leffapiiri? Eli jokainen katsoo jonkun elokuvan ja sitten keskustellaan siitä? Vaatisi vain vähän paneutumista. Voisi olla elokuvien laajassa skaalassa siellä valtavirran ja uutuuksien puolella, jotta jokainen löytää oman kappaleensa vuokraamosta, nettipalvelusta tms. katsottavaksi eikä tarvitse etsiä.
Tällainen idea tupsahti mieleen. :)

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Leffapiiri
« Vastaus #1 : Tammikuu 01, 2018, 18:10:09 »
Tosi kiva idea! Pitää vain varmistaa, että mahdollisimman monella on mahdollisuus hankkia kys. elokuva jostain katsottavaksi. Pitäisikö ensin tehdä listaa mahdollisista katsottavista elokuvista ja niistä äänestämällä tai muulla tavalla päättää mitä katsotaan ensiksi?
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Leffajuho

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Tammikuu 01, 2018, 19:33:22 »
Aivan erinomainen idea tehdä lista. Ja miksei niitä kaikkia leffoja voi käyttää myöhemminkin, jos tämä saa paljon osallistujia.

Voisiko joku Netflixin tai muun nettipalvelun käyttäjä laittaa joitakin ehdotuksia, niin minä laitan myöhemmin omia, kun olen tarkastellut suht uutta tarjontaa?

Poissa Leffajuho

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Tammikuu 03, 2018, 11:56:41 »
Okei, tässä ideoita pian DVD:lle ilmestyvistä elokuvista: Blade Runner 2049, Geostorm, Ikitie, Se, Detroit, Tuntematon sotilas (vielä teattereissa) ja Lumiukko. Rendel voisi olla kaikkein mielenkiintoisin keskustelunaihe, mutta se julkaistaan vasta maaliskuun lopulla.

Heitän nyt pallon muille.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2018, 20:08:26 kirjoittanut Leffajuho »

Poissa Karssu

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #4 : Tammikuu 03, 2018, 18:59:20 »
Hyvä idis ja ite ainaki innostun ideasta . Mie osallistun ainaki,mut omalla tahilla kun vähän rajallista miu vapaa aika välillä varsiki jos katon jonku pitkän leffan mikä pistää miettii ni vastauksis voi kestää :)

Poissa EmilyWorld

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Tammikuu 10, 2018, 01:58:00 »
Olisi hyvä idea

Poissa Leffajuho

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Tammikuu 10, 2018, 11:15:50 »
Minulla olisi myös sellainen idea, että kanavalleni on tulossa yksi harvinainen perhe-elokuva, joka on täällä meillä yli kymmenen vuotta sitten esitetty telkkarissa kerran. Väittäisin ettei kukaan osallistujista ole nähnyt sitä. Sen ainakin näkisi ilmaiseksi ja sitä ei tarvitse mitenkään hankkia. Joudun itse tekstittämään sen, joten siinä menee vielä jonkin aikaa. Miltä kuulostaa? :)

Poissa Karssu

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #7 : Tammikuu 10, 2018, 19:04:31 »
Hyvältä sillä siihen ei tarvii kenenkää hommata esim netflix tunnuksia tai käyä vuokraas sitä ! :)

Tähän väliin kyselisin itse jos sopii ,että kuinka moni on käynyt kattomassa sen uusimman Tuntematon Sotilas-leffan ja ne ketkä on nähny myös alkuperäsen mustavalkosen version niin mitä mieltä olette tästä uusimmasta versiosta verrattuna vanhaan? :)

Itse tykkäsin ja oli miljoona kertaa parempi kuin 80 luvulla tehty ,mutta ei tuo uusi sitä ihan alkuperäistä mustavalko versiota voita. Miusta rooli ja näyttelijä valinnat menny nappiin .

Poissa Leffajuho

• Vuotislainen
« Vastaus #8 : Tammikuu 10, 2018, 20:51:46 »
Tähän väliin kyselisin itse jos sopii ,että kuinka moni on käynyt kattomassa sen uusimman Tuntematon Sotilas-leffan ja ne ketkä on nähny myös alkuperäsen mustavalkosen version niin mitä mieltä olette tästä uusimmasta versiosta verrattuna vanhaan? :)

Itse tykkäsin ja oli miljoona kertaa parempi kuin 80 luvulla tehty ,mutta ei tuo uusi sitä ihan alkuperäistä mustavalko versiota voita. Miusta rooli ja näyttelijä valinnat menny nappiin .
Kävin katsomassa uuden Tuntemattoman ja antaisin 3 ja puoli tähteä viidestä, 4 tähteä jos ei saa antaa puolikkaita. Minustakin tämä oli parempi kuin 80-luvun versio, mutta vain hieman. Alkuperäinen on edelleen viiden tähden mestariteos ja maailman parhaita elokuvia!

Tottakai kun nykyään on niin helppo tehdä aidonnäköisiä erikoisefektejä, niin sotakohtaukset olivat parasta mitä näissä kolmessa versiossa on. Mutta myös käsivarakameran liike, joka seuraa sotilaan mukana jännittämään tulevaa, on tehty kihelmöivän jännittäväksi. Monta kertaa säikähti ja niistä tuli inhottava olo aidonoloisuuden ja sievistelemättömyyden johdosta. Luonto saa kauneimman ilmeen mitä aiemmissa versioissa on, jopa ötökät saavat ruutuaikaa. x)

Suurin miinus menee tökeröille näyttelijävalinnoille. Aku Hirviniemi ja Robin olisi joutaneet vaihtaa. Hirviniemi ei mielestäni ole lahjakas näyttelijä.. Vaikka hyviä sketsihahmoja hänellä on ollut! :) Ja Robin oli mukana ainoastaan tiettyjen katsojien mielenkiintoa lisäämässä. Enemmän tuntemattomia näyttelijöitä.. Parhaat olivat Eero Aho Rokkana ja Jussi Vatanen Koskelana. Rokan, tuon maailman kovimman jätkän(!), saappaat ovat ISOT ja Aho täyttää ne hienosti. Tässä(kin) versiossa suurin osa sotilaista on nuoria, mutta olisin kaivannut muutamaa legendaa pieniin rooleihin, kuten Esko Salmista, Aarno Sulkasta tai Sulevi Peltolaa. Veteraaninäyttelijöihin kuuluvista mukana oli vain Pirkka-Pekka Petelius, joka nähtiin jo aiemmassa versiossa.

Suosittelen katsomaan elokuvissa vielä kun ehtii, on sen verran hieno kokemus. Tiesittekö muuten, että elokuva pääsi Guinnesin ennätystenkirjaan? ;)

Poissa Sisssilisko

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #9 : Maaliskuu 12, 2018, 14:02:14 »
Minulla olisi myös sellainen idea, että kanavalleni on tulossa yksi harvinainen perhe-elokuva, joka on täällä meillä yli kymmenen vuotta sitten esitetty telkkarissa kerran. Väittäisin ettei kukaan osallistujista ole nähnyt sitä. Sen ainakin näkisi ilmaiseksi ja sitä ei tarvitse mitenkään hankkia. Joudun itse tekstittämään sen, joten siinä menee vielä jonkin aikaa. Miltä kuulostaa? :)

Jäin tätä odottelemaan, vaikka en tajunnutkaan kommentoida asiaa. Onko tämä vielä tulossa? Selailin myös Netflixistä elokuvia, mutta en oikein keksinyt mikä elokuva sopisi tähän tarkoitukseen.

Voin siis osallistua elokuvateattereissa pyörivien ja Netflixistä löytyvien elokuvien osalta, jos tämä lähtee tästä enää pyörimään :)

Poissa Shirlene

• Introvertti 110%
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #10 : Huhtikuu 25, 2018, 17:55:55 »
Minäkin olisin kiinnostunut! Kuinka monella teistä on esim. Netflix? Netistähän pystyy myös vuokraamaan, hinnat tietysti voi olla vähän korkeammat jos kyseessä on suhteellisen uusi leffa..
Toimisiko tämä siis sillain, että jokainen vuorollaan kertoo oman valintansa, -> kaikki katsoo kyseisen elokuvan tiettyyn päivään mennessä -> tullaan tänne keskustelemaan? Vai täytyykö kaikkien ensin hyväksyä katsottava leffa? Pitääkö ottaa huomioon ikärajat, onko täällä siis nuorta porukkaa (alle 12-v.)?

Toivottavasti saatais tämä pystyyn! :>
"A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one."

Poissa Leffajuho

• Vuotislainen
« Vastaus #11 : Toukokuu 01, 2018, 20:44:09 »
Minulla ei ole enää motivaatiota kirjoittaa tänne, mutta voittehan te laittaa leffapiirin pystyyn. :)