Kirjoittaja Aihe: Mielipiteesi ihmeotukset ja niiden olinpaikat -elokuvasta (SPOILAA KOKO LEFFAA)  (Luettu 4422 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa kitujainen

• bloggaaja
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • kitujainen
  • Tupa: Rohkelikko
Katsoin eilen englanninkielisillä teksityksillä omassa olohuoneessa bluraylta. Vähän mietin, jos olisin vain odottanut kaikki ne viisi elokuvaa ja sitten katsonut maratonin, mutta hyvä etten päättänytkään niin, koska onhan se aina kiva pohtia itse.
En oikeastaan pitänyt niistä Nifflereistä... liian söpö varas, sai liikaa ruutuaikaa. Ja mikäs se yksi maahinen oli, joka möi ne karkulaiset macusalle... lisää entisestään niiden huonoa mainetta ahneina. En ole varma edes osasiko se Scamanderin näyttelijä näytellä vai onnistuiko se vain rypyttämään niskojaan enemmän. Ei selvästikään kovin sosiaalinen ihmisten kanssa... ihan kiva ettei jäänyt päähahmoksi... kröhöm.
Rauhassa seuraavia edesottamuksia odotellessa. Ehkä mun tarvisi lukea pari vikaa kirjaa myös suomeksi ja sitten ottaa toi Kirottu lapsi kauniiseen käteen. On niin monta asiaa mitkä on väärin tehty jotenkin. JK Rowlingin tweettauksista alkaen siihen että Hermione oli mustaihoinen siinä näytelmässä ja kaikkea outoa mihin tottua.. kuten se että Hiinokka ja Harry teki titanicit 3.ssa leffassa, vaikka kirjassa se oli meni kerran aukeaman ympäri... mjuttah. Viihdettä kaikki, ei sillä..
.com

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Noniin, nyt viimein minäkin olen tämän elokuvan nähnyt! En oikein osannut ennen elokuvan näkemistä pohtia, mitä kyseinen pätkä tulee pitämään sisällään: vähän olin esimerkiksi kuikuillut tätä keskustelua, mutten ollut saanut mitään selviä päähänpinttymiä. Minunkin osaltani leffan katsominen alkoi ikään kuin puhtaalta pöydältä.

Tykkäsin kanssa tästä 1920-luvun tunnelmasta. Tai sanotaanko näin, että mielestäni elokuvan miljöö ja tunnelma eivät olisi sopineet niin hyvin vaikkapa nykyaikaiseen maailmanmenoon kuvattuna. Kaikesta en elokuvassa kuitenkaan pitänyt, täytyy tunnustaa näin heti:

juonellisesti elokuva ei ollut aivan napakymppi. Tiivistämisen varaa olisi ollut ja elokuvan rytmitys ei ehkä ollut aivan kohdallaan. Turhan paljon oli myös tehosteilla leikkimistä ja venytettyjä toimintakohtauksia, vaikka ihmeotukset (haisku <3) sinänsä olivatkin kivoja ja/tai mielenkiintoisia.

Minäkään en niin tykännyt elokuvan juonesta, sillä nyt mielestäni elokuva jäi jotenkin… pliisuksi. Kyllähän tuo juoni eteenpäin meni, mutta olisin halunnut jotain syvällisempää ja merkityksellisempää. Minäkin olisin halunnut tietää enemmän ihmeotuksista.

Jossain vaiheessa aloin myös miettimään, että mikä oli elokuvan tyylilaji: yleensä tirskahtelen elokuvissa melko harvoin, mutta tämän leffan aikana useammankin kerran yllättävän lyhyen ajanjakson sisällä.
Erityisesti tämä kosiotanssi sille isolle ihmeotukselle (purskeko se oli?) oli niin upea, että repesin totaalisesti.

No älä, tuossa oli kyllä jotain niin huvittavaa, etten minäkään itselleni minkään voinut :D

Grindelwaldista sitten... Kuten joku muukin täällä, minäkin kuvittelin, että Grave oli vain joku intohimoinen seuraaja, joten tuli ihan puskista, kun se lopussa paljastui Grindewaldiksi

Minäkin oletin aluksi jotain tämän suuntaista. Sitten kun totuus paljastui, olin tyyliin ”mit… c’moon, ei oikeasti tällaista tähän nytten!”. Tuntui jotenkin itsestäänselvältä.

Olihan elokuvassa myös hyvät puolensa. Mielestäni esimerkiksi tämä kohtaus oli jotenkin kaunis ja koskettava:
Lopussa harmittelin kovasti, kun Jacob sitten tosiaan meni ja käveli unhoitussateeseen. Sentään kaikki vaikutti kääntyvän parhain päin, kun hän sai leipomon ja leipoi niitä hurjia otuksia ja näki sen naisen, jonka nimen unohdin jo. Hmm, kai hän kuitenkin oikeasti unohti...? No mutta joka tapauksessa, olisin mielelläni nähnyt samat hahmot mukana seuraavissakin leffoissa, ja tuosta sai sen käsityksen, että näin tuskin tulee tapahtumaan.

Siis tuo Jacobin unhoituskohtaus oli jotenkin mielestäni kaunista katseltavaa. Myös koko elokuva sai loppujen lopuksi tosiaan positiivisen päätöksen, ja innolla jään minäkin seuraamaan, mitä tulevat elokuvat pitävät sisällään,
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Craza

• välikappale
  • Vuotislainen
Nythän on tullut tietoon, että Jude Law on roolitettu Dumbledoreksi tuleviin leffoihin! Olen ihan innoissani tästä ja odotan kovasti häntä ja Johnny Deppiä vastakkain ^^

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Nythän on tullut tietoon, että Jude Law on roolitettu Dumbledoreksi tuleviin leffoihin! Olen ihan innoissani tästä ja odotan kovasti häntä ja Johnny Deppiä vastakkain ^^

Kun tämä näyttelijävalinta julkistettiin, ainakin osa porukasta tuntui olevan innoissaan. Itselläni on melko huono näyttelijätietämys ja jouduin kyseisen henkilön googlettamaan, eikä oikein vieläkään soittanut kelloja.

Pohdiskelinkin tässä, että kuinka tärkeää teille on, minkälaisia näyttelijöitä Ihmeotus-leffoissa on mukana? Pitääkö mukana olla suuria nimiä jotka kaikki tunnistaa, vai kelpaako myös tuntemattomat nimet? Itseäni ei ainakaan haittaa jos on ei-niin-suuria-nimiä, sillä johan hommasta lähtisi maku jos elokuvista / elokuvasarjoista toiseen pyörisi vain kourallinen näyttelijöitä, vaikka hyvää työtä tekisivätkin.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!

Kun tämä näyttelijävalinta julkistettiin, ainakin osa porukasta tuntui olevan innoissaan. Itselläni on melko huono näyttelijätietämys ja jouduin kyseisen henkilön googlettamaan, eikä oikein vieläkään soittanut kelloja.

Pohdiskelinkin tässä, että kuinka tärkeää teille on, minkälaisia näyttelijöitä Ihmeotus-leffoissa on mukana? Pitääkö mukana olla suuria nimiä jotka kaikki tunnistaa, vai kelpaako myös tuntemattomat nimet? Itseäni ei ainakaan haittaa jos on ei-niin-suuria-nimiä, sillä johan hommasta lähtisi maku jos elokuvista / elokuvasarjoista toiseen pyörisi vain kourallinen näyttelijöitä, vaikka hyvää työtä tekisivätkin.

Musta on aina kivaa kun jostain tulee leffa joka on täynnä täysin uusia ja tuntemattomia nimiä. Mutta toisaalta taas seuraan kyllä hyvin tarkkaan mitä mun lempinäyttelijät tekee ja katon niiltä suurin piirtein kaiken, että... Vähän riippuu. Mutta en koe, että sillä on hirveästi väliä ketä näissä leffoissa näyttelee, mitä nyt juuri joku Dumbledore ja Grindelwald voi herättää tunteita jos ne ei näytä siltä kun oli ite kuvitellu. :D
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
Mulla taas ei ole oikeastaan mitään lempinäyttelijöitä, enkä niinkään välitä, keitä leffoissa näyttelee. Kiinnostaa vain se, ovatko he hyviä vai eivät. Sitten taas kuitenkin karsastan sitä, että elokuva on täynnä jotain huipputunnettuja näyttelijöitä, ja Ihmeotuksissa olisin kyllä toivonut kovasti, että tunnettuja nimiä ei olisi kovin paljon tai mieluummin yhtään. Jos on joku superjulkkisnäyttelijä, hänet on mielestäni aina vaikeampi sisäistää siinä kyseisessä roolissa - mietin vain sitä aiempaa, jossa olen hänet nähnyt.

... Ja toisaalta taas mulla on niin surkea kasvomuisti, ettei sillä ole juuri väliä. En esimerkiksi yleensä tunnista Brad Pittiä, joten... :D
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic