Jästien keskuudessa > Viihdettä niin että heikompia hirvittää

MasterChef

(1/1)

samettiina:
MasterChef on televisio-ohjelma, joka nimensä mukaisesti liittyy ruuanlaittoon. Izzy Carterin luoma ja 1990-luvulla alkanut kilpailu on levinnyt maailmanlaajuiseksi formaatiksi, ja sitä on kuvattu esimerkiksi Yhdysvalloissa, Australiassa, Suomessa ja Tanskassa. Ohjelmasta on tehty versioita niin tavallisille kotikokeille, julkisuuden henkilöille kuin lapsillekin.

MasterChef-ohjelmissa tutuksi tulee etenkin mysteerilaatikkohaasteet. Niissä kokkaajat saavat tietyt ennalta valitut raaka-aineet, joita hyödyntäen annos on saatava koottua. Hyvin kokkaavat voivat päästä kisaamaan koskemattomuuspinssitä, huonoimmat joutuvat kokkaamaan pudotusuhan alla.

Mitäpä mietteitä tästä formaatista? Mitä MasterChef-ohjelmia olette seuranneet?

Itse olen seurannut pääasiassa ainoastaan Australian MasterChef-ohjelmaa. Mielestäni siinä ohjelman juontajat sekä osallistujat kuvataan hyvin mukaviksi ja symppiksiksi, mikä miellyttää itseäni. Ja hyvinhän nuo kokkaajat osaavat siellä ruokaa/leivoksia tehdä, itse oikein ihmettelen millaisia mestariteoksia saavat aikaan. Vaikken samanlaisiin tuotoksiin koskaan pystyisi, tämä ohjelma on saanut sormeni syyhyämään ja haluaisin päästä kokeilemaan erilaisia MasterChef-keittiössä nähtyjä laitteita ja tekniikoita.

Luna Helmiina:
MasterChef Australia on hyvä :D
Itse en niin hienoja annoksia osaisi varmaan loihtia, mutta on jännittävää katsoa kun muut yrittävät, aina itseäkin harmittaa pienesti jos joku mokaa suorituksensa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta