Kirjoittaja Aihe: Pokémon Go  (Luettu 372 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Pokémon Go
« : Heinäkuu 19, 2016, 11:29:38 »
Tuskin vuotislaisistakaan kukaan on voinut välttyä kuulemasta Pokemon Go:sta, mutta lyhyesti kyse on Nintendon ja Nianticin mobiilipelistä, jossa pelaaja kerää pokemoneja liikkumalla ulkona koneella istumisen sijaan.

Kuinka moni on kokeillut? Minkälaisia tunteita ja mielipiteitä peliä kohtaan on herännyt? Millä tasolla olet? Mikä on paras pokemonisi/erikoisin mitä olet napannut? Mitä joukkuetta edustat?

Itse ajattelin ennen kokeilemista, että varmaan hyvä juttu mutta tuskin itse alan pelaamaan. Olihan se pakko kumminkin ladata kun näin veljen pelaavan ja nyt olen jo tiukasti koukuttunut. Kolmena päivänä on nyt tullut pari tuntia ulkoiltua ihan huomaamatta kun on pokemonien perässä käynyt käppäilemässä. Vähän ärsyttää pelin kaatuilu, mutta eilen kaatusi jo huomattavasti harvemmin kuin lauantaina, ja palvelimille tuntuu mahtuvan koko ajan paremmin.

Lähinnä itseäni kiinnostaisi kerätä kaikki eri pokemonit (gotta catch 'em all), en ole ihan yhtä innostunut kamppailemaan salien herruudesta. Olen tällä hetkellä tasolla 10 ja parhaat pokemonini ovat Magmar, Hypno ja Pidgeot, CP viidensadan molemmin puolin. Harvinaisin löydökseni on Kabuto, josta en ole edes ihan varma mistä sen nappasin. Edustan Instinctiä eli keltaista joukkuetta, koska veljeni oli siinä, vaikka pitemmän päälle joukkueella ei suurta merkitystä käsittääkseni ole.

Nyt-liite kirjoitti jo, kuinka Helsingissä Ruttopuistoon oli kokoontunut nelisensataa kouluttajaa ja Kaivopihassakin oli istunut noin sata ihmistä houkuttimien vieressä. Tämä on vielä ihan positiivinen lieveilmiö, mutta sitten kun aletaan öisin hyppiä suljetuilla alueilla ja vaarantaa liikennettä pelin takia, aletaan mennä jo hieman liian pitkälle. Luulen kuitenkin, että suurin buumi menee ohi parissa viikossa ja ihmiset keksivät muuta tekemistä. Tälläisiä pelejä voisi kyllä tulla lisääkin, netissä jo ehdoteltiin Harry Potter Go -peliä, jossa liikuttaisiin myös ulkona ja loitsittaisiin. Ihmeotuksien varjolla voisi julkaista pelin, jossa yritetään bongata taikaolentoja. Mahdollisuuksia riittäisi.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Pokémon Go
« Vastaus #1 : Heinäkuu 19, 2016, 13:46:51 »
Mainiota, että avasit tästä keskustelun. Ilmiönähän tämä on tosi kiinnostava!

Itse vanhana faninjääränä osittain innostuin ja osittain nihkeilin ajatukselle tällaisesta pelistä, etenkin kun tutkailin pelimekaniikkaa ensin avopuolison mobiilista käsin, eikä se vastannut oikein sitä, mitä olisin muinaisten käsikonsolipelien pohjalta ajatellut. Esimerkiksi tavat kehittää omaa Pokémonia ovat tässä versiossa vähän omituisia ja salisysteemistä olen ihan ulalla itsekin.

Toisaalta pelien ja kaikenlaisen uuden tekniikan ystävänä ja törmäiltyäni kadulla jatkuvasti pelin innostuneisiin pelaajiin nyt sitten päätin, että olisihan tuo muinauskännykkä jo aika uusia, ja tulipa samalla hankittua sellainen, jossa on gyroskooppi ja Pokémon Go:n kanssa yhteensopiva Android-versio.

Pari päivää pelailleena sanoisin, että plussat ja miinukset ovat edelleen suunnilleen samat kuin ennen pelin saamista uumoilin. Hauskaahan niitä tuttuja otuksia on ympäriltään napsia ja AR-ominaisuus tekee siitä vielä tuplasti hupaisampaa, kun Poket mönkivät omassa keittiössä. Liikkumaan peli sen sijaan ei ole minua kannustanut, kotitaloni sattuu olemaan Pokestop ja vielä sen verran vilkkaalla paikalla, että muiden luret jatkuvasti houkuttelevat tänne Pokemoneja, jotka voi vain napsia matkaansa. Lenkillä en nähnyt yhtään - sen sijaan bongasin ainakin 30 pelaajaa nenät kiinni mobiilinäytöissä.

Jotta peli jaksaisi kiinnostaa pidempään, toivoisin siihen kyllä lisää ominaisuuksia ja mahdollisuutta edetä ja kerätä badgeja enemmän alkuperäisten pelien tyyliin. Haaveeksi saattaa jäädä, mutta onhan se silti hupaisaa, kun yksi ainoa kännykkäpeli tällä tavalla sekoittaa ihmisten päät.  Ja aivan varmasti muitakin kiinnostavia AR-pelejä vielä saadaan. (Onhan jo Pokémonia ennen sellainen ollut Ingress, jonka sijaintitietoja Pokémonkin käyttää Pokestoppien sijoittelussa.)
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Chisa

• Angstisieni
  • Vuotislainen
  • Mugiwara no Ichimi
  • Pottermore: DragonSky115
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Heinäkuu 19, 2016, 14:07:34 »
Silloin kun kuulin tästä ensimmäistä kertaa, sanoin itselleni että jos jostain syystä päätyisin ostamaan älypuhelimen, se olisi pokemonin takia.
Ja mitenkäs onkaan, oon tänään menossa kaupoille metsästämään uutta puhelinta. :'D

Minulla ei siis ole vielä kokemusta tästä pelistä, mutta tietoa siitä on saatu yllin kyllin kun kaverit tukkineet facebookin ja twitterin päivityksillä. x) tullut ihan kateelliseksi asti.

Odotan innolla sitä että onko pokemon tarpeeksi hyvä tekosyy raahautua tietsikan äärestä pihalle. Lisäksi haluaisin nähdä omin silmin sen ihmeen että tuntemattomat suomalaiset alkavat juttelemaan toisilleen. :'D
"So many books, so little time."
"Who will tell the story of your life?"
R.I.P. Jatkis vol. 3 (11.8.2009-2.7.2011) ♥

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #3 : Heinäkuu 19, 2016, 21:42:34 »
Hankin pelin itse jotenkin sillä mielellä, että tää voi olla kiva hupsutus. En ole hurahtanut raakaruokaan enkä Game of Thronesiin enkä Cheek-vihaan joten on mukavaa, että olisi jotain keskusteltavaa ihmisten kanssa.

Minulla ei siis ole vielä kokemusta tästä pelistä, mutta tietoa siitä on saatu yllin kyllin kun kaverit tukkineet facebookin ja twitterin päivityksillä. x) tullut ihan kateelliseksi asti.

:D

Pokemon on kyllä olut ilmiönä jotenkin hätkähdyttävän nopea. Muutamassa hassussa päivässä se on onnistunut hankkimaan ihan valtaisan medialaajuuden. Tuntuu, ettei Nizzan terrori-iskusta ole twiitattu ja tuutattu puolisikaan yhtä paljon. En sinällään ihmettele, että joiltakin on kärähtänyt käpy, kun heistä tuntuu, ettei muusta puhutakaan. Vaikka toisaalta olen sitä mieltä, että nytpä jotkut ymmärtävät, miltä tuntuu minusta kaiken maailman olympialaisten, potkupallokisojen ja mailanheilutusten aikaan, jolloin yleisradioyhtiöt striimaavat materiaalia 24/7 kuukauden ajan ja kahvipöydissä jaksetaan jauhaa jostain hiekkahypystä. Pokemonin takia ei sentään siirretä lauantai-illan Poirotia!

(Ja taas jotkut uudet pöljäilyt alkamassa Riossa, huokaus...)

Odotan innolla sitä että onko pokemon tarpeeksi hyvä tekosyy raahautua tietsikan äärestä pihalle. Lisäksi haluaisin nähdä omin silmin sen ihmeen että tuntemattomat suomalaiset alkavat juttelemaan toisilleen. :'D

Hahaha! Mä olen todistanut tätä ihmettä mutta usein käy niin, että hengaan yhdessä muiden nolon näköisten ihmisten kanssa tolpalla ja yritämme kaikki vähän näyttää siltä, että olemme siellä sattumalta. Keskellä yötä. Keskellä autiota taajamaa. LOL. Mites muilla, oletteko jo hankkineet muista pelaajista sydänystäviä tai verivihollisia? :)

Olen siis niitä, jotka jonkin verran liikkuvat pelin mukana. En todellakaan niin paljoa kuin vaikkapa Raparperi mutta enemmän sentään kuin Marygold. :P Minusta (niin kuin monista muistakin ainakin tässä vaiheessa) liikkuminen on ihan hauskaa, mutta olen silti aika kateellinen Marylle, joka pyydystää näemmä tosi mahtavia otuksia vaan olemalla koneella ja hieromalla mahaansa ja silittelemällä gäätäänsä. Huh! Ja minä sentään poljin tänään rautatieasemalle, kun kuulin, että sieltä saisi erilaisia pokemoneja. Saldo: 9840938848448934820948 uutta rattataa.

Rattatat pitäisi kieltää lailla.
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #4 : Heinäkuu 19, 2016, 22:06:19 »
Olen siis niitä, jotka jonkin verran liikkuvat pelin mukana. En todellakaan niin paljoa kuin vaikkapa Raparperi mutta enemmän sentään kuin Marygold. :P Minusta (niin kuin monista muistakin ainakin tässä vaiheessa) liikkuminen on ihan hauskaa, mutta olen silti aika kateellinen Marylle, joka pyydystää näemmä tosi mahtavia otuksia vaan olemalla koneella ja hieromalla mahaansa ja silittelemällä gäätäänsä. Huh! Ja minä sentään poljin tänään rautatieasemalle, kun kuulin, että sieltä saisi erilaisia pokemoneja. Saldo: 9840938848448934820948 uutta rattataa.

Kyllähän tämä kieltämättä alkaakin jo vähän ottaa pannuun! Muut kehuskelevat pitkin nettiä laihtuneensa kilokaupalla ja polkeneensa kymmeniä kilometrejä, itse makaan sohvalla ja syön sipsejä! Jokin tässä ei nyt mene oikein. ;)

Osaisiko muuten joku  selittää, miten ihmiset ylipäänsä onnistuvat (ainakin kertomansa mukaan) polkemaan ympäriinsä pyörällä ja samaan aikaan tsekkailemaan matkalle sattuvia Pokemoneja? Minulla ainakaan sovellus ei pyöri taustalla, jos ruutu menee pimeäksi, vaan pitää käynnistää joka kerta uudelleen. Eikä se näin ollen ilmoita vastaan tulevista mölleistä, jos ruutua ei töki jatkuvasti.

Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #5 : Heinäkuu 19, 2016, 23:01:35 »
Viime syksynä palasin 3DS:n OmegaRubyn myötä pitkästä aikaa Pokémon-pelien maailmaan ja tuleehan tuota edelleen tahkottua... Sitä myöten myös Go jaksoi sen verran kiinnostaa, että ladattua ja testattua tuli ja onhan tuo mukavaa! Erikseen poksujen takia tulee harvemmin liikkeelle lähdettyä, kun lenkkeilen muutenkin aktiivisesti, mutta lenkkien ohessa ja ylipäätään siellä sun täällä pyöriessä on ihan kiva etsiä samalla pokemonejakin; ja tuleehan noita ylimääräisiäkin kilometrejä Go:n takia, se on myönnettävä... :D

Vähän lisää juttuja varsinaisista roolipeleistä olisi kiva saada jatkossa mukaan, mutta toisaalta se taas korostaisi liikaa niitä asioita, joita tässä EI ko. peleistä ole... Tällaisena keräilyseikkailuna pienine (tai isompine...) toiminnallisine tavoitteineen tämä on oikein erinomainen mobiilipeli. :) Olihan tuo varsinkin alkuun tahmeaa serveriongelmien ja bugien takia, mutta suurimman osan ajasta ainakin viime päivät toiminut ihan hyvin. 

Koukuttavuudesta tuskin tarvitsee enää erikseen mainita... :D

Hear, hear!
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Heinäkuu 20, 2016, 09:55:30 »
Täysin samaa mieltä noista Rattatoista, tosin niitten avulla olen saanut kehitettyä pari kohtuullista Raticatea kun älysin, että "turhat" tai "ylimääräiset" pokemonit voi lähettää proffalle ja saada sitä vastaan yhden karkin, eli nopeuttaa tarvittavien karkkien keräämistä.

Osaisiko muuten joku  selittää, miten ihmiset ylipäänsä onnistuvat (ainakin kertomansa mukaan) polkemaan ympäriinsä pyörällä ja samaan aikaan tsekkailemaan matkalle sattuvia Pokemoneja? Minulla ainakaan sovellus ei pyöri taustalla, jos ruutu menee pimeäksi, vaan pitää käynnistää joka kerta uudelleen. Eikä se näin ollen ilmoita vastaan tulevista mölleistä, jos ruutua ei töki jatkuvasti.

Pyöräilin eilen treeneihin ja pidin puhelimessa peliä auki ja pyyhkäisin aina välillä ruutua ettei pimene. Puhelinhan värähtää kun lähellä on pokemon, joten sitä ei tarvitse koko ajan tuijottaa. En kuitenkaan suosittele pyöräilyä pokemonjahtiin, yksi kaveri tuli katsomatta poikittain pyörätielle eteen enkä ehtinyt väistää, joten lensin komeasti takamukselleni. Olisinko ehtinyt väistää paremmin jos puhelin ei olisi ollut kädessä, mene ja tiedä, mutta nyt on näyttö säpäleinä vaikka itse selvisin yhdellä isohkolla naarmulla jalassa. Tästä lähin pidän pyöräilyn ja pokemonit erillään.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #7 : Heinäkuu 20, 2016, 10:21:28 »
Minäkin latasin pelin, ja pari päivää on nyt tullut kokeiltua. Mitään varsinaisesti ylimääräisiä matkoja en ole tehnyt, koiran kanssa kävelelssä vain silloin tällöin yrittänyt pysähtyä pokestopeilla (jotka yleensä eivät toimi), ja muilla matkoilla olen saattanut hitusen kiertää kauempaa kuin olisi tarvinnut (erhm miten niin päivän opiskeluaika vähän lyheni). Kerrankin olen suhteellisen mukana jossain ilmiössä! Tarkoittaen siis sitä, että latasin pelin melkein heti, kun se virallisesti ilmestyi - ja sitten odottelin päivän, että se alkaisi toimia... Pelaaminen ylipäätään ilmiönä on mulle niin vieras alue, että tässä on ollut ihan hirveä opetteleminen, mutta ehkä se tästä vielä!

Täysin samaa mieltä noista Rattatoista, tosin niitten avulla olen saanut kehitettyä pari kohtuullista Raticatea kun älysin, että "turhat" tai "ylimääräiset" pokemonit voi lähettää proffalle ja saada sitä vastaan yhden karkin, eli nopeuttaa tarvittavien karkkien keräämistä.
Ahaaaaa! Vai siten niitä karkkeja saa! Löysin vahingossa sen napin, josta pokemonit saa lähettää proffalle, ja olin ihan että "eieiei en mä halua näistä luopua, vaivalla keräsin", mutta olisihan se kiva saada niitä kehitettyä :D

Sieltä asetuksista pitää laittaa päälle power save mode tai joku vastaava! Silloin sovellus ei sulkeudu (tai ainakaan sen ei pitäisi sulkeutua) kokonaan, vaikka laitat puhelimen esim. taskuun.
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #8 : Heinäkuu 20, 2016, 15:32:27 »
Tuskin vuotislaisistakaan kukaan on voinut välttyä kuulemasta Pokemon Go:sta

Kuultu on ja nähty, niin radiossa, televisiossa, netin syövereissä kuin yleisessä keskustelussa. Onhan se ymmärrettävää, että uusista ja mainetta niittäneestä asiasta tulee juttua (mikä puolestaan lisää entisestään kyseisen asian huomiota), mutta näin ei-niin-peli-ihmisenä sekä ei-niin-Pokémon-ihmisenä jatkuva hehkutus alkaa pikkuhiljaa ärsyttää.

Kyllä, hienoa että tämä juttu saa ihmiset liikkeelle. Kyllä, hienoa että ihmiset ovat kiinnostuneet jostain. Kyllä, hienoa että tällainen asia saa suomalaisetkin ventovieraat kommunikoimaan keskenään, kokoontumaan ja tuntemaan mahdollisesti yhteenkuuluvuuden tunnetta. Itseäni tosin tämä uutuudenviehätys ei oikeastaan vedä puoleensa, enkä ole peliä pelannut. Lisäksi luulen vahvasti, että jos hankkisin tuon pelin, jaksaisin keskittyä muutaman päivän: aikani ei riittäisi moiseen, enkä kehtaisi juoksennella ihmistenilmoilla pokémonien perässä, eikä pelaaminen, saati pokémonit, ole oikein minun juttujani.

Kaiken lisäksi olen ihmetellyt pelin tuomia haittoja:

mutta sitten kun aletaan öisin hyppiä suljetuilla alueilla ja vaarantaa liikennettä pelin takia, aletaan mennä jo hieman liian pitkälle.

Valitettavasti liikenneturvallisuus on kuulemani mukaan ainakin jossain paikoissa vaarantunut. Toki voihan sitä kännykkää tms. räplätessä muutenkin aiheuttaa vaaraa liikenteessä, mutta juuri nyt näistä jutuista on uutisoitu Pokémon-buumin ollessa yllä. Tästä päästäänkin buumin alkuun ja sen kestoon:

Pokemon on kyllä olut ilmiönä jotenkin hätkähdyttävän nopea. Muutamassa hassussa päivässä se on onnistunut hankkimaan ihan valtaisan medialaajuuden.

Totta turiset. Silloin kun tämä juttu ei ollut vielä ihmisten huulilla, en ollut edes kuullut koko asiasta, mutta nyt tilanne on täysin päinvastainen. Loppuukohan pelin huuma myös yhtä nopeasti kuin se alkoikin? Luulisi ainakin uutisoinnin loppuvan jossain vaiheessa, kun aihetta on käsitelty riittämiin. Ja kuten Raparperi tuolla aloitusviestissä pohti, minäkin luulen suurimman huuman kestävän muutamisen viikkoa, kunnes ihmisten mielenkiinto alkaa tasaantua ja vähitellen lopahtaa.

En siis ole peliä pelannut, enkä mitä luultavammin tule pelaamaankaan – ja kaiken lisäksi viestini vaikuttaa varmaan melko negatiiviselta peliä kohtaan, mutta älkää antako häiritä vaan nauttikaa pelaamisesta ja sen hyvistä puolista :D
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #9 : Heinäkuu 20, 2016, 16:11:35 »
Sieltä asetuksista pitää laittaa päälle power save mode tai joku vastaava! Silloin sovellus ei sulkeudu (tai ainakaan sen ei pitäisi sulkeutua) kokonaan, vaikka laitat puhelimen esim. taskuun.

Kiitos vinkistä. Tätä olen yrittänytkin, mutta ilmeisesti se edellyttää myös sitä, että puhelimen asetuksista käy laittamassa näytön automaattilukituksen pois päältä tai vastaavaa. Vielä en ole saanut onnistumaan, joten tänäänkään sovellus ei valitettavasti kerryttänyt kävelemiäni kilometrejä, jotka olisin tarvinnut munien hatchaamiseen. Jospa tämä tästä, kun opin käyttämään uutta kapulaa!

Valitettavasti liikenneturvallisuus on kuulemani mukaan ainakin jossain paikoissa vaarantunut. Toki voihan sitä kännykkää tms. räplätessä muutenkin aiheuttaa vaaraa liikenteessä, mutta juuri nyt näistä jutuista on uutisoitu Pokémon-buumin ollessa yllä. Tästä päästäänkin buumin alkuun ja sen kestoon:

Liikenneturvallisuus on tietenkin kaikkien hyvä pitää mielessä, mitä ylimääräistä ikinä säätääkin siinä ulkona liikkumisen aikana. Valitettavasti ihmisen tarkkaavuus ei ole mikään monitaituri, vaikka niin usein luullaan, ja oma huomiokyky on helppoa yliarvoida. :) Uskon tosin, että kun isoin buumi ja lämpimät säät menevät ohi, tästä ei muutenkaan tarvitse olla järin huolissaan.

Parempi katsoa katua, ettei tarvitse katua!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2016, 16:14:54 kirjoittanut Marygold »

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
« Vastaus #10 : Heinäkuu 20, 2016, 21:28:39 »

Kiitos vinkistä. Tätä olen yrittänytkin, mutta ilmeisesti se edellyttää myös sitä, että puhelimen asetuksista käy laittamassa näytön automaattilukituksen pois päältä tai vastaavaa. Vielä en ole saanut onnistumaan, joten tänäänkään sovellus ei valitettavasti kerryttänyt kävelemiäni kilometrejä, jotka olisin tarvinnut munien hatchaamiseen. Jospa tämä tästä, kun opin käyttämään uutta kapulaa!

En tiedä, onko kysymys samasta asiasta loppujen lopuksi, mutta minulla näyttö pysyy koko ajan päällä jos kännykkä vain on oikeassa asennossa. Jos se on makuullaan (:D) eli vaakatasossa niin näyttö pimenee. Jos kännykkä on pystyssä, näyttökin pelaa. Tämä pelleily onnistuu minulta pyöräillessäkin, joten luulisi sen toimivan muutenkin.

Lainaus
Uskon tosin, että kun isoin buumi ja lämpimät säät menevät ohi, tästä ei muutenkaan tarvitse olla järin huolissaan.

Olen samaa mieltä, että tuskin tämä villitys tässä laajuudessa kauhean kauaa kestää. Suomessa sääkin pistää viimeistään pisteen laajamittaisemmalle touhotukselle. Talvipakkasilla ei kauheasti älypuhelimilla ulkona hengata. Jos pelin kiinnostavuus itsessään ei lopahda ennen sitä, tässä kun on vähän sellaisen kesäpuuhailun makua. Mikä ei musta ole lainkaan huono juttu. :>

Täysin samaa mieltä noista Rattatoista, tosin niitten avulla olen saanut kehitettyä pari kohtuullista Raticatea kun älysin, että "turhat" tai "ylimääräiset" pokemonit voi lähettää proffalle ja saada sitä vastaan yhden karkin, eli nopeuttaa tarvittavien karkkien keräämistä

Niiden avulla voi tosiaan kerätä nameja (nominal, nameja saa siis yhden luovuttamalla Pokémonin tohtorille ja kolme joka kerta, kun pyydystää Pokémonin :)) ja alkaa tehdastuottaa Raticateja. Niistä saa varmaan ajan mittaan kehitettyä melkoisia möhkäleitä. :D Harmi, ettei ole kolmatta astetta tässä lajikkeessa, minulla nimittäin alkaa olla noita raticatejakin ihan kohtuullisesti. Ja inhoan vieläpä rottia...

Mutta sen minkälie tähtipölyn kerääjänä Rattata on ihan kohtuu epeli, sitä kun voi hyödyntää kaikissa Pokémoneissa. Vaikka en mä yleensä jaksa kauhean pitkälle strategisoida, että mikä vimpain auttaisi mihinkä ja kuinka maksimoisin jotakin. Nyt mä haluaisin vaan sen keskuskolmikon eli Bulbasaurin, Charmanderin ja Squirtlen. :D

Onko teillä jotain tavoitteita, isompia tai pienempiä, pelissä? Esimerkiksi kerätä kaikki 146 vai mitä niitä pelissä onkaan?
POISSAOLEVAINEN

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #11 : Heinäkuu 20, 2016, 21:46:44 »
Mun oli muutenki tarkoitus ostaa lähiaikoina uus puhelin, niin tämä buumi nyt sitten vähän aikaisti sitä ja pitihän se pelikin heti puhelimeen ladata :DD Oon nyt kaks päivää tuota pelannu taukoomatta ja voi jestas, kyllä tohon vain jää koukkuun :DD

Mua ei noi rattatat niin paljoa haittaa, mutta zubatit... voi jeesus, niitä on täällä ku ruohonkorsia ja tänäänki keräsin varmaan ainaki 20 semmosta... golbatejaki on vaikka kuinka ja niitäki on proffalle lähetetty eteenpäin :DD

Oon ihan samaa mieltä muiden kanssa siitä, että tää buumi kyllä laantuu viimeistään sitten kun säät kylmenee. Vain kovimmat ja innokkaimmat fanit jatkaa pokemonien jahtausta samaan tahtiin sit ku lämpötila tippuu pakkasen puolelle :DD Mutta siihen mennessä saadaanpahan kaikki liikuntaa! (mäki oon kävelly varmaan lähemmäs 40 km näitten päivien aikana :DD Tavallisesti mua saa pihalle sitten millään. Oon onnistunu ruskettumaankin!)

Onko teillä jotain tavoitteita, isompia tai pienempiä, pelissä? Esimerkiksi kerätä kaikki 146 vai mitä niitä pelissä onkaan?

No alunperin olin sitä mieltä et jos Mewtwo:n nappais niin se ois niinku peli voitettu :'D Mutta eipä sitä taida koko pelissä ees olla, ellei tulevaisuudessa kehitetä jotain eventtejä tai muuta josta noita legendaarisia ja muita voi itselleen saada (tai mahdollisesti ostaa). 

Nyt sit yritän vaan kerätä kaikki mitkä pystyy, mutta kaikista eniten haluan haamupokemoneja (lähinnä haunteria nyt kauheasti metsästän, ghastlyja oon napannu vasta kolme :<), psyykkisiä pokemoneja (abrakadabra <3) ja koirapokemoneja, eli growlithe, arcanine, eevee ja sen evoluutiot sekä vulpix ja ninetales :D

Mua ei toi salien valloitus ja tappelu kiinnosta melkein yhtään, enkä oo ees tiimiä valinnu vaikka oon jo levelillä 12 :DD
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #12 : Heinäkuu 20, 2016, 22:54:35 »

En tiedä, onko kysymys samasta asiasta loppujen lopuksi, mutta minulla näyttö pysyy koko ajan päällä jos kännykkä vain on oikeassa asennossa. Jos se on makuullaan (:D) eli vaakatasossa niin näyttö pimenee. Jos kännykkä on pystyssä, näyttökin pelaa. Tämä pelleily onnistuu minulta pyöräillessäkin, joten luulisi sen toimivan muutenkin.

Joo, itse asiassa juuri tästä oli kyse! Sain tämän tänään vihdoinkin toimimaan, kun hoksasin ensin estää näyttöä menemästä lukkoon kokonaan ja sitten pitää puhelinta kävellessä pystyssä (ei vaa'assa tai mitensattuupäin, niin kuin se laukussa usein menee). Tällä tavalla lenkki sujuikin näppärästi ja haaviin tarttui sellaisiakon pokemoneja, jotka eivät meille kotiin yleensä vaivaudu. :)

Tavoitteena minulla on lähinnä kaikkien pokemonien nappaaminen, vielä sillä periaatteella, että toisen ja kolmannen levelin pokeja en ota maastosta kiinni vaan kaikki on saatava itse evolvoimalla.

Zenzibarille tiedoksi, että kummituspokemoneja kannattaa bongailla hautausmaiden ympäristöstä. Ainakin täällä Hietaniemen hautausmaan ympärillä niitä on vallan mahdottomasti jopa päiväsaikaan. Psychic-pokemonien olen kuullut viihtyvän sairaaloiden ympäristössä, en tiedä onko huhua vai totta, mutta niitäkin täällä on paljon. Sen sijaan tuli- ja normaalityypin otukset eivät näköjään täällä kaupungin vilskeessä viihdy...

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #13 : Heinäkuu 20, 2016, 22:58:54 »
Zenzibarille tiedoksi, että kummituspokemoneja kannattaa bongailla hautausmaiden ympäristöstä. Ainakin täällä Hietaniemen hautausmaan ympärillä niitä on vallan mahdottomasti jopa päiväsaikaan. Psychic-pokemonien olen kuullut viihtyvän sairaaloiden ympäristössä, en tiedä onko huhua vai totta, mutta niitäkin täällä on paljon. Sen sijaan tuli- ja normaalityypin otukset eivät näköjään täällä kaupungin vilskeessä viihdy...

Juu mä alotin mun pokemonien keräämisen tosta viereiseltä hautuumaalta, ongelma on vaan siinä et mun puhelimen gps ei vaan yksikertaisesti toimi siellä yhtään :<< Siellä on vaikka kuinka pokestoppeja mut en saa edes niistä yhtäkään ku gps lagaa tai heittää mun avatarin jonneki ihan muualle, puhumattakaan että vois jotain poksuja yrittää napata. Huomenna vois tosin testata mennä ton hautuumaan toiseen päähän, josko siellä gps pelittäisi :DD
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #14 : Heinäkuu 21, 2016, 00:14:03 »

Juu mä alotin mun pokemonien keräämisen tosta viereiseltä hautuumaalta, ongelma on vaan siinä et mun puhelimen gps ei vaan yksikertaisesti toimi siellä yhtään :<< Siellä on vaikka kuinka pokestoppeja mut en saa edes niistä yhtäkään ku gps lagaa tai heittää mun avatarin jonneki ihan muualle, puhumattakaan että vois jotain poksuja yrittää napata. Huomenna vois tosin testata mennä ton hautuumaan toiseen päähän, josko siellä gps pelittäisi :DD

Voi rähmä. Mutta jospa se olisi ollut jokin väliaikainen palvelinongelma. Täälläkään gps ei aina välillä oikein tahdo seurata perässä. Kummituspokemoneja voi tietty koettaa bongailla myös yöaikaan!

Poissa Amay

• Vuotislainen
  • Pottermore: Amay
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #15 : Heinäkuu 21, 2016, 00:29:15 »
Kas, päätänpä aloittaa ekan viestini Vuotiksessa täällä :D

Mä latasin pelin Lontoon matkalla viime viikolla, kun peli julkaistiin virallisesti pari päivää ennen Suomen julkaisua. En itse ole koskaan ollut fani, mutta pelin idea vaikutti itsessään mielenkiintoiselta. Pääsin tänään levelille 5, ja edustan team Rediä (en nyt yhtään muista sen "oikeaa" nimeä). Ei oikein mitään moitittavaa itse pelistä, mutta omalla puhelimellani se kaatuilee välillä, eikä "kameralla pokemonien nappaaminen" oikein toimi. No, onneksi siinä pystyy nappaamaan ilmankin sitä puhelimen kameraa, mutta olisihan se ollut siistiä kokeilla. Gps:än kanssakin piti vähän aikaa säätää että toimisi kunnolla, mutta välillä se vieläkin heittää jonnekin ihan muualle...

Jännää nähdä hirveästi porukkaa läheisen puiston vieressä. Itsekin olen jutellut parin tuntemattoman ihmisen kanssa kesken pokemetsästysreissun pokemoneista, ihan hullua :0

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #16 : Heinäkuu 22, 2016, 01:02:48 »
Kyllä, minäkin olen tämän ladannut vaikka olenkin yleensä vastarannan kiiski ja mistään mitään tietämätön, vähintäänkin jäljessä kulkija kaiken tällaisen suhteen. Lieneekö syynä sitten Pokemonit, joita pienenä rakastin, mutta päätin kokeilla. En ole lähtenyt lenkille tämän takia, mutta tuli tuossa kaupassa ja kirjapakettia postista (missä se ei sitten edes ollut) hakiessa kerättyä pokemon jos toinenkin. :) Kotisohvalta, tai oikeastaan sängyltä (sillä se on yläkerrassa eikä gps-paikannus osaa kunnolla paikantaa missä olen minkä seurauksena ukkelini kävelee vähän ympäriinsä) olen myös joitakin napannut. Aika pian kyllä sai todeta että täältä käsin saa lähinnä 100 ratataa, pidgeytä ja spearowia. Ensimmäiset zubatitkin nappasin vasta kaupan pihalta.

En siis kovin aktiivisesti pelaile, mutta jos muutenkin liikkuu niin se on ihan mukava lisä. Ei harmittanut kirjapaketin väärässä postissa oleminen niin paljoa, kun sai sillä matkalla mm. ghostien. :D Sääli vain ettei mulla toimi kameran kanssa pokemonien pyydystäminen. Taistelua en ole vielä kokeillut enkä koskenutkaan 'journal' nappiin. Ehkä vielä jonain päivänä vaikka on tämä pelkkä niiden keräilykin kivaa. Tosiasia vaan on että mulla ei tällä hetkellä ole mitenkään liikaa aikaa...
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
« Vastaus #17 : Heinäkuu 22, 2016, 22:39:27 »
Ei oikein mitään moitittavaa itse pelistä, mutta omalla puhelimellani se kaatuilee välillä, eikä "kameralla pokemonien nappaaminen" oikein toimi. No, onneksi siinä pystyy nappaamaan ilmankin sitä puhelimen kameraa, mutta olisihan se ollut siistiä kokeilla. Gps:än kanssakin piti vähän aikaa säätää että toimisi kunnolla, mutta välillä se vieläkin heittää jonnekin ihan muualle...

Harmi, ettei tuo kamera toimi sinulla. :( Minusta se on ollut yksi tosi hauskoista lisäjipoista pelissä, kun elukat ilemstyvät sitten mitä hullunkurisimpiin konteksteihin. Toisaalta olen kuullut, että nappaaminen sujuu paremmin ilman kameraa, joten ehkä se on vähän fifty-fifty. Toivottavasti pääset kuitenkin kokeilemaan!

Onko joku vuotislaisista tänään täällä?
POISSAOLEVAINEN

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #18 : Helmikuu 25, 2018, 11:45:37 »
Hurahdin ihan kunnolla Pokemon Go´hon, mutta harmikseni minullakaan se ei toiminut, että Pokemon olisi näkynyt realistisessa paikassa. Kun kyseiseen peliin tuli lisää pokeja 150 lisäksi niin  intoni laantui kokonaan. Mitä järkeä enään kerätä kaikkia, kun enn edes tiendä niitä uusimpia. Minulle kun Pokemon maailma on se ensimmäinen universumi/ tv-sarjan kausi. Kyllä sillä sai ainakin kesällä itseni pari vuotta sitten helposti kävelylle, kun niitä teki mieli nappailla. Ei se kyllä enään innosta.