Jästien keskuudessa > Harrastukset ja kirjallisuus

Mitä luet nyt?

(1/6) > >>

samettiina:
Edellinen Mitä luet nyt? oli paisunut jo kovin pitkäksi, joten pistetäänpä aluilleen uudenveroinen, kirjojen sivuja kahiseva ja musteentuoksuinen topic.

Tämän topicin tarkoituksena on siis kertoilla kirjasta, jota on juuri lukemassa. Pelkät listat eivät ole hyväksi, vaan olisi hyvä kertoa hieman enemmän lukemisen alla olevasta teoksesta: mistä kirja kertoo, millainen se on, löytyykö kirja omasta hyllystä vaiko onko lainattu, oletko lukenut saman kirjailijan teoksia, kenelle suosittelet kirjaa jne. Näin lukemisen mahdollista ilosanomaa saa levitettyä ja mahdollisesti muutkin tarttuvat hyviin kirjoihin :)

Joten, olkaapa hyvät!

-----------------------------------

Minä olen lukemassa parhaillaan Conn Igguldenin Valloittaja-sarjan viidettä osaa eli teosta nimeltä Veljessota. Ennen Valloittaja-sarjaan tarttumista luin saman kirjailijan Keisari-sarjan ja pidin siitä, joten ajattelin lukea myös tämän Valloittaja-sarjan. Nykyään molemmat kirjasarjat löytyvät kirjahyllystäni pokkariversioina.

Valloittaja-sarjan teokset kertovat Tšingis-kaanin ja hänen jälkeläistensä elämästä ja etenkin siitä, kuinka he hallitsevat maita ja mantuja ja laajentavat valtakuntaansa. Teokset pohjautuvat historiaan, ja olinkin alkuun epäileväinen pitäisinkö moisista historiallisista teoksista Kun tarrasin ensimmäiseen osaan, en voinutkaan laskea sitä hyppysistäni – koko sarjaa suosittelen siis etenkin historiasta pitäville. Tarina olikin yllättävän mukaansatempaava, ja tapahtumat ja kerronta aika ajoin hyvinkin rikasta. Myös juonittelun tuntu on välittynyt hyvin. Tosin, kun samanlaisesta aiheesta pyöritellään useampia teoksia, ajoittain on tuntunut että luen samaa juttua uudestaan.

Tämä Veljessota on siis sarjan viides ja (ainakin toistaiseksi) viimeinen osa. Nimensä mukaisesti teos on tähän mennessä sisältänyt hyvin paljon katkeruutta ja vihanpitoa suvun kesken, eikä juonitteluilta ja henkien riistoilta ole vältytty. Sotatantereelle on lähdetty, ja seuraavan kaanin nimestä käydään kovaa vääntöä. En ole kirjassa vielä edes puolessa välissä, joten saa nähdä minkälainen lopputulos kirjassa on.

Pipe:
Sophie Kinsella - Muistatko minut?

Lexi Smart herää sairaalasta auto-onnettomuuden jälkeen, ja luulee elävänsä vuotta 2004, jolloin hän oli 25-vuotias huonohampainen konttorirotta, ja poikaystävässä ei ole kehumista. Todellisuudessa eletään vuotta 2007 ja Lexi on 28-vuotias osastonjohtaja ja hän on nykyisin naimisissa miljonäärin kanssa. Lexi ei muista siis todellisuudesta mitään ja luulee kaiken olevan hyvin, mut välit vanhoihin ystäviin on katkennu ja kilpailija kärkkyy Lexin duunia ja sit jossakin vaiheessa kuvioihin ilmestyy boheemi komistus, joka pudottaa Lexin niskaan vielä yhden uuden uutispommin.

Kirja löytyi kirjastosta, kun seikkailin kirjaston hakusovelluksella ja varailin Kerro minulle jotain hyvää kirjan ja siihen liittyvän jos olisit tässä jatko-osan. Ni sit vain seikkailujen kautta eksyin tommoseen kirjaan ja luin siitä "takakannen" netistä ja jestas sentään että veti mukaansa. :) Saas nähdä vastaako odotuksia. :)

starlight:
Hei :)
Itse olen juuri aloittanut kirjan nimeltä Taivaallisen tulen kaupunki. Monet varmaan tietävät Cassandra Claren varjojen kaupungit-sarjan ja kyseinen kirja on sarjan viimeinen osa. Tämä kirjasarja on ollut supersuosittu jo vuosia, mutta itse sain aloitettua sen lukemisen vasta viime kesänä. Sarja kertoo siis New Yorkin varjonmetsästäjistä, jotka suojelevat tavallisia ihmisiä demoneilta. Sarjassa on myös paljon muita yliluonnollisia olentoja kuten ihmissusia ja velhoja. Olen pitänyt kirjoista paljon, niissä on paljon mielenkiintoisia henkilöitä ja juonenkäänteitä. Olen huono kertomaan kirjoista tiivistetysti, joten sanon vain että suosittelen ainakin kokeilemaan sarjaa jos tykkää fantasiasta.
Seuraava kirja lukulistallani onkin Cursed Child!

Reta:
^ Luin pari vuotta sitten Cassandra Claren kyseisen kirjasarjan. Ihan viihdyttävää settiä. Ihastuin muutamaan hahmoon, joiden takia jaksoin sarjan loppuun asti, vaikka perus juoni ei ollut maailman mielenkiintoisimmasta päästä.

--- Lainaus käyttäjältä: Pipe - Heinäkuu 19, 2016, 21:11:42 ---Sophie Kinsella - Muistatko minut?

--- Lainaus päättyy ---
Luin tämän taas viime joululomalla. Muistan, että alkupuolisko turhautti, mutta loppupuolella kirja alkoi voittaa minua puolelleen.

Minulla on parhaillaan kesken Sarah Watersin Silmänkääntäjä. Luen sitä hieman haikein mielin, sillä se on viimeinen Sarah Watersin suomennetuista kirjoista, joka minulla on ollut lukematta. Täytynee laittaa Tammelle kyselyä, joskos heillä on suunnitelmissa suomentaa lisää Watersiä lähiaikoina.

Silmänkääntäjä sijoittuu 1800-luvulle ja kertoo alamaailman Lontoossa asuvasta nuoresta naisesta, jolle esitetään mahdollisuus osallistua suunnitelmaan, jossa huijataan eräältä hienolta ladylta paljon rahaa. Päähenkilön Suen tehtävä on värväytyä tekaistuin paperein ladylle kamarineidoksi ja samalla vahtia, että rahanhuijaussuunnitelma sujuu hyvin. Suunnitelma kuitenkin horjuu, sillä Sue huomaa kehittävänsä tunteita ladya kohtaan - eikä ladykaan vaikuta täysin kylmältä.

En tietenkään paljastanut kaikkea, vaan tarinassa on monenlaisia käänteitä. Olen lähes 700-sivuisessa kirjassa noin puolessa välissä. Mielenkiinnolla odotan, miten huijaus sujuu, vai sujuuko se lainkaan. Waters osaa kirjoittaa mukaansatempaisevaa tekstiä, jossa on kutkuttavia juonenkäänteitä, mutta samalla hän kirjoittaa laadukkaasti eikä aliarvioi lukijaa. Loistava yhdistelmä viihdettä ja korkeakirjallisuutta.

huuhuu:
Tällä hetkellä luen fifty shades - satutettu. Ekan osan luin jo ja nyt tätä toista osaa olen lukenut puoleenväliin. Ihan ok kirjoja ollut, mutta ei nyt niin huippu hyviä mitä jotkut ovat hehkuttaneet. Kyllä ne nyt tämän kerran voi lukea mutta tuskin hetkeen ainakaan tulee luettua.

Tämän jälkeen aattelin lukea The Originalsin ensimmäisen osan kun joskus kolahtaa postista.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta