Kirjoittaja Aihe: Vuotavat uutiset -lehtinen  (Luettu 946 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Säihkyväsauva

• Luudankatkoja
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: Rosestorm2626
  • Tupa: Puuskupuh
Vuotavat uutiset -lehtinen
« : Kesäkuu 18, 2016, 16:08:24 »
Mitä uutta Harry Potter -rintamalla tapahtuu? Miten Potterien fanitus-kulttuuri näkyy nykyään? Entäpä minkälaisia puuhasteluja on vielä näkemättä ja kokematta Potteriin ja Vuotikseen liittyen? Muun muassa näihin kysymyksiin löytyy vastauksia jatkossa ilmestyvistä Vuotavat uutiset -nimisestä lehtisestä!

Mikä? Vuotavat uutiset on neljä kertaa vuodessa sähköisessä muodossa ilmestyvä lehtinen, jossa on artikkeleita ajankohtaisista Harry Potteriin liittyvistä asioista, sekä mukavaa puuhastelua liittyen niin Pottereihin kuin Vuotikseenkin.

Kuka? Vuotavien uutisten tekemisen päävetovastuussa on Säihkyväsauva, ja samettiina auttelee asioissa. Mutta myös sinä, juuri sinä siellä, voit olla mukana tekemässä lehtistä kanssamme! Laita s-postilla juttusi tulemaan, ohjeet alla.

Miten? Vuotavien uutisten tekoon pääsee mukaan laittamalla kirjoittamansa juttunsa osoitteeseen vuotavatuutiset(at)gmail.com. Jutut voivat olla ajankohtaisia uutisia, yleisiä artikkeleita tai vaikkapa aiheeseen liittyviä sarjakuvia! Aika ajoin numeroissa voi olla myös erilaisia teemoja ja kilpailuita, joihin osallistuvat työt lähetetään samaan osoitteeseen.

Jotain muuta? Jos jokin jäi mietityttämään, kysy ihmeessä!

Ensimmäinen lehtinen ilmestyy kesän aikana, joten kuvat, piirrokset ja kirjoitukset voisivat liittyä kesäisiin teemoihin sekä muihin ajankohtaisiin Harry Potter -teemoihin.  Vuotavat uutiset tarvitsevat myös logon.

Lähetä juttusi ja/tai logoehdotuksesi osoitteeseen vuotavatuutiset(at)gmail.com.

Ilmestyneet numerot:
1. Numero: bit.ly/vuotavatuutisetkesä
2. Numero: bit.ly/vuotavatuutisetsyksy
3. Numero: bit.ly/vuotavatuutisetjoulu
4. Numero: bit.ly/vuotavatuutisetkevät
5. Numero: bit.ly/vuotavatuutisetkesä2
6. Numero: bit.ly/vuotavatuutisetsyksy2017
7. Numero: bit.ly/vuotavatuutisetjoulu2017
8. Numero: bit.ly/vuotavatuutisetkevät2018
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2018, 16:52:08 kirjoittanut Säihkyväsauva »
After all this time? -Always

Poissa Säihkyväsauva

• Luudankatkoja
  • Vuotislainen
Vs: Vuotavat uutiset -lehtinen
« Vastaus #1 : Heinäkuu 14, 2016, 11:32:13 »
Ensimmäinen osa on nyt valmis!! Sen löytää osoitteesta: bit.ly/vuotavatuutisetkesä
Seuraava osa ilmestyy syksyllä. Siihenkin voi lähettää kuvia ja juttuja yllämainittuun osoitteeseen!
Hyviä lukuhetkiä!!

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #2 : Heinäkuu 14, 2016, 11:35:35 »
Jei, lehtinen on täällä :) Jos linkin kopsattuanne ja sivulle siirryttyänne eteenne tulee vain sivu tai pari tekstiä, päivittäkää nettisivu jotta koko lehtinen eli parisenkymmentä sivua tekstiiä ja kuvia näkyy (itse esimerkiksi tuon tempun teen).

Hyviä lukuhetkiä minunkin puolestani!
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #3 : Heinäkuu 14, 2016, 16:07:30 »
Olia varsinainen hyvän mielen paukku tähän torstaihin. ^^ Kiitos!
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa gamma

• kosminen ihme
  • Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • A Elbereth palan-díriel
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #4 : Heinäkuu 15, 2016, 01:15:33 »
Kyllä! Tosiaankin hieno homma, että tällainen on saatu tehtyä. Kiitos! n__n
Usko niitä, jotka etsivät totuutta, epäile niitä, jotka sanovat löytäneensä sen. -André Gide

Moni nolla luulee olevansa se ellipsi jota maa kiertää. -Stanislaw Jerzy Lec

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #5 : Heinäkuu 15, 2016, 23:04:10 »
Olipas kiva lehtinen! :) Olen näköjään yhtä huono anagrammeissa kuin aina ennenkin - en tajunnut yhtäkään, hahah :DD Ja Lupinista oli erityisen kiva lukea! <3

Seuraavaa numeroa varten esittäisin nöyrän pyynnön, että fonttia muutettaisiin. Oli aika raskasta lukea paksuja isoja kirjaimia sivukaupalla. Mutta ehdottomasti plussaa siitä, että fontti oli tarpeeksi suurikokoista!
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #6 : Heinäkuu 16, 2016, 08:18:25 »
Kiitoksia tähän mennessä kommentoineille - mukava on ollut kuulla, että lehtinen on piristänyt päiväänne :) Syksyn numeron tekeminen on lähtenyt hyvin käyntiin.

Ja nominal, ehdotuksesi huomattu ja laitettu korvan taakse :)

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #7 : Heinäkuu 16, 2016, 17:35:36 »
Mahtavaa, että tämmöisen olette väsänneet! Oikein mukavaa tutkittavaa ja kyllähän tämä jo pelkällä olemassaolollaan lämmittää fanihörhöilyyn taipuvaista mieltäni. Formaattikin on toimiva; tiedä sitten, olisiko esimerkiksi Driveen jaettu PDF vieläkin parempi ja astetta sulavampi ratkaisu, mutta toimii! Ulkoasua voisi tosiaan ihan pikkuisen hioa, kuten tuossa edellä ehdoteltiinkin. Joka tapauksessa hieno homma tämä.

Kiitos ja kummarus.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #8 : Heinäkuu 16, 2016, 22:36:13 »
Onpas ihanaa, että tällainen on loihdittu. Ulkoasussakin minua miellyttää tällainen selkeälinjainen ratkaisu ja riittävän iso fontti. Syksyn numeroa odotellessa! ^_^

Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #9 : Heinäkuu 17, 2016, 21:08:26 »
Oli mukava luettava, mihinkään kysymyksiin en osannut vastata. Innolla odotan tulevia julkaisuja!

(Liittyen tuohon yhteen kysymykseen kävijäennätyksestä, haluaisin linkata tämän: http://vuotis.net/index.php?topic=33007.msg733538#msg733538 )
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Säihkyväsauva

• Luudankatkoja
  • Vuotislainen
« Vastaus #10 : Syyskuu 01, 2016, 12:34:52 »
Tylypahkan pikajuna seisoi King's Crossin rautatieasemalla laiturilla 9 ¾, jossa sekä uudet että vanhat tylypahkalaiset odottivat innolla koulun alkamista. Päivän Profeetan mukana oli tullut jokin toinenkin lehtinen, ja monella oli kyseinen lehtinen mukana matkalukemiseksi.

Nyt sinullakin on mahdollisuus lukea tuo lehtinen, sillä Vuotavien uutisten syksyn numero on ilmestynyt. Voit lukea sen osoitteesta bit.ly/vuotavatuutisetsyksy

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #11 : Syyskuu 01, 2016, 16:53:05 »
Hyviä lukuhetkiä tosiaan täältäkin - toivottavasti nautitte tämänkin numeron artikkeleista ja aktiviteeteista :) Myös palautetta saa antaa joko tähän topiciin tai yksityisviestillä.

Ilmestyneiden numeroiden linkit laitetaan myös aloitusviestiin, jolloin ne löytyvät helposti ilman etsimistä viestien seasta :)

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
« Vastaus #12 : Syyskuu 06, 2016, 22:16:46 »
Onpas hauska idea ja ihan herttainen läpyskä. Fonttivalinta on minusta vähän hassu. Minua se muistuttaa ala-asteella tehdyistä esitelmistä hyvän internetjulkaisun sijaan. Mutta toisaalta se on totta, että "vakavasti otettavat" fontit ovat myös valitettavan tylsiä fontteja. Ja olen myös kuullut, että käsinkirjoitettua muistuttavat fontit olisivat helppolukuisempia ihmisille, joilla on lukihäiriö. Tiedä häntä. Ehkä olen vain hiljaa fonteista. :)

Piirustuskilpailu on kiva idea. Itseäni huvittaa, että olen itse tehnyt sieppiheijastimen suunnilleen noin. Hauskaa, että joku muukin on tullut ajatelleeksi samaa. (Täytyykin tehdä itselleen uusi heijastin. :9)
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa Säihkyväsauva

• Luudankatkoja
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Marraskuu 08, 2016, 08:27:53 »
Joulun numero ilmestyy 11.12! Muistakaahan osallistua jouluiseen piirustuskilpailuun!!

Poissa Säihkyväsauva

• Luudankatkoja
  • Vuotislainen
« Vastaus #14 : Joulukuu 11, 2016, 13:59:53 »
Onko tonttuhatut päässä ja glögi mukit jo kädessä? Jos ei niin hakekaa äkkiä, koska Vuotavien Uutisten joulunumero on täällä!!
Se löytyy osoitteesta bit.ly/vuotavatuutisetjoulu
Oikein hyviä lukuhetkiä!!

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
« Vastaus #15 : Joulukuu 12, 2016, 14:37:48 »
Jee, tässä numerossa oli ihan mielenkiintoista settiä. Etenkin proppaus-teksti oli minulle mieleen. Sen lisäksi, että aihe on itselle läheinen, se oli tosi kivasti kirjoitettu. Ja Mika Launiksen haastattelu oli kiva yllätys.
Ja nyt kyl harmittaa et unohdin koko piirustuskilpailun olemassaolon. Olisin mieluusti jotain piirrelly, jos oisin muistanu. :(
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #16 : Joulukuu 20, 2016, 11:44:43 »
Etenkin proppaus-teksti oli minulle mieleen. Sen lisäksi, että aihe on itselle läheinen, se oli tosi kivasti kirjoitettu. Ja Mika Launiksen haastattelu oli kiva yllätys.

Mukava kuulla, että lehtisessä oli mielenkiintoista luettavaa :) Yritämme saada lehtisiin laajalla skaalalla erilaisia juttuja ja artikkeleita, jotta jokaiselle olisi jotain mielekästä luettavaa.

Lehtisen tekijöille saa toki ehdottaa aiheita jutuille ja artikkeleille, jos haluaisi lukea jostain tietystä aiheesta.

Poissa Säihkyväsauva

• Luudankatkoja
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Toukokuu 14, 2017, 20:54:37 »
Hei ja aurinkoista ja toivottavasti pian myös lämmintä kevättä kaikille!
Vuotavien Uutisten kevät numero löytyy nyt osoitteesta: bit.ly/vuotavatuutisetkevät

Hyviä lukuhetkiä!!

Poissa Säihkyväsauva

• Luudankatkoja
  • Vuotislainen
« Vastaus #18 : Heinäkuu 31, 2017, 13:46:34 »
Hyvää kesää!! Vuotavien Uutisten juhlajulkaisu on nyt luettavissanne! Se löytyy osoitteesta: Bit.ly/vuotavatuutisetkesä2

Hyviä lukuhetkiä!!!

Poissa Säihkyväsauva

• Luudankatkoja
  • Vuotislainen
« Vastaus #19 : Lokakuu 02, 2017, 18:52:36 »
Muistakaahan osallistua viime numeron kilpailuun!! Seuraava numero ilmestyy 31.10! Hyvää syksyä! :)

Poissa Säihkyväsauva

• Luudankatkoja
  • Vuotislainen
« Vastaus #20 : Lokakuu 31, 2017, 19:10:26 »
Oikein hyvää Halloweenia, kurpitsajuhlaa tai miksikä ikinä haluatte sitä kutsua! Tänään on ilon ja myös surun päivä. Juhlistaessamme Halloweenia, pöllö tuo jokaisen kotiin mustaan kääröön paketoidun lehden. Paketin päällä on teksti "Lily ja James Potteria muistaen, Vuotavat Uutiset". Tuon lehtisen voitte lukea täältä: bit.ly/vuotavatuutisetsyksy2017 Oikein hyviä lukuhetkiä!

Poissa Säihkyväsauva

• Luudankatkoja
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Joulukuu 20, 2017, 21:22:53 »
Oikein hyvää joulun odotusta ja tulevaa vuotta 2018! Vuotavien Uutisten uusi numero on nyt katsottavissa täällä: bit.ly/vuotavatuutisetjoulu2017

Poissa EmilyWorld

• Vuotislainen
« Vastaus #22 : Tammikuu 10, 2018, 02:02:03 »
Kiitos ja lisää näitä lehtiä

Poissa Säihkyväsauva

• Luudankatkoja
  • Vuotislainen
« Vastaus #23 : Helmikuu 05, 2018, 17:00:39 »
Moikka! Vuotavat uutiset etsivät juttuja seuraavaan lehtiseen. Olisiko joku joka oli Harry potter Book Night tapahtumassa, tai menossa tuonne salaisuuksien kammio elokuvakonserttiin kiinnostunut kirjoittamaan jutun niistä kevään lehtiseen? Mikäli näin on, lähestykää minua rohkeasti yksityisviestillä.
Voitte myös lähettää idean jutusta, jonka haluaisitte lehtiseen minulle yksityisviestillä.
Mukavaa alkanutta helmikuuta kaikille!

Poissa Säihkyväsauva

• Luudankatkoja
  • Vuotislainen
« Vastaus #24 : Toukokuu 07, 2018, 16:51:26 »
Oikein aurinkoista kevättä kaikille! Vuotavien Uutisten kevätnumero on nyt täällä! Löydät sen osoitteesta: bit.ly/vuotavatuutisetkevät2018

Poissa Reuna

• Retiisi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Reuna Emeralda
« Vastaus #25 : Kesäkuu 16, 2018, 17:15:09 »
Ai hitsi, harmitti kun en ikinä ehtinyt nähdä tuolla yläreunassa linkkiä siihen numeroon, johon minuakin haastateltiin xD Mutta täällähän se olikin! Loistavaa ja kiitos että jaksatte tehdä tätä =D
WEIRD SISTERS WORLD TOUR!

Poissa Säihkyväsauva

• Luudankatkoja
  • Vuotislainen
« Vastaus #26 : Elokuu 01, 2018, 01:11:26 »
Kirjoittajilla alkaa olla kiireisen kesän huippuna myös ideat loppu. Onko tämä nyt Vuotavien Uutisten loppu? Ei sen tarvitse olla. Lähettäkää ideoita jutuista, joita haluaisitte nähdä tai jonka olette itse kirjoittaneet joko minulle yksityisviestinä tai sähköpostilla osoitteeseen vuotavatuutiset@gmail.com

Poissa Säihkyväsauva

• Luudankatkoja
  • Vuotislainen
« Vastaus #27 : Syyskuu 11, 2018, 21:25:28 »
Kiitos kaikille Vuotavien Uutisten lukijoille. Toimittajat kiittää ja kuittaa ja ilmiintyy kohti uusia seikkailuja.