Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkkaus  (Luettu 4249 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Pulinanurkkaus
« Vastaus #75 : Heinäkuu 13, 2016, 22:56:03 »
Mä kiltisti odottelen, et Pokémon Go ilmestyis mun play kauppaan ladattavaksi. Mutta vähän turhauttaa, kun siitä on tullut hirveä ilmiö ja niin moni pelaa sitä jo ja itse on vähän pihalla vielä. (Tiedän, voisin ladata sen netistäkin, mut...)

Ja Bulbasaur on kyl söpöin. Mut otin aina lapsena Gameboy-peleissä Charmanderin, koska tulityyppejä oli hirveen vähän.
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #76 : Heinäkuu 26, 2016, 21:54:42 »
Muutama viikko taitaapi osalla olla kesälomaa vielä jäljellä, joillakin (kuten itselläni) vielä kuukauden päivät. Joko innolla odottamassa opinahjoihin paluuta, pääsikö joku johonkin uuteen paikkaan kouluun? Vielä loman ollessa kyseessä - miten vietätte viimeiset lomahetket?  Itse olen jo ottanut pienen varaslähdön syksyn opintoihin ja kirjoittanut yhden esseen etukäteen - mutta muutoin en ole vielä juurikaan miettinyt opintoja. Tarkoituksena olisi vielä käydä ainakin mökillä ja tehdä pientä siivousta etenkin vaatekaapin perukoille ja viedä tarpeettomat vaatteet kierrätykseen.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #77 : Heinäkuu 28, 2016, 21:55:22 »
Lomailun sijaan kesä on mennyt töissä vartijana. En valita, kun alla oli useampi työtön kuukausi yhdellä työkokeilulla höystettynä; sopimusta olisi syyskuun loppuun ja aika suurella todennäköisyydellä jatkoakin luvassa, pari kuukautta voisi ainakin tehdä vielä. Eipä noita hommia ikuisuuksia jaksa, joten jotain muutakin pitäisi kehitellä ja öö... kouluttautua. :D Siinä onkin elämäni suurin kriisi nyt, kun en keksi mitään, siis yhtään minkäänlaista suunnitelmaa minkään tutkinnon suhteen. Periaatteessa kiinnostaisi käydä jotain avoimen yliopiston kautta ja ehkä jotain aikuiskoulutuksia, mutta mikään näistä vaihtoehdoista ei takaa kunnon pätevyyksiä oikein mihinkään. Jossittelu on turhaa, mutta vähän kaduttaa, ettei tullut panostettua ennakkotehtäviin sun muuhun korkeakouluhakuun liittyvään oheisvalmistautumiseen jo yli kolme vuotta sitten lukion loppusuoralla... tai esimerkiksi intin jälkeen. Noh, minkäs teet, vähän saamaton fiilis vaan pikkuhiljaa kehkeytynyt. :D Olisi ehkä hauskaa mennä "opiskelen vaan jotain mikä kiinnostaa" -periaatteella, mutta kun se ei oikein käytännössä toimi ja hyötysuhde on hyvin kyseenalainen.

No mutta itse kesä on ollut ihan kiva, vaikka viime päivien helteet eivät minua niin innosta (en erityisemmin nauti läkähdyttävän kuumasta säästä, vaikka sinällään kaikenlaiset lämpötilat minulle sopivatkin), mutta no, onpahan "kunnon kesää" ainakin jonkin verran tänäkin vuonna.

Lauantaina olisi kaverin polttarit ja siitä viikon päästä sitten häät. Huhhuh, niin se aika rientää, tuoden itse kullekin erilaisia tilanteita eteen... :)

Mitä parhainta loppukesää (tai mistäs sitä tietää, kuinka kauan kesäsäät jatkuvatkaan) kaikille ja kovasti tsemppiä koulun penkille aikanaan palaaville Vuotiksen noidille ja velhoille!
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #78 : Heinäkuu 29, 2016, 22:09:57 »
Tänään pitää miettiä, että katsoisiko EU:n pankkien stressitestitulokset vai ehkä sittenkin Taru sormusten herrasta, se olisi Areenalla tarjolla. Ai että on vaikeaa tehdä päätöksiä! Toisaalta TSH:n ehtii katsoa vähän myöhemmin ja pankkijutuistakin on mukavampaa lukea analyyseja, koska saan niistä enemmän irti (= saa edes jotain irti). Hassua kyllä, että ko. tulokset julkaistaan myöhään perjantai-iltana, jos olisi salaliittoteorioihi taipuvainen niin tässähän sitä olisi... :D

Varmaan päädyn lukemaan sarjakuvia ja raapimaan mahaani. Ja ihmettelemään, mihin kaikki aika on mennyt ilman, että olen saanut mitään tehtyä.

Lomailun sijaan kesä on mennyt töissä vartijana. En valita, kun alla oli useampi työtön kuukausi yhdellä työkokeilulla höystettynä; sopimusta olisi syyskuun loppuun ja aika suurella todennäköisyydellä jatkoakin luvassa, pari kuukautta voisi ainakin tehdä vielä.

Ootko vartijana just jossain kauppakeskuksissa yms? Vai jossain vankilassa? Vai sanotaanko niitä vartijoita sitten vanginvartijoiksi, hmm...

Lainaus
Siinä onkin elämäni suurin kriisi nyt, kun en keksi mitään, siis yhtään minkäänlaista suunnitelmaa minkään tutkinnon suhteen. Periaatteessa kiinnostaisi käydä jotain avoimen yliopiston kautta ja ehkä jotain aikuiskoulutuksia, mutta mikään näistä vaihtoehdoista ei takaa kunnon pätevyyksiä oikein mihinkään. Jossittelu on turhaa, mutta vähän kaduttaa, ettei tullut panostettua ennakkotehtäviin sun muuhun korkeakouluhakuun liittyvään oheisvalmistautumiseen jo yli kolme vuotta sitten lukion loppusuoralla... tai esimerkiksi intin jälkeen. Noh, minkäs teet, vähän saamaton fiilis vaan pikkuhiljaa kehkeytynyt. :D Olisi ehkä hauskaa mennä "opiskelen vaan jotain mikä kiinnostaa" -periaatteella, mutta kun se ei oikein käytännössä toimi ja hyötysuhde on hyvin kyseenalainen.

Vuotislaiset auttavat aina vaikkei apua pyydettäisikään! Täällähän vipeltää vaikka minkälaisen alan asiantuntijaa (noh, ehkä vähän paksusti sanottu tuo "asiantuntija") että jos sulla on vaan yhtään mitään kiinnostuksen kipinää johonkin, niin ehkä täällä osaisi joku huikata vähän konkreettisiä vinkkejä. Tai jos täällä ihmiset voisivat vähän avata omia polkujaan tai muuta, ehkä siitä voisi jotain tarttua matkaan. Edes "ei ainakaan tota" -fiiliksiä. :P

Sinällään tuo dilemma kiinnostuksen ja hyötysuhteen (työllistymisen) välillä on ikiaikainen monien kohdalla, kun kansantanhujen väikkärillä ei välttämättä saa tuota leipää pöytään mutta toisaalta, eivät kaikki voi tai halua olla lääkäreitä tai juristeja. :o
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #79 : Heinäkuu 31, 2016, 17:48:32 »
Ootko vartijana just jossain kauppakeskuksissa yms? Vai jossain vankilassa? Vai sanotaanko niitä vartijoita sitten vanginvartijoiksi, hmm...

En oikeastaan kummassakaan, kyseessä on... öh, no kaipa eräänlainen keskus/laitos on lähin määritelmä tälle "salaiselle" kohteelle, jonka sijainti on toki julkisesti tiedossa, mutta jossa työskentelevien vartijoiden ei vissiin pitäisi asiasta pahemmin huudella. :D Paikallisella tasolla kyseessä on toki yleensä "julkinen salaisuus", kun ei tässä Hamina cityn lähellä hirveän moni muu paikka vartijoita ylipäätään työllistäkään... Joku kansainvälisten suuryritysten toiminnasta Suomessa perillä oleva varmaan arvaakin, mikä massiivinen IT-alan firma, jonka palveluja käytännössä kaikki päivittäin käyttävät, voisi olla kyseessä. Lyhyeen kysymykseen pitkä vastaus!

Opiskeluasia... Periaatteessa olen ollut jo yläasteen ja viimeistään lukion myötä kiinnostunut media-alasta, mutta AMK-pääsykokeissa en toistaiseksi ole onnistunut ja viime keväänä jo tavallaan idean hautasin. Olen myös alan ammattitutkintoa miettinyt, mutta siinä muodostuu ongelmaksi taas hankala asenteeni, kun ei viitsisi töitäkään hylätä sen takia (kun niitä on nyt näillä kulmilla jopa välillä ollut), vaikka toki toisaaltakin voisi paikkoja löytää. Lähellä ei ko. koulutusta järjestetä ja aikuiskoulutuksissa on ainakin kuvausten perusteella omituisia kriteerejä, alkaen alan runsaasta työkokemuksesta. Omat haasteensa paikkakuntavalintojen suhteen tuo myös tyttöystävän sijainti, tällä hetkellä noin 500km päässä ja matkustelusta ei huvittaisi kauhean hankalampaakaan enää tehdä... :D Yhteen muutto neidin kulmille on kuitenkin varmaan edessä kenties noin puolen vuoden päästä (työni täälläpäin jatkuvat hyvällä tuurilla ainakin marraskuun loppuun), joten sekin tässä tavallaan hankaloittaa asioita. Ollaan toki puhuttu ja todettu, ettei tässä mitään rajoitteita (kummankaan) mahdollisten möyhempien työ- ja opiskelupaikkakuntien suhteen ole, että ei minulle mitään rajoja ole sinänsä asetettu. Pienessä päässäni sitä vaan saa näistä asioista aikamoisia käytännön haasteita.

Kulttuurituotannon AMK-tutkintoon olen nyt myös hakenut ja ehkä kokeilen sitä vielä tuossa vuoden päästä. Toki joku yleishyödyllinen tradenomikin voisi toimia... Oma haasteensa on myös hankala asenteeni, kun en millään haluaisi ympärilukuvuotista päiväopiskelua, vaan AMKien monimuotototeutus ja ammatillisten perustutkintojen aikuiskoulutukset olisi niitä ykkösvaihtoehtoja, mutta se pääseminen ja sopivan paikan ja alan löytäminen tuottaa niin pirusti päänvaivaa, kun aiemmatkin yritykset ovat lannistaneet luvattoman paljon ja nyttemmin olen lopulta kyseenalaistanut oman kiinnostukseni ja potentiaalin alalle muussa kuin puhtaasti harrastusmielessä. Oi voi, teen asioista toisinaan itselleni aivan liian hankalia, ja siitä saa toisinaan myös kuulla... :D Eikä se päiväopiskelu kai niin iso peikko olisi, ellei  nyt jo tuntuisi, että olen lukion ja intin jälkeen ollut toisinaan liiankin saamaton ja ei orastavien työmahdollisuuksien ollessa käsillä viitsisi istahtaa päätoimisesti koulun penkille 3-4 vuodeksi. Ihan kuin olisin pian 22-vuotiaana edes niiin vanha aloittamaan mitään opintoja, minulla on itsellä vaan vähän liian syvälle pinttynyt ajatus siitä, että aika loppuu kesken ja ties mitä potaskaa, johon en edes muiden kuin itseni kohdalla koskaan usko... Huvittaa ihan tämä oma tapani keksiä huonoja tekosyitä sille, miksi se ja se asia onkin mukamas huono idea. :D

Opettajan sijaisuuksia tykkäsin tehdä viime lukuvuonna ja mieluusti jatkossakin, jos niitä siunaantuu; sitä kautta alkoi kiinnostaa eri aineopintojen yms. käynti avoimen yliopiston verkkokursseina, mutta tiedä sitten, mikä se kuuluisa hyötysuhde oikeasti olisi, kun mitään pedagogisia pätevyyksiä ja ammattinimikkeitä ei kuitenkaan saa, vaikka pelkkä irrallinen aineopetuspätevyys onkin mahdollista saada tuota kautta. Yliopistoon hakemisen näen kuitenkin itselleni aika kaukaisena vaihtoehtona ja pääsemisen epätodennäköisenä/todella haastavana, eikä minulla kai kuitenkaan mitään urasuunnitelmia tai -haaveita tuohonkaan touhuun ole.

Long story short, ongelma on kai vaan asenne, uskon puute ja vaikeus ottaa selkeä suunta elämälle ja ottaa lähivuosien projektiksi tutkinto x, epävarmojen, mutta parhaimmillaan hyvin palkattujen ja mukavienkin lyhyempien työsuhteiden sijaan. Toisinaan kadehdin ihmisiä, jotka osaavat peruskoulun/lukion/välivuoden jälkeen määrätietoisesti todeta, mitä haluavat opiskella ja kykenevät edes jokseenkin motivoituneena tekemään asian eteen päämäärätietoisesti töitä. :D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2016, 17:56:56 kirjoittanut Rantsu »
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Paikalla samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #80 : Elokuu 01, 2016, 17:17:29 »
Rantsu: Kannattaa tosiaankin pohtia rauhassa, mitä aikoo - hätäisillä päätöksillä tekee vain hallaa itselleen. Pohdinnan jälkeen, mitkä alat kiinnostavat ja motivoivat oikeasti, on hyvä edetä: koulutuspaikkojen sijainti, hyvä valmistautuminen pääsykokeisiin yms. Kannattaa myös muistaa, että nuorena valittu ala ei aina ole se, mistä loppujen lopuksi valmistuu - moni on vaihtanut alaa kun on huomannut jonkin vielä mielenkiintoisemman alan. Eli ei paniikkia opiskelun suhteen :) Mietin myös, että jos pääset paikkaan X opiskelemaan alaa Y, niin olisiko sinun mahdollista tehdä tuolla paikassa jotain töitä, esimerkiksi vaikkapa jotain vastaavaa vartija-hommaa? Nykyään kun ei ole tavatonta, jos opiskelija tekee töitä opintojen ohessa.

Sitten yleispätevää asiaa. Tekisi mieli leipoa! Raparperia minulla on jo tiedossa, joten huomenna pitäisi käydä ostamassa kaupasta mahdolliset puuttuvat ainekset raparperi-piirakkaan :) Koko kesänä en olekaan ehtinyt vielä leipoa mitään, joten tämä vääryys on ehdottomasti korjattava :)

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #81 : Elokuu 06, 2016, 19:39:14 »
Se tunne kun aamulla tuntuu että flunssaa pukkaa. Kaiken kruunaa kun iltapäivällä menee ulkoilemaan, niin ampiainen pistää sormeen. Sattui kyllä tosi paljon ja tuntuu vieläkin vähäm. Kiva vaan kun ei tiedä johtuuko kylmänväristykset (ja siten mahdollinen kuumeen nousu) + päänsärky flunssan pahenemisesta vai siitä ampiaisen pistosta. Toivottavasti olen oikeassa ja ihan siitä flunssasta. Kurkkuunkin sattuu enemmän kuin siihen sormeen, eikä se onneksi punoitakaan niin paljoa kuin aiemmin. Ja alkujaankin lievä ja lähes olematon turvotuskin on laskenut. Johtuu varmaan Pantysonista ja antihistamiinilääkkeestä.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
« Vastaus #82 : Elokuu 06, 2016, 19:45:22 »
Onhan sulla tuossa paketissasi tosiaan muutama muuttuja, Rantsu. :9 Joutuu varmaan tarkasti punnitsemaan, että mikä on tärkeää nyt ja mikä pidemmällä tähtäimellä. Ootsä hyödyntänyt esimerkiksi opintopsykologien (mitä ne oikein on titteleiltään???) palveluita? Mun mielestä työvoimatoimistoissa / kunnalla pitäisi olla töissä ihmisiä, joilla pitäisi olla työkaluja ja vinkkejä tällaisissa tapauksissa. Ainakin juttelu voisi auttaa.

Mietin myös, että jos pääset paikkaan X opiskelemaan alaa Y, niin olisiko sinun mahdollista tehdä tuolla paikassa jotain töitä, esimerkiksi vaikkapa jotain vastaavaa vartija-hommaa? Nykyään kun ei ole tavatonta, jos opiskelija tekee töitä opintojen ohessa.

Samaa mieltä. :-) Vartijan homma ei kuitenkaan liene niin spesifi ala, etteikö osaajille olisi töitä ainakin keikkaluontoisesti useammallakin paikkakunnalla vaikka tietysti on totta, että työpaikat keskittyvät usein pääkaupunkiseudulle, minkä voi joutua ottamaan huomioon, jos mielii suunnata jonnekin muualle opiskelemaan.

Sen verran haluaisin kuitenkin tsempata, että kouluihin kannattaa hakea rohkeasti eikä lannistua, jos ei ensimmäisellä tai toisella kerralla tärppää. Pääseminen haluamaansa koulutukseen voi olla tuskaisan tien takana ja valmistautuminen pääsykokeisiin haastavaa, jos opiskelurutiineista on päässyt irtautumaan jo useamman vuoden ajan.

+ Älä ihmeessä juutu ikääsi! :-) 22 vuotta ei ole ikä eikä mikään, ja vanhenemisessa on se huono puoli, ettei se kyllä lopu tähän vaan ensi vuonna on mittarissa taas lisää.. Opiskelujen aloittamisen lykkääminen sillä, että tuntee itsensä vanhaksi, ei siis varmaan kannata. Menee pian sillä tavalla, että olet yksi niistä 60-vuotiasta, jotka alkavat opiskelemaan työuransa jälkeen yliopistossa ihan vaan huvin vuoksi. Tosin näin ei varmaan voi käydä, koska seuraavat sukupolvet pääsevät eläkkeelle vasta joskus 150-vuotiaina. :D

YLEllä on tarjolla Harry Potter -tietovisa. Paljonko saitte pisteitä? Minua muuten kiinnostaa, että onko Severuksen suojelius tosiaan käännetty nimenomaan naarasHIRVEKSI? Loogistahan se olisi, kun hirvet ovat seikkailleet kirjassa kuitenkin kolmannesta osasta alkaen...

Voi ei, Lady Asensio, sulla tuntuu olevan nyt harmia monesta suunnasta. :-( Toivottavasti olosi paranee pian - ja että kyseessä tosiaan on pelkkä flunssa.
POISSAOLEVAINEN

Paikalla samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #83 : Elokuu 08, 2016, 17:50:17 »
YLEllä on tarjolla Harry Potter -tietovisa. Paljonko saitte pisteitä? Minua muuten kiinnostaa, että onko Severuksen suojelius tosiaan käännetty nimenomaan naarasHIRVEKSI? Loogistahan se olisi, kun hirvet ovat seikkailleet kirjassa kuitenkin kolmannesta osasta alkaen..

No johan oli tietovisa - muutaman kerran Potterit lukeneena nuo olivat kyllä peruskauraa :D Jopa tuttuni, joka ei ole koskenut ensimmäiseenkään Potter-teokseen, tiesi hyvin vastauksia noihin kysymyksiin eli kovin haastavia ei kysymykset olleet :D Ja mikä muu se muuten sitten voisi olla, ellei tuo naaraspuolinen hirvi? Itse en nimittäin ole perehtynyt alkuperäisten teosten ja suomennoksien sanaston niin seikkaperäiseen tulkintaan sanojen vivahde-eroista yms.

Ja jee, myös elämäni ensimmäinen rahkapiirakka onnistui ja sai paljon kehuja! Mukavaa on leipoa ja nauttia tuotoksista, mutta se tiskaus! Agrh, ja kun leipoo niin siä tiskattavaa kippoa ja kuppoa tulee niin vietävästi.

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #84 : Elokuu 09, 2016, 00:06:25 »
Tuo ylen tietovisa oli liian helppo. Kysymyksiä ei edestarvinnut lukea ajatuksella loppuun että tiesi vastauksen. Olisin odottanut että olisi ollut edes joitain vähän vaikeampia kysymyksiä tai joku kompa kysymys.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #85 : Elokuu 14, 2016, 20:02:26 »
Onhan sulla tuossa paketissasi tosiaan muutama muuttuja, Rantsu. :9 Joutuu varmaan tarkasti punnitsemaan, että mikä on tärkeää nyt ja mikä pidemmällä tähtäimellä. Ootsä hyödyntänyt esimerkiksi opintopsykologien (mitä ne oikein on titteleiltään???) palveluita? Mun mielestä työvoimatoimistoissa / kunnalla pitäisi olla töissä ihmisiä, joilla pitäisi olla työkaluja ja vinkkejä tällaisissa tapauksissa. Ainakin juttelu voisi auttaa.

Hm, enpä ole. Olen nyt yllättäen saanut avoimien yliopistojen tarjontaa tutkimalla jonkinlaista kenties pidemmänkin tähtäimen suunnitelmanpoikasta kasaan. Enää huolettaa oma valmius ja kyvykkyys ja tietysti se, miten paljon rahaa koko setti tulisi parhaimmillaan/pahimillaan nielemään. :D No mutta edes jotain kehitteillä kuitenkin tähän töiden oheen. Keväällä kai on kuitenkin edessä jonkin AMKin monimuoto-opiskeluun hakeminen, joten myös "oikean" opiskelun suhteen on nyt edes jotain suunnitelmantynkää. Jos ei ajatussolmu tästä aukene, niin pitänee uhrata kunnon ajatusta tuollaiselle konsulttiavullekin.

Kiitos teille tsempistä! Kummasti se auttaa, kun vähän tulee näkemyksiä oman, negatiiviseksi taipuneen ajatusmallin ulkopuolelta :)
*Tumblr
Instagram

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
« Vastaus #86 : Elokuu 15, 2016, 21:41:28 »
Olen nyt yllättäen saanut avoimien yliopistojen tarjontaa tutkimalla jonkinlaista kenties pidemmänkin tähtäimen suunnitelmanpoikasta kasaan. Enää huolettaa oma valmius ja kyvykkyys ja tietysti se, miten paljon rahaa koko setti tulisi parhaimmillaan/pahimillaan nielemään. :D No mutta edes jotain kehitteillä kuitenkin tähän töiden oheen. Keväällä kai on kuitenkin edessä jonkin AMKin monimuoto-opiskeluun hakeminen, joten myös "oikean" opiskelun suhteen on nyt edes jotain suunnitelmantynkää.

Vau, kuulostaa tosi hyvältä, Rantsu. Suunnitelman tynkä on imho mitä erinomaisin lähtökohta opintoihin kuin opintoihin. ^_^ Ymmärrän huolen rahasta, siitä ei pääse nimittäin mihinkään että avoimen kautta opiskelu ei ole kovin halpaa lystiä. Sen sijaan omia kykyjen ei mielestäni kannata missään nimessä alkaa epäillä, rohkeasti tulta päin!

Muillekin koulutusta miettiville vinkkaisin, että Kysy opolta -tsätti aukeaa käsittääkseni tässä ensi kuun puolella taas. Lisäksi ainakin insinöörialan paikkoja on vielä paljon auki, jos se puoli sattuisi jotakuta yhtään kutkuttamaan. :-)
POISSAOLEVAINEN

Paikalla samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #87 : Syyskuu 11, 2016, 15:43:28 »
Syys on näköjään aikuisten oikeasti tuloillaan: tänäänkin vietin pidemmän tovin haravan varressa lehtiä kasoihin rapsutellen. Tosin kasat eivät olleet vielä niin isoja, että jos joku olisi halunnut niihin hypätä niin varmasti olisi saanut tuntea jomotuksen tunteen takalistossaan! Myös pimeys alkaa saapua entistä ärhäkkäämpänä ja entistä aikaisemmin, ja eilen laitoinkin eteisen ikkunalaudalle syksyn ensimmäiset tuikut palamaan. Enää puuttuu jonkin neulomisprojektin aloittaminen, niin olisi syystunnelmat kohdillaan!

Kävin tuossa myös tenttimässä yhden liki 700 sivuisen englannin kielisen kirjan. Kröhömhöm... opuksesta en päässyt edes sivulle 200, mutta onneksi tentin aihealue ja kysymykset olivat ihan tavan järjellä ajateltavissa, ja sainkin sieltä sitten 4/5. Jos muutkin kurssit olisi yhtä helppoja, niin eihän tässä olisi sitten mitään hätää - mutta kun ei :D

Miten on muiden syksy lähtenyt liikkeelle?

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
« Vastaus #88 : Syyskuu 11, 2016, 17:47:25 »
Itse onnistuin saamaan itselleni ihan oikein syysflunssan. -_- Mutta onneksi sitä voi tässä rauhassa parannella, kun ei yliopistolla ole mitään pakollisia hommia. Gradua vaan pitäisi saada eteenpäin.
Kävin tuossa myös tenttimässä yhden liki 700 sivuisen englannin kielisen kirjan.
Ooh, onneksi olkoon. Hiukan vastaava projekti on minullakin edessäpäin. En kyllä odota yhtään innolla.

Sentään syksy on muuten ihan suosikkini. Kunhan jaksaa niin voisi leipoa jotain syysherkkuja ja askarrella ja ommella ja käydä virkistävillä kävelyillä. Myöskin ensimmäistä omaa (tai noh, kumppanin kanssa jaettua) kämppää on päässyt hiljaksiin sisustamaan ja jotenkin syksy tuntuu uudelta alulta minulle monella tapaa. :)
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #89 : Lokakuu 22, 2016, 19:38:22 »
Toooooooodella pitkä tauko Vuotiksesta, mutta tulenpa nyt henkimään vähän eloa tähän topaan.

Olisiko jollain ajankääntäjää lainaan annettavaksi? Haluaisin niin kovasti kokea tän kesän ja alkusyksyn Shiraz Lanen keikat ja Kuopiorockin uudelleen, seikkailla Helsingin kesä- ja elokuun tuoksuisilla kaduilla, juosta Tampereen syyskuun öisillä kaduilla ja hymyillen tanssia Kuopion Henkassa... Olisipa marraskuun loppu, jolloin Shiraz Lane tulee takaisin Suomeen European touriltaan ja pääsisin taas keikalle <3

Tulipa tuossa syyskuun lopulla pöhkö pikkuriiviö kissanpentu hyriseväksi kaulahuiviksi minulle.
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Paikalla samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #90 : Lokakuu 22, 2016, 21:27:15 »
Tulipa tuossa syyskuun lopulla pöhkö pikkuriiviö kissanpentu hyriseväksi kaulahuiviksi minulle.

Oooi, kissanpennut on söpöjä! Millainen uusi karvainen kaveri on, ja mikä on hänen söpöytensä nimi?

Mutta mikä ei ole niin söpöä? Muita kauhusta kankeaksi saavat pelottelevat pellet puskissa. Söpöä ei ole myöskään Donald Trumpin vaalikampanjointi. Eikä se, että jossain vaiheessa on luvassa loskaa. Vai mitä?

Ja sitten jotain muuta. Gradu, se ehkä valmistuukin joskus! Ei tosin ihan lähiaikoina, mutta nyt on sellaisia elonmerkkejä opiskelun yllä, että voisi alkaa saamaan asiaa ihan paperille asti!

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #91 : Lokakuu 22, 2016, 23:25:25 »

Oooi, kissanpennut on söpöjä! Millainen uusi karvainen kaveri on, ja mikä on hänen söpöytensä nimi?

Mutta mikä ei ole niin söpöä? Muita kauhusta kankeaksi saavat pelottelevat pellet puskissa. Söpöä ei ole myöskään Donald Trumpin vaalikampanjointi. Eikä se, että jossain vaiheessa on luvassa loskaa. Vai mitä?

Kissanpennut on ihania💕
Meillä oli kerran löytöpentuja kotona ennen eläintaloon vientiä ja pihassa sitten kuvia otettiin muistoksi ja minä kyykkysilläni mekkoineni päivineni houkuttelin kissalapsia olemaan paikallaan niin enpä päässyt liikahtamaan muutamaan toviin mihinkään kun pennut puski mekonhelmaan kamalaa kameraa pakoon.❤

Minä se pelottavampi olisin jos pelle pomppaisi eteen.
Toteaisin kylmän rauhassa että älä tule lähemmäksi, poliisille on jo pirautettu.
Mitä tapaus Donald Trumpiin tulee, niin minulla olisi sille herralle vain kolme sanaa sanottavana: "Syö etanoita Trump!".
Kenties joku jo arvasikin, että minä en pidä Trumpin vaalikampanjoinnista yhtään.
Ei tarvitsisi vielä loskakelienkään alkaa.
Pikkupakkanen vielä menettelee kiitos uuden, puolilämpöisen takin
mutta loska.. Plääh!

Huh huu, kohta meillä on taas joulu, siis, ei itkeä saa, ei pelotella saa, Dobby voi tulla ikkunan taa.. :D
Eikun häh? Eihän vielä olekaan joulu..

//Ja samettiinalle tsemppiä gradun valmistumiseen! :)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #92 : Lokakuu 26, 2016, 13:55:18 »

Maatiaiskissa nimeltä Joel Alex, kutsumanimeltään Joel ja lempinimiltään Hassu, Pöhkö, Höpsö, Riiviö, Pikkupiru ja mitä näitä nyt olikaan :D Aamuisin riiviö, iltaisin sylivauva ja päivisin ja öisin osaa viihdyttää itseään kun en ole kotona/olen unten mailla. Viikonloppuna hätkähdin sitä tosiasiaa, että Joel on kasvanut huomattavasti ensimmäisestä viikosta ja etenkin niistä ensimmäisistä päivistä kanssani. Pari kolme päivää meni piiloutuessa ja seinien viertä kulkiessa, jos liikuin kämpässäni tai olin jäänyt seisomaan keittiöön miettimään mitä tekisin, mutta kun Joel kuoriutui ulos kuorestaan, olen oppinut vähän milloin katilla on nälkä, milloin se saa hepulikohtaukset, mistä ruoista katti pitää (Latzin märkäruoat on suurinta herkkua!) ja mikä lelu on mieleisin (kunhan ensi viikolla tulee lisää rahaa, niin pystyy ostamaan pari uutta lelua ja parin hajonneen lelun tilalle samanlaiset lelut). Mutta on vaan harmittanut, etten ottanut Joelille kaveria samasta pentueesta, mutta ehkä sitten jossain vaiheessa, kunhan rahatilanne antaa myöten pitää toistakin kissaa :)
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Paikalla samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #93 : Marraskuu 07, 2016, 19:46:14 »
Lumi, viima, pakkanen. Onhan se mukavaa, että lunta on maassa: se luo ainakin itselleni paremman mielen sekä luo valoisamman tunnelman. Viima yhdistettynä pakkaseen eivät puolestaan ole kiva asia. Minulla ainakin näillä keleillä kädet muuttuvat täysin korpuiksi, ja niitä saa olla koko ajan rasvaamassa. Kellään samoja "vaivoja", ja millaisia voiteita suositte?

Poissa Nordamien

• Laitapuolen hyökkääjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #94 : Marraskuu 19, 2016, 00:17:11 »
Yöh. Perjantai-ilta, olen selvinpäin, vaikka ulkona on juuri sellainen keli, joka yleensä on varsin verraton motivaattori humaltumiselle. Kylmää, pimeää, synkkää ja märkää. En pidä, en pidä sitten ollenkaan. Varsinkin kun nyt lumet suli pois niin tuo on todella ankean syksyistä. Kertakaikkisen ärsyttävää, just ku aatteli, että tavallaan hypättiin siitä ei niin synkästä ja märästä syksystä suoraan valkean lumiseen talveen niin tämmöinen jälkijättöinen syksy tuntuu tavallistakin tylymmältä. Mutta mikäpä tässä muuten, pakertelen jotain randomesseetä jollekin kurssille, jonka tarkkaa nimeä en muista koskaan. Mutta jokatapauksessa, kävi sillain hassusti, että päädyin Tampereen yliopistoon lukemaan historiaa. En itsekään tiedä miten siinä nyt näin kävi, mutta ainakaan kukaan ei ole vielä myöntänyt virhettään ja potkinut minua tuolta pois. Eipä sillä, viihdyn varsin hyvin. Syksy on ollut todella kostea, sumuinen ja on toi sääkin ollut aika samankaltainen. Mutta on ne opinnotkin sujuneet varsin kelvollisesti, ensimmäiset nopat on otettu haltuun ja vielä pitäisi vajaa kolmisen sataa kappaletta hankkia niitä lisää. Onneksi on viitisen vuotta aikaa tuon projektin suorittamisen kanssa.

Törmäsin myös tuossa menneenä syksynä erääseen Vuotislaiseen kaupunkikierroksen jatkoilla ja oli varsin metkaa bongata vanha vuotisparini vajaan vuosikymmenen tauon jälkeen, Lemmonleikosta siis on kyse jos jonkun muisti ei niin kauas kanna. En edes muista mikä vuosi se oli kun meidät Vuoden vuotispariksi äänestettiin, mutta jotain tuon tittelin eeppisyydestä kertoo, että emme olleet edes ehdolla. Tosin en muista, oliko ehdolla kukaan muukaan :D

Tulipa siinä myös puheeksi, että pitäiskö vielä kerran puhaltaa Tampereen elottomaan miittiskeneen hitusen eloa, joten voisi alustavasti kysellä, että vieläkö on vanhoja, tai miksei tuoreempiakin, vuotilasia, jotka haluisivat verestellä vanhoja muistoja vielä kerran tai vaihtoehtoisesti niitä, jotka haluaisivat kenties muutaman mukavan Potterhenkisen muiston muisteltavaksi ?

Tämä paikka tosin vaikuttaa yhtä kuolleelta kuin muuan iskelmälaulaja, joka tykkäs pyyhkiä surua silmistä pois.
I hate hippies, those basterds ate mah cookies !

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #95 : Marraskuu 21, 2016, 05:19:56 »
Mä luulen, että Tampere on aika näivettynyt, mitä miittailuun tulee. Eivät ole ainakaan mitään suurta innostusta synnyttäneet nuo herättelyt, kun niillä harvoilla kohtuullisen aktiivisilla pyörii kuviot pitkälti larppien ympärillä. Toivoa sopii, että tulevat leffat, e-kirjat ja Cursed Child saisivat ihmisiä liikkeelle siinä määrin, että edes uutta porukkaa valuisi foorumeille. Ei siinä mitään, jos jotain miitinkiä kehittyy niin pyrin olemaan messissä.

samettiina, kuulostaa todella tutulta. Atooppinen iho ja talvi ovat huono yhdistelmä. Mulla tuppaa menemään kädet ja huulet aivan hajalle ja naamaan on pakko laittaa pahimmillaan Vitalista ettei sekin kärsi. Käsiin mulla on reseptillä kortisonivoidetta, jota käytän tarpeen tullen, mutta perusvoiteena menee Ceralan Plus, joka on hyvää kuiville käsille. Pystyy käyttämään hyvin päivänkin aikana, kuivuu nopeasti. Yöksi olen joskus heittänyt jotain rasvaisempaa voidetta, kuten Hydran, kun kortisonia ei viitsi käyttää sen enempää kuin on pakko.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Paikalla samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #96 : Joulukuu 15, 2016, 18:35:16 »
Itselläni oli tällä viikolla viimeiset pakolliset läsnäolot yliopistolla, jehna! Enää gradun kirjoitus, ja homma olisi paketissa - kunhan tietokoneeni suostuisi yhteistyöhön kanssani.

Joululomani alkoi siis eilen, ja nyt odotan innolla joulua. Eilen sain viimeisetkin joululahjat paketoitua, ja viikonloppuna olisi tarkoitus laittaa turbovaihde päälle leipomisen suhteen. Ainut asia, jota en jouluvalmisteluissa odota, on siivous. Se on kyllä sellainen kestävyysurheilusuoritus, mutta tuleepahan siistiä!

Muilla jo lomailu mielessä?

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Taught to love, born to live and let go
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #97 : Helmikuu 07, 2017, 04:29:13 »
Siitä on kyllä hetki, kun on täällä tullut pyörähdettyä.

Jostain kumman syystä avasin Vuotiksen pitkästä aikaa ja ai että, kun tuli nostalginen fiilis. Ihan uskomatonta, siitä on reilut kahdeksan vuotta, kun rekisteröidyin tänne and this is still alive and kicking. Ei mulla oikeesti oo mitään järkevää sanottavaa, tulin vaan ihmettelemään ja kelaamaan kaikkee sitä mitä on tapahtunut just sen takia, että oon tänne joskus eksynyt. Huhhuh.

Huomenna kahdet bänditreenit, pitäis varmaan painua pehkuihin etten oo aivan raato päivällä.
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #98 : Helmikuu 13, 2017, 21:05:50 »
Munkin viime vuotiskäynnistä on iäisyys! Rekisteröidyin tänne muistaakseni vuonna 2008 eli noin 9 vuotta sitten, jonka takia päätin ihan nostalgiasyistä tulla käymään. Tosi kuolluttahan täällä nykyään on, mut kiva kumminkin käydä täällä välillä.

Muutenkin oon alkanu harrastella uudelleen sellasia asioita mitä tein kymmenen vuotta sitten. Lukioaikoina ja yliopiston alussa olin niin kiireinen, että aika ei yksinkertaistesti riittänyt muulle kuin kouluhommille ja töille. Nyt opinnot on alkanut keventyä ja koska asuan nykyään yksin, omaa aikaa on aika reippaast. Innostuin siis jälleen piirtämisestä ja kirjottamisesta oikein kunnolla. Koska oon myös kattellu aika paljon animea, oon nyt piirrelly vähän mangaa. Sen lisäks oon jatkanu mun Nanowrimoa minkä alotin marraskuussa, ja nyt se alkaakin olla loppusuoralla.

On tosi kiva jotenkin tehdä luovia asioita pitkästä aikaa! Muutenkin on paljon rennompi olo kun on enemmän vapaa-aikaa käytössä kuin ennen. :)
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #99 : Helmikuu 20, 2017, 23:32:53 »
BOOM! Emmä tiedä, mitä mä täällä teen lähes keskellä yötä? Viimeks kirjottanu jotain 2011 ja viimesest käynnistäki toista vuotta. Oispa nyt vaan hot winsejä.

Adiós!