Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkkaus  (Luettu 4246 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Pulinanurkkaus
« Vastaus #50 : Joulukuu 06, 2015, 17:38:27 »
Hyvää itsenäisyyspäivää vuotislaisille! :)

Itse hiljennyn kohta katsomaan Linnanjuhlia, ja samalla olisi ideana myös syödä itsenäisyyspäivän ateria, eipä tässä sen ihmeellisempiä tapoja itsellä tähän päivään
kuulu.
Joulukortteja jatkan kanssa tänään tai huomenna, ja toivon valkeaa joulua.
Itselle suurin hetki joulussa on ehkä Turun joulurauhan julistus, se on jotenkin merkki
että nyt on aika jättää huolet ja murheet pois ja hiljentyä jouluun ja joulun viettoon.
Olla perheen kanssa. Ja jottei ihan sokeriksi menisi koko teksti, niin huomenna vielä
töihin ennen ansaittua joululomaa.

"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Luna Helmiina

• Vuotislainen
« Vastaus #51 : Joulukuu 15, 2015, 19:29:08 »
Lueskelin tossa vanhoja Vuotis-juonareita, ja tajusin vasta nyt, että minä ja Livingstone
ollaan pelattu Yli-inkvisaattorin armoilla-pelissä, en kyllä muistanut, että olin pahis, ja selvisin hengissä :D (ah, aina selviin hengisä juonareissa pahiksena :D

Ei mulla muuta tärkeää asiaa ollut, paitsi, että enää 10 yötä jouluun!
Ja maanantaina tällä alkaa joululoma loppiaiseen asti.
Onko ihmisillä jotain erityisiä joulunviettotapoja aattoon liittyen?
"Puh?"
"No mitä, Nasu?

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #52 : Joulukuu 16, 2015, 12:21:22 »
Joulu lähestyy tosiaan lähestymistään huimaa vauhtia - passaa tosin lähestyäkin, sillä täällä joululahjat jo hoidossa, kuten myös joululeipomukset. Tosin sitä lunta yhä odotellen...

Meillä on ollut aina samanlainen tyyli viettää jouluaattoa, mutta muut joulun pyhät eivät ole niin kiveenhakattuja. Aattona esimerkiksi Lumiukko-elokuva, hautausmaalla käynti, joulusauna, lahjojen jakaminen sekä jouluateria kuuluvat perinteisiin. Joulun ajan jätän myös vain perheen kanssa yhdessäololle, ja jätän opiskelut hetkeksi sikseen - opiskella ehtii myöhemminkin!
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #53 : Tammikuu 08, 2016, 13:57:06 »
Tulkaa juonittelupeliin, niin saataisiin se vihdoin alkamaan. *koiranpentuilme*
Inhottava flunssa päällä. Nyt on ilmeisesti jo 3. päivä. Olo on parempi, ja kuume ei varmaan (ainakaan toivottavasti) enää nouse, mutta nenän tukkoisuus. Ärsyttävää. Kurkkukin osaa olla vielä hieman kipeä. Ja yleensä saan jälkitaudin. Joko kurkkukipu pitkittyy ja kuuman juoman nauttimista pitää jatkaa jopa viikonkin kun muuten on terve tai sitten tulee joku lievä keuhkoputkentulehduksen tapainen.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #54 : Maaliskuu 26, 2016, 16:37:20 »
*Pieni elämän henkäys tähän topaan*

Helmikuun tokalla viikolla minulla alkoi työharjoittelu Kuopion Tyttöjen Talolla. Alunperin työharjoittelu olisi pitänyt loppua jo kiirastorstaina, mutta olen viihtynyt työharkkapaikassa niin hyvin, että työharjoittelujaksoani päätettiin pidentää toukokuun loppuun asti (ja varmasti olisivat olleet työpaikalla jollain tapaa hukassa, jos en olisi ollut ideoimassa uutta tekemistä avoimiin sekä Tuunaus-ryhmään :D). Hyvä vain, että sain jatkoa työharjoittelulle, sillä ei ollenkaan innosta palata koulunpenkille amiskalle kertaamaan samoja asioita, mitkä jo opin lukiossa (taisin purnuttaa tässä topassa joskus aikaisemmin VALMAsta, joka on entinen ammattistartti), enkä ole saanut opettajien takia tälle VALMA-vuodelle lukiosta mitään hyväksilukuja.
   Sitten kun pääsen haluamalleni alalle opiskelemaan, saan VALMAsta jotain hyväksilukuja automaattisesti (mun tuurilla en kuitenkaan saa), mutta minun pitäisi hakea vielä lukio-opinnoistakin (joita on kertynyt minulle sen vajaan kolmen vuoden ajalta) hyväksilukuja. Toivon tosiaan, että seuraavalla kerralla lukio-opintoni otettaisiin huomioon henk.koht. opintosuunnitelmaa tehdessä, että saisin ne hyväksiluvut, mitä en VALMAssa saanut.
   Täytin viime viikolla 20 vuotta ja aikuiselämä murheineen ja huolineen stressaa.
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Poissa Isfet

• Haahuilija
  • Vuotislainen
« Vastaus #55 : Huhtikuu 14, 2016, 15:52:23 »
*Lisää henkäyksiä"

Minullakin oli vähän aikaa sitten viisi viikkoinen työssäoppiminen, ja se loppui kiirastorstaina suunnitelman mukaan. Koulunpenkille palaaminen oli... Turhauttavaa? Tylsää? Jotain sinne päin, en osaa sanoa tarkalleen. Meillä on aika paljon YTO- aineita (=Yhteiset Tutkinnon Osat, ruotsi, äikkä jne.) ja en ole oikeastaan huomannut oppineeni juuri mitään uutta. Tuttuja juttuja peruskoulustakin.

Tänään pidin äidinkielen esitelmän vapaavalintaisesta aiheesta. Aikaa aiheen keksimiseen oli noin puolituntia, ja päässäni raksutti tyhjää yhä kahdenkymmenen minuutin jälkeen. Sitten keksin että oli lukenut juuri Taru Sormusten Herrasta -kirjan uudelleen (ostin kovakantisen yhteisniiteen uudella suomennoksella ja runsaalla liitepaketilla varusteltuna neljällä kympillä...) ja keksin että teen esitelmän Tolkienista. Hyvä minä! No, tänään sai esitellä siis työni. Jännitin, kuten aina, ja sain kuin sainkin kerrottua Tolkienin elämästä ja teoksista ihan hyvin. Minulla oli pari kuvaa Power Pointissa kirjojen vanhojen painosten kansista, ja oma kirjani mukana. Olin mielestäni kertonut kaiken minkä pystyin uuvuttamatta kuulijoita yksityiskohdilla.
Vasta esitelmän jälkeen, kun tuli kysymysten vuoro, joku kysyi valaistuneesti: Eikös jostakin niistä ole tehty joku elokuvakin? Vastasin (muistin vasta silloin tämän pikku yksityiskohdan ) että siis kyllä, Taru Sormusten Herrasta ja Hobitista on tehty useitakin, Silmarillionista vaan ei ole. Vieläkään minulla ei sytyttänyt. Arviointia antaessaan opettaja sanoi, että olisi kaivannut jonkinlaista  lukunäytettä (oikeasti, minulla oli kirjakin! Tyhmä minä, vaikka mieleeni ei tullut yhtään kokonaisvaltaista kohtaa) tai elokuvan traileria. Ihan totta minä, olin jopa ajatellut harmistuneena etten voi näyttää mitään videota, ja minulla olisi ollut kahmalokaupalla trailereita. Häpeä!

Lainaus
Toivon tosiaan, että seuraavalla kerralla lukio-opintoni otettaisiin huomioon henk.koht. opintosuunnitelmaa tehdessä, että saisin ne hyväksiluvut, mitä en VALMAssa saanut.
Jep, se olisi mahtava juttu. Näissä on tuntunut olevan ongelmia ihan yleisestikin...

Lainaus
Täytin viime viikolla 20 vuotta ja aikuiselämä murheineen ja huolineen stressaa

Toivottavasti kuitenkaan ei liikaa. On siinä hyvätkin puolensa, pilven takaa paistaa aina aurinko ja niin edespäin loppuun kuluneita positiivi lausahduksia. Mutta nyt on kevät, ja aurinko paistaa. Ehkä kaikki on ihan hyvin.
Ajattelen, siis olen.

• Vuotislainen
« Vastaus #56 : Huhtikuu 14, 2016, 21:14:50 »
Lainaus
Täytin viime viikolla 20 vuotta ja aikuiselämä murheineen ja huolineen stressaa

Toivottavasti kuitenkaan ei liikaa. On siinä hyvätkin puolensa, pilven takaa paistaa aina aurinko ja niin edespäin loppuun kuluneita positiivi lausahduksia. Mutta nyt on kevät, ja aurinko paistaa. Ehkä kaikki on ihan hyvin.
Ajoittain (lähes) kaikki tuntuu olevan ihan hyvin, mutta sitten on aina se jokin asia muistuttamassa jostakin ja taas mennään ahdistuksen vuoristoradassa. Hyvät puolet on aina, ja mä toivon, että saisin joltakin kaverilta tai sukulaiselta rahallista apua/rahaa lainaan, kun tämä kuukausi on taas niitä kuukausia, jolloin lääkkeet ja lääkärinmaksut ynnä muut vievät enimmän osan käytössäolevista rahoista, ettei ihan nälässä tarvitsisi elää lähes kolmea viikkoa.

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #57 : Toukokuu 02, 2016, 19:00:10 »
Vappu oli ja meni - mitenkä juhlistette moista karkeloa? Itse en järjin vapusta perusta, sillä en ole niin päässyt kyseisen juhlan ytimeen kiinni. Koskaan en ole ollut esimerkiski vappupiknikillä, mutta kävin kaupasta tänä vuonna kuitenkin ostamassa pari munkkia ja pullollisen simaa.

Kuitenkin vapusta käännyttiin toukokuuhun, ja koulun penkillä istuville se tietää sitä, että odotettuun kesälomaan olisi kuukauden päivät aikaa. Joko innolla odotatte lomaa, onko viimeiset koulurutistukset käynnissä? Itse ainakin halajan jo lomille, ja kevään viimeiset koulutyöt ovat käsillä.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #58 : Toukokuu 02, 2016, 19:05:32 »
Vappu meni ensin töissä ja sitten illasta menin puistoon piknikille jossa iso kaveriporukka jo hengaili. Eipä mitään sen kummallisempaa. Sunnuntaina kävin myös piknikillä teekkarikastetta katsomassa, onnistuin jopa polttamaan toisen olkapääni, sen verran oli lämmintä ja aurinkoa! :DD
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Ria

• Haaveilija
  • Aurori
  • *
  • Pottermore: YewCharm170
« Vastaus #59 : Toukokuu 02, 2016, 20:01:42 »
Sunnuntaina kävin myös piknikillä teekkarikastetta katsomassa, onnistuin jopa polttamaan toisen olkapääni, sen verran oli lämmintä ja aurinkoa! :DD
Auts, voi ei! Mutta toisaalta, tämähän on selkeä kesän merkki!

Itse en juurikaan kauheasti vappuja vietellyt. Olin lauantaina vapaalla, mutta sunnuntaina oli tiedossa aamuvuoro työssäoppimisen paikalla ja samoin tänään. Eli missään vaiheessa ei ole oikein voinut ottaa iloa irti vapusta. Multa kyllä työpaikkaohjaaja kyseli, että haluanko pitää vapun vapaana, mutta tulin siihen tulokseen, että oon mielummin töissä. Mulla on vaan aivan ihana työssäoppimisen paikka ja paras mahdollinen työpaikkaohjaaja, että olin ennemmin vapun töissä oppimassa kaikkea mielenkiintoista kuin kaupungilla. :D

• Vuotislainen
« Vastaus #60 : Toukokuu 03, 2016, 00:15:25 »
Me vietettiin vappua kavereiden kanssa nelistään, kun yhdellä oli muuttohärdelli viikonloppuna ja yksi oli (kait toisessa) muutossa apuna. Eipä sitä aina kauhean isolla porukalla tarvitsekaan bilettää ja alkoholia läträtä, kun on hauskaa, ja vielä kun aloitimme vapunvieton bileidenjärjestäjän luona, jolla on SingStar ja lautapelejä, niin eihän siinä meinaa muistaa syödäkään saati juoda mitään herkkuja :D Kierreltiin illasta muutamassa baarissa, ja tanssittiin hetki torin kulmalla ulkoilmabileissä. Olisin halunnut käydä yhdellä lammella katsomassa vähän, että minkälainen se meno siellä olisi ollut, mutta ehkä sitten ensi vappuna.

Pukeudutteko yleensä vappuna mihinkään naamiaisasuun, vai riittääkö ihan serpentiini ja/tai yo-lakki / pirunsarvi-, kissan- tai mikkihiirikorvallinen hiuspanta? Itse repäisin ja olin koko illan kotitonttu Dobbynä (vähän kyllä ärsytti aamulla kaverin luota kotiin lähtiessä, etten ollut tajunnut ottaa vähän isompaa laukkua mukaan, että olisin saanut vaihdettua vaatteet, mutta ensi vuonna sitten tiedän ottaa).

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Toukokuu 21, 2016, 19:45:55 »
AAAAAAAAAaah! Tänään pääsen taas vähän keikkailemaan Henkkaan Reckless Loven ja Shiraz Lanen tahtiin. Tätä Rekkujen keikkaa olen odottanut jo helmikuusta asti (olikohan se nyt viime kuun lopulla, kun sain tietää, että Shiraz Lane on lämppärinä. Ai että, kaksi bändiä yhdellä iskulla!), ja tuossa jokunen tunti sitten olin Rekkujen akustisella keikalla torin kesäkauden avajaisissa (sade ei kyllä yhtään haitannut mitään, sen sateen ja lammikossa seisomisen oikein unohti). Se on aina niin, että parin päivän sisällä Rekkujen keikan päättymisestä ja sen keikan hekuttamisen jälkeen tulee keikkakooma ja -kuume, on ne vaan mahtavia. Rakkaus.

Kesäloma lähestyy, suunnitelmissa tällä hetkellä on Kuopio RockCock (koska Reckless Love, Shiraz Lane, Viikate, Antti Tuisku ja Santa Cruz), ja ehkä reissailen joko kesä- tai heinäkuussa sukulaisten luo eri puolille Suomea, katsoo nyt mihin kesä vie. Mites muilla, minkälaiset kesäsuunnitelmat? Reissailuja, festareita, sukulointia vai rentoutusta?

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #62 : Toukokuu 21, 2016, 20:49:28 »
Itselläni kesäloma alkoi tällä viikolla - ja ainakin näin loman alun kunniaksi olen katsonut ahkerasti jääkiekon MM-kisoja. Huomista finaalia tässä jo odotellen, pitää jo aamusella käydä ostamassa kisaeväät kisakatsomoon! Mutta joo, pidemmälle kesälomsuunnitelmia ei vielä ole. Mökkeilyä ainakin odotan tältä kesältä, joten toivottavasti säät suosisivat tänä suvena.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #63 : Kesäkuu 09, 2016, 00:24:27 »
Kesä... Kai sen voi sanoa tulleen vaikka nyt onkin taas aika kylmää. Itsellä ei ole oikein mitään kesäsuunnitelmia. Töitä sikäli kun niitä on, rentoutumista kotikulmilla sikäli kun se on mahdollista. Tenavan kanssa voisi tehdä jotain kivaa. Harjoittaa piknikkejä, tutkia metsää ja muuta kivaa, käydä ankkalammella, kenties kotieläinpihallakin. Jos oikein hurjiksi ryhdytään niin Zoolandia voisi olla kiva. Muumimaailmakin houkuttelee, mutta katsotaan. Eiköhän noissa ilmaisissakin kohteissa ole pienelle ihan kylliksi ihmettelemistä. :> Tai sitten vain ollaan omalla pihalla ja taloyhtiön leikkipaikassa. :D

Se rentoutuminen on kyllä ihan tarpeen. On tämä loppukevät/alkukesä ollut sen verran tapahtumarikas. Liikaa tekemistä kun sai muuton järjestää melkein yksin ja taistella byrokratian kanssa muun muassa. Muutto on sentään melkein valmis. Tai ainakin täällä voi nyt asua ihan mukavasti, on tässä vielä vähän purettavaa ja järjesteltävää. Sormet syyhyää järjestelemään kirjahyllyä, mutta noiden loppujen laatikoiden pitäisi olla prioriteettilistalla ennen sitä... Byrokratiaa ei ole selätetty, katsotaan kumpi kaataa kumman. *mutinaa kelasta*

Mitenkä muiden kesä on lähtenyt käyntiin?
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

• Vuotislainen
« Vastaus #64 : Kesäkuu 13, 2016, 09:41:41 »
Aurinko näyttäisi tulleen jälleen esiin harmaan ja sateisen viikon jälkeen. Viikonloppuna olin maalla, enkä oikeastaan tajua miksen siivonnut ennen maallelähtöä kämppää plus tiskannut ja pessyt pyykkejä pois alta, jotta eilisiltana olisi voinut vain kaatua sohvalle katsomaan Netflixistä leffoja ja sarjoja. Mutta parempi se nyt kuin ei koskaan (tosin tiskit olisin kuitenkin joutunut tiskaamaan viimeistään tänään, ettei olisi tullut mitään tappotuoksuja kolmen neljän viikon päästä, jolloin olisi vasta ruvennut kiinnostamaan tiskaus. Hyi, opin yli 2½ vuotta sitten, ettei tiskejä kannata jättää lojumaan ja veteen likomaan kuukaudeksi vain sen takia kun ei huvita tiskata - en tajua, miten mä pystyin silloin elämään niin tässä pienessä yksiössä (daah, olin elänyt tiskikoneellisessa solukämpässä), olenpahan niistä ajoista ryhdistäytynyt vaikka välillä tekisi siltikin jättää tiskit kuukaudeksi tiskipöydälle).

Helsingin reissuun vähän reilu kaksi viikkoa aikaa (2 viikkoa ja kolme päivää!), ja mä olen lähes hermoraunioina. Mä olen Google Mapsin ja Googlen avulla tarkistellut viimeisten vajaan kahden viikon ajan päivittäin reitit Kampin linja-autoasemalta Tavastialle, että mä oikeasti löydän sinne vaikka Tavastia-klubi näyttäisi olevan vastapäätä Kamppia. Sama juttu Hietsun kohdalla, niin että mitenkä mä vaikka Tavastialta pääsen sinne ja mitä reittiä pitkin ja äääh. Tää on mun eka Helsingin reissu _yksin_, niin että vähän jännittää. Toivottavasti mä en eksy sinne ja löydän takaisin Kampin kaukoliikenteen terminaaliin oikeaan aikaan, etten myöhästy bussista ja pääsen kotiin.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #65 : Kesäkuu 19, 2016, 21:12:10 »
Helsingin reissuun vähän reilu kaksi viikkoa aikaa (2 viikkoa ja kolme päivää!), ja mä olen lähes hermoraunioina. Mä olen Google Mapsin ja Googlen avulla tarkistellut viimeisten vajaan kahden viikon ajan päivittäin reitit Kampin linja-autoasemalta Tavastialle, että mä oikeasti löydän sinne vaikka Tavastia-klubi näyttäisi olevan vastapäätä Kamppia. Sama juttu Hietsun kohdalla, niin että mitenkä mä vaikka Tavastialta pääsen sinne ja mitä reittiä pitkin ja äääh. Tää on mun eka Helsingin reissu _yksin_, niin että vähän jännittää. Toivottavasti mä en eksy sinne ja löydän takaisin Kampin kaukoliikenteen terminaaliin oikeaan aikaan, etten myöhästy bussista ja pääsen kotiin.

Ooh, ootko jollekin keikalle siis lähdössä? Mä uskon, että ehdit, pääset ja löydät kaikkialle, minne sun tarvitseekin, mutta en osaa kyllä sen enempää lohduttaa, koska inhoan kaikkia aikatauluja vieraissa kaupungeissa itsekin. :D Google maps on kyllä kätevä ja HSL:n sivut harvinaisen toimivat. Lykkyä pyttyyn!
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #66 : Kesäkuu 19, 2016, 21:34:22 »

Ei hätää! Olen varma, että löydät perille. Jos tulee ongelmia, kannattaa rohkeasti kysyä neuvoa, Tavastian varmasti tietävät useimmat Kampin seudulla pyörivät, ja mistä tahansa päin Helsinkiä sinut taas osataan varmasti neuvoa takaisin Kamppiin. Terveisin puolen kilometrin päässä Kampista asuva ja itsekin aina hukassa vieraissa kaupungeissa. :-)
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #67 : Kesäkuu 25, 2016, 10:26:32 »
Kesä on mennyt ihan mukavasti rentoutuen ja uiden - tosin vedet ovat olleet vaihtelevanlämpöisiä, onhan tuo meidän säämmekin ollut vähän ailahtelevainen tänäkin kesänä. Milloin on paistanut, milloin sadellut, mutta aina on ollut jotain mukavaa puuhaa. Kauniilla säillä on pystynyt viettämään aikaansa ulkosalla, sateisina aikoina on pelattu paljon erilaisia lautapelejä.

Juhannusaatto oli ja meni eilen, mitäpä teitte? Näkikö joku kokonpolttoa, tekikö kukaan juhannustaikoja? Itselläni ei ollut mitään niin ihmeellistä, kävin uimassa ja nautin grilliherkuista.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #68 : Kesäkuu 25, 2016, 23:10:36 »
Itsellä tänä vuonna juhannus aiheuttaa lähinnä "aijaa, onko nyt juhannus?" fiiliksen. Hyvä kun huomasin asian siis. Asiaan vaikuttanee se, että ei tullut lähdettyä mökkeilemään tms mitä juhannuksena yleensä on pyrkinyt tekemään. Varmaan kanssa se, että on muutakin ajateltavaa ja huolia vaikka muille jakaa niin ei ihan helpolla löydy juhlatunnelmaa. Eniten juhannukseen viittaava tekemiseni eilen taisi olla mansikoiden ostaminen kauppareissulla ja senkin olisin saattanut tehdä ilman juhannustakin. Tänään sentään käytiin äitini luona grillaamassa eikä siinäkään mitään erikoista juhannustunnelmaa ollut. Lähinnä se oli itselle simmonen 'mennään viikonloppuna grillaamaan' tapahtuma.

Kesästä on tainnut mennä surullisen iso osa sisällä istuen ja arjesta parhaansa mukaan suoriutuessa. Poika on ollut kipeä suunnilleen jatkuvasti kesäkuun ajan että ei siinä paljoa ulkoilla. :( Nyt on ollut muutaman päivän kuumeeton että ehkä tämä tästä *koputtaa puuta ja pistää sormet ristiin*. Kohta alkaa pojan "kesäloma" kun hoitajalla on heinäkuu lomaa. Saisi hänet toki järjestettyä toiseen paikkaan hoitoon loman ajaksi, tai niin ainakin olen asian ymmärtänyt, mutta päätettiin pitää lapsi kotona. Muutenkin on raukka ollut nyt vähän isiäitisyli-pulanen (varsinkin hoitopäivinä) ja ujotuulella että ei tunnu kivalta ajatukselta viedä vieraaseen paikkaan vieraiden ihmisten keskelle. Ennemmin nautitaan yhdessä kesästä ja mennään vaarilaan ja katsomaan kotieläinpihaa ja sen sellaista. Muumimaailmakin harkinnassa.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

• Vuotislainen
« Vastaus #69 : Kesäkuu 26, 2016, 20:18:21 »
Ooh, ootko jollekin keikalle siis lähdössä? Mä uskon, että ehdit, pääset ja löydät kaikkialle, minne sun tarvitseekin, mutta en osaa kyllä sen enempää lohduttaa, koska inhoan kaikkia aikatauluja vieraissa kaupungeissa itsekin. :D Google maps on kyllä kätevä ja HSL:n sivut harvinaisen toimivat. Lykkyä pyttyyn!
Ei hätää! Olen varma, että löydät perille. Jos tulee ongelmia, kannattaa rohkeasti kysyä neuvoa, Tavastian varmasti tietävät useimmat Kampin seudulla pyörivät, ja mistä tahansa päin Helsinkiä sinut taas osataan varmasti neuvoa takaisin Kamppiin. Terveisin puolen kilometrin päässä Kampista asuva ja itsekin aina hukassa vieraissa kaupungeissa. :-)

Kiitoksia teille kummallekin, ja Rene: olen menossa Tuska Heatseekeriin katsomaan Shiraz Lanea ja Santa Cruzia. (Olisihan siellä esiintymässä myös Lost Society, mutta en siitä niinkään välitä) :).
Nyt on vaan menny niin, etten ole edes muistanut koko tulevaa keikkaa, ja olen joutunut muistuttelemaan itseäni asiasta. Pitää kai laittaa siskolle viestiä nyt alkuviikosta pyytääkseni häntä perjantaiksi oppaakseni, etten sentään ihan yksin joudu Helsingissä seikkailemaan :D

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
« Vastaus #70 : Kesäkuu 30, 2016, 19:13:29 »

Kiitoksia teille kummallekin, ja Rene: olen menossa Tuska Heatseekeriin katsomaan Shiraz Lanea ja Santa Cruzia. (Olisihan siellä esiintymässä myös Lost Society, mutta en siitä niinkään välitä) :).
Nyt on vaan menny niin, etten ole edes muistanut koko tulevaa keikkaa, ja olen joutunut muistuttelemaan itseäni asiasta. Pitää kai laittaa siskolle viestiä nyt alkuviikosta pyytääkseni häntä perjantaiksi oppaakseni, etten sentään ihan yksin joudu Helsingissä seikkailemaan :D

Hieno homma, jos saat jonkun saatille, jos sillä vähenee hermoilu ja pystyt nauttimaan mainitsemistasi keikoista. ^^

Kesä on mennyt ihan mukavasti rentoutuen ja uiden - tosin vedet ovat olleet vaihtelevanlämpöisiä, onhan tuo meidän säämmekin ollut vähän ailahtelevainen tänäkin kesänä. Milloin on paistanut, milloin sadellut, mutta aina on ollut jotain mukavaa puuhaa. Kauniilla säillä on pystynyt viettämään aikaansa ulkosalla, sateisina aikoina on pelattu paljon erilaisia lautapelejä.

En ole mikään varsinainen uimari enkä niitä siunattuja hulluja, jotka sinkoavat itsensä järveen heti, kun asteita on yli viisitoista. Mutta tänä kesänä olen jopa uinut suomalaisissa järvissä ja tunnen itseni tätä myöten oikein kunnon perinteiseksi suomalaiseksi, vaikka kaikki muut perinnerastit ovat tainneet jäädä täyttämättä... Ainakaan kesäteatteriin en mene!
POISSAOLEVAINEN

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #71 : Kesäkuu 30, 2016, 20:10:23 »
Mutta tänä kesänä olen jopa uinut suomalaisissa järvissä ja tunnen itseni tätä myöten oikein kunnon perinteiseksi suomalaiseksi, vaikka kaikki muut perinnerastit ovat tainneet jäädä täyttämättä... Ainakaan kesäteatteriin en mene!

Supisuomalaiseen kesäpuuhasteluun kuuluu siis ainakin uiminen sekä kesäteatteri - mitäpä muuta, mitkä ovat nämä muut "perinnerastit"? Jos suotuisaan ajankohtaan katsotaan, niin mansikkakakun leipominen ja mustikka- ja kanttarellimetsissä kykkiminen hirvikärpästen kiusattavana? Itse voisin mansikkakakun leipoa kunhan joku ostaa tarvikkeet, ja pitäähän sitä mustikkaa olla tulevan talven varalle pakkasessa odottamassa (tosin en varmaan kaikkia pakkaseen laitettavia mustikoita itse kerää, ostettuna varmasti osa).

Poissa Luna Helmiina

• Vuotislainen
« Vastaus #72 : Heinäkuu 11, 2016, 17:11:15 »
Nyt on Turku nähty. :)
Nähty KP-kolmio, Kultatalo (molemmat ulkoapäin), Käsityöläismuseo, Aurajoki ja sade. :D
Olen oikein tyytyväinen reissuun, olen tulossa toistekin, kenties seuraavaan Turku-miittiin jos sellainen vielä tulee.Tai sitten ei.
Kukapa tietää?
P.S
Sade tuli vahingossa ohjelmaan mukaan..
"Puh?"
"No mitä, Nasu?

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #73 : Heinäkuu 13, 2016, 09:23:46 »
P.S
Sade tuli vahingossa ohjelmaan mukaan..

Eilen illalla sade yllätti minutkin. Olin hoitelemassa puutarhaa, ja taivaalla toinen puoli oli sininen ja toinen pilvien peitossa. Aluksi heitti tipan, sitten toisen ja seuraavalla sekunnilla vettä tulikin sitten kuin saavista - ja hetken tulikin niin lujaa, etten olisi varmaan huomannut vaikka se saavikin olisi sieltä taivaalta tullut. Hetken se sateli ja lakkasi sitten.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
« Vastaus #74 : Heinäkuu 13, 2016, 18:33:47 »
Nyt on Turku nähty. :) Nähty KP-kolmio, Kultatalo (molemmat ulkoapäin), Käsityöläismuseo, Aurajoki ja sade. :D

:D

Suhtaudun yleensä suopean nyrpeästi kaikkiin uuden ajan kotkotuksiin ja mölleihin sovelluksiin, mutta latasin tuon uuden ja hypetetyn Pokemon Go -pelin. Huomasin olevani kauhean laskelmoiva, sillä olisin halunnut Bulbasaurin ensimmäiseksi Pokemoniksi, koska se on aina ollut yksi suosikkini. Semmoinen kiva sipuli kun se on.

Mutta sitten ajattelin, että inhoamani Pikachu on harvinaisempi. Ja otin sen. x)
POISSAOLEVAINEN