Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkkaus  (Luettu 4251 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Pulinanurkkaus
« Vastaus #25 : Syyskuu 17, 2015, 15:21:01 »
Lainaus
Tulipa muuten hyvä mieli kun lahjoitin äsken viisi euroa Lastenklinikoiden kummeille. Summa on pieni, itselläni ei kuitenkaan ole rahkeita suurempaan lahjoitukseen ja parempihan se on kuin ei mitään.

Oi ^_^ Entinen lastenklinikan potilas kiittää. Olen muuten juuri lukemassa kirjaa, joka käsittelee tieteellistä tutkimusta siitä, mitä myönteisiä psykologisia vaikutuksia pienenkin hyvän tekemisellä omaan hyvinvointiin on.

Suuri osa minunkin menneisyyttä on lapsuuden sairastelu, siksi tuntui erityisen tärkeältä :) Muutenkin nyt viime aikoina olen löytänyt jostain sisäisen hyväntekijäni. Vaikka elän pienillä tuloilla, voin silti tehdä hyvää. Esimerkiksi vaatteet olen lahjoittanut niitä tarvitseville, ei niistä niin paljoa olisi päässyt tienaamaan että olisi ehdottomasti täytynyt myydä. Ja mitä olisin niillä myynnistä saaduilla rahoilla tehnyt? Varmaan ostanut uutta turhaa materiaa josta jaksan iloita korkeintaan viikon :D

Minullakin varmaan opiskelut jonkin verran tuhonneet lukuintoa. Täytyy käydä hommaamassa kirjastokortti ja lainata jotain uusia kivoja kirjoja. Uskomatonta että olen asunut tällä paikkakunnalla jo kolme kuukautta mutta en ole edes kirjastokorttia saanut hankittua, vanha minäni olisi hyvin pettynyt!

Eilen muuten nappasin Salaisuuksien kammion kirjahyllystä, jotenkin olin onnistunut unohtamaan että kyllähän minä keväällä luin Viisasten kiven ja se oli aivan yhtä mahtava kuin ennenkin. Stressi kyllä onnistuu hyvin terrorisoimaan muistia!
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Taught to love, born to live and let go
  • Pottermore: CharmBlade23297
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #26 : Syyskuu 18, 2015, 16:04:37 »
Mites meni koe, Töme? Toivottavasti niin maan perhanan loistavasti! Onko täällä muita, joilla on kirjoitukset juuri nyt työn alla? Varmaan voi joillakuilla olla pieni pisara tuskanhikeä otsalla, jos menee vaikeaksi perjantaina kirjoituspaikalle pääseminen, kun on mahdollinen lakko ja kaikkea.

Ainakin se tuntui helpolta. En uskalla kysellä tuloksia kun kuumottaa jos se menikin huonosti :'D En mä usko että se ihan penkin alle meni, mut jotain huolimattomuusvirheitä on kuitenkin, niinkun aina.
Nyt on vihdoin stressi ohi. Eihän tätä ois pidempään jaksanutkaan :D Ärsyttää kun niinkin turhasta asiasta kun YO kokeet tehdään niin iso juttu lukiolaiselle. Eihän niillä oikeestaan oo kamalasti edes väliä, mut niihin yritetään tsempata ja niillä pelotellaan uusia lukiolaisia ja kaikkea. Huh.

Vähemmän ketuttaisi se, jos käynnissä oleva mielenilmaus vaikuttais oikeesti johonkin.

How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #27 : Lokakuu 02, 2015, 17:29:38 »
Toivottavasti meni niin kuin ajattelit, Töme. :3 Tai ehkä vielä paremmin! Onko joku muukin tehnyt niin, että jättänyt alustavien tulosten kyselemisen kokonaan väliin? Luulisi, että silloin jännittäisi vielä enemmän, mutta meitähän on moneen junaan. :>

Mitäs teidän syksyynne? Aika kaunista väriloistoa on mielestäni ollut Suomessa - siis muuallakin kuin jossain ihan pohjoisessa. Luonnosta ja säistä puheen ollen... Nyt on luvattu aikamoista myräkkää Suomeen. Onko teistä joku jo kärsinyt sähkökatkoksista? Nauttiiko joku myrskysäistä? Vai onko kyseessä taas kerran vain yliuutisoitu tuulenpuuska?

Muistaakseni joku on myöhemminkin viitannut Tampereeseen Pohjoismaiden suurimpana sisämaakaupunkina. En vain muista kuka ja milloin. Voi hyvin pitää paikkaansa, koska isoja sisämaakaupunkeja on Pohjoismaissa suht vähän.

+ määrittelyt on aina kivoja ja kimurantteja! Muistaakseni jossain vaiheessa Suomessa oli jonkin eurooppalaisen standardin mukaan vain yksi kaupunki, ja se ei ollut Helsinki vaan Jyväskylä yms. ennen kuntaliitoksiaan. :D Syy oli muistaakseni se, että määritelmässä painotettiin väestöntiheyttä?
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #28 : Lokakuu 02, 2015, 20:28:03 »
Mitäs teidän syksyynne? Aika kaunista väriloistoa on mielestäni ollut Suomessa - siis muuallakin kuin jossain ihan pohjoisessa. Luonnosta ja säistä puheen ollen... Nyt on luvattu aikamoista myräkkää Suomeen. Onko teistä joku jo kärsinyt sähkökatkoksista? Nauttiiko joku myrskysäistä? Vai onko kyseessä taas kerran vain yliuutisoitu tuulenpuuska?

Meillä alkoi ruska kunnolla viime viikolla, ihania värejä maassa, juuri kävin haravoimassa vaahteranlehtiä ja ihmettelemässä syyspihan kauneutta. :)
Myrskystä en juurikaan perusta, muutamia kavereita asuu Jyväskylässä niin toivon ettei ainakaan siellä kovin myrsky möyryäisi. Etelä-Suomessa lähinnä tuuli vähän puhkunut lehtiä liikkeelle, mutta muuten
syysaurinko paistoi koko päivän(pliis ei myrskyä yöksi).

Muuten olen lähinnä laukannut kodin ja työn väliä, kohta mietin pidänkö syyslomaa vai lomailenko kunnolla joulun aikaan.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #29 : Lokakuu 07, 2015, 17:03:51 »
Päätin juuri osallistua marraskuun NaNoWriMoon, koska minulla on ihan älyttömästi inspiraatiota, motivaatiota ja halua kirjoittaa aivot pellolle. Nytkin kirjoitan yhtä tarinaa englanniksi fanfiction.nettiin ja tuntuu siltä kuin sisällä roihuaisi inspiksen voimalla jättimäinen tulipallo valmiina räjähtämään. :D Minun inspiraationi on pahimmillaan juuri tuollainen. Eikä se häiritse minua. Ainakin pääsen kirjoittamaan nopeasti tarinoita pois alta että voin keskittyä tuohon suomenkieliseen Kelmificciini ihan täysillä. 8D
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #30 : Lokakuu 09, 2015, 21:03:28 »
Tänään alkoi syysloma, vaikka tuntuu, että vastahan viime viikolla oli elokuun kolmastoista ja eka koulupäivä. Ei huhhuh, miten se aika lentääkään! Pidän luokastani ja siitä ilmapiiristä, mikä meidän luokassamme vallitsee, mutta välillä (tai no, joka päivä) enemmän tai vähemmän ärsyttää sen tietyn kaveriporukan kysely tauolle pääsystä (onko se rööki muka oikeasti noin tärkeää 16-17-vuotiaille polttaville?!) sekä myöskin kyselyt siitä, milloin on ruoka ja milloin päästään koulusta.. Huoh. Todella toivoisin, että tämän lukuvuoden aikana aikuistuisivat edes sen verran, ettei tarvitsisi kysellä kaikkien taukojen perään (kun ne tauot kuitenkin alkavat sitten kun on sovittu niiden alkavan!) ym natinaa ja kitinää. Lukion penkiltä takaisin yläasteen penkille melkeinpä, vaikka amiskassa ollaankin, mutta silti..

Koulusta puheenollen, mua vähän pelottaa, että joku koulun henkilökunnasta on heittäny mun peruskoulun päättötodistuksen sekä lukion erotodistuksen silppuriin tai paperin kierrätykseen, kun niitä ei löydy. Aika kurjaa, jos ne on päätyny silppuriin :'(
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
« Vastaus #31 : Lokakuu 21, 2015, 13:50:22 »
Toivotaan Welhokaniini, että todistukset löytyvät, eivätkä ole päätyneet silppuriin! :)

Voihan vuotis taas. Kiitos sinun valvoin taas aivan liian myöhään ja sitten aamulla koulussa väsytti niin kovasti, etten millään jaksanut kuunnella opetusta. Voi vuotis taas minkä menit tekemään!

Kauhea nostalginen fiilis tuli kun lueskelin eilen illalla/yöllä vanhoja juonareita... Oi koska seuraava vuotiksen juonari saavut taas luoksemme? Pääsi taas juonarikärpänen puraisemaan!

Poissa Luna Helmiina

• Vuotislainen
« Vastaus #32 : Lokakuu 21, 2015, 14:04:07 »

Kauhea nostalginen fiilis tuli kun lueskelin eilen illalla/yöllä vanhoja juonareita... Oi koska seuraava vuotiksen juonari saavut taas luoksemme? Pääsi taas juonarikärpänen puraisemaan!
Mä muistan yhä mun ekan Vuotis-juonarin,  se liitty Pottereihin ja siinä se,  juonarikärpänen puri kunnolla
ja odotan jo jotain juonaria alkavaksi. Tulejo, uusi Vuotisjuonari!

Möh,  kohta pitää raahautua pankkiin, huoh.
Ja toivottavasti Welhokaniinin todistukset olisivat tallessa :)

Heii,  tervetuloa Kylään Livingstone :)
t.  Antiaktiivi kyläläinen
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2015, 15:14:51 kirjoittanut Helmiina »
"Puh?"
"No mitä, Nasu?

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #33 : Lokakuu 21, 2015, 14:13:46 »
Kauhea nostalginen fiilis tuli kun lueskelin eilen illalla/yöllä vanhoja juonareita...

Sulla on vieläkin tuo titteli, kolmen vuoden jälkeen... :''D

Ulkona taas harvinaisen ankea ilma, tässä on nyt viime päivien aikana ollut selvästi ilmassa vaihdosta siitä "kivasta syksystä" tähän "harmaaseen ja ankeaan syksyyn". Toisaalta olis kiva kun olis jo lunta (muistan vielä ne ajat kun tähän aikaan lokakuusta oli jo lähes poikkeuksetta nähty ensimmäiset lumet näilläkin leveysasteilla) eikä tarttis tuota harmautta katella, mut en mä kyllä toisaalta pakkasia, metrin lumikinoksia tai liukkaita teitäkään kaipaa. Eikö sitä lunta vois olla aina joulukuussa vaan, sitte syksyt ja keväät olis viime kesän kaltaisia ja kesällä sitte oikeesti kesä? Täytyy ottaa yhteyttä sääherroihin.
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
« Vastaus #34 : Lokakuu 21, 2015, 14:24:44 »
Kauhea nostalginen fiilis tuli kun lueskelin eilen illalla/yöllä vanhoja juonareita...

Sulla on vieläkin tuo titteli, kolmen vuoden jälkeen... :''D.
MITÄ? Onks siitäkin jo kolme vuotta! :o Härreguud aika kuluu nopeasti...

Star (ja saa muutkin lukea jos tahtoo):
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Joo mä haluun kans et lumet ois vaan joulukuun ja uudenvuoden alettua sais mun puolesta sulaa pois ja kevät saapua etuajassa! Ja kesä mielellään pitkä ja ei mikään kylmä viime kesä vaan ihan kunnon kesäkesä! Vieppäs Star niille sääherroille myös semmoinen viesti että Liv tahtoo kunnon syysmyrskyn ja upeat salamat taivaalle kiitos! Sitten kaunis ruska ja aurinkoa ja ei pakkasta todellakaan vielä ennen joulukuuta!

// kiitos Helmiina! :)
// Kuulostaa mahtavalta, vuotislaisten valtaama Kylä! >:)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2015, 16:06:21 kirjoittanut Livingstone »

Poissa Luna Helmiina

• Vuotislainen
« Vastaus #35 : Lokakuu 21, 2015, 15:53:09 »
Haha,  varo Kylä,  vuotilaiset tulee taas eiku  mitäh :D
Mä,  Livingstone,  Ropsus ainaski ollaan Kylässä
Kunhan mä aktivoidun taas Kylässä saadaan vuotislaisten peli pystyyn,  muah :D

Ja jos tänne saadaan peli,  niin pelaajia on,  koska juonarit <3

//Jaa,  juu,  Kylä on muuttanutkin joskus. 
Itse rekkasin tammikuussa 2015, eli olen uusi kyläläinen,  ainakin Ajatusliekki aka mus mus
on Kylän hörhö,  tai paremminkin lomaileva hörhö,  ja jos joku mut huomaa Kylässä niin saa tulla puhumaan.  :)
Haha,  apua,  nyt vasta tajuan, että olen saattanut pelata monenkin vuotislaisen kanssa Kylässä :D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2015, 22:06:55 kirjoittanut Helmiina »
"Puh?"
"No mitä, Nasu?

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #36 : Lokakuu 21, 2015, 21:17:35 »
Minä puolestani toivon kovasti että ensilumet sataisi tuossa loka-marraskuunvaihteessa, viimeistään marraskuussa. Joulu-maaliskuun voi sitten olla ihan kunnon talvi. Paljon lunta ja -5 - -10 astetta olisi täydellistä. Ja sen loputtua voitaisi hypätä suoraan kesään. Ja kesästä taas suoraan talveen. No okei, ehkä ihan lyhyt syksy voi olla niin että on ruska, mutta sitten talvi. <3

Mun käsittääkseni Kylä on alunperin Vuotislaisten perustama, kun jotkut halusi silloin vuonna nakki ja muusi pelata enemmänkin. Ja voisin vaikka väittää, että siellä on yhäkin enemmänkin Vuotislaisia. ;) Tosin varmaan aika paljon epäaktiivisia... Toisaalta pakko myöntää, että en ihan tarkkaan tiedä tilannetta, kun en sen muuton jälkeen jaksanut rekisteröityä uudelleen. Taitaa mun juonarit olla pelattu.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #37 : Lokakuu 21, 2015, 22:18:43 »
Kunnon talven puolesta liputetaan ja sellaista toivotaan myös täällä. Syksy on tosiaan kyllä nätti vuodenaika, tai ainakin se alkaa tosi nätisti, loppupuoli taas on usein lokakeleineen vähemmän kiva.

Talvesta olen aina kovasti pitänyt. Mitään tulipalopakkasia nyt ei tarvitse tulla, ihan jo senkin takia että ulkojäillä luistelu (josta tykkään kovasti) sun muu ulkoilu olisi astetta miellyttävämpää. Oikeastaan odotan jo noita kunnon talvikelejä jo kovasti ja tuo luistelukuume vain korostuu, kun parina viime talvena ollut vähän mutkia matkassa; 2013-2014 oli kelien puolesta (täällä etelämmässä siis ainakin) jotain, mitä ei talveksi voi kutsua hyvällä tahdollakaan ja ne vähäiset kunnon talvikeliviikot menivät aika tehokkaasti puolustusvoimien palveluksessa rymytessä. Viime talvena taas kapuloita rattaisiin tunkivat nilkan ikävästi revähtäneet nivelsiteet (en tietenkään mennyt fiksuna ensimmäisen muljahduksen jälkeen lääkäriin, vaan vasta kolmas nilkan pettäminen lenkillä sai jotain toimintaa aikaan...) ja alkuvuodesta allekirjoittaneen välillä ihan kirjaimellisesti kaksinkerroin taittanut iskiaskipu. Urgh, oli jo aika huvittavaa, miten lääkärissä tuli ravattua parin kuukauden sisään muutaman kerran, mikä oli enemmän kuin viimeiseen kymmenen vuoden aikana yhteensä.

No, sitäkin suuremmalla syyllä sitä osaa arvostaa kivutonta ja mukavaa liikkumista nyt. Talvea odotellessa, mutta on tämä syksy pirun kaunista aikaa, nämä kirjaimellisesti kultaisenväriset syksyiset auringonnousut ja -laskut on ehkä kauneinta missään ikinä. :) Melkein ainakin.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #38 : Marraskuu 01, 2015, 22:51:06 »
Oho, marraskuu tuli äkkiä. Huh.

Tiistaina olen menossa Harry Potter -sitseille! Oon aika innoissani! :DD Harmittaa vaan, kun tilasin luihuisen tupakravatin Etsystä, mutta se on jääny jumiin johonki Kiinaan enkä ehdi saada sitä tiistaiksi :<< Enkä tunne ketään täältä läheltä joka semmosen omistais. Möh. Noh, eppiset niistä varmasti tulee silti. :>

Täällä on näköjään puhuttu syksystä ja se on mun lempivuodenaika! Rakastan sen pimeyttä, ennen kuin lumi ehtii sataa ja sitten rakastan sitä kun tulee lunta, mutta on vielä aika synkkää. Talvea odotan myös, vaikken ihan yhtä innoissani.

Kandi painaa päälle. Ängh. Motivaatio on täysin hukassa.
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Lumottu Kirja

• Haaveista tupruava
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RiverSilver16420
« Vastaus #39 : Marraskuu 02, 2015, 01:47:16 »
Vuotis aktiivisuuteni on ollut... Noh siis sen enempää en ole täällä tehnyt paitsi stalkannut ihmisten lähettelemiä viestejä. Mutta se nyt pois tieltä ja pysytään nykyajassa.

Jo nyt marraskuu! Talvi on pian tulossa, lempivuodenaikani. Syksykin on ollut ihan kaunis, mutta tarvitsen ne ihanat pakkaset ja lumet... Joulukin sitten on tulossa seuraavassa kuussa ja siitä puhuenkin pitäisi varmaan alkaa miettiä lahjaideoita. Olen ollut vähän laiska siitä asiasta tänä vuonna :/. Koulussa kyllä ranskan kielentaitoni on huonontunut viime vuoden asemasta aika huomattavasti, enkä voi käsittää miksi kun joka kesän jälkeen ranskan taitoni ovat hirveässä kunnossa. Ja nyt kun tuli vielä ruotsikin mikä pitäis opetella, se sitten sekoittaa soppaa aikalailla. Arghhh, kyllä se ärsyttää kun nyt semmoset 9 vuotta oon opiskellut ranskaa, enkä sitten pysty pitämään mitään kunnon keskusteluja sillä kielellä ja joskus yksinkertaisetkin sanat unohtuvat :[. Muutenhan syksyni on mennyt ihan hyvin, olen alkanut taas lukemaan pienen tauon jälkeen kirjoja. Mutta muuten mitään erikoista ei ole oikein tapahtunut.

Noh nyt lopuksi sitten pikkasen myöhässä, mutta kuitenkin: Hyvää Halloweenia kaikille! c:

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #40 : Marraskuu 02, 2015, 07:45:06 »
Jo nyt marraskuu!

Ja monillehan tämä tarkoittaa nanoa! Onko täällä nanottajia? Itse en ole kirjoittanut juuri mitään aikoihin eikä tänäkään vuonna ole nanon aika, mutta aina tässä vaiheessa vuotta tulee pieniä nipistyksiä, että pitäisiköhän sittenkin yrittää...

Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #41 : Marraskuu 02, 2015, 10:23:03 »
En osallistu nanoon. Olen todennut, että se aiheuttaa mulle vain suurta ahdistusta, itsensä ruoskimista ja "en osaa mitään, en oo tarpeeksi hyvä, oon huono"-tunteet. Mitkä ei ole kivoja, jolloin kaikki ilo kirjoittamisesta menee ja sitten on vain kurjaa. Nanowrimo on jotain, mitä haluaisin joskus kokeilla onnistuneesti, mutta joka ei vain onnistu minulta.

Sen sijaan olen päättänyt kokeilla, jos onnistuisin marraskuun ajan kirjoittamaan päivittäin edes jotain. Tunnelmapätkän, lyhyen tarinan, yksittäisen kohtauksen, uuden hahmon, mitä tahansa. Kirjoitan ihan liian vähän ja yritän nyt käynnistää itseäni uudelleen. Tykkään kirjoittamisesta, todella paljon, ja minun on sitä ikävä. Ehkä se tästä taas.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #42 : Marraskuu 02, 2015, 10:31:48 »
Tsemppiä, Taru. Jokainen tyylillään! Minullakin oli monta sellaista vuotta, että Nanowrimo tuotti lähinnä tuskaa ja ahdistusta. Nyt viime vuodet olen vasta alkanut oppia suhtautumaan siihen leppoisammin ja hommasta on tullut jokseenkin mukavaa. Mutta pieni pätkä kirjoittamista päivässä kuulostaa todella hyvältä haasteelta. <3

Mitenkäs te muut haastatte itseänne marraskuussa, jotka ette Nanoon osallistu? Nythän on myös monia lukuhaasteita liikenteessä, kuten tuo 30 sivua päivässä.
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Kermakaljakissa

• Vuotislainen
  • Pottermore: DreamSpirit10028
« Vastaus #43 : Marraskuu 02, 2015, 23:02:25 »
Vissiin sivistymätön lapsi, mutta menin googlettamaan:D Toi nano kuulostaa kyl kivalta ja tykkään kirjottaa, mutta tuskinpa mihinkään osallistuisin.. Tosin vois jotenki haastaa ittensä tekemään jotain. Tällä hetkellä ei mitään lukupakotteita ole, paitsi englannin kurssilla täytyy lukea romaani ja kirjoittaa siitä jotakin + portfolio. Muuten eiköhä tää marraskuu mene ihan normaalisti.
- well, it may have escaped your notice but life isn`t fair -

Poissa Chilisuklaa

• Moony Cullen
  • Vuotislainen
  • I ᒪOᐯᕮ ᗪᗩYᔕ ᗯᕼᕮᑎ ᗰY OᑎᒪY ᑭᖇOᗷᒪᕮᗰ Iᔕ Tᕮᗩ Oᖇ ᑕOᖴᖴᕮᕮ
« Vastaus #44 : Marraskuu 03, 2015, 16:05:16 »
Nanossa on kyllä tarpeeksi haastetta marraskuulle... Nuo lukemishaasteet eivät oikein ole minun juttuni, sillä kuitenkin luen paljon joka päivä... Lisää haasteita on tulossa, sillä koeviikko painaa vielä päälle...

Mites te muut? Onko jonkinlaista erikoisuutta näköpiirissä, vai meneekö koko marraskuu vain ollessa ja tekemättä jääneitä hommia tehdessä?
Live your dream, before the nightmares come!

Poissa Luna Helmiina

• Vuotislainen
« Vastaus #45 : Marraskuu 03, 2015, 17:26:59 »
Mites te muut? Onko jonkinlaista erikoisuutta näköpiirissä, vai meneekö koko marraskuu vain ollessa ja tekemättä jääneitä hommia tehdessä?

Varmaan vaan töissä käydessä ja joulua odotellessa. (Minä pidän joulusta:)
Muutamaan roolipeliin vastaan, ja kpidän yhteyttä ystäviin.
Isänpäivää vietän kotona, ja aion ehtiä tekemään kortin isälle. Vähän ehkä tuntuu myös haikealta, koska meillä
on ollut tapana viedä äidin isälle eli vaarille lahja ja viettää isänpäivää mummolassa. Jotenkin tuntuu nyt erilaiselta kun vaari on poissa.. Hyvää vaarinpäivää vaarille sinne jonnekin kauas.

Muuten ihan hyvä mieli, sain vihdoin yhden työprojektin tehtyä valmiiksi ja toinen on suunnitteilla kovaa vauhtia. :)

"Puh?"
"No mitä, Nasu?

Poissa Isfet

• Haahuilija
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Marraskuu 03, 2015, 20:04:31 »

Opiskelussa riittää töitä ilman nanoakin, ehkä sitten joskus...
Aika normaalilta näyttää, opintoja ja tavallista ihanaa/kamalaa arkea odotellessa lunta ja paukkupakkasia. :)

Odotatteko te muut talvea ja lunta? Sitä ihanuutta, kun saa käpertyä viltin alle takkatulen ääreen juomaan teetä ja lukemaan kirjaa sen jälkeen kun on reippaillut ulkona kirpeässä pakkasessa hohtavissa kinoksissa kahlaten. Sitä kun hämärä tullessaan värjää hangen siniseksi tähtien loistaessa kirkkaina. Vai valtaako kaamoksen aiheuttama masennus ja väsymys mielenne totaalisesti?
Ajattelen, siis olen.

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #47 : Marraskuu 26, 2015, 09:52:00 »
Sain peruskoulun päättötodistuksen ja lukion erotodistuksen viimeinkin takaisin! Tätä onnellisuuden määrää<3

Mutta Valma -koulutus on ollut tähän mennessä opettajien puolelta pelkkää höseltämistä, mikä on ketuttanut minua todella paljon, mutta ei voi mitään. Onneksi maanantaina alkaa eka työharjoittelu päiväkodissa ja helmikuussa jatkan työharjoittelua Kuopion Tyttöjen Talolla, joten minun ei tarvitse pahemmin enää istua koulun penkillä kertaamassa peruskoulun asioita toistamiseen.

Lumet suli pois, en tykkää yhtään. Juuri kun aloin toivomaan, että ne pysyisivät maassa vähintään joulun yli, mutta kun ei, niin ei sitten :( Toivon todella, että tänäkin vuonna olisi valkea joulu.. Mites te muut, oletteko miten talven ja lumen ystäviä?
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #48 : Marraskuu 28, 2015, 17:31:12 »
^Vallan hurmaavaa kuulla, että opetushenkilökunta osaa höseltää muuallakin kuin tääll yliopistotasolla. Voi sitä tunnetta, kun kurssien pitäjät eivät tiedä mitä kenenkin pitäisi tehdä ja miten, missä pitäisi olla ja kuinka monta kertaa, puhumattakaan siitä, onko kurssien vetäjillä yhteisymmärrystä käytännön asioiden hoitamisesta...

Minäkin olen lumen ystävä. Tämä "lumien tulo, pari päivää valkea maa ja poissulaminen" on nyt tänä syksynä tullut nähtyä niin monta kertaa, että saisivat joskus pysyäkin maassa. Kyllähän tuo lumi tuo vähän tunnelmaa ja valoisuutta, sitä tänne siis :)

Lumentulon lisäksi odotan joulua! Voi niitä kaikkia ruokia ja herkkuja sekä sitä joulun tunnelmaa ja yhdessäoloa perheen kanssa! Kunhan saan tästä muutaman koulujutun pois alta, niin vuorossa on joululahjojen hankkiminen. Joululahjojen antaminen on kyllä mukavaa, mutta niiden ostaminen ei, varsinkaan kun ei tiedä, mitä sitä kenellekin ostaisi.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #49 : Joulukuu 06, 2015, 15:25:28 »
Mukavaa itsenäisyyspäivää Vuotiksen porukalle.

Itsellä ei juuri mitään itsenäisyyspäivän rutiineja, tyyliin Tuntemattoman sotilaan tai Linnan juhlien katsomista ole, mutta tämä päivä on saanut muutaman ajatuksen taas pinnalle. Ensinnäkin asia, jota kyllä toistetaan usein, mutta josta on silti hyvä aina muistuttaa: meillä on täällä asiat tosi hyvin, jopa silloin kun ne on p*skasti.

Minusta kansallisromantiikka, "kansallistuntemukset", kansallissymbolit ja sen sellainen on ihan hienoja asioita. Siksi onkin älyttömän surullista, että "suomalaisuutta" ja sen symboleja käytetään joissain tapauksissa kollektiivisen ja rasistisen vihan lyömäaseina. Itsenäisyyspäivän juhlinta onkin parhaimmillaan positiivista, vilpitöntä ja tietyllä tavalla nöyrää kansallisylpeyttä korostava, ei mikään syy tehdä vieläkin isompia SUOMISUOMALAISILLE-manifesteja. Minua ylipäätään harmittaa tämä vastakkainasettelun ja lyhytnäköisyyden ilmapiiri tässä maassa tällä hetkellä. Ongelmia ei toisaalta haluta millään tasolla tunnustaa ja niihin ei haluta reagoida tai sitten niillä oikein mesotaan ja retostellaan oman ylemmyyden pönkittämisen nimissä. Tai jotain. En tiiä. Ja kaiken lisäksi tämmöisenä muutenkin vaikeana aikana ihmisten paha olo purkautuu kenties vieläkin ikävämmin... Moni varmaan arvaakin, minkälaisiin tekoihin ja episodeihin tässä viittaan.

Plääh, eikun sitä minä vaan, että Suomi, itsenäisyys, "isänmaallisuus" ja tämmöset on ihan jees-juttuja. Minulle ne edustaa jotain aivan muuta, kuin sitä isänmallisuuden irivikuvaa mikä joidenkin tahojen kuvottavassa toiminnassa on taustalla.

Varustelekan Valtteri Lindholm sanoi sen videotervehdyksessään aika kivasti:

"Malja Suomelle, ei tapella."
:)
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram