Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkkaus  (Luettu 4186 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Pulinanurkkaus
« Vastaus #225 : Kesäkuu 06, 2018, 10:48:58 »
Sanokaa nyt tekin, että teillekin tulee aina hirveä haikeus, kun luette jotain Potteriin liittyvää? :D

En ole ajatellut asiaa, tosin en vähään aikaan kyllä olekaan lukenut/katsellut mitään Potteriin liittyvää. Tosin onhan se ymmärrettävää että herää jotain tunteita kun palaa tavalla tai toisella aihepiiriin, joka ollut elämässään suurenakin tekijänä. Pitänee yrittää omia fiiliksiä jatkossa tarkkailla, kun palaan jotenkin Potterien pariin.

Kesäkuu alkoi ja se tarkoitti varsinkin koululaisille ja opiskelijoille kesäloman alkamista. Onnea koulunsa päättäneille ja valmistuneille, ja kaikille tasapuolisesti onnea tulevaan :)

Mitäpä ihmisillä on suunnitteilla tälle kesälle? Festaria, piknikkiä, kesäherkkuja, uintia, mökkeilyä? Itselläni ei oikein vielä ole mitään suunniteltu, mutta mieli tekisi kyllä päästä tänä kesänä uimaan useasti. Tosin nyt kun on ollut vähän viileitä kelejä, niin uintihaaveet ovat vähän laskeneet :D
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Sharra

• That girl.
  • Vuotislainen
    • Redin ja Jazzin uudet seikkailut
« Vastaus #226 : Kesäkuu 06, 2018, 22:03:52 »
Lainaus
Sanokaa nyt tekin, että teillekin tulee aina hirveä haikeus, kun luette jotain Potteriin liittyvää?

Aina välillä kyllä joo, mutta veikkaan kyllä, että se haikeus ei niinkään liity kirjoihin itseensä vaan pikemminkin se on jonkinlaista haikeutta, joka kohdistuu omaan nuorempaan itseen ja siihen elämäntilanteeseen ja siihen, miten oli vaan niin ihanaa olla niin täysin innostunut jostakin ja odottaa niin kovasti jotakin, että tyyliin laski päiviä, että saa jonkun kirjan käteensä. Joku on tainnutkin sanoa joskus, että tietyssä iässä koetaan ne kaikki syvimmät kokemukset ja ainakin omalla kohdalla tämä pitää kyllä paikkaansa kirjojen, elokuvien ja musiikin kohdalla - törmään useinkin johonkin, josta ajattelen, että "onpa tosi hyvä", mutta harvemmin enää tulee törmättyä oikeasti maailmaa mullistavaan kirjaan tai musiikkiin tai elokuvaan. Heh, menipäs syvälliseksi. On tylsää olla vanha.

Lainaus
Mitäpä ihmisillä on suunnitteilla tälle kesälle? Festaria, piknikkiä, kesäherkkuja, uintia, mökkeilyä?

Mulla on vielä 16 työpäivää ennen loman alkua (mutta kuka niitä laskee...) ja toiveet on kyllä korkealla tätä kesää varten. Kohokohtana on Lontoon-reissu, jota varten onnistuin jonkun superihmeen saamaan peruutuspaikat Cursed Child -näytelmään ja nyt vaan oon sormet ristissä, että mikään ei ehdi mennä mönkään ennen sitä. Lisäksi tiedossa on ainakin yksi mökkireissu, siskosporukan eeppinen pakohuonepeli ja luultavasti myös festarit. Liian täyteen ohjelmaa en kuitenkaan halua kesää tai lomaa tupata, vaan haluan myös vaan nauttia hetkestä, käydä hakemassa kirjastosta valtavan kasan kirjoja ja hautautua kirjapinoon, edistää tarinaani mieluiten tunnelmallisen yökirjoittamisen merkeissä parvekkeella, tehdä paljon pitkiä metsälenkkejä ja uintireissuja koiran kanssa ja syödä mansikoita. Entäs te muut? :)

Niin, ja minultakin paljon onnea kaikille koulusta valmistuneille!

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #227 : Kesäkuu 08, 2018, 18:21:22 »
Mitäpä ihmisillä on suunnitteilla tälle kesälle? Festaria, piknikkiä, kesäherkkuja, uintia, mökkeilyä?

Jollain ihmeen kaupalla onnistuin saamaan itselleni kesäksi sekä töitä että lomaa :D Ensimmäistä kertaa oikeissa oman alan töissä (harjottelijana, mut silti :P) ja koska työpaikalla kaikki on lomalla heinäkuussa, sovittiin et minäki sit oon :'D Eka työviikko takana ja toisaalta tosi kivaa, toisaalta oon vähän sitä mieltä et voitas ottaa ruottista mallia ja siirtyä kuuden tunnin työpäiviin. Alkaa aina iltapäivän puolella loppuu aivoista virta...

Lomalla yritän kovasti varmaan levätä, koska en oo vieläkään onnistunut palautumaan tästä kamalasta keväästä ja gradunpuurtamisesta. Ois kiva päästä uimaan ja näkemään esimerkiksi kummipoikaa, jota nään ihan liian harvoin <3 (Ja sen vanhempia kans!)

Tänä viikonloppuna Helsinkiin katsomaan Hollywood Vampiresia. Oon ollu Johnny Depp -fani yli 15 vuotta ja sunnuntaina yks mun teiniajan suurimmista haaveista toteutuu ja pääsen näkeen sen livenä :DD Ei oo ihan yhtä kova fanitus enää ku joskus kymmenen vuotta sitten vielä oli, mutta hienolta tuntuu silti :)
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SkyLight149
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #228 : Kesäkuu 13, 2018, 12:15:32 »
Eka työviikko takana ja toisaalta tosi kivaa, toisaalta oon vähän sitä mieltä et voitas ottaa ruottista mallia ja siirtyä kuuden tunnin työpäiviin. Alkaa aina iltapäivän puolella loppuu aivoista virta...

Niin totta! Varsinkin tässä nykymaailmassa, jossa osalla ei ole töitä ollenkaan ja osa taas burnouttaa liiasta työmäärästä. Tässä on tietysti se hankaluus, että tuskin kukaan suostuu 30h työviikosta maksamaan 37,5h palkkaa... :D

Itse aion kesällä töiden lisäksi olla festareilla vapaaehtoisena ja muutoinkin vähän reissata. :) Ensi viikonloppuna on ensiavun SM-kisat täällä Turussa, tulkaa ihmeessä katsomaan, jos mahdollista!
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Paikalla samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #229 : Kesäkuu 22, 2018, 08:59:20 »
Ensi viikonloppuna on ensiavun SM-kisat täällä Turussa, tulkaa ihmeessä katsomaan, jos mahdollista!

Oi, tuollaisista en ole kuullutkaan! Onko jokin uusi juttu, ja paljon noissa on yleensä väkeä? :)

Juhannus saapui, tosin tuulisena ja sateisena ainakin täällä. Eipä kovin tee mieli ulos grillaamaan, jäätelöä syömään tai uimaan. Hyvää juhannusta nyt kuitenkin itse kullekin!

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #230 : Kesäkuu 25, 2018, 16:37:46 »
Oi, tuollaisista en ole kuullutkaan! Onko jokin uusi juttu, ja paljon noissa on yleensä väkeä? :)

Oikeastaan juttu on kovinkin jo vanha, eli ei mikään 2000-luvun keksintö! :) Paikalla on vähän vuodesta riippuen ihmisiä, tänä vuonna n. 400 hlö plus katsojat.

Tänä vuonna juhannus meni aika rennosti ja kavereiden kanssa. Vähän myös matkustellen. :)
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Paikalla Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #231 : Elokuu 11, 2018, 02:31:16 »
*pyyhkii pölyt pulinasta*

Syksy alkaa lähestyä vähitellen (ainakin kalenterin puolesta, ilmojen osalta ei onneksi vielä). Kellään muulla jonkinlaisia uusia tuulia luvassa?

Mulla tässä olis edessä ihan totaalinen maisemanvaihdos, huomenna aamulla (ja ihan oikeasti aamulla, ei pitäis enää olla hereillä :'D) tavaroiden ja kihlatun kanssa kohti Espoota ja uutta, yhteistä majapaikkaa. Aika jänskää. Helkkarin hieno kämppä onnistuttiin kyl saamaan, että sen suhteen ei minkäänlaista valittamista. Tulee varmaan aika paljon vaatimaan tottumista koska ainakin musta on aina tuntunut, että koko pk-seutu on melkein kuin kokonaan oma maailmansa muuhun Suomeen verrattuna.

Mut parasta on ehdottomasti se, että livemusiikin ystävänä mun ei tarvi enää valikoida tarkasti mille keikoille meen sen takia, että pitkä välimatka aiheuttaa runsaasti kustannuksia (koska faktahan se on, että valtaosa etenkin ulkomaalaisten bändien ja artistien keikoista on Helsingissä) koska nyt kaikki on lähellä. Nyt sitä sit on pelkästään tän vuoden loppuun jo neljät liput hankittuna, että tuleepahan sitten keikoilla käytyä.
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Sharra

• That girl.
  • Vuotislainen
    • Redin ja Jazzin uudet seikkailut
« Vastaus #232 : Elokuu 11, 2018, 19:49:41 »
Lainaus
Mulla tässä olis edessä ihan totaalinen maisemanvaihdos, huomenna aamulla (ja ihan oikeasti aamulla, ei pitäis enää olla hereillä :'D) tavaroiden ja kihlatun kanssa kohti Espoota ja uutta, yhteistä majapaikkaa.

Onnea uudesta kodista ja uusista tuulista, Stargazer! Pääkaupunkiseutu kyllä tuntuu aika erilaiselta muuhun Suomeen verrattuna, mutta toisaalta Espoo ei onneksi ole ihan niin sekava kuin Helsinki. Tai riippuu varmasti siitä, missä päin Espoota sattuu asustamaan, mutta mitä olen siskon luona kyläillyt niin Espoo tuntuu jotenkin tutummalta kuin Helsinki. Ja pääkaupunkiseudulla on tosiaan tuo plussa, että keikoille ja muihinkin tapahtumiin pääsee helposti. Ja ulkomaille myös, kun ei tarvitse ensin junailla monta tuntia lentokentälle ennen kuin pääsee edes reissun alkuun :D

Uudelle paikkakunnalle muuttaminen on kyllä aina stressaavaa, ja yleensäkin muuttaminen. Sujuvaa arkea alkaa arvostamaan ihan eri tavalla kun joutuu uudessa paikassa ihmettelemään, että millä bussilla pääsee kätevästi minnekin ja missä on se lähiruokakauppa ja mistä täältä kaupasta löytyy edes tavarat :D mutta äkkiä siihen tottuu :) ootko menossa töihin tai opiskelemaan vai muuten vaan tuli pääkaupunkiseutu ajankohtaiseksi? :)

Lainaus
Syksy alkaa lähestyä vähitellen (ainakin kalenterin puolesta, ilmojen osalta ei onneksi vielä). Kellään muulla jonkinlaisia uusia tuulia luvassa?

Mulla itse asiassa on uusia tuulia tiedossa pitkästä aikaa, ja oon tosi innoissani. Oon ollut nyt muutaman vuoden samassa paikassa kokopäivätöissä ja on tullut jotenkin sellainen olo, että tässäkö tää nyt oli. Nyt oon kuitenkin jäämässä syyskuun alusta opintovapaalle ja tiedossa on kokopäiväistä väitöskirjan edistämistä. Aikanaan ennen kuin valmistuin olin sitä mieltä, että kyllä tää opiskelijaelämä saa riittää ja kiva mennä töihin, mutta nyt odotan tosi innolla, että pääsen taas yliopistolle pyörimään ja luennoille ja kirjoittamaan esseitä ja artikkeleita ja yleensäkin käyttämään aivoja vähän eri tavalla kuin rutiinitoimistotöissä. Toisaalta pelottaa, että olenko liian tyhmä tekemään väitöskirjaa, mutta ilmeisesti PhD impostor syndrome on ihan yleinen juttu, joten ehkä siitä selviää. Yliopistoilun myötä alkaa myös kuntokuuri. Stressaavan päivätyön ja koiraan menevän ajan takia en oo jaksanut paljon harrastaa muuta liikuntaa mikä näkyy ikävästi siinä, mitkä vaatteet mahtuu päälle, mutta nyt kun on omavalintaiset työajat ja liikuntakeskus yliopistolla niin saa tekosyyt riittää ja painelen ryhmäliikuntatunneille. Ääh jo etukäteen, en koskaan pysy rytmissä, mutta silti.

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #233 : Syyskuu 05, 2018, 20:33:19 »
Uusia tuulia on luvassa, tai odotettavissa...

Sanoin elokuun puolivälissä itseni irti ty6öpaikasta jossa en viihtynyt ja jossa loukkasin selkäni. Mikään lääkäri ei tätä kuitenkaan suostunut tutkimaan, joten pisin karenssi pätkähti päälle. Se oli odotettavissa. Olen onneksi osannut säästää niin, että ihan akmalassa paniikissa en tässä ole. Enemmänkin olen miettinyt ttä mistäs seuraavaksi ja se tässä onkin odottelua. Haluaisin nimittäin kokonaan vaihta alaa ja siksi tässä odottelenkin kutsua haastatteluun, että pääsisin aikuiskoulutuksen kautta opiskelemaan merkonomiksi. Se onkin varmasti enemmän ehiniäni kuin joku keittiö ja tarjoiluala. Odotankin jo haastattelua kuin Kuutamoa nousevaa ja toivon, että pääsisin sitä kautta opiskelemaan ja mahdollisesti löytäisin samalla hyvän työpaikan jatkoa ajatellen.

Paikalla samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #234 : Syyskuu 10, 2018, 16:33:44 »
Kynttiläkäärme, oi, toivottavasti onnistaa! Alan vaihto onnistuu nykyään suht näppärästi jos siihen prosessiin ryhtyy, eikä tarvitse kituuttaa montaakymmentä vuotta samalla alalla jos ei niin tahdo.

Viikonlopun iloksi kurkkukipuni vain paheni, ja tämän päivän olenkin köhinyt keuhkojani ulos. Siltä se ainakin tuntuu! Nenä vuotaa, päätä särkee ja vähän on kuumettakin, tästä on melkein hyvä jatkaa!