Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkkaus  (Luettu 4250 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Leffajuho

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Vs: Pulinanurkkaus
« Vastaus #175 : Helmikuu 13, 2018, 18:15:55 »
Musta tuntuu et tämä nimenomaa on se ongelma nykyään, ku kaikki on vaa paikalla mut kukaan ei kirjota mitään :D
Juuri tätä minäkin tarkoitin.

Poissa augustiina

• kohtalonviivan tulkitsija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • auguurin nauru
  • Pottermore: GlowSilver191
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #176 : Helmikuu 13, 2018, 20:02:53 »
Apua, kunnon nostalgiapärinäthän tässä käynnistyy kun huomaa ketä täällä kirjottelee! :-D Munkin kohdalla on nyt tässä lähiaikoina herännyt joku uus vuotisinnostus, vaikka pari vuotta tuli vietettyä vähän hiljaiseloa. Olis kyllä aivan unelmien täyttymys, jos porukka rupeis heräämään talviuniltaan takas vuotiksen ihmeelliseen maailmaan.

Voi niitä aikoja kun ei riittänyt päivässä tunnit lukemaan kaikkia vuotikseen tulleita uusia viestejä, jos erehtyy olemaan hetken poissa, nykysin harmi kyllä ei välttämättä oo tullut yhtään uusia viestejä sillä aikaa kun lymyilee muualla.
Sen jälkeen helpottaa
Kun kädet irrottaa

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
« Vastaus #177 : Helmikuu 13, 2018, 21:38:45 »
Apua, kunnon nostalgiapärinäthän tässä käynnistyy kun huomaa ketä täällä kirjottelee! :-D Munkin kohdalla on nyt tässä lähiaikoina herännyt joku uus vuotisinnostus, vaikka pari vuotta tuli vietettyä vähän hiljaiseloa. Olis kyllä aivan unelmien täyttymys, jos porukka rupeis heräämään talviuniltaan takas vuotiksen ihmeelliseen maailmaan.
Voi niitä aikoja, kun vuotiksesaa oli juonareita sun muuta aktiviteettiä ja et ees kerinny mukaan jos et heti ollu huutamassa et minäminäminä! Ja kaikki ketjutkin meni silleen, et ei ikinä saanu lähetettyy viestiä, ku aina joku kerkesi kirjottamaan väliin :D Oi niitä kultaisia aikoja <3

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #178 : Helmikuu 13, 2018, 21:46:08 »
Nostalgiatrippaus saa aina ihmiset avaamaan suunsa, voi että <3 :D

Omasta puolestani mua kiinnostaa tosi paljon mitä vaikkapa eläköityneille Hörhöille kuuluu (Vanilja, dofsky, JFA, ketäs näitä nyt on :D) ja muutamasta ficcien kirjottajasta ois kans kiva kuulla (Ginger <3).
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Leffajuho

• Vuotislainen
« Vastaus #179 : Helmikuu 13, 2018, 22:09:16 »
Näissä viesteissä on kiteytynyt melko hyvin se syy, miksi tämä sivusto on nykyään hiljaisempi. Piiri pieni pyörii, vaan ei enää ja ilmeisesti uusia jäseniä ei toivotakaan.

En halua aloittaa riitaa, mutta halusin sanoa, miten tämän näen.

Poissa Livingstone

• Vuotislainen
« Vastaus #180 : Helmikuu 13, 2018, 22:23:53 »
Näissä viesteissä on kiteytynyt melko hyvin se syy, miksi tämä sivusto on nykyään hiljaisempi. Piiri pieni pyörii, vaan ei enää ja ilmeisesti uusia jäseniä ei toivotakaan.

Ikävää, että olet kokenut asian näin. Itse olen taas Vuotiksesta juuri siitä pitänyt, ettei täällä ole ollut yhtä paljon sisäpiireilyä verrattuna muihin samantyyppisiin nimeltämainitsemattomiin foorumeihin. Oman kokemuksen mukaan täällä on ollut helppo osallistua keskusteluihin mukaan ja ainakin minut on aikoinaan otettu kivasti mukaan. Vuotis on viime vuosien aikana ikävästi hiljentynyt ja en oikein ole itse jaksanut oikeastaan sen kauheammin tänne kirjoitella. Ja lisäksi 14-vuotiaana oli enemmän aikaa hengailla täällä kun nyt 23-vuotiaana, kun mukaan on tullut aikuisuudenmurheet.

Harmi, että sinulle on tullut käsitys siitä, ettei uusia jäseniä kaivata. En kuitenkaan usko, että se on vallitseva käsitys täällä, itse en ainakaan pistä pahitteeksi uusia käyttäjiä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2018, 22:41:58 kirjoittanut Livingstone »

Paikalla Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #181 : Helmikuu 14, 2018, 00:12:14 »
Eiköhän se suurin syy Vuotiksen hiljentymiselle oo kuitenkin se fakta, että kyseessä on foorumi, joka on rakennettu Pottereiden ympärille. Jos ei Ihmeotusten kaltaisia spin-offeja ja muita tällaisia "ylimääräisiä" juttuja lasketa, uutta Potter-sisältöä ei oo tullut enää vuosiin, ei sen jälkeen kun viimeinen leffa julkaistiin 2011. Vaikka täällä on paljon muutakin tehty, on se kuitenkin totuus, että foorumin keskeisen teeman hiipuminen vaikuttaa koko foorumin aktiivisuuteen. Potterit ei oo enää samalla tavalla "juttu" kuin ne oli vielä silloin kun odotettiin uusia kirjoja tai leffoja saapuviksi.

Tänhän näkee ihan tilastoistakin: 2012, eli viimeistä leffaa seurannut vuosi, oli viimeinen oikeasti aktiivinen vuosi, seuraavana vuonna kirjoitettujen viestien määrä oli enää neljäsosa edellisvuodesta ja siitä lähtien suunta on ollu vain alaspäin ja rajusti.

Toinen juttu, mikä varmasti vaikuttaa, on käyttäjien ikääntyminen. Niiden huippuvuosien aikaan joskus 2010-2012 varsin iso osa aktiivisimmista käyttäjistä mahtui ikähaarukkaan 13-18 vuotta, koululaisia siis, joten aikaa ja innostusta jatkuvaan foorumilla roikkumiseen oli ruhtinaallisesti. Nyt on 2018, viimeisestä aktiivisesta vuodesta on aikaa kuus vuotta, kaikki tuohon ikähaarukkaan silloin mahtuneet on jo täysi-ikäisiä, elämäntilanteet ihan erilaisia kuin silloin, aikaa ja innostusta ei oo enää samalla tavalla kuin silloin nuorempana.

Mut mun mielestä on silti hienoa huomata, ettei tää paikka täysin kuopattu oo. Moni foorumi olis tällaisella aktiivisuudella heittäny pillit pussiin jo monta vuotta sitten, mut Vuotis puksuttaa edelleen ja tässä on nyt parin päivän aikana ollut varmaan suurin aktiivisuuspiikki todella pitkään aikaan, mikä on ehdottomasti positiivinen juttu. Toivottavasti nyt ei ihan väliaikaseks jäis, olis kiva jatkossakin nähdä vähän eloisampaa meininkiä kuten nyt n_n

Se nyt ainakin on entisajoilta pysynyt muuttumattomana, että huomaan kirjoittelevani tällaisia viestejä tähän kellonaikaan kun pitäis aamulla töihin ja herätys 6:45... :'D
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #182 : Helmikuu 15, 2018, 17:06:43 »

Voitko sitten avata hieman, että mitä näet? Itse näen lähinnä ihmisiä muistelemassa kavereita ja menneitä tapahtumia, ei se ainakaan minun korvaani tarkoita sitä ettei uusia käyttäjiä haluta.

Minusta tuntuu, että keskustelufoorumit ovat muutenkin vähän hiljenneet - keskustelut ovat siirtyneet Facebookiin ja muuhun someen ja tuntuu myös siltä, että ihmiset haluavat kertoa vain lyhyesti oman mielipiteensä eivätkä oikeastaan halua mitään vastausta (paitsi ehkä myöntelyä). Tosi usein tuntuu, että kun itse on jotain toista mieltä tai yrittää pyytää toista selittämään oma mielipiteensä hieman selkeämmin, niin sitä pidetään hyökkäyksenä. :/

Nettikäytös on muuttunut kyllä vuosien varrella.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Sharra

• That girl.
  • Vuotislainen
    • Redin ja Jazzin uudet seikkailut
« Vastaus #183 : Helmikuu 15, 2018, 20:09:47 »
Itse ainakin oon sitä mieltä, että hienoa, että saadaan uusia jäseniä kehiin ja toivottavasti foorumi aktivoituu! Vanhojen nostalgisoimisella ei ole tosiaankaan  tarkoitus sulkea ketään ulkopuolelle vaan niin kun aiemmin jo mainittiinkin, taitaa se olla vaan normaali osa ihmisaivojen toimintaa, jossain vaiheessa iskee se "kultainen nuoruus" -ajattelu päälle ja on kiva muistella sitä hauskaa, mitä silloin oli. Itsellä ainakin kun ikävuodet alkaa hitaasti lähestyä kolmekymmentä (ja hmm, tajusin että kilometrifikkini valmistumisesta tulee tänä vuonna kymmenen vuotta :D) on vaan kiva muistella, että mitä sitä teki silloin teini-ikäisenä, ja ehkä jossain määrin myös muistella sitä ihmistä, joka silloin oli, ja "niitä vanhoja hyviä aikoja". Mutta tämä ei tarkoita, että ei voisi olla uusia hyviä aikoja - jos laitettaisiin vaikka pitkästä aikaa juonittelupeli pystyyn, olisin ihan täysillä mukana! :D Tosiasia kuitenkin on, että oon nykyään tylsä ja töissä ja aikaa foorumilla roikkumiseen on vähemmän, enkä ollut koskaan täällä se ahkerin kirjoittelija vaan kirjoittelen vähän valikoiden sen suhteen, että mitkä aiheet itseä kiinnostaa, joten tästä syystä mua ei esimerkiksi leffahaasteessa oo näkynyt koska oon enemmän kirjallinen kuin leffallinen ihminen.

Lainaus
Minusta tuntuu, että keskustelufoorumit ovat muutenkin vähän hiljenneet - keskustelut ovat siirtyneet Facebookiin ja muuhun someen ja tuntuu myös siltä, että ihmiset haluavat kertoa vain lyhyesti oman mielipiteensä eivätkä oikeastaan halua mitään vastausta (paitsi ehkä myöntelyä). Tosi usein tuntuu, että kun itse on jotain toista mieltä tai yrittää pyytää toista selittämään oma mielipiteensä hieman selkeämmin, niin sitä pidetään hyökkäyksenä. :/

Nettikäytös on muuttunut kyllä vuosien varrella.

Hyvin kiteytetty, Taru! Itse mietin itse asiassa aiemmin ratikkatyömaaruuhkassa jumittaessa tänään, että onkohan tässä osasyy siihen, että mua on alkanut taas kiinnostaa foorumeilla pyöriminen - koska some on alkanut kyllästyttää ja ahdistaa. Aikanaan foorumilla pyöriminen varmaan jäi osittain sen takia, että keskustelu on niin paljon "hitaampaa" kuin somessa ja ehkä someen syntyi niitä samoista harrastuksista kiinnostuneiden ihmisten piirejä niin sitten tuli  vietettyä lähinnä aikaa siellä. Viime aikoina kuitenkin ainakin vaikkapa mun Facebookista on tullut tosi tylsä paikka - tuntuu että siellä on vaan mainoksia, ryhmissä ihmiset tappelee keskenään ja hyökkäilee toisiaan ja silloin harvoin kun ihmiset päivittää jotakin niin puolet ajasta meininki on sellainen "huomatkaa mut, kehukaa mua!" (Okei, ehkä kärjistän vähän). Ja sitten jostain mielen perukoilta nousee mieleen Vuotis, missä keskustellaan eikä vaan postailla selfietä toisen perään ja missä keskustelukin on ainakin mun kultaisissa muistoissa rakentavaa ja ei-hyökkäävää. Ja täällä sitä ollaan!

Mutta mutta... jos foorumien hiljentymistä miettii, niin FinFanFunissa porukkaa kyllä vielä riittää (en tiedä kuinka aktiivisesti sitten kirjoittelevat). Mutta ehkä erona on, että Finissä painotus on kirjoittamisessa ja kirjoittamiseen liittyvissä asioissa, kun taas Vuotis on enemmän "yleisfoorumi", joten ehkä kirjoittajat ovat keskittyneet Finiin? En tiedä :) itse koetan aktivoitua täällä ainakin!

Poissa gamma

• kosminen ihme
  • Sanomaton
  • *
  • A Elbereth palan-díriel
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #184 : Helmikuu 15, 2018, 21:26:21 »
Samaa mieltä kyllä. Tässä on vierähtänyt kymmenisen vuotta siitä, kun varsinaisesti tutustuin nettiin. Ja sinä aikana keskustelupalstat ovat kokeneet jonkinlaisen inflaation. Nykyiseen viestittelykulttuuriin kuuluu lähinnä vain sen oman mielipiteen sanominen, ei edes pyritä mihinkään vuoropuheluun. Joillain harvoilla foorumeilla on vielä jotain elämää, mutta vaatii sen elämän ylläpito laajemman aihepiirin kuin vain yhden kirjasarjan. Valitettavasti. :\
Usko niitä, jotka etsivät totuutta, epäile niitä, jotka sanovat löytäneensä sen. -André Gide

Moni nolla luulee olevansa se ellipsi jota maa kiertää. -Stanislaw Jerzy Lec

Poissa Leffajuho

• Vuotislainen
« Vastaus #185 : Helmikuu 15, 2018, 21:35:04 »
Voitko sitten avata hieman, että mitä näet?
No juurihan minä avasin.

Eilen kukaan ei edes vastannut ystävänpäivätoivotukseeni. Kyllä täällä kaikki jäsenet tsekkaavat kaikki uudet viestit, se on varma että ainakin se on nähty.

Poissa Livingstone

• Vuotislainen
« Vastaus #186 : Helmikuu 15, 2018, 23:10:28 »
Eilen kukaan ei edes vastannut ystävänpäivätoivotukseeni. Kyllä täällä kaikki jäsenet tsekkaavat kaikki uudet viestit, se on varma että ainakin se on nähty.
No, minä en ainakaan itse ole muita viestejä, kun Pulinan viestejä lukenut. En usko, että kyse on siitä, etteikö ketään kiinnostaisi vastata, vaan ehkä ennemminkin siitä, ettei ihmiset välttämättä ole viestiä nähneet. :)

Sharralta, Tarulta ja gammalta hyviä pointteja. Ehkä nettikulttuuri on tosiaan muuttunut somen myötä erilaisemmaksi, itse en kyllä juurikaan esim. Facebookissa viihdy kun se on nykyään täynnä vaan meemejä toisen perään, harvoin kukaan enää kirjoittelee kuulumisiaan sinne. Ja ehkä tosiaan suurimmasta osasta on tullut kiireisempiä ikäännyttyämme, eikä samalla lailla enää ole aikaa lukea ja kirjoitella viestejä. Ja tosiaan ehkä nykyään on vähän sellainen kulttuuri, että kaikki pitää saada mielellään heti ja tällainen keskustelufoorumi, missä vastausta saattaa joutua odottamaan pitkäänkin, ei vain enää jotenkin sovi nykymaailmaan.

Star hienosti kiteyttikin miksi Vuotiksen käyttäjämäärät romahtivat aikoinaan. Ja kuten moni jo mainitsikin niin kyllähän tästä oli jo puhetta vuonna 2011, että miten Vuotiksen käy, kun nyt on kaikki kirjat ja leffat ilmestyneet. Vaikkakin koko ajan uudet ihmiset löytävätkin Potter-maailman, niin ei silti ihan samanlaista boomia ole tullut mitä tuli silloin aina kun uusi kirja tai leffa julkaistiin.

Mutta turhaahan tässä on voivotella ja miettiä, miksi nykyään on niin hiljaista, kun ehkä täytyisi itsekin katsoa sinne peiliin ja miettiä kuinka paljon oma hiljaisuus on aktivoinut tätä foorumia... :D

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #187 : Helmikuu 15, 2018, 23:16:01 »

Voi niitä aikoja, kun vuotiksesaa oli juonareita sun muuta aktiviteettiä ja et ees kerinny mukaan jos et heti ollu huutamassa et minäminäminä! Ja kaikki ketjutkin meni silleen, et ei ikinä saanu lähetettyy viestiä, ku aina joku kerkesi kirjottamaan väliin :D Oi niitä kultaisia aikoja <3
Vuotiksen juonarit♡
Itse muistan ekan Vuotis-juonarini 2013 kun olin juuri tullut Vuotikseen ja änkesin mukaan vaikken tajunnut juonarien säännöistä hölkäsen pöläystä silloin - ja pärjäsin ihan ok hyvin kiitos Tahmatassun (missä sinäkin olet nyt?) opastuksen.
Voi kultaista nuoruutta!
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #188 : Helmikuu 16, 2018, 07:20:09 »
Voitko sitten avata hieman, että mitä näet?
No juurihan minä avasin.

No... voitko kertoa asiasta vähän paremmin, että minäkin ymmärtäisin ja näkisin pointtisi? Sitähän se keskustelu on. Minä näen yhä vain ihmisiä keskustelemassa vanhoista kavereista ja ficeistä enkä sitä, että tänne ei  tahdottaisi ketään uutta. Haluaisin kovasti ymmärtää sinun näkökulmasi, mutta jos toteat vain että "piiri pieni pyörii" ja "minä avasin jo viestini" niin se ei kovasti auta.

Itse en vietä ystävänpäivää enkä tainnut eilen sitä toivottaa kellekään edes oikeassa elämässä - eikun anteeksi, vastasin "samoin" yhdelle mummolle, jota autoin kaupassa ja joka minulle toivotti ensin hyvät ystävänpäivät. Ja itse asiassa tuo taisikin tapahtua olla edellisenä päivänä? Hups. :D Mä en ole koskaan ollut ystävänpäivä-ihminen kyllä.

Juonittelupeleissä on nykyään se ongelma, että ihmisillä on kiire oman elämän kanssa ja se että vaikka täällä käy jonkin verran väkeä, ei tarkoita sitä että se kiinnostaisi kaikkia (esimerkiksi mä tykkään seurata niitä pelejä mutta en niinkään pelata). Voiko juonittelupeliä pelata pienemmällä hahmomäärällä? Tuntuu että niitä on aina pakko olla se 20 pelaajaa, mutta onnistuisiko se reilusti pienemmällä porukalla?

Poissa Chisa

• Angstisieni
  • Vuotislainen
  • Mugiwara no Ichimi
  • Pottermore: DragonSky115
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #189 : Helmikuu 16, 2018, 08:01:44 »

Tässä ongelmana on lähinnä se, että pelkkiin toivotuksiin on foorumilla hankala vastata spämmimättä (esimerkiksi "samoin" viestejä), jos aihetta kunnon keskusteluun ei ole. Itse olen todella huono edes facebookissa onnittelemaan ihmisiä tai toivottelemaan juhlapäiviä. Viestisi on kuitenkin luettu, joten kiitos samoin näin muutama päivä myöhässä.
"So many books, so little time."
"Who will tell the story of your life?"
R.I.P. Jatkis vol. 3 (11.8.2009-2.7.2011) ♥

Poissa Livingstone

• Vuotislainen
« Vastaus #190 : Helmikuu 16, 2018, 08:32:08 »
Juonittelupeleissä on nykyään se ongelma, että ihmisillä on kiire oman elämän kanssa ja se että vaikka täällä käy jonkin verran väkeä, ei tarkoita sitä että se kiinnostaisi kaikkia (esimerkiksi mä tykkään seurata niitä pelejä mutta en niinkään pelata). Voiko juonittelupeliä pelata pienemmällä hahmomäärällä? Tuntuu että niitä on aina pakko olla se 20 pelaajaa, mutta onnistuisiko se reilusti pienemmällä porukalla?
Joo voisiko olla joku minijuonittelupeli kiireisille työn- ja opiskelunsankareille niin ettei puhumispakko olisi ihan joka päivä? Jos saataisiin vaikka 10 ihmistä kasaan, toimisikohan se?

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #191 : Helmikuu 16, 2018, 10:32:26 »
Joo voisiko olla joku minijuonittelupeli kiireisille työn- ja opiskelunsankareille niin ettei puhumispakko olisi ihan joka päivä? Jos saataisiin vaikka 10 ihmistä kasaan, toimisikohan se?

Tähän olis melkein pakko lähteä mukaan, jos ei muuten nii gradua pakoon :'D

Mietin iteki tuota nettikulttuuria, miten keskustelu on siirtynyt foorumeilta erinäisiin somekanaviin ja ehkä blogipalveluihin kuten Tumblriin. Onhan se täysin erilaista, kuin foorumitoiminta. Itse käytän kyllä hyvin vähän somea, eniten facebookia ja siitäkin enemmän messengeriä. Joissakin facebookryhmissä saa välillä ihan hyvääkin keskustelua aikaiseksi, vaikka yleensä nekin jäävät hyvin pintapuolisiksi ja ihmiset toistavat vain samoja kommentteja.

Ja pakko mainita, että ystävänpäivä on kamalin ja turhin "juhla" ikinä. Olen aina inhonnut sitä ja tulen aina inhoamaan. Ei kiitos.
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Leffajuho

• Vuotislainen
« Vastaus #192 : Helmikuu 16, 2018, 10:44:21 »
No... voitko kertoa asiasta vähän paremmin, että minäkin ymmärtäisin ja näkisin pointtisi?
Kyllä tuosta pitäisi jutun juoni selvitä, jos ei niin en mahda mitään. Olen sanonut sanottavani, enkä jatka enempää tällä foorumilla.
Voi kun olisi yhtä aktiivista keskustelua tullut jostain kivemmasta aiheesta.

Poissa Livingstone

• Vuotislainen
« Vastaus #193 : Helmikuu 16, 2018, 10:59:01 »
Ja pakko mainita, että ystävänpäivä on kamalin ja turhin "juhla" ikinä. Olen aina inhonnut sitä ja tulen aina inhoamaan. Ei kiitos.
Joo hyi joku ystävänpäivä, kamalin juhla koskaan. :D Joskus ala-asteella oli joo kiva tehdä jotain ystävänpäiväkortteja, mutta muistan, että about joka vuosi pahoitin mielen, kun itse sai sen ehkä yhden ystävänpäiväkortin ja muut sai monta kymmentä. Ja puhumattakaan siitä, et monelle ystävänpäivä on nimenomaa pariskunta-juhla ja itse tämmösenä ikisinkkuna on vaan masentavaa/ällöttävää katella kuinka täynnä somet sun muut on "rakas, ei erota koskaan <3333"-päivityksiä täynnä. :'D Siis olen nykyään kai perjaatteessa parisuhteessa, mutta ei silti tullut kyllä yhtään mieleen päivitellä facebookiin mitään tai mitenkään juhlistaa koko päivää. Joo parille kaverille tuli lähetettyä "kiitos samoin" heidän ystävänpäivätoivotuksiin, mutta on kyllä yksi turhimmista juhlista ikinä. :D

Ja joo hei, nyt perustetaan kyllä joku mini-juonittelupeli! Täällä selvästi on innokkaita pelailijoita/pelin seurailijoita! :')

Poissa Luna Helmiina

• Vuotislainen
« Vastaus #194 : Helmikuu 16, 2018, 11:55:49 »
Jee, minijuonari idea saa täältäkin kannatusta, yksi pelaajakandikin on jo paikalla :)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #195 : Helmikuu 16, 2018, 17:18:02 »
Juonareita pelaamattomana kysyn, että millainen vastuu PJ:llä oikeastaan on? Ääntenlasku, öiden ja päivien ilmoittaminen, joidenkin spesiaaliäänien kertominen/laskeminen? Pystyisikö nyyppä siihen? Mua voisi kiinnostaa pelin vetäminen miniporukalle, koska tykkään kuitenkin pelejä seurata mutten pelata (jolloin sitten pelaamisesta kiinnostuneen ei tarvitse jäädä pelistä pois koska pitää johtaa sitä).

Paikalla Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #196 : Helmikuu 16, 2018, 18:47:15 »
Mä oon pienemmällä foorumilla pelannut juonaria, jossa on ollut vain 11 pelaajaa ja onnistui hyvin, että ei se pelaajamäärä varmastikaan oo mikään ongelma. Pitää vaan roolijako miettiä tarkkaan, koska noin pienellä määrällä voi herkästi tulla epätasapainoisuutta, eli tyyliin että joko hyviksillä/pahiksilla on liian suuri etulyöntiasema, mikä johtaa tylsään ja epäonnistuneeseen peliin. Molemmat ääripäät on koettu, pelasin esimerkiks pahiksena yhdessä pelissä, jossa meidän ei tarvinnut tehdä juuri mitään kun huonon roolijaon takia me oltiin jo lähtökohtaisestikin melkeinpä varmoja voittajia, hyvikset olis tarvinneet täydellisen onnistumisen voittoon.
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Luna Helmiina

• Vuotislainen
« Vastaus #197 : Helmikuu 16, 2018, 19:33:46 »
Mä oon pienemmällä foorumilla pelannut juonaria, jossa on ollut vain 11 pelaajaa ja onnistui hyvin, että ei se pelaajamäärä varmastikaan oo mikään ongelma. Pitää vaan roolijako miettiä tarkkaan, koska noin pienellä määrällä voi herkästi tulla epätasapainoisuutta, eli tyyliin että joko hyviksillä/pahiksilla on liian suuri etulyöntiasema, mikä johtaa tylsään ja epäonnistuneeseen peliin. Molemmat ääripäät on koettu, pelasin esimerkiks pahiksena yhdessä pelissä, jossa meidän ei tarvinnut tehdä juuri mitään kun huonon roolijaon takia me oltiin jo lähtökohtaisestikin melkeinpä varmoja voittajia, hyvikset olis tarvinneet täydellisen onnistumisen voittoon.
Hm.
Jos pelaajia olis 10 tai 9kin, mukaan voisi ottaa 2 pahista, jolloin hyvikset eivät saisi heti etulyöntiasemaa?
"Puh?"
"No mitä, Nasu?

Poissa Livingstone

• Vuotislainen
« Vastaus #198 : Helmikuu 16, 2018, 20:26:07 »
Juonareita pelaamattomana kysyn, että millainen vastuu PJ:llä oikeastaan on? Ääntenlasku, öiden ja päivien ilmoittaminen, joidenkin spesiaaliäänien kertominen/laskeminen? Pystyisikö nyyppä siihen? Mua voisi kiinnostaa pelin vetäminen miniporukalle, koska tykkään kuitenkin pelejä seurata mutten pelata (jolloin sitten pelaamisesta kiinnostuneen ei tarvitse jäädä pelistä pois koska pitää johtaa sitä).
Roolinjako kanssa ja sit vastaanottaa pahisten ja erikoishyvisten viestejä (ketkä eliminoidaan, riippuen erikoishyviksestä mitä tapahtuu (näin pieneen peliin ei varmaankaan kannata kauheesti erikoishyviksiä laittaa))! Mutta uskoisin että onnistuu sulta oikein hyvin ja jos oot pelejä ennenkin seurannut, nii ei ole mikää ihan vieras asia :) Ja Kylässä on muistaakseni aika kattavat ohjeet juonareiden pelaamiseen/vetämiseen :)

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #199 : Helmikuu 16, 2018, 22:55:24 »
Hmm. Pistän mietintään ja suunnitteluun, jos oikein inspiroidun. Voi olla että hetki menee, ennen kuin mitään syntyy mutta katsotaan. :)