Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkkaus  (Luettu 4248 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa The Dark Lord

• The most excellent Potions master
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SkullElm29566
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Pulinanurkkaus
« Vastaus #125 : Heinäkuu 26, 2017, 17:34:45 »
Kesä mennyt pääasiassa töissä. Syyskuun lopussa lopetan hommat nykyisessä työpaikassani ja ajattelin pitää vähän lomaa sen jälkeen. Toki tarkoitus myös olisi käydä katsomassa sukulaisia ja tuttuja kesän aikana.
Viimeisenä vihollisista kukistetaan kuolema

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #126 : Heinäkuu 28, 2017, 11:58:33 »
Täällä(kin) kesä menee paljolti kesätöissä puurtamalla. Aamuvuoroviikkoina onneksi pääsen töistä jo kahdelta, joten niinä viikkoina ehtii nähdä kavereita ja puuhata sitä sun tätä. (Ja sekin lohduttaa, kun palkka päjähtää tilille.) Ollaan kavereiden kanssa käyty piknikillä, Turun linnassa, pride-kulkueessa, keskiaikaisilla markkinoilla ja kaverin porukoiden kämpällä saunomassa ja viettämässä aikaa. Mutta silti vähän harmittaa, kun kesä olisi parasta aikaa vain seikkalla, ottaa valokuvia, käydä uimassa, lukea kirjoja ja rullaluistela, mutta harvoin töiden jälkeen riittää energiaa muuhun, kuin koneella istumiseen. Ja joskus pitäisi tiskatakin. Tätäkö tämä "aikuisuus" nyt on?
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #127 : Heinäkuu 30, 2017, 18:28:39 »
Tätäkö tämä "aikuisuus" nyt on?

Aikuisuus, sepä se! Koska keväällä sain opinnot pakettiin ja pian aloitan kunnolla oman alan töissä, tuntuu tässä aikuisten oikeasti olevan aikuisuuden äärellä! Koen itselläni tosiaan alkavan "kunnollisen" aikuisuuden näistä oikeista töistä. Muilla töitä tai opintoja edessä?

Tänään maistelin oman maan mansikoita, ja hyviä olivat! Saa nähdä, milloin pääsee esimerkiksi mustikkaa keräämään. Kanttarelleja olen jo jossain nähnyt, voisi käydä keräilemässä.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Lilla Myy

• ei oikein ihminenkään
  • Vuotislainen
    • Nescit vox missa reverti
  • Pottermore: SnitchCharm26124
« Vastaus #128 : Heinäkuu 31, 2017, 16:47:02 »
Muilla töitä tai opintoja edessä?
o/
Vähän voisi jo lievästi sanottuna stressata tämä koko homma. Huomenna siis muutto edessä Turkuun, ja 4.9. aloitan Turun yliopistossa opettajan pedagogiset opinnot. Kokonaan siis uusi kaupunki ja uudet kuviot edessä, enkä oikeasti tiedä YHTÄÄN, mihin olen päätäni pistämässä! En ole edes nähnyt sitä asuntoa, johon olen muuttamassa, joten hienoinen stressi päällä koko ajan vähän kaikesta, mutta ehkäpä tämä tästä. Kaikista hauskinta hommassa on kuitenkin ehdottomasti se, kun mun sänky piti vesivahingon takia uusia ja tilattiin se sitten Turun Askosta, mutta minusta riippumattomista syistä, se sänky tuleekin nyt sitten vasta perjantaina, joten saan sitten nukkua patjalla ti-pe. ^^
There's absolutely no way you could make me break
No way to wipe the smile off my face

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
« Vastaus #129 : Elokuu 01, 2017, 19:30:51 »
Tätäkö tämä "aikuisuus" nyt on?

Aikuisuus, sepä se! Koska keväällä sain opinnot pakettiin ja pian aloitan kunnolla oman alan töissä, tuntuu tässä aikuisten oikeasti olevan aikuisuuden äärellä! Koen itselläni tosiaan alkavan "kunnollisen" aikuisuuden näistä oikeista töistä. Muilla töitä tai opintoja edessä?
Oo, onnea aikuisten oikeista töistä! Itseäni pelottaa, että kun sen valmistumisen aika tulee, en saa mitään oman alan töitä ja joudun johonkin työttömyyslimboon. Mutta onneksi sitä ennen on vielä valtava kirja luettavana ja pari tenttiä tentittävänä.

o/
Vähän voisi jo lievästi sanottuna stressata tämä koko homma. Huomenna siis muutto edessä Turkuun, ja 4.9. aloitan Turun yliopistossa opettajan pedagogiset opinnot.
Tervetuloa Turkuun! Täällä on ihan kivaa, kunhan löytää ne omat jutunsa ja paikkansa. Onko sulla täällä jotain tuttuja tai kavereita? Me paikalliset vuotislaiset miittaillaan aika harvoin, mut kannattaa tulla mukaan, kun joku seuraavan kerran saa aikaiseksi pykätä miitin pystyyn.
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."

Poissa Lilla Myy

• ei oikein ihminenkään
  • Vuotislainen
    • Nescit vox missa reverti
  • Pottermore: SnitchCharm26124
« Vastaus #130 : Elokuu 02, 2017, 08:58:10 »
o/
Vähän voisi jo lievästi sanottuna stressata tämä koko homma. Huomenna siis muutto edessä Turkuun, ja 4.9. aloitan Turun yliopistossa opettajan pedagogiset opinnot.
Tervetuloa Turkuun! Täällä on ihan kivaa, kunhan löytää ne omat jutunsa ja paikkansa. Onko sulla täällä jotain tuttuja tai kavereita? Me paikalliset vuotislaiset miittaillaan aika harvoin, mut kannattaa tulla mukaan, kun joku seuraavan kerran saa aikaiseksi pykätä miitin pystyyn.
Kiitoksia! (: Kyllä mulla täällä muutamia tuttuja on, serkku lupasi jo pientä sight seeingiä tänne, kun hän on asunut Turussa jo yli kymmenen vuotta. (: Muutenkin ajattelin tässä opintojen alkua odotellessa lähteä vain pöllöilemään ympäri Turkua, niin ehkä sitä sitten jossain vaiheessa oppii edes vähän, että missä on mitäkin. :D Miittailut kuulostaisi kyllä kivoilta, pitää seurailla niitä tarkemmin, jos sinne vaikka sattuisi ilmestymään joku Turku-miitti. (:
There's absolutely no way you could make me break
No way to wipe the smile off my face

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #131 : Elokuu 05, 2017, 14:38:41 »
Tervetuloa minunkin puolestani Lilla Myy Turkuun. :) Mitä miitteihin tulee niin näyttää pahasti siltä että niitä saa odotella tovin jos toisenkin ellei joku ota itseään niskasta kiinni. Itsellä ei yksinkertaisesti riitä energia sellaisen järjestämiseen ja kukaan muukaan ei näytä olevan siihen kykenevä tätänykyä. Sääli olisi kiva miittailla.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #132 : Elokuu 05, 2017, 15:59:34 »
Huomenna siis muutto edessä Turkuun, ja 4.9. aloitan Turun yliopistossa opettajan pedagogiset opinnot.

Hienoa hienoa :) Toivottavasti pedagogiset opintosi sujuvat hyvin, sillä olen kuullut niistä paljon niin hyvää kuin huonoa: porukka tykkää paljon esimerkiksi käytännön asioista kuten opetusharjoitteluista, mutta esimerkiksi käytännön asioiden hoitaminen on kuulemma ollut vähän kysymysmerkki siellä sun täällä.

Mitä miitteihin tulee niin näyttää pahasti siltä että niitä saa odotella tovin jos toisenkin ellei joku ota itseään niskasta kiinni. Itsellä ei yksinkertaisesti riitä energia sellaisen järjestämiseen ja kukaan muukaan ei näytä olevan siihen kykenevä tätänykyä. Sääli olisi kiva miittailla.

Varmasti jokaisella on aina jotain, mutta etteköhän te jossain vaiheessa jotain miittiä saa aikaiseksi :) Teitä turkulaisia (/hyvien kulkuyhteyksien äärellä Turkuun) kun on kuitenkin melkomoinen kööri suhteutettuna siihen, millainen aktiivisuustaso täällä Vuotiksessa tällä hetkellä on.

Poissa Hopeakettu

• Vuotislainen
« Vastaus #133 : Syyskuu 01, 2017, 16:31:23 »
Hyvää syyskuun ensimmäistä - ja hyvää 19 vuotta myöhemmin -päivää! :)

Oletteko te juhlistaneet jotenkin tätä Potter-maailman historiassa merkittävää päivää? Oliko tai onko kukaan Lontoon King's Crossilla? Siellä on ilmeisesti ollut ihan kunnolla väkeä... Itse en sinne päässyt, mutta hengessä mukana, hengessä mukana. :) Haluaisin kyllä puuhastella jotain Potteriin liittyvää tänään, mutten tiedä vielä mitä. :P

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #134 : Syyskuu 01, 2017, 17:45:09 »
Hyvää syyskuun ensimmäistä - ja hyvää 19 vuotta myöhemmin -päivää! :)

Oletteko te juhlistaneet jotenkin tätä Potter-maailman historiassa merkittävää päivää?

Jotenkin havahduin tähän kaiketi liian myöhään, enkä ehtinyt mitenkään "valmistautumaan" tähän päivään :D Täytynee siis tunnustaa, että en ole tehnyt tänään mitään Pottereihin liittyvää!

Ja mitä tulee tuohon syyskuuhun, niin nimensä mukaisesti alkaa syys vähitellen näkymään! Pimeyttä ja sadetta on ollut havaittavissa, ja myös takkia on saanut kaivaa kaapista. Joko porukka odottaa syksyä? Itse odotan ehkä ruskan värejä, mutta siihen se sitten jääkin, ja esimerkiksi loskap*skakelit saisivat aina minun puolestani jäädä tulematta :D

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
« Vastaus #135 : Syyskuu 08, 2017, 12:49:30 »
Oletteko te juhlistaneet jotenkin tätä Potter-maailman historiassa merkittävää päivää? Oliko tai onko kukaan Lontoon King's Crossilla? Siellä on ilmeisesti ollut ihan kunnolla väkeä... Itse en sinne päässyt, mutta hengessä mukana, hengessä mukana. :) Haluaisin kyllä puuhastella jotain Potteriin liittyvää tänään, mutten tiedä vielä mitä. :P
Mul meni kans tää ihan ohi, koska oli larppi (eikä edes Potter-larppi), joka vei kyllä kaiken huomioni. Mikä on tosi harmi, koska tykkään aina tällaisista. Olisin ehkä osallistunut sellaiseen "Lue Pottereita"-tapahtumaa, jonka näin Facessa. Noh, ainahan niitä voi lukea uudelleen ihan muuten vaan. :)

Ja mitä tulee tuohon syyskuuhun, niin nimensä mukaisesti alkaa syys vähitellen näkymään! Pimeyttä ja sadetta on ollut havaittavissa, ja myös takkia on saanut kaivaa kaapista. Joko porukka odottaa syksyä? Itse odotan ehkä ruskan värejä, mutta siihen se sitten jääkin, ja esimerkiksi loskap*skakelit saisivat aina minun puolestani jäädä tulematta :D
Mä rakastan syksyä! Se on aika kauan ollu mun suosikkivuodenaika. Mulla on jo lista kaikenlaisista syksy-jutuista, mitä haluan tehdä: poimia omenoita, sieniä ja marjoja ja leipoa piirakoita ja juoda kaakaota, lukea kirjaa ikkunan edessä, kun ulkona sataa, kattoa kauhuleffoja, alottaa jotain uutta...

Poissa Sisssilisko

• Vuotislainen
« Vastaus #136 : Marraskuu 08, 2017, 11:40:32 »
Miten vuotislaisilla meni Halloween? Pukeuduitteko tai järjestittekö juhlia? Itse järjestin varmaan yli kymmenen vuoden tauon jälkeen Halloween-juhlat, joissa teemana oli videopelit. Innostuin pukuteemasta niin paljon, että valmistin varta vasten (ensimmäistä kertaa) cosplay-puvun! Puvun suunnittelu, materiaalien etsiminen ja itse puvun valmistus olivat niin hauskaa puuhaa, että aloin kyllä tosissaan miettimään josko aloittaisi cossauksen :>

Sitten toinen aihe! Olen etsiskellyt Helsingistä hyviä pakopelejä firman pikkujouluja ja erästä synttäriyllätystä varten, osaako joku suositella hyviä paikkoja? :)

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #137 : Marraskuu 08, 2017, 18:58:20 »
Miten vuotislaisilla meni Halloween?

Halloween oli ja meni - tosin tuntuu, ettei kukaan oikein tiedä, milloin se varsinaisesti ja aikuisten oikeasti hujahti ohi. Kuullut ja lukenut kärkkäitä mielipiteitä siitä, kuinka ihmisiä ketuttaa lapsille kolmena eri päivänä ovea karkki vai kepponen -merkeissä. Mutta muutoin Halloweeniin en niin kiinnittänyt huomiota: oveni takana ei käyty pimputtelemassa, ei ollut mitään koristeita eikä mitään aiheeseen liittyvää toimintaa. Tai no, aikapäiviä sitten kaiversin taidepiiriä varten kurpitsan, mutta siihen se sitten jäikin :D

Ja hmm, noista pakopelien tarjoajista en valitettavasti osaa sanoa mitään.

Ostin tänään pipareita ja glögiä, ja voisin pitää omat "joulukauden avajaiset"!

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #138 : Marraskuu 10, 2017, 18:11:17 »
Huuu, Vuotis-nimimerkkini sai pienoisen lisäyksen, mukavaa vaikka totuttelu viekin jonkin verran aikaa.

En edes muista, milloin viimeksi olen käynyt täällä foorumilla (ja osallistunut keskusteluihin) ihan kunnolla, mutta oma elämäntilanne sekä asunnottomuus ovat olleet ~1,5 kuukauden ajan ahdistuksen ja stressin suurimmat aiheuttajat. Näitä mun tunteitani ja kokemuksiani olen alkanut purkamaan ns. "uunituoreessa" perhe- ja lähisuhdeväkivalta-teemaisessa blogissani.

Huokaus, kunpa alkuviikosta ennen keskiviikkoa saisin Kelan päätökset, edistyisi tämä asunto-asiani niinkin huimasti, että pääsisin tekemään vuokrasopparin ja muuttamaan uuteen asuntooni.
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #139 : Marraskuu 19, 2017, 13:47:28 »
Weasleyn Welhokaniini: Joopa, itsellänikin ollut hetken verran taas hiljaisempaa kirjoittelun suhteen täällä Vuotiksessa. Harmi sinällään, kun foorumi on hiljentynyt eikä itsekään ole pystynyt pitämään keskustelevaa ilmapiiriä yllä riittävästi - olisi nimittäin todella mukava nähdä edelleen täällä sitä yhteisöllisyyttä kuin ennen, ja tietenkin olisi mukava lukea muiden näkemyksiä yhä edelleen. Ja vielä, toivottavasti asiasi etenevät ja kääntyvät paremmiksi!

Joko porukka on alkanut suunnittelemaan joululahjoja? Itselläni ovat vasta suunnitteluasteella, mutta itse olen saanut jopa kerrottua lahjatoiveeni niitä tarvitseville!

Poissa Sisssilisko

• Vuotislainen
« Vastaus #140 : Marraskuu 22, 2017, 10:44:37 »
Minä olen joululahjojen suunnittelun lisäksi päässyt jo osittain hankinta-asteelle! Kirjalahjoja olen ostanut jo kirjamessuilta ja kierrätyskeskuksesta, vielä voisi katsella nettikauppoja läpi (Adlibris ja Booky). Suunnitteilla vielä ainakin oman digitaalisen maalauksen tulostus kehyksiin ja siskolle Potter-teemalahja! Siihen löysin kierrätyskeskuksesta koko englanninkielisen kirjasarjan erittäin edullisesti. Joulukortitkin olen osittain tehnyt, vielä puuttuu vuotiksen joulukorttivaihdon kortit.

Eli minunkin joulukauteni on vahvasti alkanut, olen tehnyt joulutorttuja jo ainakin kolme kertaa ja jouluteevarastot hupenevat :D Glögi on vielä korkkaamatta.

Näitä mun tunteitani ja kokemuksiani olen alkanut purkamaan ns. "uunituoreessa" perhe- ja lähisuhdeväkivalta-teemaisessa blogissani.

Raaskitko Weasleyn Welhokaniini paljastaa blogin, jotta sitä pääsee lukemaan vai haluatko tarkoituksella pitää sen erossa nimimerkistäsi? :)

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #141 : Marraskuu 22, 2017, 11:19:09 »
Ömömömö. Mulla on tekeillä gradu ja kaikki ajatukset ja ahdistukset on koko ajan siinä kiinni. Joululahjoja pitäis ehtiä jossain vaiheessa lähteä ostamaan, mutta en ole kyllä edes ehtinyt ajatella mitä kenellekään ostaisin. Agh.

En oo kyllä mikään jouluihminen muutenkaan, se on meidän perheessä ollu vaan älytöntä stressin aikaa, ei mitään joulurauhaa tai muuta kivaa mitä joulun mukana pitäis tulla. Mun puolesta ei tarvis ees juhlia koko joulua. -.-
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Leffajuho

• Vuotislainen
« Vastaus #142 : Marraskuu 23, 2017, 20:45:11 »
Minusta parasta joulussa on ehdottomasti ne ruuat. Porkkana-, lanttu- ja perunalaatikkoa rosollin, kinkun ja kermavaahdon kera. Digestiiviksi kotikaljaa. Niilo22:aa lainatakseni, se ON!
Joko porukka on alkanut suunnittelemaan joululahjoja? Itselläni ovat vasta suunnitteluasteella, mutta itse olen saanut jopa kerrottua lahjatoiveeni niitä tarvitseville!
Äiti saa nuoruudenmuistoja lahjaksi, Pieni talo preerialla -sarjan myötä! Pidän siitä jonkun verran itsekin. Minä en omalla kohdallani odota saavani lahjoja keltään. Toinen sisko varmaan antaa jotain pientä niin täytyy hänellekin keksiä jotain. Ja koiralle tottakai!
En oo kyllä mikään jouluihminen muutenkaan, se on meidän perheessä ollu vaan älytöntä stressin aikaa, ei mitään joulurauhaa tai muuta kivaa mitä joulun mukana pitäis tulla. Mun puolesta ei tarvis ees juhlia koko joulua. -.-
Onpa harmi. Mutta jouluahan voi viettää monella tavalla. Ei ole pakko hankkia mitään, sillä sydämessähän se joulu on. :)

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #143 : Marraskuu 23, 2017, 21:50:46 »
Äiti saa nuoruudenmuistoja lahjaksi, Pieni talo preerialla -sarjan myötä! Pidän siitä jonkun verran itsekin.

Miulla on vähän samansuuntasia ajatuksia, mitä tulee noihin muistoihin. Oon tässä jo pitkään ajatellu hommaavani isälleni yhden kirja-sarjan kokonaisuudessaan, ollaan kuulemma joskus hyvin pieninä taaperoina siskoni kanssa tuhottu isäni omistamat kirjat näistä. Ajattelin kyllä hankkia ihan nykyaikaisemmat versiot niiden oikeasti vanhojen versioiden sijaan. On ehkäs mukavempi isällenikin uudelleenlukea hiukkasen modernimpia.

Muutenkin on kyllä joululahjat tänä vuonna aika hyvin hoidossa, ei tarvii ottaa stressiä asiasta sitten jouluviikolla ja pyöriä siellä muiden mattimyöhästen kanssa hermoromahduksen partaalla.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Leffajuho

• Vuotislainen
« Vastaus #144 : Marraskuu 23, 2017, 22:54:22 »
Rakkaisiin muistoihin liittyvät lahjat on kyllä parasta mitä voi saada :D Isäsi on varmasti mielissään. Tosiaan joitakin vanhoja kirjoja on tehty uudestaan nykysuomeksi. Juhani Ahon Rautatiestä on olemassa sellainen versio, jossa on sekä alkuperäinen että uusi.
Yhtenä jouluna löysin divarista ultraharvinaisen videon jonka eräs henkilö oli jo vuosia halunnut päästä näkemään. Ostin sen muutamaa kuukautta ennen joulua ja kihelmöin jännityksestä päästä antamaan se! Oli vaikea olla paljastamatta sitä.

Poissa Nordamien

• Laitapuolen hyökkääjä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #145 : Marraskuu 25, 2017, 11:54:58 »
En myöskään muista, koska täällä olisin viimeksi piipahtanut, mutta kyllähän tämä paikka tuli väkisinkin jälleen mieleen, kun eräänä aamuna havahduin tästä tietokonetuolista pitkäksi menneen olutpitoisen illan jälkeen ja huomasin erään valvojaoppilaan vetelevän zetaa tuossa vieressä olevalla sinisellä sohvalla. Tuskin kellekään minut tietävälle arvoitukseksi jää, kuka peikko siellä sohvalla lemusi.

Mutta onhan täällä varsin mukava piipahtaa ajoittain ja huomata, että kyllähän tämä edelleen elossa on, vaikka eloa ei läheskään yhtä paljoa ole kuin joskus ennen. Onhan siitä ensimmäisestä rekisteröitymisestä yli vuosikymmen, joten onhan se hassua täällä pyöriä ja katsella kuinka maaginen paukapää sitä joskus on ollut ja havahtua siihen, että vaikka vuodet vinhasti vierivätkin niin sitähän olen edelleen, eikä siinä mitään vikaa ole. Onhan täällä myös tiettyjä jurnuja, jotka ovat täällä rullailleet koko tuon ajan minkä minäkin, tullut vino pino uusia nimiä, joita en tiedä enkä tunne, mutta kuitenkin ilolla seuraan, koska tuovat tähän kalmoon edes pientä kammiovärinää.
I hate hippies, those basterds ate mah cookies !

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #146 : Joulukuu 06, 2017, 10:14:53 »
Melkoisen kauan on ollut ilmoilla Suomi100-teemaan liittyvää hässäkkää: on ruokaa, juomaa, tapahtumaa, paitaa, pipoa.... melkolailla kaikkea mahdollista. Homma ikään kuin kulminoituu tähän kyseiseen päivään eli Suomen itsenäisyyspäivään. Mitäpä meinasitte tänään tehdä, juhlistatteko jotenkin satavuotiasta Suomeamme?

Itselläni ei ole kovin kummoista aktiviteettia. Tuntematon sotilas sekä Linnan juhlia tulee katseltua, ja jossain vaiheessa leivon sämpylöitä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2017, 11:22:14 kirjoittanut samettiina »

Poissa Leffajuho

• Vuotislainen
« Vastaus #147 : Joulukuu 06, 2017, 11:19:05 »
En varsinaisesti juhlista itsenäisyyspäivää. Ja toisaalta tämä sata vuotta on vain silmänräpäys maamme historiassa ja minä käsitän Suomen "iän" eri tavalla kuin suurin osa. Me suomalaisethan olemme Euroopan vanhin kansa ja tämä koko maa syntyi ennen muuta Eurooppaa. Suomi oli sivistynyt maa jo kauan ennen ruotsalaisten valloitusta, me olemme olleet itsenäisiä siis jo useampaan otteeseen.

Silti, hyvää itsenäisyspäivää kaikille.
JS: Niin ja siis en halua pilata muiden hyvää itsenäisyysfiilistä tällä kirjoituksella!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2017, 11:29:52 kirjoittanut Leffajuho »

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
« Vastaus #148 : Joulukuu 08, 2017, 12:49:59 »
Mul oli ehkä kaiken tän Suomi 100 -vouhotuksen jälkeen vähän sellanen "luojan kiitos se on nyt ohi ainakin"-olo. Juhlistaminen sinällään vähän jäi, koska luin koko päivän lopputenttiin ja olin siitä ihan super stressaantunut ja illalla oli viimiset roller derby treenit ennen peliä, jossa ehkä pelaan ekaa kertaa ihan oikeasti. Mut illalla sentään tilattiin intialaista suoraan kotiin ja katottiin loput Linnan juhlista. Vähän huvitti kyl se, et tilataan täs vaan jonkun intialaisen tekemää ruokaa, joka on luultavasti alihinnoteltua ja sen tuo meille luultavan huonosti palkattu, tummaihoinen tyyppi polkupyörällä ajaen räntäsateessa. (Mut oli kyl ihan super herttainen tyyppi ja toivotti meil hyvää itsenäisyyspäivää. <3)

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #149 : Joulukuu 24, 2017, 10:24:07 »
Rauhaisaa joulun aikaa kaikille vuotislaisille :) Joko kuusi tuoksuu nurkassa, riisipuurot höyryää lautasella, lahjakääreet rapisee?

Täällä riisipuuro on uunissa, sitä odotellessa! Illalla sitten kunnon jouluruoka ja lahjojen jakamista. Telkkarista kaiketi tulee katsottua myös Lumiukko, kuten aikaisimpinakin vuosina. Kuinkas muilla? :)