Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkkaus  (Luettu 4252 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sisssilisko

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Pulinanurkkaus
« Vastaus #100 : Helmikuu 21, 2017, 13:06:39 »
Mites teidän gradut ovat edenneet? Itsellä insinöörityö kesken, ollut kohta vuoden tekeillä. Voisi pikku hiljaa puskea sen valmiiksi.

Mutta on vaan harmittanut, etten ottanut Joelille kaveria samasta pentueesta, mutta ehkä sitten jossain vaiheessa, kunhan rahatilanne antaa myöten pitää toistakin kissaa :)

Meillä on kaksi kissaa Helsingin eläinsuojeluyhdistykseltä. Alunperin oli tarkoitus ottaa yksi aikuinen kissa sieltä, mutta eläinsuojassa odottivat emo ja pentu, jotka sitten vaikuttivat ihan täydellisiltä meille. Kaksi kissaa pitävät hyvin toisilleen seuraa kun on itse poissa ja on hauska seurata heidän välistä kanssakäymistään kun välillä pestään toisen päätä ja välillä leikitään hippaa ja "hyökkäillään" :D

Onko Helsingissä/lähialueella muuten jotain porukkaa, joka on pitänyt miittejä?

Edit: Pakko vielä kirota tätä, että kuivan ihon oireillessa muutenkin talven takia on inhottavaa, että nyt on vielä noroviruksista peloteltu mediassa niin paljon, että sitä tulee pestyä käsiä enemmän kuin tavallisesti. Siinäpä sitten uitat korppukäsiä juoksevassa vedessä, kun tohtori x kertoi videolla, kuinka siten valutat virukset viemäriin :D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2017, 13:26:36 kirjoittanut Sisssilisko »

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #101 : Helmikuu 21, 2017, 14:02:46 »
Mites teidän gradut ovat edenneet? Itsellä insinöörityö kesken, ollut kohta vuoden tekeillä. Voisi pikku hiljaa puskea sen valmiiksi.

Miulla meni gradun kanssa epämääräiseen touhuun (eli aiheen päättämiseen, kyselylomakkeen tekemiseen yms) vuoden verran, muutama kuukausi kyselyaineiston hankkimiseen ja puolitoista kuukautta varsinaiseen kirjoittamiseen. Nyt sitten on gradu siinä vaiheessa, että ohjaajat ovat pari kertaa kommentoineet. Pian on siis tuo pläjäys valmis, eli parin kuukauden päästä olisi tässä uutuuttaan hehkuva maisteri :D
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #102 : Helmikuu 21, 2017, 14:43:27 »
Kauheeta lukea näitä gradujuttuja, pelottaa jo nyt :D Itse olen siis vielä kandivaiheessa ja kandintyöni palautin tässä toissapäivänä. Kandin kirjoittaminen oli tavallaan todella helppo prosessi, kun lähteitä ei tarvinnut olla kovin montaa. Ongelma tässä oli lähinnä se että ohjaajani oli todella löysä eikä laittanut mitään dediksiä, joten kandini lojui kuukausikaupalla tietokoneellani tekemättömänä vaikka olisin voinut sen jo marraskuussa naputella kasaan. No, nyt se on ainakin tehty, saa nähdä mitä mieltä ohjaaja siitä sitten on (luulisi varmaan että löysä arvostelukin luvassa kun ei häntä muutenkaan tuntunut hirveästi kiinnostavan.)

Mistä aiheista ootte tehnyt kandeja / graduja? Mulla on oman työn aiheena muovien kierrätysmenetelmät, aika kemiapainotteista siis.

Ja tohon miittikysymykseen! Mä olin joskus aikoinaan tosi aktiivinen helsinkimiittaaja, mut siinä lukion loppupuolella alkoi vähän into haalistumaan. Nyt kyllä ehkä jaksaisi taas jos saisi jonkun porukan kasaan, asun sen verran keskustassa että ei oo mikään iso homma lähteä miittaamaan :)
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Paikalla samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #103 : Helmikuu 21, 2017, 18:48:19 »
Azura: Eipä tuota gradua kannata pelätä: kukin ajallaan, tavallaan ja tyylillään. Tosin yleisesti tuntuu, että moni kokee sitä suurinta v*tutusta gradun kanssa juuri sen aloittamisen ja lopettamisen kanssa: alkuun voi olla hankala päästä ja lopun viimeistely monen kommenttikierroksen jälkeen voi ottaa pannuun, mutta varsinainen kirjoittaminen tuntuu ihmisille olevan se mukavin osuus.

Oman graduni keskiössä ovat lajien uhanalaisuus ja suojelu.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2017, 18:57:53 kirjoittanut samettiina »

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
« Vastaus #104 : Helmikuu 21, 2017, 22:29:24 »
Mun gradu on n. 40 word sivua pitkä, mutta vielä pitäis jostain puristaa parikymmentä sivua lisää. Me ollaan tehty mun ohjaajan kanssa paljon välidediksiä, ni ei tunnu niin isolta pläjäykseltä kerrallaan. Mutta tällä hetkellä se on taas ohjaajan luettavana ja kommentoitavana. Mut ehkä vielä tässä kevään aikana. Niin ja aihe on hajuaistin testaaminen ja siihen käytetyt testit.

Ja tosiaan, ei se gradu niin kamala ole. Kannattaa jakaa se jotenkin osiin ja keskittyä osaan kerrallaan. Ja jos kandiohjaajan kanssa ei luista, ni kannattaa yrittää saada graduaihe joltain muulta. Mulla oli sama tyyppi molemmissa, ku kandin kanssa luisti hyvin. Meil oli paljon pieniä dediksiä tosiaan, mut tiesin, et se ei silleen oo vihanen tai pettyny, jos joskus ei ihan suju. Tsemppiä kaikille!
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2017, 15:20:59 kirjoittanut Aurican »
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #105 : Maaliskuu 13, 2017, 22:49:39 »
Heeeeeelllooooooooo (my beautiful sexy people!)! Pitkästä aikaa! Viime viestistäni tähän topaan on jo aikaa rutkasti, kissa on kasvanut mukavasti ja ns. rauhoittunut pentuajoista (vaikka pentuhan se vielä on). Nykyään se ei ole enää riiviö, mutta iltahepulien aikaan en meinaa uskaltaa kävellä täällä kotona😂

21v. synttärit on keskiviikkona ja malttamattomana odotan, että saanko kummilta lahjakortin Suomalaiseen vai järjestelmäkameran (kumpaakin olen toivonut sillä ehdolla, että jommankumman saan sitten joululahjaksi)...
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Paikalla samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #106 : Maaliskuu 26, 2017, 12:28:24 »
Niin ja aihe on hajuaistin testaaminen ja siihen käytetyt testit.

Mielenkiintoinen aihe gradullasi! Oletko perehtynyt kuinka paljon hajuaistin "perusteisiin" eli esimerkiksi hajuaistin toimintaan? Itselläni kun on mielestäni heikompi hajuaisti kuin esimerkiksi muilla perheenjäsenilläni (ainakin joidenkin hajujen suhteen), niin osaisitko sanoa mitkä mahdolliset tekijät voisivat vaikuttaa asiaan? Aistinsolujutut ja reseptorit ovat itselleni tuttuja, mutta voisiko niiden määrässä / toiminnan laadussa olla jotain kummaa? Joskus olen asiaa ainoastaan pohtinut, mutten ole sen enempää :D

Itselläni oli perjantaina viimeinen opiskelupäivä yliopistolla, jei! Kunhan viimeiset suoitusmerkinnät saapuu, niin sitten olen iloinen maisteri :)

21v. synttärit on keskiviikkona ja malttamattomana odotan, että saanko kummilta lahjakortin Suomalaiseen vai järjestelmäkameran (kumpaakin olen toivonut sillä ehdolla, että jommankumman saan sitten joululahjaksi)...

Mitenkäs synttärisi menivät, ja saitko jommankumman lahjatoiveistasi? :)

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
« Vastaus #107 : Maaliskuu 26, 2017, 18:22:39 »
Mielenkiintoinen aihe gradullasi! Oletko perehtynyt kuinka paljon hajuaistin "perusteisiin" eli esimerkiksi hajuaistin toimintaan? Itselläni kun on mielestäni heikompi hajuaisti kuin esimerkiksi muilla perheenjäsenilläni (ainakin joidenkin hajujen suhteen), niin osaisitko sanoa mitkä mahdolliset tekijät voisivat vaikuttaa asiaan? Aistinsolujutut ja reseptorit ovat itselleni tuttuja, mutta voisiko niiden määrässä / toiminnan laadussa olla jotain kummaa? Joskus olen asiaa ainoastaan pohtinut, mutten ole sen enempää :D
Jonkun verran joo. Hajuaistin toimintaan vaikuttaa vaiks kuin moni juttu: hajuaisti voi huonontua hajuepiteelin tulehduksesta (allergiat, nuha, jne.) tai jostain aivokemiaan/aivoihin vaikuttavasta (masennus, kilpirauhasen vajaatoiminta, autoimmuunisairaudet, Alzheimer) tai joidenkin hajujen kohdalla tosiaan voi olla vaan et ei oo reseptoreja (mut ne on yleensä jotain aika spesifisiä). Siit en tiedä, et onks joillain vähemmän reseptoreja ku muilla. Mut toisaalta mun gradun tutkimusosan yks päätulos oli se, et ihmisten oma arvio niiden hajuaistista ei täsmänny välttämättä ollenkaan niiden testitulosten kanssa ja sen sijaan oma arvio perustu enemmän siihen, et kuin usein hajut häiritsi.

Ts. mahdoton sanoo sen spesifisemmin, et mistä johtuu. :)

Itselläni oli perjantaina viimeinen opiskelupäivä yliopistolla, jei! Kunhan viimeiset suoitusmerkinnät saapuu, niin sitten olen iloinen  maisteri :)
Ja onneks olkoon!
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."

Poissa Chisa

• Angstisieni
  • Vuotislainen
  • Mugiwara no Ichimi
  • Pottermore: DragonSky115
« Vastaus #108 : Maaliskuu 26, 2017, 18:38:17 »
Onko Helsingissä/lähialueella muuten jotain porukkaa, joka on pitänyt miittejä?

Oltiin monta vuotta hyvin aktiivisia miittailijoita Helsingissä, mutta sekin into valitettavasti lopahti siksi, että 90% miittiin tulijoista oli aina omaa kaveriporukkaa, jota pystyy näkemään muutenkin ilman miitin järjestämisen vaivaa.
Harmittelimme sitä kyllä usein että muiden miittailijoiden tulo väheni eikä uusia saatu paikalle. :/
Lisäksi, talvimiitit (= 3/4 vuodesta jolloin on liian kylmä olla ulkona) järjestimme aina nuorisotalon sisätiloissa, jolloin tilojen varaaminen vei aina ylimääräistä energiaa, ja kesäisinkin suurin osa ajasta vietettiin vain piknikeillä ilman että kukaan jaksoi miettiä mitään kehittävämpää tekemistä. d:

Kyllähän sitä voisi miettiä miittien uudelleen aloittamista jos vain porukkaa saisi jostain ilmestymään.
Nythän on suunnitteilla kesäkuuksi tuota Potterin juhlapäivä miittiä, johon toivottavasti saataisiin väkeä.
"So many books, so little time."
"Who will tell the story of your life?"
R.I.P. Jatkis vol. 3 (11.8.2009-2.7.2011) ♥

Poissa Sisssilisko

• Vuotislainen
« Vastaus #109 : Maaliskuu 27, 2017, 10:20:39 »
Aaah, insinöörityö kohta paketissa ja valmistuminen odottaa. Kohta alkaa haaveilu siitä, mitä opiskelisi seuraavaksi...

Chisa: toivottavasti kevät herättää vuotislaisia talviunilta ja tuohon juhlapäivämiittiin tulee porukkaa!

Azura: no nyt olisi miitti!

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #110 : Maaliskuu 28, 2017, 19:53:15 »
Azura: no nyt olisi miitti!

Oho niinpä onkin, kiitos tiedosta! Tuo on vaan valitettavasti juuri samana päivänä kun minulla alkaa 3 viikon kenttäopintojakso Lammin biologisella asemalla, niin en pääse ainakaan tuolloin paikalle :(

Vaikka miitti nyt ei onnistuisikaan niin moni muu asia piristää. Sain tässä taannoin syksyllä aloittamani Nanowrimon ensimmäisen version valmiiksi ja myös loppukommentit ensimmäiseltä lukijaltani! Olen todella innoissani tuosta työstä ja tavoitteenani on työstää sitä niin pitkään, että se olisi joskus julkaisukelpoinen työ. Tarkoituksena olisi kirjoittaa siihen myös toinen osa, mutta pyrin varmaan ensin editoimaan ykkösosasta kakkosversion koska haluan muuttaa jonkin verran aika perusasioita.

Uskon kyllä vankasti, että jos vain tarpeeksi yrittää, niin joku kustantamo ottaa tuon joskus vastaan. Kun kerroin tästä ideasta kaverilleni, niin hän suositteli omakustannetta koska isoille kustantamoille on niin vaikea saada omaa työtään läpi, koska sinne lähetetään jatkuvasti niin monia tekstejä. Minä kuitenkin uskon että jos jotain jaksaa oikeasti työstää ja työstää niin ihan varmana sen on pakko jossain vaiheessa mennä läpi. Tavoitteenani nyt ei olekaan saada tuota aivan heti julkaistua - moni kirjailijahan työstää monta vuotta omia töitään ennen kuin edes yrittää lähettää niitä minnekään. Olen kerran julkaissut lähestulkoon omakustanteen eli siis hyvin pienen kustantamon kautta, eikä siitä ole järin hyviä kokemuksia palautteen ja markkinoinnin puutteen yms. takia, joten en tekisi sitä uudelleen ellen palkkaisi jotain hullunhyvää markkinointitiimiä.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #111 : Huhtikuu 02, 2017, 03:51:45 »

Mitenkäs synttärisi menivät, ja saitko jommankumman lahjatoiveistasi? :)
Eipä synttäripäivä eronnut muista päivistä mitenkään, suklaamunapussi ja pullo hyvää kuoharia sekä surkea leffa (=Percy Jackson Salamavaras), that's it. En oikeastaan oo pahemmin viettäny omia synttäreitä, ja aikuisena oon vaan synttäripäivän iltana tajunnut täyttäväni vuosia :D Mutta joo, sain lahjakortin Suomalaiseen, tosin siinä oli 10€ vähemmän kuin oletin (oletin saavani 50€ lahjakortin) mutta ei siinä mitään, 40€ tuli tarpeeseen 💙
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Paikalla samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #112 : Huhtikuu 30, 2017, 15:01:57 »
Vapun aikaa ihmiset! Joko munkit ja simat/tippaleivät on nassuun nakattu sekä serpenttiinin ja ilmapallojen kanssa tunnelmoitu? Täällä pari munkkia ja yksi pullo simaa on ihan kaupan antimia, en tehnyt siis itse.

Tahtoo tuo keli olla vähän sellainen, että ei esimerkiksi vappupiknikit välttämättä vedä kovin paljon porukkaa. Saisi tosiaan alkaa nämä säät kääntyä enemmän aurinkoisiksi!

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #113 : Toukokuu 01, 2017, 00:00:44 »
Mie lähinnä teen kuolemaa flunssan kourissa tänä vappuna. Torstai-iltana vihdoin tajusin, että kyseessä on oikeasti flunssa, eikä vaan nopeasti ohimenevä pikkunuha. Eilen illalla tajusin, että ketä saan kiittää tästä flunssasta. En ihan viitsinyt pyytää veljeäni ja hänen vaimoaan lähettämään terveisiä kyseiselle pikkuriiviölle :D

Toivon hartaasti, ettei näitä flunssia tule enempää tänä vuonna, uusvuoskin meni mukavasti flunssan kourissa (jonka sain joululahjaksi vanhemmiltani x'D).

Noin niinkun muuten tähänkin vappuun kuuluu perinteisesti äitini omatekoinen epäonnistunut sima (ei vaan taaskaan saatu sitä onnistumaan), kaupasta ostettuja munkkeja ja tippaleipiä. En tosin oo koskenu munkkeihin ja tippaleipiin vielä, jospa huomenna olis vähän enemmän aikaa herkutteluun. Tää vappuaatto kun meni vähän pipariksi yllättävien tapahtumien johdosta...
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Paikalla samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #114 : Toukokuu 12, 2017, 22:10:15 »
Euroviisujen finaali, onkos se huomenna? Kukaan seurannut viisuja? Itse en ole saanut aikaiseksi perehtyä oikein millään muotoa noihin karkeloihin, Suomen kappaleen jostain kuulin. Huvittavaa vain on jälleen kerran se, että monessa paikassa oltiin tohkeissaan siitä kuinka "mahtava kappale meillä on, ollaan ihan muiden maiden suosiossa ja vedonlyöntihässäkät näyttää myös hyvää", mutta mitäpä vielä - no, torilla ei tavattu tänä(kään) vuonna.

Ja sunnuntaina olisi luvassa äitienpäivä, kuinka muistatte äitiänne/mummoanne/lapsenne äitiä/jotakuta muuta? Itselläni vielä asia pohdinnassa.

Poissa Sisssilisko

• Vuotislainen
« Vastaus #115 : Toukokuu 14, 2017, 15:58:04 »
Hyvää äitienpäivää kaikille! Samettiina: Itse soitin äidilleni ja onnittelin siis vain puhelimitse, mutta tapaamme ensi viikolla ja sitä varten voisin tekaista vähintään kortin ja viedä kukkia :)

Poissa Less

• Vuotislainen
« Vastaus #116 : Toukokuu 22, 2017, 19:40:11 »
Raapustanpa viestin ihan vain sen kunniaksi, että vihdoinkin muistin salasanani tänne. Viimeisimmän viestini olenkin kirjoittanut näköjään 9 vuotta sitten, ehkä se on aikakin jo! Reilu 13 vuotta on vierähtänyt tänne rekisteröitymisestä, hitsi että olinkin nuori silloin. Olen hyvillä mielin välillä muistellut niitä aktiivisimpia Vuotis-aikojani, 2004-2006. Tuli luettua ficcejä, seurailtua kirjoituksia, oltua kirjevaihdossa yhden vuotislaisen kanssa.. uskalsin kerran jopa matkustaa Helsinkiin miittiin. Joku vuosi osallistuin johonkin joulukisailuun, missä pienissä ryhmissä suoritettiin tehtäviä. Itse kirjoitin pienen tekstin kuinka Voldemort onkin salaisesti joulupukki, muuta en tuosta kisailusta muistakaan. :D

Näin 25-vuotiaana Potterit on edelleen rakas osa elämää, eikä se siitä muuksi tule muuttumaan. Harmi että useat keskustelufoorumit ovat hiljentyneet, paljon tuli täälläkin aikoinaan roikuttua vaikkei niinkään ehkä kirjoiteltua. Syytön en siis hiljentymiseen ole itsekään...

Tuli nyt tämmöinen nostalginen pulinointi, se sallittakoon!

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #117 : Toukokuu 24, 2017, 02:08:16 »
Nyt tulee kunnon söpöviesti, mutta yritän pysyä nahoissani. :D
Onnistuin siis  löytämään ihanan poikapuolisen ihastuksen elämääni viime kuussa. Tavanneet emme muuten ole, paitsi että olemme samassa työpaikassa, ja hän haluaa aina olla seurassani.
Voin sanoa suoraan: mä oon rakastunu, ja mun ihastus rakastaa mua.♡
Tärkeä tokaisu tuokin :'D

Mun mielestä Potterien fanitusta voi harrastaa vaikka 100 vuotias, itse olen 24, ja yhä paatunut Potter-fani.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
« Vastaus #118 : Toukokuu 28, 2017, 15:27:27 »
Nyt tulee kunnon söpöviesti, mutta yritän pysyä nahoissani. :D
Onnistuin siis  löytämään ihanan poikapuolisen ihastuksen elämääni viime kuussa. Tavanneet emme muuten ole, paitsi että olemme samassa työpaikassa, ja hän haluaa aina olla seurassani.
Voin sanoa suoraan: mä oon rakastunu, ja mun ihastus rakastaa mua.♡
Tärkeä tokaisu tuokin :'D
Oo, ihanaa. Kai näissä tilanteissa kuuluu onnitella? Ihastukset ja alut on aina jännittäviä! Toivottavasti pääsette paremminkin lähentymään ja tutustumaan.

Itse tuskailen täällä tällä hetkellä, kun kesätöille olisi kova tarve, että saisi rahaa, mutta mistään ei ole kuulunut takaisin ja kesä on ihan jo täällä. :/

Paikalla samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #119 : Toukokuu 29, 2017, 16:45:04 »
Helmiina: Toivottavasti juttunne lähtee etenemään mukavaan suuntaan :) Aurican: Niinpä niin, minkäänlaisen työn saaminen tuntuu olevan haastavaa. Rahaakin kun sitä elääkseen tarvitsisi, niin töissä käynti olisi ihan jees.

Mitäpä muuta - kevätlenssu, ah tuo melkein ihana elonmuoto! Vetämätön olo on, mutta ehkäpä tämä tästä.

Paikalla samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #120 : Kesäkuu 23, 2017, 10:21:28 »
Mukavaa juhannuksen aikaa :) Onko porukka menossa, mökillä tai ihan vain kotosalla? Itse vietän tätä keskikesän juhlaa kotosalla, ja illalla olisi tarkoitus käynnistää tämän kesän grillauskausi. Jotain ulkopeliä, kuten mölkkyä tai krokettia, voisi myös harrastaa!

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #121 : Kesäkuu 23, 2017, 10:42:48 »
Tulin etelästä pohjoseen jussia viettämään ja voi kiesus täällä on kylmä. Pipo ja lapaset ois pitäny ottaa mukaan :DD Saa nähdä meneekö sisätilabileiksi nämä... ellei keksitä jotain paikkaa mihin voidaan rakentaa oma kokko, niin että tarkenis :D

Mutta joka tapauksessa hyvää juhannusta kaikille!
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #122 : Kesäkuu 23, 2017, 22:30:04 »
Hyvää juhannusta! :)

Me käytiin gamman ja lapsen kanssa tänään piknikillä. Eväät tosin unohtui kätevästi kotiin. Ei se kyllä maailmaa tai edes piknikkiä kaatanut. Lapselle oli laukun pohjalle jääneitä rusinoita ensihätään ja lähdettiin siitä sitten lounaalle takaisin kotiin. Ei lapsi varmaan sen pidempään olisi jaksanutkaan piknikkeillä, sen verran väsynyt oli kun päästiin kotiin. Huomenna olisi tarkotus mennä äitini luokse grillaamaan. Tässähän on siis jo enemmän juhannuksen viettoa kuin etukäteen haaveilinkaan. :D
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #123 : Kesäkuu 24, 2017, 01:06:12 »
Hyviä juhannuksia täältäkin!

Tänään en oo mitään ihmeempiä saanut aikaiseks, huomenna sen sijaan suuntana Nummirock (tuoreet ylppärirahat palamaan), jonne luonnollisesti on luvattu ihan abysmaalista keliä, sataa lähes koko päivän. Mutta ei kyllä koskaan millään festareilla oo noin montaa kiinnostavaa esiintyjää ollut yhden päivän aikana, joten ehkä se sade ei sitte paikan päällä niinkään haittaa. Jälkikäteen ehkä sit koska keuhkokuume 100% guaranteed :'D

Ei sentään räntää kuitenkaan oo satanut niin jotain positiivistakin tässä juhannuksenvietossa.
To be rich is to seek, to relive the memory

Paikalla samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #124 : Heinäkuu 15, 2017, 23:59:32 »
Sen kerran kun olen kesässä kunnolla tien päällä, niin saan tuntea sen nahoissani - kirjaimellisesti, ja halusin tai en. Jaloissa kenkien hankauksen jäljiltä 6 rakkulaa ja rakkolaastaria, ja tänään muutuin auringon alla punaiseksi kuin keitetty rapu. Vielä pitää kuitenkin nauttia kesän keleistä, ennen kuin syksymmällä alkaa työt.

Mitäpä muut, miten kesä on mennyt? :)