Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkkaus  (Luettu 4185 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Pulinanurkkaus
« : Elokuu 15, 2015, 08:51:31 »
Kesäpulina on tullut tällä erää tiensä päähän, kuten tuolla topicissa ilmoitettiin. Vapaamuotoinen höpöttely, jutustelu, lörpöttely ynnä muu kommunikaatio kuitenkin jatkuu täällä pulinanurkkauksessa pitkälle tulevaisuuteen! Estradi on teidän, tarttukaa tilaisuuteen! :)

Ruuanlaitto (ja toki siitä ruuasta nauttiminen) on kivaa – mutta siitä seurauksena syntyvä tiskikasa ja sen voittaminen eivät. Nimimerkillä ”olisi sittenkin pitänyt tiskata jo eilen illalla”… Sitten voisi myös imuroida, pestä pyykkiä ja käydä kaupassa. Vapaapäivälle kehitetty siis ohjelmaa, jippii!
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Lilla Myy

• ei oikein ihminenkään
  • Vuotislainen
    • Nescit vox missa reverti
  • Pottermore: SnitchCharm26124
Vs: Pulinanurkkaus
« Vastaus #1 : Elokuu 15, 2015, 09:50:20 »
Ruuanlaitto (ja toki siitä ruuasta nauttiminen) on kivaa – mutta siitä seurauksena syntyvä tiskikasa ja sen voittaminen eivät. Nimimerkillä ”olisi sittenkin pitänyt tiskata jo eilen illalla”… Sitten voisi myös imuroida, pestä pyykkiä ja käydä kaupassa. Vapaapäivälle kehitetty siis ohjelmaa, jippii!
Tuo on niiiiin tuttu tunne! Etenkin, kun mun kämppikseni muutti toisaalle ennen kesälomia, ja olen sitten kesäloman aikana laiskistunut (eli astiat ovat saattaneet lojua tiskialtaassa melkein 24 tuntiakin välillä), ja nyt mulle on tulossa uusi kämppis, niin olisi vähän niin kuin pakko opetella taas tiskaamaan ne heti lopetettuaan niiden astioiden käytön. Tuossa tiskipöydällä kun kuitenkin on vain tietyn verran tilaa, eikä siihen kyllä mahdu tiskaamaan, jos jonkun toisen astiat on siinä jo... :'D
There's absolutely no way you could make me break
No way to wipe the smile off my face

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #2 : Elokuu 15, 2015, 13:11:51 »
Parisen vuotta sitten muutettuani pois solukämpästä, olin niin tottunut astianpesukoneeseen, että tässä nykyisessä kämpässä astiat saattoivat seistä kolme viikkoa putkeen, hyvässä tapauksessa neljäkin viikkoa. Näin siis yksiössä elämisen alkuaikoina, ilman astianpesukonetta. Siivouskin tapahtui harvakseltaan, taisin imuroida kahdessa kuukaudessa vain kerran, lattioiden luuttuaminen tapahtui 4-5 kuukauden välein, pyykkiä tosin pesin sen pari kolme kertaa kuukaudessa.
   Yksiöön muutettuani laiskostuin siivouksen suhteen lähes kokonaan, kun ei tarvinnut enää huolehtia omasta viikkosiivousvuorostaan. Mutta keväällä 2014 aloin opettelemaan tiskaamaan useammin, parin kolmen päivän sisällä siitä, kun olin tehnyt ruokaa/leiponut, kun kerran, jälleen yhden tiskivuoren seistyä tiskipöydällä jo neljättä viikkoa ja aikas "mukavien" tuoksujen iskiessä naamalle. Siivouksen määrääkin lisäsin tuolloin, nykyään siivoan parin kolmen viikon välein. Jotenkin sitä vain piti ottaa itseä niskasta kiinni siivouksen ja tiskaamisen suhteen, nykyään ihan nautin tiskaamisesta ja siivoamisesta, vaikkei aina tekisikään mieli siivota omia jälkiään.
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Poissa Nordamien

• Laitapuolen hyökkääjä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #3 : Elokuu 21, 2015, 11:34:07 »
Hum, täällä taas pitkästä aikaa. Hivenen hassu fiilis, että tämä paikka sinnittelee yhä ja edelleen olemassa, vaikka aktiivisuus onkin lerpahtanut kuin keski-ikäisen miehen e..lämäntavat. Siksi tämä paikka on ollut tässä viime aikoina mielessä, kun on ollut paljon ylimääräistä aikaa ja miettinyt hyvinkin paljon menneitä ja millainen vaikutus niillä on ollut minuun noin ylipäätään. Tulihan siinä tultua siihen tulokseen, että tällä mestalla on aika tautisen iso vaikutus ollut meikäläiseen vaikka tämä onkin jäänyt sivuun nyt pitemmäksikin aikaa. Täällä sitä tuli opeteltua oikeinkirjoituksen ihmeitä, kun joku jaksoi aina valittaa kirjoitusvirheistä. Täällä tuli myös väiteltyä, seliteltyä ja tapettua aikaa. Tietenkin myös tuli muutamat miitit käytyä läpi ja jokaisessa oli oikein mukava määrä todella hienoja ihmisiä, joita en ole harmikseni nähnyt sen koommin, tosin tämä seikka korjaantunee piakkoin kun olis tarkoitus mennä juomaan yks valvojaoppilas pöydän alle. Tai kellariin.

Mut todella hauska huomata, että jotkut vanhat jurnut täällä jaksaa vielä ajoittain poiketa, harmillista tosin huomata, että monikaan ei jaksa enää ottaa osaa keskusteluihin kun varmasti olis painavaa sanottavaa asiasta jos toisestakin, mutta ehkä se on vaan merkki siitä, että täällä on tapahtumassa pieni sukupolvenvaihdos, ainakin mitä tulee aktiivisten viestettelijöiden suhteen. Pitäkää lippu jatkossakin korkealla, tämä mesta jos mikä ansaitsee pysyä elossa niin kauan kuin on vaan suinkin mahdollista.
I hate hippies, those basterds ate mah cookies !

Poissa Hupi

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #4 : Elokuu 22, 2015, 20:51:41 »
mitä kuuluu. mä oon hiukka pahassa hommasssaa mutta ei kait siinä

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #5 : Elokuu 31, 2015, 20:51:05 »
Hum, täällä taas pitkästä aikaa. Hivenen hassu fiilis, että tämä paikka sinnittelee yhä ja edelleen olemassa, vaikka aktiivisuus onkin lerpahtanut kuin keski-ikäisen miehen e..lämäntavat. Siksi tämä paikka on ollut tässä viime aikoina mielessä, kun on ollut paljon ylimääräistä aikaa ja miettinyt hyvinkin paljon menneitä ja millainen vaikutus niillä on ollut minuun noin ylipäätään. Tulihan siinä tultua siihen tulokseen, että tällä mestalla on aika tautisen iso vaikutus ollut meikäläiseen vaikka tämä onkin jäänyt sivuun nyt pitemmäksikin aikaa. Täällä sitä tuli opeteltua oikeinkirjoituksen ihmeitä, kun joku jaksoi aina valittaa kirjoitusvirheistä. Täällä tuli myös väiteltyä, seliteltyä ja tapettua aikaa. Tietenkin myös tuli muutamat miitit käytyä läpi ja jokaisessa oli oikein mukava määrä todella hienoja ihmisiä, joita en ole harmikseni nähnyt sen koommin, tosin tämä seikka korjaantunee piakkoin kun olis tarkoitus mennä juomaan yks valvojaoppilas pöydän alle. Tai kellariin.

Mut todella hauska huomata, että jotkut vanhat jurnut täällä jaksaa vielä ajoittain poiketa, harmillista tosin huomata, että monikaan ei jaksa enää ottaa osaa keskusteluihin kun varmasti olis painavaa sanottavaa asiasta jos toisestakin, mutta ehkä se on vaan merkki siitä, että täällä on tapahtumassa pieni sukupolvenvaihdos, ainakin mitä tulee aktiivisten viestettelijöiden suhteen. Pitäkää lippu jatkossakin korkealla, tämä mesta jos mikä ansaitsee pysyä elossa niin kauan kuin on vaan suinkin mahdollista.

Toivon todella, että Vuotis pysyy kasassa vielä piiitkään! Tosin en itse ollut tutustunut koko paikkaan silloin kun täällä oli vielä aktiivista keskustelua, mutta silti. Yritän aina epätoivoisesti elvyttää vanhoja, unohdettuja keskusteluja ja ilahdun, jos näen että täällä on tullut paljon uusia viestejä eri aiheisiin :)

Vaikka potterheadeja varmasti löytyykin kaiken ikäisiä, kaikki eivät välttämättä löydä tietään Vuotikseen :( Ja valitettavasti ainakin minun käsittääkseni nykyisistä esim. ala-asteelaisista harvat enää lukevat Pottereita, kun on kaikenmaailman sosiaaliset mediat ja iPhonet. Tosin pahin Potter -buumi on jo aikalailla mennyt ohi, kun kaikki kirjat ja elokuvat ovat jo ilmestyneet... Mutta ehkäpä tuo The Fantastic Beasts And Where To Find Them -trilogia houkuttelee aikanaan lisää ihmisiä Pottereiden pariin ;)
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #6 : Elokuu 31, 2015, 21:22:36 »

Piti hieraista silmiä, että onko se tosiaan Nortti joka täällä kirjoittaa ja onhan se! Mua aina ilahduttaa suunnattomasti kun mua vanhemmat käyttäjät, joiden nickin vielä muistan ja tunnistan tulee käymään Vuotiksessa. Ja ihan samaa mieltä, kyllä tää on sen verran mahtava foorumi, johon liittyy niin paljon hyviä asioita ja muistoja, että pitää yrittää pitää se pystyssä niin kauan kun vain yksikin käyttäjä täällä säännöllisesti käy.

Sitten toisiin aiheisiin: Mä sain töitä! Osa-aikaisesti oon nykyään lihakaupan myyjä ja tänään oli eka työvuoro ja se ihan vilisi silmissä, kun oli niin kivaa ja niin mahtavat työkaverit jotka autto ja opetti miten hommia tehdään. Mielellään meen töihin seuraavaankin vuoroon!
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #7 : Elokuu 31, 2015, 21:23:11 »

Toivon todella, että Vuotis pysyy kasassa vielä piiitkään! Tosin en itse ollut tutustunut koko paikkaan silloin kun täällä oli vielä aktiivista keskustelua, mutta silti. Yritän aina epätoivoisesti elvyttää vanhoja, unohdettuja keskusteluja ja ilahdun, jos näen että täällä on tullut paljon uusia viestejä eri aiheisiin :)

Vaikka potterheadeja varmasti löytyykin kaiken ikäisiä, kaikki eivät välttämättä löydä tietään Vuotikseen :( Ja valitettavasti ainakin minun käsittääkseni nykyisistä esim. ala-asteelaisista harvat enää lukevat Pottereita, kun on kaikenmaailman sosiaaliset mediat ja iPhonet. Tosin pahin Potter -buumi on jo aikalailla mennyt ohi, kun kaikki kirjat ja elokuvat ovat jo ilmestyneet... Mutta ehkäpä tuo The Fantastic Beasts And Where To Find Them -trilogia houkuttelee aikanaan lisää ihmisiä Pottereiden pariin ;)

Uskon, että Vuotis on pystyssä vielä pitkään. :)
Itse tulin Vuotikseen 2013, eli kahden ja puolen kuukauden päästä tulee kolmas vuosi täyteen. Siis marraskuun loppupuolella.

Minä varmaan fanitan Pottereita 90-vuotiaana mummonakin, ja muistelen kauniilla lämmöllä Vuotista, jossa jaoin ammattiopiston aikana kaikki Potter-muistot, ja johon jämähdin Potteristien kaveriksi onneksi pysyvästi.
Pahin Potter-villitys oli itsellä 9-10-vuotiaana, mutta silloin en vielä mistään Vuotiksesta ollut kuullut, hädin tuskin osasin käyttää internettiä.
Jälkeenpäin harmittaa, etten opetellut heti käyttämään kunnolla internettiä, olisi ollut mahtavaa olla osa Vuotiksen kulta-aikoja.
Anyway, täällä olen ja tänne minä jään. (:

Ja mitäs muuta? Työ on alkanut sujua ihan leppoisasti IRL-elämässä, ja sain vielä puhuttua itselleni vartin myöhemmin alkavan työajan, niin en joudu matkustamaan ähkytäydessä aamubussissa. Sopii aamu-uniselle hyvin, kun vuoro ei silleen pitene kuitenkaan lopussa.
Uutta koulupaikkaa alan katsella kesällä, vaikka abivuotta aloitteleva pikkuveli neuvoikin minua hakemaan ennemmin töitä
koskapa minulla kerran on jo yksi tutkinto takana. Totta, mutta kahdesta koulutuksesta voi olla tuplahyöty. :D

"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #8 : Elokuu 31, 2015, 22:16:40 »
Miten se sitten käytännössä tapahtuisi, jos joskus tultaisiin siihen tulokseen, että Vuotis on kuollut, pistetään kiinni? En tosiaankaan usko, että niin on käymässä, koska uusia käyttäjiä tulee koko ajan ja onhan täällä jonkin verran yhä elämää. Mut mietinpähän vaan. Varotettaisko siitä jossain etukäteen? Vai huomaisko sitä vaan eräänä kauniina päivänä, ettei nettiselain yhtäkkiä löydäkään Vuotista mistään?

Pahin Potter-villitys oli itsellä 9-10-vuotiaana, mutta silloin en vielä mistään Vuotiksesta ollut kuullut, hädin tuskin osasin käyttää internettiä.

Tämä! Okei, mun pahin Potter-fillitys ajottu johonkin ala- ja yläasteen vaihteeseen ja sitten se on välillä hiipunut ja taas puhjennut kukkaan... Mutta joka tapauksessa! Itteki älysin tehä tunnukset Vuotikseen vasta vähän jälkijunassa, nyt kun "kulta-aika" on jo ohi eikä täällä ole enää niin paljon elämää, kun on kuulemma joskus ollut. Mut hyvä, että tein, ehdottomast on kannattanut! : )
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Elokuu 31, 2015, 23:26:57 »
Itse tulin Vuotikseen 2013, eli kahden ja puolen kuukauden päästä tulee kolmas vuosi täyteen. Siis marraskuun loppupuolella.
Eikös sulla tule marraskuun loppupuolella toinen vuosi täyteen, ei kolmas? Joko minulla on tooooodella huono matikkapää tai olen nyt liian väsynyt laskemaan.

Mutta tosiaan viikonloppuna satuin sairastumaan nuhakuumeeseen ja jouduin olemaan tänään poissa koulusta, mikä harmitti minua tyystin, sillä jotenkin olen saanut opiskelumotivaatiota kerättyä kevään ja kesän aikana kunnolla ja koulu on alkanut kiinnostamaan. Tai sitten se johtuu siitä, että luokan sisäinen ryhmähenki on hyvä - ehkä jopa parempikin kuin hyvä - ja ryhmänohjaajakin (vai kulkeeko se nimitys amiskassa luokanvalvojana, tiedä nyt sitten) on huippu. Moni muukin mun luokalta tuntui olevan enemmän tai vähemmän flunssassa/muuten kipeenä viikonloppuna. Ah, syksy <3

Taidanpa keittää vielä kupillisen teetä ja sitten peiton alle nukkumaan, että huomenna jaksaisin lähteä kouluun ja kokeilemaan pystynkö olemaan huomisesta eteenpäin koulussa vai otanko loppuviikon vapaata koulusta.

Poissa Luna Helmiina

• Vuotislainen
« Vastaus #10 : Syyskuu 01, 2015, 19:01:54 »
Eikös sulla tule marraskuun loppupuolella toinen vuosi täyteen, ei kolmas? Joko minulla on tooooodella huono matikkapää tai olen nyt liian väsynyt laskemaan.
Juups, tosiaan toinen vuosi tulee täyteen, hups. :D

Jaa-a, jos Vuotis olisi noin vain puh, kadonnut jonain päivänä, olisin varmaan paniikissa, ja huhuilisin "tulejo"
loppupäivän. Hrr... Toivottavasti noin ei käy piiitkään aikaan.

Ensi viikolla olisi sitten työporukan kanssa retki Seurasaareen luvassa, ja uskallan toivoa, että reissu olisi
mukava. :)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #11 : Syyskuu 04, 2015, 15:13:33 »
Eiköhän Vuottiksen loppumisesta ilmoitettaisi hyvissä ajoin, jos sellainen tapahtuisi. Mutta ei viitsi maalailla piruja seinille ja koputetaan puuta nyt vielä varmuuden vuoksi.

Itse istun tavaroiden keskellä ja ihmettelen, että mitä minun pitäisi pakata. Olen aina hirveän huono valmistautumaan matkaa varten ja nyt sentään lähden vain yhdeksi yöksi pois. :D Mutta ehkä tämä ei auta mitään, että valitan asiasta täällä ja juon kylmää kahvia.

Onneksi kylmä kahvi kaunistaa, vaikka ei se valitettavasti ihmeitä tee. :(
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
« Vastaus #12 : Syyskuu 07, 2015, 14:32:09 »
Onneksi kylmä kahvi kaunistaa, vaikka ei se valitettavasti ihmeitä tee. :(
Onneksi kaunistaa, sillä olen niin hidas kahvinjuoja, että kun muut jo kaatavat santsikierrosta olen itse kerinnyt juomaan vain muutamia kulauksia. :D Juon siis käytännössä aina kylmää kahvia. :D

Pakkaaminen on ihan tyhmää, jätän sen aina ihan viime tippaan ja sitten kun pitäisi lähteä alan paniikissa heitellä tavaroita kassiin ja yllätys, yllätys jotain aina jää. :D

Vaihdoin koulua tässä syksyllä ja motivaatio koulua kohtaan oli ihan nollassa, koska edellisessä koulussa asiat oli hoidettu todella huonosti. Nyt motivaatio on ihan huipussaan (mikä on yllättävää koska en ole koskaan erityisen suuresti pitänyt koulusta), uusi koulu on ihan mahtava, kaikki asiat ja ongelmat hoituu. Oikeasti odotan jopa innolla koska pääsen taas istumaan tunnille.

Tapasin tänään sattumalta ihmisen, jota en ole omien muistikuvien mukaan nähnyt 1-2 vuoteen. Noh kun siinä jutellessa rupesimme laskemaan koska olemme viimeksi nähneet niin kävikin ilmi, että viime tapaamisesta on kerinnyt vierähtämään jo 5 vuotta... Niin se aika vaan kulkaas kuluu.

PS. Ei vuotis ole mihinkään kuolemassa. :)

Poissa Sinead

• Lahna
  • Vuotislainen
    • Tylypahka AM
« Vastaus #13 : Syyskuu 07, 2015, 14:57:41 »
Ei Vuotis minun silmiini näytä kovin kuolevalta paikalta. Se on itse asiassa riitävän aktiivinen aiheuttamaan ahdistusta, sillä saan hirveän ahdistuskohtauksen, kun aikani ei riitä lukemaan kaikkia uusia viestejä foorumilla. :D Vähän epäterve reaktio varsinkin tällaisilla foorumeilla, joissa ei edes tarvitsisi lukea kaikkea.

Ja mitä kylmään kahviin tulee, se on selvästi toimistotyöläisten vitsaus. Aina, kun teen töitä tietokoneen äärellä, kahvini pääsee jäähtymään. Sanonta kuuluu: "Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä niin paljon kuin naama vaatisi." Mahaparka ei siedä edes sitä viittä kuppia kahvia 8 tunnin työpäivän aikana.

Yliopistolla ei nyt tule kulutettuakaan niin paljon kahvia, kun juon mieluummin teetä. Tänään aloitin kunnolla syksyn opiskelut ja täytyy sanoa, että opintoja on tullut ikävä. Olen ollut kaksi vuotta pois tuolta yliopistolta ja nyt olen aivan innoissani, kun pääsen jatkamaan opiskelua. On se vaan niin siistiä. Mutta nyt tarvitsisi ehkä saada jotain valmiiksikin, kun tuet loppuvat pikapuoliin. Hupsista.
Jotta pääsisi perille, on eksyttävä tieltä.

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Syyskuu 07, 2015, 18:50:40 »
Uskon, että Pottereiden kultakautena Vuotiksessa oli hulinaa riittämiin ja vaikka liityinkin Vuotikseen vuosia sen jälkeen, kun viimeinen suomi-Potter tuli myyntiin, on täällä ollut silti jos jonkinmoista keskustelua tänä aikana kun olen täällä ollut. Rauhallisempaa, uskoisin, ja vähän hiljaisempaa ollut, oletan, mutta on keskusteluja tullut ja mennyt ja lisää tulee. Jossakin päin Vuotista taisi olla joskus keskustelua tästä uusimmasta leffasta, Ihmeotukset ja niiden olinpaikoista, ja muistelen ko. topassa porukan miettineen/pohtineen sitä vaihtoehtoa, että Vuotikseen tulee hyökyaaltona niin vanhoja kuin uusiakin jäseniä leffan ilmestymisen aikoihin. Mutta koska Potterit ovat olleet jo vuosia klassikkokirjoja, uskon vahvasti, ettei Vuotis tule kuolemaan, mutta jos tulee... En halua miettiä asiaa.

Vaikken tiedä nykyteknologian uusimmista hienouksista, omista uusinta iPhonea (moneskohan tämä uusin iPhone edes on?) saati edes tablettia, pakko kuitenkin hehkuttaa matkalaturia, jonka ostin tänään. Ehkä parhain ostokseni ikinä (lukuunottamatta keikkalippuja). Hyödylliseksi kapistukseksihan tuo osottautui, hurrr, rakastan. Plus sitten New Yorkerin kenkäalet Matkuksella sekä kauppahallin divarista löytämäni viiden euron Torey Haydenin kirjan. Huomenna varmaan olen taas kiertelemässä kaikki mahdolliset alet ja divarit, mitkä nyt satun löytämään koulun jälkeen :D. Hastag materialismionnellisuus ja opiskelijabudjetti.

Poissa Nordamien

• Laitapuolen hyökkääjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #15 : Syyskuu 07, 2015, 19:31:28 »
Aah, sainkos minä nyt aikaan jonkun korisevan kuolinkeskustelun, hupsista. Huomasin vain tuossa taannoin, että keskusteluja, keskustelijoita on huomattavasti vähemmän kuin vaikka ihan vuosi pari sitten ja valitettavasti myös keskustelun taso on hitusen laskenut. Tosin en tiedä johtuuko se kenties enemmänkin siitä, että aurorit ja muut sen sellaiset eivät enää kovin aktiivisesti viestejä poistele tai pyytele niitä korjailemaan paremmiksi niinko sillon joskus oli tapana, mutta tämä kaikki ei haittaa minua missään määrin, kunhan nyt vain asiaa taivastelin kun sellaiseen on valitettavasti taipumus.

Mutta jotta voisin tehdä oman osuuteni tämän paikan elävöittämisen eteen, voinen jakaa näitä umpikieroja ja ynnä synkän lakonisia ajatuksiani myös muissa topikeissa kuin tässä. Tietysti tuossa tuli myös ongittua pari melkoisen kurkoa vuotislaista tuolta naamakirjan ihmemaasta esiin ja on suunnitteilla, todennäköisesti viimeinen, Tamperemiitti. Ainakin vuotiksen puitteissa, sinne kannattaa tulla kauempaakin, koska sinne ilmestyy ryökäle jos toinenkin, jotka ovat täällä Vuotiksessa olleet joskus hyvinkin näkyviä ja niistä muinoisista Tamperemiittingeistä tuttuja. Ajankohtaa, tai edes topikkia sille ei vielä toistaiseks ole, kun hitaat entiset ja nykyiset hämäläiset koodailevat ja tönivät toisiaan hereille. Mutta sellainen joskus tulee, sen voin luvata. Joten kannattaa suunnata katseet Pohjoismaiden suurimpaan sisämaakaupunkiin (tosin tämä tieto on yläasteajoilta peräisin, joten sen paikkaansapitävyydestä en mene takuuseen).

Oh, jos sitä vaikka koittaisi vilkuilla Pottereita kirppiksiltä, minä kun taisin hukata yhteensä yksitoista Potterteosta yhden muuton yhteydessä ja nyt mulla ei oo kun eksältä jäänyt repaleinen FK. Ja se  on mielestäni niistä kirjoista heikoin, tosin sekin on siitä huolimatta aika huikaisevan hyvä.
I hate hippies, those basterds ate mah cookies !

Poissa Sinead

• Lahna
  • Vuotislainen
    • Tylypahka AM
« Vastaus #16 : Syyskuu 07, 2015, 21:37:15 »
Onkohan Tampere-miitiin tulossa niin muinaisia miittiläisiä, että he olisivat pyörineet miiteissä jo vuonna 2006? Edellinen ja ainoa Vuotis-miittini on nimittäin tuolta ajalta. :D
Voin tulla korottamaan Vuotis-miitin muinaisuusastetta, jos se sopii kalenteriini. En tosin ollut Vuotiksessa kovinkaan näkyvä, vaan peesasin silloin aktiivista Kaappikellon kummitusta.

Muistaakseni joku on myöhemminkin viitannut Tampereeseen Pohjoismaiden suurimpana sisämaakaupunkina. En vain muista kuka ja milloin. Voi hyvin pitää paikkaansa, koska isoja sisämaakaupunkeja on Pohjoismaissa suht vähän.
Jotta pääsisi perille, on eksyttävä tieltä.

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Taught to love, born to live and let go
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #17 : Syyskuu 15, 2015, 21:25:02 »
Juups, tosiaan toinen vuosi tulee täyteen, hups. :D

Ai perhana, tulee vanha olo. Mun rekkaamisaika on jossain 2008 vuoden alkupuolella (jos oikein muistan, en jaksa tarkistaa sitä profiilista koska oon laiska. YO -kirjoitukset vaativat veronsa (ja muuta sontaa...)) Eli kohta siis alkaa kahdeksas vuosi(?) täällä. Jestas sitä on ollu kakarana ihan ihme älypää. Noh, minkäs sille voi.

Veikkaan, että Vuotiksen epäaktivoituminen johtuu siitä, et porukalla ei enää yksinkertasesti riitä into, aika ja muistaminen täällä käymiseen? Mäkin tosi harvoin käyn, tosin sen takia käyn ylipäätään, et yksäreilen vielä yhden ihmisen kanssa. Harrastukset ja opiskelu vie suhteellisen paljon aikaa. Mut tosiaan muistan senkin ajan kun täällä oli kauheesti tekemistä ja kuukauden ketjuja joka kuukausi ja mitähän vielä. Niin paljon viestejä koulupäivän aikana, et illalla kun tsekkas koneelta niin ei kerenny lukee kaikkia ennen ku piti mennä nukkumaan. No can do.

Toivottakaa onnea huomiseen englannin YO -kokeeseen!

~Töme~
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #18 : Syyskuu 15, 2015, 21:31:53 »
^Onnea vaan! Älä ota ylppäreitä liian vakavasti, voin kertoa, ettei muutaman vuoden päästä ketään enää kiinnosta :DD

Mulla alkaa kymmenes vuosi kohta... yhdeksäs tulee ihan justiin täyteen. Hullua hommaa :DD Mut kyllä mä oon silti täällä koko ajan viihtyny ja melkein joka päivä käyn edelleen, vaikka onkin hiljaista. Sen verran on tärkeä paikka mulle <3

"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Luna Helmiina

• Vuotislainen
« Vastaus #19 : Syyskuu 16, 2015, 00:05:32 »
Tömelle onnea enkun YO-kokeeseen, pikkuveli kirjoittaa kanssa enkun YO-kokeen.

Minä jämähdin kyllä tänne pysyvästi koska Potterit. :)
Ja Vuotis oli mukava foorumi alkuunsa ja täällä on mahtavaa porukkaa puhumassa
tai vain olemassa.
Ehkä jotkut jutut alkaa olla jo... Puhuttuja. Mikä ei tarkoita etteikö puhumista voisi jatkaa.
En tiedä.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #20 : Syyskuu 16, 2015, 02:22:31 »
Voi miten mukava bongata vielä jossain määrin tuttujakin nimiä täältä! Oli jokseenkin mielenkiintoista kirjautua pitkän tauon jälkeen Vuotikseen ja huomata että paikka on edelleen hengissä. Mitään kuolemaa en oikeastaan ollut edes odottanut, mutta huomasin hymyn silti hiipivän kasvoille. Tämä paikka oli kuitenkin aikoinaan valtava osa elämääni. Tosin vanhoja viestejäni selatessa teki mieli vajotan maan alle, onneksi kirjoitustaidot ja aivotoiminta kehittyvät iän myötä. Ainakin toivon niin :D Voisin taas koittaa aktivoitua täälläkin, tässä elämäntilanteessa aikaakin on rajattomasti.

Ajattelin pitkästä aikaa tarttua Pottereihin ja lukea ne kaikki. En ole pariin vuoteen uskaltanut, pelottaa että osa lapsuutta ja nuoruutta menee pilalle jos en pidäkään kirjoista yhtä paljon kuin ennen. Epäilen kyllä että stressaan ihan turhaan ja pelkoni ovat turhia, luultavasti vaan vuodatan nostalgiakyyneleitä.

Kirjotustsempit kaikille ylioppilaskirjoituksiin osallistuville! :)
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #21 : Syyskuu 16, 2015, 17:43:44 »
Mites meni koe, Töme? Toivottavasti niin maan perhanan loistavasti! Onko täällä muita, joilla on kirjoitukset juuri nyt työn alla? Varmaan voi joillakuilla olla pieni pisara tuskanhikeä otsalla, jos menee vaikeaksi perjantaina kirjoituspaikalle pääseminen, kun on mahdollinen lakko ja kaikkea.

Toisaalta... ainakin on sitten hyvä syy sille, että miksi tuli se klassinen "pistettä vaille L". :D

Ajattelin pitkästä aikaa tarttua Pottereihin ja lukea ne kaikki. En ole pariin vuoteen uskaltanut, pelottaa että osa lapsuutta ja nuoruutta menee pilalle jos en pidäkään kirjoista yhtä paljon kuin ennen. Epäilen kyllä että stressaan ihan turhaan ja pelkoni ovat turhia, luultavasti vaan vuodatan nostalgiakyyneleitä.

Et ole ainoa! Mulla on jossain määrin sama joissakin kirjoissa! En ole HP-kirjoja edes ajatellut tältä kannalta, mutta on joitakin kirjoja, joita en mitenkään meinaa raaskia lukea uudelleen, koska pelkään tietyn tarunhohtoisuuden menettämistä. En ole enää niin hyvä (= eläytyvä) lukija kuin olin ennen, joten pelkään, että... niin. Että jää ihan valjuksi uudet lukukerrat, kun olen muutenkin muuttunut ihan valjuksi. :<

Kannustan kyllä - Vuotiksessa kun ollaan - tarttumaan Pottereihin uudelleen!
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Syyskuu 16, 2015, 21:02:59 »
Mukava kuulla etten ole ainoa, moni ei edes ole ymmärtänyt mitä haen takaa kun olen tuskaillut ongelmaani :D Eilen jo nappasinki kirjahyllystä Viisasten kiven yöpöydälle, täytyy ehdottomasti tarttua siihen tänä iltana! Olen huomannut itsessäni tuon saman kuin sinäkin, eläytyminen ei ole enää entisellä tasollaan. Mistä lie mahtaa johtua... Olisi mahtavaa löytää vielä se intohimoinen asenne lukemiseen, harmillisesti iän mukanaan tuomat velvollisuudet ovat päässeet nipistämään juuri tuosta lukukokemusten mahtavuudesta.

Tulipa muuten hyvä mieli kun lahjoitin äsken viisi euroa Lastenklinikoiden kummeille. Summa on pieni, itselläni ei kuitenkaan ole rahkeita suurempaan lahjoitukseen ja parempihan se on kuin ei mitään.
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa gamma

• kosminen ihme
  • Sanomaton
  • *
  • A Elbereth palan-díriel
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #23 : Syyskuu 17, 2015, 01:16:51 »
Vähän samaa ilmassa täällä. Lukuinto ja -ilo meni jossain kohtaa. Oon koettanut sitä vähän palautella, mutta aika laihoin tuloksin. Ei vaan pysy kirjat enää kädessä siihen malliin kuin joskus kuus tai kaheksan vuotta sitten. Mutta ei kai sille mitään voi. Ihminen muuttuu. Vaan harmittaa kyllä, kun ei kirjoja saa luettua niin paljon kuin haluaisi.

Mutta mieltä kyllä ylentää nähdä vanhoja nickejä täällä! ^^ *nostalgisoi*
Usko niitä, jotka etsivät totuutta, epäile niitä, jotka sanovat löytäneensä sen. -André Gide

Moni nolla luulee olevansa se ellipsi jota maa kiertää. -Stanislaw Jerzy Lec

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #24 : Syyskuu 17, 2015, 14:11:23 »
Lainaus
Tulipa muuten hyvä mieli kun lahjoitin äsken viisi euroa Lastenklinikoiden kummeille. Summa on pieni, itselläni ei kuitenkaan ole rahkeita suurempaan lahjoitukseen ja parempihan se on kuin ei mitään.

Oi ^_^ Entinen lastenklinikan potilas kiittää. Olen muuten juuri lukemassa kirjaa, joka käsittelee tieteellistä tutkimusta siitä, mitä myönteisiä psykologisia vaikutuksia pienenkin hyvän tekemisellä omaan hyvinvointiin on.

Minulla lukuinto meni viemäristä alas siinä vaiheessa kun aloitin yliopiston. Tenttikirjojen lisäksi ei huvittanut enää mikään muu lukeminen. Nyt seitsemän vuoden jälkeen ilo on taas mitä ilmeisimmin palautumassa, ja olen lukenut tämän vuoden puolella jo varmaankin enemmän kirjoja kuin aiempina opiskeluvuosinani yhteensä.

Mitä noihin lapsuuden suosikkikirjoihin tulee, niin Pottereita en itsekään ole lukenut aikoihin, koska minulla ei niitä ole. Sen sijaan muita lapsuuden suosikkeja olen silloin tällöin aikuisena lueskellut. Ja toki teknisesti ne eivät välttämättä tunnu niin mahtavilta enää, mutta kyllä nostalgiaryöppy yleensä sitä koskevan kyynisen kitinän päihittää aika nopeasti :)

Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.