Kirjoittaja Aihe: Aikuisten värityskirjat/-kuvat.  (Luettu 244 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Pipe

• Luihusten oma kasvatti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Aikuisten värityskirjat/-kuvat.
« : Heinäkuu 15, 2015, 22:14:08 »
Tän aiheen saa poistaa jos tää ei sovi tänne, en oikein tiedä minnekä muuallekaan olisin tän tunkenut (saa siirtää muuhunkin osioon jos tunnette tarpeelliseksi).

Mut joo siis aikuisten värityskirja (joo ja minähän rakastan värittämistä, kun opin sen oikeesti vasta melkein koulussa siis tarkotan nyt sellasta väritä viivojen sisään värittämistä). Okei tavallan idea kuulostaa älyttömän naurettavalta, mut hei ihan oikeesti se on ihanaa. Ja ainakin itellä kun mul on hahmotushäiriö ni mielestäni se kehittää omalla tavallaan mun hahmottamista et osaan värittää molemmat puolet samanlaisiksi.

Sanotaanko näin et mun mielestä toi idea on enemmän kuin loistava, ne joiden piirrustustaito on lähelle 3-vuotiaan tasoa (kuten allekirjoittaneen) saavat nauttia myös siitä värittämisestä ja yleensäkin rauhoittua tekemään sitä väritystä. Oikeesti naurattaa kun ite en osaa edes kissaa/koiraa piirtää... no joo ehkä nyt kun lapselta kysyt mikä se on ni voi etäisesti muistuttaa sitä elukkaa/tavaraa (esim auto, kissa, koira tms) joten arvausmahdollisuus on ihan ok, mut joo kun löysin ton värityskirjan (oikeastaan äiti tais mua vähä valaista) ja sit marssin kirjakauppaan ja ostin sellaisen värityslehtiön (perhosia) ja värit. Ja vapaa-aikani kuluu todella mielellään siinä värittämisessä.

Muita jotka ovat hurahtaneet kyseiseen harrastukseen...? :) Oikeasti ihana että on ihmisiä jotka ovat huomioineet meidät joiden peukalo on keskellä kämmentä näissä piirrustusasioissa ja haluavat tuoda muillekin iloa. :D

Keskustelua aikuisten värityskirjoista/-kuvista?
Vinkkejä mistä löytää hyvä sellaisia?
Mitä aiheita ootte löytäneet et ko aiheet käsittelee?

Aihe vapaa.. heitin vain muutaman kysymyksen ilmaan ei ole pakko vastailla..
♥Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä♥
♥♥Polseres vermelles - Polseres amunt!!♥♥

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Aikuisten värityskirjat/-kuvat.
« Vastaus #1 : Tammikuu 12, 2017, 21:28:09 »
En olisi vielä jokin aika sitten että kirjoitan tällaiseen ketjuun. Silloin kun nämä alkoi tulla muotiin saatoin vähän hymähdellä itsekseni että värityskirjathan on lasten juttu. Viime öh lokakuussa törmäsin Pohjolan myytit nimiseen värityskirjaan ja päädyin ostamaan sen antamaan inspiraatiota nanotarinaani, jossa on shamaaneja ja joka ammentaa aika paljon Suomen muinaisuskosta sun muusta (tai on ainakin ammentavinaan). En ostaessa nyt suoraan ajatellut että en missään nimessä tule sitä värittämään, mutta ei kovin suuria toiveita väreihin tarttumisen suhteenkaan ollut. Se sitten jäi lojumaan loppuvuodeksi kunnes joulukuun lopulla mieleeni juolahti jostain, että voisihan sitä olla kiva värittää. Kävin sitten etsimässä väripaketin ja ryhdyin värittämään. Ja totesin että sehän on ihan mukavaa touhua. :) En ole kovin hyvä piirtäjä ja on kivaa kun tätä osaa tehdä vaikka ei oikein piirtää osaakaan. Värisilmää mulla ei kyllä ole, joten kuvista voi tulla aika sanotaan vaikka erikoisia... Yhden kuvan olen nyt värittänyt. Vielä ei ainakaan kyllästytä, katsotaan kuinka kauan mielenkiinto säilyy.

Nykyisinhän nämä tuntuu olevan muodissa ja kirjakaupoista (ja muualtakin) löytyy vaikka minkälaisia. Eniten silmään on jostain syystä pistäneet Potter-aiheiset ja niitäkin on jo useampi ainakin Suomalaisessa kirjakaupassa myytävänä. Varmaan jos innostukseni kestää pidempään kuin tuon kirjan värittämisessä menee, hankin seuraavaksi jonkinmoisen Potteraiheisen.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #2 : Joulukuu 28, 2017, 12:05:13 »
Sain tuossa joululahjaksi luontoaiheisen värityskirjan. En moista osannut odottaa, vaan kyseinen lahja tuli ihan puskista. Koskaan aikaisemmin minulla ei ole ollut tällaista aikuisten värityskirjaa, joten kokemus on vallan uusi!

Minullakaan ei ole piirtämisen suhteen minkäänlaista lahjakkuutta. Täten on tosiaan kiva, että on valmiita, kivoja kuvia joita väritellä. Ilokseni huomasin, että värityksestäni tuli jopa yllättävän kivannäköinen!

Touhussa saa kulumaan aikaa yllättävän paljon, ainakin itselläni meni yhden kuvan välittämiseen pari päivää. Joillakin tuo kuulemma vähentää myös stressiä, mutta itse en oikein osaa sanoa asiasta juuta enkä jaata, sillä en ole vielä ehtinyt värittämään kuin tuon yhden kuvan.

Jossain vaiheessa nämä värityskirjat olivat tosiaan enemminkin esillä, ja niitä tuli vastaan vaikka missä ja vaikka minkälaista. Ja tosiaan netistäkin varmasti löytyy (ainakin jos englanniksi etsii) vaikka ja mitä tilattavia kirjoja sekä ihan kuvia printattaviksi.

Eniten silmään on jostain syystä pistäneet Potter-aiheiset ja niitäkin on jo useampi ainakin Suomalaisessa kirjakaupassa myytävänä.

Muistatko, millaisia Potter-aiheisia värityskirjoja olet nähnyt (hahmoja, otuksia, esineitä/paikkoja...)?
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Black Raven

• Vuotislainen
  • Pottermore: ThestralSnidget21678
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #3 : Joulukuu 28, 2017, 12:15:36 »
Itseltäni löytyy kaksi Potter-aiheista värityskirjaa. Toisessa on ihmeotuksia ja toisessa vähän kaikkea kuten hahmoja, paikkoja ja esineitä. Joululahjaksi sain siskolta Doctor Who aiheisen värityskirjan ja sitä nyt värittelen uusilla kynillä. Lisäksi löytyy myös yksi jossa on mandala-kuvioita.

Vaikka piirtäminen onnistuukin ihan hyvin niin värityskirjat ovat mukavia. Ainakun tuntuu että haluaa vain väritellä tai harjoitella värien käyttöä niin otan värityskirjan esiin. On vain niin rauhoittavaa sommitella värejä valmiiseen kuvaan.

Olen ajatellut tehdä siskolleni ensi jouluksi värityskirjan johon piirrän itse kuvat. Kirjaan aion koota bändilogoja ja mandala -kuvioita.
"The true power is knowing your weaknesses."

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #4 : Joulukuu 28, 2017, 16:01:20 »
Itseltäni löytyy kaksi Potter-aiheista värityskirjaa. Toisessa on ihmeotuksia ja toisessa vähän kaikkea kuten hahmoja, paikkoja ja esineitä. Joululahjaksi sain siskolta Doctor Who aiheisen värityskirjan ja sitä nyt värittelen uusilla kynillä. Lisäksi löytyy myös yksi jossa on mandala-kuvioita.

Eli näköjään kaikenlaisia löytyy :) Pitänee joskus tulevaisuudessa tarkemmin tutkia, jos jonkin Potter-aiheisen värityskirjan hommaan... Sillä tosiaan vähän kyselin, kun en niin välittäisi värittää vain yksitoikkoisia maisemia tai ihmishahmoja. Itse kun tykkäisin enemmän värittää juuri tuollaisia mandala-tyyppisiä tai niitä muistuttavia kuvia.

Black Raven: Kuulostaa tosi kivalta joululahjaidealta!
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #5 : Helmikuu 16, 2018, 22:56:21 »
Vastaan näin erittäin ajoissa *köh* samettiinan kysymykseen... En hirveän tarkkaan niiden sisältöön tutustunut, mutta muistelisin että ois ollut eri teemoilla... Kun vaan muistaisi mitä teemoja niissä oli. Ehkä esineitä ja hahmoja? Veljeltäni sain synttärilahjasi Ihmeotus-elokuva teemaisen, jossa on hahmoja elokuvasta, otuksia ja sitten sellaisia koko sivun kuvia, missä saattaa olla vaikka jotain otusta monta vierekkäin. Harmi vain väritysintoni kuihtui aika nopeasti ja oon värittänyt myyttikirjastani yhden kuvan kokonaan ja yhtä aloittanut. No ehkä joskus taas...
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #6 : Marraskuu 06, 2018, 14:15:32 »
Mulla on pari Ikean värityskirjaa, joissa on aiheena jotain mörvelöitä  ja kukkia. Toiseen voi myös piirtäää itsekin kuvia, ja tykkään kyllä: piirtäminen rauhoittaa ylikierroksilla käyviä hermojani ja värittäessäni unohdan kaiken muun ja piirrän ja väritän vain kunnes tuntien päästä havahdun nälkäiseen murinaan ja totean sen lähtevän omasta vatsastani. :D

Mä yleensä piirrän ja väritän oman fiiliksen mukaan, jos ärsyttää, niin se näkyy tummina väreinä ja ehkä hiukan äreinä hahmoina ja en osaa tehdä yhtä kuvaa loppuun vaan loikin kuvasta toiseen kuin jojo.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #7 : Marraskuu 07, 2018, 19:04:33 »
Värityskirjat. <3 Ne ovat niin helppo ratkaisu siihen kun välillä tekisi mieli tehdä jotain luovaa, mutta ei millään jaksaisi piirtää. :D Minulla on muutamakin värityskirja, pari sellaista missä on perinteisiä mandaloita ja eläimiä ja kasveja, mutta suosikkini on Monstra Kalevala, jossa on olentoja Kalevalasta. Kukkia ja mandaloita ja näitä värittelen tusseilla ja puuväreillä, mutta Kalevala-värityskirjaa olen innostunut värittämään vesiväreillä ja on tosi hauskaa kokeilla erilaisia väriyhdistelmiä ja tekniikoitakin.

Ainoa huono puoli tuossa on se, että pitää malttaa odottaa että kuva kuivuu ennen kuin voi mennä seuraavaan. Onneksi odotellessa voi väritellä toisia kirjoja. :D

Spoilerin alla vesivärein väritetty para. Kuva vähän sumea kun nappasin vain nopeasti puhelimella.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))