Velhomaailma ja sen ihmeet > Harry Potterin maailma

Mitkä valinnaisaineen ottaisit?

(1/3) > >>

Merikeiju:
Niin, en löytänyt tämmöstä, lukottakaa jos on jo. Elikkä otsikko kertoo. Perustele vastauksesi!

Rantsake:
Hmm... Mitähän niitä kaikkia taas olikaan... Ennustaminen, taikaolentojen hoito, jästitieto, muinaiset riimut, numerologia... Unohdinko jonkun?

Itse varmaan olisin tylsä ja ottaisin ainakin ne samat, mitkä Harry. Ennustamisen ottaisin, vaikka se onkin tosi epätarkkaa, eikä ennustuksiin parane uskoa tai luottaa. Mutta minusta olisi silti tosi kiehtovaa opiskella niitä erilaisia tapoja ennustaa, kuten kädestäennustusta, kristallipalloa, unien tulkintaa... Ihan puhtaasta mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta, vaikken välttämättä ennustuksiin uskoisikaan : )

Ja taikaolentojen hoidon ottaisin myös siksi, että olisi mielenkiintoista tietää, mitä kaikkia otuksia on ja miten ne käyttäytyvät jne... Vaikka täytyy kyllä sanoa, että aineen teoriapuoli kiinnsotaisi kyllä enemmän kuin käytäntö! En ole kauhean itsetuhoinen tyyppi, joten vaikkapa räiskeperäisten sisuliskojen kasvattaminen kuulostaa... Ei kovin kivalta.

Jästitieto voisi olla semmoinen juttu, mitä olisi kiva itse opettaa.. : ) En usko tarvitsevani kyseistä ainetta mihinkään, mutta olisihan se jännää opiskella sitä velhojen näkökulmasta...

Hulvaton Toveri:
Ottaisin taikaolentojen hoidon, jästitiedon ja muinaiset riimut . Taikaolennot kiinnostavat ja tykkään eläimistä. Jästitiedon ottaisin varmaan, että jästisyntyisenä pääsisin aika helpolla. Jos taas en olisi jästisyntyinen niin ottaisin sen silti kiinnostuksesta. Muinaiset riimut vaikuttaa vähän kielenopiskelulta ja tykkään/pärjään jästimaailmassa kielissä.

Aurican:

--- Lainaus käyttäjältä: Rantsake - Joulukuu 16, 2014, 20:07:27 ---Ja taikaolentojen hoidon ottaisin myös siksi, että olisi mielenkiintoista tietää, mitä kaikkia otuksia on ja miten ne käyttäytyvät jne... Vaikka täytyy kyllä sanoa, että aineen teoriapuoli kiinnsotaisi kyllä enemmän kuin käytäntö! En ole kauhean itsetuhoinen tyyppi, joten vaikkapa räiskeperäisten sisuliskojen kasvattaminen kuulostaa... Ei kovin kivalta.

--- Lainaus päättyy ---
Vähän samanlaisilla filiksillä. Jännitän muutenkin hiukan eläinten kanssa toimimista, jos en ensin osaa lukea niiden kehonkieltä tarkkaan. Minäkin haluaisin vain tietää kaikki faktat, mutten ehkä loistaisi eläinten käsittelemisessä. Mutta taikaolentojen hoito olisi se, minkä ainakin varmasti ottaisin.

Numerologiasta olen myös aika utelias. Siitä ei ole kerrottu kovin paljon, mutta ilmeisesti se on jonkinlaista numeroista ennustamista? (Mitä ihmettelin aina, koska jos Hermione ei kerran pidä ennustuksesta, miten numerologia on tämän suosikkiaine?) Joka tapauksessa tykkään numeroista ja niillä leikkimisestä. Ilmeisesti numerologia on vaikeaa, mutta ei minua jästimaailmassakaan saatu peloteltua pois pitkästä matematiikasta, koska "se on vaikeaa" ja "tytöt ovat huonoja siinä".

Ennustamisen saattaisin ottaa ainakin kokeilun vuoksi, sillä maailmassa on niin paljon asioita, joista voi ennustaa, ettei ajan pitäisi käydä pitkäksi. Ja ennustamiseen liittyy niin paljon mielenkiintoista mytologiaa. Tosin epäilen, että olisin siinä tosi huono kuitenkin ja päätyisin ehkä pudottamaan sen ensimmäisenä jos läksymäärä alkaa käydä raskaaksi.

Roca:
Mie ottasin ennustuksen, koska ennustus kiinnostaa minua... Muinaiset riimut, en tiedä, ne vaan kuulostaa kiinnostavista:) ottaisin kolmanneksi jästitiedon, se vain olisi helppoa näin jästisyntyisenä, mutta jos olisin oikea noita niin minua kiinnostaisi jästitieto.. Ja ennustuksesta vielä, haluaisin kyllä ennustaa oikeasti, tai en haluaisi mutta haluaisin. En osaa selittää. Mutta juu. Ne olisivat minun valinnaiset aineeni.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta