Kirjoittaja Aihe: Lily Lunan seikkailut k-7  (Luettu 213 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kaistapää

• Pöllölän siivooja
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Frettein kanssa matkaan jo käyn
  • Pottermore: AurorBat15224
  • Tupa: Korpinkynsi
Lily Lunan seikkailut k-7
« : Marraskuu 05, 2014, 19:35:04 »
Nonnee. En oo kovin hyvä aktiivinen kirjoittaja, joten JOS joku tätä lukee, en laita jatkoa kovinkaan usein. No, tässä tulee:

1. Luku

Oli erittäin kuuma päivä. Lily Luna Potter katseli ulos ikkunasta, ja mietti, mitä näin kuumalla ilmalla voisi tehdä. Isä lueskeli Päivän Profeettaa, äiti neuloi jumpperia ja veljet yrittivät epätoivoisesti pelata kahdestaan huispausta.
-Isi, kerro vielä siitä kun olit niissä kolmivelhoturiaisissa! Lily pyysi
-Ihan kohta, tässä on hyvä juttu kesken. Ja ne on TURNAJAISET ei TURIAISET, Harry sanoi poissaolevasti.
-Höh, Lilyllä oli taas tylsää.
-Äiti, opeta muakin neulomaan! Lily pyysi äidiltään.
-Voi Lilyseni, olen juuri pahassa kohdassa, ihan kohta. Ja minkä värisen ällän sinä haluat villapaitaasi? Ginny kysyi.
-No joo, okei, myöhemmin sitten... Ja tykkään pinkistä. Lily sanoi näreissään.
Seuraavaksi hän meni veljien luo.
-Hei Al ja James! Saanko tulla mukaan?
-Ei tää laji ole noin pienille, mene vaikka leikkimään Pörrön kanssa, James huusi takaisin. Pörrö oli Potterien perheen kääpiöpallura, ja tottahan Lily siitä piti, mutta juuri nyt hän halusi tehdä jotain perheensä kanssa.
       Lily leikki huoneessaan muotikilpailua Pörrön kanssa, ja puki sille erilaisia vaatteita, joita oli tehnyt Ginnyn kanssa. Pörrö istui(/seisoi, miten sen nyt tulkitsee) kuuliaisesti kun yksi sen omistajista puki sitä toinen toistaan omituisempiin asuihin.
      -Kop kop, saako tulla? Harry oli ilmestynyt ovelle. Hän oli kai jättänyt Profeetan keittiöön, sillä ei se mukanakaan ollut.
-Sinähän pyysit minua kertomaan kolmivelhoturnajaisista? No tässä tulee:
"Tämä tapahtui neljännellä luokallani. Meille kerrottiin, että sinä vuonna olisi kolmivelhoturnajaiset, ja meidän koulumme, aivan oikein, Tylypahkan noitien ja velhojen koulu, oli valittu niiden pitopaikaksi. Myönnetään, en tiennyt että on olemassa muitakin taikakouluja kuin Tylypahka-,
Lily kikatti vähän isänsä hupsuudelle.
 -Mutta Hermione-täti selvitti minulle, että niitä on vaikka kuinka. Kolmivelhoturnajaisiin osallistuivat silloin tietysti Tylypahka, sitten oli koulu, joka ei paljastanut sijaintiaan, jossa muuten Fleur-täti on käynyt koulunsa, joten arvaat varmaan että he ovat kai jostain päin Ranskaa, sillä kaikki puhuivat Ranskalisella aksentilla; Oi 'Arry, olen niin kiitollinen, että pelastit pienen siskoni 'engen! Ja Fleur muuten oli myös koulunsa ottelijana, niin kuin varmaan tiesit. Etkö? No nytpä tiedät! No, kolmivelhoturnajaisiin osallistui myös Durmstrang, jonka sijaintia ei sitäkään tiedetä. Ainakin aksenttia oli ja karvaviitat, Suomesta kai, tai Venäjältä. Sieltä on Victor Krum, joka piti erityisesti Hermione-tädistä. Kyllä Hermionekin hänestä piti, ja sinä vuonna oli myös joulutanssiaiset, joissa Krum oli Hermionen pari. Krum ei kuitenkaan osannut sanoa Hermionen nimeä, joten kutsui häntä Herm-oo-ni-niksi. Se kelpasi tädille. Krum muuten on suosittu huispauspelaaja, pelaa Bulgarian maajoukkueessa. Hän on minua ehkä jotain neljä vuotta vanhempi. No, meillä on nyt kolme ottelijaa, minä, Fleur-täti ja Victor Krum. Mutta kuten olen varmaan kertonut, vaikka nimi on kolmivelhoturnajaiset, juuri sinä vuonna kun(200) minä olin niissä, Liekehtivä pikari yllätti kaikki! Se valitsikin neljä nimeä! Minä olin se neljäs, mutta kuka oli toinen Tylypahkan ottelija? Se oli poika nimeltä Cedric Diggory. Hän kuoli Voldemortin takia juuri turnajaisissa. Se oli surullinen juttu, mutta kerron siitä myöhemmin. Ensimmäinen koetus kerrottiin tavallaan vähän epäreilusti. Ensin Krumin opettaja, ja myös rehtori, Igor Irkoroff sai tietää mitä tulee. Sitten Hagrid sai tietää, mutta koska oli ihastunut Fleurin rehtoriin, madame Maxineen, hän kertoi Maxinellekkin. Ja tietty koska rehtorit ja Hagrid tiesivät, he kertoivat siitä ottelijoilleen. Lopulta Cedric oli ainoa joka ei tiennyt mitä on tulossa. Minä tietty reilun pelin nimissä kerroin hänelle. Ensimmäinen koetus oli siis lohikäärmeet. Lohikäärmeet jaettiin niin, että jokaisella lohikäärmeellä oli pieni figuuri, ja ne figuurit laitettiin pussiin. Pussista sitten nostettiin jokainen vuorollaan lohikäärme. Vaihtoehdot olivat Ruotsalinen ruttukuono, Kiinalainen pallosalama, Tavallinen walesinvihreä ja Unkarilainen sarvipyrstö. Diggoryn lohikäärme oli Ruotsalainen ruttukuono, Krumin Kiinalainen pallosalama, Fleur-tädin  Tavallinen walesinvihreä ja isin lohikäärme olikin, mikäpä ihme, Unkarilainen sarvipyrstö, joka oli hyvin vaarallinen. Cedric harhautti vastustajaansa muuttamalla kiven koiraksi. Lohikäärme lähtikin syötin perään, mutta päätti hetken kuluttua hyökätä Cadricin kimppun polttaen tämän kasvot. Fleur-tädin onnistui nukuttamaan lohikäärmeensä, joskin lohikäärme sytytti unissaan hänen vaattensa tuleen. Krum käytti omaan lohikäärmeeseensä sidekalvontulehduskirousta, kun taas minä kutsuin luutani koululta ja nappasin kultamunan lentelemällä lohikäärmeen ympärillä. Ekan haasteen jaetun ykkössijan vietiin minä ja Krum. Haasteen kolmas oli Cedric ja neljäs Fleur-täti. Muna sisälsi vihjeen seuraavaa koetusta varten. En käyttänyt paljoa aikaa kultamunan arvoituksen selvittämiseen, ja aika lailla viime hetkillä Cedric tuli kertomaan ikään kuin vastapalveluksena minulle, miten oli itse ratkaissut arvoituksen. Hän käski mennä valvojaoppilaiden kylpyhuoneeseen, ja "miettiä asioita lämpimässä vedessä". No minähän menin, ja en nyt kerro yksityiskohtia kylpyhuoneen tapahtumista, mutta sain selville, että seuraavaksi meidän täytyy kohdata vedenväki. "
-Isi, mua kiinnostaa ihan kauheesti, haluun kuulla tarinan joskus loppuun, mutta kerro lyhyesti loppuun niin pääsen jatkamaan leikkiäni Pörrön kanssa, Lily sanoi Harrylle.
Harrya nauratti:
-Okei okei, kerron myöhemmin lisää, mutta lyhyesti sanottuna toinen koetus oli pelastaa meille tärkeät henkilöt ja kolmas oli labyrintti.

Mulla on toinen luku melkein valmis, ja laitan sen sitten joskus... Kiitos jos luette ^__^
Kaistapää ei tunnistaisi vitsiä vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan ja Dobbyn pannumyssy päässään.

"Minäkin tykkäsin kokouksista", Luna sanoi seesteisesti.
"Ihan kuin olisi ollut ystäviä."

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Lily Lunan seikkailut k-7
« Vastaus #1 : Marraskuu 05, 2014, 22:05:21 »
Luin tarinasi Kaistapää, ja heti tuli sellainen olo, että haluan kuulla lisää, ja tarina
tuntui elävän hahmojen mukana siten, että ikäänkuin tunsi elävänsä mukana tarinassa.
Täyden kympin tarina, ainakin minusta. :)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Chilisuklaa

• Moony Cullen
  • Vuotislainen
  • I ᒪOᐯᕮ ᗪᗩYᔕ ᗯᕼᕮᑎ ᗰY OᑎᒪY ᑭᖇOᗷᒪᕮᗰ Iᔕ Tᕮᗩ Oᖇ ᑕOᖴᖴᕮᕮ
« Vastaus #2 : Marraskuu 06, 2014, 16:29:49 »
Mahtava!!! :)
Jatkoa? Pian?
Mun mielestä oli kiva, että tää oli kirjotettu puhekielellä, kun niitä kirjakielisiä ficcejä löytyy. :)
Live your dream, before the nightmares come!

Poissa Kaistapää

• Pöllölän siivooja
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Marraskuu 09, 2014, 09:39:35 »
Luin tarinasi Kaistapää, ja heti tuli sellainen olo, että haluan kuulla lisää, ja tarina
tuntui elävän hahmojen mukana siten, että ikäänkuin tunsi elävänsä mukana tarinassa.
Täyden kympin tarina, ainakin minusta. :)

Kiitos! Toinen luku on MELKEIN valmis :) vielä vähän. Ja KIIITOS vielä sille että luit ;)
Mahtava!!! :)
Jatkoa? Pian?
Mun mielestä oli kiva, että tää oli kirjotettu puhekielellä, kun niitä kirjakielisiä ficcejä löytyy. :)

Ja Chilisuklaa, ei ollut aikomus tehdä puhekielellä (hihii) mutta kiva että tykkäsit :) ja P.S, Käytänkö liikaa hymiöitä? :) :) ;)
Kaistapää ei tunnistaisi vitsiä vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan ja Dobbyn pannumyssy päässään.

Poissa Chilisuklaa

• Moony Cullen
  • Vuotislainen
  • I ᒪOᐯᕮ ᗪᗩYᔕ ᗯᕼᕮᑎ ᗰY OᑎᒪY ᑭᖇOᗷᒪᕮᗰ Iᔕ Tᕮᗩ Oᖇ ᑕOᖴᖴᕮᕮ
« Vastaus #4 : Marraskuu 09, 2014, 13:50:50 »
Kaistapää, et käytä. Maailmassa ei ole ikinä liikaa hymyä. :) <3
*Odottelee innoissaan jatkoa <3 <3*
Live your dream, before the nightmares come!

Poissa Kaistapää

• Pöllölän siivooja
  • Vuotislainen
« Vastaus #5 : Marraskuu 13, 2014, 19:27:25 »
Tässä jatkoa, en ole vielä tehnyt kolmatta lukua yhtään, mutta kyllä mä sen joskus...

2. Luku

-Hei Lily, voiko tulla? Ginny oli ilmestynyt ovelle ihan samanlailla kuin miehensäkin.
-Okei, sä tulit ihan samanlailla kuin isikin! Sekin tuli tollei! Lily vastasi.
Ginny katseli kääpiöpalluraa. Se ei näyttänyt järin iloiselta supersankariasussaan... Pörrö oli Arnoldin jälkeläinen, ja aina kun Ginny katsoi Pörröä, hänelle tuli mieleen Arnold. Silloin hän oli ostanut sen veljiltään Frediltä ja Georgelta. Se oli ollut niin suloinen siellä sen häkissä... Ginnyn oli pakko ostaa se... Voi Fred, Ginny ajatteli. Missähän hän nyt olisi jos hän olisi elossa...
-Huhuu, onko ketään kotona? Ginny havahtui ääneen, jonka lähde nyki hänen hihaansa.
-Joo, joo, vaivuin vain hetkeksi mietteisiini... ollaanko kysymyspeliä?
-Jooooooo!!! Lily aloitti:
-Hei, miten menee?
-Ihan hyvin, entä sinulla? Ginny jatkoi.
-Hyvin, onko ollut kiireitä?
-Ei oikeastaan, mitä haluaisit tänään ruuaksi?
-Voidaanko käydä mummolassa syömässä?
-Miten itse haluat?
-Syödäänkö siellä noidankattilakakkuja?
-Mitä luulet?
-Miten minä muka voisin tietää?
-Miten MINÄ voisin tietää?
-Yritätkö haastaa riitaa?
-Miten muka sellaista luulit?
-Olenko sinusta kuuro?
-Kuulostiko se riidan haastamiselta?
-Eikö itsestäsi sitten?
-Lopetetaanko väittely?
-Miksikäs ei?
-Haluatko SINÄ lopettaa koko pelin?
-Miten sinä sellaista luulit?
-Onko tämä sinusta kivaa?
-On! …Just! Sä huijasit mut lopettamaan! Okei okei, hävisin… Lily myönsi.
Ginny nauroi, ja lähti huoneesta.
Seuraavana päivänä Lily oli lähdössä serkkunsa Rosen luo. He aikoivat leikkiä Tylypahkasta. Tylypahkanen on leikki, jossa on yleensä yli 6 jäsentä, mutta he aikoivat ihan kahdestaan, tai sitten he pyytäisivät Jamesin, Albuksen ja Hugon, Rosen veljen, leikkiin. Leikissä yksi on opettaja, jolle keksitään porukalla nimi, esim. professori Pallopää, matami Kikattaja, ja yksi on rehtori, jolle myös keksitään nimi. Loput ovat oppilaita, ja he saavat päättää tupansa, yksi jokaiseen. Jos leikkijöitä vielä on, he ovat kummituksia, vahtimestareita ja räyhähenkiä yms. Siitä päivästä tulee mahtava! Lily ajatteli.
Kun päivä koitti, Potterien perhe matkusti Weasleyille. Rose, Hugo, Ron ja Hermione odottivat portilla, kun kolme luutaa laskeutui pihaan. Yhden kyydissä olivat Ginny ja Lily, toisen Harry ja Albus ja kolmannella James lensi itse.
-Hugo, mitä äijä? James hyppäsi ketterästi luudaltaan, Albus tuli vähän hitaammin ja varovaisemmin isänsä takaa tervehtimään serkkuaan. Lily bongasi Rosen:
-ROSEEEE!!! Rose, Rose, Rose, mennään jo, Rose! hän kiirehti.
Lapset lähtivät leikkimään Tylypahkasta yläkertaan. Aikuiset jäivät jutustelemaan alakertaan.
-No, mites sisko? Ron kysyi Ginnyltä.
-Mitäs tässä ihmeellistä, hän vastasi.
-Hermione, mites töissä? Harry kysyi. Hermione haukotteli hillitysti ja sanoi:
-Aika rauhallista on ollut.
-Mentäisiinkö pihaan? Ron kysyi muilta, jotka lähtivät jo terassille päin.
Weasleyiden puutarha oli ihana. Siellä kasvoi kymmeniä, ehkä satojakin, eri kasveja. Oli apiloita, belgianruusuja, camomilloja, daalioita, esikoita, fenkoleita ja greippipuita. Oli hajuherneita, iiriksiä, juolukoita, köynnöksiä, lihansyöjäkasveja, masmaloita ja nokkosia. Oli otavalvatteja, papuja, quarterinpuita, rambutaneja, sitruunapuita, tomaatteja ja ulkotursaspomeloita. Oli viikunoita, walesinkirsikoita, xylitolia, yövilkkaa,zorkeja, ålandinkasveja, äimänkäpälöitä sekä örkkikukkia. Sekä tietysti kaikenlaista muutakin pientä ja isoa. Jos sitä voisi kuvailla sanoin, jota siis ei voi tehdä, joku varmaan kuvailisi sitä sanoilla ..?, !!!, Wow!, *epämääräistä sekavaa muminaa*, ooohhh… tai Ihanaaaa!!!!!.
-Mites James on pärjäillyt? Ron kysyi Harrylta, kun naiset keskustelivat menninkäisten hävittämistavoista.
-Mites ihmeellisesti, ollut yhtä uhkarohkea kuin minä aikoinani… Harry vastasi. –Mutta mites Hugo?
-Ihan hyvin kai, se on ollut vähän uninen sen huispausillan jälkeen, Ron sanoi.
-… Ja niiden heittely on minun mielestäni hirveää! Sehän sattuu niitä! Hermione alkoi jo kiihtyä. Ginny rauhoitteli häntä:
-Ei se niitä satu, ne kestää kyllä sellaista. Mutta jos ihan OIKEASTI haluat menninkäis-ystävällisemmän keinon, osta taka! Se on osoittautunut erittäin tehokkaaksi, sillä se syö menninkäiset!
-SYÖ MENNINKÄISET!!?????!!!Hermione kivahti. –Ei kai niitä tarvitse sentään kuolemaan tuomita jos ne vähän pihaa myllertävät?!
-Hermione perustaa varmaan Samat Yhteiset Lait Kotitontuillekkin-Yhdistyksen lisäksi Huomatkaa Örkit, Lohikäärmeet ja Menninkäiset Öisin- kerhon, Ron sanoi hyvittuneena hiljaisella äänellä Harrylle.
-Kuulin tuon, Hermione sanoi vihaisesti miehelleen. Ginny lepytteli tilannetta ja käänti toisten ajatukset itseensä:
-No, lähdetäämpä katsomaan mitä lapset puuhaavat.
He lähtivät yläkertaan, Hermione edelleen Ronia mulkoillen, ja kun he olivat lastenhuoneen oven edessä, Harry hyssytti, ja viittilöi toisille, että he jäisivät kuuntelemaan, mitä lapset leikkivät.
-Noniin lapset, mennäänpä tuonne olohuoneeseen, siellä teille kerrotaan, minne tupaan menette, kuului oven takaa rääkyvä ääni, selvästi Hugon.
-Tule sisko, toivottavasti meidät laitetaan samaan tupaan! Minä haluan Imppuun! kuului seuraava ääni, joka paljastui Rosen ääneksi, johon pienen tytön ääni vastasi:
-Minäkin haluan Imppuun! En ikinä Koltiaiseen, sieltä tulee vain pahoja tyyppejä.
-Noniin lapset, sinä, Lily Potter, menet Koltiaiseen. Sinä, Rose Weasley, menet Imppuun, kuului Jamesin ääni. Yhtäkkiä alkoi kuulua äänekästä itkua, johon Jamesin ääni vastasi:
-Hei Lily, tää on vaan leikkiä, älä itke…No okei, laitetaan sut sitten Imppuun.
-Jee!
Sitten leikki jatkui, ja aikuiset ihmettelivät kovasti mitä lapset leikkivät.
-Huuuuuuuu-uuuu! Minä olen pelottava professori McKiusankappale! kuului pojan ääni, jota Harry ja Ginny eivät tunnistaneet.
-Scorpius Malfoy, heidän ystävänsä, Dracon poika, Hugon ikäinen, Hermione kuiskasi.
-Iiik! Tytöt (eli kaikki oppilaat)huusivat.
-Teidän läksynne on laulaa nyt ”Olet paras, Herra McKiusankappale”laulu, Scorpius sanoi, ja tytöthän lauloivat, vähän epävireessä:

On hieno professori tää,
kaikki tietty sen käsittää,
kaikki palvoo häntä niin,
kehut yltää taivaisiin.

On paras opettaja hän,
hästä saan ystävän,
vitsi, vitsi, hällä väliä,
professori on pelkkää häliä.

Kaikki nauroivat viimeiselle lauseelle. Ovi avautui, ja aikuiset astuivat huoneeseen, ja nauroivat kaikkie asuille; Scorpiuksella oli yllään karvainen viitta, Hugolla oli meikkiä ja korkokengät, Rosella ja Lilylläkin oli meikkiä, ja heillä oli itse kasaamansa koulukaavut, ja Jamesilla oli pitkä tekoparta ja Harryn silmälasit.

Ja otan mielelläni vastaan vaadin rakentavia kommentteja, ja jos joku huomaa kirotushäriöitä, tulee minulle kiltisti kertomaan. Kiitos!

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #6 : Marraskuu 14, 2014, 17:19:18 »
Hieno ja hauska jatko. :)
Itse jäi eniten kiinnostamaan muiden lasten
suhtautuminenMalfoyn poikaan, Scorpiukseen, joka pelmahtaa
äkkiä paikalle, itse sain sellaisen käisityksen, Kaistapää korjatkoon
jois olen vääärässä, että Hermione jotenkin tunsi Scorpius Malfoyn
vaikka tämä marssitettiin vasta loppuriveillä "näyttämölle".
Rupesi heti miettimään, mitä sitten voisi tapahtua?

En ainakaan huomannut  isompia kirjoitusvirheitä
(itse teen kyllä niin paljoin kirjoitusvirheitä, että hui), joten niihin en nyt puutu
enempää.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Kaistapää

• Pöllölän siivooja
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Marraskuu 15, 2014, 10:30:08 »
Kiitos Helmiina kommentista! Nyt kun tarkistin sitä, niin tottahan vaikutti kuin Scorpius olisi pelmahtanut paikalle yhtäkkiä! Muistin että mä kirjotin että ne aikoo kutsua sen kylään, mutta segän jäikin vahingossa häälymään vaan mun mieleen... no, ne ketkä tän lukee, ymmärtää että siis ne ajattelikin kutsua Scorpun (ihana lempinimi ^__^). Mä en ole vielä päässyt jatkamaan kolmoslukua, mutta yritän tänään päästä tietokoneelle. (Siis kirjotan nyt kännykällä)

Yritän saada kolmosen pian valmiiks!

/muoks/ Niin ja Hermionehan nyt tietää kaiken, myös Malfoyn suhteet ja perheen :) Muut eivät vain olleet jaksaneet pitää yhteyttä Malfoyhyn. Ja niinkuin tarinassa luki, Scorpiushan on muiden lasten ystävä, eli käy kai usein kylässä. Weasleyiden perhe on siis minun tarinassani hyvissä väleissä (ainakin muut, jos ei Ronald) Scorpiuksen kanssa, joskaan ei hänen vanhempiensa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2014, 10:34:51 kirjoittanut Kaistapää »