Kirjoittaja Aihe: Kerro ideasi tai ilmoittaudu vapaaehtoiseksi!  (Luettu 2091 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Kerro ideasi tai ilmoittaudu vapaaehtoiseksi!
« Vastaus #25 : Marraskuu 04, 2014, 11:19:23 »
Piirin vetäjäksi halukkaan on helpointa muokata aloitusviestiä joten hänen kannattaa tehdä topik. Aurorit toki auttavat tarvittaessa. Mutta siis antaa mennä vain!
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 04, 2014, 12:12:11 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Kaminski

• Vuotislainen
« Vastaus #26 : Marraskuu 04, 2014, 11:38:22 »
Piirin vetäjäksi halukkaan on helpointa muokata aloitusviestiä joten hänen kannattaa tehdä topik. Aurorit toki auttavat tarvittaessa. Mutta siis antaa mennä vain!
Apua, ollaanko tässä nyt ihan virallista piiritopaa jo pystyttämässä?

Ja jotta topicin alkutaival ei alkaisi kurjasti väärissä maisemissa niin olisiko sen paikka täällä KKK:ssa vai Luomisen tuskassa vai jossain muualla?

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #27 : Marraskuu 04, 2014, 12:00:57 »
Voi se olla aluksi vähemmän virallinenkin, jos sen nimeää vaikka piirin suunnittelutopaksi. (Eikä tämä nyt muutenkaan niin kovin vakavaa ole, että ei paineita! :)). Aluksi ehkä kannattaa perustaa tänne KKK:hon, koska minulla on oikeudet auroroida. Ketjun voi siirtää muualle myöhemmin jos tuntuu että se sopii toiselle osastolle paremmin :)

Muoks//Hienoa, kiitos Kaminskille! Kirjoituspiirin pohtimista jatketaan siis omassa ketjussaan täällä!
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 04, 2014, 15:03:09 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #28 : Marraskuu 09, 2014, 15:49:19 »
Viskaan nyt tämmöisen idean pöytään kirjoituspiirin
kaveriksi, että voisin jossain vaiheessa suostua juonittelupelin tms vetäjäksi, en tiedä
missä saati milloin, mutta tulinpahan huutamaan ideani julki. :)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #29 : Marraskuu 22, 2014, 23:38:13 »
Hei, muistakaas käydä jatkamassa marraskuun jatkotarinaa nyt kun vielä ehtii :)

Juonittelupeliinkin on parhaillaan ilmoittautuminen käynnissä.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #30 : Marraskuu 27, 2014, 10:18:23 »
Mulla olis valmis pohja juonittelupeliin. Yritin aloittaa sitä jo Facebookissa, mutta siellä ei jostain syystä innostuttu asiasta. Onnistuisikohan se täällä?

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #31 : Marraskuu 27, 2014, 15:26:32 »
Kiva juttu, Peetuli, että juonittelupelin vetäminen kiinnostaa :) Juonariasioissa kannattaa olla yhteydessä Suru-sanomattomaan, koska hän tuntee aiheen minua paremmin. Enempää kuin yhtä juonaria meillä ei tosin kannata kerrallaan olla pyörimässä, jotta kaikkiin riittäisi osallistujia, mutta toivotaan että nykyinen saataisiin täyteen ja pyöritettyä läpi, ja esimerkiksi joskus ensi vuoden puolella voisi sitten taas olla uudelle juonittelupelille tilausta.

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
« Vastaus #32 : Marraskuu 27, 2014, 17:02:02 »
Minä ainakin olen tykännyt joulukorttiringistä. Ilmeisesti kerran ongelmaksi muodostui se, että jotkut eivät sitten lopulta ikinä saaneet korttejaan, oliko sitten postin vika vai se että jotkut jättivät lähettämättä sanaakaan sanomatta. Mutta minulla ainakin oli hauskaa kortteja tehdessä ja joku niistäkin ilahtuivat, joten se oli minulle pääasia. Joten kannatan jonkin moista korttien lähettelyä joskus tulevaisuudessa.

Ja voisin vielä samaan hengenvetoon kompata niitä, jotka piirustusrinkiä jossain ehdottelivat. Itselläni ei ole aikaa sellaisen pyörittämiseen, mutta varmasti osallistuisin. (Rinki saisi jotenkin ehkä tuottamaan jotain vähän tasaisemmin.)
Itse ajattelin, että ehkä kätevin olisi, jos olisi vaikka kuukauden teema (Ehkä osallistujamäärästä riippuisi kuinka tiiviisti teemassa pitäisi pysyä ja kauanko teemat kestäisi.) ja sinä aikana voisi postailla hahmotelmia ja valmiita tuotoksia ja antaa toisille vinkkejä tai palautetta yms. Toivottavasti jollain olisi resursseja tällaisen kasaan laittamiseen. Olisin iloinen.
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa Lilla Myy

• ei oikein ihminenkään
  • Vuotislainen
    • Nescit vox missa reverti
  • Pottermore: SnitchCharm26124
« Vastaus #33 : Huhtikuu 28, 2015, 11:02:48 »
Voisin nyt kysäistä täällä, että onko tuollaiselle piirustuspiirille, josta sekä täällä että HALOO-topassa on ollut puhetta, koska itse voisin ehkä olla innostunut vetämään sellaista? Saisinpas samalla ehkä oman piirustusintoni taas takaisin, ja samalla taitoni pois ruosteesta. :D Osaisin myös ehkä keksiä jotain kivoja tehtäväntynkiä, koska vietin itse aikoinani 13 vuotta Taidekoulussa, joten uskallan väittää osaavanikin jopa jotain. (:

Jos siis kiinnostuneita löytyy, niin voisin pistää piirin vireille. (:
There's absolutely no way you could make me break
No way to wipe the smile off my face

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
« Vastaus #34 : Huhtikuu 28, 2015, 23:05:38 »
Lilla Myy, olisi huisin kivaa jos vetäisit. :) Nyt kun meille hankittiin skanneri niin minäkin voisin osallistua mieluusti.

Poissa Lilla Myy

• ei oikein ihminenkään
  • Vuotislainen
    • Nescit vox missa reverti
  • Pottermore: SnitchCharm26124
« Vastaus #35 : Huhtikuu 29, 2015, 10:06:42 »
Jes, yritän tässä vapun aikana askarrella jonkunnäköistä aloitusta tuolle piirille ja pohdiskella vähän mahdollisia tehtäviäkin, että laitan sen sitten varmaan ihmisten ilmoille joskus vapun jälkeen. (:

//Olinkin nopeampi (ja innokkaampi) kuin kuvittelinkaan, ja sain tuon pystyyn jo. Tänne voi siis tulla ilmoittautumaan mukaan, jos piirtely porukalla kiinnostaa! (:
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2015, 16:38:45 kirjoittanut Lilla Myy »
There's absolutely no way you could make me break
No way to wipe the smile off my face

Poissa Luna Helmiina

• Vuotislainen
« Vastaus #36 : Marraskuu 12, 2015, 20:26:24 »
Voisin vetää Star Wars-juonaria, jos idea saa  vihreää valoa hörhöiltä. (:
Kokeilulla oppisin. En varmasti laiminlöisi tehtäviäni PJ:na.

Huomhuom

Jos Vuotksen juonittelupelikulttuuria elvytetään vielä joskus, niin olen vapaaehtoinen PJ tai kirjailija peleihin :)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #37 : Marraskuu 12, 2015, 22:13:57 »
Voisin vetää Star Wars-juonaria, jos idea saa  vihreää valoa hörhöiltä. (:
Kokeilulla oppisin. En varmasti laiminlöisi tehtäviäni PJ:na.

Huomhuom

Jos Vuotksen juonittelupelikulttuuria elvytetään vielä joskus, niin olen vapaaehtoinen PJ tai kirjailija peleihin :)

...eihän juonarikulttuuri ole minnekään kuollut? Eiks just keväällä ollut peli? :D Yhtäkaikki, kannattaa lähettää yksäriä jollekin osaston aurorille; mutta muista, että juonarissa kannattaa olla ainakin 2-3 pelinjohtajaa ja juonen/hahmojen/mitäsiinänytonkaan pitää olla edes suurin piirtein kirjoitettuna, kun sen lähettää aurorille hyväksyttäväksi.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Luna Helmiina

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Marraskuu 13, 2015, 00:44:43 »
Ja hyvä niin (:
Laitan vielä viestiä auroreille juonittelupeliasiasta,  on pahat mielessä,  muahhahhaa :D

"Puh?"
"No mitä, Nasu?

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #39 : Helmikuu 03, 2016, 11:13:50 »
Hei, tulipa tässä mieleen, että voisikohan sellainen fikkipiirisysteemi toimia Vuotiksessa?

Käsittääkseni täällä on jonkin verran innokkaita fikkreita ja fikkien lukioita. Ideana olisi siis, että ensin kerätään vakiojäseniä (4-5 tyyppiä) jotka voisivat ilmoittautua Fikkipiiri-topikiin näin halutessaan. Sen jälkeen kukin vakiojäsen vuorollaan linkkaa piiriin jonkun valitsemansa fikin, jota sitten porukalla rakentavasti kommentoitais ja pureskeltais. Rakentavassa hengessä ja positiivisen kautta, totta kai.

Vakiojäseneksi ilmoittautuessaan jokainen sitten samalla kertoisi, millaisia rajoituksia itsellä on (esim. jos joku genre, fandom tai paritus ei mene alas). Näin piiristä saadaan jokaiselle sopivampi.

Kuulostaako ihan hullulta ajatukselta? Voisin vetää tätä ihan hyvin itse.
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #40 : Helmikuu 05, 2016, 07:11:21 »
^Rantsake, kuulostaa mukavalta ajatukselta. Voit kokeilla kyseisen piirin vetämistä, katsotaan sitten miten lähtee käyntiin.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #41 : Helmikuu 05, 2016, 15:58:08 »
Lainaus
^Rantsake, kuulostaa mukavalta ajatukselta. Voit kokeilla kyseisen piirin vetämistä, katsotaan sitten miten lähtee käyntiin.
Okei. Saanko siis vain pistää topikin pystyyn?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2016, 16:01:30 kirjoittanut Rantsake »
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #42 : Helmikuu 05, 2016, 16:29:49 »
Lainaus
Okei. Saanko siis vain pistää topikin pystyyn?

Senkun laitat, kun suunnitelmat ovat selvillä :)

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #43 : Maaliskuu 03, 2017, 13:38:05 »
Kevätaurinko alkaa lämmittää entistä enemmän, lämmittääkö se myös vuotislaisten aktiivisuutta? Lukupiirin myötä heräsi pohdintaa siitä, haluttaisiinko tänne jotain puuhaa, esimerkiksi:

- luku/kirjoitus/kommentointi/valokuvaus/askartelu tms piiri
- jokin aktiviteetti, millainen?
- jokin muu

Poissa Sisssilisko

• Vuotislainen
« Vastaus #44 : Maaliskuu 03, 2017, 14:14:06 »
Itseä kiinnostaisi taiteilupiiri, jossa olisi vaihtuva aihe, jonka voisi toteuttaa valitsemallaan tekniikalla: piirtämällä, maalaamalla, valokuvaamalla, askartelemalla jne. Aiheet voisivat olla tarkkoja tai tulkinnanvaraisia ja ne voisi valita aina eri osallistuja. Jos aiheen kesto ja sen valitsija päätetään etukäteen tiettyyn pisteeseen asti, voisi piiri pyöriä aktiivisten piiriläisten avulla itsekseen vetäjän aloitettua se.

Taitelupiiri rohkaisisi kokeilemaan uusia tekniikoita ja harjaamaan vanhoja, sekä kannustaisi säännölliseen taiteiluun, joka mielestäni piristää elämää :>

Piirustuspiiri täällä on ollutkin, tämä ehdottamani piiri eroaa tuosta sillä, että tekniikka on täysin vapaa.

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
« Vastaus #45 : Maaliskuu 03, 2017, 17:19:34 »
Itseä kiinnostaisi taiteilupiiri, jossa olisi vaihtuva aihe, jonka voisi toteuttaa valitsemallaan tekniikalla: piirtämällä, maalaamalla, valokuvaamalla, askartelemalla jne. Aiheet voisivat olla tarkkoja tai tulkinnanvaraisia ja ne voisi valita aina eri osallistuja. Jos aiheen kesto ja sen valitsija päätetään etukäteen tiettyyn pisteeseen asti, voisi piiri pyöriä aktiivisten piiriläisten avulla itsekseen vetäjän aloitettua se.

Taitelupiiri rohkaisisi kokeilemaan uusia tekniikoita ja harjaamaan vanhoja, sekä kannustaisi säännölliseen taiteiluun, joka mielestäni piristää elämää :>

Piirustuspiiri täällä on ollutkin, tämä ehdottamani piiri eroaa tuosta sillä, että tekniikka on täysin vapaa.

En tiedä oliko piirustuspiirissäkin tyyli oikeastaan aika vapaa, mutta onhan se aikalailla kuivunut kasaan. Ei ole ollut uutta teemaa eikä kukaan ole sellaista edes hetkeen käynyt vaatimassa. Mutta varmaan hyppäisin kyllä taas parhaani mukaan kyytiin, jos joku taidepiiri olisi. Ja voisi olla kyllä hyvä idea, jos aiheen keksijä ja ohjeistaja olisi kiertävä, niin vastuuta ei olisi liikaa yhdellä tyypillä.
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa samettiina

• Aurori
  • *
« Vastaus #46 : Maaliskuu 04, 2017, 07:35:41 »
Itseä kiinnostaisi taiteilupiiri, jossa olisi vaihtuva aihe, jonka voisi toteuttaa valitsemallaan tekniikalla: piirtämällä, maalaamalla, valokuvaamalla, askartelemalla jne.

Tällainen piiri kuulostaa toteuttamiskelpoiselta: siinä pääsisi tosiaan toteuttamaan monia erilaisia "taiteenmuotoja".

Ja voisi olla kyllä hyvä idea, jos aiheen keksijä ja ohjeistaja olisi kiertävä, niin vastuuta ei olisi liikaa yhdellä tyypillä.

Totta tosiaan, ja näin saataisiin monipuolista tekemistä.

Odotellaan vaikkapa ensi viikkoon, ja laitetaan kyseinen piiri tuolloin pystyyn. Näin ehkäpä jokunen muukin näkee tämän keskustelun ja innostuu, ja jo nyt innostuneet voivat alustavasti alkaa miettimään mitä kyseiseltä piiriltä haluavat :)