Kirjoittaja Aihe: Päivällinen Weasleyilla, S  (Luettu 186 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Charlotte

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • No books, no life
  • Tupa: Rohkelikko
Päivällinen Weasleyilla, S
« : Lokakuu 25, 2014, 11:12:33 »
Nimi: Päivällinen Weasleyilla
Ikäraja: S                   //Ikäraja lisätty otsikkoon. -gamma
Paritus: Arthur/Molly
Disclaimer: Hahmot ovat Rowlingin omia, minä vain kirjoittelen niistä. En saa tästä rahallista korvausta, ainoastaan hyvän mielen ja toivon mukaan kommentteja.
A/N: Pieni ficci Weasleyn perheestä. Kertoo ajasta jolloin lapsista vain pari vanhinta oli Tylypahkassa. Kielioppivirheitä todennäköisesti löytyy. Ensimmäinen ficcini (vaikka tämän kirjoittamisesta onkin aikaa), joten olkaa armollisia :) Jos tykkäsitte niin kommentoikaa pliis!

Päivällinen Weasleyilla

"Bill, Charlie, Percy, Fred, George, Ron ja Ginny. SYÖMÄÄN!" Molly huusi.
"Äiti, minä en ehdi juuri nyt, koska minulla on erittäin tärkeää tehtävää", Percy ilmoitti.
"Äiti, au, minä kaaduin, oih, portaissa ja polveen, oi, sattuu", Ron valitti.
"Äitiii kaaatsooo minä leennäään!" Ginny kiljui liukuessaan porraskaidetta pitkin alakertaan.
"Äitii, George räjäytti vahingossa seinään reiän", Fred valitti "ja minun sänkyni tippui siitä ulos."
Molly huokaisi.
"Percy, sinun tärkeät juttusi saavat nyt odottaa. Ron, se helpottaa pian. Ginny, lopeta heti! Tuo on vaarallista! Fred, isä tulee sinne teidän huoneeseenne katsomaan mitä on tapahtunut. JA NYT SYÖMÄÄN JOKA SORKKA NIIN KUIN OLISI JO!"

Lopulta koko perhe oli onnellisesti saatu pöytään asti.

"Äiti, saadaanko me mennä ruoan jälkeen pelaamaan huispausta?" Charlie kysyi ja otti kasvoilleen olen-oikein-kiltti-ja-täydellinen-pieni-poika-ja-sinä-sanot-nyt-että-joo- ilmeen.
Ilme ei tehonnut.
"Ette saa, siellä on jo pimeä", Molly vastasi.
Sitä paitsi hän tiesi oikein hyvin mitä tapahtuisi, jos lapset pääsisivät keskenään pelaamaan. Fred ja George alkaisivat välittömästi kilpailemaan kumpi uskaltaa lentää korkeammalle. Ron pääsisi Billin luudan kyytiin ja sitten Charlie haastaisi Billin lentokisaan ja Bill unohtaisi Ronin kokonaan. Bill ja Charlie viilettäisivät täyttä vauhtia kukkuloiden yllä ja Ron Billin luudalla pelkäisi kuollakseen.
"Huhha häihi mikhi me ei saaha-", Ron aloitti.
"Ron, älä puhu ruoka suussa. Ei vastaväitteitä. Voitte ehkä mennä huomenna."
"Äiti, George varasti minun haarukkani", Bill sanoi närkästyneenä.
"Enkä varastanut", George virnisti. "Katsoin vain, että oliko siinä likaa."
Ginny hihitti. Arthur huokaisi ja kysyi:
"Fred, antaisitko kastiketta?"
Fred ojensi kastiketta, mutta hänen otteensa lipesi kastikekulhosta ja kastike kaatui Percyn päälle.
"Hupsis! Anteeksi. Se oli vahinko." Fred virnisteli, "Mitenkäs siinä nyt noin kävi?"
Ron tyrskähti, mutta vaikeni nähdessään äitinsä varoittavan katseen. Athur napautti taikasauvaansa ja kastike hävisi.
"Fred-", Percy alkoi raivota.
"Sanoinhan jo, että se oli vahinko."
"Niinhän ne aina ovat. Jotenkin sinun vahinkosi kohdistuvat aina minuun."
"Kuka haluaa jälkiruokaa?" Molly kysyi ja ohjasi taikasauvallaan likaiset astiat pois pöydästä.
"Minä!" lapset vastasivat yhteen ääneen.
"Ottakaa lautasenne ja asettukaa jonoon."
Lapset järjestäytyivät kiltisti jonoon. Tai ainakin melkein kaikki.
"George, älä etuile", Percy mulkaisi veljeään. "Minä olen sinua vanhempi."
"Mitä sitten?" George kysyi. "Minulla on isompi nälkä!"
"Lapset menkää jonoon järjestyksessä, vanhin ensin", Molly ohjeisti.
Percy näytti omahyväiseltä.
"Minä ja George otetaan sitten yhteinen lautanen, koska me ollaan yhtä vanhoja", Fred sanoi.
Molly huokaisi. Pelkkä päivällinen perheen kesken saattoi olla yllättävän hankala. Mutta niin hauskoja, itsepäisiä, kömpelöitä, typeriä ja hankalia kuin he joskus olivatkin, he olivat silti hänen oma, rakas perheensä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2014, 16:28:52 kirjoittanut Charlotte »
"Mutta sinähän olet kuollut", Harry sanoi.
"Niin olen", Dumbledore sanoi arkisesti.

Poissa Chilisuklaa

• Moony Cullen
  • Vuotislainen
  • I ᒪOᐯᕮ ᗪᗩYᔕ ᗯᕼᕮᑎ ᗰY OᑎᒪY ᑭᖇOᗷᒪᕮᗰ Iᔕ Tᕮᗩ Oᖇ ᑕOᖴᖴᕮᕮ
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Päivällinen Weasleyilla
« Vastaus #1 : Lokakuu 25, 2014, 14:25:14 »
Kiva ficci, eikä noita kirjoitusvirheitä paljoa löytynyt. Paitsi:

on tapahtunut. JA NYT SYÖMÄÄN JOKA SORKKA NIIN KUIN OLISI JO!
lainausmerkit tuohon loppuun

olen-oikein-kiltti-ja-täydellinen-pieni-poika-ja-sinä-sanot-nyt-että-joo-ilmeen.
jos oikein tarkkoja ollaan, niin tuohon loppuun tulee välilyönti. (että-joo  –ilmeen )

Sitäpaitsi hän tiesi oikein hyvin...
Sitä paitsi eli eikseen kirjoitettuna.

Fredin ojensi kastiketta...
Fred ojensi kastiketta, ei Fredin... :)

"Hupsis! Anteeksi. Se oli vahinko." Fred virnisteli. "Mitenkäs siinä nyt noin kävi?"
"Hupsis! Anteeksi. Se oli vahinko", Fred virnisteli, "Mitenkäs siinä nyt noin kävi?"

"Kuka haluaa jälkiruokaa?" Molly kysyi ja ohjasi taikasauvallaan likaist astiat pois pöydästä.
likaiset

"Lapset menkää jonoon järjestyksessä, vanhin ensin." Molly ohjeisti.
vanhin ensin", Molly ohjeisti eli ei pistettä, pilkku lainausmerkkien jälkeen.

Hyvin kirjoitettu, tosin hieman lisäpituutta olisin toivonut.

"Äitii, George räjäytti vahingossa seinään reiän", Fred valitti "ja minun sänkyni tippui siitä ulos."
*reps*

Mutta. Tosi kiva. Kirjoita ihmeessä lisää!
Live your dream, before the nightmares come!

Poissa Charlotte

• Vuotislainen
  • No books, no life
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Päivällinen Weasleyilla
« Vastaus #2 : Lokakuu 25, 2014, 16:25:06 »
Chilisuklaa:

Kiva, että tykkäsit. Sanoinhan, että kirjoitusvirheitä tulee. Tosin tällä kertaa se oli osittain meidän tietokoneenkin vika, koska kone pätki koko ajan ja kirjoittaminen oli aika hankalaa. Itsekin olisin halunnut tehdä vähän pidemmän, mutta tämä on jo vanha ficci ja ajattelin tehdä ekasta ficistäni lyhyen :)

Toivottavasti joku muukin eksyy tänne.
"Mutta sinähän olet kuollut", Harry sanoi.
"Niin olen", Dumbledore sanoi arkisesti.