Kirjoittaja Aihe: Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -elokuva  (Luettu 15638 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -elokuva
« Vastaus #50 : Joulukuu 15, 2015, 21:58:01 »
Trailerin perusteella ei leffa oikeastaan kiinnosta ja tuntuu siltä että arvasin oikein kun kuulin että tehdään leffa: leffayhtiö haluaa rahastaa suositulla jutulla, kun aiemmat Harry Pottereiden korvausyritykset ovat kuulema menneet vähän päin... ööh miten sen nyt sanoisi.... pyllyä. No ehkä jonkin muun trailerin perusteella ehtii sitten kiinnostua. Onhan tässä leffaankin vielä jotain 11 kuukautta aikaa. Eli melko pitkä aika kun melkein vuosi.

Ja Eddie Redmayne oli hyvä loistava leffassa Kaiken teoria, joten voisi senkin takia tuon leffan katsoa. Huipputason näyttelijä, koska parhaan miespääosan Oscar, mutta jos tuo leffa pilataan tylsällä juonella niin voihan kökkö. Eikös trilogiaa suunniteltu, joten saattaa olla että suunnitelmat muuttuu jos leffa floppaa.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Haihtuus

• Vuotislainen
« Vastaus #51 : Tammikuu 27, 2016, 15:16:38 »
Odotan tätä innolla! On loistavat ainekset koossa: Rowling käsikirjottajana ja Eddie Redmayne pääosassa.. Trailerista en saanut paljoa irti, mutta eipä siinä paljoa "annettukkaan" :) Ainoa juttu mikä tän voi pilata on rahanhimo -> väkisin väännetyt jatko-osat. Hmm, toivotaan parasta!

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #52 : Tammikuu 27, 2016, 16:11:41 »
^Tämä on alunperinkin kaavailtu trilogiamuotoiseksi, eli mistään tuulesta temmatuista jatko-osarahastuksista ei ainakaan tule kyse olemaan, kun tarina on alusta lähtien moniosaiseksi suunniteltu. Juonen ja toteutuksen laatu toki on vielä hämärän peitossa.

Trailerin perusteella ei leffa oikeastaan kiinnosta ja tuntuu siltä että arvasin oikein kun kuulin että tehdään leffa: leffayhtiö haluaa rahastaa suositulla jutulla, kun aiemmat Harry Pottereiden korvausyritykset ovat kuulema menneet vähän päin... ööh miten sen nyt sanoisi.... pyllyä.

No jooh, siis totta kai Warner Brosilla tiedetään millainen rahasampo Rowlingin taikamaailma on, eikä tässä mittakaavassa lähde kukaan tekemään taloudellista itsemurhaa leffan muodossa, mutta minusta ajatus taikamaailmaan sijoittuvasta täysin uudesta tarinasta on ainoastaan hauska. Se tosiaan jää nähtäväksi, kuinka tasokas tekele on kyseessä, mutta äysin uudet päähenkilöt ja täysin uuden velhokulttuurin (jenkkilä) esittelevää Rowlingia ja tuotantoa ei voi ainakaan liian varman rahan päälle pelaamisestakaan syyttää.

Eli jep, onhan tässä flopinkin mahdollisuus olemassa, mutta minusta tämmöiset leffalaajennukset on joka tapauksessa konseptina mitä mainioin asia. :)
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #53 : Tammikuu 31, 2016, 13:08:07 »
Tässä olisi pieni Sneak Peek - pätkä, joss näyttelijät puhuvat hahmoistaan. Suurin uusi paljastus on se, että yksi päähahmoista on
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa NymphadoraTonks

• Vuotislainen
« Vastaus #54 : Tammikuu 31, 2016, 18:59:58 »
Itse luin tästä elokuvasta Harry Potter-fanisivuilta. Pompahdin ylös sängyltäni melkein kiljuen (en oikein viitsinyt sillä olin kaverini luona) ja hihkuen riemusta. Sen jälkeen vain raportti elokuvasta parhaalle kaverilleni (,joka on myös Potterfani) ja yhdessä alettiin intoilemaan elokuvasta. Itselleni tämä ainakin oli positiivinen yllätys. Enään pitäisi yrittää malttaa odottaa elokuvan ensi-iltaa ja toivotan siihen kaikille muille Potterfaneille onnea (ei tule olemaan helppoa).

Poissa Carafiina

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Kesäkuu 28, 2016, 11:39:25 »
Nythän (tai oikeastaan jo vähän aikaa sitten...) on julkaistu uusi, pidempi traileri http://youtu.be/ViuDsy7yb8M ja siinä mainittiin
se ja Hedwig's theme taustalla saivat melkein kyyneleet silmiin allekirjoittaneella, itse en ainakaan malta odottaa! Ensi-ilta on melkein syntymäpäivänäni, enkä ole katsonut yhtään Potter-elokuvaa elokuvateatterissa.
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only to remembers to turn on the light."
-Albus Dumbledore

Poissa Howler

• "Räyhääjä"
  • Vuotislainen
« Vastaus #56 : Heinäkuu 24, 2016, 11:47:40 »
En edes muista, milloin viimeksi olisin kirjoittanut tänne, mutta nyt oli pakko tulla juoksujalkaa! Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -elokuvasta on julkaistu uusi traileri Comic-Conin yhteydessä ja oivoijoi! Trailerissa näkyy myös otuksia, ja olen selannut omaa Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -kirjaa ja

En jaksa odottaa elokuvaa, en pitkään aikaan ole ollut näin innoissani Potter-maailmaan liittyvistä asioista Kuoleman varjelusten jälkeen!

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #57 : Heinäkuu 24, 2016, 12:23:28 »
En ees oo tajunnut, että tästä tulee trilogia ennen kuin luin paremmin Rantsun viestin aikaisemmin. Jestas, että olen ollut pihalla, mutta nyt on ehkä hyvä aika virittäytyä, niin ehdin marraskuuhun mennessä vähän vauhtiin mukaan.

Mä pidän kaikista öttimöntiäisistä ja kiinnostaa, miten leffoissa toimii kokonaisuus. Pelkkiä erikoistehosteita ja juoksuja ja paukahduksia en haluaisi. Visuaalisuus on tosi tärkeää joo, mutta toisaalta se alkaa olla jo perusvaatimus, kun kaikissa leffoissa on (osittain kai kiitos teknologisen kehityksen) huiseja visuaalisia maailmoja.
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa wollie

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #58 : Heinäkuu 24, 2016, 17:39:30 »
Niinpä. Visuaalisuus on toki tärkeää, mutta toivottavasti ei ole vain visuaalinen elokuva juonen kustannuksella. Sitten saisi mieluumin olla ns. dokumentti, jossa hahmoja ym. esiteltäisiin kenties löyhän kehystarinan avulla. Tuota olisin toivonut myös Avatarille. Nyt Avatar ei ollut mitään, hienot maisemat ja hahmot, joihin ei keskitytty kunnolla, koska juoni sekä juoni, jossa ei tapahtunut mitään, koska maisemat ja hahmot.

Toivon, että juoni on hyvä ja hahmoja syvennetään tarpeeksi. Nyt ei voida mennä "kyllä katsoja varmaan kirjat on lukenut" -periaatteella, kuten Pottereiden kanssa (mielestäni) oli menty. Nythän ei mitään alkuperäistä juonta ole, vaan ainoastaan tietokirja ihmeotuksista.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2016, 17:46:47 kirjoittanut wollie »
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #59 : Heinäkuu 24, 2016, 19:03:01 »
Tiedättekö mitä toivoisin näiden leffojen yhteyteen? Ihmeotukset ja niiden olinpaikat ja Huispaus kautta aikojen -kirjojen uusintapainosta. Twiittasin tästä Tammen twitter-tilille ja sieltä vastattiin, että olisihan se jo aika. Nyt kaikki allekirjoittamaan adressi näistä tänne ja laittakaa Tammelle viestiä kaikissa kanavissa mitä vain keksitte, että siellä oikeasti tartuttaisiin tähän.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Amay

• Vuotislainen
  • Pottermore: Amay
« Vastaus #60 : Heinäkuu 29, 2016, 17:34:23 »
Huomasin pari vuotta sitten uutisen tästä Aika kuluu niin nopeasti ja ensi-iltakin häämöttää x)

Ensimmäinen traileri ei hirveästi säväyttänyt (mutta pakko sanoa, että vaikutti lupaavammalta kuin Rogue Onen traileri btw), mutta toisessa trailerissa, missä soi Hedwig's theme taustalla, sai oikein ihon kananlihalle. Itse elokuvasta on vaikea sanoa mitään, kun se sijoittuu eilisen hesarin mukaan 70 vuoden päähän ennen Harryn syntymää. Pottermorestakaan en ole hirveästi lukemaan paljastuksia elokuvaan ja sen maailmaan liittyen :'D Amerikan taikamaailmasta on mielenkiintoista kuulla, ja Eddie kuulostaa lupaavalta pääosassa. Positiivista kuitenkin, että jatketaan jotenkin elokuvienkin tekoa. Sisäinen fani herää eloon jälleen.

Tiedättekö mitä toivoisin näiden leffojen yhteyteen? Ihmeotukset ja niiden olinpaikat ja Huispaus kautta aikojen -kirjojen uusintapainosta. Twiittasin tästä Tammen twitter-tilille ja sieltä vastattiin, että olisihan se jo aika. Nyt kaikki allekirjoittamaan adressi näistä tänne ja laittakaa Tammelle viestiä kaikissa kanavissa mitä vain keksitte, että siellä oikeasti tartuttaisiin tähän.

Uusintapainos olisi ihana, kun Potter-kirjatkin saivat uuden painoksen ja kuvituksen. Itsekin kävin jo allekirjoittamassa tuon.

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Elokuu 04, 2016, 11:48:48 »
Lainaus
on hienoa, että kirjaan on kiinnostusta, mutta valitettavasti emme saa agentin pyynnöstä ottaa näistä kahdesta kirjasta juuri nyt uusintapainoksia. Asia on samoin kaikkialla maailmassa. Ensi vuonna on näillä näkymin tapahtumassa jotain uutta ainakin Ihmeotukset ja niiden olinpaikat –kirjan osalta.

Näin vastattiin Tammelta kun laittelin sinne sähköpostia asian tiimoilta! Veikkaan, että Cursed Child vie niin paljon huomiota kirjapuolella tänä vuonna Salaisuuksien kammion kuvitetun painoksen lisäksi, että siksi uusintapainoksia on lykätty. Tuleepahan kustantajillekin tasaista kassavirtaa kun on jotain mitä tuupata kauppoihin.
"Muikkunen, ota airo."

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #62 : Elokuu 22, 2016, 11:37:21 »
Minua ei yhtään aluksi tämä elokuva kiinnostanut, mutta kun olin katsomassa Disneyn Viidakkokirjaa ja ennen elokuvaa siinä näkyi tämän elokuvan traileri tulin niin Potter tuulelle että. Trailerin tunnelma oli jo samanlainen kuin Harry Potter elokuvissa ja ihan sen tunnelman takia mietin, että voisin jopa mennäkkin katsomaan tämän. Olen halunnnut tietoisesti olla lukematta mitään spolereita elokuvasta. Pikkukirjan Ihmeotukset ja niiden olinpaikat olen siskoni kirjahyllystä lukenut, mutta eipä se elokuva varmasti ihan tuollaisesta koulukirjasta kerro.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #63 : Elokuu 22, 2016, 13:18:14 »
No jopas. Tuli kyllä aika puskista tällanen.

Itsekään en tällaista elokuva-uutista osannut odottaa. Nyt kun tämän tiedon kanssa ollaan eletty jo jonkin aikaa, olen huomannut kyseisestä elokuvasta hyvin kahtiajakoisia mielipiteitä ympärilläni. Osa kuuluu kategoriaan ”tämä on pelkkää rahastusta, ja eikö Potter-aiheisten ja siihen liittyvien taikamaailma-juttujen pitänyt jo loppua”, osa puolestaan on että ”hienoa, mukava kuulla että tästäkin tehdään elokuva ja olen menossa ehdottomasti katsomaan”.

En ole pitkään aikaan käynyt elokuvissa, ja tämä olisikin pätkä, jonka voisinkin jopa käydä katsomassa! Olen lukenut tuon Ihmeotuksen ja niiden olinpaikat -kirjasen, mutta en muista siitä paljoakaan. Olisikin kiva lukaista tuo teos ensin ja päästä näkemään elokuva perään, jotta pystyisi peilaamaan, miten kirjasta on käytetty hyödyksi elokuvan teossa. Myös elokuvan toteutus jänskättää: onko se osattu toteuttaa kuinka hyvin.

Tiedättekö mitä toivoisin näiden leffojen yhteyteen? Ihmeotukset ja niiden olinpaikat ja Huispaus kautta aikojen -kirjojen uusintapainosta. Twiittasin tästä Tammen twitter-tilille ja sieltä vastattiin, että olisihan se jo aika.

Toivottavasti jossain vaiheessa saataisiin tuo uusintapainos :)

Ja loppuun asiasta vähän poiketen:

Toivoin kyl täs lähiaikoina että Siuntio Silosäkeen tarinatki tulis... mut toisaalt en usko ku esim. joku Tietäjän Karvainen Sydän on kyl aika raaka. Mut joku tyylii Velho ja pomppiva pata!! :D

Niistä saisi parhaimmillaan ihan hauskoja lyhytelokuvia. :)

Itse pohdiskelin tässä jokin päivä ihan tätä samaa, kun luin tuota Siuntio Silosäkeen tarinat -teosta. Tavallaan voisi olla hyvin viihdyttävä huomata, miten tämäkin saataisiin tehtyä ja toteutettua.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Luna Lovegood

• Vuotislainen
  • kummajainen
  • Pottermore: Luna Lovekiva
« Vastaus #64 : Syyskuu 07, 2016, 20:01:48 »
Kellään tietoa missä/milloin on suomenkielinen ensi-ilta? Tai muuten vain eka näytös Suomessa?
Suurin aarre on ymmärrys rajaton.

Poissa Katharina

• Vuotislainen
« Vastaus #65 : Syyskuu 08, 2016, 19:48:49 »
Kellään tietoa missä/milloin on suomenkielinen ensi-ilta? Tai muuten vain eka näytös Suomessa?

Finnkinolla näyttäisi olevan päivämäärä 17.11.2016
"I don't want other people to decide who I am. I want to decide that for myself." -Emma Watson

Poissa Luna Lovegood

• Vuotislainen
  • kummajainen
  • Pottermore: Luna Lovekiva
« Vastaus #66 : Syyskuu 08, 2016, 20:22:32 »
Mä en löydä sitä niitten tulevan ohjelmiston listalta.
Suurin aarre on ymmärrys rajaton.

Poissa Katharina

• Vuotislainen
"I don't want other people to decide who I am. I want to decide that for myself." -Emma Watson

Poissa wollie

• Vuotislainen
« Vastaus #68 : Lokakuu 15, 2016, 18:12:19 »
Oletteko huomanneet uutisen, jonka mukaan elokuvia tulisi peräti viisi? Rowling oli näin sanonut Twitterissä. Mitä mieltä olette? Itse en ole oikein mitään mieltä, koska en ole kovin kiinnostunut elokuvista muutenkaan :D
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema

Paikalla samettiina

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #69 : Lokakuu 16, 2016, 09:57:46 »
Oletteko huomanneet uutisen, jonka mukaan elokuvia tulisi peräti viisi? Rowling oli näin sanonut Twitterissä. Mitä mieltä olette?

Tuota noin... Itse ainakin haluaisin käydä katsomassa tuon ensimmäisen osan ennen kuin lähden sen suurempia kritiikkejä tekemään. Alun perin tuo trilogia-ajatus oli kuitenkin mielestäni vielä järjellinen: näin hommassa säilyisi vielä jokin intensiivisyys, eikä asia vaikuttaisi niin monen mielestä pelkästään rahastukselta. Tässä mietinkin, kuinka asiaa riittää viiteen elokuvaan ilman että viimeiset osat alkavat vaikuttaa kyhäämällä kyhätyiltä latteuksilta.

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #70 : Lokakuu 16, 2016, 11:27:18 »
Itse olen vähän myös kahden vaiheilla tästä uutisesta, trilogia tosiaan olisi tuntunut ihan kohtalaiselta ja siihen saa hyvin iskettyä järjellisen tarinan. Ovatko nämä viisi elokuvaa kaikki tästä samasta jutusta, onko Eddie Redmayne kaikissa mukana? Rowling sanoi Twitterissä, että on jokaisessa käsikirjoittajana, eli ainakin sisällön pitäisi olla paremmin kaanonia kuin parjattu Cursed Child. Ei sen puoleen, pakko ne on varmaan jokainen käydä  katsomassa.
"Muikkunen, ota airo."

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #71 : Lokakuu 19, 2016, 21:54:19 »
Tässä mietinkin, kuinka asiaa riittää viiteen elokuvaan ilman että viimeiset osat alkavat vaikuttaa kyhäämällä kyhätyiltä latteuksilta.

Ovatko nämä viisi elokuvaa kaikki tästä samasta jutusta, onko Eddie Redmayne kaikissa mukana?

Juuri se tässä jäi (kenties tarkoituksellisesti) hyvin epämääräiseksi ja hämärän peittoon, että onko jutun juju nyt viisi Fantastic Beasts -leffaa, joista trilogiamalli kuulosti tosiaan mainiolta, vaiko tuo mainittu trilogia plus kaksi muuta velhomaailmaan sijoittuvaa leffaa,enemmän tai vähemmän samaa kokonaisuutta kuin tuo trilogia? Hämmentävää. Saattaa toki olla, että missasin tiedotuksessa jotain, kun en ole ihan kauehan intensiivisesti ehtinyt tätä juttua nyt viime päivinä seuraamaan, mutta ainakin tuollainen hämärä kuva minulle jäi.

No, Rowling ainakin vakuutteli tarinan nimenomaan kulkeutuneen viideksi leffaksi ja vaikka Rowling onkin käsikirjoittajana aika katsomaton kortti vielä, niin tuskinpa loppuosat sieluttomuudesta kärsivät, jos niiden sisältö kerran on syntynyt ilman sen kummempaa tarkoitusta vääntää väkisin lisää leffoja. Noh,aika näyttää.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Nastyniksu

• Vuotislainen
  • Pottermore: Nastyniksu
« Vastaus #72 : Marraskuu 04, 2016, 16:38:30 »
Kuinka moni sai ennakkonäytökseen liput? Itse sain, mutta tuntuivat hupenevan "yllättävän" nopeesti :D
“There,” she said softly, “Now he could be sleeping.”

Paikalla samettiina

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #73 : Marraskuu 05, 2016, 18:22:07 »
Kuinka moni sai ennakkonäytökseen liput? Itse sain, mutta tuntuivat hupenevan "yllättävän" nopeesti :D

En aikonutkaan ennakkonäytökseen ostaa lippua, vaan ajattelin käydä katsomassa elokuvan myöhemmin. Onko jo loppuunmyyty, ja kuinka nopeasti myytiin loppuun? Ja paljon tuota ennakkonäytöstä mahtuu katsomaan?

Mukavaa elämystä teille, jotka lipun olette ostaneet :)

Poissa Sisssilisko

• Vuotislainen
« Vastaus #74 : Marraskuu 14, 2016, 10:51:59 »

En aikonutkaan ennakkonäytökseen ostaa lippua, vaan ajattelin käydä katsomassa elokuvan myöhemmin. Onko jo loppuunmyyty, ja kuinka nopeasti myytiin loppuun? Ja paljon tuota ennakkonäytöstä mahtuu katsomaan?

Mukavaa elämystä teille, jotka lipun olette ostaneet :)

Oliko kyse tästä "erikoisennakkonäytöksestä"? Olen itse vasta ostamassa lippua huomiseen näytökseen ja lippuja näyttää olevan vielä runsaasti. Saleja on niin monta, etten osaa päättää mikä olisi paras :D

Ehkä SCAPE-salissa olisi eniten teemaan pukeutuneita; "Helsingin TENNISPALATSIN SCAPE-SALIN katsojat pääsevät mukaan kansainväliseen lähetykseen: Scape-salista kuvataan videotervehdys, joka nähdään kaikkien muiden maiden fanitervehdysten kanssa live-lähetyksen lopussa."

Edit: Scape-sali on tietenkin lähes loppuunvarattu (en saa kahta vierekkäistä paikkaa), ei ihme :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2016, 10:57:45 kirjoittanut Sisssilisko »