Kirjoittaja Aihe: Klassinen ja nyky baletti  (Luettu 113 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
  • Tupa: Luihuinen
Klassinen ja nyky baletti
« : Huhtikuu 25, 2012, 22:12:02 »
Keskustelua baletista. Yleisesti ja ei-niin-hirveän yleisesti. Kumpaa harrastat? Vai harrastatko ollenkaan? Haluisitko harrastaa? Miksi? Kuinka kauan olet harrastanut? Ja muuta yleistä keskustelua varusteista, tunneista, opettajista, näytöksistä yms. yms. Eli kaikkea mitä mieleen juolahtaa! :D
 Itse olen harrastanut klassista balettia n. 10 vuotta, tällä hetkellä olen baletin 8/9 luokalla. Käyn 4 kertaa viikossa Lappeenrannan tanssiopistolla (ent. Sonja Tammelan tanssiopisto) baletoimassa, jonka lisäksi minulla on sivuaine, nykytanssi, kerran viikossa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 27, 2013, 12:43:52 kirjoittanut Rupertismyking »
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa iseeyou

• Huispaajien atleetti
  • Vuotislainen
  • Mää nään sut
  • Pottermore: QueenPotion7180
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Klassinen ja nyky baletti
« Vastaus #1 : Joulukuu 01, 2012, 18:45:17 »
Haluasin ruveta harrastamaan balettia sattuineista syistä. Mutta, siis se on niin kallista ja en oo koskaa sitä harrastanu. Pelottaa myös et siin tanssiryhmäs ois jotain tanssijoita jotka on alottanu suunnilleen sillonku nr oli jotain 2-vuotiaita. Ja sit mä kankee rautatanko meen sinne silleen et "Päivää" :'D
Always, untill the end...

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Tammikuu 29, 2013, 19:42:42 »
Minä olen harrastanut tanssia miltei koko ikäni. Baletti alkoi kun olin 9, mutta sitä enne oli ollut ties mitä muita siihen valmistavia juttuja... En mitenkään raksat balettia, olen enemmän jazz ja nykytanssi ihmisiä. Baleitsta saa kuitenkin hyvän pohjan kaikelle tanssille ja onhan se ihanaa tuntea itsensä prinsessaksi kärkkäreissä ja henossa hameessa!

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Tammikuu 30, 2013, 09:29:54 »
Lastenryhmissä niitä prinsessoja vasta piisaa. Meidän kolmevuotias kuopuksemme aloitti juuri lastentanssin paikallisessa tanssiopistossa, ja hänen ryhmässään on käytännöllisiin sortseihin puetun taaperomme seurana yhdeksän vaaleanpunaista, kimaltelevaa hörhelöprinsessaa.

Tanssi on hyvä pohja melkein mihin vain liikuntaharrastukseen, ja kun pikkupoikamme on alusta asti osoittanut innostusta musiikin tahdissa liikkumiseen, tanssikoulu tuntui hyvältä vaihtoehdolta. Ensijännityksen jälkeen pilperoinen on kotiutunut siinä määrin, että vaatii usein tiukkasävyisesti pääsyä "tanssitouluun" muinakin päivinä eikä tahdo ottaa uskoakseen, että sinne pääsee vain kerran viikossa.
Constantem decorat honor

Poissa Dewie

• Vuotislainen
  • Pottermore: HazelNight86
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #4 : Tammikuu 30, 2013, 12:40:53 »
Isilmírë, kannatan ehdottomasti lasten, myös poikien viemistä tanssikouluun!

Muistan itse, kun 5v aloitin satubaletin niin jonkin aikaa siellä oli yksi poikakin. Noista sammakkoasento-venytyksistä roimahti tanssikipinä, joka roihuaa edelleen.

Balettia harrastin n. 9 vuotta, eli lopetin sen n. 13-vuotiaana. Ja ihan sitä klassista, suurimmaksi osaksi. Kärkitossuilla ehdin vedellä parisen vuotta, kunnes tuli stoppi. Ylä-asteella kaikki on vaikeampaa, ja baletti, etenkin silloin opettaja, alkoi tökkiä. Jatkoin siitä sitten show-tanssien pariin.

Baletti on kuitenkin jäänyt kummittelemaan takaraivoon, sillä suvullani on pitkät "balettijuuret". Pikkusisko tanssi muutaman vuoden ja äitini tanssi 16-vuotiaaksi asti. Pieniä joutsenia se on siellä varpaat verillä vetänyt ja asunut tanssisalissa. Kummisedän tytär olisi voinut tulla aika kovaksikin balleriinaksi ellei olisi sairastunut reumaan muutama vuosi sitten. Nojoo, eli olen siis tavallaan kasvanut balettiin. Koska kukaan meistä ei ole hetkeen balettia harrastanut niin olemme sitten käyneet Kansallisbaletissa sitä katsomassa. Viimeksi olin reilu vuosi sitten katsomassa Joutsenlampea ja samalla tutustutin avomieheni tähän minulle rakkaaseen asiaan. Ja nyt ostettiin tämän vuoden joululle liput Lumikuningattareen kun ei viime jouluna sitä tajuttu.

En tiiä, jotenkin se baletti on vaan niin kova juttu mulle ja äidille, ei oo mitenkään ihmeellinen juttu, jos me vollotetaan siellä Kansallisbaletin katsomossa :D ja jos väenvängällä pitäisi sanoa katuvansa jotain niin ehkä baletin lopettaminen olisi sitä lähimpänä. Ja onkohan aika kullannut muistotkin, mutta jo useamman vuoden on haaveenani ollut aikuisbaletti sekä kärkitossut. Tiedän, pelkkää tuskaahan ne kärkkärit on mutta kun hnnngghhhhhh, kaipaan sitä sipsuttelua ja "lentämistä".

Olen tässä päässyt yhden askeleen edemmäs, sillä aloitin aikuisbaletin pari viikkoa sitten! On kuulkaas tossut, puku, puuterinväriset sukkahousut ja tukka nutturalla! Kyllä siinä itku pääsi, kun valmistauduin lähtemään ekalle tunnille ja vedin kamat päälleni. Opettajanani on ihan kunnollinen ex-prima balleriina, kotoisin tuolta Itä-Euroopasta ja käynyt Neuvostoliiton aikaisen kovan balettikoulun. Eli tiukkaa opetusta luvassa. Meille aikuisille hän ei kuitenkaan säksätä niin paljon kuin "oikeille" balettioppilaille :D äiti oli todella kateellinen, kun soitin ekan tunnin jälkeen, hänkin haluaisi aloittaa aikuisbaletin :D

Rankkaahan se on, kun ei ole pitkään aikaan tehnyt samanlaisia liikkeitä, mutta olen kaivannut tankosarjoja ihan hirveästi. Ja kumman helposti ne liikkeet sieltä selkärangasta tulee! Mullehan on siis aika vaikeita kaikki hiphop-tyylit, kun pitäisi olla bouncea, olla rentona jnejne...ja sitten olen minä, jonka selkärankaan on iskostunut ryhti hyvin vahvasti :)

Nojoo, tällainen sekalainen ajatusoksennus. Baletti on minulle se rakkain tanssilaji, vaikka en sitä harrastaisikaan. Siinä on se oma taikansa :)
Olen esihistoriallinen käärme joka ulvoo ja murisee! -Pikku Myy-