Kirjoittaja Aihe: Aprillia! S  (Luettu 187 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Bella Swan

• Puolivampyyri
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • If I could fly, I'd be coming right back home to u
  • Pottermore: HowlBlood17347
  • Tupa: Rohkelikko
Aprillia! S
« : Marraskuu 24, 2012, 19:37:39 »
Kirjoittaja: Penelope Clearwater             
Tyylilaji: one-shot, humor     
Beta: ei ole 
Summary: Harry ja Hermione tekevät Ronille pilan.               
A/N: Toivon kommentteja, kiitos! Toivottavasti pidätte! 
// Muotoiluja oiottu. :) -R

APRILLIA!             

-"Onko monijuomaliemi valmista?" Harry kysyi Hermionelta.           
-"Kyllä, tarvitsemme vain Bellatrixin ja Luciuksen hiuksia," Hermione vastasi.       
 -"Minä sain ne viime taistelussa", Harry ilmoitti.                                             

SEURAAVANA PÄIVÄNÄ                                                                             

Ron oli menossa Kalmanhaukiolle. Oli aprillipäivä. Hän ei tiennyt, että Harry ja Hermione seurasivat häntä näkymättömyysviitan alla. Harry ja Hermione joivat monijuomaliemet ja muuttuivat Bellatrixin ja Luciuksen näköisiksi. Harry tainnutti Ronin ja Hermione otti hänet kiinni. Hermione oli taikonut kopion Malfoyn kartanosta ja siirtänyt sen jästimaailmaan, mutta Ron ei sitä tiennyt. 

"Malfoyn kartanossa" Harry sitoi Ronin tuoliin ja Hermione manasi loitsun, jotta Ron ei pääsisi irti. Harry herpaannutti Ronin.                                                   

-"Mitä helvettiä tämä on?", Ron huutaa "Bellatrixille ja Luciukselle".                       
-"Pääset täältä vain, jos kerrot Feeniksin killan päämajan sijainnin, Hermione sanoimatkien Bellatrixin kopeaa äänensävyä ja iskien silmää Harrylle. Harry iski takaisin.
-"Minä en kerro sitä, vaikka joutuisin olemaan täällä vuosia," Ron tiedotti. Hän ei ollut huomannut, kun Harry ja Hermione olivat iskeneet silmää.
-"Emme me sinua täällä vuosia pidätä, Harry möläytti. Hermione loi tähän murhaavan katseen.
-"Täh, ette aio pitää minua vuosia? Ron ihmetteli. Hermione vastasi: Emme tietenkään aio! Nyt oli Harry vuoro heittää Hermionelle murhaavakatse.
-"Bellatrix, miksi sinun hiuksesi muuttuvat ruskeiksi? Entä miksi sinun hiuksesi, Lucius, muuttuvat mustiksi ja lyhenevät? Ron tivasi. Harry katsoi Hermionea kysyvästi ja Hermione nyökkäsi.
-"Aprillia!" he huusivat yhtaikaa.
-"Harry? Hermione?" samalla Ron näytti hyvin vihaiselta.
-"LUULIN TÄTÄ TODEKSI!!!" Hermione vastasi:"Kyllä sinun pitäisi tietää, että tänään on aprillipäiväi."
-"MUTTA KUN TE POLTITTE KALENTERINI!"                                                                                             

A/N: No, mitäs piditte? (korjasin hieman virheitä)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2012, 21:17:31 kirjoittanut Penelope Clearwater »
"Don't wanna be without you,
My judgement's clouded,
Like tonight's sky"

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Aprillia! S
« Vastaus #1 : Marraskuu 24, 2012, 21:50:03 »
Juoni oli ihan hyvä ja pituutta oli minulle sopiva määrä, mutta...
Aina on olemassa se "pieni" mutta. Huomasin jonkin verran kirjoitusvirheitä, joita en pysty kunnolla erittelemään, kännykällä kun olen netissä. Mutta koitan sanoa edes muutaman...
Esim. Harryn sanoessa, etteivät he pidä Ronia siellä vuosiä, verbi pitää voisi toimia paremmin monikossa pidetä.
Ja kun kirjoitat vuorosanoja, käytä mieluummin joko - tai " -merkkiä, jotta olisi helpompi erottaa vuorosanat:)

niin ja kannattaa tarkistaa oikeinkirjoitus mahd. hyvin, jotta teksti olisi helpompi lukea, tai jos olet epävarma oikeinkirjoituksestasi, kannattaa etsiä sopiva beta ja pyytää lukasemaan läpi. Kun opit huomaamaan mahdollisimman paljon virheitä tekstissä, osaat korjata virheet itse. Toivottavasti näistä minun neuvoistani olisi jotain käyttöä... :P
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2012, 22:00:08 kirjoittanut Welhokaniini »
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Poissa Bella Swan

• Puolivampyyri
  • Vuotislainen
  • If I could fly, I'd be coming right back home to u
  • Pottermore: HowlBlood17347
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Aprillia! S
« Vastaus #2 : Marraskuu 25, 2012, 21:24:05 »
Welhokaniini: Kiitos kommentista! Korjasin osan virheistä. Ohjeistasi oli paljon hyötyä. Tämä on vasta toinen ficcini, joten en ole vielä oikein hyvä tässä. Sitä paitsi kirjoitan kännykällä, joten tekstin mallia on hieman paranneltu. (toinen ficcini on DRACO PELASTAA KILLAN)
"Don't wanna be without you,
My judgement's clouded,
Like tonight's sky"