Kirjoittaja Aihe: Muodonmuutosloitsujen vaikutus eläviin olentoihin  (Luettu 2169 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Royx

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SunHazel1392
  • Tupa: Korpinkynsi
Muodonmuutosloitsujen vaikutus eläviin olentoihin
« : Huhtikuu 19, 2012, 18:19:18 »

Eli olen miettinyt, että kun kirjoissa Harry ja muut joutuvat muodonmuutostunneilla muuttamaan eläviä olentoja elottomiksi esineiksi, niin millainen vaikutus tällä on olentoon? Entä mitä tapahtuu jos ihmisen muuttaa elottomaksi olennoksi? Entä jos jättää olennon tai ihmisen muutettuun muotoonsa esimerkiksi muutaman vuoden ajaksi, ja muuttaa sitten takaisin? Onko olento/ihminen vanhentunut? Kuollut? Vai samanlainen kuin silloin, kun hänet/se muutettiin?

Itse uskon, että muutettu olento/ihminen pysyy samanlaisena kuin muutettaessa, ja voi pysyä elottomana esineenä jopa monta sataa vuotta.
Täysjärkisyys on heikkoutta...

Poissa annie lee

• Haaveksiva puhpallero
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: GhostStone23429
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Muodonmuutosloitsujen vaikutus eläviin olentoihin
« Vastaus #1 : Huhtikuu 20, 2012, 20:55:24 »
Olen miettinyt samaa ja olen sitä mieltä, että jos nyt ajatellaan että muutetaan esim. siili neulatyynyksi (kuten Liekehtivässä pikarissa) ja jätetään siili myös neulatyynyksi niin siili pysyy samanlaisena kuin se on ollut muodonmuutos hetkellä, jos se esimerkiksi muutaman vuoden kuluttua muutetaan takaisin. Jos joku muistaa siinä kohtaa edes, että se onkin oikeasti siili.

Voiko muuten ihmisiä muuttaa elottomiksi olioiksi samoin kuin eläimiä? Eläimiksihän ihmiset pystyvät halutessaan muuttumaan (animaagit) ja heitä myös voidaan muuttaa eläimiksi (Villisilmä muutti Malfoin Liekehtivässä pikarissa), mutta miten ihmisraukan käy jos hänet muutetaan elottomaksi??
-Missä on aarteesi, sielä on myös sydämesi.-

-Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.-

Poissa Pric

• tulevaisuuden terapeutti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosStone26806
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #2 : Toukokuu 01, 2012, 22:05:45 »
mutta miten ihmisraukan käy jos hänet muutetaan elottomaksi??
Mä epäilen että ei sille ihmiselle mitään käy. Eiks Horatius Kuhnusarviokin muuttanut itsensä nojatuoliks kuudennen kirjan alussa? Ja ihan tavallinen se sen jälkeenkin oli, ellen ihan väärin muista.
If you play your cards right
you can change the world

Paikalla Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Toukokuu 02, 2012, 15:43:52 »
Eiks Horatius Kuhnusarviokin muuttanut itsensä nojatuoliks kuudennen kirjan alussa? Ja ihan tavallinen se sen jälkeenkin oli, ellen ihan väärin muista.

Minä olin käsittänyt, että se sohvataika oli enemmänkin naamiointiloitsu kuin muodonmuutosloitsu. Ymmärrätkö eron? Hän ikään kuin vain muutti itsensä nojatuolin näköiseksi, eikä nojatuoliksi.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #4 : Toukokuu 02, 2012, 18:25:08 »
Eiks Horatius Kuhnusarviokin muuttanut itsensä nojatuoliks kuudennen kirjan alussa? Ja ihan tavallinen se sen jälkeenkin oli, ellen ihan väärin muista.

Minä olin käsittänyt, että se sohvataika oli enemmänkin naamiointiloitsu kuin muodonmuutosloitsu. Ymmärrätkö eron? Hän ikään kuin vain muutti itsensä nojatuolin näköiseksi, eikä nojatuoliksi.

Muuttavatko Tylypahkan oppilaat sitten kissanpennut sohvatyynyjen näköisiksi vai sohvatyynyiksi?

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #5 : Toukokuu 02, 2012, 18:36:11 »
Tämä onkin kiinnostava kysymys. Onko olemassa kaksi erilaista tapaa tehdä sama asia (asian muuttaminen joksikin toiseksi vs. asian muuttaminen toisen esineen näköiseksi), vai onko kyseessä yksi ja sama asia? Pitäisi kai kysyä McGarmiwalta. Jotenkin kuulostaisi humaanimmalta, jos siili muutettaisiin vain neulatyynyn näköiseksi, eikä kokonaan elottomaksi esineeksi. Mutta toisaalta, onhan se jo todettu, että velhomaailmassa moraalikäsitykset voivat erota hyvinkin paljon jästimaailman moraalikäsityksistä.
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #6 : Toukokuu 02, 2012, 18:40:13 »
Tämä onkin kiinnostava kysymys. Onko olemassa kaksi erilaista tapaa tehdä sama asia (asian muuttaminen joksikin toiseksi vs. asian muuttaminen toisen esineen näköiseksi), vai onko kyseessä yksi ja sama asia? Pitäisi kai kysyä McGarmiwalta. Jotenkin kuulostaisi humaanimmalta, jos siili muutettaisiin vain neulatyynyn näköiseksi, eikä kokonaan elottomaksi esineeksi. Mutta toisaalta, onhan se jo todettu, että velhomaailmassa moraalikäsitykset voivat erota hyvinkin paljon jästimaailman moraalikäsityksistä.

Jästisyntyiset kuten Hermione Granger eivät ole tähän asti valittaneet mitään käytännöistä. Luulisi että SYLKYN perustaja ja Potterkirjojen iän ikuinen moraalisaarnaaja olisi tästäkin jotain sanonut?