Velhomaailma ja sen ihmeet > Harry Potterin maailma

Pottermore (SPOILAA NELOSKIRJAA!)

(1/114) > >>

Zenzibar:
Noniin, nyt kun Pottermore on -vihdoin ja viimein- auki kaikelle kansalle, on uuden uutukaisen topicin aika!

Pottermorehan on siis Rowlingin kanssa yhteistyössä tehty sivusto, jonne voi rekisteröityä ja päästä matkaamaan kirjojen halki Rowlingin antamien uusien tiedonmurujen ja taustatietojen tarkennusten kanssa. Pottermoressa sinut lajitellaan omaan tupaasi ja erilaisten tehtävien avulla voit kerätä tuvallesi pisteitä ja itsellesi kaljuunoita! :)

Pidetään kuitenkin mielessä, että vaikka tähän mennessä vasta ensimmäisen kirjan selaaminen on mahdollista, kaikki eivät ole välttämättä päässeet loppuun asti, joten kun kerrotte/kysytte jostain mitä matkalla tapahtuu, laittakaa se spoilereiden sisään, kiitos! :)

Itse en aikonut ensin rekisteröityä sinne ollenkaan, mutta kyllä se uteliaisuuden ja tylsyyden yhdistelmä voitti ja siellä ollaan! Minut saa lisätä kaveriksi jos tahtoo, mutta siitä voisi ilmoittaa vaikka Vuotiksessa yksärillä niin tiedän kenet hyväksyn ^^

Keskustelu on vapaata, pitäkää hauskaa pottermoren parissa!

Prosper:
Olen tykännyt Pottermoresta kovasti tähän asti. Pääsin sisään silloin viime vuonna muiden betojen joukossa. Aluksi selasin koko kirjan läpi ja sitten pidin muutaman kuukauden taukoa. Nyt olen löytänyt uuden innostuksen. Pottermoressa ärsyttää hieman se, että annettuissa kommenteissa on niin niukka sanamäärä. Yleensä täytyy lauseet muotoilla kamalan näppärästi, että saa sen asiansa (ja vieläpä vieraalla kielellä) esitetyksi.

Pottermoressa on parasta kaunis taide, tosin henkilöhahmoista olisi kiva nähdä välillä vähän lähikuvaakin, vaikka ymmärrän että periaatteessa olet itse siellä oppilaana ja seuraat siis kaikkea sivusta. On sekin ihan jännää. Minä päädyin luihuiseen ja Pottermoressa tähän asti hienointa onkin ollut tuo lajittelu sekä taikasauvan saaminen. Kommentointi ja muiden tekemien kuvien selaileminen on kivaa. Myös nuo uutukaiset tietopaketit Rowlingilta on aivan mahtavia! Vähän ärsyttää tiettyjen tyyppien (lähinnä ficcareiden) whinetys siitä, että menee omat mielikuvat pilalle (kun saa tietää enemmän hahmoista joista on ennen vähemmän kerrottu), sillä siihen voin sanoa vain sen, että painukaa takaisin sitten vain niiden ficcienne pariin, niihin voitte rustata ihan mitä lystäätte eikä Potterfaktoilla tarvitse siihen mitään merkitystä olla. Hurr.

Pottermoressa tuntuu olevan jotenkin koko ajan tosi hyvä henki (muutamaa tyhmyriä lukuunottamatta) ja varsinkin omassa tuvassani viihdyn, mutta olisi kiva jos muihin jäseniin saisi jotenkin paremman yhteyden. Kun nyt ei oikein voi viestejä lähettää tai puhua muiden kuin omien tupalaistensa kanssa chatissa. Mielestäni Pottermore on myös kehittynyt tosi paljon, nyt kun on kaikki taustaäänet ja pienet animaatiotkin löytäneet paikkansa. :) Viihdyn kyllä hyvin! Toiminnot ovat myös hauskoja ja omaan matka-arkkuun on kiva kerätä erilaisia esineitä. Suklaasammakkoihin kaipailisin vielä niitä kuvia. Pottermoressa on kuitenkin paljon enemmän tekemistä kuin miltä aluksi saattaa näyttää ja sieltä onkin kiva löytää kaikenlaisia uusia puolia, mitä ei välttämättä ensiselailulla huomaa.

Luvut voisivat olla pidempiä ja niissä saisi olla lukijalle enemmän tekemistä. Ehkäpä tähänkin tulee vielä muutosta, kuka tietää. Pottermoressa on mielestäni kuitenkin helppo liikkua eteenpäin vaikkakin muutamia lähes minimaalisia ongelmia on. Odotan kuitenkin tosi mielelläni seuraavaa kirjaa! Ja kuten viime topicissakin mietin, niin voihan olla että betoille nuo uudet kirjat avautuvat ennemmin kuin peruskäyttäjille. Mitä mieltä olette tästä? Mahdollista vai ei?

Tiitinen:
Kysymys liemistä

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)Yritin harjoitella liemen tekoa ja tuo sanoikin, että palaa 3min päästä katsomaan. Mistäs mä nyt löydän keskeneräisen keitokseni? Vai eikö sivulta olisi saanut poistua?
Kiitos

Zenzibar:

--- Lainaus käyttäjältä: Tiitinen - Huhtikuu 14, 2012, 21:30:53 ---Kysymys liemistä

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)Yritin harjoitella liemen tekoa ja tuo sanoikin, että palaa 3min päästä katsomaan. Mistäs mä nyt löydän keskeneräisen keitokseni? Vai eikö sivulta olisi saanut poistua?
Kiitos

--- Lainaus päättyy ---

Vastaus:

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)Ainaki mulla siellä ylhäällä on se notification -pöllö, jonka viereen tulee semmonen pallo, jota ku painaa se kertoo esim. et sulla on liemi kesken tms. ja sitä kautta voi palata tekeen sitä. Myös jos painaa niistä ylhäällä olevista ympyröistä sitä "Potions" -ympyrää, pääsee sitä kauttaki katsoon sitä omaa lientä, kun siihen tulee se kattila ja sen viereen sen liemen tila ja siinä alla on linkki sinne tekeen sitä lientä :)

Toivottavasti auttoi!

unknow:
Minusta Pottermore on varsin onnistunut sivusto. Siellä saattaa huomaamattaan vierähtää muutama tunti. Rakastan J.K. Rowlingin lisäämiä tekstejä ja luvusta toiseen eteneminen on helppa. Minusta on mukavaa, että ensi silmäyksellä ei voi millään löytää kaikkea - niin kuin kirjoissakin. Sivusto on todella yksityiskohtainen. En ole kovinkaan paljon keitellyt liemiä. Kaksintaistelua olen yrittänyt harjoitella. Se ei kuitenkaan ole tuottanut tulosta. En ymmärrä, miten muut saavat siitä niin paljon pisteitä ja saavat taiat niin vahvoiksi. Toisaalta minua kiinnostaa enemmän sivustolla olevat materiaalit kuin pisteiden kerääminen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta