Kirjoittaja Aihe: Buffy vampyyrintappaja  (Luettu 15756 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Miss Perfect

• Ankeuttaja
Buffy vampyyrintappaja
« Vastaus #75 : Huhtikuu 06, 2005, 17:45:45 »
Olen joskus seurannut Buffy Vampyyrintappajaa. Mutta sitten, kun se jäi joskus tauolle, niin sitten on katsottu tosi harvoin.

Katselin sen Buffy maratonin, sen neloskauden. Sen jälkeen on jäänyt vaivaamaan, että mistä saa niitä dvd-bokseja? Selailin tämän topicin läpi, mutta ne tiedot oli kaksi vai yksi vuotta vanhoja...

Willow on minun lempihahmo. Se muistuttaa hiukan minua. Hirveä nörtti ja sillee... tai silloin kun se oli. Nyt haluan nähdä ne jaksot, missä Willow on paha...

Seuraava lemppari taitaa olla Buffy. En tiedä, onko se siitä, et se on sarjan päähahmo, vai siitä, että sitä näyttelee Sarah Michelle Gellar...

Mutta lempiparitukseni on Willow ja Oz. Niin söpöjä yhdessä! Ozin ihmissuteus tuo asiaan hieman... jännitettä.

Weruca

• Ankeuttaja
Buffy vampyyrintappaja
« Vastaus #76 : Toukokuu 22, 2005, 01:44:46 »
Ensimmäisen ja toisen kauden uusintoja ei varmaankaan kovin pian tule, koska ne uusittiin viime kesänä. Tuli muistaakseni kaksi jaksoa viikossa. DVD-bokseja saa esimerkiksi Anttilasta jossa maksavat muistaakseni n. 50-60 € kappale. Olen kaikki omat boksini sieltä hankkinut. Kannattaa kysellä muilta Buffy faneilta ovatko he aikeissa myydä vanhoja jaksoja, esimerkiksi Caritaksessa tätä tapahtuu aika usein. Toivottavasti minusta oli jotain apua..

Ja sitten vielä noista uusinnoista. Itse omista kaudet 2-5 DVD:ellä ja minulla kaudet 6-7 nauhalla. Sen lisäksi katson melkein aina kaikki mahdolliset uusinnat ja maratonit, ja joka maantai Angelin. Eli minut voisi luokitella Buffy obsessioituneeksi, olen nähnyt kaikki jaksot moneen kertaan ja tulen katsomaan ne monta kertaa uudestaan..

VJV

• Ankeuttaja
Buffy vampyyrintappaja
« Vastaus #77 : Toukokuu 30, 2005, 16:44:16 »
Buffy... Niin ihana sarja mutta harmi vain se loppui. :( Minusta sarja oli hauska, mielenkiintoinen (Kuka täällä muka himoitse yliluonnollisuutta?) ja... en tiedä. Kaikin puolin niin ihana sarja! En ole muistaakseni nähnyt 1.kautta ja 2.kautta, tai 2.kaudesta puolet...

Mutta: Minusta Buffy ja Spike sopi yhteen ;)

Poissa minttupossu

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/charlasparadise
Buffy vampyyrintappaja
« Vastaus #78 : Kesäkuu 28, 2005, 22:12:25 »
Buffy on lositava sarja monella tapaa. Juoni o n hyvä, pahikset yleensä loistavia. Kaikki suhteet on kehitetty hyvin juonen kannalta ja silleen. Ja näyttelijät ovat loistavia. Yksinkertaisesti. Buffy fani olen ollut 4 kaudesta alkaen [jaksosta Fear, Itself] ja myöhemmin olen nähnyt 4 kauden alun, 2 ja 3 kauden. Ykköskausi harmittaa, sillä en ollut paikalla sen uusimisen aikaan. Eniten Buffyssa kiehtoo henkilöt, etenkin Anya. Anyan koettelemus ihmisenä oli loistava. Anya on henkilö johon voisin samaistua jollain lailla. Toinen on Dawn, mutta kumminkin Dawn on niin erilainen....Mutta Buffy on osana mua...aina.

Lysandra

• Ankeuttaja
Buffy vampyyrintappaja
« Vastaus #79 : Maaliskuu 23, 2006, 11:09:55 »
SPOILAA (tosin sarja on näytetty jo niin useaan kertaan, että liekö varoitus tarpeellinen, mutta laitetaan nyt sitten, jos joku ei vielä ole nähnyt)

Itse pidin Buffysta vielä silloin, kun ensimmäiset kolme kautta pyörivät ruudussa. Neloskaudesta alkoi väistämätön alamäki, jonka jälkeen katsoin sarjaa vain tavan vuoksi. Joitakin hyviä jaksoja sinnekin kyllä mahtui, mutta pääpiirteittäin ideat tuntuivat lopahtaneen. Tai jos eivät aivan loppuneen, niin ainakin menneen huonompaan suuntaan.

Lempikauteni on kolmonen, jossa Faith oli ehdottomasti lempihahmoni. Toki myös kakkonen Spiken ja Drusillan vuoksi oli kerrassaan loistava. Olen aina pitänyt kieroutuneesta, sanoisinko tärähtäneestä Drusillasta. ;D Ykköskausi oli myös ihan OK, vaikka kakkonen ja kolmonen olivat mielestäni selvästi sitä paremmat. Toki myös Buffyn ja Angelin suloinen suhde kakkoskaudella oli katsomisen arvoinen. Monta kertaa Josh oli onnistunut niin erinomaisesti työssään, että sai kyyneleet nousemaan silmiini.

Uudemmilla kausilla sitten Willown ja Taran suhde oli mukavaa vaihtelua samoin kuin Xanderin sekoilut Anyan kanssa. Spike-Buffy parituksesta en pitänyt sitten yhtään. Muutenkin Spiken siruhomma oli täysin järjetön (onneksi hän sai sen lopulta pois) eikä muutenkaan tuo tunteellinen vampyyri uponnut enää loppua kohti. Toinen sielullinen vampyyrikin oli huono veto. Mutta kakkoskaudella olin silti valmis palvomaan Spikea, niin loistava pikku pirulainen tämä silloin oli. Ja tottakai sitä pitää pointit antaa Jamesin brittiaksentista. ;)

Poissa Modesty

• Vuotislainen
Buffy vampyyrintappaja
« Vastaus #80 : Maaliskuu 26, 2006, 20:59:54 »
Buffy on ehdoton ykkönen lempisarjalistallani. Buffyyn tutustuin ekan kerran silloin, kun sarja tuli MTV3:lta. Päädyin katsomaan sarjaa ihan sattumalta, tietoisesti en olisi varmaan sen pariin päätynyt, jotenkin sarjan nimi vaikutti luotaantyöntävältä. Ykköskaudella katsoin sarjaa lähinnä satunnaisesti, kakkoskaudella säännöllisesti ja kolmoskaudella jäin koukkuun. Koukkuun jäin varmaan ihan loistavan käsikirjoituksen takia, juonen jatkuvuus ja hulvaton dialogi iskivät. Kai se yliluonnollisuuskin jotenkin kiinnosti... Buffy on vaan niin tosi moniulotteinen sarja. Mieletön yhdistelmä toimintaa, kauhua, draamaa & huumoria. Hyvät näyttelijät ja mielenkiintoiset hahmot.

Tykkään Buffyssa etenkin siitä, että ihmissuhdejuonikuviot etenevät tarpeeksi hitaasti. Varsinkin moniin draama- ja erityisesti teinisarjoihin verrattuna ihmissuhdekuviot kehittyvät sopivan hitaasti ja ovat realistisempia. Johtuu varmaan siitä, et sarjassa on muuten aika paljon epätodellisia aineksia... Sarjan huumori on loistavaa, just sellaista vähän naljailevaa, jota itsekin harrastan. Pidän myös lähes kaikista sarjan henkilöistä, joukossa ei ole ketään sellaista inhokkia (siis pahikset lukuunottamatta), joka olisi aina sotkemassa muiden ihmissuhteita tai ilkeilemässä, kuten monissa muissa sarjoissa. Hahmoista alkaa vähitellen välittää yhä enemmän ja enemmän, tavallaan sarjan katsomiseen tulee tunnetta mukaan, kun oikeasti toivoo hahmoille käyvän hyvin. Ja vaikka Buffy tavallaan onkin nuortensarja, siinä on aika hyvin vältetty genren pahimmat kliseet, tai sitten kliseet on viety niin pitkälle, että niistä on tullut jo parodiaa. Hahmojen kehitys ajan myötä on myös toteututtu hienosti. Pidän sarjassa myös siitä, ettei se ota itseään liian vakavasti, esim. sarjasta löytyy toisinaan aivan loistavan itseironisia jaksoja ja dialogia. Ja Spike on namu. ;)

Gingerbread

• Ankeuttaja
Buffy vampyyrintappaja
« Vastaus #81 : Heinäkuu 18, 2006, 22:16:48 »
Muistan vieläkin sanoneeni lauseen: "Mitä? Katoks sä sitä siis ihan oikeesti" Asia yhteys oli kun enoni ilmoitti katsovansa sarjaa. Siitä minun ei tarvinnut odottaa kuin puoli vuotta kun jäin koukkuun sarjaan. Ekan kerran sarjaa katsoin lyhyen kanava surffailun tuloksena en vaan muista miksen katsonut jaksoa loppuun, jakso oli As You Were. Ensimmäinen jakso jonka näin kokonaan oli Two to go. Seuraava jonka näin oli Lessons, jonka katsomisen porukat keskeyttivät kesken jaksoa. Muistan vieläkin kuinka paljon huusin ja kiljuin heille. Siitä on myös merkintä päiväkirjaan jossa valitetaan asiasta. Koukkuun jäin jo ekan jakson katottuani ja siitä jopa latelin vuorosanoja perheenjäsenilleni.

Bee

• Ankeuttaja
Buffy vampyyrintappaja
« Vastaus #82 : Heinäkuu 22, 2006, 15:50:11 »
Niin niitä Buffy DVD-boxeja kannattaa tilata CDON.Com;sta. Niissä on ruotsalaiset kannet, mutta suomenkieliset tekstitykset.
Suomessa Anttilasta tai muista kaupoista kun ostaisi näitä boxeja joutuisi maksamaan sen 50-60 euroa puolikkaasta kaudesta. CDON.Com;ssa Boxit maksavat vain sen 40-50 euroa ja kaudet ovat kokonaisia.
:)

Astaldothoniel

• Ankeuttaja
Buffy vampyyrintappaja
« Vastaus #83 : Heinäkuu 27, 2006, 22:17:33 »
Täällä yksi Buffy fani...
Aikanaan tv:stä en sarjaa seurannut, ei näkynyt SubTv meillä enkä edes tiennyt sen tulleen Maikkarilla :)

Viimevuoden lopulla joskus satui CDON.comissa näkemään Buffyn ensimmäisen kauden dvd boxin alennuksessa (alle 20 euroa muistaakseni ja samalla tilasin myös Angelin ekan kauden + Dark Angelin 1. kauden) ja koska Saksalainen ystäväni oli kovasti sarjaa minulle kehunut, päätin kokeilla. Olen sen ensimmäisen kauden katsonut varmaan 4 kertaa nyt sitten... ja alkuvuodesta, kun sama nettikauppa möi näitä boxeja hintaan 32,90 euroa/boxi, täydensin samalla kertaa nuo kaikki kolme sarjaa(muistaakseni otin ne 3:ssa eri paketissa tai jotakin, siellä oli joku kertatilaus raja tms...).

Nyt tällä hetkellä olen Buffyn neloskauden lopussa. Ikävä kyllä melko verkkaiseen tahtiin olen näitä pystynyt katsomaan, kun on niin paljon muuta puuhaa ja boksit ovat olleet ahkeraan siskollanikin lainassa yli 250km päässä :)

Sanoisin että ykköskausi oli aika söpö, kakkonen ja kolmonen ihan mahtavia! Neloskausi on ollut myös tosi hyvä, muttei vedä vertoja kahdelle edelliselle.

Sen musikaali jakson olen kuutos kaudelta katsonut kolmisen kertaa ennakkoon ja se on ihan todella hyvä! Musiikki todellakin jää päähän soimaan ja soi siellä viikkoja :))

Polyhymnia

• Ankeuttaja
Buffy vampyyrintappaja
« Vastaus #84 : Elokuu 31, 2006, 16:40:42 »
Buffy on yksi näistä sarjoista, mikä ei ole menettänyt makuaan, vaikka onkin monia tuotantokausia. Monet sarjat ovat huonontuneet ajan kuluessa, mutta ei Buffy, päinvastoin.

Itse pidän Buffystä todella paljon. Sarja mitä jaksaa katsoa ilman, että kyllästyy jo toisen tuotantokauden puolivälissä. Totta on jotain kausia mitkä eivät olleet niin hyviä, mutta niinhän on kirjoissakin. Jotkut kirjat ovat todella hyviä ja jotkut eivät niin hyviä, mutta jaksaa lukea loppuun.

Ehdottomasti lempituotantokauteni on kakkonen ja kolmonen ja Faith ehdottomasti lempihahmoni! Vaikka Faithista tulikin paha, eihän mielestäni aivan täydellisen paha ollutkaan ja kyllähän sen seiska kaudella huomasi. Harmittaa vain, että Faith ei vieraillut tarpeeksi sarjassa. No kaikkeen tottuu.

Veljeni omistaa kaikki Buffy kaudet ja onneksi hän on niin kiltti, että saan katsoa niitä silloin kuin huvittaa. Nyt olen jämähtänyt neljänteenkauteen. Neljäskausi on kausi mistä en niin pidä. Tietenkin siinä on monia hyviä jaksoja ja myös valitettavasti monia jaksoja mitä vain ei yksinkertaisesti jaksa.

Mieleenpainuvin jakso on tämä legendaarinen musikaalijakso. Sai nauraa oikein kunnolla, tykkäsin kovasti.

Täytyy vain sanoa, että todella Buffy on yksi onnistuneimmista ohjelmista ja jota jaksaa katsoa uudestaan ja uudestaan, vaikka muistaisikin mitä seuraavaksi tapahtuu. Pidän kovasti ^^

Poissa Damien

• greatest hit
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • erinomainen ihmislapsi
Buffy vampyyrintappaja
« Vastaus #85 : Elokuu 31, 2006, 17:02:43 »
Minusta tuntuu että olen jo tähän topsiin kirjoittanutkin, mutta en ole varma. Se taisi olla Caritas. Tai Kadonneet. No kirjoitan nyt kuitenkin. Viesti SPOILAA mutta ohjelmaa on kuitenkin näytetty niin paljon ettei tämä ilmoitus luultavasti ole tarpeellinen.

Buffyyn hurahdin joskus neljännen kauden puolivälissä, en tarkalleen muista milloin, mutta sehän nyt ei ole tärkeää, eihän? Kaikki kaudet olen kuitenkin nähnyt. Kuitenkin, aluksi ajattelin että sarja on aivan typerä, mutta heti ensimmäisen jakson katsottuani ihastuin siihen täysin. Sarja on erittäin kaunista katseltavaa, eikä pelkkää raakaa taistelua, niin kuin joku voisi luulla. Teinisarjaksikin väittävät, mutta minun mielestäni Buffyssa ei ole mitään teiniksi leimattavaa. (Tai no, onhan ykköskausi, ja siinähän kolmikko sun muut ovat aikalailla teinejä paitsi Angel tietenkin).

Ehdoton suosikkikauteni on varmaankin kolmonen tai seiska. Kolmosen lopussa tietenkin harmittaa aivan suunnattomasti Angelin lähtö sarjasta pois, mutta tässä on vielä sentään mukana Oz. Kolmonen on niin sairaan kaunis kausi, että ei voi olla. Seiska on taas aivan mahtava lopetus koko sarjalle. Ainoa mikä seiskassa häiritsee, ovat potentiaaliset. Uskon että loppukausi olisi pärjännyt vallan hyvin ilman heitäkin, mutta niin tai näin. Samantekevää minulle, mutta olisin itse ehkä pitänyt kaudesta ilman heitä. Tosin Chao-Ahnin tietämättömyys kaikesta, ja muutenkin pontentiaalisten jännittyneisyys ja jonkinasteinen pelko olivat hauskaa katsottavaa.

Kuten varmaan jo hieman aiemminkin tästä viestistä on voinut huomata, suosikkihahmoihini kuuluvat Oz ja Angel. Suosikkeihin kuuluu muitakin, esimerkiksi Andrew ("Get out of my brain!" :D), Willow ja Spike. Buffyssa itsessäkin on tietenkin ainesta suosikkihahmoihini, mutta ei silti oikein yllä sinne asti. Suosikkihahmoni määrittyvät suurinpiirtein siten, että he kaikki ovat pohjimmiltaan hyviä, mutta heillä on silti jossain vaiheessa/tulee aina olemaan se jonkinmoinen pimeä puoli. Ozin ihmissuteus on nyt aika pientä noihin muihin verrattuna, mutta Oz nyt oli muutenkin niin mahtava tyyppi :) Tietenkin Buffyssäkin on jonkin verran tätä pimeää puolta, mutta hän on silti läpikotaisin hyvä.
Yhtään hahmoa en ole varsinaisesti koskaan inhonnut, mutta Cordeliaa en siedä, enkä tule koskaan sietämään. Kaikki Rileyt, ja Troikat sun muut menevät (Troika nyt on aivan mahtava kolmikko, mutta kuitenkin) mutta ei Cordelia. Kaiketi ykköskauden bitchmäisyydestä on jäänyt niin paljon traumoja etten kestä häntä vaikka tämä kuinka hyvä ja ihana ja sympaattinen olisikaan. Eijeijei.
Ja pakko vielä mainita lempiparituksikseni Angel/Buffy, Willow/Oz ja Angel/Spike. Spike/Drustakin tykkäsin, mutta kun Angelus sekoitti hommat, niin siitä meni maku.
23 seconds on the floor Is all (s)he needs, And not a minute more

Limetto

• Ankeuttaja
Buffy vampyyrintappaja
« Vastaus #86 : Syyskuu 01, 2006, 15:56:47 »
Tuskin tarvinnee mainita että tämä viesti SPOILAA Buffya ja myös Angel -sarjaa. Buffya aika paljonkin.

Rakastan. Tutustuin sarjaan kun serkku tuli hoitamaan pikkusiskoani, tämä oli nimittäin ottanut kolmannen kauden jaksoja mukaan. Jäin sitten kovasti koukkuun kun illan mittaan niitä katselimme.
Lover's Walk oli ja on edelleen aivan mahtava jakso. Kun katsoimme sitä serkkuni kanssa, olin tietenkin aivan pihalla. Serkku-parka joutui selittämään alusta alkaen kuka Spike oli ja mitämitähäh. Kys. jakso on lemppareitani kylläkyllä. Spiken huumori on muutenkin aivan mahtavaa, ja aksentista täytyy kehua, järkytyin että hän ei oikeasti ollut englantilainen!
Sittemmin olen nähnyt kaikki kaudet ja minä myös omistan ne kaikki. Angel - sarjaa aloin seurata vasta vitoskaudesta (eikä edes alusta) joten olin totaalisen pihalla. En ymmärtänyt kuin perusasiat ja kaikki muu oli yhtä suurta järkytystä. Esimerkiksi Spiken ilmestyminen (btw lempihahmoni), vaikka tämä oli Buffyn 7. kaudessa kuollutkin. Joo. Se oli se suurin järkytys. Itkin ja nauroin ja järkytyin ... Herra oli kyllä paljon vanhemman näköinen kuin Buffyssa. En nyt muista kuinka vanha hän tarkalleen oli.. Toinen suuri järkytys oli että Angelilla on POIKA. Voitte varmaan kuvitella.

Lempijaksojani ovat mm. Lover's Walk ja Once More With Feeling. Hush on myös äärimmäisen pelottava, johtuen hiljaisuudesta. Se on jotain niin erillaista. Ja erinäisissä jaksoissa on myös aivan mahtavia kohtia joita en nyt tässä listaa sen enempää. Mainitsen nyt kuitenkin Spiken itsemurhan (yrityksen), joka oli kyllä huvittava. Lover's Walkissa tuli esille muuten se, että vaikka Spike on vampyyri (demoni) tämä itkee silti. Unohtamatta tietenkin viinaksien aiheuttamia sivuvaikutuksia joille sai nauraa :D

Once more with feeling -jaksossa oli se kauan odotettu Spiken ja Buffyn ensisuudelma (jos ei vitoskauden pientä pusua lasketa). Tämän kaksikon suhde on hyvin mielenkiintoinen. Tapellaan ja rakastetaan (rakastaminen lähinnä Spiken puolelta :D). Aluksi se oli hauskaa tuo yhtäkkinen rakastuminen vaikka ensin sitä kummastelinkin. Kai se on niin että viha ja rakkaus kulkevat käsi kädessä. Mutta niin, aluksi se oli hauskaa, mutta kuudennella kaudella meni vähän överiksi ja oikein teki mieli kuristaa molempia. Rrr.

Spike saisi kyllä hyvän elämänkerran. Sillä tyypillä on oikeasti kaikki; siru, sielu, "laukaisin" ja mitä vielä! Ollut täysin hullukin.

Pidin todella sieluttomasta, pahasta, kakkoskauden (ja kolmosen) Spikestä. Joo ja nelosen myös. Tuskailu sirun kanssa oli hauskaa katsottavaa. Oi, kakkosessa se oli kyllä niin... Joo. Mutta sitten. Seitsemässä ja muissa kausissa oli tunteiluja. Liikaa. Paha Spike kunniaan. Ei se kyllä niin häirinnyt muissa kausissa, mutta seitsemännessä erityisesti tämän sielun ansiosta. Siis, olen ehdottomasti sitä mieltä että Spike/Buffy vuoristorata on mahtava, mutta niin on myös Angel/Buffy. Molempia tykkäilen. Spikellä ja Buffylla oli (seitsemännessä kaudessa) omat kauniit ja söpöt hetkensä jos näin voi sanoa. Mutta silti, liikaa tunteiluja. Sielusielu päläpälä rakastansinuatiedäthänsen päläpälä.

KÖH. Nyt meni vähän.

En osannut muuten oikein suhtautua Spikeen sen jälkeen kun näytettiin tämän menneisyyttä ihmisenä äitinsä kanssa.

Lempihahmoja en osaa sanoa, mutta pidän myös Andrewista jostain syystä. Niin suloinen pikku nörtti hahmo. Lähinnä kuitenkin seitsemännessä kaudessa. Vihasin ja vihaan kuudetta kautta Trion takia joka sotkee aina kaiken, ja myös sen takia että Willow onkin yhtäkkiä se joka aikoo tuhota maailman. Buffynkin elämä oli niin sekaisin. Ei näin. Olihan se mielenkiintoista mutta...
Anya on myös mukava suorasukaisuutensa takia. Näin aiheesta kuudenteen.

Angelista ensimmäinen jaksoni oli se, jossa Angel muuttuu nukeksi (joku muppet juttu?). Veti kyllä laudalta kaikki Buffyt. Tai no ehkä ei ihan. Pidin kyllä kovasti, mutta sen jälkeen jaksot alkoivat mennä niin paljon sellaisiksi, joista en tajunnut mitään (mm. mustan piikin piiri, Angelin poika).
Nyt olisi aikeissa hankkia Angelinkin kausia, mutta katsoo nyt..

Muoksin lisää tarvittaessa, nyt pitää mennä. :)

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Buffy vampyyrintappaja
« Vastaus #87 : Maaliskuu 16, 2007, 17:42:00 »
Awww... Katsoin juuri eilen vai toissapäivänä ekan kauden jaksoja taas lisää ja sattui olemaan vuorossa levy, jolla on The Pack.

Ja totesin, että yhä edelleen se on ehdoton suosikkijaksoni koko sarjassa.
Siis tämä hyeenaihmiset -jakso, jossa Xander ja muutama muu nuori muuttuu hyeenoiksi sisäisesti, eli eläintarhan hyeenojen sielut siirtyy niihin. Se jakso on vaan Xander-fanina (*heiluttaa jättikokoista Xandee jyrää! -viiriä*) unelma. :D <3 En tiedä miksi, vaikka sarjan myötä mulle on noussut monta suosikkihahmoa, se on kumminkin Xander, joka vetoaa muhun ihan pohjia myöten. Ehkä se on sitten se, että Xander on se symppis, oudolla huumorintajulla varustettu "nörttimäinen" ei-niin-suosittu poika koulussa, johon mä pystyn parhaiten samaistumaan.

Mutta tuo The Pack-jakso loistaa juuri sillä, että se tekee Xanderista lähes päinvastaisen persoonan ja sillä muuten tuo sen näyttelijän taidot aivan loistavasti oikeuksiinsa. Pidän muutenkin hirmuisesti kaikista voodoo-jutuista, jonka kaltaiseen tää jakso pohjaa, ja eläimistä ylipäätään, joten li silläkin ihanaa seurata hyeenaihmisten menoa. Kohtaus, jossa ne (lukuunottamatta Xanderia, joka lojui tajuttomana vangittuna häkkiin), söivät koulun rehtorin, oli varsin creepy, ja silläkin hyvä, että sitten saamme pian ihanan, surullisenkuuluisan lapsia/teinejä vihaavan Snyderin reksiksi. x) <3 Aaagh, tuossa jaksossa ei ole mitään heikkoa tai huonoa, ei niin mitään. :P

Tuo jakso on piristävää vaihtelua myös siinä, että Buffy ei olekaan enää cool,itsevarma itsensä, hyeena-Xanderiin törmätessään yllättäen. Yleensähän se on niin itsevrama ja hoitelee hommat lähes ongelmitta ja heittelee teräviä nokkeluuksiaan vielä kaupan päälle, mutta tuossa tilanteessa kaikki ne sanat näytti hukkuneen jonnekin tietoisuuden tuonne puolen ja B itseasiassa näytti melkein panikoivan, eikä ollu läheskään koko ajan niskan päällä ja nähtävästi jopa pelkäsi. :D Aivan loistava asetelma tuo hyeena-yhden-parhaimmista-ystävistäsisällä sekoittaa jopa itse Buffyn pasmat. :D
Etenkin, kun Xanderhan on alusta asti ollut toivottoman ltkässä Buffyyn. ;D

Ja tilanteen jälkeinen sananvaihto:
Bufy: *raahaa tajutonta hyeena-Xanderia kirjastoon häkkiin*
Willow: "What happened?"
Buffy: "I hit him."
Willow: "With what?"
Buffy: *huolettomaan, itsestäänselvyys-sävyyn* "A desk." (Pulpetilla.)

PS.
Olen tullut päätökseen, että Buffy-sarjan huumori päihittä minkä tahansa komediasarjankin huumorin 6-0.
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Ajatelma

• Ankeuttaja
« Vastaus #88 : Maaliskuu 27, 2007, 21:05:31 »
aaah, täällä myös eräs Buffy-fani. olen katsellut sarjan dvd-bokseja noin vuoden-kahden verran (vasta. olen aikaisemmin ollut laatikon alla ja sittemmin löytänyt ihmeellisen keksinnön nimeltä TV)
olen joskus nuorempana katsellut Buffya tv:stä ja muista pitäneeni siitä mutta se tuli aina kovin myöhään. muistan joskus nähneeni jotain jaksoa mahodllisesti 2. tai 3.kaudelta, mutta ystäväni sanoi ettei halua katsoa sitä, se on liian pelottava :D

Olen ehdoton Willow/Tara fani. rakastan molempia hahmoja. Dawnista en pidä. ärsyttävä kakara. Spike... rakastan :P
mielestäni Buffy ja Spike sopivat yhteen juuri sillä kierolla tavalla jolla heidät nähtiinkin. suurta rakkautta? no hell no, se oli mennyt jo vähän yli. jotenkin kokoajan oli tunne ettei Buffy kuitenkaan Spikea rakastanut, enemminkin ehkä Spiken läsnäoloa ja turvaa. ja se sopi parille ehkä parhaiten. Spike oli parempi ilman sielua, mutta suloista että tyyppi lähti hakemaan sieluaan ja tuli takaisin sekopäänä, ihan vaan yhden lievästi ärsyttävän vampyyrintappajan takia.
pidin myös Angelista aikoinaan, mutta mielestäni oli hyvä että hän lähti 3.kauden lopussa pois. mielestäni joskus on parasta että parhaat hahmot pidetään sarjoissa vain kauden taikka kaksi. ei kannata pilata hyvää hahmoa jos siitä ei saada uusia puolia esiin, monella kaudella.

pidin kovasti 6.kaudesta jo ihan vain siksi että viimeisissä jaksoissa Willowsta tulee niin kiva :D ne hiukset ja koko look oli niin hauska vaihtelu muuten niin "nörtille* Willow'lle :P

Wondorf

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Toukokuu 27, 2007, 20:53:15 »
Plussa-korttia vilauttamalla saa kaikkien kausien boxeja Anttilasta hintaan n. 20€/boxi.
Itselläni on kaudet 1-4 tällä hetkellä hallussa (himoaa keskiviikkoa, jolloin noutaa kauden 5 boxit).

Poissa Fingon

• Philosopher
  • Vuotislainen
« Vastaus #90 : Toukokuu 28, 2007, 12:37:33 »
Plussa-korttia vilauttamalla saa kaikkien kausien boxeja Anttilasta hintaan n. 20€/boxi.
Itselläni on kaudet 1-4 tällä hetkellä hallussa (himoaa keskiviikkoa, jolloin noutaa kauden 5 boxit).

Ovatko nämä niitä kahteen osaan jaettuja boxeja vai onko näissä koko kaudet?
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #91 : Heinäkuu 30, 2010, 00:44:17 »
Ah-niin-ihana Buffy! Ensirakkauteni! (siis sarja, ei Buffy) :::D
SPOILEREITA TULOSSA !

Ostin ykköskauden kaupasta ihan vain katsoakseni millainen vampyyrisarja Buffy on. Ja voin sanoa, että tähän asti näkemistäni paras. Ykköskausi oli ihana! Kaikki oli niin pieniä ja viattomia, Willow omine nörtteilyineen, Giles kirjoineen ja Xander iänikuisine puujalkavitseineen. Vampyyrit ei ollut vampyyrimodessaan mitenkään erityisen seksikkäitä, vaan persoonallisia ja vastasivat sitä kuvitelmaa että vampyyrit ovat tappajia.  BuffyxAngel-paritus oli söpö ja selvästi sarja meni aikuisempaan suuntaan seuraavilla kausilla. Yks pikkumiinus - ihan liian koukuttava !! : D

Hei ja sitten kaikki ihanat paritukset! Anya ja Xander oli kyllä ykköspari, Tara ja Willow oli hyviä kakkosia. En ole koskaan tykännyt oikeen Buffyn miehistä (1. & 2. kaudella AngelBuffy oli vielä ihan kiva, mutta kolmoskauden "tavallaan juttu" ei jaksanu kiinnostaa enää), Riley oli ihan nounou-listalla, en jotenki yhtään tykännyt. Spikesta tykkäsin eniten, vaikka pehmoilua oli havaittavissa entiseen pahis-Spikeen verrattuna. Willow ja Tara oli selvästi erilainen pari, ja rakastan sitä kutoskauden kohtausta, kun molemmat riidan jälkeen heräävät samasta sängystä ja Dawn on ihan innoissaan :D Ja oli tykkäsin siitä että kaikki paritukset oli suhtkoht uskottavia, esim. Buffysta ei tehty lesboa heti kun Rileyn ja Angelin kanssa epäonnistuu, Willow on paljon uskottavampi (kyllä, Willow ja Tara <3 oi) Seiskakauden Kennedy oli hyientykkää, ja aika päälleliimattu pari Willown kanssa.Spike ja Drusilla! Siinä vasta pari. Kakkoskausi onkin lähes suosikkini noiden takia. Dru on muutenki niin ihanan sekopäinen hahmo, että voisin jopa sanoa lempihahmokseni <3 Gilesillekin saatiin romanthiikkaa neiti Calendarin kanssa, harmi vain että Jenny kuoli :(

Tykkäsin kun sarjassa oli kaikkea yliluonnolista, vampyyreja, ihmissusia ja noituutta ja tietty kaikenlaisia jänniä demoneita : D Sarjan sisältö oli paljon muutakin kun ihmissuhteita (en kyllä valita niistä :D)  Jotain erilaista kaikkiin nykyisiin sarjoihin verrattuna. Ääh, en osaa selittää yhtää -.- Huumori on ihana ironista.

En tykännyt Dawnista ensimmäisissä jaksoissa, loppupään jaksoissa hän ei ollut enää niin ärsyttävä ;) Oli tosi hankala ymmärtää Buffyn luonnemuutosta ööh.. kutoskaudella ja olin ihan sekasin että miks se nyt on sen kanssa ja miks se noin tekee. En ole vieläkään oikein tajunnut kunnolla, mutta yritys on kova : D kuintekin, Buffy oli inhokkihahmoni kutoskaudella, koska en ymmäränyt miksi hän käyttyi Spikea kohtaan niin julmasti. Nojoo, eihän Spikella ollut sielua joka ilmeisesti sitten haittasi Buffya ja lisäksi Buffy ei rakastanut Spikea. Siinä vaiheessa olin ihan pihalla. Spikella ei ollut sielua, vaan siru, joten hän ei ollut vahingoittamatta ihmisiä omasta vapaasta tahdostaan. Ja Buffy ei rakastanut Spikea joten ei mitään touhuilua Spiken kanssa. Tähän asti olen ihan kärryillä, mutta sitten seiskakudella Spike tulee takaisin sielun kanssa ja siltikin Buffy on ei ei, vaikka Spike hankki sielun hänen takiaan. No ehkä lopetan tän tähän, kellonajan huomioon ottaen oon jo aika pihalla :)
Inhokkijaksoihin kuuluu kutoskauden jakso, jossa Spike yrittää raiskata Buffyn. Se on jotenkin... niin.. kamala. hyh. Vähiten tykkään neloskaudesta, Aloite-homma on vähän hassu : D mutta mahtuu helmiä tähänkin kauteen.

Aivan ja on kiva kattoo kausia eteenpäin kun näyttelijät muuttuu niin paljon! Spike on ihan nuori ja silkoinen, kun taas seiskassa on selvästi vanhempi. Ja kaikki Buffyn vaatteet ja kampaukset on niin ihnania ekoilla kausilla.. oi. :>
Mutta siis olen ihan koukussa (nyt samalla katson kolmannella silmällä 'Who are you?'- jaksoa) ja siitä on vaikea päästä irti.

Once more with feeling!
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
« Vastaus #92 : Elokuu 30, 2010, 22:34:30 »
Voi vitsit, kaverini hehkutti tätä sarjaa niin paljon, että kaivatessani häntä ostin ykköskauden dvd:n hintaan 14,99€. Vähän kyynisesti aloin katsoa, mutta mutta mutta mukaansa se vei. Vähän ehkä hömppää, mutta viihdyttävää sellaista. Nyt on pakko saada kakkoskausi ja äkkiä:D Jos ei into lopahda niin katson varmaan loppuun saakka.

Buffy itse on välillä tosi ärsyttävä hahmo, ainakin ekalla kaudella oli... Ykköskauden lopussa sillä oli yllään kaunis valkoinen mekko, mutta jotenkin koko jakson ajan odotin, että se tulisi veriseksi tai edes likaiseksi, mutta ei, puhtaana pysyi vaikka lammessa kieriskeltiin. Kaikki hahmot on vähän yliampuviksi kirjoitettu, mutta ei kai tässä realismia haetakaan. En viitsi sanoa tykkääväni Angelista, koska sitten se kuitenkin menee ja kuolee. Kaikki lempparit aina kuolee. No on se aika kiva. Tosin nimi on aika tylsä, ja en tykkää siitä kuinka sen enkelimäisyyttää pitää aina korostaa valkoisilla paidoilla ja mustilla takeilla.
Lisäksi katsoin tekstitykset päällä, jotka oli niin hervottomia kielikukkasia täynnä, että meinasin tuolilta tippua :D (aika usein tuntuu halvoilla dvd:llä olevan näin)

Mitenkään realistisesti Buffya ei kyllä voi katsoa. Tai siis kun miettii kuinka Sunnydale High:n oppilaitakin vaan kuolee tuosta vaan harva sen päivä. Opettajia kuolee ja rehtoreita syödään. Voisi luulla työmoraalin vähän laskevan. Yksi asia, josta en pidä on Mestarin rumuus. Miksi länsimaalaisissa hyväVspaha -sarjoissa pahiksen täytyy aina olla niin ruma? No Nosferatun mallin mukaanhan Master oli suunniteltu, mutta silti! Paha on kaikista pahinta kun se on syötävän hyvän näköistä.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #93 : Syyskuu 28, 2010, 13:08:45 »
Näinpä, Zenz addiktoitui taas yhteen sarjaan... :'D

Kauheasti tätä mulle suositeltiin, mutta en ensin oikein lämmennyt sarjalle, vaikka ykköskauden omistinkin. Katsoin ekan jakson, pidin pitkän tauon, ennen kuin katsoin seuraavan. Pikkuhiljaa tauot kuitenkin lyhenivät ja aloin nähdä sarjan mahtavuuden kaikkien kömpelyyksien -kuten ihmissusien :'D- läpi. Nyt olen täysin koukussa, kolmatta kautta viedään.

Hahmoista sen verran, että Giles on mun ehdoton lemppari, ei siitä mihinkään pääse. Buffy on välillä kauhean ärsyttävä, mutta niinhän sen kuuluu ollankin, teini mikä teini. Angelista en kauheasti perusta, yltiöihanat "pahat" pojat kun ovat vaan niin ärsyttäviä...

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Spike on lempihahmoni vampyyreistä. Angelin pitäis ottaa siitä mallia! Spikella on sentään hyvä huumorin ja sarkasmin taju!

Noh, jatkoa odotellessa, sarja kyllä paranee paranemistaan, etenkin kun hahmojen suhteet syvenee (Giles/Joyce xp), toivotaan että munki lempihahmoja vielä nähdään.

Yksi asia, josta en pidä on Mestarin rumuus. Miksi länsimaalaisissa hyväVspaha -sarjoissa pahiksen täytyy aina olla niin ruma? No Nosferatun mallin mukaanhan Master oli suunniteltu, mutta silti! Paha on kaikista pahinta kun se on syötävän hyvän näköistä.

Ihan pakko kommentoida tuota. Onhan se kivempi, että voi tykätä pahiksesta joka on hyvännäköinen, mutta kyllä se alkaa pikkuhiljaa tympiä, että kaikkien pahisten pitää olla jotain mister Universumeita. Vampyyrit, OIKEAT, vampyyrit -ei mitkään auringossa kimaltavat graniittipellet- eivät ole mitään kauniita enkelinkasvoisia tyyppejä vaan enneminki hieman karupiirteisiä tyyppejä arpineen ja kulmahampaineen. Niin se vaan menee. Mestari oli mielestäni parhaiten onnistunut hahmo ykköskaudella.

//Kaikki Buffyt katsottu jo ajat sitten ja Angelin viimeisen kauden viimeisiä jaksoja viedään... että siihen malliin :P En pidä kyllä Angelista vieläkään hahmona, mutta sarjassa on onneksi muita loistavia sivu- ja päähahmoja, joita on pakko rakastaa (Lorne<3) :D Mihinköhän sarjaan sitä seuraavaksi addiktoituis....?

Nii ja ihan vaan näin BTW Buffyn vika kausi oli niin pohjanoteeraus, että väkisin piti katsoa, että sai katsottua loppuun asti -.-'
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2011, 15:03:39 kirjoittanut Zenzibar »
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Da Kin

• Overdrive
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Guns N' Fuckin' Roses!
« Vastaus #94 : Helmikuu 22, 2011, 00:13:10 »
Joo eli Buffy the vampire slayer on ihan huikean hyvä sarja. Tilasin kaudet 1-7 Briteistä hintaan 120e ihan heräte ostoksena kun tuli surffaillessa vastaan.

Huvittavaa on etenkin Sunnydalen kaupungista kadonneiden uhrien määrä ja se, että kukaan ei kiinnitä asiaan oikein mitenkään huomiota.
Ei lopu täältä polle ei amfetamiini, täältä kukkaloistosta amsterdamin, ojat pullollaan pitkätukkiaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan..

Poissa Sectumsempra

• Patented Daydream Charm
  • Vuotislainen
  • satunnaisesti kelmi
  • Pottermore: PurpleRune1479
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #95 : Huhtikuu 06, 2012, 21:23:20 »
Huvittavaa on etenkin Sunnydalen kaupungista kadonneiden uhrien määrä ja se, että kukaan ei kiinnitä asiaan oikein mitenkään huomiota.

Kaverin kanssa naurettiin ykköstuotantokautta katsoessa, että miten kukaan uskaltaa edes käydä koulua, kun joka viikko siellä kuolee tai katoaa joku.

Ettei ihan spämmäilyn makuiseksi mene koko viesti, niin sanon että suosikki tuotantokausijani ovat 2. ja 3. tuotantokaudet - hahmojen takia ja koska juonellisesti ne ovat minusta parhaita. Buffyyn tutustuin ensimmäisen kerran joskus ala-astella ollessani kesäleirillä. Katsoimme 2. tuotantokauden jaksoja yöllä erään leiriläisen kannettavasta DVD-soittimesta. Televisiosta en ole sarjaa ikinä nähnyt, siellä meillä päin ei näkynyt Sub kun sarja pyöri. Sarjaa olen seurannut netistä ja DVDltä, eräällä kaverillani on melkein kaikki tuotantokaudet. Sarjassa rakastan hahmoja ja erityisesti sitä huumoria, josta joku täällä jo mainitsikin. Kaikki yliluonnollinen ja vampyyrin nitistys on vaan suurta plussaa.