Kirjoittaja Aihe: Star Wars  (Luettu 53900 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Darth Lily

• Ankeuttaja
Vs: Star Wars
« Vastaus #200 : Elokuu 06, 2008, 17:26:25 »
Yksi SW-friikki lisää ilmoittautuu. Olen nähnyt kaikki leffat. Tutustuin Star Warsiin jo ihan pienenä, kun vanha trilogia tuli telkkarista ja katselin sitä iskän kanssa. Vanhat leffat ovat mielestäni parempia kuin uudet, ne on ne alkuperäiset ja niissä on vaan jotain niin ihanaa. Vanhat 70-luvun erikoistehosteet <3

Uusissa kaikki tapahtuu niin nopeasti ja siellä on niin paljon kaikkea turhaa. Liikaa politiikkaa ja mihin sitä hiton Purkki Purkkia tarvitaan? Anakin/Padme kohtaukset olivat tylsiä ja dialogi jotenkin niin kökköä, argh. Pimeässä uhkassa oli onneksi Darth Maul, siitä sille vähän plussaa. Kloonien hyökkäys taas on varmaan huonoin SW-leffa.

Sithin kosto on hyvä, paras uusista. Anakinin kääntyminen pimeälle puolelle oli uskottava. Valomiekkataistelut olivat upeita, varsinkin se Obi-Wanin ja Anakinin lopputaistelu. Ja Sidioksen salamatkin nähtiin. Jostain kumman syystä Sidious on suosikkihahmoni, ne salamat on mahtavia ja jotenkin sen älykkyys ja suunnittelukyky. Oikeastaan kaikki etkotrilogian tapahtumat kuului sen suunnitelmaan ja se on vaikuttavaa miten se suunnitteli valtaannousunsa. Ja kukaan ei aavistanut että Pälpätin olisi sith, mitä kyllä vähän ihmettelen. Sithit ovat muutenkin kiinnostavampia kuin jedit, jedit ovat niin rauhallisia ja valaistuneita (=tylsiä).

7-9 eli Thrawn-trilogia oli kirjoina ainakin loistava, minä ainakin katsoisin jos tulisivat leffana. Mara Jade vaikutti olevan monen suosikkihahmo, minä taas en tykkää hänestä yhtään. En oikein osaa selittää.

Elieli, Star Wars on mahtava!!

(Nyt meni vähän offiksi, mutta Lego Star Wars-peli on awws :))

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #201 : Syyskuu 05, 2008, 19:18:53 »
Nythän menee leffoissa The Clone Wars? ==)
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #202 : Syyskuu 05, 2008, 21:04:05 »
Nythän menee leffoissa The Clone Wars? ==)
Aivan. Onko kukaan vuottislaisista käynyt kys. elokuvaa katsomassa? Itse tunnustan :)
Kysessähän on täyspitkä tietokoneanimaatio, joka sijoittuu tarinallisesti Episodi 2 ja 3:n väliin. Mestarit Kenobi ja Skywalker (Anakin on elokuvassa heti alkusekunneilta jedimestari, vaikka mielestäni saa sen tittelin vasta episodi 3:n alussa?) lähetetään pelastamaan Jabba the Huttin siepattua poikaa. Anakinin harteille sysätään myös tyttö-padawan Ahsouka (kirjoitettiinko se noin?). Taustalla kieroilevat sithit.

Suosikkikohtiani leffassa oli ihan alku-alku-kohtaus, nauroin kippurassa suurella penkilläni; sekä kohtaus, jonka ainut repliikki on: "WHY?!"
Itse olen sitä mieltä, että Clone Wars oli SW-leffana täysi läppä, pikemminkin vain pohjustusta jollekin tv-sarjalle. Kävimme poikiksen kanssa katsomassa tämän ihan "hei-tuolla-alkaa-kohta-se-star-wars-leffan-näytös-on-kuulema-ihan-onneton-käydäänkö-kattomassa-ihan-vaan-huvin-vuoksi" -mentaliteetillä. Molemmat tykkäämme SW-leffoista ja tämän näkeminen oli melkein parodiamainen kokemus. Sinänsä leffa yllätti positiivisesti - kumpikaan meistä ei uskonut, että niin hyvät naurut saisimme. Elokuvan tahaton huumori sai ainakin minun vatsalihakseni kipeiksi.
Suosittelen SW-sarjaa diggaileville, jotka eivät kuitenkaan ota elokuvia liian tosissaan. Tämä pitää katsoa "ajatukset nollassa" -meiningillä. :P
Mitä muut ovat olleet mieltä?

//Niin juu, visuaalisesta ilmeestä, ei se ollutkaan niin paha mitä luulin, mutta Yoda näytti tavattoman hölmöltä! Kun sitä kerran näkee sen episodien I-III kunnolla animoidun Yodan, niin ei sitä edes kehtaa tyytyä kehnompaan jälkeen. Legendaarinen nukke tietysti asia erikseen!
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2008, 21:08:03 kirjoittanut Ginger »
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #203 : Syyskuu 06, 2008, 19:50:04 »
Tämä Clone Wars 3D:hän perustui siihen vuosina 2003-2005 julkaistuun ihanaan Clone Wars-piirrossarjaan, joka oli monta kertaa parempi kuin uuden trilogian leffat. Tämä 3D-juttu ei kyllä säilyttänyt yhtään samaa tunnelmaa.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa Fairplay

• "Let the games begin"
  • Vuotislainen
  • The shadows betray you because they belong to me!
  • Pottermore: GhostWombat47
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #204 : Syyskuu 08, 2008, 19:20:49 »
Tämä Clone Wars 3D:hän perustui siihen vuosina 2003-2005 julkaistuun ihanaan Clone Wars-piirrossarjaan, joka oli monta kertaa parempi kuin uuden trilogian leffat. Tämä 3D-juttu ei kyllä säilyttänyt yhtään samaa tunnelmaa.

Väärin vaan tämä perustuu tulevaan The Clone Wars piirrettyyn eikä vanhaan Clone Wars piirrettyyn
"Ah you think darkness is your ally? You merely adopted the dark. I was born in it, molded by it. I didn't see the light until I was already a man, by then it was nothing to me but blinding!"

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #205 : Tammikuu 04, 2009, 17:20:11 »
Noin viikko sitten haukuin nämä elokuvat ihan lyttyyn, nyt olen ihastunut niihin täysin :'D
Ennen kuin Kloonien hyökkäys ja Sithin kosto tulivat maikkarilta, morkkasin Star Warseja serkulleni mökillä (hän pelasi ko.play station 2-peliä).. Sitten näin nämä leffat ja NAM. Hayden Christensen ja Ewan McGregor ovat söpöjä!, mutta lisäksi juoni (varsinkin Darth Vaderin synty) upposivat minuun. En ikinä kehtaisi paljastaa tätä kavereilleni, kun palaan kouluun joululoman jälkeen. Itseasiassa en myöntänyt edes serkulleni, että tykästyin leffoihin. Sanoin vain näyttelijöiden olevan hyviä, varsinkin Hayden Christensen, Natalie Portman, Ewan McGregor, Christopher Lee ja Samuel Jackson... varsinainen tähtikaarti Tähtien sodassa.
Lainasin kirjastosta eilen (ja katsoin eilen) episodi 1:sen ja 2:sen. Aion lainata myös myöhemmät osat. Karsastan vähän niitä vanhimpia osia, kun en oikein jaksa uskoa, että 80-luvulla oltaisiin osattu tehdä uskottavia tiede-elokuvia. No, ennakkoluulot osoittautuivat ainakin uudempien osien suhteen vääriksi.

Anakin Skywalkerin ja Padmén rakkaustarina on vähän kömpelö, mutta he ovat silti niin kaunis ja filmaattinen pari. Toisaalta Anakinin rakkaus vaikuttaa enemmän 9-vuotiaan lapsen pakko saada-pakkomielteeltä. Anakinhan ihastui Padméen jo Pimeän uhkassa eikä ihastus haihtunut mihinkään kymmenessä vuodessa. Mutta ne Haydenin ihanat katseet Padméen Kloonien hyökkäyksessä sulattavat kyllä sydämeni. <3
Darth Vadereina Star Wars-leffoihin jonottaneet tieteisnörtit varmaan pitävät ihkutustani juuri syynä sille, miksi Anakin/Padmé ei oikein kuulunut vanhempien saagan osien joukkoon. :s
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Unissakävelija

• uneksija
  • Vuotislainen
  • Tavataan unissa tai unelmissa.
« Vastaus #206 : Tammikuu 04, 2009, 20:23:05 »
Tunnustaudun suoralta kädeltä täysiveriseksi faniksi jo hetkinen... viiden vuoden ajalta. En oikeasti ole scifi ihminen esimerkiksi nukahdin kesken Alienin ja melkein itkin kun kaveri pakotti katsomaan Star Trekkejä, mutta Star Warsit varastivat sydämeni välittömästi. Okei, ei aivan välittömästi. Näin ensimmäisenä Uuden toivon ja siitä jäi vähän sellainen "no-jaa"-fiilis, katsoin Imperiumin vastaiskun samaisen scifi-hullun kaverin painostuksesta ja sitten se oli menoa. Rakastin elokuvaa siitä asti kun idiootti-Luke (sori vaan, en ole koskaan pitänyt näin ylisankarillisista hahmoista) saa turpaansa wampa jäähirviöltä aivan lopputeksteihin saakka. Sen elokuvan loppu on aivan jumalaisen hyvä! Okei ep. V:n jälkeen Jedin paluu oli vain aivan pakko nähdä. Ostin vanhan trilogian omaksi kun boksit ilmestyivät Suomeen ja olen pitänyt niitä suurimpana aarteenani.

Uudemmat näin sitten hieman myöhemmin ja Pimeä uhka petti minut ja pahasti. Oikeastaan pidin elokuvassa ainoastaan kahdesta asiasta, joista ensimmäinen oli se suloinen pikkupoika joka esitti Anakinia ja toinen ihana Liam Neeson. Qui-Gon nousi suosikikseni heti Anakin/Vaderin ja Hanin jälkeen. Koin myös suuren yllätyksen, en tosin positiivista huomatessani että ärsyttävimpänä pitämäni hahmo Luke sai varteeenotettavaksi kilpailijakseen Jar-Jar Binksin. Toinen oli suuri parannus ensimmäiseen nähden, vaikka Christensenin näyttely vaikutti alkuun hieman... sanoisinko kömpelöltä (btw. mokaraita on aivan mahtava XD. joku kompuroi koko ajan. voi parkaa). Mutta Dooku... en voi sanoa kuin että rakastan Christopher Leetä, joka suorittaa kaikki pahisroolinsa niin mahtavalla tavalla.

Sithin kosto on ainoa elokuva, jonka pääsin koskaan katsomaan elokuviin ja ehkä minulla siksi on tietyllä tapaa erityinen suhtautuminen juuri tähän elokuvaan. Muistan jännityksen ja ihastuksen kun mentiin kaverin kanssa katsomaan se. Alkutekstien syöksyessä ruutuun olin täysissä fiiliksissä. Mikään elokuvan alku ei ole niin hieno. Ei koskaan. Mielestäni Sithin kosto oli uuden saagan helmi, Christensenkin oli petrannut huomattavasti ja pidin lopusta erittäin paljon.

Lyhyesti sanottuna minua kiehtoo Star Warsien tarinoiden/juonien inhimillisyys, joka on jännässä kontekstissa tämän avaruusympäristön kanssa. Useat hahmot ovat tavallista jännittävimpiä taivutellessaan yhteisön sääntöjä ja liikkuessaan ns. harmaalla alueella. Tunnustaudun muuten täydeksi Han/Leia -faniksi ( ei Ani/Padissa mitään vikaa ole, ihan kiva draama, mutta han/leiassa on enemmän potkua parina) ja pidän muutenkin hahmojen välisten suhteiden kehitystä uskottavana ja tärkeimpänä syynä siihen että pidän näistä elokuvista. Nopea paremmuusjärjestys vielä: 1. ep. V 2. ep. VI 3. ep. III 4. ep. IV 5. ep. II 6. ep. I.

Täällä kyseltiin onko kukaan nähnyt tuota 3D-animaatiota. Minä olen nähnyt senkin. Kaverini oli leffalput auki ja ilmoitti että me mennään sitten katsomaan Clone Wars. No, mitäs minä siihen. Hän maksoi joten en ruvennut valittamaan. En muista koskaan nauraneeni paremmin elokuvalle. Hauskin kohta oli ehdottomasti se, jossa Anakin repii Jabban poikaa sen jonkun jutun alta jonne se on ryöminyt (ei muista enää minkä) ja Anakin sanoo: "Come here, you little stinker." Kuiskasin kaverille tässä kohtaa: "Ajattele, jos se olis hoitanu Lukea." Kaveri katsoi minuun päin ja naurettiin sitä juttua varmaan 5 minuuttia (ihme ettei meitä heitetty ulos). Samaa mieltä olen Affun kanssa. Huumorimielellä kannattaa katsella.

Vielä nopeasti leffojen oheismateriaalista sen verran että kirjat olen lukenut suomeksi ilmestyneistä melkeinpä kaikki (paitsi ehkä ne uusimmat pokkarit) sekä muutamia englanniksi, ja en voi sanoa muuta kuin että vihaan sydämeni pohjasta kaikkia Luken ja muiden elämästä episodien jälkeen kertovia kirjoja. Luin ne sillä odotuksella että jossain herra Skywalker pääsisi hengestään, mutta olisihan se pitänyt arvata... Aivan sietämätöntä että Lukella pitää olla joka kirjassa uusi missukka, milloin Jade, milloin joku Callista tai joku Imperiumin ex-komentaja neiti... Luin jostain vuosi takaperin huhun että suunnitteilla olisi episodit 7-10, mutta toivon todella että ei tai mikäli on niin EI minkään C-luokan jatko-osa kirjojen perusteella.

May the Force be with you,
                                       -Unissakävelija

p.s hups, tuli aika pitkä kommentti
"Kaikki on mahdollista. Mahdoton vain kestää kauemmin."

Kvinttiympyrä

• Ankeuttaja
« Vastaus #207 : Tammikuu 04, 2009, 21:16:39 »
Ihana isoveljeni näytti minulle joskus miljoona vuotta sitten IV:n, johon jäin heti koukkuun, koska pienenä tyttönä tykkäsin siitä persoonallisesta droidikaksikosta, eli R2-D2:sta ja C-3PO:sta. Näin vanhempana jo vähän hävettää, kun jäi ne päähenkilöt vähän "paitsioon". Lukesta en oikein koskaan pitänyt, vaikka hyvännäkönen se oli ja rakastin hiuksia IV:ssä. Ja ei, en arvostele ihmisiä ulkonäön perusteella, mutta ne hiukset oli tosi ihanat :)

Lempihahmoni kautta aikojen on Anakin, jonka lievästi ylimielisestä, mutta kuitenkin uskollisesta persoonasta pidin. Sithin kosto on minulla vähän ristiriitainen kokemus, sillä inhoan sitä, miten Anakin muuttui Vaderiksi, ja sitä pahuutta. Toteutus ja tunnelma on ehkä parasta, mitä on nähty. Sen sith-inhon takia olenkin lukenut ja tehnyt paljon ficcejä, joista useimmat englanniksi, koska suomenkielisiä fic-sivustoja ei (?) ole. Ja kaikista inhottavin hahmo ikinä on Palpatine. Ja tietysti "Keisari", samaa henkilöähän he ovat.

Unissakävelijan sijaan en oikein koskaan sulattanut Han/Leiaa, sen sijaan Padmé/Anakin oli must alusta lähtien. Kloonien sodassa se fluffi oli ihanaa :) Yleensä ficcejä kirjoitellessa karsastan vanhempi/nuorempi -paritusta, mutta siinä leffassa se oli lähinnä söpöä, kun Anakin oli niin iloinen ja leikkisä, ja Padmé taas vähän vanhempi, mutta kumminkin viattomampi.

Obi-Wanista olen pitänyt aina myöskin, ja siksi vanhoista elokuvista uskallan sanoa, että Uusi toivo on jollain tavalla kaikista hauskin katsoa, vaikkei se voita VI:n taisteluita tai muuten juonta.

Tekisi mieli kommentoida miljoonilla muillakin asioilla, mutta en voi sitä tehdä, sillä muuten koko foorumi täyttyisi mielipiteilläni. Bye.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #208 : Tammikuu 09, 2009, 20:26:55 »
Näin netistä version, jossa viimeiseen episodiin oli muokattu Hayden Christensen aaveeksi esittämään Anakin Skywalkeria, kun Luke näkee hänet Yodan ja Obi-Wanin rinnalla. Liikuttavaa..
Olen alkanut myös pitämään yhä enemmän Anakin/Padmé-parituksesta, heidän rakkaustarinansa on niin traaginen ja melkein verrattavissa Julia/Romeo-asetelmaan. Aww. Niin elokuvan kannalta mahtavaa, että juuri Anin yritys pelastaa Padmé lopulta johti molempien tuhoon.
Argh.

Toivon, että episodeista 4-6 tehtäisiin uudet, nykyaikaiset versiot, joissa Anakin palaisikin entiselleen ja olisi taas NAM... ;) Dart Vader ei oikein sytytä Hayden Christensenin tapaan :'-D No ehkä tämä saattaisi vain pilata kaiken... Juuri tuo Anakinin kohtalo tekee SW:ista niin koukuttavia.

Onko SW:sta olemassa DVD-boksia, jossa olisivat mukana kaikki kuusi elokuvaa? Ainakin Amerikassa tällainen taitaa olla saatavilla, mutta onko suomenkielisillä teksteillä varustettua boksia saatavilla?

En ole vieläkään nähnyt osia 4-6, tavallaan säästelen niitä :}
Ihana tunne, aivan kuin olisin löytänyt Harry Potterit uudelleen ja minulla olisi puolet niistä lukematta. Toisaalta eivät SW:t ihan Potterien (kirjojen) tasolle kipua.. Mutta silti, hyvä löytää uutta viihdykettä.

//Huhutar muokkasi kaksi viestiä yhdeksi
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2010, 22:49:48 kirjoittanut Huhutar »

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #209 : Tammikuu 18, 2009, 18:52:35 »
Toivon, että episodeista 4-6 tehtäisiin uudet, nykyaikaiset versiot, joissa Anakin palaisikin entiselleen ja olisi taas NAM... ;) Dart Vader ei oikein sytytä Hayden Christensenin tapaan :'-D No ehkä tämä saattaisi vain pilata kaiken... Juuri tuo Anakinin kohtalo tekee SW:ista niin koukuttavia.
Minä taas toivon/uskon hartaasti ettei niistä tehdä uusia versioita. Herranjestas, ne ovat niin loistavia ja upeita klassikkoteoksia joita ei missään nimessä pidä mennä uusimaan. Se olisi suorastaan häväistys, jos ne aidot ja alkuperäiset mentäisiin muokkailemaan uudempien tasolle. Varmasti niin moni Star Wars -fani nousisi barrikaadeille moista vastaan, että Lucas tajuaa olla moiseen ryhtymättä. :)
Harrison Ford on ainoa oikea Han Solo, Mark Hamillia Lukena ei kukaan voi korvata ja Alec Guinness on ilmiömäinen vanhana Obi-Wanina. Todennäköisesti uusintaversiot olisivat sen verran kärsimystä minulle, että jättäisin ne katsomatta...

Toisaalta nämä animaatiot ovat yllättävän rankka rimanalitus... Jos väkisin tarvitsee animaatiota tehdä, niin sitten kyllä olisi syytä uhrata grafiikkaan enemmän - monet Disney-animaatiotkin ovat tasoltaan laadukkaampia. Katselin tässä juuri eilen tv:stä yhden jakson ja ei hyvänen aika... *shock*
Luulisi Star Warsin kannattavan ihan oikeilla näyttelijöillä tehtynä paljon paremmin.

Olen siis juu Star Wars -fani. :) Pienestä pitäen ollut, mutta fanius on viime vuosina edennyt hieman syvemmälle tasolle. Melkeinpä jo jonkinasteinen friikki voisin olla jonkun mielestä. Itse karsastan tuota sanaa...
Episodit 4-6 ovat minulle niitä aitoja oikeita, mutta kyllä 1-3 ovat hyviä myös. Vanhoissa vain on enemmän sitä jotakin.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Lilthy

• Toisinaanajattelija
  • Vuotislainen
  • Aliavaruushäiriö
« Vastaus #210 : Tammikuu 19, 2009, 22:08:39 »
(Sisältää paikoitellen spoilausta.)

Hyvä on, myönnetään, rakastan tätä elokuvasarjaa. :) En muista milloin näin ensimmäisen Star Warsini, joskus pienenä isän kanssa todennäköisesti. Muistan että silloin en oikein ymmärtänytkään juonesta mitään, kun taisin katsoa leffat väärässä järjestyksessä ja liian pitkin väliajoin. Muutama vuosi sitten näin Sithin koston, ja vaikken muistanut mitään muista leffoista ja siksen käsittänyt juonta, pidin siitä silti. Joskus hiukan myöhemmin päätin katsoa kaikki SW:t putkeen saadakseni kokonaiskuvan, joten hankin käsiini alkuperäisen trilogian ykkösosan, sillä ajattelin olevan järkevintä aloittaa katsominen siitä. No, katsoin sitten kaikki kuusi leffaa lähes putkeen ja rakastuin tarinaan. :) Sittemmin en edes ole laskenut kuinka monta kertaa olenkaan sarjan katsonut. Itse asiassa viimeksi halusin pitää SW-maratonini pari päivää sitten, ja tänään katsoin viimeisen osan.

Lainaus käyttäjältä: Letizia
Minulle, ja luultavasti monille muille elokuvat valmistumisjärjestyksessä nähneelle, Tähtien sodan päähenkilö, sankari, kiinnostavin hahmo ja samaistumisen kohde on nyt ja aina Luke Skywalker. Anakin on ("vain") Luken isä, ja tuleva Darth Vader. Tietysti kolmosepisodissa kiinnostavaa oli nähdä, miksi Anakin kääntyi. Tarinaan suhtautuu väistämättä eri tavoin riippuen siitä, tuleeko "Luke, I am your father" yllätyksenä, vai ajatteleeko Luken nähdessään että "Ahaa, nyt astuu näyttämölle Anakinin poika."

Tästä voisin kertoa oman näkökulmani elokuvien päähenkilöön. Periaatteessa voisin sanoa katsoneeni leffat ilmestymisjärjestyksessä, sillä aiemmin en todellakaan ollut tarpeeksi "vanha" ymmärtämään juonen kehitystä. Tosin siitä eteenpäin olen kyllä katsonut sarjan putkeen kronologisesti, sillä niin juonenkulusta tulee ehyempi. Itse pidän koko sarjan kiinnostavimpana henkilönä Anakinia. Episodeissa I-III päähenkilönä on siten tietysti Anakin, mutta IV-VI-episodien päähenkilönä pidän silti Lukea ajattelematta häntä "vain" Anakinin pojaksi. Btw, "I am your father" -kohtaus ei valitettavasti tullut minulle yllätyksenä, kun ottaa huomioon että se on sentään elokuvahistorian tunnetuimpia kohtauksia, ja eiköhän suurin osa leffoja näkemättömistäkään tiedä siitä. :> (En tiedä onko tätä mainittu täällä vielä, mutta kun minulle kerran tarjoutui tilanne pilkunviilaukseen... ^^ Yleinen käsitys tuosta kuuluisasta repliikistä on väärä, ja oikea muoto olisi "No, I am your father". No mutta joo. :))

Kuten mainitsinkin, Anakin on suosikkihenkilöni. Vaikka Hayden Christensenin ulkonäölläkin on hieman osuutta asiaan (:D vaikkei se näytellä osaakaan), syy mielenkiintoisimman hahmon titteliin löytyy kuitenki Anakinin kohtalosta. Köyhä orjapoika saa tilaisuutensa ja mutkien kautta kouluttautuu jediksi. Rakastuessaan ja halutessaan olla jotain suurempaa hän onnistuu tuhoamaan sekä Padmen että tavallaan itsensä. Tässä kohtaa todella säälin häntä, kun hän kaiken kokemansa katkeroittamana tulee Darth Vaderiksi. Ja kun hän viimein tajuaa virheensä ja pelastaa Luken... Viimeinen kohtaus kuudennessa leffassa on koko sarjan koskettavin, ja kyynelehdin siinä vieläkin. :) Luke polttaa isänsä ruumiin koko muun galaksin juhliessa (se loppumusiikki on ihana!), ja kun hän sitten näkee isänsä "haamun"... Nuoren Anakinin muuttaminen tähän uuteen versioon on minusta hieno ratkaisu, se sitoo koko sarjan yhteen koskettavalla tavalla, kun Anakin palaa haamuksi sellaisena kun hän oli ennen.

Kaksi muuta suosikkihahmoani ovat Han Solo ja Luke. Hanista pidän niiden repliikkien <3 ja karisman vuoksi, Luke taas... en tiedä, häneen kai samaistuin ensimmäisenä, ja yhä pidän hahmosta. Itse asiassa SW:ssä on paljon ihania hahmoja, en jaksa luetella kaikkia. :) (Mutta valitettavasti myös rasittavia sellaisia.) Ai mutta pitää mainita Kloonien hyökkäyksessä se kiinalaisen näköinen jedityttö, jota näkyi taustalla vain aina silloin tällöin. En tiedä miksi, mutta hän kiinnitti huomioni. :D

Star Warseissa pidän yleisesti juonen kehittymisestä ja juuri Anakinin kohtalosta. Vanhat tai uudet episodit eivät olisi yksinään niin hyviä kuin kaikki yhdessä, sillä kumpikin tuo syvyyttä toiseen. Tarinassa mielestäni on hienoa juuri henkilöiden keskinäiset jännitteet ja niiden kehittyminen, ja näiden suhteiden vertailu uudessa ja vanhassa trilogiassa. (Okei, tämä viesti meni nyt aika ihasteluksi, joten lienee oikein hyvä myös mainita, etten minä SW:ja täysin hyvinä pidä! :) On monia tylsiä kohtia (kuten ykkösen ajokilpailun pitkittyminen, liian pitkät taistelut) ja muuten vain huonoja kohtia (paikoitellen liialliset erikoistehosteet, huonosti toteutetut kohtaukset, kökkö dialogi varsinkin Anakin/Padme).)

Ärsyttää muuten, että SW:t on leimattu scifi-friikkien leffoiksi (ainakin mitä minä olen kokenut). Mainitsin joskus kaverilleni löytäneeni kirpputorilta vihdoinkin yhden vielä itse näkemättömän episodin VHS:sänä, ja ensimmäinen kommentti oli: "Et kai sä vaan tykkää niistä?" ja sellainen huoh-noloa-katse. Enpä sen jälkeen ole pahemmin kehdannut kenellekään mainita tykkääväni Star Warseista aika reilustikin. Hmh.

(Ja minähän tahdon oman Millenium Falconin <3)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2009, 23:56:28 kirjoittanut Lilthy »
Menestykseen on kaksi sääntöä:
1) Älä koskaan paljasta kaikkea.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
« Vastaus #211 : Tammikuu 25, 2009, 13:18:54 »

III:sta vaivaa eniten huono dialogi. En ensimmäisellä kerralla kiinnitänyt siihen huomiota, mutta totta kai kun siitä luki niin alkoi siihen kiinnittää huomiota.

Allekirjoitan. "General Grievous, you're shorter than I expected."

Minustakin alkuperäinen trilogia näyttelijäkasteineen on paras. Se että Sebastian Shawin naaman päälle laitettiin Hayden Christensenin pärstä, oli todella tunnelman pilaavaa. Onneksi eivät sentään maskin poisottokohdassa editoineet Haydenia siihen.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa Elosäde

• Wanhus
  • Vuotislainen
« Vastaus #212 : Tammikuu 27, 2009, 18:01:10 »
Kolmosen juoni:

"I´m happy."
"No you´re not."
"You´re right."
"Boy did I bet on the wrong side of the force"

:http://www.youtube.com/watch?v=nUiiaX4gX2w :'D
Offia, eikä tuo viimeisin Obi-wanin lause ole "Boy did I bet on the wrong horse" ?? Ei kai minun korvat voi niin paljon heittää?

Tässä taannoin tuli katsottua ne kaikki vanhat ja sitten juuri tuo kolmas uusi. Kyllä vanhoissa on jotain juonta ja näyttelijätkin jollain tapaa onnistuvat rooleissaan. Uusissa meno on paljon tönkönpää, totuus pysyy: George Lucas ei ole henkilöohjaaja. Hän on onnistunut luomaan ainutlaatuisen tarinan, henkilöt ja maailman, mutta dialogi on aika kalseaa hetkittäin. Tuntuu että jossain vuorosanat vai luetaan, ja jos halutaan jotain voimaa niin huudetaan.

Ei kuitenkaan kokonaan teilata, nuorempana fanitin ihan täysillä! Lempparini on ehkä Imperiumin vastaisku, tai Jedin paluu. Nykyään tuntuu että monessa on hienoja kohtia, mutta myös aika tylsähköjä pätkiä... karvanallet ei enää sytytä, mutta siihen vaikuttaa kyllä tuhottoman monet katselukerrat. Uusimmista elokuvista täytyy sanoa, että jollain tasolla pidän Pimeyden uhasta, se on kuitenkin ensimmäinen Star Wars, jonka olen nähnyt (sen jälkeen näin vanhat ja sitten loput uudet), eikä Jar Jar ollut aikoinaan ollenkaan häiritsevä, nykyäänkin vain hetkittäin koen hänet turhana.

Hahmoista pidän Darth Vaderista, pidin myös nuoresta Anakinista. Hayden vaan ei oikein napannut, vaikka ihan kivan näköinen onkin :) Tosin pidän kyllä melkeinpä kaikista hahmoista, useimmista ainakin jossain vaiheessa.
"Insinööri on ihmisenä osaamistaan suurempi ihme" -Esa Saarinen

Poissa Cirael

• Kelmeä kalmankoira
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixWolf25005
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #213 : Tammikuu 30, 2009, 18:57:55 »
Aivann! :D Eksyin nyt tänne topiciin. Star Warssit ovat ihan minun LEMPPARI elokuvia, edes Potterit eivät niitä voita. Potter kirjat jyrää Star Wars kirjat ihan täysillä, mutta elokuvista nämä ovat ihan lemppareita.
Omistan kaikki että VHS:inä, että DVD:inä. Ihan pikkuisena äitini tutustutti minut näihin ja tässä on varmaan nyt jotain 10 vuotta fanitettu ihan kybällä. Osaan paljon reploja ja joitain kokonaan. Hyllyllinen Star Wars tavaraa ja tämän vuoden kaikki lukiokuvistyöt liittyy Star Warssiin, lukuunottamatta tuota yhtä Potter työtä. ;)

Aivan loistavia elokuvia. (Paitsi että 'Pimeästä Uhkasta' minä en pidä, se on jotenkin tylsä), mutta kaikki muut ovat ihania, niin vanhat kuin uudetkin. Paha vaan, että melkein kukaan kavereistani ei tykkää näistä elokuvista ja jauhan aina yksinäni näistä, niin että muilla menee jo hermostot solmuun. :DD

Aivan mahtavat näyttelijävalinnat. Vanhoissa esim. Harrison Ford, joka on näissä Indiana Joneseissakin, mitkä kuuluvat myös minun top 10-listalleni. Luken näyttelijä on kanssa ihan ok, paitsi jotenkin tuntuu, että se jotenkin öh.. kasvonpiirteiltään rupistui aika pahasti sen 'uuden toivon' jälkeen. Olen kamala, tiedän, mutta näin minä ajattelen.

Uusissa taas Evan McGregor... En itse näyttelijästä tykkää, enkä hänestä oikein muissa leffoissa mitä olen nähnyt, mutta Star Warssit hän vetää loistavasti, etenkin tykkään hänestä Revenge of the sithissä, mutta mikään ei voita Hayden Christenseniä<3 Aww. :D Loistava näyttelijä vaikka missä! : D Star Warsit, Jumper, Awake, Factory Girl (tästä leffasta en tykkää, mutta Hayden vaan osaa), Life As A House, Candyman, Virgin Territory ja vaikka mitkä. Miettikää George Lucasilla oli kaiken maailman suosittuja näyttelijöitä, kuten joku Leonardi Di Caprio ja jotain, mutta hän osasi valita Haydenin. Loistava miekkonen tuo Lucas :3

Star Warssien kanssa olen myös pitänyt kaikkien elokuvien Maratonin. ;) Rasittavaa ja väsyttävää, mutta hauskaa ja se tunne kun on kestänyt loppuun saakka. Kokeilkaa fanit ihmeessä jonakin sateisena lomapäivänä, kun haluaa viettää yksin kotona sellaisen koti päivän. :D

Vanhoissa Star Warsseissa ihmettelen syvästi sitä, miten niistä on saatukkin niin upeita, sillä miettikää nyt!! Silloin ei ollut mitään kunnollisia koneita millä oltaisiin voitu tehdä kaikkia erikois tehosteita sun muuta. Ainut asia mikä niissä vanhoissa hämää on se, että kun niissä on tehty ne alukset niin vanhahtaviksi ja kuutiomaisiksi ja sitten kun vertaa uusiin, vaikka käytännössähän niiden pitäisi olla sitä vanhahtavampaa aikaa. Ei se tosin kyllä maailmaa kaada. Star Warssit on parhaita!:)
"I solemnly swear that I'm up to no good", kuiskaa pieni rohkelikkotyttö Cirael kaivaessaan kelmien kartan taskustaan ja piiloutuu kivipilarin taakse, juuri ennen kuin Voron silmät ehtivät saavuttaa leikistään innostuneen noitatytön.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
« Vastaus #214 : Tammikuu 31, 2009, 11:04:09 »
Ainut asia mikä niissä vanhoissa hämää on se, että kun niissä on tehty ne alukset niin vanhahtaviksi ja kuutiomaisiksi ja sitten kun vertaa uusiin, vaikka käytännössähän niiden pitäisi olla sitä vanhahtavampaa aikaa.

Tätähän on selitetty sillä että Vanhan Tasavallan aikana alusten ulkoasumuoti oli näyttävämpi kun taas Imperiumissa pyrittiin alusten yksinkertaistettuun ja koruttomaan muotoon.

Poissa Hippogriff

• :)
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SicklePotion51
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #215 : Helmikuu 05, 2009, 09:41:21 »
Mestarit Kenobi ja Skywalker (Anakin on elokuvassa heti alkusekunneilta jedimestari, vaikka mielestäni saa sen tittelin vasta episodi 3:n alussa?) lähetetään pelastamaan Jabba the Huttin siepattua poikaa.

Ei, minusta se oli niin ettei Anakin saanut jedimestarin arvoa kolmosessa, vaan pääsi neuvostoon ilman arvonimeä. Joten miten on mahdollista että hän on 2-3 välisenä aikana jedimestari? ;o

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
« Vastaus #216 : Helmikuu 07, 2009, 20:08:17 »
Anakin Skywalker sai jediritarin arvon kloonisodissa, kakkosen ja kolmosen välissä. Jedimestarin arvoa hän taas ei saanut missään vaiheessa, vaikka hänet nimitettiinkin neuvostoon "Revenge of the shitissä".

Poissa Uppo

• -outo
  • Vuotislainen
« Vastaus #217 : Maaliskuu 12, 2009, 19:07:53 »
Minä olen nähnyt kakkosen,kolmosen,nelosen,vitosen ja kutosen. Paras on kutonen, koska se on kiva ja jännä. Huonoi noista on kolmonen. Se on niin tylsä.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Minun lempihahmot ovat Han Solo ja Leia.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #218 : Huhtikuu 05, 2009, 13:25:18 »
Kuluneen viikon aikana olen sitten viimeinen katsonut läpi vanhemmankin trilogian, eli Uuden toivon, Imperiumin vastaiskun ja Jedin paluun. Kyllä, kutsun itseäni elokuvaharrastajaksi, vaikka klassisen Star Wars-sixolyn vasta nyt olenkin nähnyt kokonaisuudessaan. Uudempi trilogia on minusta parempi, mutta luultavasti siihen vaikuttaa juuri tämä että näin ykkösen, kakkosen ja kolmosen ennen vanhempia osia.. Hayden Christensen on vain niin suloinen... Ja McGregorin puhetapa samaten.. :') Ennen kaikkea Sithin koston tragedia vakuutti, ettei Star wars ole pelkkää tähtien sotaa.
No, olihan Harrison Fordkin hyvä näyttelijä.. Mutta uudessa trilogiassa on sentään Jackson ja Lee, joten uudempi trilogia voittaa mielestäni ainakin näyttelijäkaartinsa puolesta. Varsinkin Leia oli jotenkin kökkö.. :F
Vanhassa trilogiassa parasta on varmaan musiikki, koomisuus sekä seikkailumaisuus (en keksinyt parempaa sanaa). "Luke I´m your father" on sopiva juonen käänne, jonka tosin tiesin jo etukäteen kun leffat kerran järjestyksessä katsoin.. 1,2 ja 3 ovat enemmänkin Anakinin kasvutarinaa.
Pahinta vanhassa trilogiassa ovat kaikki karvaiset eliöt :'D Ewokeista tuli lähinnä mieleen Uppo-nalle-lauma. Chewbaccan mölinää kuunnellessa meinasi mennä hermo.. R2D2 oli paljon söötimpi kuin mitkään avaruuskarvapallot.

Kokonaisuutena saaga on mielenkiintoinen ilmiö. Leffoja katsellessani tuumin aina, miten uudempi ja vanhempi trilogia limittyvät toisiinsa. Ja on hauskaa kuvitella, miten kolmekymmentä vuotta sitten ihmiset jonottivat innoissaan katsomaan Star warsia ensimmäistä kertaa. Star wars-elokuvissa on kerta kaikkiaan nostalgiaa, jota muiden elokuvien on vaikea saavuttaa, tuskin edes LotR-trilogia, vaikka se onkin monella tapaa nykyaikaisempi (vielä)..
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2010, 06:50:00 kirjoittanut Röhkö »

General Grievous

• Ankeuttaja
« Vastaus #219 : Huhtikuu 08, 2009, 19:55:41 »
Minunkin on aivan pakko sanoa tähän väliin että Star Wars saaga on yksi nerokkaimmista elokuvita ikinä. Ja ne jotka mollaavat uusia osia, voin sanoa, että minä pidän niistä yhtä paljon kuin vanhemmista. Idea on tärkein, ei väliä miten ne ovat toteutettu. Sama pätee myös uudessa Clone Wars elokuvassa sekä, pakko poiketa nopeasti aiheesta, TV- sarjassa. Aivan mahtavia. Aluksihan se herätti epäilyksiä kun sai tietää Lucasin tekevän moisen tempun, mutta jälkeenpäin voi vain sanoa että hyvää työtä. Jaksotkin ovat parantuneet koko ajan.

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
  • We are waiting for you, Coraline
« Vastaus #220 : Marraskuu 29, 2009, 21:32:28 »
Minusta vanhat star warsit voisi tehdä uudestaan. Ne ovat jotenkin synkkiä (johtunee imperiumista) Niissä ei näytetty oikein mitään monia planeettoja tai ihmisten elämää kun imperiumi tuli. Olisi voitu näytää keisari palpatinen elämää corucantilla ja olisi voitu näyttää kun hän hajotti imperiumin senaatin ymymym.
Uudet olivat kaikkein parhaita MUTTA SE HARMITTI ETTÄ ANAKIN PALOI :( Kannatin uusissa henkeen ja vereen Itsenäisten aurinkokuntien Konfederaatiota ja miksi anakin tappoi hallituksen :(

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #221 : Marraskuu 29, 2009, 21:38:22 »
Minusta vanhat star warsit voisi tehdä uudestaan. Ne ovat jotenkin synkkiä (johtunee imperiumista) Niissä ei näytetty oikein mitään monia planeettoja tai ihmisten elämää kun imperiumi tuli. Olisi voitu näytää keisari palpatinen elämää corucantilla ja olisi voitu näyttää kun hän hajotti imperiumin senaatin ymymym.
Ei missään nimessä vanhoja uusiksi, herranjestas sentään! Ennemmin sitten voisi tehdä ohjelmaa noista muista tapahtumista erikseen (niistä kai on ollutkin jonkinlaista animaatiosarjaa tms.), ei sitä koko systeemiä tarvitse uusiksi laittaa.
Minä tykkään ennemmin lukea kirjoista noita, en niinkään välitä, vaikkei mitään elokuvia tulisikaan. Kumminkin nuo perusjutut on nähty, jolloin voi itse siitä johdatella loput oman mielikuvituksen kautta.

En vain ole katsonut 3.osan loppua kun en halua nähdä sitä kun Anakin kuolee ja hänestä tulee Dart Vader ;(
Eihän Anakin periaatteessa kuole, vaikka hänestä tuleekin Darth Vader. Kieltämättä tuo kolmosleffan loppu on kyllä surullinen.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa loorry

• Vuotislainen
« Vastaus #222 : Joulukuu 03, 2009, 00:17:12 »
Hienoja elokuvia. Jokaisen leffan paraskohta on melkein Alkutunnari. Okei...toi ei kuulostanu kovin hyvältä, mutta siinä vaan on ihan mieletön meininki ku se alkutunnari pärähtää soimaan.

Enää en oo niin mieletön fani,  mutta pienenä olin kyllä aivan rakastunu Star Warssiin. Jokanen puun oksa ja kepakko ja tanko, ja leikkimiekka ja mitä niitä onkaan oli aina valomiekka.

Vanhat on tietenkin parempia, kun uudet, mutta on toki uusillakin leffoilla hetkensä. Star Warssit (varsinkin vanhat) on tehty kyl ihan uskomattomalla kekseliäisyydellä! 70-luvulla tehtyjä elokuvia, ainakin nelonen, eli onkos se sitte "New hope". Se avaruus on tehty kyl erinomaisen taitavasti sen ajan tekniikkaan nähden. Joku jo puhukin tästä, mutta mustakin se on hiukan hölmöä, että uusissa Star Warsseissa on paljon nykyaikasempi meininki ku vanhoissa. On kaikkia ihme laitteita, kaikki on kiiltävää ja prameeta ja ties mitä. Alukset on paljon monimutkasempia. Onhan se nyt hei vähän pöljää. Oon omassa päässä kuitannu sen silleen, että vanhoissa Star Warsseissa jotka ovat siis myöhempää aikaa, eletään jonkin sorttista lamaa, kun Keisari on päässy valloilleen ja siks, kaikki on vähän kuluneemman näköstä, ja yksinkertasempaa...Oikee syyhän on se, että uudet leffat(vaikka onki vanhempaa aikaa) on myöhemmin tehty ja olishan se tavallaan tyhmää jättää kaikki mageet erikoistehosteet ja värkit käyttämättä vaan siks, että vanhoissakaan ei ollu...

Juu vanhat leffat on kaikki tosiaan upeita mestariteoksia. Uudet vähän huonompia, mutta uusista paras on kuitenki 3. Siin ollaan hyvin onnistuttu luomaan sellanen tosi synkkä, ahdistava ja samaan aikaan viel surullinen tunnelma siihen leffan loppuun. Darth vader rupes saamaan multa paljon enemmän sympatiaa kolmosen jälkeen.

Poissa Argetlam

• Vuotislainen
« Vastaus #223 : Joulukuu 05, 2009, 11:54:58 »
Lainaus
Vanhassa trilogiassa parasta on varmaan musiikki, koomisuus sekä seikkailumaisuus (en keksinyt parempaa sanaa). "Luke I´m your father" on sopiva juonen käänne, jonka tosin tiesin jo etukäteen kun leffat kerran järjestyksessä katsoin.. 1,2 ja 3 ovat enemmänkin Anakinin kasvutarinaa.

Tuota "Luke, I'm your father" ei kylläkään ikinä tapahtunut. Todellisuudessa puheenvuorot kuuluvat:

DV: Obi Wan never told you what happened to your father.
LS: He told me enough. He told me you killed him.
DV: No. I am your father.

Siitä että Clone Warsia käyttää lähteenä en oikein ymmärrä, mielestäni oikea tarina on vain kuudessa elokuvassa. Ja niissä Anakinista ei tehdä mestaria eikä hän myöskään mene pelastamaan mitään poikaa... Suoraan sanoen Clone Wars on mielestäni turhaa pelleilyä!

Kaikki osat moneen kertaan nähneenä mielestäni parhausjärjestys on III, V, VI, IV, II, I. Ykkönen ja kakkonen ovat ihan toivottomia, mutta kolmonen palauttaa vanhan loiston (ja menee mielestäni ohikin). Ehkä pidän hieman liikaa traagisista lopuista, mutta pidän eniten juuri kolmosen lopusta siitä hetkestä lähtien, kun Anakinista tulee Darth Vader. Ja musiikit siinä lopussa, varsinkin jedien kuollessa, ovat mahtavat. Muutenkin musiikki on yksi tärkeimmistä elementeistä koko sixologiassa.

Lempihahmoni ovat Yoda, Darth Vader ja Chewbacca.

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #224 : Huhtikuu 14, 2010, 22:46:25 »
Kaikki on tullut katsottua ihan viisi, kuusi vuotiaana. Ovat vain niin parhaita!!

Ehkä paras on tämä [onkos se nyt ensimmäinen??] jossa siis Qui-Gon Jinn on mukana. Tämä hahmo on lempi hahmoni ehkä juuri viisautensa ja rauhallisuutensa takia. Star Wars on tosiaankin minun leffojen top 5 listalla! Eihän sitä poiskaan voisi jättää.

Mutta tätä clone wars juttua en käsitä! Kuka vattu teki star warssista lasten sarjan?? Tehkää vaikka lisää OIKEITA star warsseja eikä mitään lasten kuminaamaleffoja! Jodakin niissä ties mikä heinäsirkka!

Juuh, mutta ajattelin nyt vielä esittää kysymyksen tähän loppuun:
Jos sinulla olisi valosapeli [jedimiekka^^] minkä värinen se olisi?
Minun olisi vihreä, juuri Qui-Gon Jinnin takia.
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi