Kirjoittaja Aihe: Nuorisokulttuurit  (Luettu 1702 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
Nuorisokulttuurit
« : Lokakuu 16, 2011, 22:51:39 »
Nykynuoriso on outo, monia raivostuttava ja 'monipuolinen'. On pissiksiä, fruittareita, punkkareita, peikkiksiä, ernuja, taviksia, gootteja, hevareita, nörttejä, poikatyttöjä, emoja, hiphoppareita, Lolitoja, Gothic Lolitoja, Gyaruja, Hippejä, kapinallisia, rokkareita, Casualsseja, lättähattuja, peltoautoja, Teddyjä ja vaikka mitä.

Mihin itse kuulut? Vai etkö kuulu mihinkään? Tahtovatko muut ihmiset sijoittaa sinua johonkin tiettyyn ryhmään tai väittääkö joku homoksi jos olet mies ja sinulla on pinkki paita? Mitä mieltä olet näiden nuorisokulttuurien välisistä suhteista toisiinsa? Ja mitä mieltä ylipäätään olet nykynuoriso kulttuurista?

Poissa Neithan

• Vuotislainen
Vs: Nuorisokulttuurit
« Vastaus #1 : Lokakuu 16, 2011, 23:18:11 »
Mielenkiintoista! Täytyy myöntää, etten ymmärtänyt edes puolia noista... tyyleistä? :'D

Jos pitäisi lokeroida itseni johonkin niin olisin varmaan... hmm... umm.... öh, ulkopuolinen? En kuulu mihinkään noista ryhmistä, mutta en myöskään ikinä hakeutunut kenenkään seuraan joten jäin kaverini kanssa ulkopuolelle. Tällä hetkellä en ole ikäisteni lasten kanssa tekemisissä, joten periaatteessa en kai kuulu mihinkään 'nuorisokulttuuriin.'

Paitsi netissä olen ehdottomasti Potterfani.

Poissa aivokas

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #2 : Lokakuu 17, 2011, 08:37:38 »
Jännää. Itse olen muiden ihmisten mielestä hevari, tosin rokkariksikin minut joku saattaisi luokitella. Kuljen mustissa ympäri vuoden, napit korvilla (joista kuuluu lähes aina metallimusiikkia) ja omistan melkoisen kasan bändipaitoja ynnä muuta tavaraa. Kaikki tuntevat minut "Nightwish-tyyppinä" sillä jo nelosluokalla olin ko. bändin hurja fani :) Ulkoilmaa lähden uhmaamaan mustat tennarit tai maiharit jalassa. Kaveripiiriini kuuluu muita hevareita, mutta paras kaverini täällä on kyllä ihan... luokittelematon :D Joten seurani ei ainakaan riipu siitä, onko kaveri hevari/pissis/emo. Mulle se on ihan sama, kunhan tyyppi on vain mukava.

Noista pinkkipaitaisista miehistä puheenollen, meidän luokalla yksi poika pukeutuu pinkkeihin vaatteisiin, eikä häntä pidetä homona :) Eikä hän todellakaan sitä edes ole.
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Lokakuu 17, 2011, 18:50:28 »
Mielestäni tällainen luokittelu on aivan järjetöntä. Usein eri nuorisokulttuuriryhmittymien kanssa käy niin, että joitakin syrjitään tai väheksytään muuten. Jos ei esimerkiksi olisi sellaista ryhmää kuin "gootit", saattaisi hyvinkin olla niin, etteivät ihmiset heti ensikuulemalta/näkemältä väheksyisi. Mutta maailma on millainen on, eikä siihen oikein voi vaikuttaa, paitsi tietenkin omalla käyttäytymisellään.

Itse voisin olla rokkarin, punkkarin ja emon sekoitus. Ainakin minua koulussa kutsutaan kovasti emoksi, ja rokkariksikin joskus. Mustaan pukeudun, meikkaan vahvasti, kuuntelen rokkia kuulokkeista ja sen sellaista. Lähinnä otan emoksi, rokkariksi ja "punkiksi" kutsumisen kohteliaisuutena, joten minua se ei todellakaan haittaa että olen luokiteltu johonkin nuorisokulttuuriin.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2012, 17:18:29 kirjoittanut Miss Zora »
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #4 : Lokakuu 17, 2011, 20:28:24 »
Mielestäni tällainen luokittelu on aivan järjetöntä. Usein eri nuorisokulttuuriryhmittymien kanssa käy niin, että joitakin syrjitään tai väheksytään muuten. Jos ei esimerkiksi olisi sellaista ryhmää kuin "gootit", saattaisi hyvinkin olla niin, etteivät ihmiset heti ensikuulemalta/näkemältä väheksyisi. Mutta maailma on millainen on, eikä siihen oikein voi vaikuttaa, paitsi tietenkin omalla käyttäytymisellään.

Olen samaa mieltä. Siinä ei ole mitään ongelmaa, että tosiaan puoliksi tahattomasti tai tahtomalla "viestittää" omia mielenkiinnon kohteitaan tyylillään, mutta sellainen yli menevä lokerointi pistää vihaksi. Myöskin kulttuureihin liittyvä yleistäminen on rasittavaa, eihän esimerkiksi musiikki ja pukeutumistyyli ole välttämättä millään tapaa suoraan yhteydessä esimerkiksi mielipiteisiin, asennoitumiseen jne.

Itse en varmaankaan edusta mitään selvää kulttuuria. Pidän joistakin bändipaidoista (Ironmaidenfanipoikaköhköhköhköh), mutta muulta osin pukeudun -joiden mielestä eittämättä äärimmäisen tylsästi- farkut+t-paita+joku huppari tms. -yhdistelmään oikeastaan päivittäin, joten... Joo.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #5 : Lokakuu 18, 2011, 14:26:15 »
Mielenkiintoinen aihe.
Kavereiden mukaan olen ihan selvä poikatyttö ja luokittelen itseni suurimmaksi osaksi poikatytöksi.
Tykkään pukeutua pukeutua poikien vaatteisiin. Ostan usein hupparit, lökärit, farkut ja ruutupaidat miesten puolelta.
Suurin osa kavereistani ja ystävistäni ovat poikia, kuljen 'samalla aaltopituudella' poikien kanssa ja meillä syntyy samanlaista läppää.
Olen kylläkin 100% hetero, että ei kuitenkaan sellaista että tykkäsin tytöistä, kun itse olen niin poikamainen.

~Camillaah
Hey! You just lost The Game.

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Lokakuu 18, 2011, 22:20:29 »
Lainaus
Lainaus

Olen samaa mieltä. Siinä ei ole mitään ongelmaa, että tosiaan puoliksi tahattomasti tai tahtomalla "viestittää" omia mielenkiinnon kohteitaan tyylillään, mutta sellainen yli menevä lokerointi pistää vihaksi. Myöskin kulttuureihin liittyvä yleistäminen on rasittavaa, eihän esimerkiksi musiikki ja pukeutumistyyli ole välttämättä millään tapaa suoraan yhteydessä esimerkiksi mielipiteisiin, asennoitumiseen jne.

Olen hyvin pitkälti samalla aaltopituudella. Se on rasittavaa kun ihmiset luulevat että emot ovat niitä masiksia jotka istuvat nurkassa ranteet verillä tai että gootit ovat kaikki saatananpalvojia ja ovat vaarallisia. (olen kuullut tällaista soopaa.. Valitettavasti)
Kun esimerkiksi kysyin eräältä tutultani mitä hänelle tulee mieleen saksalaisista. No, hän sanoi oitis että kaikki ovat natseja. Tällainen yleistäminen on todella inhottavaa.

Itseni sijoittaisin noista 'lokeiroista' ernu-emo-punkkareihin. En kylläkään kuuntele juuri lainkaan emomusaa vaan rockin ja black metallin puolelle menee. Japanilaista musaa en kuuntele yhtään. Pukeudun aika punkkarimaisesti, mutta on niitä angst-päiviä jolloin ihmiset luokittelevat heti emoksi ja sitten taas on ernupäiviä :'D Eniten olen punkkari pukeutumistyyliltäni.

Suurin osa ihmisistä tahtovat sijoittaa minut gootteihin tai emoihin. Esim. tuossa kylällä kävelin ihan muina miehinä ja sitten kaksi vanhaa miestä (talkkareita varmaan) kävelivät ohitseni ja toinen heistä sanoi ihan kuuluvasti toiselle:
  "Tuo tyttö on syntynyt yöllä". Ja tämä nauratti :DD silloin olin ihan mustissa vaatteissa ja olen kyllä äitini mukaan syntynyt paria minuuttia vaille 10 aamulla. Että sellasta. Muutaman kerran on käynyt niin että eräs mummo oli viittä vailla huitomassa minua kassillaan. En tiedä miksi, kai näytin niin epäilyttävältä sotkuisten hiuksieni kanssa. Koulussa muutamat koulun suosituimmat pissikset huutelevat aina jotain tämän tyylistä:
   "V***n emo!" ja "S******n gootit".. tämä on niin ärsyttävää. Keitä he ovat tuomitsemaan ihmisiä? Näytänkö niin huligaanilta että pitää huudella ties mitä? Ja olen nähnyt ne samat pissikset s-marketin parkkiksella vetämässä röökiä.

Omaan päähäni on syöpynyt että näistä alakulttuureista itselleni niitä 'vihollisia' ovat pissikset, fruittarit, hiphopparit ja tavikset jotka häipyvät kun ilmestyn paikalle kaikessa synkkyydessäni. Ainakin meidän luokalla on kaksi ihan tavallista mukavan oloista tyttöä jotka kuitenkin kohtelevat minua ja 'ernulaumaani' kuin ruttoa. He luulevat että outouteni tarttuisi heihinkin ja siksi ovat niin ilkeitä ja välttelevät minua aina. En ole ikinä kohdannut idioottimaisempaa käytöstä. [en tarkoita että kaikki tavalliset ovat tällaisia mutta hyvin hyvin hyvin pieni osa heistä kuten luokkani tytöt] He ikäänkuin oudoksuvat sitä että minä saatan vaikka ykskaks huutaa "NIPPON KAZAUWAA!!" ja sitten he päättelevät että olen heille väärää seuraa kun olen avoin ja kovaääninen. Tuollainen hassuttelu on ernulaumassamme ihan tavallista, mutta nämä kaksi hapanta marjaa eivät sitä ymmärrä ja siksi ovat suomeksi sanottuna v*********a.

Tällaisesta 'lokeroinnissa' on hyvät ja huonot puolensa. Esim. kun itse menin ylä-asteelle ja näin että "ahaa täällä on erilaisia ryhmiä" ja ikäänkuin osasin mennä heti 'omieni' luo. Vieraissa paikoissakin jos tarvitsen apua tai minulla on kysyttävää jostakin niin mieluiten kyllä menen joidenkin sellaisien luo jotka ovat samaa sakkia kanssani. Silloin tiedän että olen yksi heistä ja silloin on hyväksytympi olo. En kyllä ihan heti menisi sellaiseen porukkaan joka vihaa kaltaisiani. Tätä on vaikea sanoa lyhyesti mutta etsin 'omiani' ensimmäisenä. Nyt kun ysillä olen, nii kamujen kanssa kytätään uusia seiskoja (jotka ovat pihalla ja jännittävät miten ylä-asteella toimitaan) ja opastamme ernut, emot, hevarit jne.. meidän kaltaisemme joukkoomme ja autamme heitä ensimmäisten kouluviikkojen ajan. (luokkien etsimisessä esim.) Olo on turvallisempi kun tietää minne mennä jos ei tiedä jotakin. Tämä oli suuri apu kun itse olin seiskalla;)

Toivon ettei kukaan loukkaantunut tästä viestistä (jos se on mahdollistakaan) ;) Tällaisena näen 'luokittelun' ja melkein kadotin sen punaisen langankin :'D Taisi mennä roskaksi jossain paikoin x'D 

-IhmissusiPuhuuRoskaa-

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Lokakuu 19, 2011, 20:39:53 »
Enpä minäkään ole kuullut läheskään kaikkia noista lokeroista ennen. Peltoautolle repesin nimenä, vaikka nimen kantamasta tyylistä en tiedäkään mitään.

Itse taidan olla hevarin, rokkarin, gootin, punkkarin, gothic lolitan sekä toisinaan myös hieman vaikeasti määriteltävän "brittitytön" (koulupukutyylisiä vaatteita, skottiruutua, etc.) sekoitus, päivästä riippuu mikä tyylisuunta korostuu eniten. Siitä minulla ei ole mitään tietoa, mihin kopperoon muut ihmiset tykkäävät minut sijoittaa. :'D En ole noin muutenkaan lokeroinnin ylin ystävä, se kalskahtaa pelkkänä sanana hieman pahalta korvaani. Yritän välttää ihmisten lokerointia pukeutumisen ja muiden ulkoisten syiden perusteella, mutta eihän sille mitään mahda, että kun tuntemattoman ihmisen tapaa niin huomio kiinnittyy vähän pakostikin suurimmalta osin tämän ulkokuoreen, kun ei ole tietoa luonteesta tai ajatusmaailmoista.

Myönnän sädekehä pään päällä ja kirkkain silmin, että ainakin pissiksiltä tai lissuilta näyttävien henkilöiden kohdalla mielessäni tapahtuu turhan helposti leima-otsaan-&-omaan-laatikkoonsa -reaktio. Toisaalta peli ei ole vielä siinä vaiheessa menetetty eli tuolta laatikosta on mahdollista päästä poiskin, mikäli pääsen tutustumaan näihin ihmisiin paremmin. Esimerkkinä eräs kaverini, jota voisin sanoa ulkonäön perusteella lissahtavaksi - kyseinen tyyppi on tosiasiassa todella hyvä tyyppi, eikä sellainen millaisiksi miellän lissut tai pissikset. Eli stereotypiat, turhat typiat.

Yleistys minkä tahansa tyylin perusteella on syvältä. Aina löytyy päiden sisällöiltä erilaisia ihmisiä, eivätkä kaikki tietyn tyylin edustajat voi olla samanlaisia, eivät sitten mitenkään. Ihmisillä kun on erilaiset syyt siihenkin, minkä perusteella he päättävät näyttää siltä kuin näyttävät. Toiset sattuvat pitämään päällään kantamistaan vaatteista muuten vain, toisille se on oiva keino ilmentää omaa musiikkimakua, toisille persoonaa yleensä, toisille ajatusmaailmaa... Kahta täysin samanlaista ihmistä ei ole.

Lainaus
Esim. kun itse menin ylä-asteelle ja näin että "ahaa täällä on erilaisia ryhmiä" ja ikäänkuin osasin mennä heti 'omieni' luo. Vieraissa paikoissakin jos tarvitsen apua tai minulla on kysyttävää jostakin niin mieluiten kyllä menen joidenkin sellaisien luo jotka ovat samaa sakkia kanssani. Silloin tiedän että olen yksi heistä ja silloin on hyväksytympi olo. En kyllä ihan heti menisi sellaiseen porukkaan joka vihaa kaltaisiani. Tätä on vaikea sanoa lyhyesti mutta etsin 'omiani' ensimmäisenä. Nyt kun ysillä olen, nii kamujen kanssa kytätään uusia seiskoja (jotka ovat pihalla ja jännittävät miten ylä-asteella toimitaan) ja opastamme ernut, emot, hevarit jne.. meidän kaltaisemme joukkoomme ja autamme heitä ensimmäisten kouluviikkojen ajan. (luokkien etsimisessä esim.) Olo on turvallisempi kun tietää minne mennä jos ei tiedä jotakin. Tämä oli suuri apu kun itse olin seiskalla;)

Hymyilin kun luin tuon pätkän. On todella hienoa, että koulussanne on tuollainen ilmapiiri ja että samaan "laumaan" kuuluvat pyrkivät auttamaan kaltaisiaan. Koulussa, jossa minä kävin yläasteeni, ei olisi tullut kysymykseenkään että samantyylisesti pukeutuvat ihmiset olisivat lyöttäytyneet yhteen - kaikki kulkivat vähän omia teitään, omina porukoinaan.

Tavallaan "löysin" nykyisen tyylini jossakin välissä kahdeksatta luokkaa. Olin jo aikaisemmin salaa ihaillut samaa koulua käyvien, tummemmansorttisesti pukeutuvien vaatteita, mutta mieleeni ei tullut että voisin pukeutua itse samoin. Taisin hieman pelätä vanhempieni mielipidettä asiasta. Lähdin kuitenkin muuttamaan pukeutumistani (alakoulun loppupuolella ja yläasteen alussa noudatin juurikin tuollaista aiemmin mainitsemani "brittitytön" linjaa) pikkuhiljaa, aloin ensin käyttää vaikkapa mustien farkkujen kaverina jonkinlaista mustaa paitaa ja niin edelleen. Hienovaraisen alun jälkeen oli helppo alkaa ostaa vähän radikaalimminkin jotakin alussa mainitsemistani tyyleistä esille tuovaa. Äitini tai isäni eivät ole nykyistä pukeutumistani paheksuneet ja hyvä niin, äitini on itse asiassa kertonut olleensa nuorena jonkinasteinen punkkari. :D

En ole kokenut mitään erityistä pukeutumissyrjintää, tosin yläasteen puolella koulun emohtava pikkuryhmittymä katseli minua vähän pahalla tyylini muuttumisvaiheen aikana ja supisi keskenään arvatenkin kaikkia mukavuuksia. Omapa on häpeänsä sitten, ajattelen nykyään, mutta silloin arastelin tuota porukkaa ihan tosissani enkä uskaltanut käyttää kaikkia niitä vaatteita, joita olisin tahtonut. Ajattelin heidän luulevan, että yrittäisin ikään kuin varastaa heidän tyylinsä, matkia heitä. Vei aika lailla rohkeutta laittaa kouluun vaikkapa kivat uudet housut. Sittemmin en ole vastaavaa kokenut - minua on kiusattu milloin mitenkin rankasti läpi kouluajan, mutta syynä ei ole ikinä ollut pukeutuminen vaan muut seikat.

~Bloodie

Poissa mayday

• Ryhmyn iskemä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaThestral23731
« Vastaus #8 : Lokakuu 29, 2011, 18:37:17 »
mäki mietin että mikäköhän on peltoauto? :D jos jaksais googlaa ni vois ehkä löytyä ...
ite en tykkää yhtään tästä luokittelusta tai lokeroinnista. viel vuosi sitten mulle kiljuttiin kylällä "mees 'ttuu 'tu emo", jonka jälkee mä sain tarpeekseni siitä. värjäsin hiukset takas ruskeiks, kasvatin "emoletin" (tai siks ne sitä kutsu) pois, aloin kuuntelemaan jotain säälittävää massamusiikkia ja rupesin käyttää vähä muutaki ku mustia pillejä, bändipaitaa ja hupparia. sen jälkee ei oo tultu huutelee ... toki kaipaan mun vanhaa pukeutumistyyliä, mut en jaksais sitä huutelun määrää. nykyään taidan sulautuu aika mukavasti tonne massaan, mut kelpaa mulle. koulussa liikun iha normaalien tyyppien kans eikä mulla oo enää niiden kutsumaa "emoklaania". huoh, joskus vois yrittää olla oma ittensä myös ulkonäöltä. pystyn olee luonteeltani sellanen ku mä oon, mut en saa näyttää siltä miltä mä näytin tai haluaisin näyttää. nykyään ainoot kenellä on jotain valittamista, sanoo mua ekohipiks tai hipsteriks, mut ajattelin että antaa olla, ei kiinnosta miltä näytän niiden mielestä.
If you love me let me go
Back to that bar in Tokyo
Where the demons from my past
Leave me in peace

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Taught to love, born to live and let go
  • Pottermore: CharmBlade23297
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #9 : Marraskuu 08, 2011, 19:01:48 »
Olenko mä vaan tietämätön vai onko osa noista nimityksistä utopiaa? :''D

Myönnän, itse lokeroin lähinnä pissiksiä omaan rasittavaan luokkaansa... Tai no, tunnen pari tyyppiä jotka olisivat pissiksiä pelkän ulkonäkönsä perusteella, mutta kun tutustuin tähänkin ihmiseen lähemmin. ^^ Ihan mahtava tyyppi.. ((:

Itseni voisin luokitella punkkariksi/emoksi/rokkariksi. Omaan mustat hiukset, joissa sinivihreitä raitoja, punkrockmetal musiikkimaun, mustaa ja punaista vaatteissa... Tuon tyylistä. ^^  En kyllä osaa sanoa, miten ihmiset luokittelevat minut.

Minusta on järjetöntä luokitella ihmiset ulkonäöon perusteella ja kiusata heitä siitä. Itse olen tämän kokenut, ja voin sanoe ettei se kovin kivalta tunnu. Heti kun koulussakin luokkaan pääsen, heti alkaa se jokapäiväinen kuttuilu mut tyylistä, vaatteista, musamausta, olemuksesta.. (+ vanhemmista ja siskoista !)..
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #10 : Joulukuu 23, 2011, 15:19:46 »
Nuorisokulttuureissa tykkää vähän olla se ongelma, että tiettyyn pukeutumistyyliin liitetään käyttäytymiseen tai ööm luonteeseen pohjautuvia ennakkoluuloja ja usein niistä vedetään ne kiusaamisenaiheet. Näistä varmaan mielikuvituksellisimmat on että emot ovat angstisia viilteleviä teinejä tai poikamaiset tytöt ovat lesboja... varmasti muitakin löytyy, mutta näihin olen lähinnä itse törmännyt. Ääh tää on jotenkin hankala asia. Kun sinänsä eihän siinä mitään pahaa ole, että goottityyliin pukeutuva mielletään gootiksi, mutta se on vähän eri asia jos tälle henkilölle aletaan huudella siitä pukeutumisesta.

Hmm, itse pukeudun lähinnä pelkästään mustiin vaatteisiin, tukan väri on vaihdellut sinisestä mustaan, kun taas suurimmalla osalla kavereistani on hiukan tavanomaisempi tyyli. Me tullaan silti juttuun, noh enkä oo koskaan ajatellut ettenkö voisi kuulua siihen kaveripiiriin. Miksi tehdä pukeutumisesta ongelma, jos luonteet ja jutut natsaa hyvin yhteen, vaikka pukeutumistyyli onkin erilainen.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2012, 14:16:40 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #11 : Toukokuu 02, 2012, 22:33:19 »
Alkuun voisin minäkin myöntää, että ymmärsin vain puolet jos sitäkään noista aloitusviestin tyyleistä. :D Lienenkö sitten liian vanha vai muuten vaan pieni outolintu joka ei tiedä tommosista. Uskoisin itse kuuluvani hmm.. Jos pitää valita niin olen kait sitten tavis. En oikeastaan koe kuuluvani mihinkään tiettyyn tyyliin. Minä vain olen ja hankin sellaisia vaatteita mitkä näyttää ja tuntuu mielestäni kivalta välittämättä muotivirtauksista ja tyyleistä. Lopputulos taitaa olla, että tyylini on sekalainen.

Mielestäni ne on ihan hienoja, silloin kun johonkin ryhmään kuuluva kokee itse olevansa sitä. Uskoisin että se tuo jonkinlaista yhteisöllisyyden tunnetta ja kuten muutkin ovat sanoneet helpottaa saman henkisten kavereiden löytämistä. Jos joku tuntee ja tietää olevansa gootti/pissis/mikä vaan ja haluaa olla sitä, se on mielestäni hienoa. On hienoa jos on löytänyt oman tyylinsä ja pitää siitä. :)

Se puolestaan ei ole yhtään kivaa, jos joku ei koe olevansa jonkin tyylin edustaja, mutta häntä haukutaan sellaiseksi. Muutenkin tyhmää käyttää jotain sellaista sanaa haukkumanimenä. Sehän loukkaa enemmän sen tyylin edustajia, jos ko. tyyliä käytetään negatiivisena adjektiivina. On myös ikävää että eri tyyleihin liitetään yleistyksiä ja ajatellaan suoraan negatiivisesti jollain lailla pukeutuvista henkilöistä. Pitää kuitenkin heti perään myöntää että syyllistyn toisinaan itsekin siihen että liitän ihmiseen joitain ajatuksia sen perusteella miltä joku näyttää. Sitä vaan ajattelematta pitää esim. pissiksiä tietynlaisina. ^^; Pyrin kuitenkin pitämään mieleni avoimena ja tekemään lopullisen mielipiteen ihmisestä vasta tutustuttuani. :)

Eli mitä yritän sanoa on tuo, mitä Nimuekin sanoo että on järjetöntä että aletaan kiusata sen perusteella että on vaikka gootti.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta