Kirjoittaja Aihe: Metalli [Harry, DH, sallittu]  (Luettu 216 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
Metalli [Harry, DH, sallittu]
« : Lokakuu 13, 2011, 02:13:54 »
Nimi: Metalli
Kirjoittaja: Neithan
Ikäraja: sallittu
Genre: angst

Tekijänoikeus: J.K Rowling omistaa maailman jonne olen paennut todellisuutta lähes koko elämäni. Kiitos hänelle.
Summary: Kiedoin sormeni raskaan medaljongin ympärille ja pääni painui.
A/N: Rakastan yöficcejä... tämä raapale syntyi kuin itsestään ja heti oikeissa mitoissakin.

Metalli

Tarpeeksi myöhään yöllä tunsin, että voisin tappaa jonkun.

Univaje, nälkä, pelko, yksinäisyys… kaikki tunteet kiertyivät kuin metalli mielessäni. En pystynyt liikuttamaan käsiäni, ne olivat liian kohmeessa. Hengitykseni salpautui ja värisin kyyryssä ainokaisen kynttiläni ääressä.

Mieleni oli musta eikä huomista (tai valoa) tuntunut olevan.

Olin päässyt pitkälle; olin pyristellyt syntymästäni lähtien vain pysyäkseni elossa. Mitä se oli antanut minulle? Ystäväni oli hylännyt minut, kaulassani tykytti medaljonki ja kynttilän liekki vapisi kuolemaisillaan. Naurahdin kimeästi; ääneni kaikui tyhjässä tilassa saaden minun silmäni pyörähtämään kohti mustaa tähtitaivasta.

Kiedoin sormeni raskaan medaljongin ympärille ja pääni painui; hartiani hytkyivät epätoivoisesta naurusta:

Siinä kaikki mitä minulla oli.

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
Vs: Metalli [Harry, DH, sallittu]
« Vastaus #1 : Heinäkuu 13, 2012, 23:11:13 »
Apua - tulinko minä juuri piiiiiitkästä aikaa kommentoimaan ficciä? Ja vielä raapaletta? Ne ovat vaikeimpia...

Mutta siis. Et kertonut, kenen näkökulmasta tämä oli kirjoitettu, ja ehkä se juuri teki tästä erityisen mielenkiintoisen. Ihan aluksi yritin vähän arvailla, mutta tajusin pian lopettaa, sillä eihän nyt aivan alusta voinut tietää, kenestä oli kyse.

Hetkinen - luulin tietäväni, ketä tässä tarkoitit, mutta uudestaan lukaistessani tulin toisiin aatoksiin. Minulla ei ole mitään havaintoa, kuka on ficcisi henkilö. Ensimmäisenä tuli mieleen Regulus, mutta en tiedä sittenkään... Harrykin saattaisi sopia, tietyssä tilanteessa. Hmm. En osaa päätyä lopputulokseen, mutta itse asiassa se ei yhtään haittaa, sillä koko raapaleen tunnelma on jotenkin harmahtavan pimeä ja valoton, niin ettei lukijankaan tarvitse nähdä, kuka on se henkilö, joka puristaa medaljonkiaan.

Mutta silti, olen utelias, kuka on mystinen päähenkilö? :D

Olit mielestäni onnistunut vangitsemaan tähän hienosti juurikin tunnelman, tilanteen. En yhtään ihmettele, että tästä oli tullut saman tien oikean mittainen, sillä teksti kulki todella vaivattomasti kertoen juuri kaiken oleellisen. Tähän ei ollut tungettu liikaa materiaalia, kuvailua tai angstia, vaan kaikki oli sopivassa suhteessa. Tekstiä oli myös helppo seurata, kun se ei ollut liian tiivistä. Ja silti kaikki olennainen oli mukana. Kiitos tästä!
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Diibi Do

• Haisku
  • Vuotislainen
  • Elämä on välillä liian mustavalkoista
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Metalli [Harry, DH, sallittu]
« Vastaus #2 : Elokuu 30, 2012, 17:59:01 »
Mielenkiintoinen Ficci

En ole nyt ihan varma ymmärsinkö tämän niinkuin sen tarkoitit. Että tuossa oli Harryn näkökulmasta.

Ja ihan tarkennuksena kysyn että onko tämä medalionki se jossa on hirnyrkki sisällä..

Jos oli niin sitten taisin ymmärtää :)

Hienoa kuvailua.
...En pelkää pimeää, mutta inhoan silti sitä...

...Elämäni rakkaus odottaa minua vielä jossain...