Kirjoittaja Aihe: Apulanta  (Luettu 28190 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Wampire

• Ankeuttaja
Apulanta
« : Marraskuu 12, 2002, 19:17:31 »
Kun täällä nyt on topic tuosta levystä, niin päätin ottaa bändin itsensä aiheeksi.

Musiikki on kappaleesta riippuen kaunista, surullista, vahvaa, hentoa etc...

Bändistä itsestään en tiedä paljonkaan mutta täytyy myöntää solistila on hieno tapa toteuttaa itseään.

Kiinnostukseni heräsi jokin aika sitten, ja satuin huomaamaan että Apulanta lähtee hyvin maailmalle, HouseMarguen uusin peli Transworld Snowboarding joka on ensimmäinen suomalainen konsoli peli, sisältää paljon musiikkia Apulannalta,

*ei keksi muuta sanottavaa* the floor is yours

Draco's bitch

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #1 : Marraskuu 13, 2002, 23:11:53 »
Hmm.. Niinpä niin. "Ilona on ihq!!111" Ärsyttää. Tuskin koko tyttöä ollut olemassakaan. Ei vaan Tonin nuoruudenajan kihlattu joka mystisesti riisti hengen itseltään ja Toni ei vain voi kertoa kuka hän on, koska sattuu niin, mutta biisi tehdään missä nimikin on ja kaikkea. "Mikä sun mielest on nätein tytön nimi? -Ilona ja ehkä Elli." Okeiokei. Meni vähän off-topiciksi.

Pidän nykyään huomattavasti vähemmän kuin ennen. Tai no nuorempana olin hurjan monta vuotta hurja Apulanta-diggari. No kolme-neljä vuotta. Ei se niin paljoa ollutkaan. Nykyään menee pienissä annoksissa harvoin.
Apulannalla ei oikeastaan ole ensimmäistäkään levyä oikein mitä voisi kutsua hyväksi. Aina löytyy jotain. Tai no. Apulannan parhaat levyt: Ehjä ja AKKM. Mutta niissäkin on miinuksensa. Nykyinen Apulanta.. Njaa. En ole paljoa kuullut, mutta Saasta on fiasko. Kokoelmalevy? Rahastusta.
Ei vaan pidä. Ei iske enää. Jotenkin vaan.. Äh. Se musiikki toistaa itseään.

Ihan lempparibiisejä on Paha, paha asia, 001 ja 006. Plastik taas on sellainen levy mitä ei voi sanoa huonoksi sen takia, kun siinä on niin paljon muistoja. Kolmella on melkein pelkkää täytebiisiä ja niin..

Ei. En vaan osaa edes tykätä niinku ennen.

Ärsyttää kaikki.

Poissa mimmu

• Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #2 : Marraskuu 14, 2002, 19:05:57 »
Apulanta, musiikki on harvinaisen vaikea selkoista. Sanoitukset ovat vähintäänkin oma peräisiä. Ja olen vakuuttunut siitä etten ole ymmärtänyt vielä yhdenkään apiksen-biisin todellista merkitystä, tai edes sitä mistä se kertoo. Sanat on osuvia, ne saa upotettua johonkin kohtaa jokaisen elämää, mikä toki tekee niistä aina vain parempia.  Ja olen vakuuttunut siitä ettei kukaan voi ymmärtää niitä, vain laulun kirjoittaja täysin ymmärtää mitä siinä haluaa sanoa. Se vaatii taitoa.

En tiedä pidänkö vai en, pidän pienestä osasta toutantoa, mutta monet biisit saa lähinnä hyppimään seinille. En pidä enkä oikeestaan dissaakkaan hirveästi.
Everything in this room is eatable. Even I'm eatable.
But that is called cannibalism, my dear children, and is in fact frowned upon in most societies.

mex-tex cowboy

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #3 : Marraskuu 18, 2002, 18:41:32 »
Aivan loistava bändi. (näkyy varmaan nimestänikin) Ei mex-tex cowboy sinäänsä mikään helmi ole, umtta se kuulostaa hauskalta! :P  

Mutta,
ihan niinkuin Chabat sanoi, juuri nämä teinikana"fanit" ärsyttävät tälläistä "tosidiggaria", no kai minä voin sellaiseksi itseäni kutsua, omistan muutamaa sinkkua vaille kaikki julkaisut, ja keikoillakin olen käynyt.

Sanokaa mitä sanotte mutta meikäpoika oli Hiekasta positiivisesti yllättynyt. Kaikki muut paitsi hetki potkii kuin vanha haulikko. Loistava levy.

muita hyviä levyjä on ANKM, Plastik, kolme, ehjä ja heinola 10

Wirtanen on nero.

Poissa piip

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • LJ
Apulanta
« Vastaus #4 : Marraskuu 28, 2002, 19:36:20 »
Minä pidän.
Olen tykännyt kyseisestä bändistä aikas pitkään.

Olin toissavuonna Ilosaarirockissa ja siellä näin Apulannan sitten ekan kerran livenä.Sielläkin paikan päällä oli aika paljon tätä "h3i m3 ollaan tozi kovii fanei eix niin!!1" mutta muuten ihan ok.

Eniten pidän Maanantai kappaleesta.

Useimmissa kappaleissa on jotain asiaakin ja siis se on aika koskettavaa välistä.Se että ne ovat alkaneet vetää kappaleita englanniksi ei oikein kolahda. Tietysti niin tulee lisää kuuluisuutta ehkä ulkomailla jne. Mutta silti.

Pitkään ovat kestäneet.
Pitäisi kai ostaa se uusin albumi.

piip~taas yksi joka on saanut kuulla liikaa ilona nimestä.

Poissa Sodapop

• Monimutkainen
  • Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #5 : Joulukuu 07, 2002, 22:09:33 »
Voi, pidän kovasti Apulannasta. Täytyy myöntää, ettei levyjä löydy kuin vain yksi (kokoelma sekin), mutta koneella on muutamia ja olen muutaman kerran lainannut jotain levyjä kavereiltani.

Syksyllä soitin aamunavauksena ko bändin kappaleen 'Mato', ja toivotin hyvää päivän jatkoa. Se vain kuulosti hyvältä. Tai jotain.

Hyvä live-esiintyjä, näin Tammerfesteillä kesällä. Kappaleista suosikeita ovat Mato, Tuhka ja veri sekä Maanantai. Maanantai on tuollainen kestosuosikkini, johon en tunnu kyllästyvän millään :)

Rontti

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #6 : Joulukuu 12, 2002, 18:05:39 »
Apulanta on ollut mun lempi bändi jo kauan.
Oon ollut..hmm..(laskee sormilla) 12 keikalla kahden vuoden aikana.
Ihan hyvin kun asuu Oulussa, jossa Apulanta käy kaksi kertaa vuodessa.
Tuukka on ehdottomasti mukavin tyyppi Apulannoista. Käytiin marraskuun lopulla, kun Apulanta oli keikalla täällä, kahvilla Tuukan kans.
Meillä oli tosin hiukan eriävät mielipiteet. Tuukka nimittäin väitti
Harry Potter leffaa huonoksi :evil: . Siitä tulikin kunnon väittely.
Pidin tietysti kovasti Potterin puolta  :) Ja kaverit nauroi.
Tuukka on muutenkin niin symppis olento.
Sipekin on ihan kiva, paitsi se on kauheen varautunut koko ajan.
Sipen kanssa mulla menee mielipiteet samaan suuntaan. Tykätään samoista yhtyeistä (Absoluuttinen nollapiste, Weezer) Sipe on kiva.
Tonista en tykkää, siitä en sitten sano enempää.
Apulannan lämppäribändi Ronnie Starr oli muuten aivan mahtava.
Suosittelen kaikille! Pojat oli mukavia. Halusivat kirjoittaa meidän nimet vieraslistaan Foxiassa, mutta kun ei oltu vielä 18 , niin ilkee portsari ajoi meidät pois  :evil:
Mulla on kaikki Apulannan levyt ja sinkut mitä vaan oon voinu ostaa
ilman konkurssia.
Parasta biisiä en voi mainita, kun niitä on niin monta, mutta sanotaanko
nyt vaikka Jyvät.
Plastik on huonoin levy.
Aijoo. Jos joitakin kiinnostaa Apulantojen kuvat, niin käykää mun sivuilla
http://www.sunpoint.net/~Ketjupelle

Kuuttis

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #7 : Joulukuu 12, 2002, 21:17:43 »
Apulanta on totta kyllä ihastuttava bändi.

Tosin. Mä en jaksa kuunnella Ilonaa yhtään. Mä en voi sille mitään mutta kun kaikki on hirveitä "vitsit se Ilona on kyllä ihana biisi" ni ei sellasta jaksais. Tai siis, ei millään pahalla. Tosin se kitarahomma on aika makee. Dii-diidaadi-diidaadi-diii...

Ja noin yleisesti minä pidän enemmän vanhempaa matskua, vaikka Heinola kympillä ne on aika mahtiksia. Mutta hiekka... se mitä kaupassa olen kuullut, ei ole kovin hyvä. Tosin mä pidän saastasta. Mulla on se sinkkukin, ja hidas (demo) on mahtisbiisi. Älyllisen hyvä.

Sipe on ihku. Ja mä oikeasti pidän siitä "kuka auttaa vois, kuka veis sut pois" biisistä, se on ihku. Soololevyä en siis omista.

Tuukkaa mua käy sääliksi, koska Apis tuntuu siltä että se on lähinnä tonin ja sipen homma ja tuukka vaan kuvaa videoita :(

Paras biisi on sitten varmaan Pvc-unelmia. Jotenkin pidän siitä niin hirmusti. Se on aivan ihana. Mä pystyn jollain tavalla samaistumaan lyyrikoihin, ainakin ne sanat tuntuu valtavan läheisiltä. Sitten on Muistijäljet. Poistuisitko mun elämästäni on hyvä myös ja sitten on Hidas. Maanantaissa on ihana melodia.

-Kuuttis

Poissa Farilyn

• Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
Apulanta
« Vastaus #8 : Joulukuu 19, 2002, 12:46:00 »
Pidin paljon. Ennen uudempaa levyä. Anteeksi nyt kaikki, jotka rakastavat uutta levyä. Siinä on jotenkin yleisön miellyttämisen makua, mitä nyt olen hiukan sitä kuullut ja se on liian poppia. Ei sinällään, että popissa olisi jotain pahaa, ei ei suinkaan, mutta minne on hävinnyt se Apulannan asenne, se että tehdään mitä itse tykätään, ja voi voi jos ette pidä.

Sipen ja Tonin nimmaritkin olen joskus saanut kalastettua ja voin tässä aivan rehellisesti sanoa että Sipe on kyllä niin aito ihminen, mukava ja ystävällinen. Kysyi minulta paljon lippu kyseiseen tilanteeseen (olisikohan ollut Ankkarock, vuosi hmm.. 01 tai 00) maksoi ja jutteli todella ystävällisesti, minkäänlaista "stara"-meininkiä ei todellakaan ollut.  Toni taas, no hän vaikutti hieman siltä että julkisuus olisi noussut hattuun. Ikävää, mutta sellaisen kuvan minä sain. Loistavia sanoituksia herralla silti on ja erittäin koskettavia. Ja voisiko meistä tosiaan kukaan väittää, että julkisuus ei mitenkään 'nousisi hattuun' tai muuttaisi ihmistä? Enpä usko.

Vanha tuotanto on edelleen enemmän minun mieleeni.
"City girls are just country girls with cuter outfits."

sairaankaunis

• Ankeuttaja
Suomen parasta musiikkia!!
« Vastaus #9 : Joulukuu 20, 2002, 15:55:48 »
Apulanta on parasta musiikkia, mitä tästä maasta löytyy! Apulannalla on kauniita kappaleita, monet niistä ovat niin kauniilla tavalla surumielisiä. Tonilla on kaunis ääni ja he soittavat hyvin... *slurp* Mahtava pakkaus kertakaikkiaan! Mielestäni Plastik on kaikkien aikojen upein Apulanta- levy, he ovat hieman laskeneet tasoa siitä...mutta Hiekkakin toki on hyvä levy, taattua Apulantaa... *ihmettelee miksi CD- soitin soittaa Plastikia välillä tuplanopeudella ja kohauttaa olkiaan*
Apulanta jyrää kertakaikkiaan!
Hmm. tämä kyllä oli ehkä jonkun mielestä hieman turha viesti, mutta halusin vain ilmaista mielipiteen lempparibändistäni... :P
Kiitos, Apulanta! *kumartaa*

Ayasha

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #10 : Joulukuu 26, 2002, 18:53:06 »
hmm... Molen tykänny apulannasta yli 3 vuotta... tietääkseni...

Se tässä on hassua, että vaikka mä olen sellanen ihminen joka ihan hulluna fanitan kaikkia ja juoksen ihan innoissani kaikkien vähänkin "julkkisten" perässä ja menen ihan sekasin.. Mä en ole ikinä ollut mikään hullu apis-fani... mä pidän tosi paljon niiden musiikista, kauniit sanat... hyvät melodiat... kyllä mä vaan tykkään, se jotenkin on sellasta synkän kaunista, herkkää mutta raskasta...

Apulanta... kyllä mä niistä tykkään, ne on mun mielestä ihan mahtava bändi...  vaikka toi faneus juttu mua ihmetyttää vieläkin....

Poissa Ramona

• Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #11 : Tammikuu 06, 2003, 14:51:03 »
Nytpäs muistankin miksi en ollut vastannut tähän topiciin aikaisemmin, vaikka Lannasta pidänkin.
IIIKKK!!! VITSZI SON HYVÄ!!! ILONNAAAAA. Siis aiheeseen.

Minolen kuunnellut Apulantaa virallisesti seiskalta asti, eli semmoiset viisi vuotta niin että olen levyjä omistanut ja uskaltanut virallisesti tunnustaa pitäväni siitä. Kaverilta sain Ehjä -levyn lainaan. Ja Kolmen itseasiassa samaan aikaan...

Omistan kaikki levyt paitsi Syitä ja seurauksia (miksi ostaisin kun ne biisit on mulla jo muutenkin) ja sen englanninkielisen. Niin ja Kolmen, mutta se on siskolla, joten sitä ei lasketa. Sinkkuja on pieni kasa. B-puolibiisit on kivoja.

Apulanta on merkinnyt mulle kamalasti muutama vuosi sitten vielä, mutta ei se jotenkin enää niin iske. Tai iskee iskee, muttei sellaista elämää suurempaa kokemusta ole nähdä Apulanta livenä tai "tää biisi kertoo minusta!". Sekin tietty riippuu. Mutta pitää kyllä sanoa, että Apulanta oli minulle se kipinä tuommoiseen rokkenrol-musiikkiin ja esimerkiksi Al:n innoittamana aloin soittamaan kitaraa. :) Niin klisee kuin se onkin, se lohdutti että ei välttämättä tarvi niin kamalan hyvä olla että voi soittaa. Jee.

Tuosta livehommasta vielä sen verran, että olen nähnyt Apulannan aika monta kertaa livenä. Tai no. Jotain 10-15 kertaa? Ärsyttää ettei keikollakaan enää järki lähde niinkuin ennenvanhaan.
Olin niitä Tavastialla katsomassa 30.11. ja petyin itseeni. Tai sitten Lantaan, mutta ei se ollut samanlaista kuin ennen "niittiä tulee naamaan ja kaksimetrisiä korstoja kaatuu päälle, SE ON VAIN SIISTIÄ!". Minä pakenin eturivistä kauemman fiilistelemään setin puolivälissä. Shame on me. Yksi hienoimmista Apulannan keikoista oli kyllä Nosturissa... en muista milloin, mutta '00 tai '01 kuitenkin. Olin eturivissä aitaa vasten keskellä yksin, mutta se ei ollut se hyvyyden mitta, jäänyt vain mieleen. Koko keikasta jäi vain tajuton euforia ja melkein kosminen yhteisymmärrys mieleeni. Se TOIMI.

Apulannan musiikkiin liittyy kamalasti muistoja. Siksi en sitä enää oikein kuuntelekaan. Koska oikeastaan Apulannan tuotannon läpikuunteleminen on sama kuin muistelisin yläasteen ja lukion ekan luokan läpi. Ja se ahdistaa.

Parhaita biisejä on turha yrittääkään laittaa järjestykseen. Jokaiselta levyltä niitä löytyy muutama, ja sitten nuita b-puolia. Kyllä niitä monta on. Ja levyjä on myös turha alkaa vertailemaan. Vaikka tottakai uudempi tuotanto on laadukkaampaa kuin vaikkapa Attackin aikainen. :) Mutta kun niitä muistoja on niin vahvasti kaikkeen liitettynä, niin ei niitä voi alkaa arvostelemaan.
Ilona? on vitsi, ja jos sitä ei joku tajua, minä nauran. Anteeksi. Kyllä tyhmyydelläkin pitää olla rajat. ;)

Draco's bitch

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #12 : Helmikuu 03, 2003, 21:23:14 »
Tässä olen nyt jonkin aikaa jo saanut kuunnella tätä uutta levyä ja pakko myöntää, että ei ole huono levy. Saastaa en edelleenkään suostu kuuntelemaan. Siis on kuunneltavaa. Kyllä minä Apulantaa dikkailen, ei sitä kieltää voi. Enkä minä ikinä voisi edes alkaa vihamaan Apulantaa, koska Apulannan musiikkiin liittyy NIIN paljon muistoja ja Apulannalta irtosi ensimmäinen kipinä musiikkiinkin.
Kuuntelin vaan eräs päivä koko levyhyllyni läpi niistä levyistä mitä ei ole pitkään aikaan kuunnellut ja Apulannallahan on aika paljonkin hyviä biisejä näin loppupeleissä. B-puolet on hyvinkin mukavia. Kyllä niistä lauluista tulee vaan aina niin paljon muistoja että ei sitä vaan voi olla kaipaamatta..
Joo, mutta se dikkailu on muuttunut tosiaankin nykyään sellaiseksi, että joskus kuunnellaan ja sitten dikkaillaan, pidetään taukoa puoli vuotta, muistetaan vaan, että kakkaa oli, kuunnellaan taas puolen vuoden päästä ja tykätään.
Ei vaan. Apulanta on hyvä bändi vaikka aika pissis-bändin maineeseen on päässytkin. Mutta sekin laantuu taas joku päivä kun tulee jotain uutta.

Chokito

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #13 : Helmikuu 04, 2003, 12:44:10 »
Minä en ole mikään Apiksen suurin fani, mutta pidän Apulannan joistakin biiseistä.

Eniten pidän Ei yhtään todistajaa- biisistä. Se on niin kaunis. Minä ainakin sanon sitä kauniiksi, tuskin se sitä oikeasti on.

Apulannan biiseistä pidän siksi, että ne on hyvin sanoitetut. Se ei ole mitään teinipoppia.
Apulannan biiseistä tulee mieleen jotakin vaatimatonta.

Poissa Ramona

• Vuotislainen
Apulannan sanoituksista ja asenteesta sun muuta häsmää.
« Vastaus #14 : Helmikuu 04, 2003, 14:10:28 »
Kauhean moni on sanonut että biiseissä "on sitä asennetta" tai vastaavaa. Mitä asennetta Apulannan biiseissä sitten on? Punk-asennetta? Sitä ei mielestäni kyllä enää ole, se on varma.
Biisit on karsittu siisteiksi, kuka voi enää voi kuulla Apulannan uudemmassa tuotannossa soittovihreitä tai muuta? Aika studiokamaa se on. Tai sitten se on "tämmösellä vintage-muljuttimella tehty ug-ratkaisu että saadaan 70-luvun fläbäfläbäsaundit." Jaa. Se ei ehkä kauheasti sellaista aitoa räkäisyyttä ole, mitä AL aikoinaan on ollut. Eikä todellakaan punkkia.
Mutta siitäkin on ihmisillä eri mielipiteet, antaapa olla niin.

Wirtasen sanoitukset toistavat itseään kauheasti. Sanoin tuosta jollekin kun kuulin tuota Hiekka-levyä ensimmäisen kerran, tai kun kuuntelin sitä ja lueskelin niitä sanoja.
Tuskaa, ahdistusta, onnettomia ihmissuhteita. Toimiva kaava, mikäs siinä. Itse en toki parempia osaisi tehdä, ja kieltämättä Wirtasella on useita loistaviakin sanoitusratkaisuja joita on piristävää huomata.
Jotenkin vain tuntuu silti, että nyt kun tuo Hiekkakin on... seitsemäskö?? studioalbumi, ne samat biisit vain kierrättyy ainakin sanoituksiltaan.
En sitten tiedä, ovatko Apulannan sanoitukset niin kauhean syvällisiä. Kaipa ne ovat, jos vertaa johonkin beibiailavjuu-sontaan.
Mutta eivät välttämättä NIIN HIRMUISEN syvällisiä. Eikä tarvikaan. Minusta ne ovat sopivan ymmärrettäviä, ja jättävät tulkinnan varaan hyvin.
Jokainen varmasti löytää itsensä niistä biiseistä silloin tällöin. Se onkin hyvän poplyriikan tunnus; että on helppo ymmärtää, mutta jos alkaa kaivamaan syvemmälle, löytää lisääkin.
Tuo ei ollut sitten oma mielipiteeni, olisikohan peräti itse Toni Wirtanen sen sanonut, nyt kun alkaa miettimään. Mutta siis. Apulanta on tuossa hyvin onnistunut.

Näistä hassuista studiosaundijutskista, jossain aika uudessa Soundissa Apulanta erittelee Hiekka-albumia biisi kerrallaan. Siinä sanottiin että Valaassa on toisessa säkkärissä joku mielettömän hieno Parta-Samin soittama skittaraita epätahtiin. Se ON hieno. Kerrankin joku studiokikkailu kuuluu maallikonkin korvaan. :)
Ensin sitä koitin kauheasti kuunnella, mutta en millään erottanut. Sitten unohdin koko jutun ja kelasin vain että ihan pirun taktinen kikka siellä. :)

Njuuh. Piti vain kertoa omia mielipiteitä, kun poistin about kolmesataa viestiä jossa oli tyyliin vain että APIS ON HYVÄ KUN NIILLON ASENNETTA!!
Että siis, mitä asennetta, onko sitä? Mitä "syvyyttä" sanoituksissa on? Aiheesta saa jatkaa keskustelua. ;)

Drage Anathan

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #15 : Helmikuu 04, 2003, 17:03:40 »
Kuulin tossa just uusimman sinkkulohkaisun ja meinasin tulla tekemään Apulannasta topikin :D

Apulanta on ehdottomasti yksi Suomen parhaita yhtyeitä, musiikki on tarttuva ja eh, pompittavaa :lol:

Mutta ne sanoitukset, oi ne on loistavia. Ja pitkälle on tultu "Anna mulle piiskaa":sta.. Tää Jumala-biisi (mä en nyt rehellisesti snaottuna muista nimeä..) on upea ja hiekka melkein yhtä hyvä. Apiksessa hienoa on se, että joku Kiss-FM ei soita sitä "puhki" ainakaan niin että sitä kuulisi joka v:n minuutti! Lyhyesti Apulannassa on särmää. Outoa vain, että mulla ei ole yhtään sen levyä :shock: , mutta eka taitaa olla nyt toivelistalla!

Poissa Farilyn

• Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
Re: Apulannan sanoituksista ja asenteesta sun muuta häsmää.
« Vastaus #16 : Helmikuu 04, 2003, 18:24:43 »
Iik. Ramona on niin kamalan oikeassa. Nykyään juuri tuota niin paljon kehuttua "asennetta" on minun ainakin niin vaikea löytää.
Minusta on järkyttävää, että tämä uusi levy, mitä nyt sitä olen erittäin vähän kuullut on niin hiottu ja siisti, näin soinniltaan.

Kun kuulin ensimmäisenä Wirtasen sanoituksia, olivat ne mielestäni omaperäisiä ja mielenkiintoisia, juuri tulkinnan varaan jättäviä ja omia mielikuvia ruokkivia. Nykyään ne todellakin toistavat itseään ihan järkyttävän paljon. Esimerkiksi Hiekka. Mistään kovin uudesta ajatuksesta ei siinä lauleta. *ei nyt muista kunnolla yhtään sananpartta kyseisestä laulusta*

Mikä on nyt mennyt metsään?  Bändi kasvaa ja kehittyy, vai onko se jäänyt junnaamaan paikoilleen. Ehkä joissakin sanallisissa kikoissa, kyllä. Soinnissa on kyllä uutta suuntaa paljon. Ehkä liikaakin. Tai no, minulle liikaa. Toisaalta Apulanta on tunnettu tuskasta ja kivusta ja kaikesta siihen suuntaan kalskahtavasta sanoituksestaan. Äh. Minen osaa nyt enää kommentoida.
"City girls are just country girls with cuter outfits."

Poissa Ramona

• Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #17 : Helmikuu 12, 2003, 14:18:41 »
Lainaus käyttäjältä: "mex-tex cowboy"
Psstpsst.. Ramona, se on saastassa.

Myönnän, oli väärässä. Tai ainakin osittain. :) Oli pakko nyt kun sanoit, mennä kuuntelemaan se, tai siis molemmat, ja kaivoin sen Soundinkin esille.. Näin siinä sanotaan.

Valas
-- Parta-Sami veti biisiin sitä kertaakaan aiemmin kuulematta aivan upean kitararaidan. Sillä kaverilla on sellainen ihmeellinen digimuljutuskeskus, josta ei tavallinen ihminen ymmärrä mitään. --

Saasta
-- Kannattaa myös erikseen tsekata toisen säkeistön puolivälissä oleva niin sanottu välihippo, johon Parta-Sami tributoi kitarataidetta, eli epätahdissa aivan mahtavan rätä-tät-tää-tätän.

(Soundi, lokakuu 10/2002)

Olen pilkun ystävä. :) Eli siis, juu, tuo juttu josta virheellisesti selitin, oli siis Saastaan. MUTTA. Myös Valaassa on toisessa säkeistössä samanlainen jutska. Se kuuluu mielestäni vielä paljon selvemmin, kuin Saastassa. Siinä "kuin enteenä vaarasta" -kohdassa, heti "kuin" jälkeen tulee koko säkeistön loppuun asti semmoinen.. juttu. :) Epätahdissa, älyttömän hienon kuuloinen. Kannattaa bongata se.
En sitten tiedä, onko se se Parta-Samin vetämä raita, mutta joku hassu raita se on.

Njoo. Ne on laittanut kahteen biisiin ainakin jippoja!!1 x)

Juliette

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #18 : Helmikuu 20, 2003, 00:49:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Chabat"
Bändejä voi fanittaa ihan rauhallisestikin, ei sitä tarvitse kiljua että IHANAA KU SE ON NIIN IHANAN NÄKÖNEN!!1.
Miten se Tonin ulkonäkö liittyy siihen musiikkiin?
Lyön vetoa että pieni osa näistä 'faneista' pitäisivät musiikkia kamalana jos ulkonäköä ei olisi.
No joo.

Apulantaa ala-asteelta asti.
Pursuaako korvista ulos? No ei...

Tuohon edelliseen viitaten, en vieläkään tiedä kaikkien Apulannan poikien nimiä.
Toni, joo, siitä jankataan joka puolella (ja minusta se ei ole edes hyvän näköinen) mutta muut jää täysin pimentoon.

Huomasin tämän epäkohdan itsessäni tutustuessani oikeaan Apulanta faniin, jonka elämä on pelkkää lantaa.
Juteltiin biiseistä ja eniten sanoituksista, mietittiin tuskan ja ruhtinaiden sanomaa jne.
Sitten tämä keskustelu kumppanini kysyi mitä mieltä olen Tonista.
Mielestäni Toni osaa tulkita kappaleet hyvin ja vaihdella ääntään hienosti kuiskauksesta huutoon/karjuntaan (ihan sama) saakka.

Tämä real_fan katsoi mua silmät pyöreinä ja ilmoitti puhuvansa sen ulkonäöstä.
Joo-o.

Tuo tuska...se tulee esiin jokaisessa biisissä. Ja ruhtinaat. Joskus Tonin kielikuvat on todella vaikeasti ymmärrettäviä (ruttoiset ruhtinaat) ja ne täytyy kuunnella monta kertaa ja purkaa osiin.
Silti suuri osa jää pimentoon.
On hauska kuunnella biisejä, tietäen että niissä kaikissa on jonkinlainen sanoma ja ratkaista se.
Aina ei onnistu, mutta minä ainakin jatkan yrittämistä.

Ja ehkä minunkin olisi aika ottaa selville bändin jäsenten nimet näin neljän vuoden jälkeen...

Slipper

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #19 : Helmikuu 23, 2003, 21:13:23 »
ennen pidin apulannasta kovinkin, mutta enää e millään jaksaisi kauan kuunnella niiden levyjä. kyllä jokin yksi biisi sieltä radiostaon ihan siedettävä, mutta jotenkin se on vaan alkanut tuntua vasten mieliseltä. ja mielestäni niiden musiikki on vain mennyt huonompaan ja huonompaan suuntaan koko ajan. ennen niillä oli sitä meno mukana mut nyt se on sellasta synkkää Odotusta koko bändi.. se oli vain mun mielipide.

*muoksii 12.7*
Olin kattomassa niitä ruisrockissa ja hämmästyksekseni huomasin osaavani kaikki sanat ulkoa. Kummallista, en edes  omista kuin kaksi niiden levyä (Plastik ja Syitä ja seurauksia). Hyvä meininki oli.
Apiksen parhaat laulut on muuten ainakin Hallaa ja 0010 ja ja.. monet muut. Apis on taas noussut suosiooni. :)

LuMi

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #20 : Huhtikuu 06, 2003, 19:03:25 »
Muistan joskus kauan sitten kun inhosin Apulantaa. Inhosin sitä.
Tykkään siitä. Kappaleet ovat ihania. Jotenki ne sanoitukset ja yms.
Ilona on ihan hyvä.
Apulannalla on monia hyviä kappaleita. Ei niistä voi silleen eritella parasta.

Poissa jenan

• Vuotislainen
Apulanta
« Vastaus #21 : Huhtikuu 08, 2003, 16:48:57 »
Pidän kovasti. Levyjä löytyy hyllystä ja katson innokkaana telkkarista aina, jos on pientäkään värettä Apulannasta. Vähän on viime aikoina suuri into hävinnyt, mutta edelleen se musiikki vain iskee. [Sillä innon häviämisellä ei sitten ole mitään tekemistä Queenin kanssa, vaikka joskus tekee mieli myydä kaikki levyt lukuunottamatta Queenejä pois, "en mä noita koskaan jaksa enkä halua kuunnella". Offia, joo.]

Entinen naapurini tykkäsi aikoinaan paljon Apulannasta, ja osittain hän olikin minulle Apulanta-innoittajana [tosin siskoni kautta: tartutti Apulannan siskooni, joka tartutti minuun].

Hallaa on ihana kappale.

Pidän Tonin äänestä. Jotenkin.. hauska. [[välihuomautus] minulla adjektiivit hanskassa, hanska hukassa, mutta järki leikkaa kuin partaveitsi [/välihuomautus]]

Sipen soololevy on, sanoisinko, mielenkiintoinen. Muutama oikein mukava kappale.

lilith

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #22 : Huhtikuu 08, 2003, 17:17:09 »
Apis, joo. Kyllä se menee, mutta en tästä yhdestä levystä pidä niin paljon kuin edellisistä (tai no, isoveljeni levyjä, on ottanut satunnaisia kappaleita apulantaa netistä ja polttanut ^^). Ilona on edelleen kaunis kappale, nimesin yhden kuuluisia tarinoitani Ilonaksi (tyypillinen tarina: tytöllä menee huonosti, tyttö yrittää itsaria, plaaplaa. Harmittaa siinä tarinassa vain se, että en tappanut sitä tyttöä ) ja entinen bändinikin soitti sitä. Mutta kun erosin bändistä, en pitänyt Ilonasta niin paljon kuin ennen, katkeruutta eh? Jokatapauksessa, nyt se bändi säveltää jotain apiksen kaltaista musiikkia, melko hyvää. (Tämähän ei taas kuulunut asiaan, mutta :P).
Ja osasyynä voisi olla, etten pidä uudesta levystä niin paljon, että aina musatunnilla saa tuoda levyn kouluun, ja yksi tyttö luokallani toi tämän Hiekan kouluun. Tosi raivostuttavaa, kun se soitti vain yhtä ja samaa kappaletta koko ajan. Plaah.

siunattu

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #23 : Huhtikuu 10, 2003, 20:13:37 »
Yksi lempibändeistäni, itse asiassa ainoa sellainen jota kuuntelin jo muutama vuosi sitten. Siitä musiikkimaku on jo muuttunut, mutta tästä pidän yhä.

Omistan sen kokoelmalevyn, ja hyvin paljon olen sitä kuunnellut. Tosin tässä välissä oli kyllä sellainen puolen vuoden apulannaton kausi, eli en kuunnelut musiikkia yhtään. Tähän Syitä ja seuraksia-kokoelmaan liittyy myös sellaisia muistoja, musiikki tuo ne mieleen. Kai saattoi olla myös yksi syy siihen kauteen, tai sitten se, että B-levy eli parempi oli hukassa. :>

Mitäs minä sanoisin tästä uudesta musiikista.. kaikkia se tuntuu ärsyttävän, itse kyllä pidin. Valas ja Hippo ovat ehkä sellaisia erityylisiä kappaleita kuin yleensä, mutta pidin niistä silti. Sitten tämä Vasten mun kasvojani, nojoo. Kyllähän tämäkin menee, kuuntelen kyllä mielelläni.

Mikään himoihkuttaja (sana O_O) en siis ole, mutta pidän musiikista. Ainakin enimmistä kappaleista. :)

Lapa

• Ankeuttaja
Apulanta
« Vastaus #24 : Huhtikuu 11, 2003, 21:56:01 »
Apulanta... sanoisinko ihan, että yksi minun lempibändeistäni?
Jep. Sanon.

Apulantaa aloin kuuntelemaan joskus pari vuotta sitten, kun "kaverini" kuunteli koulussa välituntisin korvalappustereoilla Apulantaa ja antoi minunkin kuunnella välillä...! :D  

Ensimmäinen biisi, minkä Apikselta kuulin, oli luultavasti odotus ja se on vieläkin lempibiisini. Se on jotenkin niin koskettava.

Apulannan levyjä en paljoakaan omista... tai siis omistan... yhden. :)

Hiekka-levyn biisejä en ole paljoakaan kuunnellut, mutta ne biisit,
jotka olen kuullut vaikuttivat ihan hyviltä...!

Eipä mulla muuta kuin, että Apulanta on paras! :D