Kirjoittaja Aihe: Millainen luuta sinulla on?  (Luettu 4361 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
Millainen luuta sinulla on?
« : Lokakuu 06, 2011, 15:58:36 »
Tuli mieleen, että kun sauvoista on jo topic niin miksei luudistakin. Nyt jälleen kerran toivon ettei tällaista topicia misään ole, vaikka Hagridin mökin kolusin omasta mielestäni huolellisesti.

Eli millainen luuta sinulla on? Onko se jokin kirjoista tuttu luutamalli vai jokin muu? Mihin luudanvartesi on tarkoitettu; Huispaukseen vai vain huvilentelyyn? Mistä luuta on hankittu? Mistä se on tehty? Onko siinä jotain erikoista? (kaiverruksia, koristeita) Eli tässä topicissa vuotislaiset voivat kertoa luudistaan olivat ne sitten kirjoista tuttuja luutamalleja tai omakehittelemiä. Kirjoittakaa pitkästi, pidempiä vastauksia on kivempi lukea ;)

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Rähähää!
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Millainen luuta sinulla on?
« Vastaus #1 : Lokakuu 06, 2011, 16:14:07 »
Minun luutani on oiva huispaukseen. Se ei kuitenkaan ole niin nopea kuin Tulisalama ja sitä seuraavat kilpaluudat. Puhtolakaisu sarjan uusin ja samalla nopein ja ketterin malli, ohittaa nykyään Nimbus-sarjan ohjattavuudessa. Olen tykännyt lennellä sillä pitempääkin matkaa, Tylypahkan tupien välisessä huispauksessa luudalla on pärjännyt hyvin vaikka eihän se ammattihuispaajien luudille pärjää. Jos vauhtia tulee paljon, pito käännöksissä heikkenee selvästi kilpaluutiin verrattuna.
Kahvaan on kaiverrettu luudan ja sen omistajan nimi hopeakirjaimin. Hoidan luutaa lähinnä pyyhkimällä sen pitkien lentojen jälkeen ja sukimalla harjakset virtaviivaiseen muotoon. Luuta on hankittu Liitoa & Luutia- nimisestä putiikista, joka löytyy Viistokujan sivukadulta. Luudasta löytyy mm. valo yölentoon, sisäänrakennettu jarru ja pehmustettu istuinosa. Säilytän luutaa makuusalissa, makuuhuoneessa tai luutavajassa riippuen siitä miten jaksan ja olenko koulussa vai lomalla.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Poissa Tylypahkan luuta

• Varmasti oudoin
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PurpleSnitch12495
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Tammikuu 21, 2012, 17:42:21 »
Luutani on tammea, johon on kaiverrettu nimeni ja kaiverruspäivä. Se on kevyt ja nopea eikä jarruta töksähtäen, mutta kääntyy hiukan hitaasti. Siinä on hyvä paikka mihin voi laittaa jalat. Luutani ei oikein ole tarkoitettu huispaukseen, sillä se ei ole niin vankkarakenteinen, kuin huispausluudan pitäisi olla. Ehkä siksi se on minulle sopiva, sillä en pelaa luihusen huispausjoukkueessa ja myös siksi se on hyvä, koska se mahtuu pieneen tilaan. Koulussa säilytän sitä makuusalissa sänkyni alla ja kotona luutakomerossa. En tiedä kauppaa mistä luuta on ostettu, sillä sain sen isovanhemmiltani tuliaisiksi, kun he kävivät Belgiassa. Merkki on Belgian huispausmaajoukkueen suosima Ketterälli, mutta mallini on tietysti halvempi ja huonompi. Mallini on Ketterälli 236.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #3 : Helmikuu 05, 2012, 18:16:50 »
Tällä hetkellä minulla on keskinkertainen, ehkä Puhtolakaisu Seiskan tasoinen tamminen luuta. Se on kauniin punertava ja tumma. Sen varvut kyllä hapsottavat mikä mihinkin suuntaan, vaikka olen yrittänyt niitä leikata ja oikoa.

Luutani soveltuu oikein hyvin huispaukseen, mutta myös huvilentelyyn. Se on hyvin kevyen tuntuinen, mutta lentää kovaa tuultakin päin menettämättä kurssia. luutani on kohtalaisen nopea myös, mutta ei mikään Tulisalama eikä edes Nimbus 2000.

Luutani on ostettu Tukholmasta, kaupasta nimeltä "Levinssi & Lentotarvike", Kyseinen kauppa sijaitsee Ruotsin Viistokujalla, Gnista Grändillä (Kipinäkuja).  Luudan malli on Suomessa tuntemattomampi, mutta Ruotsissa suosittu Tuulispää kolmonen (uusin sarjassaan). Sain luutani kymmenvuotis-syntymäpäivälahjaksi kummitädiltäni. 

Luutaani on kaiverrettu nimeni  sekä sitä kiertävä köynnös hopealla.  Olen tyytyväinen luutaani.

-annipsi-

Poissa Lumottu Kirja

• Hymytön kastepisara
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: RiverSilver16420
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #4 : Toukokuu 09, 2013, 20:00:30 »
Luutani on tammesta ja se on erityistynyt etsijän nopeus hommissa (hyvä asia kun olen etsijänä). Se ei ole erityisen painava voisi sanoa että kevyt ja on tuommoisen Tulisalaman nopeuden laatuinen. Siihen on kaiverrettu luudan merkki. Se on ostettu pienestä nopeiden luutien kaupasta nimeltään Luutia & Nopeutta Viistokujan alkukadulta. Se kuuluu Tulisalaman-sarjan lisäosaan ja luudan nimi on Liekkisalama III (uusin lisäosasta). Olen erittäinen tyytyväinen luutaani ja erityisesti siksi kun
se sopeutuu hyvin minun asemaani huispaus joukkueessa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 15, 2013, 15:18:21 kirjoittanut LumottuKirja »

Poissa Ruby

• Vuotislainen
  • Taika on valtaa.
« Vastaus #5 : Kesäkuu 01, 2014, 15:59:14 »
Luutani voisi olla ns. urheilumalli (jos luutia nyt ylipäätänsä jaotellaan näin), joka sopisi myös muutenvain lentelemiseen. Jos olisin huispausjoukkueessa, haluaisin olla jahtaaja. Olisi siis hyvä, jos luutani olisi tarkoitettu juuri jahtaajille. Haluaisin nopean ja kestävän luudan. Sellaisen, jolla voisi huispatessa lennellä nopeasti ja syöksyä kaadon perään, mutta myös taittaa pitempiä matkoja ehkä vähän hitaammin, mutta varmasti ja tietoisena siitä, että luuta tosiaan kestää pitemmätkin matkat. Tekisi mieli keksiä tällaiselle luudalle nimikin, mutta ei vain tule mitään mieleen... Ehkä Tuulenpuuska tai jotain muuta vastaavaa tuuleen liittyvää...? :P
"They're taking the hobbits to Isengard!"

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #6 : Kesäkuu 01, 2014, 20:46:18 »
Jos minulla olisi luuta, sen ei tarvitsisi olla mikään kamalan hieno. Käyttäisin sitä ehkä enimmäkseen lyhyempien matkojen taittamiseen paikasta toiseen ja toisinaan vain lentelisin sillä huvikseni. En usko, että pelaisin huispausta - paitsi ehkä joskus kavereideni kanssa. Siinäpä oikeastaan syy siihen, ettei luutani tarvitsisi olla huippulaatua, minun ei tarvitsisi käyttää sitä, jotta voittaisin jotakin (kuten huispauspokaalin oman joukkueeni kanssa joissakin kisoissa). Keskitason laatu riittäisi minulle oikein hyvin. Mitään eritystä merkkiä en osaa nimetä, jos pitäisi sanoa, millainen luutamalli olisi suosikkini ja sopisi tarkoituksiini.
The darkness descends on quite earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa Kaminski

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Syyskuu 09, 2014, 21:30:04 »
Minulla olisi jästien katuharja, velhomaailman vastine vanhoille naistenpyörille ja muille asennevalinnoille. Kelpaisi sillä körötellä.

Poissa GinnyW

• You gotta be kidding me...
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MidnightCloak26295
« Vastaus #8 : Lokakuu 02, 2014, 21:46:25 »
Minulla olisi joku hyvä kilpaluuta, kuten tulisalama tai nimbus 2001 (hmm... ehkäpä 2013????)
Harry: You´re white.
Sirius: No, i´m Black
Harry: Lol, stop joking!
Sirius: No, I´m Sirius

Poissa Rantsake

• Ei mikään surkkimus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksWolf20852
« Vastaus #9 : Lokakuu 03, 2014, 00:58:42 »
Mulla olis varmaan luutaan samanlainen suhtautuminen, ku vaikkapa henkilöautoon. Eli haluaisin hyvän ja toimivan, mutten mitään liian hienoa. Autoksikin kelpaa ihan vaan sellanen kärry, joka vie turvallisesti paikasta A paikkaan B, toimii hyvin, ei meinaa hajota käsiin, näyttää suht siedettävältä.
Joten jos hankkisin luudan, ni haluaisin just semmosen ihan tavallisen, mutta hyvän. Joku Puhtolakaisu tai Komeetta, ehkäpä? Ei mitään liian vanhaa mallia, muttei ihan sitä kaikista uusintakaan. Sen pitäisi olla ihan kohtuu hintainenkin vielä.
"Tuntematonta me pelkäämme, kun katsomme kuolemaa ja pimeyttä, siinä kaikki."
- Harry Potter ja Puoliverinen prinssi

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #10 : Lokakuu 03, 2014, 15:33:33 »
Mulla olisi varmaan hyvä ja toimiva perusluuta, jolla pääsee haluiamaansa kohteeseen.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Juomamestari

• Kuninkaan koura
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #11 : Kesäkuu 02, 2015, 17:30:15 »
En varmaan omistaisi luutaa koska liikkuisin mielummin ilmiintymällä mutta jos sellainen olisi niin varmaan ilmataisteluihin tai rauhalliseen matkustamiseen eikä huispaukseen tarkotettu. Sopivan vankka että ei hajoa mutta ei liian raskas.
"A mind needs books as a sword needs a whetstone if it is to keep its edge. That is why I read so much", Tyrion Lannister.

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #12 : Heinäkuu 01, 2015, 15:58:33 »
  Komeetta 260 tietenkin <3

Ei niin huippumallia, mutta luotettava :)
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Lumisieppari

• Ikuinen Bertie Botter
  • Vuotislainen
  • -Young witch-
  • Pottermore: PotionBat12054
« Vastaus #13 : Heinäkuu 01, 2015, 16:23:10 »
  Luulisin, että minulla ei olisi mitään huippuluutaa, kun en huispaustasolle kuitenkaan yltäisi.

Lentäminen tuntuisi kuitenkin ihanalta, ja vauhtia saisi olla, joten ehkä puhtolakaisu 10 olisi minun luutani :)
Se viisain kaikista, vapise Salazar.

Poissa Dimitri

• Veturinlämmittäjäharjoittelija
  • Vuotislainen
  • Foorumilla Dimitri, muualla joku muu.
« Vastaus #14 : Elokuu 13, 2016, 15:41:01 »
Oma luutani olisi Malliltaan suomalainen TR 12 eli taikaraskas 12 ja se olisi valmistettu koivusta. Ulkonäöltään se on perinteinen rappusharja. Se olisi hitaampi ja raskaampi kuin tulisalama ja nimbukset ja se on suunniteltu pääosin matkalentämiseen. Tarvittaessa sillä pystyisi myös pelaamaan huispausta. Luuta on Jykevä ja voimaa olisi enemmän kuin Tulisalamassa tai Nimbuksissa, mutta raskauden takia nopeus olisi pienempi.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #15 : Syyskuu 01, 2016, 22:41:06 »
Jos eläisin taikamaailmassa, olisi luuta mieluinen menopeli: luudalla lentäminen on ekologista, ja sopivan pituiset matkat taittuvat rattoisasti raittiissa ulkoilmassa. Luudassani mukavuus (näkyy esimerkiksi hyvänä istuinosana sekä sopivina kädensijoina) ja lennettävyyden suhteellinen helppous ovat valttia. Luutani ei siis olisi ensisijaisesti suunniteltu huispausluudaksi, vaan käytännölliseen ja miellyttävään matkantekoon. Huispaukseen luutani ei olisi ominaisuuksiltaan esimerkiksi tarpeeksi kevyt ja ketterä, mutta hädän hetkellä peliä sillä pystyisi pelaamaan.

Oma luutani olisi Malliltaan suomalainen TR 12 eli taikaraskas 12 ja se olisi valmistettu koivusta.

Suomalaisen osaamisen ja materiaalin hyödyntäminen kannattaa! Minunkin luutani olisi suomalaista käsityötä, työstetty perinteitä kunnioittaen modernilla tvistillä jossain tunnetussa ja luotettavassa, laadukkaita luutia tekevässä perheyrityksessä. Ja koska Suomesta löytyy paljon havumetsää, luutani on tehty kotimaisesta männystä, jonka puuaines on melko kovaa. Männystä on käytetty sydänpuuta. Luuta on tehty sulavalinjaiseksi, muttei kovin koristeelliseksi. Luuta on lisäksi käsitelty siten, että sen pinta on hyvin tummanruskea, ja sen lujuutta ja kestävyyttä on pyritty tehostamaan. Luuta olisi mallia Pinus 2015 - mallin nimessä on hyödynnetty männyn tieteellistä nimeä, ja numero kertoo valmistusvuoden. Uusinta mallia luuta ei siis ole, mutta toimii.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa LovegoodTonks

• Princess Merida
  • Vuotislainen
  • Love fucks you up, like an evil angel
« Vastaus #16 : Marraskuu 09, 2016, 14:43:13 »
Näitä "mikä sauva sinulla olisi" "mikä luuta sinulla olisi" juttuja on kivaa pohdiskella :D

Oma luutani on enimmäkseen huvilentelyyn tarkoitettu, muttei kielletty huispaukselta tietenkään. Se on punapuuta ja siinä on epämääräisia kiehkuroita kaiverrettu siihen, mistä pidetään kiinni. Se kohta on myöskin hieman muotoiltu niin, että kädet ovat siinä mukavasti. Luuta on merkkiä Fenix 510, joka on perustasoinen. Ehkä ammattilainen ei sitä huolisi, muttei se ole ihan halvimmastakaan päästä. Se on valmistettu jenkeissä. Luuta sopii ehkä kaikista parhaiten matkalentämiseen, vaikkei se ole mikään superkestävä. Vettä jä kylmyyttä se kyllä kestää mainiosti.
Anteeksi, en nyt oikein ehdi tehdä mitään, pitäisi nukkua, sitten nukkua, sit nukkua, sit vois ottaa päikkärit ja nukkua. Paljon tekemistä, vai mitä?