Harry Potter > Taikuuden historia

Tarvehuone

(1/39) > >>

Lupin:
Tämä on Tarvehuone. Muistatte varmaan miten homma toimii? Kyseinen huone ilmestyy aina tarvittaessa jonnekin päin Tylypahkaa, eikä sitä voi mitenkään ennustaa. Samalla lailla toimii tämä topic. Se ilmestyy... ja katoaa. Jos löydät tämän topicin, voit keskustella täällä, aiheesta joka sopii sille osastolle, jolla ketju sillä hetkellä majailee. Eli jos ketju on Oleskeluhuoneessa, keskustellaan Harry Potterista, jos se on Kirjallisuudessa, kelpaa kaikenlainen kirjallisuuskeskustelu, jos Musiikissa... tuli varmaan selväksi? :)

Taru:
Mitä ihmiset tällä hetkellä lukevat? Itse aion aloittaa tässä lähipäivinä lukemaan Rudyard Kiplingin kirjoittamaa Viidakkokirjaa - odotan innolla, että tulee sellainen hetki, jotta pääsee oikein syvenemään siihen. On mielenkiintoista nähdä, kuinka kirja eroaa mm. Disneyn Viidakkokirja-piiretystä tai Turun nuoren teatterin esittämästä versiosta. :)

Viidakkokirja on sellainen klassikkokirja, jonka olen aina halunnut lukea, mutta jota en ole aiemmin saanut käsiini. Haluaisin joskus jatkaa näiden klassikkokirjojen sarjaa ja lukea mm. Sinuhe egyptiläisen joskus uudestaan. Onko ihmisillä jotain muita kirjasuosituksia, joita minun kannattaisi metsästää käsiini?

Neithan:
Artemis Fowl ja Golemin silmä (Bartimeus-trilogian kakkososa) menossa. Jälkimmäistä suosittelen demonien ja fantasian faneille. Aloitin myös lukemaan Hopeanuoli-mangaa. Tähän asti olleet melko hyviä.

Kaikilta löytyy varmaan kirjahyllyille jääneitä, hyvää vauhtia pölyttyneitä kirjoja. Minulla sellaisia ovat Tuntematon sotilas (jopa ekan luvun sain luettua), monta Remnants-kirjaa (sain miljoona vuotta sitten isältä joululahjaksi enkä koskaan ole lukenut), sitten on kirjastosta pakolla lunastamani Mosaiikkilintu (jonka kyllä aion lukea) ja Silmarillion (jonka aion hyvin pian lukea)... James Pattersonin Pahan kidassa on myös lukematta sekä Kuka Harry Potter? ja varmaan useita muitakin... Liian vähän aikaa. :(

Adéa:
Luen tällä hetkellä Kuolemajärven paikallishistoriaa, mistä on jo bongattu mummini isoisä, Nikodemus Tetri. Myös mummini isän perheen kesänviettopaikka, Staegelmanin hovi mainitaan kirjassa. Tuntuu omituiselta lukea omista kuolleista sukulaisistaan kirjoista, tuntuu samaan aikaan surulliselta ja riehakkaalta, kun tutustustuu omiin esivanhempiinsa.

Kirja on muuten aika vahvasti tunnelatautunut. Kirja on kirjoitettu 1957, joten sota on vielä tuoreessa muistissa ja kaipuu Karjalaan on kova. Myönnän olevani suuresti kiitollinen niille ihmisille, jotka ovat kirjan koonneet, sillä mielestäni on mukavaa lukea millaista elämä oli mummin puoleisen sukuni aikaisessa Karjalassa. Tosin ehkä vähemmän hehkutusta ja nyyhkytystä kaipaisin, mutta toisaalta kirjan tyyli edustaa aikaansa.

Hiukan hävettää, että luen kaikkea muuta mitä minun pitäisi lukea. Kirjahyllyssä on vino pino lukemattomia kirjoja ja kaveri lainasi minulle Magician's house sarjan kaikki osat, mutta en vain saa aikaiseksi lukea niitä. Tällä hetkellä sukututkimus on vienyt mennessään ;)

Taru:
Minun kirjahyllyssäni makaa vielä lukemattomana muutama Torey Haydenin kirja, odottamassa sitä, että kykenen taas lukemaan kamalista ihmiskohtaloista. Ja tuo Viidakkokirja, tosin se makaa nyt minun repussani.

Muistan, kuinka joskus löysin Taru sormusten herrasta-kirjan (vieläpä pokkariversion, jossa oli kaikki kolme kirjaa yhdessä, sivut ovat ohuita kuin Raamatussa) vanhempieni kirjahyllystä. Ensimmäisen kerran kun löysin sen, olin vielä alle 6-vuotias ja totesin vain että "piru vie kun osaisi lukea" tai jotain. Myöhemmin se kirja löytyi uudestaan, kun olin teini-iässä ja ensimmäinen TSH-leffa oli jo tullut ja nähty.

Mitä mieltä ihmiset ovat muuten siitä, että vanhojen kirjankansien tilalle laitetaan nykyään usein kuva elokuvasta? Esimerkiksi TSH-kirjojen alkuperäiset (alkuperäinen?) kansi on korvaantunut, kuten myös Narnian tarinoissa ja Kapteeni Corellin mandoliinissa. Itse pidän yleensä enemmän alkuperäisistä kansista, jotenkin elokuvakannet eivät vain näytä silmääni yhtä hyviltä ja houkuttelevilta. Toivottavasti Pottereista ei koskaan tehdä elokuvakansi-versioita.

Adéa; minullakin on ollut sama ongelma! Tai siis, aina kun pitäisi lukea jotain aivan muuta, niin löytyy jotain täysin erilaista lukemista, jota ei oikeastaan kuuluisi lukea. :D Onneksi minulla ei ole nyt mitään pakollisia luettavia.

// Raitasukka, tuo muuten kuulostaa mahtavalta idealta! Voisikin yrittää etsiä käsiini Pocahontas-kirjan, jonka tiedän äidilläni olevan... Hmm. Onkohan se jossain hyllyllä esillä vai vintillä?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta