Kirjoittaja Aihe: Kuinka pitkään teillä on mennyt Potter-kirjojen lukemiseen?  (Luettu 5638 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa kaikomieli

• Vuotislainen
Kuinka pitkään teillä on mennyt aikaa Harry Potter-kirjojen lukemiseen? Tietenkin kaikki 7 Potter-kirjaa ovat eri paksuisia, eli niiden lukemiseen menee eri aika, mutta kuinka pitkään teillä kuluu kunkin eri Potter-kirjan lukemiseen kannesta kanteen?

//Siirsin Hagridin mökkiin. :) -gamma
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2011, 23:09:18 kirjoittanut gamma »

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Kuinka pitkään teillä on mennyt Potter-kirjojen lukemiseen?
« Vastaus #1 : Elokuu 08, 2011, 22:12:24 »
1-3 vuorokautta, riippuen toki myös siitä onko ollut vapaapäiviä aina kun uuden kirjan sain käsiini (ja nykyäänkin lueskelen niitä uudestaan ja uudestaan). Meillä oli miehen kanssa sopimus, kun uusi Potter ilmestyi, olin kotitöistä täysin vapaa kunnes kirja oli luettu...

Poissa Domino

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Elokuu 09, 2011, 09:02:27 »
Feeniksin kilta menee yhdessä päivässä ja muut sitten tietenkin alle. Poikkeaa silloin jos on koulua. Koulupäivinä luen tuon 1050 sivusen kirjan alle kahdessa päivässä, mutta yli yhdessä. Kun aloitin nuorena lukemaan pottereita niin ylppeilin siitä, että luin viisasten kiven viikossa.

Poissa Tunafish

• ehkä jossain muualla
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #3 : Elokuu 09, 2011, 09:58:31 »
Riippuu miten innokkaasti luen. Koko sarjan lukee helposti viikossa, mutta voi siihen mennä yli kuukausikin. Aikanaan kun aloitin lukemaan Pottereita, luin viikon aikana kaikki Puoliveriseen prinssiin asti. Olin silloin niin paljon hitaampi lukemaan että en koko viikolla muuta tehnytkään kuin luin Pottereita.

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #4 : Elokuu 09, 2011, 13:31:31 »
Silloin kun 7-kirja ilmestyi luin sen kahdessa päivässä, maksiminopeudella millä pystyin. Kirjat 1-3 saan loppuun 2-3 päivässä rennosti lukien, vitosen kohdalla menee jo viikko jos tahdon lukea tahdilla että nautinkin siitä enkä vaan kahlaa. Kun luen kirjoja uudelleen käytän siihen 1-4h päivässä riippuen lukuinnosta ja muusta tekemisestä.
And they dream in their sleep

Poissa Amortentia

• Uneksia
  • Vuotislainen
  • Pottermore: DreamBlut4303
« Vastaus #5 : Syyskuu 17, 2011, 17:58:24 »
No, ekan lukemiseen menee n. päivä, jollei sitten oo jotain menoo, joka on pakko tehdä, mut kaikki HP:t (siis ei kaikki putkeen, siinä menis ehkä 2 viikkoo) menee 2-4 päivässä. Mut kun luin ne ekaa kertaa nelosella, mulla meni jtn. 2kk (mikä oli aika vähän, kaveri oli lukenu niitä vuoden kaks, ja kysy multa sitten, et kuoleeks Voldemort).
korpinkynnenoleskeluhuone.blogspot.fi

Potter-fanin Potter-blogi

Poissa Guépard

• hämykeijun lyhty
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksStar9049
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #6 : Syyskuu 18, 2011, 18:09:39 »
Aluks kun olin tosi pieni enkä tajunnu paljonkaan mulla meni kuukauksia pelkästään alkuun. Ne alut tuntus aina niin tylsiltä. Nykyään menee alle yks päivä Viisaten kiven lukemiseen jos ei oo kouluu tai pidä tehä mitään erikoista.
If you never try, you'll never know.

Poissa Animaaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: StarRiver9930
« Vastaus #7 : Tammikuu 13, 2012, 19:58:05 »
No Feeniksin kilta n. 3 päivässä. Ihan ylpeä olen, sillä pisin kirja jonka olen lukenut. Muut nyt meni sillai maksimissaan viikossa. En ollut silloin ihan yhtä innokas lukemaan...
Sitä kutsutaan mielikuvitukseksi, ei humpuukiksi.

Poissa Jane Wood

• Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Voldemort voittaa aina
« Vastaus #8 : Helmikuu 01, 2012, 15:18:00 »
Yleensä siinä 2-4. Paksujen kirjojen kohdalla sattuu menemään kauvemmin, mutta olen nyt lukemassa tota Puoliveristä prinssiä enkä oo vielkää saanu luettuu sitä. Kuukausi menny. Johtuu kai siitä et se kirja ei oo mitenkää mielenkiintone.
Meidän oma Voldemort on paras ! ♥

Poissa Kami

• Nuoriherra
  • Vuotislainen
    • deviantART
  • Pottermore: BatNimbus906
« Vastaus #9 : Helmikuu 01, 2012, 16:59:43 »
Riippuu kovasti kuinka paljon luen. Jos käyn koulussa ja töissä samaan aikaan ja on muitakin kiireitä, saattaa ohuimmankin kirjan lukemisessa mennä melkein viikko. Kun taas jos on loma ja kulutan koko päivän lueskeluun, pystyn ihan hyvin lukemaan paksuimman kirjan yhdessä päivässä.
"Much more running about with bangaa at my heels and I'm apt to give up sky pirating altogether."

Poissa Dewill

• Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.
  • Vuotislainen
« Vastaus #10 : Helmikuu 04, 2012, 14:37:10 »
Feeniksin kilta meni ilmestyttyään alle vuorokaudessa (siis kun on aikaa lukea vaan). Tässä viime viikolla luin VK:n ja SK:n saman päivän aikana... (oli siis aikaa lueskella) XD

Poissa Megia

• Human Error
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Helmikuu 04, 2012, 21:49:02 »
Riippuu vähän fiilksestä + tuhannesta muusta tekijästä. Alkupään kirjat menee ainakin alle vuorokaudessa, yli 500 sivun kirjoista vähän vaikeampi sanoa. Silloin kun ilmestyivät niin putkeen tietysti luin eikä saletisti yhdenkään lukemisessa kahta päivää pidempään kestänyt (paitsi Viisasten kiven, mutta se nyt on jo toinen tarina). En kuitenkaan ole kokeillut "lukunopeauttani", että sen varmemmin osaisin sanoa. Mutta jos nyt ajatelleen, että on vapaapäivä, eikä mitään muuta tekemistä/muita velvoitteita ja oikein innostaa alkaa lukea, niin enköhän saa sen 800 sivua menemään päivässä. Toista taas sitten on keskellä lukukautta kun on tuhat ja sata muutakin asiaa tekemättä ja stressattavana.

Eli lopullinen vastaus: maksiminopeudella lyhimmät kirjat vuorokauden sisään, pisimmissä kestää kaksi. Etanavauhdilla saan FK:n lukemiseen kulutettua saletisti kuukauden. Nii ja riippuu tietysti millä kielellä luen. Enkussa kestää jostain syystä tuplasti kauemmin.
live hard live your dream.

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #12 : Helmikuu 05, 2012, 10:39:31 »
Muutamasta päivästä viikkoon.
Joskus riippuu myös millaisella luku tuulella olen. Jos olen hyvällä lukutuulella saatan lukea kirjan parissa päivässä
mutta joskus kun en ole kovin innokkas lukemaan niin voi mennä viikkokin.
Feeniksin kilta kun ilmestyi niin luin sen 10 tunnissa läpi ja se tuntui hieman silmissä silloin.
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #13 : Maaliskuu 06, 2012, 12:24:24 »
Viisasten kiven ja salaisuuksien kammion luin molemmat samana päivänä, kun olin kipeä. Azkabanin vangissa meni sitten vähän enemmän, about 3 päivää? Sitten niissä muissa, paksuimmissa kirjoissa menikin vähän kauemmin, ehkä maksimissaan 2 viikkoa :D
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #14 : Maaliskuu 06, 2012, 14:41:19 »
Omasta lukunopeudestani en osaa sanoa, mutta olin hirmuisen ylpeä esikoisestani kun hän seitsenvuotiaana luki kaikki seitsemän kirjaa joulun ja vapun välillä ;)
Constantem decorat honor

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #15 : Huhtikuu 11, 2012, 19:55:24 »
Isilmírë, vau. Kyllä minäkin luin siihen mennessä ilmestyneet Potterit kuusivuotiaana (vuonna 2005), mutta luin varmaan yhtä kirjaa joulusta vappuun. :D No ehkä hieman liioittelen, mutta todella nopeasti on esikoisesi lukenut kirjat sen ikäiseksi.

Niin, sitten siihen omaan lukemiseeni. Jos nyt matemaattisesti ajatellaan, niin luen yhden sivun mistä tahansa Potter-kirjasta noin puolessa minuutissa (testasin juuri sekuntikellon kanssa). Täten siis Feeniksin killassa minulla on mennyt lukemiseen 1050 (sivujen määrä) jaettuna kahdella = 525 minuuttia eli 8 tuntia ja 45 minuuttia. Tämä kuulostaa aika loogiselta, sillä luen Feeniksin killan yleensä kahdessa päivässä ja luen noin neljä tuntia päivässä (siis silloin kun ylipäätään luen jotain kirjaa). Tästä voi sitten laskeskella myös muiden kirjojen teoreettiset lukuajat (laskin ne oikeastaan spoileriin).
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Kuitenkin kaikki ulkoiset tekijät vaikuttavat lukemiseeni. Kerran luin Puoliveristä prinssiä ja samaan aikaan minun piti valmistautua kaikenmaailman konsertteihin, joten luin sen niinkin pitkässä ajassa kuin kuukaudessa. Toisinaan, kun minulla ei ole muutakaan tekemistä, ahmaisen Viisasten kiven parissa tunnissa (enkä nyt puhu itse kiven syömisestä :D). Ja yhtenä joululomana ahmaisin kaikki kirjat alle kahdessa viikossa. En tainnut juuri mitään muuta tehdä kuin lukea.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Jane Eyre

• British Hippie who never lived in Great Britain
  • Vuotislainen
  • Maybe someday I'll find the place for me to live.
  • Pottermore: OwlSparks24145
« Vastaus #16 : Toukokuu 07, 2012, 18:02:53 »
Mulla menee yleensä Pottereihin joku kaks iltaa, riippuu toki lukutuulesta. Joskus on jopa menny vaan 3 tuntia. Muutenkin luen aika tosi paljon, ja tämmöset Potterit ku osaan jo melkein ulkoa ni ne menee huomattavasti nopeemmin.. :)
En oikeen tiiä pitäiskö tähän kirjottaa muuta :D
You put your arms around me and I'm home.

Poissa Tylypahkan pikajuna

• punainen vauhtihirmu
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CentaurSkull9709
« Vastaus #17 : Toukokuu 19, 2012, 15:36:37 »
No sehän riippuu aina mistä kirjasta on kyse. Suomeksi Feeniksin Kilta menee kolmessa päivässä, mutta englanniksi siihen menee viikko. Viisasten Kiven saan taas luettua päivässä suomeksi, mutta kolmessa päivässä englanniksi. Nämä tulokset ovat siis koulupäiviltä. Viikonloppuisin tai lomalla menee varmaan vähemmän aikaa. Viikonloppujen aikoja en ole kerinnyt katsoa, sillä silloin on muuta tekemistä kuin lukeminen. Joskus ne kyllä vielä katson.

Tylypahkan pikajuna kiittää ja katoaa.
"Always..."

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #18 : Tammikuu 22, 2013, 13:01:49 »
Ihan riippuu siitä, onko minulla muitakin kirjoja luettavana ja kuinka paljon muita kiireitä. Mutta jos ei ole paljon mitään, ehkä koulu ja sellaiset perusmenot, niin kyllä yksi Potter (mikä tahansa niistä) menee helposti päivässä. Koko sarjan lukemisen ennätys minulla on ehkä kolme päivää.
Välillä kyllä menen hitaampaa tahtia Pottereiden kanssa. Esimekiksi nyt Deathly Hallows on ollut yli viikon kesken, koska olen lukenut paria muuta kirjaa ja tehnytkin kaikenlaista. Ehkä muutama luku päivässä edennyt tuota Potteria. Nyt kyllä olen tulossa sellaiseen kohtaan, että pakko varmaan lukea koko kirja loppuun ilman taukoja.
Minulla menee myös suomenkieliset ja englanninkieliset ihan samaa tahtia.
Kuoleman varjelukset on varmaan nopeimmal vauhdilla ikinä lukemani kirja. Silloin kun luin sen ensimmäisen kerran, oli vaan niin kauhee tarve tietää mitä tulee tapahtumaan, että luin nopeammin kuin olen koskaan lukenut.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Tuulihaukka

• pikku punkkarihinttari
  • Vuotislainen
« Vastaus #19 : Maaliskuu 20, 2013, 18:29:57 »
Oon 10wee mulla menee lukee Salaisuuksien kammio 5 päivää. (Luin koulussa ja kotona)
Percy ei tajuaisi vitsiä, vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan Dobbyn pannumyssy päässään.

Poissa Kystisnap

• Vuotislainen
« Vastaus #20 : Maaliskuu 23, 2013, 16:31:29 »
Riippuu ihan kirjasta. Muutamasta päivästä pariin viikkoon. Siis kirjan pituudesta ja siitä kuinka tylsä se on :D

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FangMahogany16903
« Vastaus #21 : Maaliskuu 23, 2013, 22:12:22 »
Mulla menee yleensä parista viikosta pariin kuukauteen. Nyt on kyllä ennätys menossa, alotin lukemaan vuos ja 9 kuukautta sitten toista kertaa englanniksi, ja oon nyt DH:n puolessa välissä :D. Mut ei oo mun vika, vaan sen äikän open, joka tunkee meille kirjoja ihan koko ajan luettavaksi. Tällä hetkellä menossa Kalevala.
Ku koulut alko syksyllä, oon lukenu Potteria tasan 2 kertaa tässä 7kk aikana. Et ei oo mikään ihmekään, ku mulla kestää näin kauan :D.
"Kerro liikkeillä tanssijan: minä rakastan, minä välitän vieläkin.
 Kerro maailmassa näytelmän: minä ymmärrän, minä kutsun sielläkin."

Poissa Katspicious

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #22 : Heinäkuu 23, 2013, 14:42:02 »
Yleensä olen Potterit lukenut nautiskellen. Yleensä varannut erikseen aikaa lukemiselle ja tehnyt olosta mahdollisimman mukavan. Kirjojen lukemiseen saattoi siis vierähtää parista viikosta kuukauteen tästä syystä, koska halusin lukea kirjat hitaasti ja nauttia siitä, että ei tiennyt, mitä seuraavaksi tapahtui.

Nopeiten olen kuitenkin tainnut Potterin lukea kolmisen päivää sitten, kun luin Salaisuuksien kammion kolmessa tunnissa.

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #23 : Heinäkuu 24, 2013, 20:01:42 »
Minä luen yhden kirjan yleensä samassa ajassa kuin Ginevra eli 1-2 päivää. Feeniksin killan lukemisessa kestää silti pari päivää pidempään, koska se on sen verran paksu kirja. En myöskään lue useimmiten koko päivää.
The darkness descends on quiet earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa mockingjay

• Vuotislainen
  • Pottermore: DreamRose28972
« Vastaus #24 : Heinäkuu 25, 2013, 21:59:24 »
riippu ihan kuinka paljon on aikaa lukee ja kuinka innokkaasti jaksaa lukee mut ekoihi kirjoihi menee enintää viikko!