Kirjoittaja Aihe: Shoppailu  (Luettu 1461 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Koala

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Shoppailu
« : Heinäkuu 13, 2011, 17:53:57 »
Eli en tällaista topicia ainakaa haulla löytäny, mutta sanokaa vaan jos on jo, nii mä meen sinne kirjottelemaan.  :)
Itse tykkään shoppailusta jotenki tosi paljon!

Tykkäätkö shoppailusta, ja miksi?
Millaisissa kaupoissa käyt? (esim. vaate-, koru- vai kirjakaupoissa?)
Onko sinulla jotain lempikauppoja?
Mikä on kivoin vuodenaika shoppailulle? Miksi?
Käytkö shoppailemassa pari kertaa puolessa vuodessa ihan kunnolla, vai monta kertaa kuukaudessa ostamassa muutamat jutut? Toivottavasti tajuutte mitä mä tarkotan :D

Ja muita juttuja saa ihan vapaasti kirjotella shoppailusta, ite oon tällanen shoppailuintoilija.
Käyn yleensä kaikki kivat vaate- ja korukaupat läpi - kirjakaupoissa en niinkään käy. Ja lempikauppoja on vaikka kuinka paljon: H&M, MicMac, Lindex, Zara ......

Kesä on paras aika shoppailulle, koska mä rakastan kesäaleja. Kesällä voi käydä katselemassa ja ostaa vaikka jäätelön jne. Ja jos sovittaa jotain vaatetta, nii talvella pitää riisua ne sadat vaatekerrokset, mut kesällä on helppoa kokeilla vaatteita, ku vaatteita on niin vähän päällä. Käyn shoppailemassa kesälomalla kerran viikossa, joskus jopa useammin ja talvella ehkä pari kertaa kuukaudessa. Paitsi jouluna, ku pitää ettii lahjoja, nii käyn varmaa pari kertaa viikos. 

Kai täällä on nyt jotain shoppailuintoilijoita mun lisäks?

// Tottakai kirpparilla kiertely lasketaan shoppailuksi! Mäki tykkään kirppareist. :)
~Koala

//gamma muoks. Aiheen aiempi keskustelu löytyy Arkistosta.
//Vilena muoks. Kirppareista on myös erillinen keskustelu täällä, check it out!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2011, 16:04:22 kirjoittanut Vilena »

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
Vs: Shoppailu
« Vastaus #1 : Heinäkuu 14, 2011, 00:43:17 »
En tiedä, onko tällaista topicia, en ainakaan muistaakseni ole törmännyt. Ajattelimpa sitten vastaillakkin tähän. (--:

No, periaatteessa tykkään shoppailusta jos on tarpeeksi rahaa. En kyllä tykkää shoppailla kavereideni kanssa tuntitolkulla naistenvaateosastoilla, mutta jos saan mukaani kaverin, joka lähtee mielellään miestenvaatepuolelle, olen onnessani. Tykkään ihan superpaljon miesten paidoista, enkä käytäkkään juuri ollenkaan tyttöjen paitoja. Housuja ostan naisten puolelta, joten sielläkin joudun käymään toisinaan. :--D Kuitenkin, olen hieman kai materialisti ja olen onnellinen kun ostan uusia levyjä, vaatteita tai mikä nyt ikinä onkaan sattunut kaupasta mukaan.

Käyn vaatekaupoissa, mutta saatan ostaa vaatteita ihan myös normi marketeista/kaupoista ja kirpputorilta (kirpparit on ihan aliarvostettuja). Tykkään tosiaan enemmän käydä kaupoissa, joissa on miestenvaatteita, mutta Suomesta ei löydy kovinkaan monipuolisesti omasta mielestäni tätä tarjontaa, kun vertaa esimerkiksi siihen, että Saksassa oli todella paljon ihan pelkästään miestenvaateliikkeitä.
Tämän lisäksi tykkään tosi paljon kirjakaupoista, mutta pakko myöntää, että käyn niissä usein vain hypistelemässä kirjoja, enkä välttämättä osta niitä. Paitsi aleaikaan, se on eri asia. :--D
Levykaupat ovat ihan mun unelmani. Rakastan musiikkia ja minua harmittaa, että täällä tuppukylässä eikä lähikaupungeissa ole levykauppoja, mutta esimerkiksi Oulussa on kiva käydä niissäkin sitten.

No jaa, ei varsinaisesti. Tykkään ihan superpaljon kirppareista, mutten tiedä, lasketaanko sitä shoppailuksi. No, tykkään niistä kuitenkin. Ylivieskassa on aika kiva liike, Deviant. Olen tosin käynyt siellä nyt harvemmin kun en ole päässyt Ylivieskaan. Heillä on nettisivutkin, se on sellainen goottiemoernu -liike (se oli munkin mielestä huono määritelmä, anteeksi) ja tyksin siitä paljon.
Jack and Jonesilla on kivoja vaatteita. :--D

Kaikki alekaudet. :---P Mulla kun ei kummiskaan ole varaa shoppailla kamalasti, niin ale on aivan ihanaa aikaa, kun saa haluamiaan vaatteita, levyjä, kirjoja ja kaikkea halvalla! ♥

Käytkö shoppailemassa pari kertaa puolessa vuodessa ihan kunnolla, vai monta kertaa kuukaudessa ostamassa muutamat jutut?
No, käyn ostelemassa aina kun on rahaa ja kun törmään johonkin, jonka haluan ostaa. Ei ole niinkään määritelty, miten usein shoppailen. Yleensä silloin kun on tarve ostella asioita, joita välttämättä tarvitsee. Joulunakaan en oikeastaan ostele mitenkään mielettömästi kaikkea, aina kun törmään johonkin, joka sopii jollekkin lahjaksi, ostan sen, mutta minun ei onneksi tarvitse ostaa kovin paljon lahjoja.

Mietin, että kuinka paljon käytätte yleensä rahaa shoppailuun?
Itselläni saattaa kulua joinakin kausina ehkä satanen hyvinkin nopeaa, mutta pyrin kontrolloimaan itseäni sen verran, etten ihan hirveitä summia käytä. Joku 20e saattaa riittää mulle itselleni jo ihan hyvin yhdellä kertaa, riippuu paljolti tilanteesta. Kummiskin, kun olen vain tällainen ensimmäisen vuotensa lukiossa aloittava käpykylässä asusteleva lapsonen, niin en saa mitään suuria summia shoppailuun kuin ehkä kerran vuodessa, mutta pienempinä määrinä rahaa kertyy pitkin vuotta.
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Poissa Houself

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #2 : Heinäkuu 20, 2011, 18:11:35 »
Tykkään tosi paljon shoppailusta. Pidän siitä koska, silloin voi saada uusia lempipaitoja, -toppeja,-asusteita jne.
Ja myös siksi että saa irtaantua arkielämästä ja keskittyä vähän muuhunkin kuin kouluun/työhön :D
Hyvässä seurassa shoppailu on erityisen hauskaa. c:

Öh... yleensä käyn vain vaate- ja korukaupoissa. Käyn harvemmin kirjakaupoissa.

Lempikauppani ovat mm. MicMac, Zara, H&M ja Lush

Myös minusta kesä on paras vuodenaika shoppailulle, juuri suurien alennuksien vuoksi. C:

Käytkö shoppailemassa pari kertaa puolessa vuodessa ihan kunnolla, vai monta kertaa kuukaudessa ostamassa muutamat jutut? Toivottavasti tajuutte mitä mä tarkotan :D
Tämä vaihtelee, joskus käyn montakertaa kuukaudessa (kesällä) mutta, talvella tulee käytyä harvemmin: vain pari kertaa kuukaudessa :DD

-Elf

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
« Vastaus #3 : Heinäkuu 20, 2011, 22:46:47 »

Joo tykkään.Oon ns. vaatefriikki.Aikaa voi tuhlata.

Vaatekaupoissa ja sitten kirjakaupoissa sekä tavarataloissa.Mua ei niinkään kiinnosta vero modat sun muut.Henkka ja maukka
on hyvä kauppa.

Henkka ja maukka,Seppälä,Brlelu..Ja kirpparit.

Kesä ja alennusmyynnit.En tiedä,ehkä rauhallisempaa kaupoissa.
Käytkö shoppailemassa pari kertaa puolessa vuodessa ihan kunnolla, vai monta kertaa kuukaudessa ostamassa muutamat jutut?

Shoppailen tarvittaessa.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2011, 22:49:54 kirjoittanut April »
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #4 : Heinäkuu 21, 2011, 00:43:53 »
Yrittäkää myös keskustella, eikä vain vastailla aloittajan kysymyksiin. Ihan puhtaat gallupit ovat nimittäin sallittuja vain erikoisluvalla ja ylläpidon aloittamina :)

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #5 : Heinäkuu 28, 2011, 17:33:15 »
Olin joskus ihan shoppailufriikki. Siis jos vaateshoppailusta puhutaan. Silloin tuli käytyä kirtämässä "kaikki" kaupungin vaateliikkeet vähintään kerran viikossa, ja melkein aina lähti jotain mukaan. Silloin löysin vaatteita enimmäkseen Vero Modasta, H&M:stä, Jim&Jillista ja Vilasta. Nämä siis olivat kotikaupungistani löytyviä kauppoja. Aina silloin tällöin kun pääsi shoppailemaan johonkin vähän isompaan kaupunkiin, niin listaan voitiin lisätä Gina Tricot, Mango, Zara, jne... Joka tapauksessa tällöin siis rakastin shoppailua. Nykyään... not so much.

Parin viime vuoden aikana shoppailuinnostukseni on laantunut huomattavasti. En todellakaan käy enää kiertelemässä kauppoja joka viikko, saati sitten että ostaisin jotain. Oikeastaan voisin melkein sanoa, että inhoan shoppailua. :--D Siitä on tullut jotenkin vaikeampaa. En enää löydä oman tyylisiäni vaatteita yhtä helposti kuin ennen. Se ehkä johtuu tyylini lievästä muuttumisesta, eivätkä vanhat tutut kaupat enää olekaan minulle sopivia. Ja nyt puhun siis kotikaupunkini kaupoista. Gina Tricot ja Zara esimerkiksi ovat edelleen mieluisia, mutta niihin ei vain niin usein pääse shoppailemaan. Valitettavasti.

Vaikka harvoin shoppailenkin, olen huomannut tekeväni sitä eniten keväällä. Pitkän talven jälkeen tulee ostettua kaiken maailman kesävaatteita. Niitä sitten käyttää sen kaksi kuukautta ja huomaa, ettei ole mitään syysvaatteita. :D Talvella vaatteiden ostelu on kaikista inhottavinta. Syynä tietysti sovittamisen vaivalloisuus. Keväällä, kun on päässyt kaikista ylimääräisistä takeista ja muista, on helppo lähteä ostelemaan jotain uutta.

Ennen kaikki rahani menivät siis vatteisiin. Nykyään ostelen mieluummin CD-levyjä ja joskus DVD:itä. Tälläkin hetkellä albumien ostoslista on ihan tuskallisen pitkä. ;)
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
« Vastaus #6 : Elokuu 03, 2011, 20:21:56 »
Kai yksi vähemmän innokas shoppailija saa tulla ilmaisemaan ajatusmaailmaansa?
En ole koskaan, ikinä, pitänyt shoppailusta - saatika sitten nauttinut siitä. Ennen jopa esim. farkkuja ostaessa en vain kestänyt olla niissä vaatekaupoissa, siellä vaatteiden paljoudessa etsimässä juuri sitä yhtä vaatekappaletta, jonka kelpuuttaisin - minulle tuli joskus jopa ihan huono olo. Nykyään se ei ole onneksi enää niin hirveää kidutusta, mutta enpä silti lähde muuten vain kauppoja kiertelemään; älkää suttuko, mutta nämä pienet aivot eivät ihan oikeasti ymmärrä, mitä järkeä siinä on. Siis jos ei tarvitse mitään vaatteita, ei ole tarvetta lähteä kauppaan, niin sitten kuitenkin menee muuten vaan kiertelemään ja hiplailemaan niitä vaatteita, haaveilemaan että "tämä olis kyllä nyt ihana", mutta jättää kuitenkin ottamatta. Njaah, no, ei kaikki voi olla samanlaisia.
Nykyään minua ei kuitenkaan ihan tarvitse raahaamalla raahata vaatekauppaan, jos (huom. jos!) on oikeasti tarve jollekkin vaatteelle. En minä siltikään siitä nauti, varsinkaan kun tuntuu siltä, etten ikinä löydä sellaista kappaletta, joka kävisi minulle. Olen ehkä vaativa, kenties, mutta en ymmärrä miten se vaan on niin vaikeaa. Viime talvenakin jouduin käymään kahdessa eri kauppakeskuksessa (toisessa jopa kaksi kertaa) talvitakkia etsimässä. Ja sitten kun niitä erilaisia takkeja on vielä tuhatpäin, niin yritäppäs siitä sitten löytää itsellesi sopiva!

Ja jos sovittaa jotain vaatetta, nii talvella pitää riisua ne sadat vaatekerrokset, mut kesällä on helppoa kokeilla vaatteita, ku vaatteita on niin vähän päällä.
Tämä on totta - siksi talvella jonkun vaatteen etsiminen onkin minulle erityisen inhottavaa.

Outoa kyllä, nykyään joskus koen vaatekaupoissa olemisen ihan kivaksikin - jos ei tarvitse olla kauan.
Mutta siis, tämä lievä kauppakammo koskee vain vaatteita - kirja- ja levykaupat ovatkin ihan eri juttu. 8D
En tosin kyllä paljoa ostele kirjoja tai levyjä, mutta kirjakauppoihin lähden ihan mielellään vain katselemaan ja hiplailemaan niitä kirjoja. Okei, ehkä mä sittenkin ymmärrän niitä himoshoppailijoita - varmasti jotkut nauttii niistä vaatteiden katselemisesta, jos minä nautin kirjojen ihastelemisesta.

Eli pointtini oli lähinnä se, että lähden vaatekauppoihin vain silloin kuin on pakottava tarve, muuten en henkilökohtaisesti shoppailusta pidä. Älkää suttuko, vaikken ehkä ihan täysin ymmärräkkään shoppailufriikkien ajatustenkulkua - ymmärrän kuitenkin sen, että he nauttivat siitä. Eikä se minun elämääni mitenkään häiritse - ai niin, paitsi jos ah niin ihanat shoppailija-kaverini tahtovat minut ostosseurakseen...

- Zam

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #7 : Elokuu 05, 2011, 12:05:14 »
Heh, ylläoleva Zamiran viesti on kuin suoraan omasta elämästäni. :D

Minun käsitykseni shoppailusta on se, että lähdetään kiertelemään vaatekauppoja pelkästä kiertelemisen ilosta, ilman mitään varsinaista tavoitetta, kuten "talvi tulee, pakko saada takki" tai "ainoisiin farkkuihin tuli neliömetrin kokoinen reikä". En siis miellä shoppailuksi muuta kuin vaateshoppailua, en esimerkiksi kirja- tai levykaupoissa käymistä tai kirpparilla haahuilua. Ja vaatekauppojenkin kohdalla shoppailu on siis sitä, että nauttii rättien hiplaamisesta ja kokeilemisesta, ei jonkin tietyn vaatekappaleen tarkoituksellista etsimistä. Ei välttämättä kovin järkevä tai looginen määritelmä, mutta näin minä sen käsitän. Ja oman käsitykseni pohjalta voin sanoa, että minä en shoppaile.

En ole koskaan nauttinut vaatteiden ostamisesta. Jollekin voi olla suorastaan rentoutumiskeino upottaa sormensa H&M:n pursuileviin vaaterekkeihin, mutta minä en kestä niitä kirkkaita valoja, useimmissa kaupoissa liian kovalla olevaa jumputusmusiikkia (miksei siellä voisi soittaa jotain rauhoittavaa?) enkä jatkuvaa riisumista ja uudelleen pukeutumista. Jos tarvitsen vaikka farkut, lähden ostamaan ne, mutta useimmiten silmää miellyttävän ja ennen kaikkea sopivan vaatekappaleen löytäminen on yhtä tuskaa. En ymmärrä, mikä oikein mättää, kun hyvin istuvia farkkuja on niin vaikea löytää; olen ihan normaalipainoinen, mutta silti useimmat puristavat vyötäröltä, ja jos eivät purista, niin ovat liian löysät jostain muualta. Sekin vaatekaupoissa ärsyttää, miten vaatteet tuntuvat aina vain pienenevän. Eihän kohta löydä mitään päällepantavaa, jos ei ole kokoa 32! Minulle vaatteiden ostaminen on vain välttämätön paha, ja vaikka joskus onkin ihan mukavaa lähteä katselemaan parin kaupan valikoimaa tavoitteella "pari kivaa uutta vaatetta, koska koulu alkaa", en juuri osaa nauttia siitä.

Koska yleisen käsityksen mukaan shoppailua on kaikenlaisissa kaupoissa käyminen, en jätä viestiäni tähän, vaan jaarittelen vielä vähän lisää.

Kirjakaupat - ah, mitä ihanuutta. En useinkaan osaa ostaa paljon mitään, mutta jo pelkkä kirjojen katseleminen on rentouttavaa. Ainakin pienissä kaupoissa; esimerkiksi Suomalaisessa en oikein osaa keskittyä kirjoihin, kun paikka on niin iso ja hälinää paljon. Myös kaikenlaiset pienemmät askartelukaupat ovat taivas - Tiimarikin menettelee, jos ei muualle pääse. En kuitenkaan ole sellainen askartelija, joka ostaa materiaalia periaatteella "onpa kiva, tätä voisi joskus käyttää", sillä siinä tulee hyvin nopeasti kukkaron seinä vastaan. Minulla täytyy olla valmis suunnitelma, jos meinaan jotakin ostaa.

Kirpparit ovatkin sitten ihan oma lukunsa. Varsinkin oma lempikirppikseni, joka on kaikkea, mitä hyvältä kirpparilta vaadin: siisti, tarpeeksi iso eikä ahdas, tarpeeksi arvostettu, eli myytävää löytyy paljon ja vielä vähän enemmän. Tällä tietyllä kirpparilla samoilu käy oikeasti rentoutumiskeinosta. Kaikki ne ihanuudet, jotka pöytien nurkissa odottavatkaan... Jos minulla on tarpeeksi aikaa, kierrän hallin kaksi tai kolme kertaa, joka kerta erilaisia esineitä etsien; ensin katson tavaroita käsityö- ja nukkekotiharrastajan silmin, seuraavalla kierroksella tarkistan kirjojen selkämykset ja joissain tapauksissa takakannet, ja sitten laitan päähäni sisustajan silmälasit ja katselen pöydät sillä lailla vielä kerran läpi. Vaatteita en jostain syystä osaa kirpparillakaan hypistellä. Ovesta ulos astuessa on iloinen mieli, rentoutunut olo, paljon uusia ihanuuksia - ja kipeä niska niiden kantamisesta, mutta mitä pienistä. Täydellisyyttä.
Using the "are we", are we?

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #8 : Elokuu 05, 2011, 19:12:31 »
Minäkin oikeastaan inhoan shoppailua... Ja yhdyn Zamiran ja Lorainnen mielipiteisiin. Kirppareita sen sijaan rakastan ja joskus mennäänkin miehen kanssa lähikaupunkiin ihan vaan kirpparikierrokselle. Jos on ihan pakottvava tarve saada joku juttu ja käytettynä ei löydy (siisti pitää kuitenkin olla, *tuttaa se että ihmiset tuo kirppareille lumppuja, käytettyjä meikkejä, YvesRocherin tms. ilmasikrääsää, jne) niin vaivaudun kauppaan.

Poissa Koala

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Elokuu 07, 2011, 10:30:20 »
Minäkin oikeastaan inhoan shoppailua... Ja yhdyn Zamiran ja Lorainnen mielipiteisiin. Kirppareita sen sijaan rakastan ja joskus mennäänkin miehen kanssa lähikaupunkiin ihan vaan kirpparikierrokselle. Jos on ihan pakottvava tarve saada joku juttu ja käytettynä ei löydy (siisti pitää kuitenkin olla, *tuttaa se että ihmiset tuo kirppareille lumppuja, käytettyjä meikkejä, YvesRocherin tms. ilmasikrääsää, jne) niin vaivaudun kauppaan.

Itsekin rakastan kirppareita. Sieltä voi löytää paljon persoonallisempia juttuja kuin vaatekaupoista. Ja puoleenhintaan tai vielä edullisemmin. Kirppareilta etsin yleensä asusteita - en niinkään vaatteita. Joskus sieltä saattaa löytyä kylläkin joku mieluisa vaatekappale. Levyjä ja kirjoja en ole ostanu ikinä kirppareilta. Joskus ostin jonkun vanhan pelin, mutta levyt on yleensä vaan jotain vanhaa musiikkia...

~Koala

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #10 : Elokuu 07, 2011, 10:46:47 »
Minä rakastan shoppailua :D Shoppailu on ihanaa, vapauttavaa, aivot tyhjentävää ja terapeuttista. Shoppaillessa unohtaa murheet ja voi keskittyä vain siihen yhteen asiaan, shoppailuun.

Vaatekaupoissa :D Ja tietysti kirppiksillä :3

Yksi tietty kirppis täällä päin, vaatekaupoista ehkä nämä normaalit; gina, hm, only, vero moda, moda. Ja jos vaatemerkkejä etsitään, niin Guess ja Tommy Hilfiger<3 Merkkeihin vielä Vivienne Westwood, muttei minulla ole varaa Westwoodin vaatteisiin (lue: korkokenkiin<3)

Kesä, Syksy ja Kevät. Kuten edellä on mainittu, talvella joutuu pukemaan niin paljon päälle, että on rassaavaa käydä sovittamassa.

Sanotaanko, että minä käyn monta kertaa kuukaudessa, mutten osta muutamia juttuja, vaan muutamia kymmeniä juttuja :D

~nya, joka tunnustautuu shoppailuaddictiksi ;>

// kuinka paljon käytätte yleensä rahaa shoppailuun?

Liikaa, ihan liikaa :D Vuodessa varmaan reilusti yli 500 euroa <:
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
« Vastaus #11 : Elokuu 07, 2011, 15:44:44 »
Minä pidän shoppailusta. Kiertelen joskus kauppoja ihan vain ajankuluksi, mutta yleensä minulla on jotain tiettyä mielessä, kun lähden ostoksille. Tosin olen huomannut, että pahimpia rahankulutusreissuja ovat nämä "käväisenpä ihan äkkiä vaan tuossa henkkamaukalla" -reissut, jolloin sitten tietysti kaupasta löytyy vaikka mitä ihanaa. Hyvin harvoin tulen myöskään kotiin tyhjin käsin, vaikkei mitään tähdellistä olisikaan hankintalistalla.

Entäs shoppailetteko mieluummin yksin vai jonkun kanssa? Minä voisin jakaa omat ostosteluni niin, että jos etsin jotain tiettyä, niin sillon lähden ostoksille mieluummin yksin, mutta kavereiden kanssa shoppailu on sitten sellaista kivaa ajanvietettä. Silloin ei ole niin väliksi missä kaupoissa käydään ja kauanko siellä ollaan, kun taas jos etsin vaikka kenkiä, niin yksin ollessani voin kiertää vain ne kenkäkaupat eikä tarvitse kiertää kaikkia vaatekauppoja läpi siksi, että kaveri tarvitsee uudet farkut. Tosin jos ostettavana on jotain isompaa, esimerkiksi juhlamekko, on kyllä kiva jos on joku makutuomarina. Muuten en juuri esittele sovittamiani vaatteita kavereille vaikka oltaisiinkin porukalla shoppailemassa. Ja mistä muuten johtuu, että jos olen etsimässä vaikkapa niitä kenkiä, löytyy kymmenet täydelliset farkut, mutta sitten kun etsin nimenomaan farkkuja, tulee vastaan kymmenet iki-ihanat kengät? Näin käy aina. Olenkin järkeillyt itselleni sellaisen periaatteen, että jos vastaan tulee joku tosi ihana vaate, jota en juuri sillä hetkellä tarvitse mutta josta oikeasti pidän, ostan sen kuitenkin, koska sitten kun sellaista etsin ei sitä takuulla mistään löytyisi.

Myös minä tykkään käydä kirppareilla etenkin, jos rahat ovat vähissä mutta silti tekee mieli ostoksille. Kirppiksillä käynti on aina aika jännittävää, sillä sieltä joko löytyy vaikka mitä ihanaa tai sitten ei yhtään ainutta kivaa vaatetta. Ja minä ostan siis yleensä vain vaatteita kirppareilta. Kengät, joita siellä on myynnissä, ovat monesti tosi kuluneita ja nättejä asusteita ei ole kovin usein sattunut kohdalle. Ensi viikolla olen menossa Helsinkiin, ja tarkoitus olisi tsekata Suomen tunnetuin ulkokirppis Hietalahdessa, onko kellään kokemuksia sieltä?

Täällä Oulussa on aika heikko vaatekauppatarjonta verrattuna muihin Suomen isompiin kaupunkeihin, ja olenkin aina kuin lapsi lelukaupassa, kun pääsen jonnekin muualle shoppailemaan. Viime kesänä kävin Soulissa Etelä-Koreassa, ja vitsit sitä putiikkien määrää! Kymmenkerroksisia ostareita, kenkäkauppoja joka kulmalla, alennusmyynnit ja todella matala hintataso Suomeen verrattuna. Lähes kaikki, mitä ostin, maksoi alle kympin. Ja ihanaa, kun ei tarvinnut tinkiä niin kuin jossain Turkissa tai Egyptissä, se homma ei todellakaan ole mua varten...

minä en kestä niitä kirkkaita valoja, useimmissa kaupoissa liian kovalla olevaa jumputusmusiikkia (miksei siellä voisi soittaa jotain rauhoittavaa?)
Samaa kysyn minä. Esimerkiksi Gina Tricotissa musiikki on aina ihan hirveän kovalla, ja se on kaiken lisäksi huonoa. Monissa kaupoissa on myös valospotteja kohdistettu niin, että hyvä kun näkee esillä olevat vaatteet häikäistymättä! Vauhdikkaan musiikin kai oletetaan saavan ihmiset hereille ja ns. oikealle tuulelle, mutta itsestäni tuntuu, että tekisin mieluummin ostokseni rauhassa, rauhallisen taustamusiikin kanssa. Nyt käy joskus niin, että lähden äkkiä pois kaupasta, kun ei vaan kestä kuunnella sitä jumputusta.
Humor me.

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #12 : Elokuu 07, 2011, 16:14:40 »
Ensi viikolla olen menossa Helsinkiin, ja tarkoitus olisi tsekata Suomen tunnetuin ulkokirppis Hietalahdessa, onko kellään kokemuksia sieltä?

Viime kesänä kävin siellä ensimmäisen (ja toistaiseksi ainoan) kerran. Mukaan lähti kolmella eurolla aivan ihana Gina Tricotin paita. Semmoinen vähän niin kuin iso kauluspaita. :D En oikein tiedä miksi sitä pitäisi sanoa... Mutta joka tapauksessa olin ihan yllättynyt että löysin sen, koska juuri sellaista olin etsinytkin. Muuten en tainnut mitään ostaa, vaikka ihan mukavasti oli valikoimaa. Eli hyvä reissu oli, ja menen varmasti vielä uudestaan kun tilaisuus tulee. :)
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #13 : Syyskuu 28, 2013, 21:55:02 »
Mielipiteeni shoppailusta riippuu siitä, mitä sillä tarkoitetaan. Ensimmäinen mielikuva mikä siitä tulee on vaatekaupoissa kiertelyä ja vaatteiden sovittamista ja ostamista. Siitä en pidä lainkaan. On tuskastuttavaa yrittää etsiä vaatteita, jotka näyttää omaan silmään kivalta. Varsinkin jos sen hetken muotivirtaus ei ole sellainen (ja minähän en muotien perässä hypi.) Sitten tulee sen sopivan vaatteen löytämisen tuska, paidoissa se nyt niin vaikeaa ole, mutta housuissa ja hieman haastavampaa ja kengissä yksi suuri ongelma. Niiden kun pitää tuntua jalassa hyvältä mielellään vaikka olisi jalkojen päällä pitkiä aikoja kerralla. Sitten pitää sovittaa ja riisua ja varsinkin talvella rasittavaa, kun on paljon vaatetta. Ja lopuksi vielä housuostoksilla ärsyttää se, ettei naisten housuissa yleensä ole kunnon taskuja vaan turhan pienet, pahimmissa ei ollenkaan. Käynkin vaateostoksilla lähinnä, kun oikeasti tarvitsen jotain ja silloinkin usein Prismassa/Citymarketissa. :D Niissä hinta-laatusuhde tuntuu olevan varsin hyvin kohdallaan. Mitään merkkivaateintoilua en ole ikinä ymmärtänyt, kun halpismerkitkin kestää yleensä ihan yhtä hyvin.

Jos taas shoppailuun otetaan mukaan myös muu kaupoissa kiertely niin siitä pidän. Suosikki kohteitani on kirjakaupat, joissa tulee usein katseltua kirjoja, lueskeltua takakansitekstejä ja selailuta hieman, joskus ostettuakin jotain. Kirjakauppojen lisäksi levyt ja säläkaupat kuten Tiimari vetää puoleensa katselemaan. Niistä tosin tulee harvemmin ostettua mitään. Tiimarista on joskus tarttunut askartelutarvikkeita ja joku vihkokin varmaan mukaan. Levyjä ostan jos löytyy kyllin houkuttava kyllin halvalla tarjouksella (tai jos Apulannalta on tullut uusi levy.) Ai niin, meinasin ihan unohtaa jalokivigallerian. Sellaiseen eksyn lähes aina kun käyn paikassa, jossa se on. Siellä on kiva katsella kaikkea mielenkiintoista ja kuolata lohikäärmepatsaita ja muita hienouksia. Nykyisin löydän itseni myös usein lankojen luota kaupasta kuin kaupasta. Tosin syy siihen on se, että etsin erästä lankaa saadakseni villasukan valmiiksi ja sitä ei tunnu olevan missään. Murh jos sen tekeminen on lopetettu. Mutta eh, jos sitten palaisi takaisin aiheeseen lankaongelmastani valittamisen sijaan. Sitä lankaa etsiessäni olen jo pariin otteeseen päätynyt ostamaan ihan muita lankoja. Kerran löytyi toista lankamerkkiä varsin hyviä Korpinkynsivärejä (ja vielä tarjouksella!) ja kerran taas muuten kivan näköstä lankaa, joka oli liian houkuttavaa...

Kirpputorit onkin jo ihan oma lukunsa. Niistäkään en yleensä etsi vaatteita. Mutta niissä on kiva kierrellä ja katsella mitä kaikkea ihmiset onkaan laittaneet myyntiin. Loppujen lopuksi aika harvoin niistä löytyy mitään. Joskus kuitenkin löytyy aarteita ja joitakin kirjoja ja levyjä olen ostanut ja hieman Pottertavaraa myös. Ainakin yhden noidanhatun ja mukin. Palapelejä on myös tainnut ainakin jokunen tarttua matkaan. Kirpputorien lisäksi antikvariaatit on kivoja. Niistä voi löytää kirjoja, joita ei oikein mistään muualta saa. Yksi paikallinen onkin osoittautunut minulle ja miehelleni vaaralliseksi paikaks. :D Toivottavasti ollaan jo tyhjennetty se kaikesta meitä kiinnostavasta niin ei tarvitse huokailla rahan perään seuraavan kerran kun sinne eksymme. Torikirjamyyjät on myös vaarallisia. Ja toreista puheen ollen, keskiaikamarkkinoilla on käytävä joka vuosi jos vain mahdollista. Siellä on aina kaikkea kivaa koruista kalentereihin. Yhtenä vuotena sieltä lähti unisieppari mukaan, mutta muuten en ole kovin paljoa sieltä mitään ostaa (jos ei lasketa tikkunekkuja yms), vaikka siellä kaikkea ylihienoa onkin. Jos olisi rikas, ostaisin saman tien TSH-sormuksen. :D
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta