Harry Potter > Jästitieto

Onko enää toimivia virtuaalitylypahkoja?

(1/10) > >>

conscioushours:
Kokeilin googlettaa virtuaalitylypahkoja, sekä suomeksi että englanniksi, muttei oikein tahtonut löytyä mitään. Tiedän joitain isompia englanninkielisiä tylypahkoja/roolipelisivustoja, esim. hexrpg.com mutta ainuttakaan suomenkielistä ei tullut vastaan. 2000-luvun alussa niitä oli paljon ja tosi hienoja, Erican ja Pennyn Tylypahka tulee ensimmäisenä mieleen.

Onko vaan käynyt niin että kirjasarjan tultua päätökseensä innostus on hiipunut ja kaikki sivustot on pikkuhiljaa suljettu? Itselle iski heti mieletön inspis perustaa oma virtuaalitylypahka ja suunnitella ja piirtää sinne kaikki sisältö, mutten tiedä olisiko enää nykypäivänä innokkaita oppilaita ja opettajia.

Hidarico:
Itselläni oli samanlainen vaihe noin kaksi vuotta sitten ja löysin kyllä muutamia, mutta ne menivät joko ''tauolle'' tai vain suoraan lopettivat kun ei enää kuulemma inspannut. Itse kuitenkin pidän ehkä enemmän foorumipeleistä, mutta virtuaalitylypahkatkin on ihan okei kun niiden ulkoasuun kunnolla panostetaan. Itse olen ollut hieman mukana yhden virtuaalitylypahkan suunnittelussa, mutta se hanke eroamiseni jälkeen meni kuulemma jäihin.

Uskon että kyllä suomesta vielä löytyy niitä joilla olisi intoa olla mukana, mutta saattaa hieman kulua aikaa siihen että he tiensä sinne löytävät. Kerää vaikka valmiiksi jokin ylläpitotiimi ja alkakaa yhdessä suunnittelemaan jotain kattavaa virtuaalitylypahkaa. Roolipelit missä muodossa tahansa ovat ihan mahtava kokemus.

Jatka ihmeessä etsimistä! Virtuaalitylypahkoista en tiedä, mutta ainakin foorumipohjaisia pelejä löytyy varmasti ahkeralla etsimisellä.

Lakkamarja:
Itse löysin vahingossa tällaisen suomenkielisen virtuaali Tylypahkan:
http://www.amtylypahka.byethost7.com/index.php
Se on tällä hetkellä vielä kesälomalla, mutta ilmeisesti toiminnassa(ainakin päivitysviestien päivämääristä päätellen). Itsekin innostuin asiasta ja ajattelin ehkä liittyä. Toisaalta minulle kelpaisi englanninkielinenkin, kun olen lähdössä syksyllä vaihtoon Englantiin.

Sab:
Ainakin seuraavat näyttää olevan toiminnassa: St. Tylypahka

Laku:
Oon ilmesesti asunu jossain pahvilaatikossa, kun en ole ikinä ennemmin tälläsistä edes kuullut! :O Ja innostus iski kans ihan saman tien. Tuo Sabin linkkaama vaikutti foorumiviestien perusteella melko hiljaiselta, kun taas Lakkamarjan linkkaamassa tuntui olevan elämääkin, vaikka sekin tauolla on.

Mutta jos aloittaja päättää vaikka oman perustaa, niin täältä ainakin löytyy innokas tulija! :D Ja kyllä mä uskon, että muitakin faneja vielä löytyy, jotka vois innostua ajatuksesta? Meitä pahvilaatikossa (tai netin ulottumattomissa) kasvaneita voipi olla nimittäin enemmänkin. :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta