Kirjoittaja Aihe: Pottermore-keskustelu (SPOILAA!!!)  (Luettu 203464 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Vs: Pottermore-keskustelu (SPOILAA!!!)
« Vastaus #1125 : Huhtikuu 14, 2012, 12:11:14 »
Minkähän perusteella nickien numerosarjat määräytyvät? Näemmä beta-käyttäjillä on järjestään 1-3 numeroa pitkät litaniat, mutta uusilla käyttäjillä näyttäisi olevan kunnon sarjat.

Ihmeellistä, että Pottermore aukeni viimein. Tuntuu, etteivät ne ole tehneet mitään muutoksia ääniä lukuunottamatta sitten syksyn. Kaipa ne ovat sitten keskittyneet hoitamaan näkymättömämpää puolta, että paikka kestää useamman miljoonan ihmisen yhtaikaisen hyöyn.

Jännä sekin, miten ihmiset on lajittautuneet noin tasaisesti tupiin. Jotenkin ajattelisin, että joku tupa olisi selkeästi "suositumpi" kuin toinen, mutta näemmä Pottermoren tekijät ovat osanneet valita kysymykset oikein. :D
Olen pohtinut, määräytyykö tuvat todella vastausten perusteella, vai arvotaanko ne. (Esim. tuo Preston "yritin vastata korpinkynsimäisesti". Toisaalta kysymykset saattavat olla niin valitut, että tuolla tavalla ei pysty huijaamaan tupaa itselleen, jotta oppilasmäärät jakautuisi tasaisesti. Sama kyllä tapahtuisi arvonnalla.)

Psst, Presto, minäkin olen puusku. En ensin ollut niin mielissäni, mutta jälkeenpäin tykästyin! :)
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Narniadara

• Vuotislainen
  • Pottermore: FlameFeather59
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #1126 : Huhtikuu 14, 2012, 12:15:41 »
Vaikka beta käyttäjä olenkin, kävin tekemässä uuden tilin, koska halusin tehdä tupatestin uudelleen :'D Ensimmäisellä kerralla laitto mut Rohkelikkoon, nyt menin Luihuisiin :> Olen minusta ehkä vähän luihuistunut siitä, kun viimeksi tein testin...

Ja kivahan se on, että Pottermore on auennut kaikille! ^^

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #1127 : Huhtikuu 14, 2012, 12:52:02 »
Minkähän perusteella nickien numerosarjat määräytyvät? Näemmä beta-käyttäjillä on järjestään 1-3 numeroa pitkät litaniat, mutta uusilla käyttäjillä näyttäisi olevan kunnon sarjat.

Umm, ei se ihan noin mene. Kaksi rekisteröitymisessäni (tässä puolilaittomassa uudessa) tarjotuista nickeistä omasi vain 3 numeroiset. Mutta ehkä siinä on tosiaan jotain, että tunnuksista näkee suoraan tiettyjä piirteitä, kuten suunnilleen ajan, jolloin hän on tunnuksen tehnyt.

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #1128 : Huhtikuu 14, 2012, 13:15:45 »
Odottelin että onkohan Beta-käyttäjille tiedossa jotakin palkintoa betana toimimisesta, mutta eipä ainakaan mitään näy. :/ Onneksi kuitenkin tunnukset säilytettiin, en olisi jaksanut käydä kaikkea läpi uudemman kerran. :D

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #1129 : Huhtikuu 14, 2012, 13:21:28 »
Odottelin että onkohan Beta-käyttäjille tiedossa jotakin palkintoa betana toimimisesta, mutta eipä ainakaan mitään näy. :/ Onneksi kuitenkin tunnukset säilytettiin, en olisi jaksanut käydä kaikkea läpi uudemman kerran. :D

"palkintoa" XD Itsekin olen beta, ja luulenpa, että ehkäpä meidät palkitaan jotenkuten myöhemmin... vaikkapa sillä että pääsemme selaamaan 2. kirjan läpi ennen muita? :p

Poissa walesin vihreä

• Vuotislainen
  • Pottermore: ThornFlame12629
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #1130 : Huhtikuu 14, 2012, 13:30:35 »
Nyt minullakin on tunnukset ja toinen kappale menossa. Minullekin saa laittaa kaveripyyntöjä :)

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #1131 : Huhtikuu 14, 2012, 13:39:15 »
Ihanaa, että Pottermoreen on tullut taustaäänetkin!!! :D En oo käyny pitkään aikaan ja sehän on kehittynyt hurjasti! Yay!!!

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedElm16162
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #1132 : Huhtikuu 14, 2012, 14:25:13 »
Ihanaa, että Pottermore on auki <3 Beta-testaajana halusin silti tehdä uuden tilin, sillä se tuntuu enemmän oikelta ja tällä kertaa pääsin Korpinkynteen, vaikka vastasin lajittelussa lähes samalla tavalla. Olen aina pitänyt itseäni enemmän Korpinkynteläisenä <3 Pottermore on kehittynyt hurjasti sitten viime näkemän!!
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

Poissa varjopoika

• the world's only consulting detective
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin94
« Vastaus #1133 : Huhtikuu 14, 2012, 15:00:37 »
Okei, olen nyt sitten puuskupuh... Miksi, voi miksi? Yritin kyllä vastata kysymyksiin mahdollisimman korpinkynsimäisesti, mutta ei sitten. -.-'

Vaikuttaa muuten ihan mukavalta paikalta, nyt pitäisi vain irroittautua koneelta. :'D Mitenköhän onnistuu...

Ehkä sinut lajiteltiin juuri sen takia Puuskupuhiin, kun nimenomaan yritit vastata korpinkynsimäisesti? :'D Mutta joo, Puuskupuh on hyvä tupa (vaikka itse olenkin Luihuisissa).
You're a human after all.

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #1134 : Huhtikuu 14, 2012, 15:07:14 »
Tosi hienoa, että noihin tuliinkin on tullut hieman animointia :'D pienetkin muutokset ilahduttaa!

Poissa Wippii

• Vuotislainen
  • Pottermore: SilverElm5143
« Vastaus #1135 : Huhtikuu 14, 2012, 15:34:09 »
Vihdoinkin saitti avattiin kaikille. :D

Lajittelun viimeisenä kysymyksenä sain valita, halusinko Luihuiseen vai Puuskupuhiin. Pääsin siis lempitupaani.

Taikajuomat ja loitsut ovat mahtavia - harmi vaan, että kaksintaisteluissa on joku tietty lukumääräraja.

Saa nähdä, milloin kakkoskirja lisätään. :D
"Harry, however, had never been less interested in Quidditch; he was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy." ~ Harry Potter and the Half-Blood Prince (UK edition), page 383.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #1136 : Huhtikuu 14, 2012, 15:40:19 »
Kaksi rekisteröitymisessäni (tässä puolilaittomassa uudessa) tarjotuista nickeistä omasi vain 3 numeroiset.

Jännä, sillä minun rekkausvaiheessani ei ollut ollenkaan yli 3 numeroisia nickejä.

//Itse olen ajatellut, että sekä yhdistelmän osat että numerot arvotaan. Kuitenkin ihmettelen, miksi aiemmin ei ole näkynyt pitkiä numerosarjoja. .__.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2012, 15:49:36 kirjoittanut Suvituuli »
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Tylypahkan luuta

• Varmasti oudoin
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PurpleSnitch12495
« Vastaus #1137 : Huhtikuu 14, 2012, 17:04:55 »
Siis anteeks ku kysyn, mut mä en löydä mitään tupatestiä? Ni mistä sen vois löytää? Kiitos jos vastaatte! Muoks. Nyt tajusin ku en eka tajunnu miten siin pääsis eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2012, 17:21:46 kirjoittanut Tylypahkan luuta »

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #1138 : Huhtikuu 14, 2012, 17:06:11 »
Siis anteeks ku kysyn, mut mä en löydä mitään tupatestiä? Ni mistä sen vois löytää? Kiitos jos vastaatte!
Pelaa eteenpäin Viisasten kiveä, pääset tupatestiin kunhan olet ensin Tylypahkassa asti.

Kaksi rekisteröitymisessäni (tässä puolilaittomassa uudessa) tarjotuista nickeistä omasi vain 3 numeroiset.

Jännä, sillä minun rekkausvaiheessani ei ollut ollenkaan yli 3 numeroisia nickejä.

//Itse olen ajatellut, että sekä yhdistelmän osat että numerot arvotaan. Kuitenkin ihmettelen, miksi aiemmin ei ole näkynyt pitkiä numerosarjoja. .__.
Numerosarjojen tarkoitushan on erottaa lähes samannimiset käyttäjät toisistaan. Kun Pottermoreen ryntää uusia käyttäjiä, tarvitaan myös enemmän käyttäjänimiä, jolloin tarvitaan pidempiä numerosarjoja. Kone arpoo käyttäjätunnusvaihtoehdot, joten voi olla, että tuloksena on vain kolminumeroisia tai vaikka vain viisinumeroisia nickejä. Näin ainakin päättelin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2012, 17:12:26 kirjoittanut Aiëdaíl »

Poissa Ruusunlehti

• Vuotislainen
    • Ruusunlehden leipomukset
  • Pottermore: NimbusSpell4542
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #1139 : Huhtikuu 14, 2012, 17:37:49 »
Mä rekisteröidyin sinne tänään, ja nyt kun kirjauduin sisään siihen tulee vaan tällänen teksti:

You’ve successfully validated your Pottermore account and username.
We’ll send you an email to let you know when you can explore Pottermore.
We look forward to seeing you.

Eli mulle tulee joku s-posti sit ku pääsen sinne?? EI ymmärrä...

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #1140 : Huhtikuu 14, 2012, 17:41:46 »
Mä rekisteröidyin sinne tänään, ja nyt kun kirjauduin sisään siihen tulee vaan tällänen teksti:

You’ve successfully validated your Pottermore account and username.
We’ll send you an email to let you know when you can explore Pottermore.
We look forward to seeing you.

Eli mulle tulee joku s-posti sit ku pääsen sinne?? EI ymmärrä...
Ymmärsit aivan oikein. Olet luonut tunnuksen onnistuneesti, ja saat sähköpostin, kun pääset sisään. En tajua, mikä idea tuossa nyt on (muu kuin pöllön kuumeinen odottaminen nyt kun tiedät olevasi taikaverta). Betavaiheessa sähköpostisysteemillä porrastettiin käyttäjien tulvimista sivustolle, mutta olisin toivonut, että rekisteröityminen olisi tässä vaiheessa riittänyt.

//Confirmation emailin mukaan "If we experience extremely high levels of demand, you may not receive your email immediately but we will do all that we can to get it to you as quickly as possible." Eli ruuhka-aikana sähköposti ei välttämättä saavu heti, mutta sen sen pitäisi tulla heti kun mahdollista. Tulen varmaan hulluksi, ennen kuin pääsen sisään.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2012, 19:14:05 kirjoittanut Aiëdaíl »

Poissa Kirjoitusvirhe

• Vuotislainen
  • ''Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema''
  • Pottermore: QueenEye664
« Vastaus #1141 : Huhtikuu 14, 2012, 17:47:17 »
Jeijj! Viimeinkin auki :D Jouduin luihuiseen, mikä tosin ei hirveesti haittaa, sillä ei mulla sillä tuvalla niin paljoo välii oo :D Noiden loitsujen tekeminen on must ainaki vähä vaikeet samoin taikajuomat, mut muuten Pottermore vaikuttaa tosi kivalt. Ainii ja kamuks saa pyytää ;)

Poissa Animaaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: StarRiver9930
« Vastaus #1142 : Huhtikuu 14, 2012, 19:58:50 »
Rekisteröidyin sisään, ja olen yksi niistä jotka odottavat pöllöä saapuvaksi, tuomaan ilo uutisen, että pääsee Pottermoreen. Heti ku näin et se aukes, ryntäsi puhelimeen soittamaan mun hyvälle kaverille. Rekisteröidyttiin suunnilleen samalla hetkellä. Haluis päästä jo eteenpäin että voi pyytää kamuks ja että sais selvitettyä mihin tupaan kuuluu. Kamu haluis Rohkelikoks. Mä tietty Korpinkynneksi. Harry Potter - fanien sivusto sanon mun olevan Korpinkynsi, ja haluisin että oikeekin lajitteluhattu uskoo niin. Tykkään muuten käyttäjänimestä. Mutta mä luulin, että sen saa valita ite... No ei se haittaa! Onneks tuli miellyttävä vaihtoehto nimessä. Mutta olen se aika mestari minäkin. Muistin salasanani, mutta unohdin käyttäjänimeni ensimmäisen 5 minuutin aikana...
Sitä kutsutaan mielikuvitukseksi, ei humpuukiksi.

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #1143 : Huhtikuu 14, 2012, 20:20:25 »
Muistin salasanani, mutta unohdin käyttäjänimeni ensimmäisen 5 minuutin aikana...

Sehän tulee varmistusviestin jälkeisessä viestissä vielä erikseen kuin juuri tuollaisten tilanteiden varalta? Tsekkaapa sähköpostisi inbox ja roskakori. :)

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #1144 : Huhtikuu 14, 2012, 20:39:06 »
Viimein avattu pottermore ansaitsee uuden kiiltävän topicin, jatketaanpas keskusteluja nyt siellä kun se on kaikille avoin! :)

Zenz,
aurori
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2012, 23:00:30 kirjoittanut Zenzibar »
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams