Kirjoittaja Aihe: Pakkomielteen purkua: lyijäri, värikynät, vesivärit (päivitetty 28.1.13)  (Luettu 784 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Tervetuloa HP-fanitaidetopikkiini, peremmälle! Viime päivityksestä on ehtinyt vierähtää tovi, mutta vanhojakin kuvia sopii kommentoida mielihyvin:

Päivitys 28.1.2013

Neiti Bellatrix Musta. Vesiväriluonnostelma.

Päivitys 10.3.2012

Mustan veljekset, Sirius vasemmalla vihreän verhon edessä, Regulus oikealla. Tämä on kaiketi kolmas oikea vesiväriyöni. Olen muutaman viikon nyt räveltänyt näiden maalien kanssa, ja kauan kadoksissa ollut piirtämisen ilo on taas löytynyt. Tekniikkavinkkejä otetaan vastaan.

Ja taas huispauskaapu:  Ginny.

Päivitys 28.6.2011. Vanhempiakin kuvia saa yhä mieluusti kommentoida.

Bill ja Fleur. Näen tässä jo parannettavaa, mutta hyvää myös. Sivuprofiilien harjoittelua.

"But you call everyone of my birth Mudblood, Severus. Why should I be any different?". Ei mistään tietystä kirjoissa kuvatusta kohtauksesta, vaikka repliikki oli kyllä mielessäni. Pahoittelen himmeyttä, mutta päätin lopettaa leikkimisen skannerin kanssa. Olen luonnostellyt tästä monta kuvaa, mutta tämän olen saanut edes jokseenkin valmiiksi, vaikkei se vielä ihan sitä ole, mitä halusin.

Ja lopuksi vähän kaapusuunnittelua. Ensin uudehko luonnos Reguluksesta huispauskaavussa ja vertailuksi vanhempi Draco huispauskaavussa.

Ensimmäiset 10.6.2011

For the Greater Good. Tämän piirsin itse asiassa jo pian Deathly Hallowsin ilmestyttyä, mutta toimikoot sitten vaikka vertailukohtana nykyiseen. Miksi jästivaatteet? En tiedä.
Uudempi versio Albuksesta ja Gellert Grindelwaldista, tällä kertaa kaavut päällä. Nopeahko luonnostelma paperille, jonka laatu vastaa lähinnä talouspaperia. Älkää kysykö.

Weasleyn lapset, ja nyt tarkoitan sitä vanhaa polvea, eli Arthur ja Molly Weasleyn lapsia. Sekä tietysti iki-ihania (tällä kertaa kaikilla kirjaimellisia) Weasleyn jumppereita. Skanneri söi tämän värejä aika tukevasti, ja Fredin leuassa on moskaa. Mutta taisi olla ensimmäinen kuva, johon olen tunkenut seitsemän ihmistä ja saanut joskus valmiiksikin.
Kolme vanhinta veljestä, jotka muuten sattuvat olemaan myös suosikki-Weasleyni: Charlie, Bill ja Percy.

Tervetuloa Kuolonsyöjiin. Kuvassa vasemmalta oikealle: nuoret Narcissa ja Lucius Malfoy, vastikään Pimeän piirtonsa saanut Regulus Musta sekä Bellatrix Lestrange, joka lienee hyvin ylpeä nuoresta serkustaan.
Lucius ja Narcissa Malfoy nuorina aikuisina.

Sitten vielä pari luonnosta. Nämä ovat HP-aiheiset vastaukset 30 Days Shipping Memeen, jota en kylläkään kyennyt saattamaan valmiiksi, mutta ehkä vielä joskus.
Your very first ship - James/Sirius. Slashia.
The pairing with the least chemistry - Harry/Cho. Ajatuksissani oli heidän fiaskomaiset treffinsä Tylyahossa.

**

Sanomattakin selvää, että kaikenlainen palaute ilahduttaa. Jos haluat haastaa, sekin sopii.

Ja jos muu kuin Harry Potter -taide kiinnostaa, linkki DeviantART-profiiliini
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 28, 2013, 21:42:18 kirjoittanut Mirrekala »
"Paras tapa toimia on ystäville kostaa
jos päältä kauniin hevosen saa silmiin tuijottaa
Mut takaisin ei käytettyä sieluaan voi ostaa
kun kalpein kauppamiehistä ovelle kolkuttaa
" -Viikate: Tie

Tuhru

• Ankeuttaja
Vs: Pakkomielteen purkua, kaverina lyijykynä ja puuvärit
« Vastaus #1 : Kesäkuu 18, 2011, 17:26:21 »
Mun täytyy sanoa, että vähään aikaan hienointa tiadetta täällä mitä olen nähnyt! Tykkään todella paljon tavastasi piirtää, tuo värien käyttö on upeaa ja jälki hienoa.
Väritetyt työt ovat hienoimpia, Cho/Harry -kuva on hieman tuhnuinen, mutta tottakai se on kun se on luonnos. Valmiina siitä tulee varmasti mieletön.

Kuva Weasleyn lapsista on mahtava. Hahmojen asennot ovat luonnollisia, eivät ollenkaan tönkköjä ja pakonomaisia. Fredin ja Georgen ilmeet ovat juurikin sellaiset kun pitää; identtiset virnistykset. Percy pergamenttikääröineen on yhtä hupaisa kun kirjojen perusteella oon ajatellutkin. Tyyppien vaatteet ovat hyvin tehdyt, mietin van että näkevätkö vanhat silmäni väärin vai onko Percylle hame tai mekko? :D no ei sen väliä, kokonaisuudessaan mahtava kuva.

Muita kuvia en ala sen syvällisemmin arvoistelemaan, sen vaan sanon että osaat todella hyvin piirtää ihmisiä ja saat ne näyttämään luonnollisilta.

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #2 : Kesäkuu 18, 2011, 19:11:51 »
Kiitos paljon, Tuhru! En oikeastaan väritä läheskään suurinta osaa töistäni, ja joskus on pitkiä kausia, etten väritä mitään ja taito täytyy opetella uudestaan. Tein aika pitkään pelkkiä mustavalkotöitä. Suurimman osan kanssa näistäkin kuvista olin aika helisemässä niitä värittäessäni, joten olen iloinen, että väreistä irtoaa oikein erityistä mainintaa. Omasta mielestäni olen yhä aika lailla harjoittelemassa puuvärien käyttöä.

Lainaus
Tyyppien vaatteet ovat hyvin tehdyt, mietin van että näkevätkö vanhat silmäni väärin vai onko Percylle hame tai mekko? :D
Heh, se saattaa näyttää siltä, mutta olin piirtävinäni Percylle ja kaksosille kaavut. Omissa mielikuvissani Percy on Weasleyistä "pudasverisyysmielisin", ja minun on vaikea kuvitella häntä jästivaatteisiin. Mutta joo, hameeltahan se erehdyttävästi näyttää. ;D

Poissa Wanamo

• Keltasilmä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • the wolf blood
  • Pottermore: OakPurple4599
« Vastaus #3 : Kesäkuu 18, 2011, 19:18:53 »
Tykkään sun tyylistä, se on selvä eikä mitään turhia kiemuroita :)
Weasleyn lasten kuvassa jäin ihmettelemään tätä oikean puolen reunimmaista herraa, jonka paidassa oli W-kirjain. Eikö siinä pitäisi olla B, Bill kun on ainoa joka jää jäljelle? Kaikki muut on kuvassa.

Tervetuloa Kuolonsyöjiin- kuvasta tykkäsin. Regulus seisoo ehkä hieman tönkkönä mutta kai se kuuluu asiaan. Narcissalla hauska kampaus :D

Lempparikuvani oli ehdottomasti Cho/Harry. Harryn ilme oli aivan loistava, turhautunut kun Cho nyyhkii Cedriciä :D

Mutta loistavia piirroksia anyway, laita tänne lisää kaikkien iloksi :)

//Muoks, tuosta 'Tervetuloa kuolonsyöjiin'- kuvasta muuten tosiaan näkee, että Bellatrix on ollut kaunis ennen Azkabaniin joutumistaan. :)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2011, 09:14:12 kirjoittanut Wanamo »
"Nukkuminen on huomattavasti vähemmän rasittavaa kuin valveilla oleminen."

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 19, 2011, 20:31:34 »
Wanamo, kiitos sinullekin!

Ja William on tosiaan Billin oikea nimi. Muistaakseni Varjelusten hääkohtauksessa se mainittiin. Eli Billhän se siellä. :) Huomaan nyt itsekin Reguluksen tönkköyden, ja pelkäänpä sen johtuvan siitäkin, etten ole hirveästi kokovartalokuvia sivusta päin piirrellyt, joten jouduin keskittymään liikaa anatomiaan ja liian vähän... no, kaikkeen siihen, mikä tekee kuvista luonnollisen näköisiä. Osittain tavoittelinkin tiettyä jännitteisyyttä. Ja minä rakastan piirtää kiharaa tukkaa. :D

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #5 : Kesäkuu 19, 2011, 20:56:50 »
UPEITA! :D
Todella hyvin piirrettyjä ja selviä. Mitennuovaatteetkinonsaatunoinhienoiksi? ja sitten tuo värityskin on onnistunut täydellisesti.

Weasleyden kuvat ovat molemmat parhaita samoin 'tervetuloa kuolonsyöjiin'.

Kuvassa jossa kaikki wealeyden lapset on Charlie näyttää jotenkin lyhyelle.. Kai se sitten on vaan lyhyt :DD Percyn kuva on mahtava. Kaikkinee pergamentteineen. Vaikkakin kaapu näyttää nopeasti katsottuna mekolle tai hameelle..
Ja rakastin Bellan ja Reguluksen kuvia. Niin täydellisen virheettömästi piirrettyjä. vaikkakinRegulusonjäykkä. eivoimitään.

-takkis
elämättömyysaika jähmettynyt

Poissa Triangulum

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Vau oikeasti! Nämä ovat kaikki piirrustukset todella upeita! Osaat käyttää selkeästi kynää :) Tykkään. Kuva Weasleyjen lapsista oli jotain niin parhautta, ja Kuolonsyöjä-kuvaankin tykästyin, ja tuo Bill+Fleur kuvakin oli aikas täydellinen. Myös tuo Severus+Lily sulatti sydämen. Todella taidokasta työtä, jatka ihmeessä!
"Kaipaat unohduksen humalaa."

Poissa Neithan

• Vuotislainen
Weasleyn lapsien kuvasta... miksi Percyllä, Fredillä ja Georgella on mekot päällä? Vai ovatko ne kaavut? Juu, nyt huomasin, että kaavuthan ne. Piirrät mielestäni hyvin taitavasti, varsinkin ruuminkieli on onnistunutta. Kasvoista puuttuu mielestäni jossain kuvissa särmikkyyttä (kuten kuva jossa on reg&bella&lucce&narcissa), mutta kaiken kaikkiaan pidän.

Noista kaavuista... mielestäni niiden pitäisi näyttää enemmän huopamaisilta ja ilmavilta. Nyt muistuttavat ikävästi mekkoja kun ovat niin vartalon myöteisiä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2011, 19:05:12 kirjoittanut Neithan »

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
Myöhäinen kiitos kommentoinnista, Triangulum ja Neithan. Ja yritänpä vastaisuudessa kiinnittää huomiota noihin kaapuihin hiukka enemmän, kun niin moni on huomautellut mekkomaisuudesta.

Taidan ymmärtää, mitä tarkoitat kasvojen särmikkyydellä ja olen itse nyt vähän samaa mieltä. Vaikka silloin näitä piirtäessäni muka hinkkasin ja hinkkasin maailman tappiin asti, nyt monet näistä näyttävät jo perin viimeistelemättömiltä. Kiitos rakentavista huomautuksista (niitä saa niin luvattoman harvoin!)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2011, 19:15:03 kirjoittanut Mirrekala »

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
  • Tupa: Rohkelikko
Hienoja kuvia. :D Olet erittäin hyvä piirtäjä ja tyylisi on jotenkin niin "oikeanlainen". Tarkoitan siis, että hahmot näyttävät omassa mielessäni hyvin samanlaisilta kuin sinun piirtämäsi, sekä ihmiset ovat hyvin anatomisesti oikein piirrettyjä.
Repeilin tuolle Harryn ja Chon epäonnistuneet treffit- kuvalle ja tykkäsin erityisen paljon tuosta Weasleyn lapset kuvasta, koska itse piirtäessäni tykkään piirtää juuri sellaisia kuvia joissa on monta henkilöä. Toivon näkeväni sinulta lisää piirrustuksia! :D
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
Todella hyviä kuvia. Ilmeikkäitä. Pidin erityisesti Bill & Fleur -sivuprofiilikuvasta, Bill on juuri sen näköinen kuin aina kuvittelin hänen olevan. Myös Why should I be any different? -kuva on erittäin onnistunut. Itseäni ei haittaa ollenkaan, että kaavut ovat kuvissa vartalonmyötäisiä, olen nähnyt joidenkin piirtävän ne tämäntyylisesti aiemminkin ja pitänyt siitä silloinkin.

Taidanpa käydä kurkkaamassa DeviantART-profiilisiakin saman tien, kun meinasin juuri kysyä että piirrätkö muuta kuin HP:ta, ennen kuin hoksasin linkin. :)

//Pakko vielä sanoa tähän jatkoksi, että Robin Hobb-fan arttisi Deviantissa ovat todella kivoja. Eivät ehkä ihan sellaisia, kuin miksi itse hahmot olen kuvitellut, mutta kuitenkin onnistuneita. Olin juuri yrittänytkin etsiskellä hyvää fan arttia Hobbin kirjoista, joten nämä olivat mukava yllätys ^_^
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2012, 18:21:21 kirjoittanut Marygold »
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
Kiitos, Marygold. Hassua, että näen edelleen Bill/Fleur-kuvassa melko paljon puutteita, mutta täällä sitä on kehuttu. En toki tarkoita valittaa. :D Ja itsekin olen kyllä Billin kasvoihin ja hiuksiin tyytyväisin siinä kuvassa. Ja kaavut tulee piirrettyä aina fiiliksen mukaan eri näköisiksi, ja kun se on niinkin tavallinen velhovaate, niin malleja on varmasti laidasta laitaan. Itse jotenkin miellän ihomyötäiset tai edustavasti leikatut, istuvat kaavut jotenkin "aristokraattisemmiksi" ja juhlavammiksi, arkikaavut säkkimäisemmiksi.

Mahtavaa, jos tykkäsit Hobb-fanarteistani. :D Niistä kirjoista on paljon sanottavaa, mutta erityisesti se, miten pakottavan piirrettävää kuvausta sieltä löytää. Ja asiaa sivuten, vaikka varmaan jo tiedät, dA:stahan löytyy myös ryhmiä ihan Hobbin kirjoista tehdylle taiteelle, esimerkiksi tämä. Tuolta löytyy mielestäni aika tasokkaitakin töitä.

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
Nostan päivityksen yhteydessä.

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
jee, tosi kivoja! Itse en odellakaan osaa maalata vesiväreillä, tosin kuin sinä. Hahmo vastaavat mielikuviani, etenkin pidän tuosta Sirius ja Regulus kuvasta. Mitään rakentavaa palautetta minulla ei huonompana piirtäjänä ole antaa. Voin vain sanoa jatka samaan malliin!