Kirjoittaja Aihe: Vyönlenkki (one-shot, S/R, S)  (Luettu 253 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: MarauderIce16727
  • Tupa: Luihuinen
Vyönlenkki (one-shot, S/R, S)
« : Kesäkuu 10, 2011, 03:43:13 »
Vyönlenkki
Kirjoittaja: Joku, siis minä
Ikäraja: S/sallittu
Hahmot&Paritus: Sirius/Remus

A/N: Tällainen lyhyt one-shot, kevyttä Sirius/Remus fiilistelyä. En ole pitkään aikaan kirjoittanut ficcejä, mutta nytpä muistin, kuinka ihanaa puuhaa se on! Voisinpa taas hieman aktivoitua taas tällä saralla...

*

Siriuksen hiukset haisevat villiltä kun ne kutittavat Remuksen kasvoja. Remus huomaa vasta nyt, kuinka pitkiksi ne ovat kasvaneet. Sirius ei ole leikannut niitä kertaakaan 16-vuotiaana. Mutta Remukselle sillä ei ole merkitystä, ainoalla on merkitystä on se, kuinka hiukset hakeutuvat Remuksen suuhun kun Remus nauraa. Remuksen kädet ovat Siriuksen ympärillä ja hän tuntee vanhemman pojan palleasta, kuinka tämäkin nauraa.

Remus ei ole varma, kuinka Sirius sai houkuteltua hänet moottoripyöränsä kyytiin. Ehkä sillä oli jotain tekemistä Shakespearen kanssa - Sirius seisoi pyöränsä kanssa Remuksen ikkunan alla ja huusi 'Juulia, oi Juulia!' Ehkä sillä oli jotain tekemistä auringonpistoksen kanssa, tai tupakan, tai sen kuinka Sirius lauloi amerikkalaista jästimusiikkia istuessaan risti-istunnassa Remuksen äidin kutomalla matolla. Remus ei olisi halunnut lähteä mukaan, koska Siriuksen pyörä ei ollut hänen mielestään kaunotar, vaan se on laiton, vaarallinen, ja vähän likainenkin. Ehkä sillä oli jotain tekemistä sen kanssa, että Siriuskin on laiton, vaarallinen, ja vähän likainen.

Sirius pysäyttää pyöränsä ja Remus putsaa kasvonsa Siriuksen hiuksista. Villi tuoksu jää hänen sieraimiinsa. Hänen jalkansa tuntuvat ontoilta kun hän nousee seisomaan ja katsoo, kuinka kesäyön tähdet tanssivat Siriuksen silmäripsillä. Sirius nojaa pyöräänsä ja suoristaa nahkatakkinsa kaulusta ja Remukselle tulee mieleen James Dean, koska Siriuskin on nuori ja kapinoi kaikkea vastaan - jopa nahkatakin kaulusta, joka ei suostu pysymään pystyssä. Sirius ottaa oikean kätensä etu- ja keskisormella kiinni Remuksen kuluneiden farkkujen vyönlenkistä. Remus pitää yhteydestä.

"Rem?" Sirius kysyy. "Juoksisitsä mun kanssa maapallon ympäri?"
"Juoksisin mä."
"Lupaatsä?"
"Tietty", Remus naurahtaa. Hän pitää sitä itsestäänselvyytenä, vaikka Sirius ei tiedäkään, että Remus seuraisi Siriusta mihin maailmankolkkaan tahansa, kunhan tämä vain pitäisi hänen vyönlenkistään kiinni. Sirius hymyilee, Remus katsoo ja toistaa entistä varmempana: "Tietty."

Sirius painaa peukalonsa Remuksen poskipäätä vasten, Remus ihmettelee, mutta pieni Siriuksen peukalon kosketus saa kylmät väreet juoksemaan pitkin Remuksen koko olemusta. Remus sulkee hetkeksi silmänsä, Sirius nostaa peukalonsa toisen pojan iholta, jättäen siihen sormenjälkensä, jota heistä kumpikaan ei näe.
"Ripsi. Toivo jotain."
Remus avaa silmänsä ja näkee Siriuksen, joka tutkii peukalonsa päässä olevaa osaa Remuksesta.
"Äh, en mä."
"Mikset?"
"Ei mulla oo toivetta."
Sirius hymyilee ja puhaltaa hymykuoppiensa voimalla ripsen tuulen vietäväksi. Remusta hieman surettaa kadonnut yhteys, Sirius heitti osan hänestä menemään. Mutta Sirius tarttuu häneen, kietoo vasemman kätensä Remuksen kaulaan. Yhteys on voimakkaampi, se tuntuu Remuksen mielestä sähköltä, se tuntuu jokaisessa ihosolussa ja nostattaa niskavillat pystyyn. Se tuntuu sormenpäissä ja navassa. Sormenpäät tunnustelevat Siriuksen vyötä sitä tunnistamatta, se on nahkaa mutta ei ihoa, ei sellaista johon sähkön voisi tartuttaa. Mutta ehkä se onkin jo heissä molemmissa, ehkä se on ollut syntymästä asti - Remus näkee sen tavasta jolla Siriuksen silmät katsovat häneen. Harmaat silmät loistavat paljon kirkkaammin kuin kelmeät katulamput, joiden valo heijastuu kosteasta asfaltista.

"Rem?" Sirius kysyy uudelleen. "Tiedätsä mitä rakkaus on?"
"Kyl mä luulen et mä tiedän."
"Tiedätkö? Onkse villii?"
Remus koskettaa kasvoillaan Siriuksen kutittavia, ylikasvaneita hiuksia ja hengittää.
"On. Se on tosi villii."

*

Poissa Scork

• Vuotislainen
  • Pottermore: KnightPumpkin206
Vs: Vyönlenkki (one-shot, S/R, S)
« Vastaus #1 : Kesäkuu 15, 2011, 19:23:18 »
Sinua ilastuttamaan(?) ajattelin kommentoida ficcisi. One-shotit ovat siitä surullisia, etteivät ne jatku, siksi en yleensä lue koska jään muuten koukkuun. Tämänkin ficin kanssa taisi käydä niin. Ficci toi ihanan kesäisen tunnelman, koska kuvaukset osuivat nappiin, varsinkin alussa.
Olisi kuitenkin minusta ollut yleisvaikutelmalta ja muutenkin parempi jos R&S olisivat puhuneet yleiskieltä. Mutta eipähän ficci ollut turhan vakava :) Ehkä se muutenkin olisi sopinut paremmin jos he olisivat olleet aikuisia.
Kirjoitusvirheitä en löytänyt, hienoa!
each have piece of magic

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Kesäkuu 16, 2011, 11:57:34 »
Tämä olikin vähän erilaisempi S/R-ficci, mitä olen lukenut, mutta siltikin aivan ihana. Olen sitä mieltä, että tämä paritus toimii kyllä miten päin vain, tykkään.
Juuri niinkuin Scork sanoi, kuvailut olivat aivan loistavia ja fiilis oli mukavan rento. Kerrassaan ihana one-shot ihanalla parituksella - en mä muuta osaa sanoa, kun kirjoitusvirheitä en minäkään löytänyt. Tai virheitä en muutenkaan ollenkaan, teksti oli sujuvaa ja niin edelleen.
Minäkin olisin ehkä kuitenkin tykännyt vähän enemmän siitä, jos olisivat puhuneet yleiskieltä, mutta se saattaa myös johtua tottumuksesta, sillä yleensä kaikki ficcien mitä luen/kirjoitan ovat henkilöiden vuorosanoiltaankin kirjakielisiä. Vaihtelu virkistää. :)
Kiitos tästä lukuhetkestä,

- Zam

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
« Vastaus #3 : Kesäkuu 20, 2011, 01:46:54 »
Kiitokset kommenteista! Ne todella ilahduttavat. :) Mukavaa että piditte, Scork ja Zamira!

Tuo yleiskieli vs. puhekieli jakaa aina mielipiteitä... Itse pidän puhekielestä juuri sen takia, että mielestäni se on aidompaa - en osaa kuvitella kirjakielellä puhuvaa nuorisoa, etenkään sellaista nuorikkoa kuin Siriusta. :D Toivottavasti se nyt ei kuitenkaan liikaa tunnelmaa hajoittanut.