Kirjoittaja Aihe: Nälkäpeli  (Luettu 10757 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: PumpkinWitch94
  • Tupa: Puuskupuh
Nälkäpeli
« : Huhtikuu 16, 2011, 13:13:39 »
Ihana, mahtava, koukuttava ja ties mitä muuta. Pääse parhaiden kirjojen listallani kakkoseksi. Tänään sain luettua kolmannen osan, ja en ollut oikein tyytyväinen loppuun.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Kirjoja lukiessa nauratti ja itketti. Suurin osa "hyvisten" kuolemista oli hirveitä. Jokaiseen kirjaan kului noin kolme päivää, joka on harmi, sillä olisi ollut mukavaa jos ilo olisi kestänyt kauemmin...
Ykkönen oli paras, mutta kakkonen ja kolmonenkin olivat hyviä (lue: loistavia). Lempparihahmoja minulla oli paljon; Gale, Prim, Rue, Cinna + muu valmisteluryhmä, Katniss... Toisaalta Anniekin oli ihana hahmo, ja Finnick ja Annie oli söpö pari! Aaw!
Odotan leffaa aika innolla, ja se 2012 on IHAN liian pitkän ajan päästä.
Mahtavia kirjoja.

//Suru-aurori jakoi topickin omaksi juttelukseen. Kyse on siis Suzanne Collinsin Nälkäpeli-sarjaan perustuvasta elokuvasta, joka tulee elokuvateattereihin ilmeisesti vuonna 2012. :>
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2011, 17:52:23 kirjoittanut Surumielinen »
Should I sink or swim or simply disappear?

Poissa Kissanminttu

• Yli-Blondi
  • Vuotislainen
  • ಠ_ಠ
    • Tumblr
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Nälkäpeli-trilogia
« Vastaus #1 : Toukokuu 09, 2011, 14:45:52 »
( Juonipaljastuksia )
Ihan hurvittävän hyvä kirjasarja! Ei oikeastaan ole mitään pahaa sanottavaa...
Ensin en edes tajunnut mitään kun luin sitä, sitten se yht'äkkiä rupes valkenemaan ja oon lukenut nyt koko viimeset osat kaks kertaa kokonaan.
Jännää kun siinä kerrotaan tulevaisuudesta, ei ole enään demokratiaa, lentokoneita, raketteja, tms. Avaruuteen ei päästä, on vain köyhää, köyhää ja hyvin köyhää. Ilmastonmuutos. Jännää että kolmosessa joku sano; " leipää ja sirkushuveja"- sehän oli ROOMAN ajoilta joten pitkään oli perimätieto säilynyt. Loppu oli ihana, vaikka
( NYT ON JUONIPALJASTUKSIA! )
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
( Juonipaljastukset päättyy)
Mutta aivan ihana kirjasarja, vaikka väliin niin ahdistavan raaka, miten ne joutuvat selviytymään kurjuudessa, nälässä ja nälkäpelissä.
Annie oli ihana, vaikka siitä niin vähän kerrottiinkin, ja Johanna, Finnick, Beggs, Prim ja kaikki muutkin... :)

Mahtavia kirjoja.

Siis häh!!!! Tuleeks siitä leffakin?! Ihanaa !!! Jeee wohoo !!!
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2011, 16:01:18 kirjoittanut Surumielinen »
...Maan pimeys hangen alla
puistoja puistattaa.
Jäätakki on vaahteralla,
kastanja aivastaa...

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
« Vastaus #2 : Toukokuu 09, 2011, 14:53:15 »
Mahtavia kirjoja.

Juu. Ainakin oon kuullu et tulee :)

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
« Vastaus #3 : Toukokuu 09, 2011, 15:27:57 »
Mahtavia kirjoja.

Kyllä näin Wikipediassa ja muuallakin kerrotaan. :) Katnissin, Galen ja Peetan näyttelijät on jo valittu ja kuvauksetkin kai aloitettiin tänä keväänä?
Ja joo, siihen 2012 on ihan liian pitkä aika. Voi, tule jo...

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #4 : Toukokuu 13, 2011, 09:54:10 »
Mahtavia kirjoja.

Kyllä näin Wikipediassa ja muuallakin kerrotaan. :) Katnissin, Galen ja Peetan näyttelijät on jo valittu ja kuvauksetkin kai aloitettiin tänä keväänä?
Ja joo, siihen 2012 on ihan liian pitkä aika. Voi, tule jo...
http://www.imdb.com/title/tt1392170/
Tuolta voi siis tarkastella näyttelijöitä.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
« Vastaus #5 : Toukokuu 13, 2011, 15:08:14 »

Voi ei, kiitos tästä linkistä ihan kamalasti! *tanssahtelee iloisesti hymyillen ympäriinsä*
Oon jo pitkään etsiskelly, että mistä löytyis muitakin näyttelijöitä. Pelastit päiväni, (kirjaimellisesti, todellinen epäonnenpäivä mulla >.<) superkiitos! :)

Poissa Bonocki

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixBludger2425
« Vastaus #6 : Toukokuu 13, 2011, 15:27:45 »
Kattelin tosta linkistä niitä näyttelijöitä... Mutta eikös jossain ollu puhetta, että Katnissia esittää Kaya Scodelario, eikä Jennifer Lawrence? No saatan muistaa myös väärin... Ei kyllä mun mielestä sovi Katnissin roolin ollenkaan, mutta muut näyttelijät näyttävät hyviltä valinnoilta! :)
Voldemort: "Why do you live?"
Harry : "Because I have something worth living for."

Poissa hihihanna

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #7 : Toukokuu 13, 2011, 15:59:37 »
Mun mielestä on K A M A L A A , että Nälkäpelistä tehdään leffa. Se tuhoaa kaikki kuvitelmat. Tarkoitan siis, että näyttelijät eivät luultavasti näytä siltä miltä olen uskonut hahmojen näyttävän. Menen katsomaan leffan jokatapauksessa.

Lainaus
Mutta silti minusta on kivaa, että tulee leffakin. Kun nuo kirjat on jo lukenut, niin olisi kiva nähdä leffojakin. :)

On se sinäänsä siis kiva, että tulee leffatkin, mutta tunnetusti kirjasarjoihin perustuvat elokuvat eivät ole niin hyviä kuin kirjat! (:

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 15, 2011, 11:28:28 kirjoittanut hihihanna »
"Oli siinä" Fred kuiskasi Harrylle, kun he nousivat pöydästä. "Me lähetettiin se."

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
« Vastaus #8 : Toukokuu 13, 2011, 16:12:15 »
Mun mielestä on K A M A L A A , että Nälkäpelistä tehdään leffa. Se tuhoaa kaikki kuvitelmat. Tarkoitan siis, että näyttelijät eivät luultavasti näytä siltä miltä olen uskonut hahmojen näyttävän. Menen katsomaan leffan jokatapauksessa.

Voi se tietenkin olla näinkin. Totta muuten puhut, se saattaa mennä niin...
Mutta silti minusta on kivaa, että tulee leffakin. Kun nuo kirjat on jo lukenut, niin olisi kiva nähdä leffojakin. :)

Poissa Cheo

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #9 : Toukokuu 13, 2011, 16:13:59 »
Lainaus
Kattelin tosta linkistä niitä näyttelijöitä... Mutta eikös jossain ollu puhetta, että Katnissia esittää Kaya Scodelario, eikä Jennifer Lawrence? No saatan muistaa myös väärin... Ei kyllä mun mielestä sovi Katnissin roolin ollenkaan, mutta muut näyttelijät näyttävät hyviltä valinnoilta! :)
Ei kun kaikki haluaisivat että Kaya olisi Katnissin roolissa mutta ei hän ole koskaan ollut. Ja hyvä minusta, en jotenkin osaisi ajatella Kayaa Katnissina, en tiedä miksi :D Olen ehkä vaan niin tottunut häneen Effynä ja ongelmateininä ja jotenkin olen aina kaavaillut häntä Percy Jacksoneiden Thaliaksi vaikka se onkin vielä epätodennäköisempää :D
"Sinä olet myrskysi luovinut, Jamie. Nyt selkenee."

Poissa Bonocki

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixBludger2425
« Vastaus #10 : Toukokuu 13, 2011, 22:25:08 »
Lainaus
Ei kun kaikki haluaisivat että Kaya olisi Katnissin roolissa mutta ei hän ole koskaan ollut. Ja hyvä minusta, en jotenkin osaisi ajatella Kayaa Katnissina, en tiedä miksi :D Olen ehkä vaan niin tottunut häneen Effynä ja ongelmateininä ja jotenkin olen aina kaavaillut häntä Percy Jacksoneiden Thaliaksi vaikka se onkin vielä epätodennäköisempää :D

Ehkä sitten niin, en kyllä olisi kuvitellut itsekkään häntä siihen rooliin, ongelmanteinistä hengestä taistelijaan. :D
Voldemort: "Why do you live?"
Harry : "Because I have something worth living for."

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Toukokuu 19, 2011, 19:06:02 »
Kateltiin tänään noita näyttelijöitä kaverin kanssa vähän tarkemmin ja tajuttiin, että Peetan näyttelijä ei sovin meidän mielestä ollenkaan siihen rooliin. Ulkonäöltään ihan ok, mutta kun googlailtiin lisää kuvia ja etittiin jotain sellaista, missä nähtäisi näyttelijän hymyilevän, todettiin, että ei miellytä. Jotenkin ne kaikki hymykuvat, mitä katottiin, niin tämä Josh Hutcherson hymyili niissä jotenkin... ylimielisesti? En mä ainakaan osaa kuvitella häntä jotenkin lempeäksi ja huolehtivaiseksi Peetaksi, jollaisena minä ainakin hänet kuvittelen. Mutta toisaalta, näyttelijä on aina näyttelijä - eli eiköhän hän osaa näytellä Peetaa.
Kun tultiin Caton näyttelijän, Alexander Ludwigin, kohdalle, mietittiin, että nuo kasvonpiirteet olisivat juuri täydelliset Peetalle. Ihan oikeasti, juuri tuollaiseksi olen Peetan aina kuvitellut! Ja nyt hän näyttelee vielä Catoa... No, enhän mä voi sitä päättää.
Myöskään Haymitchin näyttelijä ei oikein miellyttänyt, muut kyllä olivat ihan hyviä.

Meneeköhän offin puolelle, kun tässä pitäisi kirjasta eikä leffasta puhua? No, ei voi mitään...

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
« Vastaus #12 : Toukokuu 20, 2011, 16:23:03 »
Kattelin näyttelijöitä ja huomasin, että lähes kukaan ei (omasta mielestäni) sovi rooliinsa ulkonäön perusteella ollenkaan. Tosin Willow Shields on ihan täydellinen Prim. Sellaiset suloiset kasvot kuten olen aina Primille kuvitellutkin.
Kun tultiin Caton näyttelijän, Alexander Ludwigin, kohdalle, mietittiin, että nuo kasvonpiirteet olisivat juuri täydelliset Peetalle. Ihan oikeasti, juuri tuollaiseksi olen Peetan aina kuvitellut! Ja nyt hän näyttelee vielä Catoa... No, enhän mä voi sitä päättää.
Just nii! Alexanderin pitäis olla Peeta... Peetan näyttelijä oli ihan liian koppavan näkönen... Haymitchistä ja Effiestä tykkäsin. Effie oli ehkä hiukan liian nuoren näköinen muttamutta. Kaikkea ei voi saada.
Katniss on liian kaunis! Ja hiusten pitäs olla ruskeet :P

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Toukokuu 20, 2011, 18:29:20 »

Voi ei, kiitos tästä linkistä ihan kamalasti! *tanssahtelee iloisesti hymyillen ympäriinsä*
Oon jo pitkään etsiskelly, että mistä löytyis muitakin näyttelijöitä. Pelastit päiväni, (kirjaimellisesti, todellinen epäonnenpäivä mulla >.<) superkiitos! :)

imdb:n ei kannata luottaa liikaa, koska kuka tahansa rekistöröitynyt käyttäjä voi käydä muokkaamassa tietoja joten sivustolla on paljon pelkkiin huhuihin tai väitteisiin perustuvaa "tietoa"
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
Vs: Nälkäpeli
« Vastaus #14 : Toukokuu 21, 2011, 11:44:00 »
Omppu, niinpä. Primin näyttelijä on kyllä ihan täydellinen ja mun mielestä Effienkin sopivan pirteän näkönen. Peetaan olen vaan niin pettynyt.
Mutta kyllähän varmaan hiuksia värjäillään, jos ei ole oikean väriset yms.? Mun mielestä Katnissin näyttelijä on ihan hyvä siihen rooliin.

Hämppyli, okei - kiitos tiedosta. Pitää pitää mielessä... :)

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #15 : Toukokuu 21, 2011, 23:48:12 »
Minä olen itse asiassa aika kiinnostunut seuraamaan, että millainen elokuva tästä tulee. Kirja oli mielestäni ok, vaikka vasta pelin alettua se muuttui todella mielenkiintoiseksi, alku taas oli tylsähkö. Odotettu PG-13-ikäraja arveluttaa vähän, sillä kirjan sisällön huomioon ottaen olin kuvitellut, että ikärja olisi vähän korkeampi. Mutta ihmetellään sitä sitten, kun asia on varmistettu.

Näyttelijöistä en sano mitään, sillä harvaa heistä olen nähnyt muissa elokuvissa. Hahmot jäivät kirjassa hyvin etäisiksi, ja toivon, ettei elokuva kompastu samaan asiaan. Samalla toivon, ettei orastava kolmiodraama ole yhtä ärsyttävää seurattavaa valkokankaalla. :D

Ulkonällisesti Katniss vaikuttaa minusta hyvin onnistuneelta, ainakin tämän Entertainment Weekly-lehden kannen kuvan perusteella. :)

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Where the heart lies
  • Pottermore: HallowGalleon47
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #16 : Toukokuu 23, 2011, 22:51:50 »
Kiinnostavaa nähdä, miten tämä kirja muutetaan elokuvaksi. Nälkäpelin sielu on kuitenkin se, että hyvinkin nuoret lapset tappavat toisiaan ja se, kuinka epäinhimillistä koko ohjelma ja siihen liittyvä mediapyöritys onkaan. Tästä syystä kuolematkin kerrottiin kirjassa hyvinkin tarkasti. Elokuva tuskin haluaa olla Battle Royalen tyylinen "näytetään mahdollisimman grafiista väkivaltaa", vaikka oikeasti tämä elokuva kaipaisi juuri sitä. Luultavasti he muokkaavat kuolemakohtauksia lievempään suuntaan jotta ikäraja pidetään aisoissa. Mutta jos alle K-15 rajan mennään, olen todella pettynyt. K-13 pystyisi ehkä juuri ja juuri sietämään.

Tuo kansikuva on itseasiassa yllättävän onnistunut. Lawrence näyttää tosin hiukan liian pelokkaalta, kun taas Katniss yrittää säilyttää "kaikkia turpaan" asenteensa lähes puolet kirjasta, vaikka onkin oikeasti sisältä hyvin haavoittuvainen.

Joka tapauksessa, innolla odotetaan ja toivotaan ettei tätä ryssittä esim. Katnissin ja Peetan "suhteen" liialla painotuksella elokuvassa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2011, 15:42:50 kirjoittanut Ajatusliekki »
mus mus -> Ajatusliekki

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Where the heart lies
  • Pottermore: HallowGalleon47
« Vastaus #17 : Joulukuu 03, 2011, 21:24:07 »
mus mus -> Ajatusliekki

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
« Vastaus #18 : Joulukuu 04, 2011, 08:57:31 »
Niin, traileri on tosiaan ilmestynyt! Se on omasta mielestäni ainakin tosi mahtava, en malta millään odottaa leffaa kun vaikuttaa noin hyvin tehdyltä.
Katnissin näyttelijä on oikeastaan ihan näköinen, tosin minulle pisti silmään nuo pyöreämmät posket - mutta minkäs niille voi, eivät vain minusta ole kovin katnissmaiset. "Katniss" näyttäisi tuossa paremmalta hiukset auki, mutta lettihän on tietenkin se kampaus, joka kuuluu hänelle. Galen näyttelijä ei minusta ole ulkonäöllisesti sittenkään kovin hyvä, Peeta on sitten ehkä ulkonäöllisesti parhaiten onnistunut näistä kolmesta, vaikka minä en ainakaan nähnyt trailerissa Peeta-hymyä? Minusta se olisi aika tärkeä osa Peetaa. Mutta noista ulkonäöistä, eiväthän ne ole ne pääasiat, jos näyttelevät hyvin. Ja siltä ainakin trailerin perusteella näytti. Capitol vaikutti omaan silmääni ehkä vähän liiankin hienolta, en ollut ajatellut sitä ihan noin kehittyneeksi.

Joka tapauksessa, innolla odotetaan ja toivotaan ettei tätä ryssittä esim. Katnissin ja PEetan "suhteen" liialla painotuksella elokuvassa.

Totta.

Poissa Vampyyritar

• Hourailevia kirjoja lukeva vampyyri
  • Vuotislainen
  • Vampyyri
    • Pandemonium - Varjojen kaupungit
  • Pottermore: UnicornGalleon8000
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #19 : Joulukuu 25, 2011, 20:48:22 »
En huomannut mainintaa leffan ilmestymis päivästä joka omien tietojeni mukaan on 23.3.2012! Tuntuu, että siihen on ikuisuus (n. 3 kuukautta)!
Näyttelijöistä itse en osaa sanoa mitään sillä en ole kovin pätevä katselemaan kirjan henkilöitä. Ne ovat yleensä päässäni sumeita sumu-ukkoja.
Vampires and books are all what I need for live...

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #20 : Tammikuu 05, 2012, 01:50:07 »
En itsekään nyt hirveän innostunut siitä ole, että Nälkäpelistä tehdään leffa. Jotenkin on vain koko ajan ollut sellainen negatiivinen fiilis ettei se millään voi tulla onnistumaan. Tuo on hienoista hienoin kirjasarja, mutta leffoina? Njääh, en osaa ajatella asiaa kovin positiivisena. Joko se on aivan mielettömän hieno tai sitten floppi joka jättää karvaan maun ja tärvelee hienon lukukokemuksen. Tuon leffan katsomisessa tulee olemaan riskinsä LOL!

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Helmikuu 26, 2012, 11:29:10 »
En itsekään nyt hirveän innostunut siitä ole, että Nälkäpelistä tehdään leffa. Jotenkin on vain koko ajan ollut sellainen negatiivinen fiilis ettei se millään voi tulla onnistumaan. Tuo on hienoista hienoin kirjasarja, mutta leffoina? Njääh, en osaa ajatella asiaa kovin positiivisena. Joko se on aivan mielettömän hieno tai sitten floppi joka jättää karvaan maun ja tärvelee hienon lukukokemuksen. Tuon leffan katsomisessa tulee olemaan riskinsä LOL!
Totta, mutta toisaalta, yleensä kirjat on aina parempia. Ja mäki pelkään jonkin verran että kirjat menee pilalle jos leffa on kovin epäonnistunut. Jos mietitään vaikka Pottereita, niin leffat on... Yyh sontaa verrattuna kirjoihin. Totta kai on niitä leffafaneja jotka fanittaa vaan leffoja ja kirjoihin ei oo ees vilkassu (iiik se oli dan!).
Mä aion kuitenkin mennä katsomaan Nälkäpeliä, sen verran kuiteski oon odottanu tätä :) Vihaan vaan sitä, että monet näyttelijät eivat vastaa yhtään mun mielikuvia. (esim Galea näyttelevä Liam, se ei sovi yhtään! Painukoon sen Mileyn kimppuun takasin!) Noh, kaikkea ei voi saada ja mun viesti ei saanut ollenkaan pointtia. lol ihan sama meen roskii...
-Omppu

Poissa augustiina

• kohtalonviivan tulkitsija
  • Vuotislainen
  • auguurin nauru
« Vastaus #22 : Maaliskuu 11, 2012, 17:06:58 »
Minä olen oikeastaan todella innoissani siitä, että Nälkäpelistä tehdään elokuva, kun kirjasarja kuitenkin on Pottereiden rinnalla paras maailmassa :3 Elokuvan julkaisua olen odotellut siitä asti, kun sain tietää, että kys. kirjasarjasta edes leffa tehdään. Ja ensi-iltaan ollessa enää vain vähän alle kaksi viikkoa, en voi muuta kuin odottaa täpinöissäni mitä tuleman pitää.

Toivon kuitenkin syvästi, että elokuvan teossa on oikeasti onnistuttu ja se on tehty hyvin, eikä sitä ole vain ohitettu olankohautuksilla ja otettu pelkkänä 'katsotaan mitä tästä tulee' -kokeiluna. Trailerin perusteella elokuva vaikuttaa kyllä todella mahtavalta, vaikka kirjassa olleita runsaita taistelukohtauksia siinä ei näytettykään. Toivottavasti ikärajaksi tulee K-16, eikä K-12, mikä olisi mielestäni aivan liian alhainen kirjan perusteella. Ihmetyttää vain vähän, että tuosta ikärajasta ei ole oikeastaan vielä mitään tietoa (tai ainakaan minun korviini ei ole sellaista kantautunut) vaikka ensi-iltaan on enää niin vähän aikaa. Ehkä se sitten ensi viikolla selviää :>

Näyttelijöiden valinnat on onnistuneet suht hyvin, erityisesti Jennifer Lawrencen valinta Katnissin ja Amandla Stenbergin valinta Ruen näyttelijäksi osuivat kohdalleen. Toki näin yleistäen on aika harvinaista, että näyttelijöiden ulkonäkö vastaisi edes suurinpiirtein omaa mielikuvaa tai odotuksia hahmon ulkonäöstä.

Muu ei ole tässä vaiheessa varmaa kuin se, että meikäläinen ei kyllä selviä tästä leffasta ilman kyyneleitä! :3
Sen jälkeen helpottaa
Kun kädet irrottaa

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Maaliskuu 11, 2012, 18:20:22 »
Uudessa-Seelannissa ikärajaksi on asetettu IMDB:n mukaan M ja Yhdysvalloissa PG-13. Mitä luultavimmin siis K-12 täällä kotomaassa... Kirja tosiaan vaatisi vähän enemmänkin tuota ikärajaa, kun nyt mulle jää vain tunne, että siitä on tehty lastenelokuva. Onhan niitä lastenkin kirjailijoita, että vähän outoa, että kaupallisuuden nimissä tehdään nuorten ja nuorten aikuisten kirjallisuudesta rainaversiot nuoremmille kuin mitä alkuperäisen teoksen sävyt sallivat ilman uskottavuuden menetystä. Vähän sama juttu kuin siinä, että Twilightin mainostuksen ja sitä ihkuttavien 10-vuotiaiden (älkää suuttuko, en ole ikärasisti, puhun vain omista kokemuksistani) takia välttelin koko sarjaa monta vuotta ja nytkään en tahdo filmatisointia nähdä. Eli toivottavasti Nälkäpelissä on säilytetty se aitous ja tavallaan rajuuskin, mitä kirjoissa oli. Koko kirjojen maailma menettää särminsä, jos elokuvasta on tehty sellainen "kevyemmän viihteen" puolelle menevä tulkinta.

Poissa Vajoaja

• Kuplatila & Mössöttäjät Oy
  • Vuotislainen
  • Mitä emme näe, sitä pelkäämme.
« Vastaus #24 : Maaliskuu 11, 2012, 20:32:21 »
Kyseisen trilogian olen lukenut ja hyvä oli, suosio on ihan ansaittu ^^ Ei ehkä ihan top viiteen pääse, mut hyvä joka tapauksessa :) Ensimmäinen osa on mielestäni paras, viimeinen oli varsinkin lopusta - hm - ei nyt suorastaan sekava, mutta odottamaton ainakin! Mutta hieno on idea kirjoissa, asetelmat on kohillaan eikä epäloogisuuksia ole. En ainakaan löytänyt niitä :'D Hienoa yhdistelyä ja juonikiemurtelua. Ensimmäisessä osassa oli sitä jotain, pakko vain sanoa vielä. Ehkä se on se alkuhuuma tai jotain x) Elokuvankin taidan kattoa, jos mahdollisuus tulee. Kiinnostaa nähdä, miten hyvästä kirjasta on toteutettu elokuva. Harmittavan usein elokuva ei ole yhtä hyvä D: Mutta hyvä kirja kelpaa sitäkin paremmin!