Kirjoittaja Aihe: Harry Potter - Suuri velhouskirja  (Luettu 15036 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Haaveilija

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: SwordQueen26352
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Harry Potter - Suuri velhouskirja
« Vastaus #25 : Kesäkuu 14, 2011, 15:23:14 »
Innostuin heti kun näin kirjasta jutun HP-fanit sivulla. Eka ajatus oli, että "Toi on kyllä pakko saada" kun luin esim, että siinä on Kelmien karttakin. Ajattelin syntymäpäivä lahjaksi pyytää, kun rahat ei itsellä riitä siihen enkä keksi mistä saisin lisää rahaa (vanhemille olen kyllä vinkkaillu, että keksisivät minulle jotain hommia josta saisin rahaa :D). Uteliaisuus sitä kirjaan kohtaan on niin suuri, että piti englanninkielinen versio kirjastosta varata. Suomenkielisen version kuitenkin ajattelin saada loppujen lopuksi käsiin kun engalanti ei ole aivan mikään vahvin laji :D

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Rähähää!
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #26 : Kesäkuu 17, 2011, 09:50:47 »
Alkukielinen tuntuisi tottakai aidommalta, mutta parhaiten varmaan menee tekstit perille suomenkielisen kautta. Sitäpaitsi jos tuo on yhtä hyvin suomennettu kuin Potterit, niin ei hätäpäivää. Kapari-Jatta kai tuon on (toivonmukaan) suomentanut.

Nythän sen pitäis jo olla ilmestynyt suomeksi ja englanniksi, onko kellään sitä hankittuna ja kokemuksia suomenkielisenä tai englanninkielisenä? Onko suomenkielisen "extratki" suomennettu? On luultavasti.

Odotan innolla tätä, kunhan vaan pääsis kirjakauppaan täältä korvesta.

Mahtavaa, että lisämateriaalit on enkuksi, Juhuu!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2011, 12:56:43 kirjoittanut Teoroia »
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Poissa Ariel

• Huispaajan ensilento
  • Vuotislainen
    • Shooting the moon
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #27 : Kesäkuu 17, 2011, 10:50:23 »
Mä toivon ettei suomenkielisessä oo ne lisämateriaalit suomeksi... jos on, myyn ton kaverille ja tilaan saman kirjan englanniksi!

Koska näiden pitäis oikein saapua? :o Koska tilasin sillon heti ihan ekana päivänä ku siitä ilmesty se ilmoitus HP-faneihin, niin eikös sen jo pikkuhiljaa pitäisi alkaa saapua..
I will miss the train ride in
And the pranks pulled by the twins
And though it’s no where I have been
I’ll keep on smiling from the times I had with them

Poissa Adasme

• Vuotislainen
  • Hogwarts will always be there to welcome you home.
  • Pottermore: SilverRain48
« Vastaus #28 : Kesäkuu 17, 2011, 11:17:48 »
Hyvä kysymys tuo,että millon noiden kirjojen pitäs saapua.. Mie tilasin erikoislinkistä vain hp faneille sen kirjan 13.5 sekä maksoin heti tilille, ja katselin että 15.6 illalla kirjan kohdalla luki readme: sä  "saatavilla" kun enne luki ei julkaistu..

Olisi kiva jos tänään tulisi jo noutolappu postiin,niin voisi hakea sen. Ja totisestin toivon että noi irrotettavat jutut oisi Englanniksi eikä suomeksi,koska alkuperäisellä kielellä ne pitäisi olla, jos käy että on suomeksi nuokin,itse myös varmaan laitan myyntiin,ehkä huutonettiin ja ostan englanninkielisen version suosista.

Joo ei tullut tänne postin noutolappua posti kolahti juuri,eli menee ensivkolle kun saan omani..

Poissa Chokola

• inkivesiliskoinvaasio
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Kesäkuu 17, 2011, 12:17:06 »
Odotan innolla, että äiti suostuis tilaamaan sen mulle. Mutta se on vielä sitä mieltä, että tuo kyseinen kirja on ihan turha. En oo kyllä yhtään samaa mieltä. Haluaisin tota kirjaa niin kovasti. Oon aina miettiny miten ne leffat oikeasti tehään ja miten Tylypahka on saatu näyttämään niin maagiselta. :>
xoxo, gossip girl

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #30 : Kesäkuu 17, 2011, 12:28:49 »
Tänään tuli viesti kotikaupungin kirjakaupasta, että tilaamani kirja on saapunut. Onneksi on kesäloma, joten menin tietysti heti hakemaan kirjaa (29,95€). Siinä kassalla kirjakaupan myyjän kanssa selasimme kirjaa läpi, kun ei ollut jonossa muita asiakkaita. Totesimme molemmat kirjan mielenkiinoitseksi. Seuraavaksi kävin ostamassa namipussin ja nyt parvekkeelle kesäsäähän lueskelemaan kirjaa, suomenkielistä versioita. Liiteet, kuten Kelmienkartta ja opetusasetukset näyttivät olevan englanninkielisiä. Parveke ja kirja odottavat.

Poissa Adasme

• Vuotislainen
« Vastaus #31 : Kesäkuu 17, 2011, 12:37:59 »
Hyvä jos irrotettavat liitteet on kaikki englanniksi!
Edes jotakin hyvää,vaikkei kirja tänään saapunut, no ens vkolla sitten luen sen,jos se vaan saapuu..

Poissa Jutta

• Laamamurmeli penkinlämmittäjä
  • Vuotislainen
  • Only I can live forever.
  • Pottermore: QuillThestral164
« Vastaus #32 : Kesäkuu 17, 2011, 13:01:48 »
Hihi, kirja on jo tilattu ja se tuleekin jo ihan pian, sitä odotellessa. <3 Varmasti ihan mahtava kirja, kun on kaikki kelmien kartat ja kaikki, aah.
"En halua olla täällä. En kuulu tänne.
On aikani lähteä. Tule mukaani, kylmä ystäväni.
Rakasta minua, niin rakastan sinua. Auta minua, niin autan sinua. Lähdetään pois, kauas pois. Me emme kuulu tänne."

Poissa Adasme

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Kesäkuu 18, 2011, 11:44:13 »
Eilen laitoin Readme paikkaan meiliä ja kyselin koska kirjan voi postista noutaa (ennakkotilasin erikoislinkistä 13.5 sekä maksoin verkkopankilla kirjan sekä oletin että olisi pe saapunut jo postiin) ,ja sain tietääkin että Ennakkotilaajien kirjat lähtevät postiin maanantaina ja niiden pitäisi olla perillä ennen juhannusta.

Ihmettelin nimittäin sitä että readmessä 15.6 illalla ks kirjan kohdalla luki "saatavissa" eikä tulossa/julkaisematon. Readmessä olivat saaneet kirjat painosta luvattua aikaisemmin ja ovat vissiinkin paketoineet noita ennakkotilaajien kirjoja ja ne lähtevät ma aamuna postin kuljetettavaksi.

Sitä en tiedä millon postittavat tällävkolla ja vkonlopun aikana tilatut suuri velhouskirjat (oma veikkaus on että juhannuksen jälkeen saapuvat omistajille,mutta en tiedä varmaksi mtn).

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
    • Livin maailma
  • Pottermore: NimbusScale161
« Vastaus #34 : Kesäkuu 18, 2011, 13:20:13 »
Äiti tilasi juuri muutama tunti itselleni nimpparilahjaksi tuon kirjan engalnniskielisenä (, sillä haluan extrat mieluummin engalnniksi kuin suomeksi...) ja punakantisena. 30.6-13.7 se sitten saapuu perille ja pääseen tutustumaan uuteen parhaaseen ystävääni. :)

Lainaus
Lainaus käyttäjältä: Adasme - Toukokuu 30, 2011, 11:41:04
Utelen hieman jotta mistä olette ostaneet englanninkielisen version tästä kirjasta  (Harry Potter Film Wizardy ja punakantinen) ja millä hinnalla?
Cdon.comista löytyy! :) Sinikantinen 25,95 ja punakantinen 33,95 euroa. Plus postarit päälle. Ei tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan. :)
Itse nappasin tuon englanninkielisenä ja punakantisena n. 24 eurolla postikuluineen täältä. :)

Aaaa... En malta odottaa, että pikuiseni saapuu perille! Varsinkin tuota Kelmien karttaa olen himoinnut jo vuosia... ^^
Kuutamo on musta yläpuolellamme

"Dr. Livingstone, I presume?"
"No, just call me Liv."

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
    • The Taideblogi
« Vastaus #35 : Kesäkuu 18, 2011, 13:44:05 »
Ah, vähän torkkunut Potter-fani minussa heräsi kyllä välittömästi, kun kuulin tästä kirjasta, ja kun näin opuksen keskiviikkona Suomalaisessa, niin ei valmistumisen kunniaksi saatu lahjakortti taskussa kauaa ehtinyt polttaa :)

Itse ostin kirjan suomenkielisenä ja ilahduin, kun extrat olivatkin englanniksi - enemmän leffafiilistä sellaisissa, mielestäni. Kaikkein eniten pidin niistä pienistä pullojen tarraetiketeistä. Toisaalta haluaisin iskeä ne välittömästi jonkin proppijutun kylkeen, mutta toisaalta en raaski irroittaa niitä kirjasta :D
Jos johonkin lievästi petyin, niin se oli kelmien kartta. Odotin sen levittäytyvän jotenkin enemmän, nyt se jäi hurjan pikkuruiseksi, enkä ota siitä kunnolla selvää. Aluksi ajattelin, että se olisi "monitaitteinen", eli eri tavalla taittamalla siitä paljastuisi uusia ulottuvuuksia, mutta ainakin minulle kokeilu päättyi umpikujaan :/

Luin mielenkiinnolla varsinkin puvustuksen puolen juttuja. Musta oli jännä, että esim. monen parjaamaa ja rakastamaa Hermionen joulutanssiaisten pukua ei lähdetty edes suunnittelemaan kirjan kuvauksen perusteella, vaan taiteilija aloitti luomisen ns. tyhjästä.

Suosittelen kyllä kaikille Potter-faneille, varsinkin niille, jotka tykkäävät sälästä kuten minä itse ;)
There is no such thing as a moral or an immoral book. Books are well written, or badly written.
~ Oscar Wilde ~
Fanitaidetta - Ikuisuusprojekti

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
« Vastaus #36 : Kesäkuu 18, 2011, 15:30:40 »
Oon sika onnellinen, koska tuo tulee ensi viikolla ja mä saan sen rippilahjaksi! Okei, lahjojahan ei tiedetä etukäteen, mutta mä oon melkein varma, että kun tätini näkee sen kaupassa, se ostaa mulle sellasen. Kyseessä on täti, joka alunperin tutustutti mut Pottereihin. :D
 En saa suustani mitään järkevää tänään, mutta tuollainen on minulle suurella todennäköisyydellä tulossa <3
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa Londettie

• syksyn kaunein väri
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Kesäkuu 18, 2011, 18:43:18 »
Ostin ton kirjakaupasta pari päivää sitten suomalaisena versiona.
Oli ihana ^^ aika jännä oli lukee lavasteista yms. Kelmien kartta oli pieni pettymys mut muuten en keksi valittamista. Äitikin joka ei tykkää yhtään Pottereista katteli sitä vähän aikaa ja sano, et tosi hyvä kirja sen mielestä. 
Tomaattikastiketta ja leipää.

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
« Vastaus #38 : Kesäkuu 19, 2011, 01:24:18 »
Jee, maanantaina saan tämän omakseni! :D Tänään minun piti jo saada, mutta en ehtinyt kirjakauppaan ennen sulkemista. Huomenna lähden yhdeksi yöksi syötteelle siivoamaan mökkiä, minulla kun on tällainen kiva mökkien siivous kesätyö. Huomenna iskä lupasi ostaa kirjan kun hän menee kaupungille, ja kun maanantaina palaan, saan sen käsiini. Jee. :)

Hmm, muutes.. Mitä eroa punaisella ja sinisellä kirjalla on?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 19, 2011, 01:30:50 kirjoittanut Akai »
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #39 : Kesäkuu 19, 2011, 01:32:33 »
Pitää etsiä kirjakaupasta, ja pyytää äitiltä rahat siihen...     Osaako joku sanoa, että löytyykö helpommin Suomalaisesta Kirjakaupasta   vai Infosta?
Olisi mahtavaa päästä lukemaan, mutta jos äiti ei suostu ostamaan, niinj jää haaveeksi, koska oma rahapussini on tyhjä (Ja pankkitili)
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
    • Livin maailma
  • Pottermore: NimbusScale161
« Vastaus #40 : Kesäkuu 19, 2011, 11:01:33 »
Jee, maanantaina saan tämän omakseni! :D Tänään minun piti jo saada, mutta en ehtinyt kirjakauppaan ennen sulkemista. Huomenna lähden yhdeksi yöksi syötteelle siivoamaan mökkiä, minulla kun on tällainen kiva mökkien siivous kesätyö. Huomenna iskä lupasi ostaa kirjan kun hän menee kaupungille, ja kun maanantaina palaan, saan sen käsiini. Jee. :)

Hmm, muutes.. Mitä eroa punaisella ja sinisellä kirjalla on?
Punainen taisi olla jenkkiversio ja sininen brittiversio, jos olen ymmärtänyt oikein. :)
Kuutamo on musta yläpuolellamme

"Dr. Livingstone, I presume?"
"No, just call me Liv."

Poissa hroselle

• Princeshion
  • Vuotislainen
« Vastaus #41 : Kesäkuu 19, 2011, 23:07:37 »
Helsinki-reissulla eilen piti käydä lempikirjakaupassani, ja sieltähän tämäkin löytyi :) Ihan sattumalta hoksasin, sillä mitenkään etsimällä etsimään en lähtenyt, täältä vain olin lukenut tästä kirjasta ja koska muutenkin kerään elokuva-alan kirjallisuutta, tämä meni ostoslistalle, ja olikin positiivinen ylläri, kun löytyi kauppareissulla :) Selasin tämän läpi automatkalla takaisin, ja hienolta näyttää! Olisin ehkä halunnut omani englanninkielisenä versiona, mutta tämä suomiversiokin miellyttää kyllä suuresti. :)
"I like the Virgos. We're so much smarter than everyone else. At least we like to think so."

- Rose McGowan

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
« Vastaus #42 : Kesäkuu 20, 2011, 23:50:12 »
Jee, nyt omistan tämän kirjan! :) Olen lukenut vasta pari sivua ja katsonut kaikki liitteet läpi, mutta vaikuttaa tosi hyvältä, antaa kyllä rahoilleen vastineen. Ja vaikka jotkut ovat sanoneet hieman pettyneensä Kelmienkarttaan, niin minusta se ei haittaa vaikka siitä ei otakaan kauheasti tolkkua, tärkeintä on, että se on siinä! Nyt muuten minun täytyy bongata leffoista joitain noita liitteitä, sillä kirjassa luki että esim. Weasleyn Welhowitsien esite esiintyy pikaisesti jossain leffassa. Enpä ole minä huomannu. Ja täytyy kyllä sanoa, että Harryn saama kirje, että hän kuuluu Tylypahkan noitien ja velhojen kouluun, on niin hieno! Huomenna kun menen mummulaan, tulee hyvin Potter täyteinen päivä, sillä mukaan lähtevät Feeniksin kilta ja Suuri velhouskirja! :D Pitäähän sitä jotain tekemistä olla..

// oooohh tämä on niiiin hyvä! Olen nyt siis lukenut pidemmälle, voisin lukea koko yön!;)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 21, 2011, 03:13:52 kirjoittanut Akai »
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa Adasme

• Vuotislainen
« Vastaus #43 : Kesäkuu 21, 2011, 18:33:41 »
Nyt on sanottava jotta Aivan upea kirja,sain tänään Readmestä tämän kirjan.
(huomasin eilen meilittää Readme ja kysyä lähetyskoodia jolla sen saa
päivää aijemmin)

Olen kohta 10 sivua lukenut ja tarkistanut että kaikki
liiteet on todellakin englanniksi.

Taitaa ensiyö mennä kokonaan kirjan parissa..

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #44 : Kesäkuu 21, 2011, 19:03:21 »
Tuo kirja on todella loistava:) Sain sen pari päivää sitten^^
Siinä on kyllä lukemista vähäksi aikaa :D
Muttaon erittäin mielenkiintoinen ja jokaisen Potter- fanin pitää hankkia se! :D
Rakastin kaikkea sälää mitä kirjan mukana tuli. mm. Se kelmien kartta:D

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PumpkinWitch94
« Vastaus #45 : Kesäkuu 21, 2011, 19:07:18 »
Huomasin myös kirjan HP-fanien sivulla, ja olen ajatellut ostaakin sen. Vaikuttaa loistavalta ja jos siinä kerran tulee mukana Kelmien kartta... Ostoslistalla siis on ;)
Should I sink or swim or simply disappear?

Poissa Fulnum

• Vuotislainen
« Vastaus #46 : Kesäkuu 21, 2011, 19:22:51 »
Tilaukseen lähtee ensi viikolla. Olen tilaamassa sitä suomenkielistä versiota ja haluan tarkistaa, että liitteet ovat varmasti sitten englannin kielisiä?:)

Onko ne muuten sitten aidon näköisiä? :>
1997-2011! Kiitos!

i don't tell anybody about the way you hold  my hand

Poissa Ariel

• Huispaajan ensilento
  • Vuotislainen
    • Shooting the moon
« Vastaus #47 : Kesäkuu 21, 2011, 19:52:10 »
Miksen oo saanu vieläkään tota kirjaa? ): Teen pian valituksen tai jotain, mut mä haluan sen! Ja huhhh, onneksi siinä suomenkielisessä versiossa on englanniksi ne liitteet :-)
I will miss the train ride in
And the pranks pulled by the twins
And though it’s no where I have been
I’ll keep on smiling from the times I had with them

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #48 : Kesäkuu 21, 2011, 19:58:20 »
Miksen oo saanu vieläkään tota kirjaa? ): Teen pian valituksen tai jotain, mut mä haluan sen! Ja huhhh, onneksi siinä suomenkielisessä versiossa on englanniksi ne liitteet :-)

En mäkään ole vielä saanut, joten et ole ainoa. Muistaakseni täällä luki jossain, et Readme:stä ennakkoon tilatut postitettiin maanantaina, joten ne tulee varmaan huomennna tai torstaina riippuu postista. Toivottavasti tulee tällä viikolla, koska ensi maanantaina olen lähdössä viikoksi reissuun ja olisi mukavaa jos saisin sen mukaani, niin olisi jotain lukemista matkalle.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
« Vastaus #49 : Kesäkuu 21, 2011, 20:32:25 »
Minunkin piti tilata tämä kirja,mutta maltoin odottaa.Ja tänään se oli 24.95e prismassa.Mies osti sen minulle:)
 Readme:ssä luki,että 21,6 eteenpäin ei toimiteta mitään ennen elokuuta:(
Kirja on loistava jatko Potter kirjojeni joukkoon.Mitähän ei tekis Potterien eteen:)
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron