Kirjoittaja Aihe: Pieniä kysymyksiä kirjoista vol. 2  (Luettu 136198 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Linnaea borealis

• Luudan päällä joka säällä!
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Pieniä kysymyksiä kirjoista vol. 2
« Vastaus #200 : Heinäkuu 07, 2012, 17:44:50 »
Hmm... Luulisin, että muotokuva on enemmän aave, kuin valokuva. Siis muistaa elämänsä ja tietonsa, mutta aaveen ero olisi se, että muotokuva ei oikeastaan jatkaisi elämäänsä, vaan olisi heijastuma todellisesta henkilöstä. Siis aavehan jatkaa elämäänsä kuolleena, mutta että muotokuva ei olisi kuitenkaan sama ihminen, jos sen niin voi sanoa. Ajatteleva kuitenkin, muttei elävä, vaan pikemminkin heijastus sitä esittävästä ihmisestä. Toisaalta koko juttuhan on äärettömän monimutkainen, mutta itse kuvittelisin näin jos tosta sepostuksesta jotain selvää sai, kauheen vaikea selittää.
"Urheutta on monenlaista. Vaaditaan paljon
urheutta nousta vastustamaan vihollisiaan,
mutta sitä tarvitaan myös silloin, kun noustaan
vastustamaan ystäviä."

Poissa hanipöösydänmä

• eriparikarkki
  • Vuotislainen
  • Note to self: I miss you terribly
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #201 : Heinäkuu 08, 2012, 20:08:27 »
Minä olen jo pitkään miettinyt käyvätkö velho- ja noitalapset ennen tylypahkaa jotain jästien koulua tai siis täytyihän heidänkin jossain oppia lukemaan/kirjoittamaan/laskemaan tms. Vai opettavatko vanhemmat heille kaiken? + eikö teistäkin olisi outoa olla 11-vuotiaaksi asti pelkästään kotona? Ja täytyihän heidän oppia tuntemaan myös jästi maailman eläimistöä ja kasveja eikä pelkästään taikaotuksia ja -kasveja? En tiedä onko tämä hiukan off-topic mutta olisin kiitollinen jos jollakulla on jotain tietoa asiasta. Toivottasti en vaikuta täysin typerältä:D
" Tiedättekö mitä se- (hän nimitti Kalkarosta sellaisella sanalla, että Hermione joutui torumaan "Ron!") " -panee minut tekemään? Minun täytyy mennä sairaalasiipeen kuuraamaan alusastioita! Ilman taikoja!

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #202 : Heinäkuu 08, 2012, 21:11:38 »
Et lainkaan vaikuta ainakaan minusta tyhmältä. Muistaakseni joskus on jossain sanottu, että suurin osa velhoperheiden lapsista saa kotiopetusta. Eli vanhemmat opettaa. Sitä en muista, mistä tämä tiedonmuru on kotoisin. Voisi olla jostain Rowlingin haastattelusta. Tai sitten vain asiaa on pohdittu joskus vuosia sitten ja joku on arvellut jotain tuollaista. Tai kyseessä voi olla jopa omia ajatuksiani... :D Et jos jollain on jotain vahvempia muistikuvia, olisi kiva kuulla niitä...

Voisin kuitenkin hyvin kuvitella Mollyn opettavan lapsiaan lukemaan. Malfoyn kaltaisissa perheissä taas voisi ehkä olla palkattu kotiopettaja. Minustakin on kyllä vähän outoa olla vain kotona 11-vuotiaaksi asti. Mutta varmaan aika moni ainakin asuu sillai et lapset pääsee leikkimään naapuruston lasten kanssa, että ei he varmastikaan ihan pelkästään kotona möllötä. Toisaalta se voi olla vähän ongelmallista, kun kaverit kyselee, miksi ei käy koulussa. Tosin onhan jotkut jästitkin kotiopetuksessa...

Minä puolestani mietin, miksi ministeriö ei reagoi mitenkään siihen, kun Harryn hakijat taikoo FK:ssa likusteritiellä. Pitäisihän ministeriön havaita, kun he taikovat siinä jatkuvasti Harryn lähettyvillä. Käsittääkseni se jälki on simmonen, että alaikäisen lähellä taiotut taiat havaitaan. Miksi ministeriö ei siis hypi seinille niistä taioista?
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #203 : Heinäkuu 08, 2012, 21:44:29 »
Tuntuisi hieman oudolta, että esim. Malfoyden kaltaiset perheet suostuisivat laittamaan lapsiaan jästikouluun. Toisaalta, velhoilla ei mitä ilmeisimmin ole ns. "ala-astetta", ja jossainhan täytyisi perusasiatkin oppia. Ehkä suurin osa on tosiaan kotiopetuksessa.
Terve kaikille!

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #204 : Heinäkuu 08, 2012, 22:59:26 »
Rowling on tosiaan jossain haastattelussa sanonut, että esim. Weasleyn lapsille nämä perustaidot lukeminen, kirjottaminen jne. opetti Molly ja varmaan sama pätee monesssa muussakin velhoperheessä. Jästisyntyiset tietysti ovat käyneet jästikoulua.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa vellamo

• Puolihahmo
  • Vuotislainen
« Vastaus #205 : Heinäkuu 09, 2012, 18:01:35 »

Minä puolestani mietin, miksi ministeriö ei reagoi mitenkään siihen, kun Harryn hakijat taikoo FK:ssa likusteritiellä. Pitäisihän ministeriön havaita, kun he taikovat siinä jatkuvasti Harryn lähettyvillä. Käsittääkseni se jälki on simmonen, että alaikäisen lähellä taiotut taiat havaitaan. Miksi ministeriö ei siis hypi seinille niistä taioista?

Minä olen miettinyt ihan samaa! En tiedä onko tässä kirjailijalla sattunut joku epäloogisuus, esim. silloin kun Dobby taikoi Likusteritiellä, ministeriö syytti heti Harrya ja sitten tosiaan FK:ssa ei tapahtunut mitään. Olen yrittänyt pyöritellä tätä asiaa suuntaan, jos toiseenkin, mutta en silti saa tolkkua. En ole hirveästi lueskellut mitään Rowlingin haastatteluja yms., joten menen tässä ihan sillä pohjalla mitä tietoja kirjoista saa.

Olen miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että koska aikuisten noitien ja velhojen taiat ei rekisteröidy ministeriössä mitenkään, niin sen takia niitä ei huomattaisi, vaikka taiottaisiin alaikäisen lähellä. Ja kotitonttujen taikuuteen tuskin on tehty mitään erikoissäädöksiä, koska kotitonttuja on vain velhoperheissä eikä yleensä ole mitään mahdollisuutta, että kotitonttu taikoisi jossain muualla kuin isäntäpaikassaan tai muualla velhomaailmassa. Tai jotain. Ontuvalta tuo silti kuulostaa. Eikös ministeriö kumminkin saa selville, jos taiotaan jästien läheisyydessä, vaikka kyseessä olisi aikuinen velhokin? Vai muistanko väärin, että jossain kirjassa olisi pidätetty ihmisiä jästien edessä tehdyistä/jästiin kohdistuvista taiosta... Äh, sekavaa. (kuten sepustuksenikin).

Enimmäkseen silti kallistun tuon kirjailijan mokan/ei ole ajatellut asiaa loppuun asti, kannalle. Että välillä jälki kattaa lähelläkin tehdyt taiat ja välillä sitten taas vain alaikäisen itsensä tekemät taiat eli varsin epäloogista on...
Huomenta maailma.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #206 : Heinäkuu 09, 2012, 18:50:36 »

Minä olen miettinyt ihan samaa! En tiedä onko tässä kirjailijalla sattunut joku epäloogisuus, esim. silloin kun Dobby taikoi Likusteritiellä, ministeriö syytti heti Harrya ja sitten tosiaan FK:ssa ei tapahtunut mitään. Olen yrittänyt pyöritellä tätä asiaa suuntaan, jos toiseenkin, mutta en silti saa tolkkua. En ole hirveästi lueskellut mitään Rowlingin haastatteluja yms., joten menen tässä ihan sillä pohjalla mitä tietoja kirjoista saa.

Olen miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että koska aikuisten noitien ja velhojen taiat ei rekisteröidy ministeriössä mitenkään, niin sen takia niitä ei huomattaisi, vaikka taiottaisiin alaikäisen lähellä. Ja kotitonttujen taikuuteen tuskin on tehty mitään erikoissäädöksiä, koska kotitonttuja on vain velhoperheissä eikä yleensä ole mitään mahdollisuutta, että kotitonttu taikoisi jossain muualla kuin isäntäpaikassaan tai muualla velhomaailmassa. Tai jotain. Ontuvalta tuo silti kuulostaa. Eikös ministeriö kumminkin saa selville, jos taiotaan jästien läheisyydessä, vaikka kyseessä olisi aikuinen velhokin? Vai muistanko väärin, että jossain kirjassa olisi pidätetty ihmisiä jästien edessä tehdyistä/jästiin kohdistuvista taiosta... Äh, sekavaa. (kuten sepustuksenikin).

Enimmäkseen silti kallistun tuon kirjailijan mokan/ei ole ajatellut asiaa loppuun asti, kannalle. Että välillä jälki kattaa lähelläkin tehdyt taiat ja välillä sitten taas vain alaikäisen itsensä tekemät taiat eli varsin epäloogista on...

Ministeriössähän havaitaan vain se jos alaikäisen läheisyydessä taiotaan, ei taikojaa. eli kyllä olisi pitänyt ministeriöön tulla tieto näistä taioista mitä siellä tehtiin. tosin luudilla lentoa ei taideta laskea taikomiseksi. sama juttu oli myös LP:ssä kun Weasleyt hakivat Harryn ja arthur teki siellä taikoja ja pp:ssä dumbledore teki siellä taikoja. no ehkä näihin on joku selitys. ministeriössä tiedettiin että Harrya ollaan hakemassa tms.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Dewie

• Vuotislainen
  • Pottermore: HazelNight86
« Vastaus #207 : Heinäkuu 13, 2012, 15:22:34 »
Mietin tässä, puoliunessa viime yönä, kun en oikein kunnolla muista ( xd ), että kun Feeniksin Kilta-leffassa Voro ottaa kaikki taulut pois seiniltä ja hän "kaataa" taulujen hahmot pois. Mietin vain, että mihin ne hahmot menevät? :D kun sitten kumminkin hahmot pääsevät takaisin, kunn taulut ovat takaisin seinillä. Onko jossakin "salataulu" mihin hahmot pakenevat turvaan vai mihin ne menevät hengaamaan taulujen poissaolon ajaksi.

Olen oikeasti todella pahoillani tästä kysymyksestä, mutta mietin tätä ihan tosissani viimeyönä xddd
Olen esihistoriallinen käärme joka ulvoo ja murisee! -Pikku Myy-

Poissa Vilionkka

• Varjometsästäjä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: NifflerSeer330
« Vastaus #208 : Heinäkuu 13, 2012, 15:54:48 »
Lainaus
Mietin tässä, puoliunessa viime yönä, kun en oikein kunnolla muista ( xd ), että kun Feeniksin Kilta-leffassa Voro ottaa kaikki taulut pois seiniltä ja hän "kaataa" taulujen hahmot pois. Mietin vain, että mihin ne hahmot menevät? :D kun sitten kumminkin hahmot pääsevät takaisin, kunn taulut ovat takaisin seinillä. Onko jossakin "salataulu" mihin hahmot pakenevat turvaan vai mihin ne menevät hengaamaan taulujen poissaolon ajaksi.

Mä uskoisin niin että kun esim. nyt niillä kaikilla tunnetuimilla taullu tyypeillä on jossain, esim. Pyhässä Mungossa toinen taulu johon ne voi karata. Niin kai sitte kaikilla niillä muillakin taulu hemmoilla on toinen taulu tai sitten ne ei vaan pytynyt palaa siihen omaan Tylypahkassa olevaan tauluun jo se vaikka olis käännetty Tarvehuoneeseen laitettauessa niin 90 stetta jompaa kumpaa suuntaa... Joo ei tästä mun selityksestä mitään aukee. Ei yhtään järkevää ajatusta, paitti ehkä toi eka olis järkeen käyvempi...=)

~Olivia
-Yhtä kyytiä, läikyttämättä.
 -Ja ylenantamatta.
 -Joten tämä on juomapeli siis?
 -Viimeinen pystyssä voittaa.

Poissa Wippii

• Vuotislainen
  • Pottermore: SilverElm5143
« Vastaus #209 : Heinäkuu 13, 2012, 16:53:12 »
On myös mahdollista, että kyseinen juttu ei ole edes mahdollinen; kirjoissa ei moista tapahdu, ja elokuvaversiot ottavat muutenkin todella paljon erivapauksia...
"Harry, however, had never been less interested in Quidditch; he was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy." ~ Harry Potter and the Half-Blood Prince (UK edition), page 383.

Poissa Adairana

• Vuotislainen
« Vastaus #210 : Heinäkuu 13, 2012, 17:19:51 »
On myös mahdollista, että kyseinen juttu ei ole edes mahdollinen; kirjoissa ei moista tapahdu, ja elokuvaversiot ottavat muutenkin todella paljon erivapauksia...

Kannatan tätä, mutta JOS niin tapahtuisi, hahmot todennäköisesti menisivät asumaan jonkun muun maalaukseen. Esimerkiksi Violet? ja Lihava Lady vierailivat toistensa maalauksissa, joten varmaan ne voisivat asua toistensa luona.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #211 : Heinäkuu 16, 2012, 20:12:52 »
Kai he vain juoksisivat ihan naapuritaulun kautta mahdollisimman kauas Vorosta? :)
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #212 : Heinäkuu 16, 2012, 20:17:42 »
Kyseessä on vain leffa, joten voi hyvin olla ettei tuollaista tilannetta voisi canonin mukaan edes olla. Mutta Salaisuuksien Kammiota muistellessamme voimme huomata, että valokuvassa jonka Harry ja Lockhart ottivat yhdessä Harry on puoliksi poissa kuvasta ja/tai yrittää karata kokonaan pois kuvasta. Ehkä kuva on kuin ikkuna talossa.

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #213 : Heinäkuu 18, 2012, 17:27:17 »
Nyt heti alkuun ilmoitan, etten ole varma, kävikö kirjassa näin (leffassa ainakin (PYYDÄN, KORJATKAA jos olen väärässä! Kirjan lukemisesta on aikaa, toisin kuin leffan katsomisesta), ja toivon että myös kirjassa jotten anna itsestäni typerää vaikutelmaa) eikä minulla tässä ole kirjaa lähellä jotta voisin tarkistaa, mutta kysymykseen.

Kun Lily oli lajiteltu Rohkelikkoon KVssa, hän luonnollisesti meni rohkelikkojen pöytään, jossa James kätteli häntä ja esitteli itsensä. Eikös oppilaat lajitella sukunimen mukaan aakkosittain, kuten VKssa? Tällöin Jamesia (sukunimenään Potter, joka tulee aika paljon Evansin jälkeen aakkosissa) ei oltaisi vielä lajiteltu, eikä Lily tapaisi häntä vielä tässä vaiheessa (myöhemmin ehkä, muttei välittömästi oman lajittelunsa jälkeen). Moka ei voi olla suomentajassa, koska molempien sukunimet ovat samat molemmissa kielissä, toisin kuin esimerkiksi Siriuksen tai Severuksen (joista edellämainittu oli jo asiallisesti pöydässä kuten kuuluikin, ja jälkimmäinen odotti omaa lajitteluaan).

Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä ja syytän niistä myöhäistä ajankohaa ja puhelimeni ennustava tekstinsyöttöä :).

/Helena T: okei kiitos :D en muistanut miten se meni kirjassa, eli siis elokuvassa oli moka. Kiitos!

Täytyy tähän vielä sanoa, että Viisasten Kiven leffaversiossahan oli myös hieman muuteltu tuota lajittelujärjestystä. Esim. Ron (Weasley) lajiteltiin ennen Harryä (Potter). Ja se random Susan Bones lajiteltiin ihan kesken kaiken Malfoyn jälkeen, että saatiin Harryn-arpeen-sattuu-kun-Snapu-tuijottaa-kohtaus. Leffat ei näemmä paljoa perusta aakkosjärjestyksestä :D
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #214 : Heinäkuu 18, 2012, 17:49:53 »
Tietävätkö kuolonsyöjät Voldemortin puoliverisyydestä? Lucius ja Kyyry jr. ilmeisesti ainakin tiesivät, sillä Luciuksellahan oli Volden kouluaikainen päiväkirja hallussaan, ja Kyyry puolestaan ylpeili samankaltaisuuksillaan Pimeyden lordin kanssa, mutta entäs muut?
Terve kaikille!

Poissa Vilionkka

• Varjometsästäjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #215 : Heinäkuu 18, 2012, 18:05:16 »
Lainaus
Tietävätkö kuolonsyöjät Voldemortin puoliverisyydestä? Lucius ja Kyyry jr. ilmeisesti ainakin tiesivät, sillä Luciuksellahan oli Volden kouluaikainen päiväkirja hallussaan, ja Kyyry puolestaan ylpeili samankaltaisuuksillaan Pimeyden lordin kanssa, mutta entäs muut?

En ole ihan varma, mutta oon tainnu törmätä kirjassa tai jossain muualla, etteivät muut kuolonsyöjät tienneet Voldemortin puoliverisyydestä. Kai he pitivät automaattisesti selvänä että hän olisi puhdasverinen tai sitten he vain eivät kyenneet kysymään asiasta. Mista muuten Lucius olis ton tienny?? Ymmärsin niin ettei se ees tienny mikä se päiväkirja on, että se vaan oli saanut käskyn herraltaan tai teki sen ihan ite... o.O
 -Ja ylenantamatta.

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FangMahogany16903
« Vastaus #216 : Heinäkuu 18, 2012, 19:13:33 »
Lainaus
En ole ihan varma, mutta oon tainnu törmätä kirjassa tai jossain muualla, etteivät muut kuolonsyöjät tienneet Voldemortin puoliverisyydestä. Kai he pitivät automaattisesti selvänä että hän olisi puhdasverinen tai sitten he vain eivät kyenneet kysymään asiasta.

FK:ssa kun Harry ja kumppanit ovat ennustus salissa, Bellatrix sanoo Harrylle jotain tämän tapaista:"Kuinka kehtaat sanoa Pimeyden Lordin nimen likaisella puoliverisellä suullasi", johon Harry vastaa:"Eikö Voldemort ole kertonut olevansa itsekin puoliverinen", jolloin Bellatrix hyökkää. Tämä viittaa siihen, että Kuolonsyöjät eivät tiedä Volden puoliverisyydestä.
"Kerro liikkeillä tanssijan: minä rakastan, minä välitän vieläkin.
 Kerro maailmassa näytelmän: minä ymmärrän, minä kutsun sielläkin."

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
« Vastaus #217 : Heinäkuu 19, 2012, 13:12:04 »
Leffat ei näemmä paljoa perusta aakkosjärjestyksestä :D
Eipä näköjään :D
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa anskukettu

• Vuotislainen
  • Pottermore: RoseWolf192
« Vastaus #218 : Elokuu 02, 2012, 21:41:33 »
Semmosta vaan kysyisin, että on enkun "Hatstall" sanalle suomenkielistä vastinetta? (:
Everything you can imagine is real.

Poissa Vilionkka

• Varjometsästäjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #219 : Elokuu 02, 2012, 22:42:21 »
anskukettu, etsiskelin hieman ja taisin tajuta että se tarkottaa yli viiden minuutin lajittelua, joka tapahtui Harylle...Siis kun lajitteluhattu pohtii pitkään niin tapahtuma on hatstel, mutten tiedä kylläkään mitä se suomeksi tarkoittaa?..
 -Ja ylenantamatta.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #220 : Elokuu 02, 2012, 22:52:31 »
Hatstall-termi esiteltiin vasta Pottermoressa, joten sille ei ole virallista suomenkielistä käännöstä.

Poissa anskukettu

• Vuotislainen
  • Pottermore: RoseWolf192
« Vastaus #221 : Elokuu 03, 2012, 12:33:16 »
Voiko animaagihahmona olla joku taikaeläin, esim. feeniks, vai onko hahmot aina ns. jästieläimiä? (:

//Hahah, tuli vaan mieleen, että jos suojelius on sama hahmo, kun animaagimuoto (jos siis sattuu animaagi olemaan), Rita Luodikon suojelius on koppakuoriainen! :D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 04, 2012, 21:48:16 kirjoittanut anskukettu »
Everything you can imagine is real.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #222 : Elokuu 03, 2012, 12:44:26 »
Tähän ei taida olla saatu kirjoista vastausta. En ainakaan muista että kenenkään animaagihahmo olisi ollut taikaeläin tai että olisi sanottu, että ei voi olla. Mutta en kyllä näe syytä, miksi animaagihahmo ei voisi olla taikaeläin. Eläimiähän nekin on. Niillä on vain vähän erilaisempia kykyjä/muita ominaisuuksia.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #223 : Elokuu 03, 2012, 23:29:38 »
Lainaus käyttäjältä: anskukettu
Voiko animaagihahmona olla joku taikaeläin, esim. feeniks, vai onko hahmot aina ns. jästieläimiä? (:

Käsittääkseni Albus Dumbledoren suojelius oli feeniks-lintu, ja animaagihahmo on usein sama kuin suojelius, joten ehkäpä?

Missä näin on muka sanottu?

Poissa Kirjoitusvirhe

• Vuotislainen
  • ''Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema''
  • Pottermore: QueenEye664
« Vastaus #224 : Elokuu 04, 2012, 15:01:48 »
Lainaus
En ole ihan varma, mutta oon tainnu törmätä kirjassa tai jossain muualla, etteivät muut kuolonsyöjät tienneet Voldemortin puoliverisyydestä. Kai he pitivät automaattisesti selvänä että hän olisi puhdasverinen tai sitten he vain eivät kyenneet kysymään asiasta.

FK:ssa kun Harry ja kumppanit ovat ennustus salissa, Bellatrix sanoo Harrylle jotain tämän tapaista:"Kuinka kehtaat sanoa Pimeyden Lordin nimen likaisella puoliverisellä suullasi", johon Harry vastaa:"Eikö Voldemort ole kertonut olevansa itsekin puoliverinen", jolloin Bellatrix hyökkää. Tämä viittaa siihen, että Kuolonsyöjät eivät tiedä Volden puoliverisyydestä.

Mutta LK:ssahan Voldemort sanoo hautuumaalla kaikkien kuolonsyöjien edessä jotain sen tapaista Harrylle kuin: ''Seisot juuri nyt kurjan jästi-isäni luiden päällä'' tai jotain vastaavaa. Kai viimeistään tuolloin kuolonsyöjät saivat tietää hänen olevan puoliverinen? Vai käsitänkö/-tai muistanko väärin?