Kirjoittaja Aihe: Metallica  (Luettu 10784 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #25 : Toukokuu 29, 2004, 07:27:27 »
Wow, siis keikka oli aivan uskomattoman mahtava kokemus. Sen verran aikaisin olin jonossa, että sain rannekkeen, jolla pääsi siihen lavan eteen rakennetulle aidatulle "eturivi" alueelle. Olin noin viidennessä rivissä etuaidasta laskien, ja huudettua sekä hypittyä ja käsiä heiluteltua tuli ihan kiitettävästi. Äänikin meni, tosin, niin meni monella muullakin jotka koko setin (~17 biisiä) karjuivat mukana. Keikka alkoi loistavasti, ei paljoa paremmin olisi voinut alkaa:
Blackened
Fuel
Harvester of Sorrow
Welcome Home ( Sanitarium)

Luulen, että jokainen keikalla ollut on kanssani sama mieltä.

rokkienkeli

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #26 : Toukokuu 29, 2004, 12:26:50 »
^ Kyllä. Todella todella hieno keikka oli. Eturiviin jopa pääsin. Jeah. Toivottavasti tulisivat mahdollisimman pian uudestaan Suomeen.

Lils

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #27 : Toukokuu 30, 2004, 16:46:50 »
Minä pidin Metallicaa ennen sellaisena mölinämusiikkina, mutta kun veljeni alkoi kuunnella sitä, aloin itsekin pitää. En ole kuullut vasta kuin pari kappaletta, joista ainakin pidän kovasti! "Nothing Else Matters" ja "The Unforgiven" ovat tämänhetkiset suosikkini. Jälkimmäisen aion kesän aikana opetella soittamaan kitarallakin! :)

Meillä on tietääkseni pari levyä ja veli aikoo ostaa senkin, mistä ainakin tuo "Unforgiven" löytyy. Toistaiseksi olen melko tietämätön Metallicasta, mutta varmasti tätä tulee kuunneltua jatkossa enemmän.

Lingwé

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #28 : Toukokuu 31, 2004, 20:47:03 »
Hmm.. en tunnustaudu metallica faniksi. Oikeastaan en pidä siitä musiikista ollenkaan. Varmasti se on ihan laatu tavaraa niille, jotka tuon tyyppisestä musiikista pitää... mutta minäpä kun en satu pitämään.

Mjuu, keikalla olin jokatapauksessa, tosin kyllä töissä. Myin (jos ketään nyt ylipäätään kiinnostaa) popparia kentällä ja hetken katsomossa. Vaikka musiikista en pitänyt, täytyy mun myöntää, että fiilis oli aivan mieletön!! Pakko se oli olla näkemässä, kun metallica saapui lavalle!! Voi herran jumala sitä meteliä, ja kaikkia niitä aaltoja, joita katsomot tekivat. Mieletöntä. Jotenkin se oli niin upeaa, nähdä stadion täpö täynnä aitoja faneja!

Hih, näinpä muutaman julkkiksenkin^^

((taisin hieman poiketa aiheesta... muttah..))

Frenchie

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #29 : Heinäkuu 26, 2004, 14:56:45 »
Pitipä vuotisn00bin tulla ihan katsastamaan, että löytyykö täältä Metallicalle omaa threadiä ja löytyihän sentään ;) Metallica on ollut ykkönen jo vuodesta -86 lähtien, joten eipä tässä mitään sen ihmeempiä hehkutuksia liene tarvitse kertoa. Yksinkertaisesti vain paras, varsinkin vanhempi tuotanto (ennen Blackiä).

Xaphania

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #30 : Elokuu 16, 2004, 21:36:17 »
Joo, tykkään. Metallica on vähän semmoinen perusbändi, jota varmasti jokainen raskaammasta rokista pitävä on ainakin joskus kuunnellut. Ja hyvä niin.

Itse omistan vain Blackin, josta tykkään kyllä kovasti. Tosin kaikki muutkin levyt olen kuunnellut vähintään läpi, koska yksi kaverini fanittaa bändiä kovasti ja lainaa tietty sen tuotoksia auliisti minullekin. Pidän eniten keskivaiheen tuotannosta, ja miksen vanhemmastakin. Loadilla ja Re-Loadillakin on hyviä ja radioystävällisiä biisejä, varsinkin Fuel, joka on ihan yköönen. Valitettavan totta on myös se, että uusin levy on ihan hirveä - mikä tahansa muu Metallican levy hakkaa sen noin 666-0.

Pajupuu

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #31 : Syyskuu 30, 2004, 07:48:19 »
*löytää topicin, jota haki* Vihdoinkin. *kättelee jokaista Metallica-fania paikalla*

Siis, kuten saatoitte päätellä, rakastan ko. bändiä. Jo pienestä pitäen, niin hullulta kuin se pikkutytön tapauksessa saattaa kuulostaakin. Johtuneeko sitten siitä, että veli kuunteli Metallicaa viereisessä huoneessa ja ensimmäisen (en tosin pitkäaikaisen *naur*) levyni näpistin hänen levyhyllystään ja aloin kuunnella.

Mutta. Metallicalla on joskus oudot, mutta taatusti ihanat lyriikat. Enter Sandman, Mama said ja Blackened ovat loistavia biisejä, useimmiten musiikkinsa, eniten kuitenkin lyriikoidensa takia.
Ja se musiikki... *unelmoiva ilme* Metallica soittaa juuri sopivan metallia musiikkia minun makuuni, en pidä sitä liian raskaana. Ja isänikin hämmästeli sitä, että "tuollaisesta raskaast musiikista löytyy siis melodiakin?". Kyllä vain, isäpappa.
Minulla ei ole yhtäkään aitoa Metallican levyä, kirjastosta lainattuja olen tallentanut koneelle kaksi: ehdottoman lempilevyni Loadin ja toisen hyvän, And justice for all:in.

Xeemu

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #32 : Syyskuu 30, 2004, 14:34:41 »
En ole mikään himofani, sillä meilestäni suurin osa Metallican kappaleista on aika keskinkertaisia. Kyllähän Metallicalta löytyy myös loistavia kappaleita, mutta mielestäni niitä on vähemmän kuin huonoja.

Jos nyt lempikappaleita täytyy ilmoitella niin

Fade to Black
Nothing Else Matters
Unforgiven I&II
Enter Sandman

Kroko

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #33 : Lokakuu 06, 2004, 14:50:36 »
Metallica oli hyvä sillonkun se oli vielä speediä/thrashia. Black Album, Load ja Reload ovat niin pohjanoteerauksia, että ei tosi. St. Angerilla (tai anakin St. Anger biisissä) on vähän sitä vanhaa Metallicaa eli kunnon rässiä.

Mutta livekuntohan Metallicalla on parempi kun koskaan. Hetfieldin ääni on saanut sitä kuuluisaa munaa niistä teiniajoista. Harmittää, että en ollut katsomassa bandia, mutta ensi kerralla pitää ehdottomasti raahautua paikalle.

Vähän triviaa. Tiesittekö, että Creeping Death on alkuperäisesti Hammetin tekemä biisi Exodukselle

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #34 : Lokakuu 07, 2004, 08:24:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Kroko"
Hetfieldin ääni on saanut sitä kuuluisaa munaa niistä teiniajoista.

Olen eri mieltä tästä asiasta.

On totta että Hetfieldin ääni on PALJON miehekkäämpi kuin kultaisen 80-luvun alussa, mutta nykyään äänestä puuttuu raakuus. Otetaan esimerkiksi tuo mainitsemasi Creeping Death, olin sitä itse livenä kuulemassa helsingissä ja tuo keikka löytyy myös CDltä, ja pakko sanoa, että biisistä puuttuu se raakuus laulusta, joka vetoaa "Ride The Lightning"in alkuperäisessä. Tottakai se on miehekkäämmin laulettu nykyään, mutta raakuus puuttuu. Toinen hyvä esimerkki on Welcome Home (Sanitarium), keikalla siitä laulusta puuttui jotain. Toki Hetfield laulaa nykyään paljon puhtaammin nuotilleen, mutta joissain vanhoissa biiseissä toivoisi että ne olisi laulettu vanhalla tyylillä.

Livekunto parempi kuin koskaan? Kyllä jotenkin tuli Live Shit:iä katsellessa sellainen fiilis että sillä vuoden '89 keikalla bändin kunto oli kovimmillaan.

Tups

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #35 : Lokakuu 07, 2004, 16:41:39 »
Minä kunnioitan Metallicaa ihan älyttömän paljon. Se on hevin suuria tienraivaajia ja varmasti monin puolin hieno bändi. Keikkaa se ainakin vetää upeasti, katsoin joskus telksusta, ja vaikken heidän musiikistaan pidäkään, niin se esiintyminen iski silti kovaa.

Aivan, aivan, luitte oikein, minä en pidä Metallicasta. En en. Se on ihan kuunneltavaa, en useinkaan sulje radiota jos sieltä jotain kyseisen bändin tuotantoa tulee, mutten kyllä ponpi riemustakaan, ehen.

Tämä uusi tuotanto on minusta melkolailla massaa. Njää, älkää viekö saunan taakse, ettehän? Okei, myönnän, en ole kuunnellut sitä levyä, vaikka se tuolla isosiskon hyllyssä onkin, mutta St. Anger - biisin perusteella Metallica on mennyt huonompaan päin. Vanha Metallica on oikein mainiota. Sitä kuuntelen lähes ilolla.

Eli siis, tiivistys. Kova, kunnioitettava veteraaniyhtye. Musiikista en pidä.

unforgiven

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #36 : Joulukuu 11, 2004, 21:45:09 »
Minä pidän Metallicasta todella paljon. Mielestäni uusi Metallica
on paljon parempaa kuin vanha. Johtunee varmaan siitä että
ensimmäinen kappale jonka kuulin oli Memory remains
Reload-levyltä. Myöhemmin kuuntelin isosiskon black albumia,
ja vielä myöhemmin sain omakseni st. angerin. Kaikista
näistä pidin todella paljon.

Kun olin säästänyt rahaa ja ostanut albumin Kill 'em all, kuunneltuani
sitä olin pettynyt. Musiikki oli aivan erilaista, enkä pitänyt siitä.
Aloitin kuuntelemisen uudemmista albumeista varmaan koska
olin vasta 12 vuotias. Olen nyt kuunnellut Metallicaa n. vuoden ajan.
Kill 'em all:in vaihdoin siskoni kanssa toiseen levyyn ja kuuntelen
nykyään vain uudempaa.

Parhaita kappaleita on varmaan Nothing else matters ja
Unforgiven, jonka mukaan nimimerkkinikin on keksitty.

Poissa iidba

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Metallica
« Vastaus #37 : Joulukuu 17, 2004, 17:19:58 »
Nyt vasta löysin tämän topicin. Olen pitänyt Metallicaa yhtenä maailman parhaimpana bändinä viime kesästä lähtien. En tiedä miten aloin kuuntelemaan heidän musiikkiaan, kai siinä takana oli jotain että "pitäisi kuulla biisejä bändiltä jolta en ole yhtäkään kuullut" Aluksi en tykännyt biiseistä niin paljon kuin nykyään.

Parhaimpia biisejä ovat varmaankin ainakin Unforgiven 2. (anteeksi jos kirjoitin väärin..), One ja Nothing else matters. Nothing else matters on yksi parhaista hitaista biiseistä mitä minä tiedän. Rakastan Onen melodiaa, ja loppuun sopii erittäin hyvin kitara ja rummut. Kyllä tällainen musiikki uppoaa, ja lyriikat. Ah.

"Lay beside me, under wicked sky
The black of day, dark of night, we share this paralyze
The door cracks open, but there's no sun shining through
Black heart scarring darker still, but there's no sun shining through
No, there's no sun shining through
No, there's no sun shining...

What I've felt, what I've known
Turn the pages, turn the stone
Behind the door, should I open it for you....
What I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there, 'cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?"

En sanoisi olevani mikään suuri Metallica fani, mutta erittäin hyvä bändi on kyseessä ja aion varmasti ostaa levynkin. Mitä levyä te suosittelisitte? Niillä kun on niitä aikamoinen määrä...ajattelin ostaa Master of the Puppetsin, kannattaako?
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Boogahbo

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #38 : Joulukuu 17, 2004, 17:43:15 »
^Master Of Puppets kannattaa ehdottomasti hankkia :) Mielestäni paras levy Metallicalta (noh, tasoissa St. Angerin kanssa, mutta son eri asia) eikä taida sisältää ainuttakaan huonoa kappaletta. Disposable Heroes on <3.

Metallica on levyhyllyssäni toinen tilarohmu Michael Jacksonin lisäksi (Rammstein on sitten ilmeisesti kolmas, miten ihmeessä näitä hurahtamisia näin kertyy?) ja muistan yhä kuinka yläasteella oli hirmuiset tappelut parin kaverin ja opettajan kesken siitä, että voiko tyttö tykätä sellaisesta musiikista. Turha kai sanoa, etten vieläkään käsitä mikä siinä oli niin ihmeellistä; harvemmassa tuntuvat olevan ne ihmiset, jotka eivät kuuntele minkäänlaista raskaampaa musiikkia. Itse asiassa sellaisen jos kohtaisin niin tekisi varmaan mieli ottaa valokuva todistuskappaleeksi.

Ja keikalla toki olin, välillä eturivissä, välillä tokassa rivissä - paitsi Slipknotin aikana, jolloin yritin kuvitella itseni jonnekin kauas pois melkein onnistuen.

Rattlesnake

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #39 : Joulukuu 18, 2004, 07:27:12 »
Metallicahan on legenda.<-

Paras levy on varmaankin Black tai Master of the Puppets. Mutta parhaimmasta biisistä ei ole mitään epäselvyyttä.

Shoot Me Again

Yksinkertaisesti paras. Vaikka on lähes tulkoon metallikantria, mutta toimii silti loistavasti. Lyriikat ja saundit. Parhautta.

Muuten St. Anger ei masterpiecejä tarjoakkaan, mutta kiitettäviä biisejä kyllä löytyy, kuten nimikkobiisi.

Vanhoissa kappaleissakin on helmiä, kuten:

Enter the Sandman
Whiskey in the jar
Master of the Puppets
Blackened
Fuel
Battery
Ride the Lightning
Nothing Else Matters
Seek 'n Destroy

Ja paljon paljon muitakin löytyy, mutta nuo nyt ensimmäisenä pulpahti mieleen.

Metallica jyrää wanhaan malliin taas :!:

Poissa Koenoe

• Vuotislainen
Metallica
« Vastaus #40 : Joulukuu 18, 2004, 17:38:15 »
*palvoo*

Paras ja samalla myös mielenterveydelle vaarallisin yhdistelmä on Robin Hobbia Metallican soidessa taustalla... saa tekemään outoja teorioita ("Miksi Robin Hobbin täytyy olla sama henkilö James Hetfieldin kanssa", postaan joskus kun saan kirjoitettua, sekä "Kuinka Kwan liittyy fantasiakirjallisuuteen ja Metallicaan"), mutta kyllä se myös toimii täydellisesti.  Ensimmäinen Metallican biisi, jonka kuulin niin, että tiedostin sen olevan Metallicaa oli seitsemännen luokan musiikintunnin levyraadissa soitettu Unforgiven II, joka oli niin kaunis, että melkein itkin.  Sen jälkeen aloin semi-fanittaa Metallicaa...

Kunnes eräänä kauniina iltapäivänä Könö (minä) työnsi vanhan enon lahjoittaman poltetun Nightwishin Wishmasterin CD-soittimeen. En ollut kovin monta kertaa levyä kuunnellut, sillä minulla oli huonon musiikin kuuntelukausi menossa ennen tuota iltapäivää, mutta kuitenkin. Takaisin tarinaan. Kuuntelin siis levyä lumoutuneena, kunnes musiikki lakkasi. En ehtinyt mankalle heti kun levy loppui. Tai kun luulin, että levy loppui. Kaiuttimet olivat kuitenkin toista mieltä: niistä alkoi kuulua kitaransoittoa. Kuuntelin, ja se särki sydämeni. Ei lienee tarvitse mainita, että kaksi viimeistä laulua tällä CD:llä olivat Metallican Nothing else matters ja Enter sandman.  Ja näin päätyi Könö Metallican (ja sivussa myös Nightwishin) musiikin pariin.

Olen nyt lainaillut kavereiden ja kirjaston levyjä ja kuunnellut niitä, pitäisi varmaan ostaa jokunen ihan aitokin levy omaksi, mutta kun ei ole varaa. Parhaiden biisien listaa ei edes voi muodostaa, mutta yritänpä silti:

Nothing else matters (en voi uskoa, että alennun tähän, mutta... <3 <3)
Master of puppets
Unforgiven I & II
The call of Ktulu
Hit the lights
For whom the bell tolls
One
Invisible kid
The unnamed feeling
Until it sleeps
Some kind of monster (mutta vain pätkitty sinkkuversio: Ominous, I'm in us -kohta saa minut aina kierimään naurusta)
Minus human

ja niin edespäin... Pidän tasapuolisesti melkein Metallican koko tuotannosta, vain Garage inc. ei oikein toimi. Ei Loadejakaan voi kunnolla verrata aiempiin levyihin, mutta niillä on helmensä. S & M: ltä en ole kuullut kuin Minus Humanin, ja pidän siitä, se on komean kuuloinen, mutta en silti uskalla kuunnella muita levyn biisejä. Pelkään uusien versioiden tuhoavan vanhat, jos ymmärrätte.

*laittaa Master of puppetsin soimaan* *

*lainalevy. :)

//Minä en pidä kielioppivirheistä.
I am the evidence
The Fool -> Koenoe

Personal Bitch

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #41 : Tammikuu 23, 2005, 14:26:49 »
Metallicasta pidän yksinkertaisesti siksi, että se oli ensimmäinen bändi joka sytytti minut olematta pop- taikka lässynlässyn-rockia (7- 10 vuotiaana tulee kuunneltua vaikka mitä).

Nothing else mattersin kuultuani olin täysin myyty. Se, kuinka he soittavat ja se, kuinka Hetfield käyttää ääntään, on jotain niin karunkaunista.

Sanoituksista en pidä enää niin kuin pidin ennen, mutta pidämpä kuitenkin.

On vaan ihmetyttänyt, kuinka Metallicaa ollaan viime aikoina paneteltu. Mielipiteet on jokaisen omat, kyllä, mutta en minä siltikään ymmärrä  :shock:

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Metallica
« Vastaus #42 : Kesäkuu 15, 2005, 19:53:09 »
En myönnä olevani fani, en ole fani, mutta pirun hyviä kappaleita olen kuullut Metallicalta. Valitettavasti vasta jonkin aikaa sitten olen enemmän päässyt tutustumaan Metallican musiikkiin. Vielä vuonna 2000 en osannutkaan kuvitella, että jonain päivänä kuuntelisin sitä "oopperalaulajaa hevibändissä" :D elikkä Nightwishia... Siitä sitten olen itse vähitellen tutustunut muihinkin metalbändeihin, ja lopulta myös Metallicaan. Minulla kun ei ole isoveljiä, jotka olisivat huudattaneet metallia yötä päivää ja isäkin kuuntelee Totoa, Depeche Modea ja Duran Durania...
Mutta se siitä.

Metallican nimi toki on ollut tuttu minulle niin kauan kuin vain jaksan muistaa. Ensimmäinen metallibändi jonka tiesin :P Jotenkin minulle on jäänyt päähän se, että jos kuuntelee raskaampaa musiikkia, oli se sitten sankariheviä tai death metallia, niin pitää kuunnella myös Metallicaa ja omistaa ainakin yksi bändin levy :D No, valitettavasti en itse omista vielä yhtäkään levyä, kun en ole "fani". Hankinnassa on kyllä S&M. Livebiisit orkan kanssa ne vasta hienoja ovatkin minun mielestäni.

Kymmenisen biisiä Metallicalta olen kuullut. Niistä sitten kun valitsen suosikkejani... The Unforgiven I & II, Nothing Else Matters, Master of Puppets, Turn the Page... Juuri nämä jonka kaikki varmasti tietävät :P

Jos bändi on Suomeen taas tulossa niin eiköhän minutkin sieltä sitten löydä.

invisible kid

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #43 : Joulukuu 15, 2005, 19:13:30 »
Häpeäisittä, Metallican topic pudonnu näin alas :O
Itse on suuri Metallican fani. Tosin vasta kahden vuoden ajan....

Suosikkeja ovat tietenkin nämä yleiset suosikit Matser of Puppets, Enter Sandman, Welcome Home, One ja ...And Justice for All.
Fight fire with fire on kans mahtava :P

Poissa Bruce Air

• Paleleva häntä
  • Vuotislainen
Metallica
« Vastaus #44 : Joulukuu 15, 2005, 21:12:47 »
Mmmetallica. Se on minulle vähän niinkuin itsestään selvyys, jos niin voi sanoa. Musiikki on hyvää, hyvin vaihtelevaa ja sanoitukset aivan mahtavia. Bändin live-ensiintymiset ovat minusta tylsiä, aina samalaista ja kun se Hetfield heittää vielä sen fuck'n joka väliin. Mutta Metallica on minulle klassikko.

Paras levy on Black Album, mutta ehei, ei sen  Nothing Else Mattersin takia, ei, vaan yleisilmeeltään. Parhaita sävellyksiä bändiltä ovat Unforgiven I ja I Disappear, niissä on vain sitä oikeaa tunnelmaa. Näissä kappeleissa ovat myös Hetfieldin laulusuoritukset parhaimmillaan.

muoks// Niinpä tietenkin. Korjasin asian. ^^
Ja muutamat menkööt perään huomenna.

invisible kid

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #45 : Joulukuu 16, 2005, 18:00:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Vanna"
Parhaita sävellyksiä bändiltä ovat Unforgiven I ja I Disappear ja ehdottomasti paras on Whiskey in the Jar.

Whiskey in the Jar ei ole Metallican säveltämä, se on Metallican soittama coverbiisi irlantilaisesta kansanlaulusta

Etelämanner

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #46 : Joulukuu 26, 2005, 20:52:19 »
äitini on vannottunut metallica fani, ja itsekin kuuntelen, pidän hyvänä pändinä. Laulaa erittäin hyvin ja puhtaasti, eikä se ole lässähdä tai muutu yksitoikkoisesti koskaan. Jos löytäisi voisi hommata mp-3 soittimelle pari biisiä.

jha metllica ei ole olevinaan rokkia kuin jotkut, metallika on.

matata

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #47 : Tammikuu 06, 2006, 18:00:20 »
Metallica, nuo metallin jumalat!
Juu, olen ollut Metallican kova fani jo kuusi vuotiaasta, kertoo minusta kenties jotakin...Aivan jumalainen bändi.
Veljeni kuunteli silloin ollessani pieni aina Metallicaa, ja vaikken silloin oikeen mistään mitään ymmärtänyt niin Metallica aina hämmästytti enemmän ja enemmän. Miten kukaan osaa tehdä niin jumalaisen hienoa työtä?
Juu, taisi mennä vähän palvomisen puolelle tämäkin, pyydän anteeksi lähes turhaa viestiä.:)

ipukka

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #48 : Tammikuu 06, 2006, 18:28:26 »
joo on paras bändi on kaikki studiolevyt kaikki live dvd:t plus skom(some kind of monster) dokumentti elokuva olin vuoden 2004 keikalla eturivissä ja koska olin metclubin  jäsen pääsin myös tapaamaan herrat backstagelle!! rentoja äijiä :D.  on myös noita live levyjä ja levyt siitä vuoden 2004 suomen keikasta (jossa olin eturivissä)

Poissa Silkki

• Vuotislainen
Metallica
« Vastaus #49 : Helmikuu 02, 2006, 16:07:12 »
Hmmm....Metallica.. Se on bändi jossa on tyyliä.Kappaleet ovat tosiaankin upeita ja hitaat kappaleet ovat hyvin kauniita
Lempikappaleita on monia mutta pidän erityisesti kappaleista nimeltä: Nothing else matters, unforgiven 1 ja 2, Low man's lyric ja don't tread on me.
and so it is..