Kirjoittaja Aihe: Metallica  (Luettu 11184 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Liah

• Ankeuttaja
Metallica
« : Huhtikuu 24, 2003, 15:38:24 »
Hyppäsin tänne Mussiikki puolelle ja huomasin kauhukseni ettei täällä ole Metallicalle omistettua topiccia. Vaikka kaikenmaailman pee aska bändejä on hypetetty ihan kunnolla (lue: Las Ketchup, t.A.t.U. ja Gimmel), mutta sehän on siis aivan minun mielipiteeni joten saahan sitä olla eri mieltä.

Mutta itse asiaan... Metallica on aivan jumalainen bändi, lyriikat ja melodiat on jotain ennenkuulumatonta. Vaikka joku sivistymätön saattaisi väittää ettei niillä olekaan melodioita, mutta kuunnelkaapa vaikka Whiskey in the Jar ja ette voi olla eri mieltä. En kyllä ole aivan 100% varma että biisi on niitten oma. Kävin tsekkaamassa ja huomasin etä WitJ on kansanlaulu mutta toinen loistava esimerkki on Unforgiven II. Hullaannuin Metallicaan pikkuveljeni kautta joka huudatti  Blackia ja Reloadia lähes vuorokauden ympäri. Nyt meillä on jo yhdeksän Metallican albumia. Rakastan rakastan rakastan!

Kun kuuntelen Metallicaa tunnen melkein fyysistä kipua koska ne biisit ovat niin hyviä, etenkin Enter Sandman. Siinä biisissä jos jossain on hyvät sanat. Vielä vuosi sitten inhosin bändiä mutta nyt en voi kuvitella elämää ilman Metallican musiikkia. Ja jos sen vielä joskus näkisi livenä niin ah olisi ihanaa...

Kertokaapas omia mielipiteitä niin Liah on iloinen.

sahh

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #1 : Huhtikuu 24, 2003, 15:52:33 »
Itse olen ollut jonkinmoinen Metallica-fani lähes koko pienen ikäni. Veljeni nimittäin oli vielä teinivuosinaan raskaansarjan Metallica-fani ja huone täynnä kaikkea krääsää ^^

Olen kuunnellut lähinnä veljen huudattaessa täysillä levyjään, enkä tiedä kovinkaan monen kappaleen nimiä. Sanatkin ovat pikkuhiljaa unohtuneet... *nolo*
Mutta niistä, jotka muistan, on ehdottovasti mainittava Nothing else matters! Rakastan sitä kappaletta. Rakastan, rakastan, rakastan....

Mitä mieltä muuten olette Apocalyptican cover-versioista? Pidän niistäkin kovasti ja niissä todellakin huomaa, että Metallica ei nimestään huolimatta ole sitä pahimmanlaatuista räminää vaan ihan oikeaa musiikkia.

mex-tex cowboy

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #2 : Huhtikuu 24, 2003, 19:27:46 »
Minä kuuntelen kyllä metallicaakin ihan mielelläni. Vaikka lähiaikoina skeittipunk onkin sydämmeni vienyt, niin metallicalla on kyllä siellä aina oma kolonen, sillä enter sandmanien ja muiden kannustamana opin kitaransoiton. omistan myös levyjä viitisen kappaletta.

Parhaita biisejä on Master of puppets, And justice for all, koko black, koko reload, whiskey in the jar [thin Lizzy), turn the page (?), last caress & die, die, die my darling (Misfits), ja vaikka mitkä muut.

BTW,Sediltä tulee muuten kesällä uusi levy, St. Anger (kansi ja kappaleet: http://www.metallica.com)

trivial

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #3 : Syyskuu 13, 2003, 18:24:17 »
Metallica on tehnyt sen verran hienoa jälkeä, että ei siitä voi olla pitämättä. Sanoitukset ovat erinomaisia ja että rakastankaan jo pelkästään sitä musiikkia.

Itse en omista kuin yhden albumin, mutta hyvin on tuollakin pärjäillyt (sekä tietysti lataamalla koneelle) ja pitää pärjäilläkin kunnes saan jostain ihmeestä rahaa.

Mutta, mitä mieltä olette uudemmasta tuotannosta verrattuna vanhempaan? Itse voin ihan suoraan sanoa että vaikka nämä uusimmankin albumin kappaleet on ihan ok, niin kyllä se sydän kuitenkin vetää enemmän noihin vanhempiin päin. (:

Liah

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #4 : Syyskuu 14, 2003, 12:23:11 »
Niin tuo uusi tuotanto... St. Anger...

Ei se nyt niin kamala ole kun sitä on useamman kerran kuunnellut, mutta... Ei se vedä vertoja millekään vanhemmalle albumille.
Nimibiisi St. Anger kuulostaa paremmalta mitä useammin sitä kuulee mutta siihen se jääkin. Ja avauskappale Frantic on niiiiiiiin ahdistava. Eikä mitenkään hyvässä mielessä. Kun sitä kuuntelee alkaa jousi kiristyä ja tulee erittäin ahdistunut olo. Tekee mieli repiä ja raastaa, samanlaisen olon minulle tuottaa klassisen keskiaikais vaikutteisen musiikin kuuntelu. Ei kiva...ei ollenkaan...

Ja kyllähän uusi Metallica kuulostaa ihan joltain "muodikkaalta" numetal henkiseltä poppoolta. NuMetallica. Kuten sitä on mediassa sanottu.

Löysin kirjastosta Apocalyptican levyn missä poijjaat on versioineet mm. Enter Sandmann ja Sad But Truen. Ja on ne ihan hyviä, paitsi Enter Sandman joka jostain syystä ei taivu selloille yhtä hyviin kuin muut biisit. Oli pakko lainata se koska eräs selloa soittava ystävä oli sitä niin kovasti suositellut.

Mutta juuh...

Poissa Vendel

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/disturbed_toons
Metallica
« Vastaus #5 : Syyskuu 17, 2003, 17:51:30 »
Olen siitä omituinen Metallicadiggari, että minulle on tähän mennessä kolahtanut herrojen tuotanto kokonaisuudessaan (lukuunottamatta sitä hirvittävää Ja Rulen kanssa väännettyä biisipoloista, josta ei pidä puhuman). Jopa Load ja Re-Load. Jopa Mama said.

St. Anger on upea levy myös, kuin tehty minulle. Silkkaa takorautaa. Ei tekorankkaa ainakaan minun mielestäni. EIKÄ nu-metallia. Minun mielestäni siis. Vendel muistaa ne tärkeät kaksi sanaa.

Metallicaan kasvaa kiinni, näin on käynyt itselleni. Lyriikat puhuttelevat, bändi ei ole vajonnut ylenpalttiseen angstailuun (heh, nyt ei puhuta Fade to Blackista) tai typerään uhoiluun, tai ainakaan minä en ole huomannut. Ironiaa löytyy. Garage Inc. on aivan hulvaton.

Mutta näin. Metallicasta tulen varmaan pitämään hamaan hautaani asti.

I bite my tongue
trying not to shoot back
No compromise
My heart won't  pump the other way

Metallica:Shoot me again

Herstein

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #6 : Tammikuu 18, 2004, 14:05:22 »
AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!111

Metallica... Voiko parempaa bändiä enää löytyä? Lyriikat kunnossa, Kitarat suorastaan mahtavat ja lava karismaa löytyy vaikka muille jakaa! Eli olen tosiaan todella suuri metallica fani, en enää paljosta muusta musiikista välitäkkään kun Metallicasta ja Nirvanasta! Mutta asiaan... Metallicalla löytyy hyviä kappaleita oikein olan takaa, tosin vähäänaikaan metallica ei ole säväyttänyt! Paras kappale on ilman Muuta The unforgiven... Sitä olen reenannut kitaralla ja nyt se jo sujuukin!

Firena

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #7 : Tammikuu 18, 2004, 17:44:58 »
AAAGGGRRRR!!!
Siis Metallica O_O Wou!
En omista vielä levyjä, mutta totta kai hankin.Nothing else matters, st.anger O_o
Metallica on upea bändi.Yksi historian suurin.Enpä tiedä kuka vie näistä voiton: Metallica, beatles, u2.Kaikki niin hyviä.
Sairaan hieno yhtye, jota kunnioitan jopa unissani O-'o

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #8 : Tammikuu 19, 2004, 15:09:35 »
Metallica on yksi parhaimpia 80-luvun bändejä, mutta mielestäni teki käsittämättömän tyylinvaihdoksen Black -levyn jälkeen. Neljä ensimmäistä levyä ovat erittäin hyviä, parhaimmaksi niistä kohoaa Master of Puppets. Nykyinen metallica on enemmänkin NuMetallica tai Slipknottica, sellaista saastaa tekevät. Uusin levy on todellakin pohjanoteeraus tältä bändiltä, joka kerran oli yksi ''hevi'' maailman kovimpia tähtiä. Blackin jälkeen metallica tippui alas kunnian kukkuloilta.

Kuuntelen usein metallican vanhoja (neljää ensimmäistä) levyä kotonani. Varsinkin Master of Puppets on soinut paljon viime aikoina.

\,,/

Seyana

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #9 : Tammikuu 20, 2004, 15:51:12 »
Master of puppets on aivan loistava levy, mutta St. Anger olikin sitten jo jotain niin hohhoi-tämä-on-kuultu-jo-sataan-kertaan-linjaa, että pettymys oli karvas. Mutta olen haukkumiseni sen levyn osalta jo haukkunut, en jaksa enää. Metallica oli joskus omien aikojensa paras, mutta se aika meni jo.

Nothing else matters on bändin parhaimmistoa, kuten myös Enter sandman ja The unforgiven. Voisin kuvailla Metallican musiikkia jopa kauniiksi, siinä ei ole niin paljoa pohjatonta räminää vaan aivan selkeät melodiat ja hienot sanat.

Ja minä satun rakastamaan Apocalypticaa, niin bändin omia kappaleita kuin Metallica-coverejakin.

Routa

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #10 : Tammikuu 20, 2004, 18:37:57 »
Metallica. Faija opetti pienenä kuuntelemaan Iron Maidenin ja muiden vanhempien hevi bändien kera.
Kaikkista viidestä ekasta levystä pidän ja metallica kuuluu vieläkin suosikki yhtyeitteni joukkoon. Viidennellä albumilla taso on jo jonkin verran laskenut Master of puppetsin tasosta. Sanitarium on kyllä orkesterin paras kappale, saa minut vieläkin kyyneliin.

Apocalyptican covereista en oikein pidä, ovathan ne hyvin soitettuja, mutta saan niistä päänsäryn. Kannattaa muuten kuunnella Cannibal Corpsen No remorse coveri, hieman huvittava, mutta olen viime aikoina alkanut pitää siitä.

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #11 : Helmikuu 12, 2004, 17:32:46 »
Aiheeseen liittyen, onko kukaan vuotislainen menossa Metallica + Slipknot keikalle 29.5.2004 Olympiastadionille?

Itse olen, ja kentälle vielä \,,/.

Herstein

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #12 : Helmikuu 12, 2004, 17:39:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Sacrilegiom"
Metallica on yksi parhaimpia 80-luvun bändejä, mutta mielestäni teki käsittämättömän tyylinvaihdoksen Black -levyn jälkeen. Neljä ensimmäistä levyä ovat erittäin hyviä, parhaimmaksi niistä kohoaa Master of Puppets. Nykyinen metallica on enemmänkin NuMetallica tai Slipknottica, sellaista saastaa tekevät. Uusin levy on todellakin pohjanoteeraus tältä bändiltä, joka kerran oli yksi ''hevi'' maailman kovimpia tähtiä. Blackin jälkeen metallica tippui alas kunnian kukkuloilta.

Kuuntelen usein metallican vanhoja (neljää ensimmäistä) levyä kotonani. Varsinkin Master of Puppets on soinut paljon viime aikoina.

\,,/

Metallican uusin levyon itseasiassa aika hyvä, ei säväyttävä, muttei huonokaan!

Angie

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #13 : Helmikuu 16, 2004, 17:12:38 »
Aivan legendaarinen bändi. Yksi suosikeistani.
Itse pidän Metallicassa siitä alkuaikojen rymistelystä, jossa oli asennetta ja hurjaa meininkiä vaikka muille jakaa. Jos olette nähneet videon 'Cliff 'Em All' niin tiedätte taatusti mitä tarkoitan. ;)

Levyhyllyssäni komeileekin 'Kill 'Em All', 'Master Of Puppets', 'Ride The Lightning' ja '...And Justice For All' (joka ei tosin ole yhtä hyvä kuin nuo muut). Suosikkini ovat 'Kill 'Em All' ja 'Ride The Lightning'.

Jea. Siinä vasta bändi.

Poissa Maya

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Drow, jolla on kax sapelia ja mopo
    • Traumerai
Metallica
« Vastaus #14 : Helmikuu 21, 2004, 23:02:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Sacrilegiom"
Aiheeseen liittyen, onko kukaan vuotislainen menossa Metallica + Slipknot keikalle 29.5.2004 Olympiastadionille?

Itse olen, ja kentälle vielä \,,/.

Minä olen ja myös sinne kentälle.

En laske itseäni minkäänlaiseksi faniksi, mutta päätin sinne lähteä ihan mielenkiinnosta ja sillä ajatuksella, että "kyllä sitä kerran elämässään on Metallica livenä nähtävä" ja kun puoliserkun porukat vielä tuli ylimääräistä lippua tyrkyttämään, kun joku jolle se lippu oli alunperin ostettu, ei sinne tahtonutkaan lähteä.

Yksi kamuni povasi, että se kolmas tulee varmaan olemaan joku Mariska tai jotain yhtä täydellistä älykkyyttä osoittavaa, mitä keikkajärjestäjät on sinne onnistuneet tunkemaan.

Tulee mielenkiintoista hakea tokari lauantaina-aamuna silmät ristissä ja joka paikka tohjona.

PS. Eikös se ole 28. eikä 29. päivä?

Poissa Eru

• Härskilärvi
  • Hirnyrkki
  • Nynny
    • Kanjikaveri - opi japania!
Metallica
« Vastaus #15 : Helmikuu 22, 2004, 04:42:40 »
Tiukkoja huhuja Kornin esiintymisestä Metallican lämppärinä toukokuun keikalla on esitetty. Ihan näin vallan off topicina.

- Eru, Metallica fani since 1992
Kanjikaveri - opi japania!
suomi-japani-suomi  -sanakirja
Keskustele japanin kielestä ja kulttuurista foorumilla

mex-tex cowboy

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #16 : Helmikuu 25, 2004, 12:32:38 »
fucking yeah!

28.5 olympiastadion räjähtää! ja mex-tex sen mukana!

ps. ei oo Korn lämppäämässä, vaan kuukautta myöhemmin hartwallilla, ja ette varmaan arvaa kuka sinnekkin on menosa?

Gt master

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #17 : Maaliskuu 01, 2004, 21:51:28 »
Ihan aluksi pitää sanoa (saattaa olla jo sanottu en lukenut kaikkia viestejä)
että Whiskey in the jar EI ole metallican oma biisi sehän on joltain 70-luvulta ja Metallica on tehnyt oman käänöksen.Lempibiisini ovat Nothing else matters, Fade to black, Enter sandman, One, For whom the bell tolls ja Sabbracadabra+paljon muita.

Mida

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #18 : Maaliskuu 19, 2004, 19:47:55 »
Juu, menossa ollaan sinne 28.5! Aivan loistava bändi! Ei kai siitä oikeen muuta voi sanoa... Kyllähän siitä aina hyvälle tuulelle tulee, kun kuulee kunnon Kirk Hammet-soolon (siitähän mun kitaraharrastus lähti)...
Niin.

rokkienkeli

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #19 : Toukokuu 14, 2004, 20:19:29 »
Juu, kovasti tykkään/rakastan kyseistä yhtyettä ja keikalle olen menossa kahen viikon päästä, itseasiassa kentälle jopa.  :) Enpä minäkään St.Angerista oikein pidä, neljä ensimmäistä levyä ja oikeastaan myös Black ovat hyviä, mutta sitten tuli se romahdus...

lomelindi

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #20 : Toukokuu 17, 2004, 21:53:41 »
Mie oon kans menossa konserttiin parin viikon pääst, tulee varmaan mahtava konsertti kun Lostprophetskin soittaa siellä. Innolla odotan Kirkin sooloilua. Pitäis varmaan tehä joku miitti sinne.

Ite omistan kaikki levyt ja omasta mielestäni uusin St. Anger on järkyttävä. Loadissa ja Reloadissa on hyvät melodiset pohjat, joista mie tykkään. Devil's dance ja Better than you on kyllä aivan huippu biisejä.

j-j-oxman

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #21 : Toukokuu 20, 2004, 20:58:40 »
jeps.Minäkin pidän metallicasta suuresti. Levyhyllystä löytyy kuitenkin valitettavasti vain Black-album ja st. Anger.
ja st.angerista: se on mielestäni aivan loistava levy. Kieltämättä se aluksi kuullostaa aika karulta mutta sen jälkeen se lähtee jyräämään kuin hirvi.
Ja ei, st.anger ei ole nu-metallia vaan enemmänkin speed-metallia.

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #22 : Toukokuu 20, 2004, 21:16:44 »
Lainaus käyttäjältä: "j-j-oxman"
Levyhyllystä löytyy kuitenkin valitettavasti vain Black-album ja st. Anger.
ja st.angerista: se on mielestäni aivan loistava levy. Kieltämättä se aluksi kuullostaa aika karulta mutta sen jälkeen se lähtee jyräämään kuin hirvi.

Todella, St.Anger on liian karu. Melodiat ovat suoraan sanottuna sieltä mihin aurinko ei paista, tai onko niitä edes?! Kuuntele "Ride The Lightning", "Master Of Puppets" ja "...And Justice For All" pariin kertaan läpi, ja sitten jatketaan keskustelua siitä että onko St.Anger hyvä levy vai ei. Ja tottakai yhtyeen esikoinen "Kill 'em all" hakkaa kaikki blackin jälkeiset tuotokset 1000 - 0, vaikka se ei noiden kolmen mahtilevyn tasolle yllä.

Minäkin odotas tätä keikkaa innolla, tosin Metallica on päässyt kulahtamaan. Ainakin mitä viime kesänä televisiosta keikkoja katselin, niin soolot olivat vajaita, biisit lyhyeempiä kuin levyillä ja tunnelma puuttui lähes kokonaan. Toivotaan kuitenkin parasta.

EDIT: Speedmetallia? Ei, yhtä paljon kuin tiktak on black metallia...

pilami

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #23 : Toukokuu 22, 2004, 13:44:17 »
Kuuntelin Metallicaa joskus kuudennella ja silloin nothing else matters oli ehdoton suosikki, nyt ei enää mikään kappale oikein iske.

rokkienkeli

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #24 : Toukokuu 22, 2004, 23:04:41 »
Keikkakuume pahenee päivä päivältä ja viime päivinä Metallica soinut paljon soittimessa. Toivottavasti tulee yhtä hyvä setti kun joillakin noilla USAn kiertueen keikoilla on ollut.  8)

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #25 : Toukokuu 29, 2004, 07:27:27 »
Wow, siis keikka oli aivan uskomattoman mahtava kokemus. Sen verran aikaisin olin jonossa, että sain rannekkeen, jolla pääsi siihen lavan eteen rakennetulle aidatulle "eturivi" alueelle. Olin noin viidennessä rivissä etuaidasta laskien, ja huudettua sekä hypittyä ja käsiä heiluteltua tuli ihan kiitettävästi. Äänikin meni, tosin, niin meni monella muullakin jotka koko setin (~17 biisiä) karjuivat mukana. Keikka alkoi loistavasti, ei paljoa paremmin olisi voinut alkaa:
Blackened
Fuel
Harvester of Sorrow
Welcome Home ( Sanitarium)

Luulen, että jokainen keikalla ollut on kanssani sama mieltä.

rokkienkeli

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #26 : Toukokuu 29, 2004, 12:26:50 »
^ Kyllä. Todella todella hieno keikka oli. Eturiviin jopa pääsin. Jeah. Toivottavasti tulisivat mahdollisimman pian uudestaan Suomeen.

Lils

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #27 : Toukokuu 30, 2004, 16:46:50 »
Minä pidin Metallicaa ennen sellaisena mölinämusiikkina, mutta kun veljeni alkoi kuunnella sitä, aloin itsekin pitää. En ole kuullut vasta kuin pari kappaletta, joista ainakin pidän kovasti! "Nothing Else Matters" ja "The Unforgiven" ovat tämänhetkiset suosikkini. Jälkimmäisen aion kesän aikana opetella soittamaan kitarallakin! :)

Meillä on tietääkseni pari levyä ja veli aikoo ostaa senkin, mistä ainakin tuo "Unforgiven" löytyy. Toistaiseksi olen melko tietämätön Metallicasta, mutta varmasti tätä tulee kuunneltua jatkossa enemmän.

Lingwé

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #28 : Toukokuu 31, 2004, 20:47:03 »
Hmm.. en tunnustaudu metallica faniksi. Oikeastaan en pidä siitä musiikista ollenkaan. Varmasti se on ihan laatu tavaraa niille, jotka tuon tyyppisestä musiikista pitää... mutta minäpä kun en satu pitämään.

Mjuu, keikalla olin jokatapauksessa, tosin kyllä töissä. Myin (jos ketään nyt ylipäätään kiinnostaa) popparia kentällä ja hetken katsomossa. Vaikka musiikista en pitänyt, täytyy mun myöntää, että fiilis oli aivan mieletön!! Pakko se oli olla näkemässä, kun metallica saapui lavalle!! Voi herran jumala sitä meteliä, ja kaikkia niitä aaltoja, joita katsomot tekivat. Mieletöntä. Jotenkin se oli niin upeaa, nähdä stadion täpö täynnä aitoja faneja!

Hih, näinpä muutaman julkkiksenkin^^

((taisin hieman poiketa aiheesta... muttah..))

Frenchie

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #29 : Heinäkuu 26, 2004, 14:56:45 »
Pitipä vuotisn00bin tulla ihan katsastamaan, että löytyykö täältä Metallicalle omaa threadiä ja löytyihän sentään ;) Metallica on ollut ykkönen jo vuodesta -86 lähtien, joten eipä tässä mitään sen ihmeempiä hehkutuksia liene tarvitse kertoa. Yksinkertaisesti vain paras, varsinkin vanhempi tuotanto (ennen Blackiä).

Xaphania

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #30 : Elokuu 16, 2004, 21:36:17 »
Joo, tykkään. Metallica on vähän semmoinen perusbändi, jota varmasti jokainen raskaammasta rokista pitävä on ainakin joskus kuunnellut. Ja hyvä niin.

Itse omistan vain Blackin, josta tykkään kyllä kovasti. Tosin kaikki muutkin levyt olen kuunnellut vähintään läpi, koska yksi kaverini fanittaa bändiä kovasti ja lainaa tietty sen tuotoksia auliisti minullekin. Pidän eniten keskivaiheen tuotannosta, ja miksen vanhemmastakin. Loadilla ja Re-Loadillakin on hyviä ja radioystävällisiä biisejä, varsinkin Fuel, joka on ihan yköönen. Valitettavan totta on myös se, että uusin levy on ihan hirveä - mikä tahansa muu Metallican levy hakkaa sen noin 666-0.

Pajupuu

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #31 : Syyskuu 30, 2004, 07:48:19 »
*löytää topicin, jota haki* Vihdoinkin. *kättelee jokaista Metallica-fania paikalla*

Siis, kuten saatoitte päätellä, rakastan ko. bändiä. Jo pienestä pitäen, niin hullulta kuin se pikkutytön tapauksessa saattaa kuulostaakin. Johtuneeko sitten siitä, että veli kuunteli Metallicaa viereisessä huoneessa ja ensimmäisen (en tosin pitkäaikaisen *naur*) levyni näpistin hänen levyhyllystään ja aloin kuunnella.

Mutta. Metallicalla on joskus oudot, mutta taatusti ihanat lyriikat. Enter Sandman, Mama said ja Blackened ovat loistavia biisejä, useimmiten musiikkinsa, eniten kuitenkin lyriikoidensa takia.
Ja se musiikki... *unelmoiva ilme* Metallica soittaa juuri sopivan metallia musiikkia minun makuuni, en pidä sitä liian raskaana. Ja isänikin hämmästeli sitä, että "tuollaisesta raskaast musiikista löytyy siis melodiakin?". Kyllä vain, isäpappa.
Minulla ei ole yhtäkään aitoa Metallican levyä, kirjastosta lainattuja olen tallentanut koneelle kaksi: ehdottoman lempilevyni Loadin ja toisen hyvän, And justice for all:in.

Xeemu

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #32 : Syyskuu 30, 2004, 14:34:41 »
En ole mikään himofani, sillä meilestäni suurin osa Metallican kappaleista on aika keskinkertaisia. Kyllähän Metallicalta löytyy myös loistavia kappaleita, mutta mielestäni niitä on vähemmän kuin huonoja.

Jos nyt lempikappaleita täytyy ilmoitella niin

Fade to Black
Nothing Else Matters
Unforgiven I&II
Enter Sandman

Kroko

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #33 : Lokakuu 06, 2004, 14:50:36 »
Metallica oli hyvä sillonkun se oli vielä speediä/thrashia. Black Album, Load ja Reload ovat niin pohjanoteerauksia, että ei tosi. St. Angerilla (tai anakin St. Anger biisissä) on vähän sitä vanhaa Metallicaa eli kunnon rässiä.

Mutta livekuntohan Metallicalla on parempi kun koskaan. Hetfieldin ääni on saanut sitä kuuluisaa munaa niistä teiniajoista. Harmittää, että en ollut katsomassa bandia, mutta ensi kerralla pitää ehdottomasti raahautua paikalle.

Vähän triviaa. Tiesittekö, että Creeping Death on alkuperäisesti Hammetin tekemä biisi Exodukselle

Sacrilegiom

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #34 : Lokakuu 07, 2004, 08:24:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Kroko"
Hetfieldin ääni on saanut sitä kuuluisaa munaa niistä teiniajoista.

Olen eri mieltä tästä asiasta.

On totta että Hetfieldin ääni on PALJON miehekkäämpi kuin kultaisen 80-luvun alussa, mutta nykyään äänestä puuttuu raakuus. Otetaan esimerkiksi tuo mainitsemasi Creeping Death, olin sitä itse livenä kuulemassa helsingissä ja tuo keikka löytyy myös CDltä, ja pakko sanoa, että biisistä puuttuu se raakuus laulusta, joka vetoaa "Ride The Lightning"in alkuperäisessä. Tottakai se on miehekkäämmin laulettu nykyään, mutta raakuus puuttuu. Toinen hyvä esimerkki on Welcome Home (Sanitarium), keikalla siitä laulusta puuttui jotain. Toki Hetfield laulaa nykyään paljon puhtaammin nuotilleen, mutta joissain vanhoissa biiseissä toivoisi että ne olisi laulettu vanhalla tyylillä.

Livekunto parempi kuin koskaan? Kyllä jotenkin tuli Live Shit:iä katsellessa sellainen fiilis että sillä vuoden '89 keikalla bändin kunto oli kovimmillaan.

Tups

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #35 : Lokakuu 07, 2004, 16:41:39 »
Minä kunnioitan Metallicaa ihan älyttömän paljon. Se on hevin suuria tienraivaajia ja varmasti monin puolin hieno bändi. Keikkaa se ainakin vetää upeasti, katsoin joskus telksusta, ja vaikken heidän musiikistaan pidäkään, niin se esiintyminen iski silti kovaa.

Aivan, aivan, luitte oikein, minä en pidä Metallicasta. En en. Se on ihan kuunneltavaa, en useinkaan sulje radiota jos sieltä jotain kyseisen bändin tuotantoa tulee, mutten kyllä ponpi riemustakaan, ehen.

Tämä uusi tuotanto on minusta melkolailla massaa. Njää, älkää viekö saunan taakse, ettehän? Okei, myönnän, en ole kuunnellut sitä levyä, vaikka se tuolla isosiskon hyllyssä onkin, mutta St. Anger - biisin perusteella Metallica on mennyt huonompaan päin. Vanha Metallica on oikein mainiota. Sitä kuuntelen lähes ilolla.

Eli siis, tiivistys. Kova, kunnioitettava veteraaniyhtye. Musiikista en pidä.

unforgiven

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #36 : Joulukuu 11, 2004, 21:45:09 »
Minä pidän Metallicasta todella paljon. Mielestäni uusi Metallica
on paljon parempaa kuin vanha. Johtunee varmaan siitä että
ensimmäinen kappale jonka kuulin oli Memory remains
Reload-levyltä. Myöhemmin kuuntelin isosiskon black albumia,
ja vielä myöhemmin sain omakseni st. angerin. Kaikista
näistä pidin todella paljon.

Kun olin säästänyt rahaa ja ostanut albumin Kill 'em all, kuunneltuani
sitä olin pettynyt. Musiikki oli aivan erilaista, enkä pitänyt siitä.
Aloitin kuuntelemisen uudemmista albumeista varmaan koska
olin vasta 12 vuotias. Olen nyt kuunnellut Metallicaa n. vuoden ajan.
Kill 'em all:in vaihdoin siskoni kanssa toiseen levyyn ja kuuntelen
nykyään vain uudempaa.

Parhaita kappaleita on varmaan Nothing else matters ja
Unforgiven, jonka mukaan nimimerkkinikin on keksitty.

Poissa iidba

• Vuotislainen
Metallica
« Vastaus #37 : Joulukuu 17, 2004, 17:19:58 »
Nyt vasta löysin tämän topicin. Olen pitänyt Metallicaa yhtenä maailman parhaimpana bändinä viime kesästä lähtien. En tiedä miten aloin kuuntelemaan heidän musiikkiaan, kai siinä takana oli jotain että "pitäisi kuulla biisejä bändiltä jolta en ole yhtäkään kuullut" Aluksi en tykännyt biiseistä niin paljon kuin nykyään.

Parhaimpia biisejä ovat varmaankin ainakin Unforgiven 2. (anteeksi jos kirjoitin väärin..), One ja Nothing else matters. Nothing else matters on yksi parhaista hitaista biiseistä mitä minä tiedän. Rakastan Onen melodiaa, ja loppuun sopii erittäin hyvin kitara ja rummut. Kyllä tällainen musiikki uppoaa, ja lyriikat. Ah.

"Lay beside me, under wicked sky
The black of day, dark of night, we share this paralyze
The door cracks open, but there's no sun shining through
Black heart scarring darker still, but there's no sun shining through
No, there's no sun shining through
No, there's no sun shining...

What I've felt, what I've known
Turn the pages, turn the stone
Behind the door, should I open it for you....
What I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there, 'cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?"

En sanoisi olevani mikään suuri Metallica fani, mutta erittäin hyvä bändi on kyseessä ja aion varmasti ostaa levynkin. Mitä levyä te suosittelisitte? Niillä kun on niitä aikamoinen määrä...ajattelin ostaa Master of the Puppetsin, kannattaako?
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Boogahbo

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #38 : Joulukuu 17, 2004, 17:43:15 »
^Master Of Puppets kannattaa ehdottomasti hankkia :) Mielestäni paras levy Metallicalta (noh, tasoissa St. Angerin kanssa, mutta son eri asia) eikä taida sisältää ainuttakaan huonoa kappaletta. Disposable Heroes on <3.

Metallica on levyhyllyssäni toinen tilarohmu Michael Jacksonin lisäksi (Rammstein on sitten ilmeisesti kolmas, miten ihmeessä näitä hurahtamisia näin kertyy?) ja muistan yhä kuinka yläasteella oli hirmuiset tappelut parin kaverin ja opettajan kesken siitä, että voiko tyttö tykätä sellaisesta musiikista. Turha kai sanoa, etten vieläkään käsitä mikä siinä oli niin ihmeellistä; harvemmassa tuntuvat olevan ne ihmiset, jotka eivät kuuntele minkäänlaista raskaampaa musiikkia. Itse asiassa sellaisen jos kohtaisin niin tekisi varmaan mieli ottaa valokuva todistuskappaleeksi.

Ja keikalla toki olin, välillä eturivissä, välillä tokassa rivissä - paitsi Slipknotin aikana, jolloin yritin kuvitella itseni jonnekin kauas pois melkein onnistuen.

Rattlesnake

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #39 : Joulukuu 18, 2004, 07:27:12 »
Metallicahan on legenda.<-

Paras levy on varmaankin Black tai Master of the Puppets. Mutta parhaimmasta biisistä ei ole mitään epäselvyyttä.

Shoot Me Again

Yksinkertaisesti paras. Vaikka on lähes tulkoon metallikantria, mutta toimii silti loistavasti. Lyriikat ja saundit. Parhautta.

Muuten St. Anger ei masterpiecejä tarjoakkaan, mutta kiitettäviä biisejä kyllä löytyy, kuten nimikkobiisi.

Vanhoissa kappaleissakin on helmiä, kuten:

Enter the Sandman
Whiskey in the jar
Master of the Puppets
Blackened
Fuel
Battery
Ride the Lightning
Nothing Else Matters
Seek 'n Destroy

Ja paljon paljon muitakin löytyy, mutta nuo nyt ensimmäisenä pulpahti mieleen.

Metallica jyrää wanhaan malliin taas :!:

Poissa Koenoe

• Vuotislainen
Metallica
« Vastaus #40 : Joulukuu 18, 2004, 17:38:15 »
*palvoo*

Paras ja samalla myös mielenterveydelle vaarallisin yhdistelmä on Robin Hobbia Metallican soidessa taustalla... saa tekemään outoja teorioita ("Miksi Robin Hobbin täytyy olla sama henkilö James Hetfieldin kanssa", postaan joskus kun saan kirjoitettua, sekä "Kuinka Kwan liittyy fantasiakirjallisuuteen ja Metallicaan"), mutta kyllä se myös toimii täydellisesti.  Ensimmäinen Metallican biisi, jonka kuulin niin, että tiedostin sen olevan Metallicaa oli seitsemännen luokan musiikintunnin levyraadissa soitettu Unforgiven II, joka oli niin kaunis, että melkein itkin.  Sen jälkeen aloin semi-fanittaa Metallicaa...

Kunnes eräänä kauniina iltapäivänä Könö (minä) työnsi vanhan enon lahjoittaman poltetun Nightwishin Wishmasterin CD-soittimeen. En ollut kovin monta kertaa levyä kuunnellut, sillä minulla oli huonon musiikin kuuntelukausi menossa ennen tuota iltapäivää, mutta kuitenkin. Takaisin tarinaan. Kuuntelin siis levyä lumoutuneena, kunnes musiikki lakkasi. En ehtinyt mankalle heti kun levy loppui. Tai kun luulin, että levy loppui. Kaiuttimet olivat kuitenkin toista mieltä: niistä alkoi kuulua kitaransoittoa. Kuuntelin, ja se särki sydämeni. Ei lienee tarvitse mainita, että kaksi viimeistä laulua tällä CD:llä olivat Metallican Nothing else matters ja Enter sandman.  Ja näin päätyi Könö Metallican (ja sivussa myös Nightwishin) musiikin pariin.

Olen nyt lainaillut kavereiden ja kirjaston levyjä ja kuunnellut niitä, pitäisi varmaan ostaa jokunen ihan aitokin levy omaksi, mutta kun ei ole varaa. Parhaiden biisien listaa ei edes voi muodostaa, mutta yritänpä silti:

Nothing else matters (en voi uskoa, että alennun tähän, mutta... <3 <3)
Master of puppets
Unforgiven I & II
The call of Ktulu
Hit the lights
For whom the bell tolls
One
Invisible kid
The unnamed feeling
Until it sleeps
Some kind of monster (mutta vain pätkitty sinkkuversio: Ominous, I'm in us -kohta saa minut aina kierimään naurusta)
Minus human

ja niin edespäin... Pidän tasapuolisesti melkein Metallican koko tuotannosta, vain Garage inc. ei oikein toimi. Ei Loadejakaan voi kunnolla verrata aiempiin levyihin, mutta niillä on helmensä. S & M: ltä en ole kuullut kuin Minus Humanin, ja pidän siitä, se on komean kuuloinen, mutta en silti uskalla kuunnella muita levyn biisejä. Pelkään uusien versioiden tuhoavan vanhat, jos ymmärrätte.

*laittaa Master of puppetsin soimaan* *

*lainalevy. :)

//Minä en pidä kielioppivirheistä.
I am the evidence
The Fool -> Koenoe

Personal Bitch

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #41 : Tammikuu 23, 2005, 14:26:49 »
Metallicasta pidän yksinkertaisesti siksi, että se oli ensimmäinen bändi joka sytytti minut olematta pop- taikka lässynlässyn-rockia (7- 10 vuotiaana tulee kuunneltua vaikka mitä).

Nothing else mattersin kuultuani olin täysin myyty. Se, kuinka he soittavat ja se, kuinka Hetfield käyttää ääntään, on jotain niin karunkaunista.

Sanoituksista en pidä enää niin kuin pidin ennen, mutta pidämpä kuitenkin.

On vaan ihmetyttänyt, kuinka Metallicaa ollaan viime aikoina paneteltu. Mielipiteet on jokaisen omat, kyllä, mutta en minä siltikään ymmärrä  :shock:

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Metallica
« Vastaus #42 : Kesäkuu 15, 2005, 19:53:09 »
En myönnä olevani fani, en ole fani, mutta pirun hyviä kappaleita olen kuullut Metallicalta. Valitettavasti vasta jonkin aikaa sitten olen enemmän päässyt tutustumaan Metallican musiikkiin. Vielä vuonna 2000 en osannutkaan kuvitella, että jonain päivänä kuuntelisin sitä "oopperalaulajaa hevibändissä" :D elikkä Nightwishia... Siitä sitten olen itse vähitellen tutustunut muihinkin metalbändeihin, ja lopulta myös Metallicaan. Minulla kun ei ole isoveljiä, jotka olisivat huudattaneet metallia yötä päivää ja isäkin kuuntelee Totoa, Depeche Modea ja Duran Durania...
Mutta se siitä.

Metallican nimi toki on ollut tuttu minulle niin kauan kuin vain jaksan muistaa. Ensimmäinen metallibändi jonka tiesin :P Jotenkin minulle on jäänyt päähän se, että jos kuuntelee raskaampaa musiikkia, oli se sitten sankariheviä tai death metallia, niin pitää kuunnella myös Metallicaa ja omistaa ainakin yksi bändin levy :D No, valitettavasti en itse omista vielä yhtäkään levyä, kun en ole "fani". Hankinnassa on kyllä S&M. Livebiisit orkan kanssa ne vasta hienoja ovatkin minun mielestäni.

Kymmenisen biisiä Metallicalta olen kuullut. Niistä sitten kun valitsen suosikkejani... The Unforgiven I & II, Nothing Else Matters, Master of Puppets, Turn the Page... Juuri nämä jonka kaikki varmasti tietävät :P

Jos bändi on Suomeen taas tulossa niin eiköhän minutkin sieltä sitten löydä.

invisible kid

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #43 : Joulukuu 15, 2005, 19:13:30 »
Häpeäisittä, Metallican topic pudonnu näin alas :O
Itse on suuri Metallican fani. Tosin vasta kahden vuoden ajan....

Suosikkeja ovat tietenkin nämä yleiset suosikit Matser of Puppets, Enter Sandman, Welcome Home, One ja ...And Justice for All.
Fight fire with fire on kans mahtava :P

Poissa Bruce Air

• Paleleva häntä
  • Vuotislainen
Metallica
« Vastaus #44 : Joulukuu 15, 2005, 21:12:47 »
Mmmetallica. Se on minulle vähän niinkuin itsestään selvyys, jos niin voi sanoa. Musiikki on hyvää, hyvin vaihtelevaa ja sanoitukset aivan mahtavia. Bändin live-ensiintymiset ovat minusta tylsiä, aina samalaista ja kun se Hetfield heittää vielä sen fuck'n joka väliin. Mutta Metallica on minulle klassikko.

Paras levy on Black Album, mutta ehei, ei sen  Nothing Else Mattersin takia, ei, vaan yleisilmeeltään. Parhaita sävellyksiä bändiltä ovat Unforgiven I ja I Disappear, niissä on vain sitä oikeaa tunnelmaa. Näissä kappeleissa ovat myös Hetfieldin laulusuoritukset parhaimmillaan.

muoks// Niinpä tietenkin. Korjasin asian. ^^
Ja muutamat menkööt perään huomenna.

invisible kid

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #45 : Joulukuu 16, 2005, 18:00:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Vanna"
Parhaita sävellyksiä bändiltä ovat Unforgiven I ja I Disappear ja ehdottomasti paras on Whiskey in the Jar.

Whiskey in the Jar ei ole Metallican säveltämä, se on Metallican soittama coverbiisi irlantilaisesta kansanlaulusta

Etelämanner

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #46 : Joulukuu 26, 2005, 20:52:19 »
äitini on vannottunut metallica fani, ja itsekin kuuntelen, pidän hyvänä pändinä. Laulaa erittäin hyvin ja puhtaasti, eikä se ole lässähdä tai muutu yksitoikkoisesti koskaan. Jos löytäisi voisi hommata mp-3 soittimelle pari biisiä.

jha metllica ei ole olevinaan rokkia kuin jotkut, metallika on.

matata

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #47 : Tammikuu 06, 2006, 18:00:20 »
Metallica, nuo metallin jumalat!
Juu, olen ollut Metallican kova fani jo kuusi vuotiaasta, kertoo minusta kenties jotakin...Aivan jumalainen bändi.
Veljeni kuunteli silloin ollessani pieni aina Metallicaa, ja vaikken silloin oikeen mistään mitään ymmärtänyt niin Metallica aina hämmästytti enemmän ja enemmän. Miten kukaan osaa tehdä niin jumalaisen hienoa työtä?
Juu, taisi mennä vähän palvomisen puolelle tämäkin, pyydän anteeksi lähes turhaa viestiä.:)

ipukka

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #48 : Tammikuu 06, 2006, 18:28:26 »
joo on paras bändi on kaikki studiolevyt kaikki live dvd:t plus skom(some kind of monster) dokumentti elokuva olin vuoden 2004 keikalla eturivissä ja koska olin metclubin  jäsen pääsin myös tapaamaan herrat backstagelle!! rentoja äijiä :D.  on myös noita live levyjä ja levyt siitä vuoden 2004 suomen keikasta (jossa olin eturivissä)

Poissa Silkki

• Vuotislainen
Metallica
« Vastaus #49 : Helmikuu 02, 2006, 16:07:12 »
Hmmm....Metallica.. Se on bändi jossa on tyyliä.Kappaleet ovat tosiaankin upeita ja hitaat kappaleet ovat hyvin kauniita
Lempikappaleita on monia mutta pidän erityisesti kappaleista nimeltä: Nothing else matters, unforgiven 1 ja 2, Low man's lyric ja don't tread on me.
and so it is..

Laviela

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #50 : Helmikuu 04, 2006, 01:43:31 »
Metallica, varmaankin lempibändini. Metallican musiikki on jotain niin hienoa, vaikkei se tavallaan ole kovin mullistavaa. Melodiat, lyriikat, soittaminen, laulaminen ja kokonaisuus iskee minuun vain lujaa. Metallican musiikissa on asennetta vaikka muille jakaa. Monet live-esiintymiset ovat osoittautuneet erittäin hyviksi. Pääsisipä vielä itse joskus keikalle. Levyistä omistan Kill 'Em Allin, Master of Puppetsin, ...And Justice for Allin, Blackin ja St. Anger. Kolmea ensin mainittua kuuntelen huomattavasti enemmän. Paras levyistä taitaa olla tuo legendaarinen Master of Puppets. Aion hankkia Ride the Lightningin mahdollisimman pian, sekin on loistava levy.

Myönnän kuunnelleeni Metallicaa vasta puolitoista vuotta, isoveljen innoittamana. Aluksi kuunteluni oli lähinnä Blackin hehkuttamista, suuri ja pitkäaikainen suosikkikappaleeni oli silloin The Unforgiven. Rakastin sitä silloin. Nykyään olen kylläkin siirtynyt lähes kokonaan vanhan Metallican puolelle. Kuuntelen lähinnä neljän ensimmäisen levyn kappaleita. Pidän uudemmastakin Metallicasta, mutta se ei ikinä voi yltää vanhojen vetojen tasolle. Jotenkin uusilla levyillä hohto on erilainen kuin vanhoilla. (Silti kuitenkin kiinnostaa kovasti mitä herrat saavat aikaiseksi seuraavalle levylle.)

Suosikkikappaleita löytyy aikamoinen litania, mutta mainitaan nyt The Four Horsemen, Motorbreath, Battery, Welcome Home (Sanitarium), Disposable Heroes, Orion, Damage Inc., To Live is to Die, Dyers Eve, Fade to Black ja Creeping Death. Kaikkien rakastama Nothing Else Matters ei enää iske ollenkaan, kulunut puhki.

Edward the Great

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #51 : Huhtikuu 03, 2006, 18:14:15 »
Ekan kerran kuulin metallicaa kaverin luona, olin ihan että aika kauheeta, mutta sitten kun olin vähän aikaa kuunnellut sitä se olikin hyvää. Nyt tykkään metallicasta ihan sikana... xD  parhaat biisit on: one, enter sandman, unforgiven II ja nothing else matters... on sillä muitakin hyviä biisejä mutta noi on parhaat!!!! <33

Siberica

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #52 : Huhtikuu 03, 2006, 20:37:47 »
Metallica, siinä on jotain käsittämättömän hienoa. Yksi niistä kolmesta bändistä, joiden kohdalla uskallan käyttää niin vahvaa sanaa kuin rakastaa. Ensimmäinen bändi jota fanitin, bändiähän on tullut kuunneltua koko ikäni sillä omistan isän ja isoveljen, joilla molemmilla on erittäin hyvä musiikkimaku eli koko Metallican tuotanto löytyi kotoa ennen kuin minä osasin edes kävellä. Fanitus ei ole minnekään laantunut vuosien saatossa, päinvastoin, se on vain vahvistunut nyt kun musiikistakin hieman enemmän ymmärtää ja sisäistää kuin 10-vuotiaana. En tosin taida lukeutua näihin tr00-faneihin, jotka eivät voi missään olosuhteissa sietää ...And Justice for All:n jälkeistä materiaalia, sillä minä rakastan muun muassa Black Albumia sekä muutamia Loadin biisejä, muun muassa Mama Saidia, ja mikä kamalinta.. palvon Nothing Else Mattersia. Ei sen puoleen, olen erittäin tyytyväinen olemaan wnb-fani jos se tarkoittaa sitä, että saan tunnustaa sen faktan (köh), että NME on maailmankaikkeuden kaunein kipale nyt ja aina.

Se minun täytyy tosin myöntää, että St. Anger oli järjetön pettymys minulle. Ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen yritin epätoivoisesti löytää kyseisestä levystä jotain hyvää, jotain sellaista mahtavaa koukkua joka löytyy kaikesta Metallican tekemästä. Ei löytynyt, eikä ole löytynyt vielä tähänkään päivään mennessä, kai siis täytyy myöntää että St. Anger on yksi kamalimmista levyistä, mitä olen koskaan kuullut. Ehkä se ei olisi niin järkyttävän surkea jos sen olisi tehnyt mikä tahansa muu bändi, mutta Metallica... eieiei. Surullista myöntää että petyin niin pahasti johonkin Metallicaan liittyvään, toivon todella että tuo oli vain hetkittäinen floppi bändin osalta.

Jotta en nyt aivan täysin ajautuisi epätoivoon St. Angerista puhuttaessa, siirrytäänpä niihin Metallican toisiin levyihin. Jos minulta kysyttäisiin parasta albumia, vastaisin ehdottomasti Black Albumin vaikka niin moni on sen leimannut järisyttävän kamalaksi kuraksi. Minun mielestäni koko levyllä ei ole ainoatakaan huonoa tai edes keskinkertaista biisiä, minä rakastan jokaista soitettua sointua ja jokaista laulettua sanaa kyseisellä levyllä. Erityisesti kappaleet Enter Sandman, Sad But True, Nothing Else Matters, The Unforgiven ja Wherever I May Roam ovat sydäntäni lähellä, en ole kai kertaakaan kuunnellut tätä levyä kokonaisuudessaan läpi itkemättä ja kaivamatta kitaraani esiin.
Master of Puppets.. jotain uskomattoman hienoa sekin, minun päähäni ei vain mahdu ajatus, että kukaan tai mikään voisi tehdä jotain niin hienoa kuin tämä levy. Welcome Home (Sanitarium) on jotain järjettömän hienoa, samoin levyn nimikkoraita. Turhaan minä oikeastaan alan enempää listailemaan hyviä biisejä tai levyjä sillä minä pidän kaikista Metallican levyistä viimeistä lukuunottamatta. Ei, en pidä, minä rakastan.

Onko kukaan täältä Vuotiksesta tulossa kesällä Tallinnaan katsomaan Metallicaa? Itse olen sinne lähdössä vaikka hieman jo päätöstäni kadunkin, sillä en usko selviäväni hengissä jostain niin uskomattomasta kokemuksesta kuin Metallican keikasta... Olisi muuten hauska kuulla vaikka yksärillä ihmisistä, jotka paikan päälle ovat tulossa, sillä varmasti joku täältäkin aikoo sinne eksyä?

Cassidy

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #53 : Huhtikuu 04, 2006, 11:30:03 »
Itse tunnustaudun jonkinasteikseksi Metallica-faniksi, tosin mitään yhtyettä en "hysteerisesti fanita".
Tosin en ole kauheasti vielä ks. bändiä kerennyt kuuntelemaan, kun aika vähän aikaa sitten sen vasta "löysin".
`Nothing Else Matters` on kuitenkin minusta todella hieno ja jollain tapaa koskettava kappale, yksi parhaista mitä olen ikinä kuullut!

Samael

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #54 : Huhtikuu 22, 2006, 16:03:17 »
Mä en älyä miks Metallica on niin suosittu. Biisi alkaa ja jatkuu lähes muuttumattomana loppuun asti. Ja miks sitä rumpalia kehutaan hyväks? sehän on itseasiassa paljon keskitasoa huonompi (jos puhutaan menstyneistä metalli-bändeistä). On Metallicalla muutama hyväkin biisi, mutta ne on kaikki aika samanlaisia ja ykstoikkosia.

Whinez

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #55 : Huhtikuu 22, 2006, 20:32:57 »
Lars on tavattoman huono rumpali. Kapulatekniikka on aivan järkyttävä, ja olen kuullut, että Metallican levyjen ilmestymiset myöhästelevät aina sen takia, että Larssin virheitä korjaillaan studiossa. Lars luulee saavansa respectiä sillä, että hajottaa yhdet hiilikuitukapulat biisin aikana.

Ja mitä tulee Kirk Hammettiin, aivan totaalisen yliarvostettu kitaristi. Karmeaa wahin käyttöä sooloissa. Soolot ovat mielikuvituksettomia ja Kirkin soolosoundi on aivan hirveä.

atmoshpere

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #56 : Kesäkuu 27, 2006, 20:08:33 »
Arvostan aivan mielettömästi. Metallicaan tutustuin äitini kautta, äiti kun on pitänyt Metallicaa lempibändinään, tai ainakin yhtenä niistä monta, monta vuotta.

En osaa nimetä henkilökohtaisia lempiralleja, mutta pidän kaikista. Lempilevy ehkä musta albumi, mutta aika kovaa ne kaikki tykittää. Lyriikat ovat aika nerokkaita.

Some Kind Of Monster-dvd kaivautuu kanssa aika syvälle bändin jäsenten elämään ja kertoo aika paljon. Varsinkin kyseisen dvd:n jälkeen arvostan varsinkin James Hetfieldiä todella paljon. Todella, todella paljon.

Whinez

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #57 : Kesäkuu 28, 2006, 16:42:07 »
James Hetfieldiä kannattaa arvostaa sata kertaa enemmän kuin Kirk Hammettia. Hän ei sentään lesota kitaroillaan, joita on liikaa, ja joissa (yhdessä tietääkseni) on epämääräistä nestettä sisällä.

poisoned

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #58 : Kesäkuu 29, 2006, 12:39:10 »
Metallica on yksi maailman ihanimmista bändeistä! <3 (joo kliseetä ehehe) Löysin metallican yhden kaverin avulla joka kuunteli nothing else mattersiä. Niinpä minäkin sitten päätin ladata sen mp3:seen. Ja tykkäsinpä aika paljon. ; ) Latailin myös noita muita biisejä ja ihastuin koko bändiin. Kauneimpia biisejä ovat The Unforgiven, Until it sleeps, I disappear, Fade to Black ja tietty Nothing else matters. Sanoitukset ovat jotain niin omaperäistä ja kaunista.
Niin ja Samael: Metallican biisit ei todellakaan ole kaikki samanlaisia. Et varmaan ole paljon niitä kuullut kun ajattelet noin...?

ElliA

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #59 : Joulukuu 27, 2006, 20:05:33 »
:/ Yhden ihmisen kommentin jälkeen kiehuin! No on pakko myöntää että Lars ei välttämättä ole maailman paras rumpali mutta oletko kuullut vanhempaa metallicaa!? syytä olis nimittäin sitä kun kuuntelee niin kylmätväreet vaan menee ympäri kehoa kun kuuntelee jokaista soitinta erikseen.Lars soittaa mahottoman hyvin ekoilla levyillä. uudemmilla sitä ei edes huomaa! Ja Kirk, pakko vain myöntää että kun olen kuunnellut sellaista levyä missä on 100 arvostetuinta/tunnetuinta/parhainta sooloja  niin kyllä siellä vaan metallica pyörii mm. biiseillä master of puppets ja One. Että siitä voimmekin päätellä miksi kirkistä puhutaan niin.

Arvostamisesta sen verran. James on parempi komppi kitaristi kuin Kirk ja Kirk on parempi Soolo kitaristi kuin James. Itse pidän Kirkin sooloista.Iho menee kananlihalle. Itse en ole kyllä koskaan pitkällä metallica taipaleella että KIRK "lesoisi" kitaroillaan!
Monet voivat käsittää sen sillein koska Kirkillä on monta kitaraa. Ai miksikö? no siksi että kitarat on viritetty erilailla eri biiseihin. Muutaman biisin soittaa aina samalla ja sitten taas vaihtaa sen takia että seuraava biisi voi olla että soitetaan alempaa tai ylempää kuin edellinen. Vai virittäisitkö itse kitaroita kesken keikkaa? ;) ja JOS kitarasta menisi kieli poikki niin siinä soittelis sitte keikan loppuu viidellä kielellä. Vai?

Itse kumminkin pidän vanhemmasta metallicasta ja lempi levyni onkin ...And justice for all.

Mutta eipä muuta ;)

Poissa Carola

• Tiikerinkultainen
  • Vuotislainen
    • journal
  • Tupa: Korpinkynsi
Metallica
« Vastaus #60 : Joulukuu 28, 2006, 04:04:52 »
Minusta on vahan epareilua, etta minulla ei ole isoaveljea (tai siskoa) joka olisi minut Metallicaan aikaisemmin tutustuttanut. Ja kun isi kuuntelee lahinna vanhaa Suomi-iskelmaa ja aiti inhoaa metallimusiikkia (vaikka minun ansiostani nykyaan jopa pitaa esim. Nightwishista) niin ei tullut Metallicaa kuunneltua ennen ylaasteen puoltavalia, mika tassa vaiheessa tuntuu suurelta menetykselta. No, bandin loysin sitten jossain kahdeksannen luokan paikkeilla (NEMin kautta, melkein havettaa tunnustaa) ja kylla iski lujaa. Aikaisemmin tykkailin kylla metallista, mutta ei vain ollut naihin setiin tullut tutustuttua. Nyt on asiantila korjaantunut ja kaikki levyt on kuunneltu. Yksi jopa omistetaan (Black). Paitsi St. Angeriin en ole koskenut, enka tieda miksi, ei vain ole huvittanut kajota siihen, kun aikaisemmissa on kuunneltavaa ihan tarpeeksi. Niin, ja pikkusisko loysi Metallican minun kauttani, sietaisi olla kiitollinen.

Olen sinansa ehka poikkeava, etta pidan kaikista levyista tasapuolisesti, Kill 'em all ja muut menee juuri energisyyden takia, sitten kun siirrytaan melodisempaan ja rauhallisempaan niin tuo tyylinvaihdos tuo juuri sellaista vaihtelua, mika saa bandin kuulostamaan tuoreelta. Lempibiisejani on lukuisia, muunmuassa
-Nothing else matters
-Wherever I may roam
-Master of Puppets
-(Welcome home) Sanitarium
-For whom the bell tolls
-One
-Unforgiven & II
-Sad but true
no ehka en jatka listaa enaa.
Quid times?
Snape is a steamy pile of buffalo pucky
Rip off the Wings of a dragonfly

Di'Anno

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #61 : Joulukuu 28, 2006, 12:35:20 »
Metallica on alkanut viimeaikoina maistua entistä enemmän. Tällähetkellä omistan levyt Ride The Lightning, Master Of Puppets ja S&M, hyviä levyjä kaikki, vaikka S&M:llä muutamissa biiseissä nuo sinfoniaosuudet ovat aika turhia, eivätkä lisää biiseihin mitään. Ja vielä tuosta Larsin huonoudesta, ei hän omasta mielestäni ihan sysihuono ole, mutta eipä hän enää ilmeisesti kovin aktiivisesti treenaa. Äijän fillit ja kompit ovat aika mielikuvituksettomia, ja välillä rytmi lähtee heittelemään aika pahasti. Toki Lars on melko korvaamaton, potkii välillä jätkiä perseelle, että joskus tulisi jotain valmiiksi.

Lelly

• Ankeuttaja
Metallica
« Vastaus #62 : Tammikuu 04, 2007, 11:44:42 »
Metallica on aivan mahtava bändi.
En koko tuotantoo oo kuunnellu mutta mitä nyt muutamia levyjä.
Biisit on todella hyviä ja soittajat ja laulaja osaavat hommansa täydellisesti.
Ei Metallica turhaan oo yks maailman suosituimmista bändeistä.

Poissa Carola

• Tiikerinkultainen
  • Vuotislainen
    • journal
Vs: Metallica
« Vastaus #63 : Maaliskuu 01, 2007, 03:48:49 »
Kukaan muu tulossa Olympiastadionille 15.7. katsomaan kun Metallicanpojat soittaa? Itse ilmoittaudun. Liput on, mutta en tieda etta milla paikoilla, kun poikaystavan isi ne hommasi kun itse olen taalla Ameriikassa ja kykenematon lippuja hankkimaan. Sainpa silti. Hinta oli yli kuusikymppia eli A-katsomoon tai kentalle ollaan ilmeisesti menossa.
Quid times?

Poissa Pörri

• Lehmänsiipi
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Maaliskuu 02, 2007, 23:07:10 »
Monessako päivässä ne liput muuten myytiin loppuun, sinne keikalle? Oliko se 3 vai 4?

Poissa Carola

• Tiikerinkultainen
  • Vuotislainen
    • journal
« Vastaus #65 : Maaliskuu 03, 2007, 05:35:15 »
Omm. Kyse ei ollut paivista vaan minuuteista. 40 000 lippua myytiin 45 minuutissa loppuun, ja lisaksi uudelleenjarjestelyn tuloksena myyntiin saadut tuhat lisalippua nopeammin kuin ehdit sanoa "Sad but true". Eli vauhti alkaa lahennella valonnopeutta. (ainakin jos hieman ylakanttiin laskeskelee) Siksipa voin pitaa itseani kahta onnekkaampana paastessani paikanpaalle katselemaan ja kuuntelemaan.

Ja liput on kentalle. Vahan sinansa arsyttaa, koska sielta ei nae mitaan (en taida olla truu-fani kun en mene viikkoa aikaisemmin jonottamaan porteille etta paasisi eturiviin) mutta onpahan tunnelmaa!
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2007, 05:35:13 kirjoittanut Carola »
Quid times?

DiAnno

• Ankeuttaja
« Vastaus #66 : Maaliskuu 04, 2007, 17:10:05 »
Joo, yksi onnekas ilmoittautuu. Itsekin pääsen stadikalle keikkaa todistamaan, mutta lievää vitutusta aiheuttaa, etten aikataulujen kustua saanut kenttälippua. Eli on suuri mahdollisuus siihen, että en näe enkä kuule paljoakaan, mutta pakko se riski on ottaa, Metallica sentään kyseessä.

Elwing

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Heinäkuu 04, 2007, 18:39:50 »
Asiat ovat nyt näin, että ei enää voi sanoa että Metallica olisi enää maailman paras metalliyhtye. Koko vanha tuotanto iskee niin hyvin että melkeen menee jalat alta, mutta mitä mieltä olette uudemmasta metallicasta? Bändi toimi todella hyvin vuosin 81-91. Load, ja Reload olivat bändin megamokaus, St. Angerkin on aika surkeaa kamaa ilman sooloja..
Metallican rumpali Lars Ulrichon aivan keskiverto ammattirumpali, vaikka onhan monet rumpalit häntä jo valovuosia edellä. Hammetista voisin sanoa, että hän on hyvä sooloilija. Hetfieldillä on ihan mukavan tuntuinen ns. karhea ääni. Uusi basisti, trujillo vaikuttaa hänkin sangen rennolta tyypiltä, mutta kukaan Metallican basisteista ei ole ollut niin hyvä ja musikaalisin kuin Cliff Burton(r.i.p 27 syyskuuta 86)

Paras levy on RIDE THE LIGHTNING jonka veroista toista ei ole sitten ole tullutkaan, paitsi Master of puppets.
...And Justice 4 all, levyn basso osuuksista vielä. Oli aika törkeää jättää Jasonin bassot kokonaan pois, koko levy kuulostaa aika lattealta kuin pannukakku.:( Tämän takia ...and justicce 4 all on 3. suosituin Metallican levy minun levyhyllyssäni.
Mutta näni lopuksi ei saa myöskään unohtaa aikaisempaa soolokitaristia Dave Mustainea. Mitä luulette, olisiko Metallican musiikki mennyt erilaiseen suuntaan, jos omaalokkaansaollut  Burton ja loistava Mustaine olisivat vielä Metallican riveissä? Menneitä ja "jos ja jos" juttuja on kai turha vatvata, mutta oli mielenkiintoista lukea muiden mielipiteitä...

muoksmuoks, kuulin että uusi levy ilmestyy Helmikuussa 2008!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2007, 09:21:41 kirjoittanut Elwing »

xjoxxju

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Heinäkuu 04, 2007, 18:54:15 »
Jees! Metallicankin ihan vasta huomasin ja aloin kuunnella, ja hyvää musiikkia on. Parhaimmiksi biiseiksi voisin sanoa Master Of Puppets:in ja Whiskey In The Jar:in. ;) Mitäs muuta tässä sitten..

..mutta kukaan Metallican basisteista ei ole ollut niin hyvä ja musikaalisin kuin Cliff Burton(r.i.p 27 syyskuuta 86)
Totta puhutaan! Kyseinen kundi oli vasta 24 -vuotias, kun kuoli autokolarissa, kun bändin keikkabussi kaatui. Cliff jäi puristuksiin ja kuoli siihen paikkaan. Nyt häntä musitetaan vuosittain, muistakaamme mekin! <3

Ah, antakaa anteeksi lyhyt viestini. Lisään juttua sitten kunhan mieleen tulloo. ^^,

MUOKS; Ensi vuonna tulossa Metallicalta uusi levy! tarkkaa kuukautta/päivämäärää en tiedä.

Poissa Carola

• Tiikerinkultainen
  • Vuotislainen
    • journal
« Vastaus #69 : Heinäkuu 16, 2007, 12:37:16 »
Eilisestä konsertista sanottakoon vain sen verran, että oli aikamoinen setti. Väittäköön kuka tahansa mitä tahansa, kyllä Metallica livenä toimii aivan ensiluokkaisesti. Kohokohtina mainittakoon Ne tutut Master of Puppets, One, Sad But True, ...And Justice for All (!) ja viimeinen veto Seek and Destroy. Kentälle menimme jonottamaan puoli kolmen aikoihin, jolloin jonoa oli jo aika paljon, ja sitähän tuli lisää sitten jatkuvalla syötöllä. Stadionin järjestelyt pettivät sen verran, että ensimmöistä lämmittelijää, Diabloa, emme nähneet ollenkaan, vaikka emme niitä aivan viimeisiä sisälle ehtineitä olleetkaan. Seisoskelua tuli yhteensä aika monta tuntia, mutta kipeät nilkat unohtuivat nopeasti Jamesin ja kumppaneiden saapuessa lavalle. He ovat nykyään erittäin symppiksiä setiä. Olipahan hieno keikka.

muoks.

ainiin ja James-setä vähän niinkuin lupaili, että uuden levyn kiertueen yhteydessä Metallica vierailisi uudestaan Suomessa.
Quid times?

Poissa Silkki

• Vuotislainen
« Vastaus #70 : Heinäkuu 16, 2007, 13:20:23 »
Itsekkin eilisellä keikalla oli, ja täytyy sanoa että meno oli aivan hemmetin mahtavaa...Setti oli täynnä mahtavia kappaleita, ja melkein kaikki kappaleet soitettiinkiin, joita olin veikkailut soittevaksi.Ainoastaan Battery jäi uupumaan, ja sen olisin mielelläni myös kuullut.Tunnelma oli tosi korkealla, vaikka olinkin istumapaikkalla, ja takana oli joukko laskuhumalaisia miehiä...Ääni on hiukan käheä kaikesta laulamisesta ja huudosta sun muusta, mutta ei se mitään :D
James puhui kivoja, lupaillessaan että täällä Suomessakin nähtäisiin Metallicaa pian uudestaan..Joten eikun odottelmaan :DD

Täytyy muuten sanoa että hiukan jäi harmittamaan, kun Apocalyptica ei lämpännytkään, sillä en oikeen innostunut siitä Diablosta ja sitäkin vähemmän Himistä (*murr*)...
and so it is..

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I see you...
« Vastaus #71 : Elokuu 23, 2007, 20:48:32 »
Fani ilmoittautuu. Metallica eräs ensimmäisiä kosketuksiani metallimusiikkiin Master of Puppetsin Live Seattle '89 -version muodossa. Viisi tai neljä ensimmäistä albumia metalliklassikoita, ja tämä asia on lähes kiistaton fakta. Ne muut taas... En kommentoi a) vähäisen kuuntelun ja b) jyrkkien mielipiteitteni takia. Tulisi vain rumaa ja asiatonta tekstiä. Tässä ohimennen tuli mieleen, että millainen Metallica olisi, jos Mustaine ja Burton olisivat bändissä? Ja nyt pakollisten lempibiisien maininnan paikka, eli esim. One, Call of Ktulu ja Master of Puppets. Mielipiteet tulevat kyllä muuttumaan aika lailla, ei huolta. Metallican albumeita on kuunneltu paljon vähemmän kuin esmes Iron Maidenia tai Nightwishiä, joista paljastuu yhä uusia, kivoja puolia. Metallieliittiä, ei voi kiistää.

Ai p*ska, Elwing ehtikin ensin heittää tuon Hetfield-Ulrich-Mustaine-Burton-kuvion ilmaan. En osaa vastata, muuten kuin, että bändissä olisi ollut pari isoa egoa liikaa. Mutta tuo Cliff Burtonin poismeno jaksaa aina potuttaa. Maailman nerokkaimpia basisteja ja säveltäjiä ja sitten kuollaan bussionnettomuudessa 24-vuotiaana. Itkuhan tässä pääsee.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #72 : Syyskuu 02, 2007, 17:40:25 »
En ole koskaan lukeutunut Metallica-fanien joukkoon enkä luultavasti tule koskaan lukeutumaankaan. Bändin musiikin taso on mielestäni laskenut ajan ja vuosien myötä, mutta siitä huolimatta Metallica on legendaarinen ja arvostettava bändi, joka on raivannut metallimusiikin tietä valtavasti. Sillä on loistavia biisejä – Sad But True, One, The Four Horsemen, The Unforgiven, Enter Sandman sekä klassikko Nothing Else Matters – joiden säveltämisestä on kuitenkin jo valitettavan paljon aikaa. Maailman paras metallibändi se ei ole enää eikä ole ollut pitkiin aikoihin. Kaiken kaikkiaan Metallican musiikki on riffeineen ja sanoituksineen äärimmäisen rehellistä. Näin jälkeenpäin – nyt kun yhtye on saavuttanut lähes kaiken – olisi äärimmäisen kiinnostavaa tietää, mihin suuntaan bändin musiikki olisi lähtenyt, jos basisti Cliff Burton ei olisi menehtynyt taannoin kiertuebussin suistuessa ojaan.

Apocalyptica julkaisi vuonna 1996 albumin Plays Metallica by Four Cellos, jossa olevat Metallica-biisit ovat mielestäni alkuperäisiä parempia siitä huolimatta – tai ehkä peräti sen ansiosta – että niissä ei kuulla James Hetfield laulua. Periaatteessa Hetfieldin karheassa ja kahlitsevassa lauluäänessä ei ole mitään vikaa, mutta mielestäni siihen on todella helppoa kyllästyä. Valitettavasti raakuudesta, joka on kuultavissa monissa bändin takavuosien kappaleissa, ei ole enää jälkeäkään. On harmillista että Metallica ei ole viime aikoina onnistunut säväyttämään musiikillaan, joten toivottavasti ensi vuonna ilmestyvä albumi tarjoaa St. Angeria enemmän kuuntelijoilleen.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #73 : Syyskuu 03, 2007, 14:59:41 »
Tuohon Hetfield-Ulrich-Mustaine-Burton-kuvioon voisin vastata tätä nykyä näin asiaan paremmin perehtyneenä, että bändissä olisi ollut liikaa kus... Vahvoja persoonallisuuksia. Mustaine on hyvä biisintekijä ja kitaristi, mutta omistaa ison ja vaikeasti hoidettavan egon. Ulrich ja Hetfield ovat itsekin aikamoisen päättäväisiä, joten bändi olisi hajonnut parin levyn jälkeen. Tämä tällaisena asiasta tietämättömän ihmisen mestaroimana, mutta silti.

Edit:

Lähti divarista mukaan 'Tallican 3 parasta levyä 8€ per plätty. Elikkästen nuo Ride the Lightning, Master of Puppets ja ...And Justice for All. Enää ei tarvitse kituutella Blackilla, S&M:llä ja kavereilta lainatuilla levyillä. Vielä Kill 'Em All ja lista on täydellinen. Muut albumit tulevat ajan kanssa, jos silloinkaan.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2007, 16:04:12 kirjoittanut Pöpi Profeetta »
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #74 : Maaliskuu 06, 2010, 13:58:48 »
Selasin vähän aikaa Artistit-osastoa, ja ihmettelin, että eikö Metallicalle oikeasti ole töpöä?! Mutta löytyihän se sieltä lopulta, vaikka kovin alas onkin pudonnut.

En voi sanoa olevani varsinainen Metallica-fani (en ainakaan vielä lue itseäni sellaiseksi), mutta bändin musiikki kyllä kolahtaa ja kovaa. Löysin Metallican vasta sellainen suunnilleen vuosi sitten, ja ihmettelen, etten aikaisemmin ollut sitä hoksannut. Kun vielä keikalle pääsisi joskus...
Omistan Ride The Lightning- ja Death Magnetic-albumit, mutta olen ladannut (laillisesti, huom) netistä koko tuotannon. Tulee kuunneltua oikeastaan päivittäin. Pidän eniten varmaan ...And Justice For Allista ja Blackista. Yksittäisistä kappaleista lemppareitani ovat esimerkiksi Welcome Home (Sanitarium), Don't Tread On Me, Seek & Destroy ja Eye Of The Beholder.

Olen myös lukenut Joel McIverin kirjoittaman Metallica-kirjan, joka oli aika valaiseva lukukokemus. Sisältää hyvin paljon tietoa bändistä, suosittelen.

Tänään on jotenkin tyhjä pää, en saa aikaiseksi enempää tekstiä...
Using the "are we", are we?

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #75 : Toukokuu 09, 2010, 18:54:21 »
Olisikohan aika ruveta ymmärtämään tätä päivää eikun itseään... on alk
Siis Metallica on mainio bändi! Mutta vastahan nämä Metallican kappaleet ovat helppoja kitarall ne kulkee oikeasti ihan oikeesti silmät kiinni (osa, jotkut menevät jotkut ei) se on niin ihanaa, mutta silleensä sen oppii...ihanaa!!!! Kohta YouTubesta Meatallicaa kuulumaan!