Kirjoittaja Aihe: Yläaste vol. 2  (Luettu 5219 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kami

• Nuoriherra
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • deviantART
  • Pottermore: BatNimbus906
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Yläaste vol. 2
« Vastaus #25 : Maaliskuu 20, 2012, 20:19:39 »
En tajua, miksi niin moni inhoaa yläastetta :(

Koska kaikki eivät vaan ole päässeet noin mahtavaan oppimisympäristöön kuin sinä. Olisinpa minäkin tajunnut hakea johonkin toiseen kouluun, mutta koska rehtori valehteli minulle etten voi (koska asuin kirjaimellisesti sen vanhan koulun naapurissa) niin en koskaan hakenut. Nyt sitten harmittaa, kun olisin varmaan viihtynyt paljon paremmin jossain toisessa koulussa.
"Much more running about with bangaa at my heels and I'm apt to give up sky pirating altogether."

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #26 : Maaliskuu 21, 2012, 08:50:50 »
Itsekin käyn tällä hetkellä yläastetta, 8. luokkaa tällä hetkellä.

Koulussamme on 4 jakson järjestelmä, joka muuttuu luultavasti ainakin Lohjalla 2 jakson järjestelmäksi. Eli 2 lukkaria, puolivuotta eka, ja loput puolivuotta toinen.
Itse en pidä 2 jakson lukkari ajatuksesta yhtään, sillä pidän tuosta, että lukkarit muuttuvat. Koulumme 4 jakso alkaa ensi maanantaina.

Koulumme on ihan ok, vaikkakin nykyään monta sataa kertaa viikossa minusta tuntuu, että haluan vaihtaa koulua. Minulla ei siellä ole juurikaan kavereita, muilta ylä-asteilta tunnen melko paljon porukkaa.
Koulumme järjestää kaikkia tilaisuuksia oppilaskunnan johdolla, kuten pikkujouluja, talent- showta, väriviikkoa. Mutta siinä on se vika, että joka vuosi on samat tilaisuudet. Talent, väriviikko, vappujuhlat....

Eli itse siis käyn 8. luokkaa, ja en tykkää omasta luokastani yhtään. Se on kylläkin koulumme yksi rauhallisimmista luokista, (meitä on 19) mutta silti siellä on ihan hirveän huono työrauha.
Mutta tässä tälläistä.
Hey! You just lost The Game.

Poissa Wood Nymph

• Renegade
  • Vuotislainen
  • Luksusloimu!
    • something worth fighting for ~ Tumblr
  • Pottermore: ScarletSun17528
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #27 : Huhtikuu 09, 2012, 13:04:02 »
Yläasteella olen minäkin, 8. luokkaa käyn tällä hetkellä.

Meidän koulussa on 4 jakson järjestelmä. Se kahden jakson juttu on mun mielestä huono käytäntö, onneksi täällä käytetään sitä vain ala-asteilla. Meillä alko kaks viikkoa sitten 4.jakso. Jokasessa jaksossa on hyviä ja huonoja puolia. Nyt harmittaa kun on 4 lukuainepäivää viikossa. Syystä nimeltä saksa. Ei siinä mitään, saksaa on kiva oppia ja se on tuonut mun elämään monia asioita joita en olis voinu muuten kokea. Mutta se ottaa päästä, että saksa on aivan normaali kahden tunnin valinnaisaine ja silti meillä on sitä joka toisessa jaksossa neljä tuntia, koska se vie valinnaisista yhden 2 tunnin valinnan + 1 tunnin valinnan.
Joo, ollaan ite valittu se saksa, mutta me oltiin sillon 3.luokalla ja ei me sillon tajuttu valinnaisista mitään vaikka meille olisi siitä ilmotettu. Että yläasteella ainakin ottaa päähän se, miten valinnaisaineissa toimitaan.

Mun luokka on kamala, mutta nyt kahden vuoden aikana tilanne on rauhottunut niin että siellä pystyy olemaan. Meitä oli alunperin 19 mutta määrä on vähentynyt 14 monesta eri syystä. Eikä kyllä mikään ihme että ihmiset haluaa pois meidän luokalta. Siis meillä on tosi hyvä työrauha mutta me ollaan niin erilaisia ihmisiä kaikki, välillä tuntuu että meidät on otettu johonkin kokeeseen mukaan, jossa kokeillaan miten me selvitään yhdesäs kolme vuotta. Tytöt ja pojat vaan vihaa toisiaan, kukaan ei kestä ketään. Kaikki ollaan erimieltä toistemme kanssa. Niinku sanoin, niin tilanne on jo rauhottunut onneks. Koska kaikki on kyllästynyt tappeleen. Ja ehkä me ollaan kasvettu henkisesti :D

Yläaste-aika on kuitenkin ihan ainutlaatusta, vielä reilu vuosi jäljellä jee! :)
Well then, I think the answer is that a circle has no beginning.
-Luna Lovegood, DH

Poissa Tylypahkan luuta

• Varmasti oudoin
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PurpleSnitch12495
« Vastaus #28 : Heinäkuu 11, 2012, 10:42:33 »
Aloitan 8 luokan syksyllä. Odotin yläastetta paljon, enkä pettynyt (paitsi siinä, että 7 luokkalaisia kohdeltiin huonommin kuin kotitonttuja). Entisessä koulussani oli noin 250-300 oppilasta ja nykyisessä on noin 500 oppilasta. Yläaste on paljon parempi kuin ala-aste, koska koulu on uusi (valmistunut vuonna 2006), opettajat (muutamia lukuunottamatta) mukavia ja osaavat opettaa hyvin, paljon vapaampaa (ei esim. pakoteta -25 asteen pakkasilla ulos ja sanota, että mittari näyttää -14 astetta tai, että pakkasraja nostettiin juuri -15 asteesta -30. Ja ulkovälitunnit eivät siis ole pakollisia tällä yläasteella), ruokakin on parempaa, kun sieltä ei löydy keittäjien karvoja.

Muutamia miinuksiakin löytyy esim. koulumatka piteni 300 metristä 2 kilometriin ja se, että on sellainen 6 hengen tyttöporukka, joka luulee olevansa muita parempi ja muiden yläpuolella ja sit on muutama tyyppi jotka yrittää päästä siihen "jengiin" (se on ulkopuolisen silmin niin tekoa ja mielistelyä, mutta ei ne 6 sitä kai huomaa).

Mun edellisestä koulusta kaikki meni samaan kouluun kuin minä eli samat kaverit pysy, mutta ykskään ei tullu samalle luokalle. Luokkia on siis 6.

Minun on vaikea ymmärtää niitä, jotka eivät pidä yläasteesta, koska jos on käynyt viikonkin Syrjälänkoulua (Nurmijärvellä(ja koulun nimestä voikin päätellä kaiken)) niin mikä tahansa koulu tuntuu kivalta.

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #29 : Tammikuu 27, 2013, 03:32:08 »
Yläaste. *kylmiä väreitä*
Ehdottomasti elämäni huonoimmat kolme vuotta. Melkeen alkaa oksettaa kaikki vanhat yläaste muistot. No onhan sieltä tottakai hyviäkin muistoja kun tapahtui jotain kivaa tai muuten vaan oli hauska päivä. Mutta yleisesti ottaen aika kaameata oli.

Yläaste alueellani, on aika huono maineeltaan ja jotenkin se ei tuntunut ollenkaan minun paikalta. Päätin siis hakea jonnekin muualle, vaikka monet kaverini menivät sinne. Loput kavereistani hakivat eräälle toiselle yläasteelle latinaluokalle. Minua ei olisi latina voinut vähempää kiinnostaa, joten en mennyt heidänkään kanssa samaan kouluun. Innostuin aika paljon yhden yläasteen musiikkipainotteisesta linjasta, joka ei ole ihan perinteinen musiikkilinja. Vaikka sielläkin käytiin paljon teoriaa, keskityttiin silti paljon enemmän soittamiseen. Päätin sitten hakea sinne ja pääsin myös sisään. Luokaltani sinne tuli kaksi muuta, jotka eivät kuitenkaa olleet kavereitani.

Pidin kovasti musiikkipainotteisesta linjasta ja osa muistakin koulun opettajista olivat hyviä, mutta osa taas vaati ihan liika tuntiaktiivisuutta ja 'vihasivat' ja suosivat joitakin oppilaita ulkonäön perusteella. Kyllä sitä silleen koulumielessä kesti vaikka ala-aste ja lukio ovat paaaljon parempia, vaikka lukio onkin rankempi.

En nyt ala tähän selittämään kaikkea yläaste draamaa, mutta ne ihmiset siellä olivat ne, jotka tekivät yläasteesta jotain niin sietämätöntä. Kaikki ne rikkaat kakarat, jotka luulivat olevansa muiden yläpuolella, kaikke ne so-called kaverit, jotka yrittivät saada minut muuttumaan joksikin muuksi, kun en ilmeisesti kelvannut omana itsenäni, kaikki ne ihmiset joille minun seura kävi sitten kun heidätkin oli hylännyt jokin 'parempi vaihtoehto'. Kaikki ne paskaa selän takana puhuvat, kaikki ne suoraan päin naamaa turhista asioista v****ilevat ja haukkuvat, kaikki ne kateelliset ihmiset, jotka purkivat kateuttaan väärällä tavalla, kaikki ne ihmiset, jotka eivät piitanneet muiden tunteista yhtään, kaikki ne v***n idiootit, joita jouduin sietämään kolme vuotta. Ja sen lisäksi minun luokallani oli vielä koko koulun huonoin luokkahenki...
En siis ollut mikään loneri yläasteella, kyllä minulle (melkein) aina jotain seuraa löytyi, mutta minulla ei koskaan ollut siellä läheisiä kavereita ja jouduin kestämään aika paljon kakiennäköistä v****ilua.
Yläasteen loppu oli jotain elämäni parhaimpia päiviä. Lukio tuntui niin kivalta sen jälkeen kun ihmiset käyttäytyivät keskimäärin paljon fiksummin, vaikka kyllä sinnekin pinnallisia ja itsekkäitä ihmisiä mahtui. Tiivistettynä ei siis ole ollenkaan ikävä yläasteelle ja olen hyvin onnellinen, että se on ohi.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #30 : Tammikuu 27, 2013, 12:25:09 »
Olen yläasteen 8. luokalla ja haluan jo pois. Ei siinä mitään, koulussa menee hyvin ja opetettava asia on ihan mielenkiintoista. Meillä on mukavia opettajia ja luokkakaverinikin ovat enimmäkseen kivoja; Pari parasta ystävää, muutamia kavereita ja sitten niitä moikkauskavereita vähän enemmän. Plussaa siitäkin, kun englantipainotteisella luokalla osa tunneista (kuten fysiikka, matikka, kemia, uskonto ja englanti) pidetään enemmän tai vähemmän tai vähemmän englanniksi :)
Tuntuu vain siltä, että haluan pian lukioon, sillä en vain yksinkertaisesti jaksa sitä että ympärillä pyörii aamusta iltaan koulullinen teinejä. Turhaa draamaa väännetään kaikesta ja monet ovat pahimmassa murrosiässä ja käytävät ja luokahuneet ovat aina täynnä meteliä. Lukio kuullostaa niin houkuttelevan rauhalliselta paikalta, minne ihmiset oikeasti ovat hakeneet, eivätkä hengaile siellä pakosta.
No, ei tässä enää kauaa tarvitse yläasteella hillua :)
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."