Kirjoittaja Aihe: Bullet for My Valentine  (Luettu 1293 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
Bullet for My Valentine
« : Marraskuu 15, 2010, 22:30:05 »
Älkää nyt olko tosissanne. Miten voi olla mahdollista, ettei yhdelle näin mahtavalle metalcore-yhtyeelle ole omaa topicia? No, korjataan sitten asia.

Bullet for My Valentine (Bullet, BFMV) on Walesin Bridgendissä vuonna 1998 perustettu brittiläinen metalcore-yhtye. Aluksi yhtye tunnettiin nimellä Jeff Killed John ja se soitti Limp Bizkit-, Metallica- ja Nirvana-covereita. Sen tyylilaji on kuitenkin nostattanut keskustelua, koska sen musiikkityyliä on vaikea luokitella yksiselitteisesti, sillä yhtyettä on luonnehdittu metalcoren lisäksi metaliksi, hardcoreksi ja punkiksi. Yhtye kuitenkin aloitti uransa punk metal -yhtyeenä, eikä sen musiikissa lopulta ole kovinkaan paljon corea.
Yhtye on itse maininnut edustavansa brittiläistä metalia ja ottaneensa vaikutteita 80-luvun "old school thrashistä". Vaikuttajina ovat toimineet Metallica, Iron Maiden, Pantera, Slayer, Testament, Judas Priest, Megadeth ja Machine Head. Nämä bändit innoittivat Bullet for My Valentinen "tarttuvia vokaaleita, aggressiivisia riffejä ja melodioita". Bändin ensimmäinen albumi The Poison luokiteltiin metalcoreksi, mutta Scream Aim Fire -albumi on nopeatempoisempi ja raskaampi kuin edeltäjänsä The Poison ja lyriikoissakin ollaan siirrytty pois ihmissuhteista. Uusi suunta on tyylipuhdasta modernia heavy metalia tai walesilaisittain kategorioitua metalcorea.

Yhtyeen tunnetuimpia kappaleita ovat "Hand of Blood", "4 Words (To Choke Upon)", "All These Things I Hate", "Tears Don't Fall", "Suffocating Under Words of Sorrow (What Can I Do)", "Scream Aim Fire", "Hearts Burst Into Fire", "Waking the Demon", "Your Betrayal", "Fever" ja "The Last Fight". Yhtyeeltä on ilmestynyt tähän mennessä kolme albumia: The Poison, Scream Aim Fire sekä Fever.

Yhtyeen jäsenet ovat: Matthew ”Matt” Tuck (rytmikitara, laulu), Michael ”Padge” Paget (kitara, taustalaulu), Jason ”Jay” James (basso, taustalaulu), Michael ”Moose” Thomas (rummut). Matt Tuck toimii myös yhtyeen keulakuvana.
Bulletin alkuperäinen basisti oli Nick Crandle, jonka Jay sitten korvasi.

Bullet for My Valentinen on palkittu monta kertaa ja sitä on kehuttu erityisesti live-esiintymisensä ansiota. Eikä suinkaan syyttä suotta, 14. marraskuuta 2010 Bullet for My Valentine esiintyi Helsingin Jäähallilla täydelle katsomolle - keikka jätti minut ainakin sanattomaksi. Olen kuullut myös monelta muulta kehuja siitä keikasta, joten Bullet on kyllä yksi parhaista livebändeistä.

Minua Bulletissa kiehtoo sen musiikki, ja sen lyriikat. Oikeastaan vasta tuon keikan jälkeen olen alkanut todella pitämään Bulletista, mutta kyllä sitä on tullut kuunneltua jo vuoden verran. Kuulin Bulletista ensimmäisen kerran parhaalta kaveriltani, joka sai minut muutenkin innostumaan raskaammasta musiikista. Bullet oli ensimmäisiä yhtyeitä tältä puolelta musiikkia, jonka kappaleisiin tykästyin. Nopeasti suosikikseni kohosi jostain syystä Waking the Demon, eikä se ole vieläkään luopunut ykköasemastaan. Keikka vain vahvisti sitä asemaa, varsinkin kun Matt sai lattialla olleen yleisön juoksemaan ympyrää tämän kappaleen aikana koko loppu keikan ajaksi. Myös se, että bändin jäsenet ovat oikeasti kolmekymppisiä, on minusta jotenkin vaikuttavaa.
Bulletissa on tietynlaista särmää ja asennetta, joka kiehtoo minua. Harvemmin perehdyn kuuntelemiini yhtyeisiin kovinkaan paljoa, mutta koska huomasin ettei tästä ollut keskustelua niin aloin perehtymään asian hieman syvemmin - tosin olen vasta hieman pintaa raapaissut. Yhtyeessä on kuitenkin edelleen se mahtava musiikki, joka saa minut kuuntelemaan sen kappaleita fiilareissa keikka elävästi mielessä. Sanojen tutkailu ja musiikkivideoiden katsominen syventää kappaleiden merkityksiä minulle ja tulee siinä samalla sitten treenattua englantia ja kriittistä median tulkintaa. Bullet on antanut minulle kokemuksena ensimmäinen livekeikkani, joten se on ns. syöpynyt minuun lähtemättömästi. Suosittelen kuuntelemaan joitain kappaleita Bulletilta, tällä yhtyeellä on asennetta!

Sitten hieman apukysymyksiä mahdollisen keskustelun herättämiseksi, jos viestin kirjoittaminen on muuten hankalaa.
Miten löysit Bulletin? Mitä pidät parhaimpana puolena yhtyeessä? Lempikappaleesi ja -levysi? Onko Bullet antanut sinulle joitain unohtumattomia kokemuksia? Millä tavalla Bullet koskettaa sinua? Mitä mieltä olet ylipäätään Bulletista?

Luovutan nyt areenan teille, toivon mukaan Vuotiksesta löytyisi muitakin Bulletin kuuntelijoita. ^^

(Lähteenä toimi Wikipedia, suurimmaksi osin sieltä kopioituja nuo faktat.)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2010, 22:36:55 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa augustiina

• kohtalonviivan tulkitsija
  • Vuotislainen
  • auguurin nauru
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Vs: Bullet for My Valentine
« Vastaus #1 : Maaliskuu 10, 2012, 23:02:26 »
Ah, Bullet for My Valentine, yksi rakastamistani bändeistä <2 Kuinka voi olla näin, etteivät suuret ihmisjoukot ole rynnänneet täyttämään tätä topaa O.o 

En osaa tarkalleen sanoa kuinka kauan olen Bullet for My Valentinea kuunnellut, lähemmäs vuosi ensimmäisestä kuuntelusta alkaa olla, ellen aivan hakoteillä ole. Bändin olen löytänyt erään vuotislaisen ystäväiseni kautta, joka minulle muitakin mahtavia bändejä on vinkannut :'> Kappaleiden lyriikat ovat suurelta osin hyvin mielenkiintoisia ja melodiat tosi tarttuvia. Bändin jäsenet ansaitsevat ehdottomasti hatunnoston minulta hyvän soittotaitonsa johdosta. Myös laulaja Matt Tuckin ääni on jumalainen, hän osaa laulaa todella hyvin ja karjuminenkin (thih, mikä sana :'D) luonnistuu.

Tällä hetkellä levyhyllyssäni komeilee kaksi kyseisen bändin levyä, Scream Aim Fire ja Fever. Pidän molemmista albumeista suurinpiirtein yhtä paljon, vaikka täytyy myöntää että Scream Aim Fire on jossain määrin kuitenkin parempi. Olen toki bändin muitakin albumeita kuunnellut ja nekin olisi tarkoitus hankkia levyhyllyäni täydentämään. Suosikkikappaleita on todella vaikea alkaa erottelemaan, mutta yhtyeen parhaimmistoon kuuluvat ainakin All These Things I Hate (Revolve Around Me), Tears Don't Fall, Place Where You Belong, Waking The Demon ja Eye of The Strom.

Joskus olisi aivan mahtavaa päästä katsomaan Bullet'ia livenä, on siitä kuitenkin tullut tosi rakas bändi tässä kaiken kuunteluni varrella ja musiikki on muutenkin mahtavaa :'3 Tietysti tuo bändin live-esiintymisten kehuminen vielä lisää intoa päästä keikalle. Jos tilaisuus joskus tulee, niin varmasti olen menossa. Ugh, olen puhunut x)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2012, 14:34:18 kirjoittanut augustiina »
Sen jälkeen helpottaa
Kun kädet irrottaa

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Bullet for My Valentine
« Vastaus #2 : Tammikuu 23, 2013, 22:45:31 »
Olen vähän pitänyt lomaa 'raskaamman musiikin' kuuntelusta, en tietoistesti, mutta ei vain ole tullut nyt kuunneltua niin paljon, joten Bulletin kuuntelukin on kärsinyt tästä 'lomasta'. Joskus ollut kyllä niin rakas bändi, että on siltikin pienen tauon jälkeen lähellä sydäntäni.
Taisin jotenkin päätyä kuuntelemaan tätä 2008, en edes tarkalleen muista miten se tapahtui. Rakastuin kyllä nopeasti molempiin levyihin (The Poison ja Scream Aim Fire). Ilmestyttyään Fever taisi kohota suosikki Bullet levykseni. Älyttömän hienoja biisejä.
Suomen keikka 2010 oli myös jotain niin mahtavaa, vaikka jotkut ruotsakaiset vieressäni ottivat tehtäväkseen töniä minut jonnekkin pois tieltä, näytän varmaan sen verta pieneltä ja heiveröiseltä. En kuitenkaan antanut periksi vaan pidin paikkani tokassa rivissä ja nautin keikasta hyvin paljon.

En taida osata valita suosikki kappaleita, mutta Matt Tuckilla on niin kaunis ääni, että varmaan ne biisit, joissa hän laulaa nätisti. Toisaalta on niille kaikkein rankimmillekin biiseille tilanteensa.

Bulletilla on myös tosi hienoja kaikki bändi-paidat yms, itse omistan kolme.

Olen aika innoissani tuosta ensi kuussa tulevasta levystä, vaikka Temper, Temper ei lupaile mitään ihmeellistä. Uskon tai ainakin toivon, että levy pitäisi sisällään jotain paljon parempaa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2013, 23:03:41 kirjoittanut ghostie »
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥