Kirjoittaja Aihe: Vilman koiraklubi  (Luettu 2386 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

lilith

• Ankeuttaja
Vilman koiraklubi
« : Huhtikuu 21, 2003, 14:56:28 »
Vilman Koiraklubeja kirjoittaa Päivi Romppainen, ja sarja kertoo kolmesta bestiksestä, Vilmasta, Jonnasta ja Laurasta, jotka pääsevät melkein jokaisessa kirjassa jonkinsortin dogsitteriksi (koirahotellin hoidosta tavallisiin koiranhoitokeikkoihin) ja samalla selvittävät jonkin rikoksen. Vilma on toimittajan tytär, ja hänen äitinsä vastustaa koira-ajatusta, vaikka Vilma osaisi hoitaa kyllä sitä, Jonna on kirkon työntekijän tytär, jolla on selkeä ajatusmaailma ja Lauralla on ankara isä, jonka vuoksi Laura on melko ujo, ja jupisee aina kun toiminta on alkamassa.
 Eli, oletteko lukeneet? En henkilökohtaisesti välitä sellaisista koira- ja hevoskirjoista, mutta kun näin joskus kirjastossa eläinkirjojen joukossa Vilma ja Villakoiran vainun, kiinnostuin siitä ja lopulta lainasin sen. Sen jälkeen lainasin lisää Vilma kirjoja, ja nyt ne ovat lempikirjojani.

Tieka

• Ankeuttaja
Vilman koiraklubi
« Vastaus #1 : Heinäkuu 12, 2003, 16:20:24 »
Kyllä minä niitä luen, mutta.. jotenkin eivät ole niitä parhaita kirjoja. Niissä on aina sama juoni: Kolmikko alkaa hoitamaan joitain koiria, selvittävät mysteerin tmv. ja tadaa! Siinä onkin jo koko kirja mennyt. Hmph. Luen yleensä vain koirakohdat :P, niissä sentään on jotain mielenkiintoista. Huumoria (ainakaan sellaista mikä minua naurattaisi) ei ole, tai sitten on mennyt minulta ohi ja lujaa..

Siinä olen myös samaa mieltä, että on jotenkin omituista kun ne eivät tiedä joitain ihan helppojakin juttuja.. Tällä Laurallahan on ollut koirakin, eikä silti tiedä että koirilla voi olla tatuointi. Tuskin ovat mikrosirusta kuulleetkaan.. O__o

Tinca: Muistaakseni luin joskus sieltä jonkun ihan päättömän jutun, mutta en nyt sitten muista mikä se oli.. Yritän kahlata ne läpi ja katsoa jos silmään sattuisi.

Montako kirjaa niitä edes on? Minä olen kai lukenut viisi tai kuusi, kumminkin siihen ripariin asti.

Kirziga

• Ankeuttaja
Vilman koiraklubi
« Vastaus #2 : Kesäkuu 23, 2004, 21:06:34 »
Minäkin olen lukenut nuita kirjoja. Olen nyt lukenut...hmm...olikohan viisi kirjaa...tai kuusi...no, kuitenkin järjestyksessä. Pidän kirjoista, vaikka en olekkaan lukenut vielä kaikkia. Ja syynä on  varmaan se kun niissä esiintyy koiria ja minähän olen tällainen eläin- ja koira-fani ;)
Ainoa huono puoli niissä on se joka kirjan toistuvuus. Niin kuin jo yllä mainittiinkin. Eli joka kirjassa tytöt hoitavat koiria ja alkavat selvittelemään jotakin mysteeriä. Ei se haittaa itseasiassa minua lainkaan. Hyviä kirjoja kannattaa lukea!!!

Poissa Leida

• Hanhensulkakynä
  • Vuotislainen
Vilman koiraklubi
« Vastaus #3 : Elokuu 10, 2004, 17:52:07 »
Tartuin näihin kirjoihin ihan sen takia vain, että niissä kerrottiin koirista. Olen varsinainen koirahullu ja kaikki koirakirjat luen aina olkoot sitten vähän nuoremmille suunnattuja. Niitä vaan on niin harmittavan vähän!

Ihan mielenkiintoisia ovat, mutta jotakin niistä puuttuu. Ovat tosiaan sellaista kevyttä lukemista, ei tarvitse kauheasti aivoja käyttää, kun niitä lukee. Kaikki koiraosuudet ovat kyllä kiinnostavia ja on mukavaa, että näitä eri harrastuksia ym. koirajuttuja esitellään kirjoisssa. Siitä en ole varma, että onko kaikki koiratieto ihan oikeaa. On kuitenkin kulunut muutama vuosi siitä, kun nämä viimeksi luin. Pitäisi vissiin lainata kirjastosta koko sarja ja lukaista uudestaan läpi. Vilma ärsyttää suuresti, kun hänet kuvataan jotenkin niin täydelliseksi. Vilma tietää kaiken koirista ja ratkaisee jokaisen arvoituksen ja osuu aina kohdalle, kun jotakin tapahtuu ym. Onhan Vilma tietysti päähenkilö, mutta silti jotain rajaa voisi olla. Periaatteessa kuitenkin ihan kivoja kirjoja, jos ei joskus jaksa mitään monimutkaisempaa lukea.

Uusin kirjoista on ilmeisesti Vilman koiraklubi 8, Vilma ja koditon koira, joka on ilmestynyt vuonna 2004. Itse en tätä ole vielä kirjastosta onnistunut bongaamaan, on ollut aina lainassa. Varmasti sen kuitenkin jossain vaiheessa luen.
"I believe you find life such a problem because you think there are the good people and the bad people", said the man. "You´re wrong, of course. There are, always and only, the bad people, but some of them are on opposite sides."
-Terry Pratchett: Guards! Guards!-

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vilman koiraklubi
« Vastaus #4 : Kesäkuu 07, 2006, 12:52:04 »
Olen tietääkseni lukenut kaikki Vilmat. Ei, en ole uusinta.
Pidin niistä, koiraihminen kun olen, onhan minulla omakin koira. Minua on aina kiinnostanut lukea koirista, ja kiinnyin näihin kirjoihin, olihan niissä sekä koiria ja mysteerejä, kahta asiaa joita kirjoissa kuuluu olla, jotta pidän niistä. Olen ehkä vähän jo kasvanut ohi kirjoista, mutta haluaisin silti lukea uusimman kirjan.

Välillä ärsyttää niissä kirjoissa, kun ne ei tiedä mitään koirista. Jos ne on jotain huippu-koiran tuntijoita, niin voisi niiltä ehkä vähän enemmän tietoa vaatia. Päähenkilöt on ihan mukavia, mutta jokin niistä puuttuu.
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Poissa Caccie

• Kahdeksas kuolemansynti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Darkness never take your heart
Vilman koiraklubi
« Vastaus #5 : Kesäkuu 07, 2006, 13:11:07 »
Olen lukeut kaikki tähän asti ilmestyneet ja se on ollut hyvä.Itse pidän koirista paljon ja oli hienoa löytää uusi koirasarja.Siinä on mysteerejä ja koiria. Ne on jännittäviä ja hauskoja. Kaksi kirjaa niistä ei ole samanlaisia. Koiraripari oli hyvä kirja ja myös jotkun muut. Minua ärsyttää sama asia kun Lilycaa. Itse kyllä tiedän jonkin verran koirista, mutta ne ei kerro siinä tarpeeksi niistä jos ne kerran on jotain koirien asiantuntijoita. Hahmot on hyviä ja koko kirja-sarja saisi kokonaisuudessaan 8+.
I'm not Okey

Elwen

• Ankeuttaja
Vilman koiraklubi
« Vastaus #6 : Kesäkuu 09, 2006, 19:12:28 »
Hah, lainasin 2 Vilman koiraklubia pari päivää sitten kirjastosta :) Vaikka olenkin lukenut ne kaikki löytyneet moneen kertaan. Jotkut kirjan vain ovat sellaisia, että ne kestävät monta lukukertaa, ja Koiraklubit kuuluvat tähän joukkoon.
Koiraklubit ovat mukavaa luettavaa, jotenkin kotoisia. Kerrotaan oikeastaan kaikki arkisetkin asiat, siitä tykkään. PAITSI että tulen aina vähän kunpaksi, kun luen kaikista koirakeikoista ja muusta hauskasta...

Jonna, Laura vai Vilma, en tiedä kuka on lempparini. Ei erityisesti kukaan, anteeksi. Vilma on liian täydellinen, jotenkin aina edelläkävijä ja etuoikeutettu, jotta hänestä voisi kunnolla pitää. Tuntuu että Jonna ja Laura ovat alempiarvoisia kuin Vilma, mikä rassaa ainakin minua. Vaikkeivat hahmot kuulukaan suosikkeihini, heistä on silti kiva lukea.

Eleonoratar

• Ankeuttaja
Vilman koiraklubi
« Vastaus #7 : Kesäkuu 09, 2006, 20:20:17 »
Joskus kyllä lueskelin noita Vilman koiraklubi -kirjoja. Siitä on jo aika kauan kun viimeksi sellaisen luin, joten en kovin hyvin sarjaa muista.
Mutta eipä kirjasarja muistaakseni mitenkään kovin erityinen ollut, kun ei se nyt niin kovin hyvin mieleen ole jäänyt. Yksi kirjasarja monien sarjojen joukossa. Sellaista kevyttä lukemista, jota on ihan mukava lukea jos ei mitään muuta tekemistä ole.
Enkä ole oikein ikinä hirveästi pitänyt koira- tai hevoskirjoista tai muista sen kaltaisista, joskus niitä tuli kuitenkin luettua. En sitten tiedä miksen niistä yleensä niin kauheasti pidä, vaikka eläimistä muuten tykkäänkin todella paljon.

On siitä kuitenkin aika kauan kun tuota sarjaa viimeksi luin, niin voisihan sitä ehkä katsoa jos huomenna kirjastoon pääsisin, jos nyt tykkäisinkin siitä (ja mökille on pakko saada jotain luettavaa, muuten kuolen tylsyyteen). Kun olen nyt itsekin dogsitter, niin voisihan se kuitenkin olla ihan kiinnostavaa luettavaa...