Kirjoittaja Aihe: Elokuvien rajoitukset  (Luettu 1831 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Namárië
    • Talath Rhune
Elokuvien rajoitukset
« : Kesäkuu 18, 2010, 21:28:55 »
Minusta on todella arsyttavaa kun ihmiset valittavat (esim. topicissa Daniel Radcliffe ja Emma Watson seksikohtauksessa) Pottereiden sopivuudesta perheen pienemmille. Hei haloo ihmiset, heratkaa jo! Eivat Potterit ole tarkoitettukaan perheen pienimmille! Aitini on ollut aina todella tarkka ikarajojen kanssa ja hyva niin. Ykkosessa on ikarajana k-11 enka saanut katsoa sita ennen sita, ja nyt olen tuosta aika kiitollinen. Mielestani kun elokuva on yha pelottava ja olen sentaan 16. Kaikki lapset ehtivat katsomaan Potterit kunhan vahan kasvavat.

Minusta olisi todella hyva jos viimeiseen Potteriin lykattaisiin ikarajaksi k-15 tai vahintaan k-13. Viimeisen osan on tarkoitus olla todella synkka, Voldemortin "aikakautta". Miten saada elokuvasta tarpeeksi pelottava jos se yritetaan sovittaa ekaluokkalaisten katsottavaksi? Ei mitenkaan! Ja minusta kirjakin on jo valmiiksi pelottava.

Kirjat ovat tottakai tarkoitettu myos lasten luettavaksi, ja niita myos mina sain lukea ja ihan pienena. Mutta jos ei osaa kuvitella mitaan hirvittavaa, ei voi kirjasta syntya kamalaa. Elokuvasta voi. Kommentoikaahan ihmiset!

Jos tallainen topicci on jo olemassa, voi poistaa :)

-Suetus-
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa Mosaiikkityttö

• Hobitti
  • Vuotislainen
    • X reason to live
  • Pottermore: MoonRose22626
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Elokuvien rajoitukset
« Vastaus #1 : Marraskuu 22, 2010, 21:27:00 »
No, K-15 ikäraja saattaisi olla hiukan liioteltua koska onhan faniesta suuri osa alle viisitoista, kuten minä. No, saisinhan minä mennä katsomaan K-15 elokuviakin. Mutta kirjojahan voi lukea hiukan pienimillekin lapsille, kuin taas elokuvat ovat selvästi pelottavampia. Esim. Kun luin Salaisuuksien kammiota en kuvitellut Basiliskia niin pelottavaksi kuin elokuvassa. Olin silloin jtn. 9- vuotias.

Olisin odottanut seiskan ykköosasta K-13, koska kaikkiallahan höpötetään, että siinä on maailmanlopun meininki. Mutta on K-11kin ihan ookoo. Kun olin siellä, alkoi oikeesti hiukan kauhistuttaa, koska saliin tuli kasallinen pikkupoikia, jotka kaikki olivat varmasi vasta 9- vuotiaita. Sen ikäisille 7. elokuva taisi olla hiukan liian pelottava.

Poissa Yumisa

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Elokuvien rajoitukset
« Vastaus #2 : Tammikuu 04, 2011, 18:02:23 »
K-13-ikäraja olisi soviva Potter-leffoille ainakin nyt loppuvaiheilla. K-11:n ymmärtää ensimmäisissä leffoissa. Mutta mielestäni elokuvan ikäraja muuttuu kun henkilöt kasvavat. Ensimmäisissä elokuvissa meno ei ollut niin pahaa ja järkyttävää lapsille sillä Harry ja muut olivat lapsia silloin. Azkabanin vangissa hahmot alkavat ajatella muutakin kuin Voldemortin kukistamista kuten ihmissuhteitaan jne. Ja elokuva muuttuu pelottavammaksi kuin edelliset leffat. LP:ssä on sama meno. FK:n ja PV:n voisi luokitella jo K-13:ksi sillä siinä ratkotaan ihmissuhteita.